خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛نکسوس 6 (Nexus 6)

بررسی تخصصی جی اس ام؛نکسوس 6 (Nexus 6)

جی اس ام: بهترین گوشی سال 2014

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۲/۳

جی اس ام: امروز می خواهیم یکی از بهترین گوشی های سال 2014 را به صورت تخصصی بررسی کنیم. در نهایت گوگل نکسوسی را معرفی کرد که می تواند به راحتی با پرچمداران بزرگ رقابت کند. بعد از 1 هفته کار کردن با این غول زیبا می خواهیم نظر خودمان را در مورد نسل ششم نکسوس ها برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

image

 

طراحی نکسوس 6

 

گوگل امسال تصمیم گرفت تا ساخت نکسوس نسل ششم را به موتورولا که زمانی در مالیکت خود گوگل بود و اکنون لنوو صاحب آن است بسپارد. در اولین نگاه نکسوس 6 یک گوشی بسیار بزرگ است. بسیار بزرگتر از آن چیزی که تصورش را می کنید. برای اینکه بتوان یک گوشی با اندازه صفحه نمایش بزرگ داشت ناگزیر باید یک گوشی بزرگ را انتخاب کنید. با تمام این بزرگی گوشی بسیار خوش دست است. انحنایی که در پشت گوشی قرار دارد به خوش دستی آن کمک بسیار زیادی کرده است. فریم اطراف گوشی از آلومینیوم و قاب پشتی از پلاستیک فشرده ساخته شده است. قاب پشتی به راحتی اثر انگشت را جذب می کند و اگر روی این که گوشی همیشه تمیز باشد حساس باشید با خرید این گوشی باید یک دستمال هم همیشه همراه خود داشته باشید تا پشت آن را تمیز کنید. گوشی در دست به خوبی جای می گیرد و به علت اینکه جنس قاب پشتی از پلاستیک فشرده ای است که رنگ مات دارد گوشی از دست های شما لیز نمی خورد.

 

 

 

image

 

image

 

image

 

زمانی که از روبرو به نکسوس 6 نگاه می کنید یک صفحه نمایش بزرگ را می بینید که فاصله آن لبه های گوشی بسیار کم است. در بالا و پایین صفحه نمایش اسپیکرهای آن قرار گرفته اند که زیاد خود را نشان نمی دهند و با رنگ مشکی که برای آن ها در نظر گرفته شده استتار می شوند. در کنار اسپیکر بالایی دوربین دوم را به خوبی می توانید مشاهده کنید زیرا رنگ آن با دیگر قسمت های بالای صفحه نمایش تفاوت دارد.

 

 

image

 

سمت چپ گوشی هیچ گزینه ای در نظر گرفته نشده است. در بالای نکسوس 6 خروجی جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه سیم کارت قرار گرفته اند. درگاه سیم کارت از سیم کارت های نانو پشتیبانی می کند و برای خارج کردن آن از جای خود می توانید از وسیله ای که موتورولا درون جعبه قرار داده استفاده کنید.

 

image

 

image

 

در پایین گوشی نیز تنها چیزی که در نظر گرفته شده پورت ارتباطی و شارژ آن است.

 

image

 

در سمت راست گوشی کلید پاور و کلید کم و زیاد کردن صدا را مشاهده می کنید. جنس این کلید ها خوب است و پیدا کردن آن ها به علت بالاتر بودن از سطح کناری گوشی کار بسیار راحتی است.

 

image

 

پشت گوشی یکی از زیباترین قسمت های آن است. نسخه ای که در دست ما قرار دارد نسخه آبی رنگ آن است. در نسخه سفید قاب پشتی خاکستری است و روی گوشی مانند نسخه آبی رنگ مشکی است. از نظر من نسخه آبی رنگ زیباتر است اما برخی از کارشناسان دیگر در عقیده دارند که رنگ خاکستری آن زیباتر است. در پشت گوشی دوربین به همراه فلاش دور آن در بالا، لوگوی موتورولا که در یک فرورفتگی قرار گرفته در وسط و در پایین کلمه NEXUS قرار گرفته اند. در ضمن میکروفون دوم نیز در داخل فلاش و کنار دوربین قرار گرفته است. در پایین کلمه نکسوس میکروفون اصلی گوشی قرار دارد.

 

 

image

 

image

 

image

 

همانطور که اشاره کردیم فریم اطراف گوشی از آلومینیوم است و برای اینکه مشکلی در آنتن دهی رخ ندهد در 4 گوشه گوشی پلاستیک هایی تزریق شده است.

 

 

image

 

به طور خلاصه نکسوس 6 گوشی زیبا، خوش دست، بزرگ، خاص، تقریبا سنگین و دوست داشتنی از نظر طراحی است. به نظر من می توانیم نکسوس 6 را یکی از زیباترین گوشی های بازار بدانیم.

 

صفحه نمایش نکسوس 6

 

موتورولا در نکسوس 6 یک صفحه نمایش 5.96 اینچی را در قابی به اندازه 159.3×83×10.1 میلیمتر جای داده است. این صفحه نمایش کیفیت QHD دارد و فاصله آن تا لبه های صفحه نمایش بسیار کم است. موتورولا از صفحه نمایش آمولد برای این گوشی استفاده کرده و به همین خاطر این صفحه نمایش دقت رنگ بسیار خوب و زاویه دید بسیار مناسبی دارد. اما رنگ ها در این صفحه کمی حالت اشباع دارند. با اینکه کیفیت صفحه QHD است اما نمی توانیم آن را بهترین صفحه نمایشی که تا امروز دیده ایم بدانیم. گوشی های جی 3، نوت 4 و آیفون 6 پلاس صفحه نمایش های با کیفیتی دارند که قابل رقابت با صفحه نمایش این گوشی هستند.

 

 

image

 

image

 

صفحه نمایش بزرگ برای یک گوشی یک مزیت بزرگ به حساب می آید اما سیستم عامل باید بتواند از پس کارهای این صفحه نمایش بربیاید. اندروید 5.0 یا همان آب نبات چوبی به نظر من در حال حاضر بهترین سیستم عامل موبایلی دنیا است اما برای اینکه کاربران روی فبلت های خود لذت بیشتری از این سیستم عامل ببرند، گوگل باید بیشتر روی بهینه سازی این سیستم عامل برای فبلت ها کار کند. درست مانند کاری که اپل برای آیفون 6 پلاس انجام داد و در برنامه هایی مانند ایمیل تفاوت ساختاری بین آیفون 6 پلاس و آیفون 6 را می بینیم.

 

خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید نیز بسیار خوب است و با ویژگی adaptive brightness این خوانایی بهتر نیز شده است.

 

کارآیی نکسوس 6

 

پردازنده گوشی ساخت کوآلکام است. این پردازنده 4 هسته ای که اسنپدراگون 805 نام دارد می تواند سرعتی برابر 2.7 گیگاهرتز را برای گوشی به همراه بیاورد. از نظر کارآیی نباید نگران باشید زیرا این پردازنده در حال حاضر قوی ترین پردازنده موبایلی است که روی گوشی های موبایل می بینیم.

 

در کنار این پردازنده قدرتمند یک رم 3 گیگابایتی قرار دارد که به حرکت روان منوها و قابلیت های مولتی تسکینگ کمک بسیار زیادی می کند.

 

در گوشی های سامسونگ، اچ تی سی و دیگر گوشی های اندرویدی که روی آن ها اندروید خالص نصب نیست همیشه مشکل پر شدن رم وجود دارد، اما اندروید خالص این مشکل را برای گوشی به وجود نمی آورد در ضمن اینکه گوشی رم 3 گیگابایتی دارد همیشه نیمی از رم خالی است.

 

گفتیم اندروید خالص؛ تجربه کار با اندروید خالص آن هم از نوع آب نبات چوبی آن چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. این سیستم عامل به خوبی هر چه تمام تر کار می کند و قدرت گوگل را به رخ همه می کشد. برای اینکه بتوانید بهترین دید را از سیستم عامل این گوشی به دست بیاورید در بررسی ای جداگانه به زودی اندروید آب نبات چوبی را برای شما بررسی خواهیم کرد. اما در حال حاضر فقط این را به شما می گوییم که این سیستم عامل بسیار کاربردی و دوست داشتنی است.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

باتری نکسوس 6

 

موتورولا از یک باتری 3220 میلی آمپری برای نکسوس 6 استفاده کرده است. برای صفحه نمایشی 6 اینچی با این کیفیت بالا استفاده از یک باتری پرظرفیت الزامی بود. در استفاده از باتری نکسوس 6 بسیار رضایت داریم. در استفاده بسیار سنگین از گوشی با نور 100 درصد صفحه نمایش - گرفتن حدود 20 تا 30 عکس، انجام بازی به مدت 30 دقیقه، مرور اینترنت 1 ساعت، استفاده از برنامه اینستاگرام 15 دقیقه، بروزرسانی حدود 10 اپلیکیشن، 15 دقیقه مکالمه و استفاده از وایبر (مکالمه و ارسال متن) - می توانید دو روز بدون نیاز به شارژ با گوشی خود کار کنید.

 

علاوه بر عمر خوب باتری دو ویژگی خوب دیگر برای باتری نکسوس 6 وجود دارد. اولین گزینه Power Savor است که گوگل تصمیم گرفته در سیستم عامل اندروید این ویژگی را به صورت پیشفرض قرار دهد. زمانی که باتری درصد شارژ کمی دارد اگر این ویژگی را فعال کنید دیتاها زمانی که صفحه نمایش قفل است غیرفعال می شوند. انیمیشن ها حذف شده و حرکت در منوی گوشی بدون هیچ حالت انیمیشنی می شود.

 

اما دومین ویژگی که مربوط به گوشی است و به نرم افزار آن ربطی ندارد، شارژ سریع باتری است. نکسوس 6 به ویژگی شارژ سریع مجهز است اما برای اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید باید حتما از شارژر مخصوص گوشی که به ویژگی شارژ سریع مجهز است استفاده کنید. برای اینکه درک درستی از ویژگی شارژ سریع گوشی داشته باشید مثالی برای شما می زنیم. به طور مثال اگر نکسوس 6 را با شارژهای معمولی شارژ کنید و برای رسیدن به شارژ 100 درصد 3 ساعت نیاز داشته باشید با استفاده از شارژر اصلی گوشی می توانید گوشی را در مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه به شارژ 100 درصد برسانید.

 

دوربین نکسوس 6

 

پاشنه آشیل گوشی های نکسوس همیشه دوربین آن ها بوده است. کاربران نکسوس همیشه از کیفیت پایین دوربین این گوشی ها ناراضی بوده اند و به آن اعتراض داشتند. اما بالاخره گوگل تصمیم گرفت این مشکل را برطرف کند. در نکسوس 6 موتورولا یک دوربین با کیفیت بسیار خوب 13 مگاپیکسلی به کار برده که در نور کافی عکس های بسیار خوبی را تهیه می کند. عکس هایی که با دوربین این گوشی در نور کافی تهیه کنید نویز بسیار کمی دارند و رنگ ها را بسیار خوب نشان می دهد. اما مهمترین ویژگی این دوربین OIS یا همان تثبیت کننده اپتیکال تصاویر است. با کمک این ویژگی می توانید عکس های با کیفیتی را در نور بسیار کم تهیه کنید.

 

 

image

 

image

 

image

 

ویژگی خوب دیگری که در نرم افزار دوربین گوگل جای گرفته ویژگی HDR+ است که به سرعت از همان منوی اصلی دوربین می توان آن را روشن و خاموش کرد.

 

image

 

Lens Blur یکی از ویژگی های بسیار جذاب این دوربین است. زمانی که با این ویژگی عکس تهیه کنید، سوژه مورد نظر شما که شخص یا اشیاء می توانند باشند واضح و تصویر پس زمینه کاملا مات خواهد شد. با این ویژگی می توانید عکس های جذابی را به خصوص برای کاور شبکه های اجتماعی خود تهیه کنید.

 

دوربین قابلیت فیملبرداری با کیفیت 4K را در خود می بیند که آن را قابل رقابت با دوربین گوشی های Xperia Z3 و Galaxy Note 4 خواهد کرد.

 

نمونه عکس های گرفته شده با دوربین نکسوس 6 را در ادامه مشاهده کنید.

 

image

عکاسی با استفاده از ویژگی Lens Blur

 

image

عکاسی با استفاده از ویژگی Lens Blur

 

image

عکاسی بدون استفاده از ویژگی +HDR

 

image

عکاسی با استفاده از ویژگی +HDR

 

image

عکاسی در حالت معمولی

 

image

عکاسی با زوم 100 درصد

 

image

 

image

عکاسی بدون استفاده از ویژگی +HDR

image

عکاسی با استفاده از ویژگی +HDR

image

عکاسی در حالت معمولی

 

کیفیت مکالمه و کیفیت صدای اسپیکر نکسوس 6

 

در جلوی گوشی دو اسپیکر قرار گرفته یکی بالای صفحه نمایش و دیگری پایین صفحه نمایش. در موتو ایکس 2014 اسپیکر بالایی جنبه تزئینی داشت اما در نکسوس 6 هر دو اسپیکر به خوبی کار می کنند و یک صدای استریو را برای کاربر به همراه می آورند. تنها گوشی ای که در حال حاضر از نظر کیفیت صدای اسپیکر می تواند با نکسوس 6 رقابت کند، HTC One M8 است.

 

image

 

کیفیت صدای مکالمه نیز خوب است. زمانی که با گوشی صحبت می کنید صدای مخاطب با وضوح بالا شنیده می شود. اما شاید مهمترین عیب در اینجا قرار گرفتن میکروفون اصلی گوشی در پشت آن باشد. چندین بار در حین مکالمه این مشکل برای ما به وجود آمد که مخاطبی که در حال صحبت با آن بودیم از کم بودن صدا ابراز نارضایتی می کرد.

 

 

image

 

image

 

نظر جی اس ام نکسوس 6

 

به نظر ما نکسوس 6 بهترین گوشی ای است که در سال 2014 معرفی شد. گوشی های نکسوس در بین طرفداران اندروید همیشه محبوب بوده اند اما همیشه از نظر سخت افزاری از رقبای خود کمتر بوده و در سطح های پایین تری قرار داشتند. گوگل امسال با تکیه بر دانش موتورولا توانست گوشی نکسوسی را ارائه کند که هر کسی را برای خرید این اندرویدی قدرتمند متقاعد می کند. اگر طرفدار اندروید باشید و هزینه ای که برای گوشی کنار گذاشته اید برایتان اهمیتی ندارد، نکسوس 6 را می توانید در لیست خرید خود کنار گلکسی نوت 4، جی 3، نوت اج و زد 3  قرار دهید (البته نکسوس 6 و نوت 4 به نظر ما بهتر از رقبای دیگر هستند).

 

اما اگر بخواهیم بین آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 یکی را انتخاب کنیم. بر اساس نظر شخصی خود به سمت نکسوس 6 خواهیم رفت اما آیفون 6 پلاس را یک بازنده نمی دانیم. اعتقاد داریم که انتخاب بین آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 برای کسانی که به هر دو سیستم عامل اندروید و iOS راحت هستند امری کاملا سلیقه ای است و به نوع استفاده ای که از گوشی دارید بستگی دارد. 

 

مقایسه تصویری آیفون 6، آیفون 6 پلاس و نکسوس 6

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (62 نظر)

علی?

۱۳۹۵/۵/۱۸
الان دوربین این گوشی خیلی خوب هستش ولی در برسی نکسوس6pگفتین بالاخره گوگل تصمیم گرفت از دوربینی باکیفیت استفاده کند بابا گوگل از نکسوس6تصمیم گرفت نه نکسوس6p

محمدرضا

۱۳۹۵/۳/۲
دوست عزیز برا آپدیت اولیه از قندشکن استفاده کن تو آپدیت بعدی مشکل نخواهی داشت هات اسپات خوبه

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۲
نظر شما ... اسلام با نصب نرم افزار مناسب مشکل حل می شودالبته با آپدیت اندروید

مهمان

۱۳۹۴/۱۱/۱۵
هرکی موافقه نکسوس از آیفون بهتره لایک بزنه.

افشین

۱۳۹۴/۸/۹
هیچ کاری نمیکنم ولی در کمتر از 24 ساعت باطریش خالی میشه چیکار کنم ؟