خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Nokia N95 8GB

بررسی تخصصی Nokia N95 8GB

کمپانی نوکیا حدود یک سال قبل مدل N95 را عرضه کرد که دارای ویژگی ها و کارایی عالی و اندازه مناسب بود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
     
 Nokia N95 8GB

آنچه در بسته خریدرای شده شما موجود است

-          گوشی

-          باتری  BL-6F با گنجایش 1200mAh

-          شارژر (5- AC)

-          هدست استریوی سیم دار(45- HS) و کنترل از راه دور(54-AD)

-          کابل(USB (DKE-2

-          کابل اتصال فیلم برداری (CA- 75U)

 

کمپانی نوکیا حدود یک سال قبل مدل N95 را عرضه کرد که دارای ویژگی ها و کارایی عالی و اندازه مناسب بود . مدل N95 8GB جانشین مدل N95 است که دارای ویژگی های پیشرفته تری می باشد . روی بسته بندی اورجینال نوکیا N95 برچسب N95-1 وجود دارد و تصور می شود که کمپانی نوکیا قصد دارد خانواده N95 را توسعه دهد . نسخه 8گیگابایتی گوشی N95-2 و نسخه امریکایی آن که از باندهای نسل سوم پشتیبانی می کند N95-3 نامیده می شود . N95 8 گیگابایتی از نظر کارایی و همچنین ویژگی های سخت افزاری با N95 تفاوت دارد . صفحه نمایش نسخه جدید 0.2 اینچ بزرگتر از مدل N95 است و RAM آن نیز دو برابر شده است که سرعت گوشی را افزایش می دهد ( حتی اگر نرم افزارهای زیادی در زمینه در حال اجرا باشند ) . N95 8GB شارژ باتری را در زمان طولانی تری حفظ می کند . نسخه جدید همچنین فاقد پوشش محافظ برای لنز دوربین است.

image
طراحی، سایز، کنترل

ابعاد گوشی 99´53´21میلیمتر وزن آن 128 گرم است و با نوکیا N95 کمی فرق کرده نوکیا N95 با دوربین بر جسته به سطح گوشی افزوده است ولی سطح پشتی ‏N95 8 گیگابایتی صاف است و دوربین آن برجسته نیست.

image

دوربین این گوشی محافظ لنز ندارد و این ایجاد مشکلاتی می کند. در درجه اول این که گردو خاک می گیردو دوم این که دوربین از سطح گوشی بیرون آمده و به همین علت در معرض فرسودگی قرار دارد و سریعتر شکل اولیه اش را از دست می دهد.

image

به N95 این ایراد گرفته شده که دو نیمه آن به خوبی به هم وصل نشده اند و به نظر می رسد که گوشی خیلی محکم نیست. جلد نوکیا 8 GBN95 پلاستیک براق مشکی است که کثیف و خراشیده نمی شود.

 

image

جنس کلید های کنار گوشی 8GB N95 از کرم است که به خوبی کنار هم قرار گرفته اند ولی اشکال فرسوده شدن را از N95 همراه دارد همچنین دکمه OK تماماً به رنگ مشکی است و مطمئناً مشکلی از این دست ایجاد نخواهد کرد.

image

حالت کشویی این گوشی دو طرفه است، وقتی صفحه رویی را به پایین فشار می دهید کلید های مولتی مدیا را می بینید. و وقتی به سمت بالا حرکت دهید کلید های شماره گیری را می بینید.

صفحه نمایش :

8GB N95 دارای نمایشگر QVGA، 2.8 اینچ است (240´320 پیکسل) و قابلیت نمایش 16  میلیون رنگ دارد روشنایی مناسب صفحه نمایش گوشی نیز وضوح عکس ها را زیاد کرده است بطوری که حتی در نور مستقیم خورشید می توانید به راحتی مطلب روی صفحه را بخوانید و یا فیلم نگاه کنید تعداد خطوط در صفحه از 8 تا 14 خط، قابل تنظیم است. روی صفحه نمایش نیز لایه محافظ پلاستیکی  کشیده شده است. صفحه نمایش اثر انگشت را نشان می دهد و بجز این مورد نمی توان ایراد دیگری از آن گرفت. اگر بطور همزمان به تصاویر روی صفحه نمایش N95 8GB و N95 نگاه کنیم متوجه می شوید که صفحه نمایش نسخه 8GB کیفیت بالاتری دارد . اندازه بزرگتر صفحه نمایش نیز می تواند بر کیفیت آن تاثیر عمده ای داشته باشد که در مقایسه با N95 معمولی0.2 اینچ بزرگتر است

image

 

صفحه کلید

کلیدهای زیر صفحه نمایش ساختار مناسبی دارند و شامل کلید حرکتی چهار جهتی ، دو کلید انتخاب ، کلید منو ، کلید چند رسانه ای ، کلید مداد ، کلید C و کلید های سبز و قرمز تماس است . اندازه کلیدهای چند رسانه ای و منو در مقایسه با N95 تقریبا نصف شده است . تمام کلیدها بقدر کافی بزرگ هستند و تشخیص دادن آنها کار ساده ای است . کلید حرکتی نیز براحتی مورد استفاده قرار می گیرد و از قسمت مرکزی آن برای تایید انتخاب استفاده می شود . با باز کردن درب کشویی بطرف پایین ، کلیدهای اختصاصی موسیقی در دسترس قرار می گیرند که استفاده از آنها آسان است و بخوبی واکنش می دهند . زمانی که گوشی را بطور افقی در دست می گیرید صفحه نمایش نیز بطور اتوماتیک به حالت افقی چرخش پیدا می کند .

 

image
 
image

باتری

باتری گوشی 8GB N95 مدل (BL-6 ) با ظرفیت1200 mAh است در حالی در N95 معمولی(BL-5F ) با ظرفیت950 mAh استفاده شده  و با این افزایش 25 درصدی در 8GB N95 می توانید ساعات بیشتری از آن استفاده کنید، البته باید در نظر داشت که در8GB N95 بلندگوها و صفحه نمایش ارتقا یافته و مصرف باتری را افزایش می دهند.

 

image

تولید کننده عمر باتری را تا 6 ساعت مکالمه مداوم که در شبکه GSM این زمان به 4 ساعت می رسدو تا 280 ساعت در حالت استندبای (انتظار) اعلام کرده است اگر از گوشی تان خیلی استفاده می کنید می توانید 1/5 روز با حدود 1/5 ساعت مکالمه 1ساعت چک کردن mail ها و 3 ساعت پخش موسیقی روی گوشی حساب باز کنید. شارژ مجدد باتری نیز حدود 2 ساعت  به طول می انجامد گرچه در همان 1 ساعت و نیم  اول بیشتر از %80 آن شارژ می شود

در اینجا به مقایسه گوشی های N958gb  و N95 در application  های مختلف می پردازیم:

 

Nokia N95

Nokia N95 8Gb

GPS-navigation

3.5hours

 3hours 50 minutes

Video (H.264), speakerphone mode

 2hours 51 minutes

 4hours 8 minutes

WEB-surfing (via EDGE

 3hours

 3hours 24 minutes

Wi-Fi (non-stop data upload

 3hours

 3hours 21 minutes

Music (in headphones

 8.5hours

 9hours 50 minutes

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

صمد حق جو

۱۳۹۴/۴/۳۰
ضمن تشکر از زحمات شما ، میخواستم راهنمایی بفرمایید، من رو این گوشی بلک لیست داشتم که متاسفانه یک روز با تصب آن به کامپیوتر این بر نامه و چند برنامه دیگر پاک شد، حالا هر چی از اینترنت برنامه های مختلف بلک لیست را میگیرم یا نصب نمیشوند و یا تاریخ گذشته است و مشکلات دیگر ، میشه کمک کنید و راهنمایی کنید، از کجا میتوانم نسخه سالم را تهیه نمایم ، خیلی ممنون میشم.

مهمان

۱۳۹۳/۲/۱۷
معرفیتون عالی بود

مهمان

۱۳۹۳/۲/۱۱
DOSTE AZIZ salam nokian95 memory bishtar as4GB RO SUPPURT NEMIKONEHBEZARE MENVISEH VALI AS4 BE BAD MENVISEH ERROR READING FILES

مهمان

۱۳۹۲/۵/۳۱
سلام، n95 معمولی تا 16 گیگابایت کارت حافظه رو میخونه