خانهبررسی‌ها
بررسی بازی: Rayman Fiesta Run

بررسی بازی: Rayman Fiesta Run

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۸/۲۱

سال گذشته بازی Rayman Jungle Run یک موفقیت کاملا چشمگیر بود.این بازی شامل تمام نکاتی که شما به دنبال آن هستید،مثل نحوه بازی عالی،مشخصات بصری خوب و کنترل‌ها و موزیک عالی می‌شد.

 

طبیعتا با چنین پیشرفتی،Ubisoft تصمیم گرفت که این روال را ادامه دهد و نسخه بعدی این بازی را منتشر کند.

 

Rayman  جدید به همراه به روز رسانی کارکتر‌ها و مشخصات بصری در کنار مراحل جدید و قابلیت‌های جدید بسیار به عنوان یک موفقیت دیگر به شمار می‌رود.حال باید ببینیم که این نسخه چقدر با مدل قبلی تفاوت دارد.

 

image

 

نحوه بازی

 

نحوه بازی Fiesta Run  به مدل قبلی بسیار شبیه است.این بازی سه بعدی بوده و شکل آن نیز به شک کششی به سمت طرفین است که شخصیت‌ها در آن به صورت اتوماتیک حرکت می‌کنند و شما می‌توانید قسمت پرش را در اختیار بگیرید.

 

بعد از گذشت زمان می‌توانید قابلیت‌های دیگری را اضافه کنید که البته بر حسب نیاز مراحل مختلف اضافه و یا کم می‌شوند.

 

حذف کردن هر کدام از کنترل‌ها و استفاده از جوی استیک مجازی نه تنها فقط بازی را ساده تر می‌کند، بلکه انعطاف بسیار خوبی هم به بازی می‌دهد.تغییر دیگری که در این بازی ایجاد شده این است که امکان سویچ کردن بین حالت پرش و مشت به وجود آمده که در این نسخه بسیار کارآمدتر است.

 

image

 

همانند Jungle Run  شما می‌توانید در این مدل کارکتر را متوقف کنید و یا اینکه سرعت ومسیر آن را تغییر دهیید.کارکتر‌ها به صورت اتوماتیک شروع به دویدن می‌کنند و در زمان لازم به طرفین می‌چرخند.شما می‌توانید با دیوار برخورد کننید که در برخی مواقع باعث ایجاد مقدار کمی افکت برگشت می‌شود که البته همیشه هم این کارایی را ندارد. و در برخی مواقع مجبورید که مرحله را از اول شروع کنید .

 

شما همچنین باید 100 عدد ار چراغ‌ها را در هر مرحله جمع آوری کنید.هر چه بیشتر از این چراغ‌ها جمع کنید Teensie  های بیشتری به دست می‌اورید.شما می‌توانید تا چهار Teensie  در هر مرحله به دست بیاورید که هر کدام در قبال 25 چراغ دریافت می‌شود.

 

به دست آوردن تمام چراغ‌های هر مرحله باعث می‌شود تا یک مدل تهاجمی مخصوص از آن مرحله برای شما باز شود و که بسیار سخت تر از نسخه اصلی است و ظاهر نیز فرق می‌کند، در این مدل هم شما باید 100 چراغ را به دست بیاورید و 4 Teensie  را دریافت کنید که به امتیاز‌های کلی شما می‌افزاید.

 

Jungle Run  یک بازی سخت بود و این روند در مدل جدید آن هم ادامه دارد.حتی مراحل استاندارد و ساده بازی نیز در برخی مواقع بسیار سخت می‌شوند.البته این در صورتی اتفاق می‌افتد که بخواهید تمام امتیاز‌های بازی و تک تک چراغ‌ها را بدست بیاورید.

 

 

image

 

در این بازی هم مطابق مدل قبلی سختی‌های بسیاری وجود دارد.یکی از مهمترین آنها این است که شما هرچقدر هم که روی بازی مسلط باشید و نسبت به اتفاقات عکس العمل سریع داشته باشی باز هم نمی‌توانید در دور اول مرحله را رد کنید و مجبورید چند بار مرحله را از اول اجرا کنید تا اینکه یک نپریدن یا یک حرکت اشتباه را جبران کنید.

 

این باعث می‌شود که شما به شکل آزار دهدنده و خسته کننده‌ای مجبور باشید که یک مرحله را بارها رد کنید که در مدل قبلی هم دقیقا همین الگو وجود داشت و می‌توان گفت که تا حد زیادی نا عادلاته است.

 

سیستم مراحل هم دوباره طراحی شده است.این بازی 75 مرحله دارد که به نسبت مدل قبلی بسیار بیشتر است و با گذراندن هر کدام از آنها به قابلیت‌های جدید دست پیدا می‌کنید.در این بازی می‌توانید شنا کنید و یا اینکه به وسیله گلایدر پرواز کنید،همچنین امکان کوچک شدن هم نیز وجود دارد.تمامی این امکانات به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتند و تنها قابلیتی را که می‌توانید متوجه انجام شدن آن شوید شنا کردن است.کوچک شدن هم در برخی مواقع از اول مرحله اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت که تاثیر چندانی در نحوه بازی ندارد.

 

image

 

چراغهایی که در بازی جمع آوری می‌کنید در واقع در زمانی به کار می‌آید.شما می‌توانید از آنها برای آنلاک کردن تصایر هنری استفاده کنید.در کنار این یک استفاده دیگر نیز وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس آن کارکتر‌های دیگری را آنلاک کنید و در بازی از آنها استفاده کنید.مزایای دیگری هم وجود دارد که به طور مثال اگر بازی متوجه این شود که شما در گذشته بازی Jungle Run  را خریده باشید چراغهای بیشتری به شما اضافه می‌شود.

 

گرافیک و صدا

 

تمام جذابیت‌های صوتی و تصویری که در مدل قبلی وجود داشت در این مدل نیز به کار رفته است و چه در صفحه‌های IPS و چه در AMOLED بسیار زیبا و هیجان انگیز به نظر می‌رسد.در کل می‌توان گفت که این بازی به نسبت مدل قبلی تغییر چندانی در زمینه گرافیک و صدا  نداشته که دلیل آن هم این است که مدل قبلی تا بالاترین حد ممکن از این امکانات بهره می‌برد.

 

در زمینه صدا هم باید گفت که این مدل به پای مدل قبلی نمی‌رسد و موزیک‌هایی که در این مدل استفاده شده به هیچ عنوان به خوبی موزیک‌های مدل قبلی نیست.اما در کل می‌توان گفت که صدای این بازی به اندازه کافی خوب است واجرای این صداها به سرعت اجرای حرکت کارکتر‌ها است.

 

 

image

 

کارآیی

 

ما این بازی را هم روی iOS و هم روی اندروید امتحان کردیم و برای iOS از iPad Mini  و برای اندروید از Galaxy s III استفاده کردیم که در هر دو مدل به هیچ مشکل خاصی برخورد نکردیم. فقط نتوانستیم آن را روی HTC One dual sim  نصب کنیم که دلیل آن عدم سازگاری بود.

 

در قسمت نظرات Play Store  هم مسائل بسیاری هست که کاربران در مورد اینکه این بازی روی گوشی انها نصب نشده و یا اینکه عملکرد بازی در گوشی یا دستگاه آنها کند است گزارش داده‌اند. ما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خریدن آن حتما سری به نظرات بزنید و از شرایط مشابه برای گوشی خود مطلع شوید.

 

البته برخی از مشکلات بازی به وسیله به روز رسانی حل می‌شود که بهترین کار در مورد بهبود این شرایط آن است که صبر کنید تا نسخه به روز شده ارائه شود.

 

نتیجه

 

دنبال کردن رویه ای مثل Jungle Run  کار ساده نیست که البته در نسخه جدید این بازی توانسته شده تا بهترین حد ممکن از موفقیت چشمگیر مدل قبلی استفاده شود.

 

اما اینکه آیا این از مدل قبلی آن بهتر است یا نه؟ می‌توانیم بگوییم نه.ولی این بازی همچنان یک بازی بسیار خوب است که از بازی کردن آن خسته نمی‌شوید.همچنان هم یک بازی خوب است و هزینه ای که بابت خرید آن می‌پردازید ارزشمند است.

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۵
نسبت به نسخه ی قبلیش که بسیار سبک بود و بسیار پر سرعت میشد به ریست مرحله بازی و ... پرداخت یک عقب گرد قابل توجه داشته . ولی زیبایی مراحل را نمیتوان نادیده گرفت

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۵
نسبت به نسخه ی قبلیش که بسیار سبک بود و بسیار پر سرعت میشد به ریست مرحله بازی و ... پرداخت یک عقب گرد قابل توجه داشته . ولی زیبایی مراحل را نمیتوان نادیده گرفت

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۶
بازی قشنگ وبا گرافیکی هست حتما بازی کنید

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۱
Bezarid zudtar vase download.

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۱
من اين بازى روى glx snowy نصب كردم واقعٱ بازى حرفه اى هستش