خانهبررسی‌ها
Nokia 6120classic

Nokia 6120classic

اسمارت فون 6120 کلاسیک نوکیا بر خلاف ظاهر ساده و غیر پیچیده ای که دارد، یک گوشی منحصر به فرد است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
نوکیا 6120/6121 کلاسیک
 

محتویات بسته فروش

-          گوشی

-     کابل USB مدل DKE-2

-          هدست سیمی استریو

-          باتری 820 میلی آمپر ساعتی از جنس Li-Pol مدل BL-5B

-          شارژر مدل AC-4

اسمارت فون 6120 کلاسیک نوکیا بر خلاف ظاهر ساده و غیر پیچیده ای که دارد، یک گوشی منحصر به فرد است. این گوشی که از نظر قیمت، کیفیت و ابعاد در جایگاه نسبتا خوبی دارد برای دامنه گسترده ای از کاربران طراحی شده است. علاوه بر این قیمت نسبتا پایین این گوشی در مقایسه با قابلیت های بسیار زیاد آن، موجب جذب مشتری می شود. تعداد چنین گوشی هایی با این قیمت اندک از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نیست که از میان آنها می توان E50 و 6233 را نام برد. البته 6233 از نظر موقعیت شباهت بیشتری با 6120 دارد و در واقع رقیب آن به شمار می آید.

 

 

 

 

 

گوشی 6120 نوکیا تنها یک تفاوت با گوشی 6121 دارد. اسمارت فون 6120 در شبکه های WCDMA و  HSDPA با فرکانس های 850 و 2100 کار می کند، در حالیکه 6121 از فرکانس 900 و 2100 استفاده می کند. به علاوه 6121 دارای 5 رنگ است ( سیاه، سفید، آبی، صورتی و طلایی) در حالیکه 6120 تنها دو رنگ دارد.

 

طراحی و کنترل ها

در اولین نگاه به گوشی هوشمند 6120 ممکن است دو نوع تصور در شما ایجاد شود. ممکن است تصور کنید که این گوشی کوچک و خوش دست و زیباست یا اینکه فقط یک گوشی ساده و ابتدایی است.

نکته ای که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، ابعاد بسیار کوچک 6120 است. اندازه 6121 کلاسیک 15×46×105 میلی متر است که در مقایسه با گوشی هایی با همین ویژگی  و قابلیت ها بسیار کوچک می باشد.

- نوکیا 6121 کلاسیک : دارای ابعاد 15×46×105 میلی متر/ 89 گرم

- نوکیا E50: دارای ابعاد 15.5×43.5×113 میلی متر / 104 گرم

- نوکیا 6233: دارای ابعاد 18×46×108 میلی متر / 110 گرم

- Hewlett Packard ipaq 514: دارای ابعاد 16.3×48.6×107 میلی متر / 102 گرم

 

 

image

 

 

 

image

 

 

image

 

 

 

همانطور که می بینید این گوشی بسیار کوچک است و در هر نوع جیبی جای می گیرد و در عین حال شماره گرفتن و ارسال پیام و مکالمه با آن ساده است.

پوشش گوشی از چند نوع پلاستیک و در بعضی قسمت ها از فلز ساخته شده است که این نوع ترکیب بر زیبایی آن می افزاید. قسمت رویی گوشی را می توان به دو قسمت تقسیم کرد؛ در قسمت بالا صفحه نمایش قرار دارد که توسط یک لایه محافظ پلاستیکی پوشیده شده است. این لایه محافظ از نشستن گرد و غبار بر روی صفحه نمایش جلوگیری می کند، اما پس از مدتی پر از لکه می شود. در نیمه پایینی گوشی هم صفحه کلید قرار دارد که در بخش های بعدی درباره آن توضیح خواهیم داد.

 

 

image

 

 

 

قسمت پشت گوشی از یک نوع پلاستیک شفاف ساخته شده که در نگاه اول بسیار تجملی و زیبا به نظر می رسد، اما بعد از چند ساعت آثار انگشتان بر روی آن مشاهده می شود؛ حتی اگر انگشتان شما تمیز و بدون چربی باشد. قسمت رویی گوشی و صفحه نمایش هم چربی انگشتان را به خود جذب می کند اما این امر مانع دیدن مطالب و عکس های صفحه نمایش نمی شود. لبه های کناری گوشی نیز از جنس پلاستیک مات است.

دور تا دور قسمت روی گوشی، از یک نوار فلزی زیبا با عرض حدوداً 5 میلی متر پوشیده شده است که این قسمت را از کناره های گوشی جدا می کند و در عین حال نقش ضربه گیر را نیز برای گوشی ایفا می کند.

سپس حدوداً یک ماه و نیم استفاده از گوشی می توان گفت به طور کلی کیفیت پوشش پلاستیکی گوشی قابل قبول است و به جز چند خط کوچک بوجود آمده در کناره‏ های آن مشکل دیگری پیش نیامد. پوشش باتری نیز محکم و امن است.

استحکام گوشی هم خوب بوده و اجزا شل نیستند و صدا نمی دهند به طوریکه پس از مدتی استفاده، گوشی 6120 کلاسیک همچنان نو به نظر می رسید.

اسمارت فون 6120 کلاسیک در دو رنگ سیاه و نقره ای ساخته شده است که در هر دوی آنها رنگ نوار لبه گوشی و نیز کلیدهای جهتی تفاوتی با هم ندارد.

در بالای صفحه نمایش، بلندگوی گوشی ( مخصوص شنیدن مکالمات ) قرار گرفته که هیچ پوششی برای آن در نظر گرفته نشده است و این امر موجب جذب گرد و غبار پس از چند هفته استفاده می شود. در سمت چپ آن دوربین دوم QVGA ، مخصوص تماس های ویدیوئی در شبکه ‏های 3G قرار دارد. در لبه بالایی 6120 کلاسیک دکمه خاموش و روشن کردن گوشی دیده می‏شود.

 

 

image

 

 

در لبه سمت چپ گوشی بلندگویی برای پخش موسیقی قرار گرفته است. این بلندگو صدایی بالاتر از حد متوسط پخش می کند، همچنین صدایی در اطراف پراکنده می کند که به نظر می‏رسد از چند بلندگو تولید شده است.

در همین قسمت از گوشی، محل قرار گرفتن کارت حافظه microSD دیده می شود که توسط یک در پوش پلاستیکی پوشیده شده است. در پایین آن نیز محل نصب بند به گوشی قرار دارد.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

در لبه سمت راست گوشی 6120 کلاسیک، دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته اند. این دکمه ها کمی برجسته هستند، در نتیجه در حین مکالمه پیدا کردن آنها بدون نگاه کردن به گوشی و توسط انگشتان بسیار ساده است. در زیر این دکمه ها کلید مخصوص دوربین تعبیه شده است.

بر روی لبه پایینی گوشی محل اتصال شارژر (2 میلی متری)، کابل mini USB و جک 2.5 میلی‏متری اتصال هدست قرار گرفته است. در پشت گوشی هم لنز دوربین به همراه فلاش LED روی یک صفحه فلزی نقره ای رنگ جای دارد.

 

 

 

 

 

image

 

 

صفحه نمایش

گوشی 6120 کلاسیک دارای صفحه نمایش TFT با رزولوشن 320×240 پیکسل و قطر 2 اینچ و ابعاد 30.5×40.5 میلی متر می باشد. کیفیت نمایش تصاویر در این صفحه نمایش بسیار خوب است.

این صفحه نمایش، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد و تصاویر را در همه شرایط نوری بسیار واضح نشان می دهد. تصاویر صفحه نمایش در نور آفتاب سیاه و سفید دیده می شود، و اگر کمی گوشی را بچرخانید کاملا محو می شوند؛ اما در مقابل تمام نوشته ها در نور خورشید قابل خواندن هستند.

 

صفحه کلید

صفحه کلید این گوشی در عین حال که دارای کلیدهای چهارگوش، بر جسته و ساده است، ولی فاصله بسیار کم آنها از یکدیگر و سطح بدون هم تراز آنها استفاده از صفحه کلید را کمی مشکل می کند.

کلیدهای این گوشی از جنس پلاستیک شفاف است. کلیدهای کمکی روشن تر بوده و از پلاستیک مات ساخته شده اند. کلیدهای جهتی 6120 از دو قسمت تشکیل شده اند، یکی کلید اصلی وسط و دیگری یک نوار برجسته که اطراف آن قرار گرفته و به عنوان کلیدهای جهتی عمل می کند.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

 

استفاده از کلیدهای جهتی به دلیل سطح صاف و هم تراز با کلیدهای کمکی، که در اطراف آنها قرار گرفته اند، موجب سختی در استفاده از آنها می شود.

در گوشی 3250 کلیدهای دسترسی سریع و کلید منو در یک سطح هستند، ولی همه آنها کمی برجسته می باشند. در حالی که در 6120 تمام این کلیدها هم سطح با قاب گوشی هستند و هیچ نوع برجستگی ندارند.

 

 

image

 

 

image

 

 

دکمه های شماره گیری نیز با وجودی که کوچک و هم سطح هستند، ولی استفاده از آنها راحت و نوشتن با این کلیدها تقریبا بدون خطاست. فقط کافیست کمی به آنها عادت کنید.

اعداد و حروف روی کلیدهای شماره گیری به رنگ سفید نوشته شده اند که روی سطح مشکی رنگ کلیدها به راحتی قابل دیده هستند. نور سفید کلیدهای جهتی کمی کمتر است ولی با این حال همه کلیدها در تاریکی به خوبی دیده می شوند.

 

 

 

 

 

طول عمر باتری

باتری اسمارت فون 6120 از نوع BL–5B و با حجم 820  میلی آمپر ساعت است. این باتری به مدت 3 ساعت در حالت مکالمه و 216 ساعت در حالت آماده به کار قابل استفاده است. در صورتیکه علاوه بر مکالمه و ارسال پیام از برنامه های دیگر گوشی هم استفاده کنید، باتری گوشی تا 3 روز کار می کند. شارژ کردن آن نیز 2 ساعت طول می کشد.

 

 

image

 

 

سیم کارت درست در زیر باتری قرار می گیرد. باتری در جای خود بسیار محکم است به طوریکه حتی برای بیرون آوردن آن کمی فشار لازم است.

 
ویژگیهای سخت افزار، حافظه

این مدل از گوشی های نوکیا دارای پلت فورم Freescale است و از نظر سخت افزاری شبیه به 6290 می باشد. CPU این گوشی نیز ARM11 با سرعت 396 مگاهرتز است.

گوشی 6120 کلاسیک نوکیا به دلیل داشتن نرم افزار قدرتمند، از سرعت بالایی برخوردار است. باز کردن منو و رفتن از یک برنامه به برنامه های دیگر بسیار سریع صورت می گیرد. تنها برای باز کردن دفتر تلفن باید 2 تا 3 ثانیه صبر کنید.

حافظه داخلی گوشی 35 مگابایت و حافظه موقت (RAM) آن 64 مگابایت است که برای استفاده و باز کردن هر نوع برنامه ای کافیست. به علاوه این حافظه  Nand که 128مگابایتی است، (به عنوان ROM) نیز در این گوشی وجود دارد.

گوشی 6120 کلاسیک در مقایسه با سایر گوشی های نوکیا عملکرد بسیار بالاتری دارد و عملکرد بسیاری از بخش های آن در حد N95 است.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

 

USB، بلوتوث

USB: این گوشی دارای USB نسخه 2.0 بوده و در هنگام اتصال به کامپیوتر حالت های مختلفی دارد:

-          انتقال اطلاعات-Mass Storage : برای دسترسی به اطلاعات موجود در کارت حافظه سرعت انتقال اطلاعات 950 کیلوبیت در ثانیه است.

-          PC Suite : از طریق نصب برنامه PC Suite بر روی کامپیوتر و اتصال گوشی با کامپیوتر می توانید از بسیاری از قابلیت های این برنامه استفاده کرده و یا اطلاعات خود را روی کامپیوتر بریزید.

-          برنامه Media Player : در این حالت امکان همگام سازی با برنامه Windows Media Playe کامپیوتر وجود دارد.

بلوتوث: اسمارت فون 6120 کلاسیک دارای بلوتوث نسخه 2.0 مجهز به EDR است. همچنین پروفایل های زیر را نیز پشتیبانی می کند:

-           GAP- Generic Access Profile: سایر پروفایل ها برمبنای این پروفایل قرار دارند.

-           Opp - Object Push Profile : برای ارسال فایل یا اطلاعات

-           HFP - Hands – free profile: امکان اتصال کارکیت بلوتوث را به گوشی فراهم می کند.

-           HSP - Headset profile: امکان اتصال هدست بلوتوث به گوشی را ایجاد می کند.

-           HIDP - Human Interface Device profile: امکان استفاده از صفحه کلید بلوتوث را فراهم می کند.

-           A2DP - Advanced Audio Distribution Profile: گوش کردن موسیقی با هدست بلوتوث را امکان پذیر می کند.

-           AVRCP - Audio Video Remote Control Profile: از طریق آن می توان هدست کنترل دار پخش موسیقی گوشی را کنترل کرد.

-           DUN- Dial – Up Networking Profile: به وسیله این پروفایل می توان از طریق بلوتوث به اینترنت متصل شد.

-           FTP- File Transfer Profile: از طریق آن می توان به وسیله بلوتوث به فایل های دستگاه های دیگر دسترسی پیدا کرد.

حداکثر سرعت بلوتوث 6120 کلاسیک 100 کیلو بیت در ثانیه است. همچنین از طریق آن می توان از هدست سایر برندها نیز به راحتی و بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

 

دوربین

دوربین این گوشی از نوع CMOS و 2 مگاپیکسلی و مانند سایر گوشی های سری 60 است. در نور کم عکس ها کیفیت پایینی داشته و تقریبا سبز رنگ هستند. فلاش LED نیز کمک چندانی به بهبود کیفیت آنها نمی کند.

با استفاده از دوربین این گوشی 1200×1600، 764×1152 و 480×640 و 240×320 پیکسل می توان عکسبرداری کرد.

کیفیت عکس ها نیز در سه سطح متوسط، نرمال و خوب قابل تنظیم است. به علاوه تنظیماتی چون عکس برداری تکی یا چند تایی، عکس برداری با تایمر خودکار، تنظیم نور در شب، نیز تنظیم رنگ مانند سپیا، سیاه و سفید و نگاتیو در این قسمت امکان پذیر است. امکان زوم دیجیتال نیز از طریق کلیدهای جهتی وجود دارد.

فیلم برداری با 6120 کلاسیک با سه رزولوشن 240×320، 144×176 و 96×128 امکان پذیر است و سرعت فیلم برداری 15 فریم در ثانیه می باشد. فیلم های گرفته شده با فرمت 3GP ذخیره می شوند و از نظر مدت زمان فیلم برداری ( به جز هنگام ارسال MMS ) هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

VoIP

این تکنولوژی برای اولین بار در گوشی های سری E به کار رفت. با استفاده از پروتکل SIP می‏توانید در شبکه GSM از طریق اینترنت تماس های تلفنی برقرار کنید؛ البته با توجه به نداشتن امکان Wi – Fi در این گوشی، از این تکنولوژی استقبال چندانی نشده است. به جای آن با استفاده از پروتکل Fring می توانید بدون نیاز به نوشتن متن و پرداخت پول به اپراتور با هر فردی که می خواهید چت کنید.

برنامه های 6120 کلاسیک

اسمارت فون 6120 کلاسیک مبتنی بر ویرایش سوم Feature Pack1 سری 60 است. در این گوشی سه بازی Marble، Cit Box و High roller وجود دارد.

سایر برنامه های این گوشی به ترتیب زیر هستند:

Quick Office – از این برنامه برای دیدن متون نوشته شده در Office استفاده می شود اما امکان ویرایش این فایل ها وجود ندارد. نسخه Quick Office موجود در 6120 کلاسیک ناقص است و برای دانلود نسخه کامل آن باید هزینه اضافه بپردازید.

Adobe PDF – این برنامه برای مشاهده متونی با فرمت PDF مورد استفاده قرار می گیرد.

رادیوی FM – این برنامه تنها زمانی آغاز به کار می کند که هندزفری را به گوشی متصل کنید. کیفیت دریافت رادیو در این گوشی، مثل سایر گوشی های نوکیا، نسبتا خوب است.

در این اسمارت فون همچنین 3 تم وجود دارد.

 

     

 

 

image

 

 

 

جایگاه 6120 در میان سایر گوشی ها

پیش از تولید 6120 کلاسیک تمام اسمارت فونها به دو گروه تقسیم می شدند: یکی سری N که خود نوکیا آنها را کامپیوترهای چند رسانه ای می نامد؛ و دیگری سری E که سری تجاری نامیده می شود. گوشی های این دو گروه طراحی، کارآیی و حتی تبلیغات متفاوتی دارند. در واقع 6120 کلاسیک نوکیا با داشتن طراحی معقول و در عین حال زیبا و نیز قابلیت های بالا یک پدیده جدید محسوب می شود.

این گوشی که در حجم وسیع و برای عده زیادی از مشتریان طراحی و تولید شده است، از یک سو به دلیل طراحی کوچک، زیبا و قابل حمل خود و از سوی دیگر به خاطر قابلیت های فراوان مشتریان را به خود جذب می کند.

 
در نهایت

کیفیت دریافت و ارسال صدای مکالمات در گوشی 6120 کلاسیک بسیار خوب است. قدرت لرزش گوشی متوسط است، اما اگر گوشی به قدر کافی به شما نزدیک باشد به راحتی آن را احساس می کنید. کیفیت پخش صدای بلندگوی گوشی نیز بسیار خوب است به طوری که در محیط های پر سرو صدا مثل مترو یا خیابان های شلوغ زنگ گوشی به خوبی شنیده می شود.

گوشی E50 از نظر قیمت و کارآیی رقیب سرسختی برای 6120 کلاسیک به شمار می رود. از نظر قاب فلزی گوشی و کلیدهای جهتی، E50 بهتر از 6120 کلاسیک است. اما در عین حال 6120 کلاسیک مجهز به پلت فورم جدیدتر، نرم افزار و دوربین پیشرفته تری است.

از آنجائیکه 6120 کلاسیک تنها یک گوشی معمولی با قابلیت های یک اسمارت فون است، رقبای زیادی در بازار گوشی تلفن همراه دارد؛ اما گوشی هایی با چنین قابلیت های پیشرفته و در مقابل قیمت پایین به ندرت یافت می شوند. در حقیقت این ویژگیهای خاص 6120 کلاسیک موجب می شود که این گوشی برای مدت طولانی تولید شود و متقاضی زیادی نیز داشته باشد. از سوی دیگر این گوشی پاسخگوی تقاضای دامنه وسیعی از کاربران از هر سن و هر قشر می باشد.     

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مسام

۱۳۹۴/۱۲/۲۷
اين گوشي رم تا چند گيگ ساپورت ميكنه

مهمان

۱۳۹۴/۱/۱۵
من نمونه این گوشی رو دارم الان هشت ساله که دارمش هنوزم اخ نگفته تو لحظه های ضروری خیلی کار راه اندازه اگه یه وای فای و یه جی پی اس داشت دیگه آخرش بود با این حال خدایی حرف نداره

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۹
فراتراز عالی

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۷
با همین کوچولوئی عکس پانوراما هم میگیره

مهمان

۱۳۹۲/۸/۷
خیلی گوشی عالییه