Nokia 3600 Slide

3600 نوکیا از آن دسته گوشیهایی است که مطمئناً در ابتدا جالب توجه و دوست داشتنی نیست..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۴
                                  

 

مروری بر Nokia 3600 Slide

 

3600 نوکیا از آن دسته گوشیهایی است که مطمئناً در ابتدا جالب توجه و دوست داشتنی نیست. اما قابلیت­های خوبی دارد که خیلی­ها را کم کم به سمت خود می­کشاند و همانطور که می­توان حدس زد جزوگوشیهای سری 40 با استیل ساده و راحت است.

    
 
ویژگیهای کلیدی

-        پشتیبانی از 4 باند GSM به همراه GPRS / EDGE

-        صفحه نمایش QVGA 2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

-        دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED

-        ضبط ویدئویی VGA

-        اینترفیس کاربری سری 40 ویرایش پنجم با FP1

-        بلوتوث با A2DP و پشتیبانی از USB

-        رادیو FM با RDS

-        اسلات کارت Micro SD به همراه یک کارت 512 مگابایتی و قابلیت ارتقا تا 8 گیگابایت

-        جک استاندارد صوتی 2.5 میلی­متری و خروجی تلویزیون

-        نقشه­های NOKIA و نرم­افزار نقشه­

-        پشتیبانی از فرمان صوتی

-        جمع و جور و سبک

 

مهمترین معایب:

-        عدم پشتیبانی از 3G

-        کیفیت متوسط تصویر دوربین

-        دکمه نامناسب شاتر دوربین

-        قرارگرفتن اسلات کارت حافظه در زیر درب پشت گوشی

-        امکان افتادن باتری هنگام برداشته شدن درب پشت گوشی

-        قرارگیری نامناسب ردیف پایین دکمه­های صفحه کلید

 

image
 
image

طبقه گوشیهای متوسط طبقه­ای گسترده است که نمی­توان برای آن محدوده و حد و مرزی تعیین کرد. این گوشی نیز در همین طبقه قرار می­گیرد با این تفاوت که تاکید آن به دوربین و کیفیت تصویر است. وجود صفحه نمایش بزرگ، قابلیت پخش زنگ زیاد، ضبط فیلم VGA و خروجی تلویزیون و دوربین 3.2 مگاپیکسلی از جمله مشخصه­های آن است. در بسته خریداری شده کابل USB، باتری، یک هدست استریو و کارت حافظه 512 مگابایتی وجود دارد.

 

image
 
image

طراحی و ساختار:

 

چشمگیرترین بخش پانل جلویی گوشی صفحه نمایش 2 اینچی آن است که در زیر آن نیز دکمه­های چندمنظوره بزرگ قرار گرفته­اند. همچنین یک کلید چهار جهته بزرگ و راحت به همراه دکمه­های CALL و END با نور پس زمینه مناسب در همین بخش قرار گرفته­اند.

image
 
image
 

image

با بازکردن کشوی گوشی، صفحه کلید عددی آن مشخص می­شود که دارای کلیدهای بزرگ و محکم است که امکان خطا در تایپ با استفاده از آنها بسیار کم است. نور پس زمینه دکمه­ها نیز به اندازه کافی قوی و یکنواخت است.

image
 

image
 
image

در بالای گوشی محل اتصال شارژر وجک 2.5 میلی­متری صوتی که در گوشیهای متوسط نوکیا استاندارد است قرار دارند. دکمه POWER گوشی نیز در میان این دو بخش قرار دارد.

image

در کناره سمت راست دکمه­های تنظیم ولوم و دکمه مخصوص کار با دوربین قرار گرفته­اند که از لحاظ سایز و جایگاه بسیار مناسب­اند.

 

image
 
image

 

کناره سمت چپ گوشی نیز پورت Micro USB قرار گرفته است. متاسفانه اسلات کارت حافظه در زیر درب باتری در پشت گوشی قرار گرفته است.

image
 
image

پانل پشتی گوشی از پلاستیک مات و ضد جذب اثر انگشت است. لنز دوربین به همراه فلاش LED در همین بخش قرار دارند. بلندگوی گوشی نیز در پشت گوشی جای گرفته است.

image
 
image
 

image

با بازکردن درب باتری که البته بسیار سخت باز می­شود، باتری BL-4S با ظرفیت 860 mAh و محل قرار گیری سیم کارت دیده می‏شوند. با هربار شارژ باتری در حدود 3-4 روز دوام می­آورد. به یاد داشته باشید بعد از بازکردن درب گوشی امکان افتادن باتری وجود دارد چون دیگر چیزی نیست که آنرا در محل خود نگه دارد.

image
 
image
 

image
 

صفحه نمایش:

 

3600 دارای یک صفحه نمایش QVGA بسیار خوب 2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است که در زیر تابش مستقیم خورشید هم خوانایی خود را حفظ می­کند.

image
 

image
 
image

قابلیتهای تلفنی:

 

دریافت سیگنال و کیفیت صدای هنگام مکالمه در این گوشی هیچ نکته منفی وخاصی ندارد و از الگوریتمهای حذف نویز و بهبود دهنده صدای فرد – مثل بسیاری از گوشیهای سری 40-  استفاده شده است. به هرحال صدا در دو سوی تماس تلفنی بسیار واضح و بلند است و همچنین قدرت زنگ گوشی و ویبره آن نیز بسیار عالی است، بطوریکه پیش­بینی می­شود در شرایط عادی تماسی از دست نرود.

 

image

اینترفیس کاربری:

 

3600 دارای اینترفیس نسخه پنجم سری 40 و مجهز به FP1 میباشد. امکانات و تنظیمات بسیار خوب و جالبی در این گوشی وجود دارد اما ساختار منوها و برنامه ها کمی پیچیده و گیج کننده است. یکی از قابلیتهای خوب این گوشی برخورداری از برنامه Nokia Maps است که بدون هیچ مشکلی و با استفاده از یک GPS بلوتوث خارجی کار می­کند.

image

3600 از لحاظ اینترفیس ظاهری تفاوتی با بسیاری از گوشیهای سری 40 ندارد. بطوریکه در حالت استندبای در پس زمینه آن تصویر مورد نظر و آیکن­های اطلاعاتی و کنترلی نظیر میزان باتری، وضعیت سیگنال دریافتی، پروفایل و ... دیده می­شوند. همچنین حالت اکتیو استندبای با 4 تب مختلف جهت ورود به برنامه های مختلف و پرکاربرد وجود دارد. سه پروفایل زنگ از پیش تعریف شده در این گوشی وجود دارد و همچنین امکان Flight Mode جهت غیرفعال کردن سیگنال برای هرگونه ارسال و دریافتی نیز وجود دارد.

image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

امکان تغییر رنگ پس زمینه منوها و زیر منوها توسط اعمال تم­های مختلف امکان پذیر است.

 

image
 
image

دفترچه تلفن:

 

دفترچه تلفن 3600 امکان ذخیره تا 2000 شماره را دارد که به نظر کافی است. برای هر مخاطب فیلدهای اطلاعاتی مختلفی وجود دارد که برای هرکدام می­توان یک تصویر یا زنگ بخصوص درنظر گرفت. سه حالت مختلف وجود دارد: نمایش لیستی از فایلها، نمایش لیستی از نامها و شماره­ها و نمایش لیستی از نامها و تصاویر. می­توان شماره­های روی سیم کارت، گوشی و یا هردو را بطور همزمان مشاهده کرد. امکان تغییر فونت نوشته­ها در دفترچه تلفن وجود دارد. یک گزینه جالب امکان مشخص کردن آدرس فرد در روی نقشه مربوط به برنامه Nokia Maps است. امکان مشاهده Log های تماسهای مختلف نیز در برنامه Call Log وجود دارد که از هرنوع تماس تا 20 تای آخر را نگه میدارد.

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

ارسال پیام:

 

بخش ارسال و دریافت پیامها در این گوشی هیچ گونه نکته خاصی ندارد. امکان کار با انواع استاندارد پیامها نظیر sms، mms، و ایمیل با این گوشی وجود دارد که sms و mmsها از یک ویرایشگر یکسان برخوردارند. برای ارسال پیام کافیست شماره مورد نظر را تایپ و یا از لیست دفترچه تلفن و یا از لیست آخرین افرادی که برایشان پیام ارسال کرده­اید انتخاب کنید. امکاناتی نظیر دیکشنری T9 و نیز دریافت گزارش Delivery در این گوشی وجود دارد. می­توان تصویر eventهای تقویم و contactها را توسط mms ارسال کرد. پیامهای صوتی دارای یک ویرایشگر مجزا هستند. برای ارسال ایمیل از پروتکلهای مختلفی مثل POP3 و IMAP4 و SMTP و نیز SSL پشتیبانی می­شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

پخش موزیک:

 

یکی از بهترین بخشهای 3600 بخش موزیک آن است که از فرمتهای موسیقی مختلف مثل AAC، AAC+، eAAC+، و MP3، MP4، WMA، MID و ... پشتیبانی می­کند. کنترل پخش موزیک توسط کلید چهارجهته صورت می­گیرد. امکان A2DP نیز برای پخش موسیقی استریو از طریق هدست­های بلوتوث وجود دارد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

با اینکه 3600 یک گوشی متمرکز بر پخش موزیک نیست کیفیت پخش موسیقی توسط آن در حد متوسط قرار دارد اما امکانات لازم جهت گوش دادن به موزیک را دارد.

 

image

رادیو FM:

 

3600 دارای رادیو FM مجهز به امکان RDS است که اینترفیس مشابهی به پخش کننده موزیک دارد و 2 تم مختلف برای اینترفیس آن وجود دارد.

 

image
 

image
 
image

پخش فیلم:

 

پخش کننده ویدئویی این گوشی می­تواند فرمتهای 3GP و MP4 را نمایش دهد. امکان نمایش فیلمها بصورت تمام صفحه وجود دارد و امکاناتی نظیر حرکت سریع به جلو و عقب و تکرار فیلم نیز وجود دارد.

 

image
 
image

گالری تصاویر:

 

متاسفانه گالری تصاویر در گوشیهای سری 40 نوکیا زیاد جالب نیست به خصوص که این بخش در زیر مجموعه File Manager قرار دارد. چند حالت مختلف برای نمایش تصاویر وجود دارد که از جمله آنها بصورت لیستی از نامها، بصورت شبکه­ای و لیستی همراه با جزئیات هستند. امکان نمایش تصاویر بصورت تمام صفحه و نیز زوم روی تصاویر وجود دارد. از امکانات خوب این بخش نمایش تصاویر بصورت Slide Show و نیز امکان جستجوی فایل عکس می­باشد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دوربین:

 

از جمله قابلیتهای مهم این گوشی عکسبرداری و فیلمبرداری آن است. 3600 دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با ماکزیمم رزولوشن 1536×2048 پیکسل است. با توجه به اینکه این گوشی دارای اینترفیس سری 40 است بنابراین امکانات و تنظیمات زیادی در بخش دوربین آن قرار ندارد اما تنظیمات ساده­ای از جمله تنظیم سفیدی نور، اعمال افکتهای رنگی مختلف و امکان عکسبرداری در چند مد مختلف وجود دارد.

این دوربین دارای فوکوس اتوماتیک و نیز LED نسبتاً ضعیفی است. کیفیت عکسهای این دوربین در حد متوسط است اما اگر شرایط جوی و نور مناسب باشد عکسهای خوبی می­توان با آن گرفت.

برای ضبط فیلم رزولوشن فیلم VGA با سرعت 15 فریم در ثانیه است و فرمت فیلمها 3GP است. طول فیلمها محدود به میزان حافظه خالی گوشی است.

 

image
 
image

 

image
 
image

امکانات ارتباطی:

 

3600 نوکیا قابلیهای ارتباطی متناسبی دارد که از جمله آنها USB است که با اتصال آن به PC امکان Mass Storage فعال می­شود که از طریق آن می­توان مستقیماً از کامپیوتر به حافظه گوشی دسترسی داشت.

همچنین این گوشی دارای بلوتوث نسخه 2.0 با امکان A2DP است. از لحاظ قابلیتهای ارتباطی شبکه این گوشی دارای 3G نیست اما از EDGE و GPRS پشتیبانی می­کند.

 

 
مرورگر وب:

 

3600 دارای یک مرورگر صفحات HTML داخلی است که کارایی آن درحد مرورگرهای وب گوشیهای سری 40 است و بنابراین نباید انتظار زیادی از کارایی­های آن داشت. به هرحال امکاناتی مثل تنظیم فونت نیز وجود دارند.

3600 علاوه بر این دارای مرورگر Opera mini نیز هست که به نظر برنامه بهتر و پرکاربردتری به نظر میرسد.

 

Organizer:

 

امکانات و برنامه­های مدیریتی متفاوتی که در صرفه جویی زمان بسیار سودمند هستند این بخش قرار دارند که با وجود اینترفیس مناسب  کار با آنها بسیار راحت تر می­باشد. در بخش تقویم امکان نمایش بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه وجود دارند و برای هر روز نیز می­توان Eventها یا رویدادهای خاصی را تنظیم کرد. همچنین امکان تنظیم لیستی برای فعالیتها و مدیریت آنها  وجود دارد. از امکانات دیگر این گوشی ذخیره متن بصورت Note تا 3000 کاراکتر، تنظیم ساعت یا alarm clock، ضبط صوت با محدودیت 60 دقیقه، شمارنده معکوس و کرنومتر و ماشین حساب ساده هستند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

نرم­افزارها:

 

3600 دارای چند نرم­افزار از پیش نصب شده پرکاربرد است که ازجمله آنها تبدیل واحد برای انواع واحدها و مقیاسها و همچنین تبدیل واحد پول است. نرم­افزار Download گوشی را مستقیماً به سایت مرکزی دانلود نوکیا متصل می­کند که می­توان آخرین تغییرات و نرم­افزارها را دانلود کرد. نرم­افزارهای دیگر آن yahoo search جهت جستجو در وب سایت یاهو، برنامه Nokia sensor بر اساس ارتباط بلوتوث کار می کند و جهت شناسایی دیگر گوشیهایی است که بلوتوثشان فعال است.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

علاوه بر این 6 بازی مختلف جذاب نیز برروی گوشی بصورت پیش فرض نصب شده اند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

Nokia maps:

 

بالاخره گوشیهای سری 40 نوکیا نیز مجهز به برنامه Nokia maps شدند و 3600 از اولین­های این سری است. از جمله کارهایی که میتوان با این برنامه و بدون نیاز به گیرنده GPS انجام داد، جستجوی نقشه ها، جستجوی آدرسها و موقعیتها و مسیرهاست. امکان تنظیم مسیر با مشخص کردن مبدا و مقصد وجود دارد. با برقراری گوشی توسط گیرنده GPS بلوتوث این گوشی کاملاً شبیه به یک مسیریاب عمل می­کند.

  
درنهایت:

 

معمولاً گوشیهای متوسط و سطح پایین دارای استانداردهای بالایی برای ارضای خواسته های کاربر هستند. 3600 و نیز با ساختار راحت و جمع و جور آنقدرها شاهکار نیست اما میتوان روی قابلیتهایی که دارد حساب کرد. برای مثال صفحه نمایش خوب، دوربین مناسب و امکانات صوتی و تصویری آن بسیار خوب هستند. همچنین 3600 از جمله اولین گوشیهای سری 40 است که دارای نرم‏افزار Nokia maps می­باشد.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)