Nokia N70

تقریباً می توان گفت كه تولید گوشی ها بر مبنای پلت فرم سری 60 به یك موضوع اصلی و محوری در تولیدات شركت نوكیا تبدیل شده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia N70

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

-  گوشی موبایل

-  كابل USB

-  كارت حافظه 64 مگا بایتی كوچك (RS-DV-MMC) به همراه تبدیل به كارت حافظه ی MMC معمولی

-  هدست استریو

-  دفترچه راهنما

CD برنامه

 

تقریباً می توان گفت كه تولید گوشی ها بر مبنای پلت فرم سری 60 به یك موضوع اصلی و محوری در تولیدات شركت نوكیا تبدیل شده است و نوکیا به همراه این گوشی ها امكاناتی نظیر دوربین های دیجیتال قوی و تكنولوژی WI-FI و ظرفیت بالای حافظه و همچنین صفحات نمایشگر با وضوح بالا را ارائه نموده است . نكته دیگر این كه می توان گفت تولید گوشی بر مبنای سری 60 نسبت به گوشی های سری 40 پیشی گرفته است .

از تولیدات موفق نوكیا می توان به گوشی های 6680 و 6630 اشاره كرد ، و بعد از آن نوكیا با ارائه گوشی های سری N توانست نبض بازار را در دست بگیرد . از جمله تفاوت های N70 با 6680  می توان به وجود دوربین 2مگا پیكسلی و كیفیت فیلمبرداری بهتر ، وجود رادیو FM و استفاده از نرم افزارهای جدید سری 60 از مدل N70 اشاره كرد . همچنین N70 لاغر تر از  6680می باشد و نسبت به آن از نظر ظاهری جذاب تر است .

نوكیا N70 را می توان یك مدل پیشرفته و جهش یافته 6630 نامید كه هر دو از یك سخت افزار بهره می برند و از نظر طراحی ظاهری ، گوشی N70 را می توان در كنار گوشی های 3230 و 6680 ، یكی از برترین مدل های نوكیا دانست كه مورد استقبال عمومی قرار گرفته اند .

 

image
 

 

صفحه كلید N70 نسبت به 6680 تغییرات فراوانی كرده است . به عنوان مثال می توان به كوچكتر شدن صفحه كلید اشاره نمود كه به همین دلیل کلید كلیه اعداد هم كوچكتر شده اند و رنگ زمینه كلید ها هم آبی است . همچنین می توان به اندازه كلید های كمكی اشاره كرد كه حدودا نسبت به كلیدهای كمكی در مدل 6680 یك چهارم شده اند . دكمه های  منو Menu  و  C هم كوچكتر شده اند و دكمه ی Pencil نیز به سمت چپ گوشی منتقل شده است .

 

image
 

درباره دكمه های جهت دار می توان گفت كه در بعضی مواقع دكمه وسط به درستی كار نمی كند و هنگامی كه دكمه وسط را فشار می دهیم بعضی مواقع به اشتباه یكی از جهت ها ی دیگر  انتخاب می شود .

ابعاد گوشی 108.8x53x21.8 میلی متر می باشند و وزن گوشی 126 گرم است ، قرار دادن گوشی در جیب شلوار مشكلی بوجود نخواهد آورد ، ولی اگر گوشی را در جیب پیراهن خود بگذارید حتما وزن زیاد آن شما را اذیت خواهد کرد . در كل گوشی به نظر یك گوشی مردانه می آید و از نظر ظاهری جذاب به نظر می رسد .

 

image

 

كلید تنظیم صدای مكالمه در این گوشی وجود ندارد و دكمه خاموش و روشن به همراه محل Speaker در بالای گوشی جای دارند و محل قرار گیری كارت حافظه در سمت راست گوشی قرار دارد همچنین قابلیت تعویض فوری كارت حافظه هم توسط گوشی پشتیبانی  می شود .

بخش اتصالات جانبی گوشی همانند اكثر گوشی های نوكیا در زیر آن قرار دارد و اندازه قسمت اتصال شارژر به گوشی همانند دیگر گوشی های سری N كمی كوچك شده است . همانند تمام گوشی های سری N نوكیا كیفیت صدای گوشی بد به نظر نمی رسد .

گوش كردن موزیك به شرطی كه صدای آن را تا آخرین حد بالا ببرید جالب است . شما می توانید از هدست استریوی موجود در بسته ی گوشی برای گوش کردن به موسیقی استفاده نمائید .

اندازه صفحه نمایشگر 208x176 پیكسل بوده و صفحه نمایشگر دقیقا مشابه گوشی های 6681 و 6680 می باشد .

چراغ زمینه گوشی توسط سنسوری كه در آن قرار گرفته است به طور خودكار روشن می شود .

باطری گوشی از نوع Li-Ion BL-5C,900 mAh  بوده كه در حالت آماده باش 11 روز كار می كند و تا 3 ساعت و نیم میتوان  با آن صحبت كرد . این گوشی حدود یك روز و نیم با شرایط 30 دقیقه مكالمه و گرفتن 25 عكس بدون فلاش و حدود یك ساعت استفاده از بقیه كارآیی ها و بولوتوث روشن كار می كند . شارژ كامل گوشی یك ساعت و ربع به طول می انجامد و در كل می توان گفت كه باتری این گوشی کمی ضعیف می باشد .

 

image
 

 

همانند تمامی گوشی های سری N ، مدل N70 هم بر اساس سری 60 ویرایش 2 طراحی شده است .

صفحه نمایشگر این گوشی قابلیت تطبیق با رزولوشن های 176x260 ، 208x208 ، 3240x320 ، 352x416 پیكسل را نیز دارد .

یكی از نقاط قوت گوشی رادیوی FM فوق العاده قوی آن می باشد كه از سیستم Auto tuning عالی بهره می برد و Stereo می باشد. 

 

و در نهایت :

صدای زنگ گوشی بسیار خوب است و می توانید از فرمت های MIDI از نوع 64 پولی فونیک ،  AMR , WAV , MP3 , ACC  برای صدای زنگ گوشی استفاده نمائید .

لرزاننده گوشی نیز در سطح معمول می باشد .

می توان گفت كه N70 بهترین Smartphone  بدون صفحه (لمسی) touchscreen است و در این زمینه بی رقیب می باشد .

در این جدول می توانید مقایسه چند گوشی برتر نوكیا را مشاهده كنید . (تست جاوا)

 

image

 

 

دوربین 2 مگا پیكسلی گوشی N70

 

نیمه دوم سال 2005 میلادی را می توان به گوشی هایی با دوربین 2Mega Pixel نسبت داد . به كارگیری شركت های تولید كننده تلفن همراه از دوربین های با كیفیت بالا سبب استقبال بیشتری از محصولات آنها شده است و البته گرانی نسبی این محصولات نیز به همین علت است . لازم به ذكر است كه این دوربین ها برای كاربران غیر حرفه ای بسیار مناسب می باشد .

 

image
 

 

البته دوربین گوشی N70 نسبت به دوربین گوشی N90 ، Sony Ericsson K750i كمی ضعیف تر می باشد ولی می توان گفت بعد از این دو مدل در جای سوم ایستاده است ، در جای اول هم می توان گفت N90 می باشد .

از امتیازات N70 می توان به وجود درب لغزنده بر روی آن اشاره كرد كه از كثیف شدن و احیانا صدمه دیدن لنز دوربین محافظت    می كند و با اشاره انگشت شما پائین و بالا می رود و از این لحاظ می توان آن را شبیه به گوشی 6680 معرفی كرد . با پائین آوردن درب لغزنده دوربین به صورت خودكار فعال شده و آماده عكس برداری می گردد . حداكثر رزولوشن عكس برداری 1200×1600  می باشد كه با ضرب در هم 1920000پیكسل می شود كه به عبارتی ، همان 1.92 مگا پیكسلی كه می توان آن را  2 مگا پیكسلی خواند .

 

image

 

شما در این مدل نمی توانید اندازه رزولوشن را خودتان تعیین كنید ولی می توان به انتخاب یكی از 3 گزینه زیر به انتخاب خود نزدیك شوید .

1-  حالت Print  (دو مگا پیكسلی یعنی 1600x1200)

2-  حالت E-mail ( هشت دهم  مگا پیكسلی یعنی 640x480)

3- حالت MMS (سه دهم  مگا پیكسلی یعنی 240x180)

 

بعد از فشار دادن دكمه برای عكس برداری ذخیره كردن عكس حدود 3 الی 4 ثانیه طول می كشد كه همانند مدل 6680می باشد . همچنین حالت های عكس برداری 6 عكس پشت سر هم و عكس برداری با تاخیر 10 و 20 و 30 ثانیه (برای عكس برداری از خودتان) هم وجود دارد .

 

image

 

همچنین می توانید برای عكس برداری از هریك از تنظیمات زیر استفاده كنید :

1-  خود کار (Automatic)

2- دستی (User defined setting)

3-  پرتره (Portrait)

4- حالت Landscape  برای عكس برداری از مناظر دور و با فلاش خاموش

5- حالت شب

6- حالت ورزشی (برای عكس برداری از حركات سریع)

 

image
 

 

فلاش دوربین هم در چهار حالت زیر کار می کند :

1- خودكار یا اتوماتیك

2- ضد قرمزی چشم افراد در عكس (Anti red-eyes)

3- اجباری (یعنی همیشه روشن)

4- خاموش

 

image
 

 

افكت های روی نرم افزار عكاسی عبارتند از Negative , Sepia , Black & White , که می توانید از هر کدام به صورت مجزا  استفاده نمایید .

 

image
 

 

حداكثر زوم دوربین 20X و به صورت دیجیتالی می باشد كه در زوم 20X عملا دوربین كارآیی ندارد . تمامی  اطلاعات عكس برداری ، در هنگام عكاسی در صفحه نمایش ، مشاهده می شوند ؛ اعم از حالت فلاش ، تعداد عكس هایی كه می توانید در حافظه ذخیره كنید و رزولوشن عكس .

با فشار دادن دكمه بالا می توانید زوم دوربین و با فشار دادن دكمه چپ تنظیمات فلاش را تغییر دهید .

كیفیت عكس در نور روز جالب به نظر می رسد و وقتی كه عكس ها را به كامپیوتر تان منتقل می كنید قطعا احساس خوبی خواهید داشت و حتما به دنبال چاپ كردن آنها خواهید رفت !

حداكثر فاصله موثر فلاش دوربین 1.5 متر می باشد كه بهتر است از گزینه ضد قرمزی چشم افراد در عكس هم استفاده كنید تا به عكس دلخواه خود برسید .

همچنین یك دوربین VGA هم بر روی گوشی وجود دارد كه برای برقراری ارتباط تصویری می باشد

 

فیلمبرداری با N70

كیفیت فیلمبرداری در مقایسه با مدل 6680 به صورت قابل توجهی تغییر كرده است . حداكثر رزولوشن در مدل N70 ، 352x288 پیكسل است كه در مدل 6680 ، 176x144 پیكسل بود . كیفیت ذخیره سازی MPEG4 می باشد و برای رزولوشن های پائین تر 3GP می باشد .

در كل می توان گفت كه دوربین مدل N70 قابل قبول بوده و از عكس برداری با آن احساس خوشایندی خواهید داشت .

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۲۹
از سال 2005 دارمش یعنی 1384 تا حالا نزدیک 10 ساله که با هم هستیم مرگ نداره لامصب

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۶
العان 9 ساله دارمش...وسطا چند تا گوشی خریدم که همشون خراب شدن..دست آخر بازم رفتم سراغ گوشی خودم.اولین گوشی که خریدم همین بود.احتمالا آخرشم همین باشه.تا حالا خراب نشده .فقط یه بار باتریشو عوض کردم

مهمان

۱۳۹۳/۶/۶
خیییییییلی گوشی خوبیه

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۶
ای کاش زمان برگرده چه خاطره های بهاش داشتم هنوزم این گوشی دارم