Nokia 6085

گوشی های نوکیا 6085,6086 در ادامه دسته بندی گوشیهای تاشو و با قیمت متوسط نوکیا قرار می گیرند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 

 

 

NOKIA 6085 & NOKIA 6086

 

 

      محتویات بسته خریداری شده :

 

-         گوشی موبایل
-         باتری 850mAh از نوع LI-lon مدل (BL-5B)
-         راهنمای کاربر
-         شارژ
-       هدست سیم دار مونو مدل HS-5 ( اتصال به پورت POP-PORT)

 

 

گوشی های نوکیا 6085,6086 در ادامه دسته بندی گوشیهای تاشو و با قیمت متوسط نوکیا قرار می گیرند. به عبارت دیگر می توان این دو گوشی را بین دو گوشی دیگر نوکیا یعنی 6103,6125  قرار دارد، البته از لحاظ کارایی این گوشیها بالاتر از 6060 قرار نمی گیرند (در حالیکه شماره ی مدل این گوشی در ابتدا بالاتر بودن آن نسبت به 6060 را القا می کند).

 

این دو گوشی از بسیاری از جهات به هم شبیه بوده و تفاوت آنها را می توان تنها در جنس پلاستیک استفاده در برخی قسمتها و نیز وجود تکنولوژی WI-FI در 6086 دانست. این دو گوشی در رنگهای مختلفی ارائه می شوند.

در این بررسی بیشتر روی 6086 بحث می شود و اختلاف آن با 6085 نیز ذکر می شود.

 
طراحی و کنترل های گوشی
 

این مدل طراحی کلاسیک تا شو با ابعاد 23×46×92 میلیمتر و وزن84  گرم دارد. با این ابعاد و وزن این گوشی به راحتی در هر نوع کیف یا جیب قرار میگیرد. این ابعاد و وزن برای هر دو مدل یکسان هستند.

 

6085 در سه طرح رنگ وجود دارد. مدل نقره ای گوشی که ظاهر خارجی روشن داشته و در قسمت داخلی در اطراف صفحه نمایشی و صفحه کلید نقره ای و در بقیه جاها مشکی است. دو مدل طلایی و صورتی نیز پوشش خارجی رنگی طلایی یا صورتی و صفحه کلید نقره ای دارند.

 

 

image

 

 

6086 نیز در دو طرح و رنگ وجود دارد: مدل کاملاً مشکی (هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی) و مدل صورتی روشن البته طراحی جدیدی نیز برای این گوشی ارائه خواهد شد.

 

 

image

 

 

در نگاه اول مدل و طراحی این گوشی بسیار شبیه به نوکیا 6290 است و کافیست کمی دقت کنید تا تفاوتها را متوجه شوید. محل قرار گرفتن دوربین و صفحه نمایش خارجی این دو مدل ((6085,6086 مشابه هم هستند.

 

 

image

 

 

از لحاظ مواد استفاده شده در ساختار، این گوشی ها تفاوت خاصی با هم ندارند اما می توان گفت کیفیت مواد 6086 بهتر است. پانل جلویی و کناره ها از نوعی پلاستیک معمولی ساخته شده است.  

در قسمت بالایی گوشی و بخشی از پشت گوشی پوشش براقی وجود دارد که بخصوص در نور خورشید جذاب به نظر می رسد. تقریباً همه قسمتهای پوشش خارجی گوشی به علاوه صفحه کلید و بخش داخلی از نوعی پلاستیک نرم (شبیه پوشش گوشیهای موتورولا) استفاده شده است.

 

image

 

 

البته اینکه گوشی درخشنده باشد یا نه شاید از نظر خیلی از مردم اهمیتی نداشته باشد! اما این ویژگی جلوه واقعاً زیبایی به این گوشی می دهد.

 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

از یک نوع پلاستیک استاندارد که ماده ای کلاسیک در ساختار گوشی است و در همه گوشیهای مدرن استفاده می شود، در کناره ها و داخل گوشی استفاده شده است.

در پانل جلویی، صفحه نمایش  مونو کروم که توسط یک نوع پلاستیک فلز مانند احاطه شده و لنز دوربین قرار دارند. در قسمت پشت گوشی نیز نوار باریکی شامل لوگوی NOKIA و بلند گو های گوشی وجود دارد. در زیر این نوار درب باتری گوشی قرار دارد. برای باز کردن این درب کافیست آن را به سمت پایین کمی فشار دهید. در زیر باتری نیز سیم کارت گوشی قرار می گیرد.

 

 

image

 

 

image

 

 

درکناره ی سمت چپ گوشی دکمه های تنظیم حجم صدا و دکمه ی مخصوص دوربین قرار دارد. در کناره ی سمت راست نیز اسلات MicroSD است. این گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت های حافظه تا گنجایش 4 گیگا بایت را دارد. درب اسلات با یک پوشش پلاستیکی پوشیده شده که امکان افتادن آن خیلی کم است.

 

 

 

image

 

 

image

 

 

در کناره بالایی گوشی چیز خاصی وجود ندارد. ولی در کناره زیرین گوشی پورت اتصال شارژرکه پورت معمول نوکیا یعنی       POP-Port است قرار دارد. در کنار آن نیز سوراخی برای اتصال بند گوشی است که البته برای دسترسی به آن باید درب باتری را برداشت و در کنار اسلات سیم کارت بخشی برای اتصال بند دور گردن است.

 

 

image

 

 

 

با باز کردن گوشی بطور اتوماتیک توجه به صفحه کلیدی که فضای پایین گوشی را در بر گرفته جلب می شود. تقریباً 1.3فضای صفحه کلید گوشی توسط کلیدهای جهتی بدر بر گرفته شده است. سایز بزرگ کلید های عددی و نیز برآمدگی روی آنها باعث می شود تا شماره گیری و تایپ به راحتی انجام شود. بخش کلید های جهتی نیز مثل مدل های دیگر نوکیا است. در این قسمت 4 کلید جهتی به 4 طرف به همراه یک کلید OK در وسط قرار دارد. در اطراف این کلیدهای جهتی نیز 4 کلید که 2 تا همه منظوره و دو تای دیگر برای پاسخ گویی / قطع مکالمه است.

 

image

 

 

 

 

 

کلید های صفحه کلید با رنگ سفید روشن می شوند که این کاملا با رنگ مشکی صفحه کلید 6086 هماهنگی دارد و نور پس زمینه صفحه کلید در بین کلیدها و عدد حک شده روی آنها پخش می شود. تنها نکته منفی در این زمینه رنگ نقره ای کلیدهای 6085 است که خواندن اطلاعات روی کلیدها را در نور روز مشکل می سازد.

در کل ساختار گوشی بسیار خوب و همه چیز به طور مناسبی قرار گرفته و هیچگونه صدای خاصی از دکمه ها در هنگام فشرده شدن شنیده نمی شود. پوشش خارجی این گوشی از جنس ضد گرد و غبار است.

 

image

 

 

image

 
طول عمر باتری

 طول عمر باتری این گوشی با گنجایش 850 میلی آمپر ساعت قابل توجه است.

 

 
صفحه نمایش
 
-         صفحه نمایش خارجی

 

روی صفحه نمایش خارجی گوشی کاراکترها به رنگ آبی روشن بر روی پس زمینه بنفش تیره قرار دارند. رزولوشن این صفحه 96×68 پیکسل (20×16 میلیمتر) بوده و تا 4 خط سرویس را نمایش می دهد.

در خط اول این صفحه سیگنال آنتن، میزان شارژ باتری، وضعیت اتصال بلو توث و Wifi (البته در گوشی 6086) آیکون پیام جدید و وضعیت SILENT مشخص می شود.

 

دومین خط بالای صفحه نمایش دهنده نام اپراتور و نام و شماره تماس گیرنده است. اگر تماسی را از دست بدهید نیز اطلاعات مربوط به آن در خط دوم نمایش داده می شود.

 

در خط سوم در حالت استند بای ساعت نمایش داده می شود که می تواند بصورت آنا لوگ یا دیجیتال تنظیم شود. البته نوشته ی ساعت آنقدر تاریک است که در حالت غیر فعال صفحه قابل دیدن نیست مگر اینکه با فشردن یکی از کلیدهای کناری گوشی صفحه نمایش روشن شود که باز هم به خاطر کوچکی اندازه ی فونت، ساعت قابل دیدن نیست مگر اینکه مدتی به صفحه خیره شوید؛

آخرین خط این صفحه نیز پرو فایل جاری و تاریخ را نشان می دهد.

 

image
      
image

 

 
- صفحه نمایش داخلی
 

با باز کردن گوشی، صفحه نمایش اصلی آن که از نوع CSTN با رزولوشن 128×160 پیکسل ( ابعاد 28×35 میلیمتر با خطر 11.8 اینچ ) می باشد نمایان می شود. این صفحه قابلیت نمایش 262144 رنگ را دارد. از لحاظ تصویر رنگ بندی و وضوح صفحه کاملآ شبیه مدل 6070 نوکیاست . این صفحه نمایش در نور خورشید تار می شود اما روشنایی و خوانا بودن صفحه مناسب است. در کل می توان گفت صفحه نمایش این گوشی مناسب بوده و با تکنولوژی CSTN جزو صفحه نمایشهای خوب است.

 
 
 
منو

در منوی اصلی در مورد گزینه های دفترچه تلفن (Phonebook ) و سازمان دهنده (organizer) صحبتی نمی کنیم چون کاملأ شبیه گوشیهای سری 40 با ویرایش سوم است . هر دو مدل این گوشیها بر اساس نسخه سوم و Feature pack 1 طراحی شده اند.

 بنابراین کلیه کارهایی که برای ارتقاء  و بهبود این نسخه انجام شده روی این گوشی وجود دارد. به سادگی می توان این گوشی را به موازات 5200 در نظر گرفت. لیست زیر کلیه آپدیت های Feature pack 1 برای نسخه سوم سری 40 می باشد:

 

 

-     تغییر اساسی پخش کننده ی موسیقی گوشی بطوریکه اینتر فیس آن تغییر یافته و امکان ایجاد library برای آهنگها و مرتب کردن آنها نیز وجود دارد.  

-         امکان Flash Lite 2 که ارتقا یافتۀ نسخه 1/1 آن می باشد.

-         امکان استفاده از فایلها و کلیپ های flash به عنوان تصویر پشت صفحه یا screen saver

-         امکان OMA DRAM 2.0

-         پرو فایل A2DP برای هدست بی سیم بلوتوث

-         امکان نسبت دادن هر نوع فایل به عنوان صدای Call back  

-         سرویس Security and Trust برای گوشیهای جاوا

-     امکانات رادیو و پخش کننده موسیقی که قابلیت کار در پس زمینه را نیز دارند البته غیر از زمانیکه از برنامه دوربین استفاده می شود.  

-     در هر دو گوشی 4 مگا بایت حافظه داخلی وجود دارد که البته این مقدار کم با استفاده از کارت حافظه قابل افزایش می باشد. البته این کارت حافظه در جعبه گوشی وجود ندارد.  

 

 

 
نرم افزارهای از پیش نصب شده ، بازیها
 

4 بازی از پیش نصب شده روی گوشی وجود دارد :

- Galaxy Ball : که در واقع تغییر یافته همان بازی معروف tetris است که در آن باید اجسام همرنگ را کنار هم قرار داد.

 

 

 

 

-         Tour Golf: (بازی گلف از دید شخص سوم) شاید کمی طول بکشد تا در این بازی متبحّر شوید اما کلاً بازی جالبی است.

 

 

image

 

 

-         High Roller - مجموعه ای است از بازیهای کارتی

-         Sudoku - یک  بازی فکری و منطقی
 
 
 

 

 

برنامه ها (Applictations)
 

برخی از 5 برنامه از قبل نصب شده روی گوشی واقعأ پر کاربرد هستند.

 : CONVERTER II -این برنامه همانطور که از اسمش پیدا است برای تبدیل واحدها استفاده می شود. مثلاً تبدیل دما، پول، وزن، طول، مساحت و حجم می توان از این برنامه استفاده کرد. شاید این برنامه از نظر شما کاربرد زیادی نداشته باشد اما در برخی شرایط استفاده از آن اجتناب نا پذیر است.

 

 

 
 
 

 

 

Word time - : با برنامه ساعت جهانی می توان از ساعت چهار منطقه مختلف جهان با خبر شد. کافیست نقشه جهان را مشاهده و یک شهر از آن را انتخاب کنید.

 

 

 

Expense manager -  :  برنامه ای برای کنترل مخارج و هزینه ها است بطوریکه دسته بندی های مختلفی از جمله غذا، رفت و آمد، تفریح و سرگرمی، لباس، وسایل برقی، لوازم جانبی، خانواده، سلامتی، و حسابها در این قسمت وجود دارد که مقادیر خرج شده را در دسته بندی خاص خود می توان ذخیره کرد. امکان اضافه کردن دسته بندی دیگر یا ویرایش نیز وجود ندارد. این مقادیر بر اساس واحد پول مورد نظر شما ذخیره می شوند.

 

 

:Translator - برنامه ای برای ترجمه کلمات است. زبانهایی که در این برنامه پشتیبانی می شوند عبارتند از: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی.

 

 

image

 

:Nokia Sensor -   برای رد و بدل کردن اطلاعات از طریق بلو توث در بین کاربرانی که از این برنامه استفاده می کنند.

 

 

اینترنت
 

این گوشی از پروتکل TCP/IP پشتیبانی می کند، به این معنی که می توان از GPRS اینترنت برای برقراری اتصال با اینترنت استفاده کرد. جستجو گر وب Operamini با هر دو مدل برقراری ارتباط به خوبی کار می کند. همچنین از تکنولوژی EDGE نیز در این گوشیها پشتیبانی می شود.

 

 
 
بلوتوث
 

هر دو مدل دارای بلوتوث نسخه 2.0 با پشتیبانی EDR هستند. پرو فایلهای قابل استفاده عبارتند از:

Headset –

Dialup Networking – (اتصال با شبکه از طریق Dial up)

Object push –

File Transfer – (انتقال فایل)

Hands-free v 1.5 –

A2DP –

SIM Access _

 

استفاده از قابلیتهای اتصال بلو توث در این گوشیها به سادگی انجام می شود و هیچ گونه مشکلی ندارد.

 

 

Wi-Fi

می توان گفت وجود تکنولوژی wi-fi در گوشی 6086 تنها تفاوت اساسی این گوشی با 6085 است. هر چند این قابلیت فقط بصورت UMA در این گوشی وجود دارد و این به این معنی است که WI-FI این گوشی فقط برای دسترسی گوشیهای بدون مجوز قابل استفاده است. با این تکنولوژی می توان بدون قطع تماس، بین شبکه های WLAN یا GSM سوئیچ کرد.

 

 

image

 

پخش کننده موسیقی Music player
 

نرم افزار به روز شده Xpress music  روی هر دو گوشی وجود دارد. البته روی گوشیهای 5200 و 5300 نیز نسخه های دیگری از این برنامه وجود دارد. صدای بلند گوهای خارجی خیلی خوب است و علیرغم اینکه فقط یک بلند گوی کوچک روی قاب خارجی گوشی وجود دارد ولی کیفیت صدا خیلی خوب است.

 

 

رادیو FM
 

برنامه های استاندارد سری 40 نوکیا از جمله برنامه رادیو در این گوشی وجود دارد. امکان ذخیره سازی 20 ایستگاه رادیویی و در نظر گرفتن یک نام برای هر کدام از آنها وجود دارد. می توان رادیو را روی بلند گوهای خارجی انتقال داد و یا بطور دستی فرکانسها را تنظیم کرد . همچنین می توان آن را در پس زمینه پخش کرد. میزان حساسیت رادیوی این گوشی متوسط است البته اگر حرکت نکنید بدون هیچ مشکلی فرکانسها را دریافت خواهید کرد. ممکن است در برخی جاها مثلآ در زیر زمین میزان دریافت فرکانس های رادیو خوب نباشد.

 

image

 
دوربین
 

هر دو گوشی دارای دوربین VGA با قابلیت زوم 4 برابر و رزولوشن های تصویر 640×480 ، 320×240 و 160×120 هستند. تنظیمات کیفیت تصویر (پایین، معمولی، خوب) برای عکس ها و فایلهای ویدوئویی یکسان است. البته برای ویدئو رزولوشن 144×176 و یا 128×96 را می توان انتخاب کرد.

 

افکت های رنگی ساده مثل بقیه گوشیها در اینجا نیز وجود دارد مثلآ: نگاتیو، خاکستری، Sepia (زرد) و ... . همچنین تنظیم خود کار و یا گرفتن چند عکس بطور همزمان وجود دارد. می توان زمانیکه گوشی بسته است از دوربین استفاده کرد اما در این حالت تصویر نمایی که از آن عکس گرفته می شود، دیده نمی شود. کیفیت عکس های این گوشی نسبت به گوشیهای دوربین دار امروزی آنقدر پایین است که نیاز به صحبت درباره آن نیست. با توجه به ساختار تاشوی گوشی و نوع صفحه نمایشگرخارجی آن، امکان نمایش تصویر شخص تماس گیرنده روی صفحه نمایش خارجی وجود ندارد.

 

 

 
 
 
در نهایت
 

از لحاظ کیفیت دریافت تماس یا صدا این گوشی خوب عمل می کند. کیفیت ولوم صدای اسپیکر نیز خوب است بطوریکه صدای شخصی که در آن طرف خط با شما صحبت می کند به خوبی در هر محیطی قابل شنیدن  است. کیفیت ولوم صدا پلی فونیک 64 کاناله است و برای پخش فایلهای mp3 و رادیو مناسب است. کیفیت صدای هندزفری نیز خیلی مناسب است.

 امکان ضبط صدا در حین صحبت کردن نیز وجود دارد و به اندازه حافظه خالی می توان صدا را ضبط کرد. امکان آپدیت کردن برنامه های گوشی مثل گوشی های دیگر نوکیا وجود دارد. این گوشیها قیمت بالایی ندارند بنابراین نباید انتظار داشت صفحه نمایش با کیفیت یا دوربین سطح بالایی داشته باشند.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)