Nokia 6300

نوکیا بدون اهمیت دادن به شیوه های رایج درساخت گوشی و برمبنای ایده های منحصر به خود، دست ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
مروری بر مدل 6300 نوکیا

 

محتویات بسته فروش

. گوشی

. باتری BL – 4C

. هدست سیستمی استریوی HS – 47

. کارت حافظه میکرو SD باحجم 128 مگا بایت

. راهنمای مصرف

. CD نرم افزار

 

نوکیا بدون اهمیت دادن به شیوه های رایج درساخت گوشی و برمبنای ایده های منحصر به خود، دست به خلق گوشی زده که درآن جوانب زیادی ازجمله  طراحی، سخت افزار، نرم افزار و قابلیت ها را از نظر گذرانده است.

 

image

 

طرح 6300 مدل جدیدی نیست و در واقع تجسم همان مدل 6100 که درسال 2003 ارائه شد،  می باشد که موقعیت و بازاریابی

 مشابهی را تجربه کرده اند و تفاوت آنها درضخامت قابشان می باشد.

شاید بد نباشد که بگوییم سایز 6300 یکی دیگر از عوامل موفقیت آن درمقایسه با6100  به شمار می آید. ابعاد آن حدود 13.1×43.6×106.4 میلی متر می باشد حال آنکه ابعاد 6100 اندکی کوچکتر و معادل 13.5×44×102 میلی متر است.

image

image

image

image

 

مواردی که درمورد 6100 مورد انتقاد قرار گرفته بود کیفیت و جنس پلاستیک استفاده شده در آن، قاب کم دوام پشت و رنگ بندی آن بود گرچه درفروش آن چندان تاثیرگذار نبود.

درحالی که در6300 اغلب قسمت های آن ازجنس استیل ضدلک بود. پلاستیک فشرده و براق 6300 بسیار زیبا که تقریبآ مشابه مدل T610i است. رغم ایجاد خراش و ماندن اثرانگشت برآن، چندان برظاهرگوشی تاثیری ندارد. باوزن 94 گرمی که دارد به راحتی و در شیوه های مختلف به کار برده می شود. دکمه تنظیم صدا در سمت راست می باشد که در حالت دوربین، این کلیدها نقش زوم را بازی می کند که البته جاسازی عمیق آن درون قاب اندکی کاربردش را دشوار می سازد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

  

طراحی صفحه کلید نسبتآخوب است که درنگاه اول به نظر می رسد  که از پلاستیک نامرغوب ساخته شده اند اما با رنگ فلزی، بسیار جذاب شده اند. دکمه های دسترسی سریع بالای صفحه کلید قرار دارد و کارآیی بسیار آسانی دارند. همچنین نور پس زمینه صفحه کلید به رنگ آبی می باشد.

 

image

 

image

 

image

 

صفحه نمایش، برجسته ترین قسمت در 6300 است که نمونه مشابهی با 6131 به شمار می آید و یکی از بهترین نمایشگرها، تا به حال به شمار می آید.

image

 

 

صفحه نمایشTFT دارای وضوحQVGA  320×240 پیکسل،  ابعاد42×31 میلی متر ،16 میلیون رنگ نمایش داده می شود و با قابلیت TFT رغم کم رنگ شدن تصاویر در زیر نور آفتاب اطلاعات نوشتاری نمایشگر خوانا می باشد و امکان نمایش 9 خط متن (یابیشتر) و 3 خط وضعیت سرویس را دارد.

دکمه POWER دربالای گوشی قرار دارد، قابلیت انتخاب پروفایل ها نیز با فشار این کلید امکانپذیر است و درپایین گوشی  mini USB  با درپوشی پلاستیکی، دریچه 2.5 میلی متری هدست و محل اتصال شارژر قراردارد.

 

image

 

image

 

لنز 2 مگا پیکسل آن و خروجی اسپیکردر پشت گوشی قرارگرفته است.

image

 

ساختار و کیفیت قاب بسیارعالی و ذره ای شکاف و صدای ناهنجاربه گوش نمی رسد. دریچه کارت میکرو SD درسمت چپ گوشی قراردارد. خارج کردن درپوش باطری بسیار راحت می باشد. دریچه کارت حافظه  میکرو SD در زیر قاب باطری و در سمت چپ قرار گرفته است.

image

 

image
 

باتری گوشی BL-4C ازنوع LI-ION  و با توان 760MAH ارائه شده است که مدت 3 ساعت و نیم مکالمه و330 ساعت استندبای را پشتیبانی می کند. مدت زمان شارژ کامل گوشی کمتر از 2 ساعت است.

 

image

 

image

 منو
 

6300 نسخه سوم از اینترفیس سری 40 و مجهز به مدل اول Feature Pack می باشد که البته اجرای برنامه های DRM نسخه 2 و ویژگی های جدید پخش موسیقی آنرا تبدیل به گوشی با امکان اجرای2  Feature Pack کرده است. همچنین 9 مگابایت حافظه خالی در اختیار کاربرمی باشد.

 
دوربین

دوربین 2 مگاپیکسل 6300 از نوع CMOS و با کیفیت متوسط ارائه شده است.

درشرایط تاریک و کم نورt کیفیت تصاویر افت چشم گیری خواهند داشت و لرزش دست تصاویر را تار و مبهم می کند. وضوح دوربین در چند درجه و از این قرار است:1200×1600 ، 960×1280 ،800×600 ،480×640 ،240×320 ،120×160پیکسل.

 

image

 

image

 

 درجات وضوح پایین تر مربوط به تصاویری است که به عنوان Wallpaper مورد استفاده قرار می گیرند. و سه نوع تراکم تصویرJPEG : معمولی،طبیعی و عالی در دسترس می باشند.

 

 صدای عکسبرداری را می توان غیرفعال کرد. قابلیت زوم تا 8 برابر فراهم آمده است. عکس ها را می توان در کارت حافظه یا حافظه داخلی ذخیره نمود و برخی ازجلوه های تصویری را می توان حین عکسبرداری و یا پس از آن بر روی تصاویر اعمال کرد که عبارتند از:False colors،Grey scale،Sepia، Negative،Solarize .

و قابلیت عکس برداری متوالی،می تواند3 عکس پی درپی را بگیرد و برای عکس برداری شخصی، امکان استفاده از تایمر فراهم است.

 

image

 

image

 

ویدئو

فورمت فایل های ویدیویی ازنوع 3GP و وضوح 144×176 یا 96×128 پیکسل هستند.

 

برنامه ها

 برنامه های 6300 شاملMusic Guess، واحد تبدیل مقیاس وNokia Sensor  می باشد. برنامه های java ازطریق ارتباط بی سیم یا کارت حافظه قابل نصب می باشد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

و درنهایت

 

صدای پلی فونیک 64 کاناله در هر شرایطی قابل سمع می باشد. بخش گیرنده صدا وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد. قدرت ویبره در حالت silent به خوبی حس می شود.

نکته جالب امکان اجرای نسخه سوم Feature Pack 2 می باشد که موسیقی جالب توجهی ارائه می دهد. رادیو، دفترچه یادداشت، ارگانایزر و a2DP نیز کارایی بهتری دارند.

ساختار،حاشیه و طراحی زیبا، این گوشی راتبدیل به یک شاهکار کرده است.

درصدر ویژگی های ممتاز 6300 ، نمایشگر بزرگ آن قرار دارد. متاسفانه کیفیت دوربین چندان تعریفی ندارد. ولی در کل اگر به دنبال تناسب میان قیمت و کیفیت یک گوشی که صفحه نمایش خوب و ویژگی های نسبتآ بالا داشته باشد 6300 مورد مناسبی است.

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ناشناس

۱۴۰۰/۱۱/۱۴
سلام این گوشی عالیه بخصوص دوربین حرف نداره کی میگه کیفیت چندانی نداره خیلی هم عالی این نوکیا و نوکیاx2.00وان۹۵ و نوکیا ان۸و سونی اریکسون جی۱۰ elmو هازل و سونی اریکسون کا۷۷۰و۸۰۰وویواز و ارک بهترین دوربین رو دارن

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۵
اپل خودمه.عاشقشم.باوجوداین همه گوشی های جدیدبازم حاضربه تعویضش نیستم

مهمان

۱۳۹۳/۲/۳۰
یک زیبایی بی پایان

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۴
سلام خسته نباشید نمیشه کاری کرد که صفحه گوشی خاموش نشه و ساعت رو نشون بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون

مهمان

۱۳۹۲/۹/۸
واقعااااااااااااااا بی نظیری 6300 دوسسسسسسسسسسسسسسسسسسست دارمممممممممممممممممممم