Nokia 7710

نوکیا یکی از تولید کنندگان عرصه صنعت گوشی همراه می باشد که راه های پرپیچ و خمی را در طراحی و ارائه گوشی پشت سر گذاشته و یک پیشرو بی رقیب است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
    Nokia 7710

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

-  پایه رومیزی دستگاه (Table Nest)

-  کابل USB جهت انتقال اطلاعات

-  یک عدد قلم اضافه

-  پایه رومیزی اتصال به کامپیوتر (Cradle)

-  پارچه تنظیف صفحه نمایش

-  کارت حافظه MMC با ظرفیت 128Mb

-  راهنمای استفاده مصرف کننده

 

image
 

 

نوکیا یکی از تولید کنندگان عرصه صنعت گوشی همراه می باشد که راه های پرپیچ و خمی را در طراحی و ارائه گوشی پشت سر گذاشته و یک پیشرو بی رقیب است .

سری مدل 60 کارخانه نوکیا بسیار زیاد شده بود و دیگر جائی برای ارتقاء آن ها دیده نمی شد ، شاید این محکم ترین دلیلی بود که این شرکت تصمیم بر پیشرفت و ارتقاء سطح مدل گوشی های خود گرفت ؛ البته این دلیل نمی شود که فکر کنید نوکیا به فکر مصرف کنندگان نبوده است ... در همین زمان خیلی ها به فکر سری های 80 افتادند که تفاوت اصلی شان در اندازه های بسیار بزرگ ، صفحات کلید و صفحه نمایش های بزرگ شان است . مثل گوشی های 9500 و 9300 ؛ این گوشی ها ، گوشی هایی بسیار حرفه ای بوده و کارکرد بسیار خوبی داشته و کسی نمی توانست از آنها ایرادی بگیرد و این صنعت تنها در دست نوکیا بود . البته نوكیا برای نیل به این اهداف هزینه های بالائی را هم صرف می کرد . در انتهای سال 2002 شرکت نوکیا نگاهی به خواسته های مشتریان کرد و نتیجه تحقیقات این چنین بود که بیشتر مصرف کنندگان کارآئی هائی را از نوع وسایل بازی الکترونیکی که نقش تلفن را هم داشته باشد خواستار بودند و خیلی طرفدار حالت های کاری و تجاری نمی باشند . نتیجه ی آن پروژه ای ناموفق به نام N-Gage بود ؛ نوکیا سرمایه ی بسیار زیادی را صرف نمود تا این دستگاه را از خط تولید خود به بازار عرضه کند .

خطاهای زیادی در این سیستم موجود بود ، تا جائی که کیفیت صدای مکالمه با نحوه در دست گرفتن گوشی رابطه مستقیم داشت نوکیا خیلی از اشتباهات را نپذیرفت و از خیلی شکایات چشم پوشی کرد ، اما به هر حال یک پروژه ناموفق در نوکیا ثبت گردید .

همزمان با پروژه N-Gage ، نوکیا تصمیم به ساخت کلاس جدیدی از گوشی های همراه با توان مدیای بالا ، در جهت رفع معضلات موجود در بازار فروش گرفت.

همزمان با N-gage خط تولید 7700 نیز شروع به کار کرد و و تفاوت آن در صفحات هوشمند (Touchscreen) بود ؛ این سری به ویرایش Symbian 7.0  و OS های جوانتر مجهز شده بود ، یکی از مهمترین اهداف طراحان 7700 ورودی هائی در صفحه نمایش بود ؛ بعد از تلاش های بسیار در تابستان 2004 تولید این پدیده زیبا آغاز شد ، ولی گوشی دچار مشکلات فراوانی بود ، مثلا اینکه دستگاه به خاطر مشکل خاص ظاهری قابلیت ایستائی بر روی سطوح صاف را نداشت ، تولید کننده در آن زمان دریافت  که این وسیله بسیار قدیمی تر از آنچه باید باشد بوده و قابل رقابت با دستگاه های موجود در بازار فنیست . این گوشی در پائیز 2004 به بازار آمد و بعد از مدتی استفاده ، دچار تاخیر در انجام دستورات می شد .

بعد از تمام این بحران ها نوکیا اعلام کرد که این سری را با پیشرفت های جدیدی مانند تغییر دوربین یک مگاپیکسلی ، افزایش حافظه درونی و ارتقاء یک سری از نرم افزارها ، تحت عنوان 7710 به بازار عرضه خواهد نمود و این همزمان با پایان دوران سری های 90 بود ، 7710 آخرین نماینده این گروه بود و با اینکه توانست تا حدودی بازار فروش را در دست بگیرد نوکیا خط تولید این گوشی را متوقف ساخت ؛ شاید بزرگترین علت ، موفقیت بی قید و شرط گوشی های سری 60 كه با گوناگونی های بسیار که هر سلیقه ای را تحت پوشش قرار می داد ، بعد از شکست N-Gage ، این خط تولید نیز باید با کمترین ضرر و زیان بسته می شد .

 

طراحی ، طول عمر باتری

نوکیا 7710 به عنوان یک گوشی هوشمند خوانده شده و به آن Intel phone می گفتند ؛ به عقیده ما ، این دستگاه ، برای رقابت در مقابل Smart Phone ها ساخته شده ، اما مصنوعیت این نام و عدم تطابق آن با نام خود بزودی آشکار گردید .

اندازه این گوشی در ابعاد 19 × 69.5 × 128 میلی متر بوده که در حال حاضر یکی از بزرگترین قطعه ها می باشد .

حتی از ابزارهائی که ویندوز(MS windows mobile) را پشتیبانی می کند، مانند   I mate jam نیز بزرگتر است .

در صورتی که این گوشی را با مدل های شبیه به آن مقایسه کنیم ، در ابتدا یک غول خواهید دید ؛ ولی وقتی آن را با SmartPhone ها مقایسه می کنیم می بینیم كه خیلی ضخیم تر از آنها نیست ولی این گوشی با این ابعاد در یک دست جا نمی شود و نمی توان با آن کارکرد ، به همین علت وزنی برابر 189 گرم برای آن قرار داده شده است . به طور خلاصه نه پوششی می توان برای آن تهیه کرد و نه در جیب جا می شود و نه می توان آن را به گردن انداخت . 7710 مانند یک دوربین دیجیتال است ، شما با داشتن این گوشی  احساس داشتن یک موبایل را نخواهید داشت و تنها محل حمل آن ، جیب بزرگ پالتوی شما و یا کیف شما می باشد !!

در اینجا به مقایسه این گوشی با همزادش در سونی اریكسون می پردازیم ، البته نه اینکه فکر کنید سونی اریكسون یکی از رقیبان 7710  است ، بلکه نوکیا یك گوشی SmartPhone با صفحه Touchscreen و سیستم Symbian تولید نموده است ، در حالی که سونی اریکسون هنوز به فروش 3G ها مشغول می باشد و حتی نوکیا تولید سیستم ها و ابزارهای تجاری را نیز شروع کرده و   بسیار جلوتر می باشد .

اندازه P910 سونی اریکسون 24×57×114 میلیمتر و وزن آن با قلم 155 گرم و بدون آن 140 گرم است در حالی که 7710  قدری از آن بزرگتر می باشد . در واقع این گوشی حد یک موبایل را گذرانده حتی از خیلی PDA های اطلاعاتی نیز بزرگتر است.  

صفحه نمایش دارای رزولوشن 320×640 پیکسل بوده  و بخش اعظم صفحه مقابل شما را گرفته است ، شما دارای صفحه نمایش 65000 رنگ  TFT هستید  که دارای کیفیت بالائی است و تصویر در آن از وضوح بالائی برخوردار می باشد ، کیفیت تصاویری هم که توسط دوربین این گوشی گرفته شده ، بیش از انتظار است ، البته این تنها به خاطر کیفیت دوربین شماست و ربطی به صفحه نمایش شما ندارد .

در این گوشی 7710  ابعاد بزرگ به کمک شما می شتابد و شما می توانید تمامی نوشته ها و اطلاعات را به راحتی بخوانید و سیستم مناسبی برای کار با متون و جداول الکترونیکی را دارا هستید ( یک جور تسهیل در امور خواندن جداول و کارهای مهندسی و اپراتوری  و همچنین نشان دادن صفحات Web )

 

image

 

image

 

image

 

اگر چشمان شما خیلی ضعیف است نگران نباشید ، Font گوشی شما بزرگ می شود ؛ دکمه بالا ، سمت راست این وظیفه را بر عهده دارد که بافشاردادن آن ، امکان دیدن نوشته ها در سه سایز برای شما فراهم می گردد .

صفحه نمایش گوشی حساس بوده (Touchscreen) و با قلم موجود در کنار دستگاه کار می کند . قلم دستگاه هم مناسب و هم خوش دست می باشد و تنها کاری که بدون قلم می توانید انجام دهید شماره گیری است .

شما می توانید با دست شماره گیری را انجام دهید ؛ البته برای شماره گیری هم از دست و هم از قلم می توانید استفاده نمائید ، ولی برای بقیه کارها استفاده از قلم اجباری است . دکمه هدایت به اطراف و OK در سمت چپ می باشد و کلید راهنمائی منوها نیز کمی پائین تر قرار دارد ، دکمه خروج در قسمت مقابل قرار دارد ؛ همانطور که گفته شد این دستگاه برای کار با دو دست  ساخته شده است و انگشتان به طور راحت روی دکمه ها قرار می گیرد و طبق اهداف گفته شده دستگاه شباهت زیادی با کنترل های بازی کودکان دارد .

 

image
 

 

جلد چرمی ، یکی از اجزائی است که در بسته خریداری شده موجود است  این جلد برای حفاظت بوده و هیچ جائی برای وصل شدن ندارد ، چند شیار مشخص مقابل بلندگوها قرار دارد که وقتی موبایل در جلد چرمی قرار داده شد ، بتوانید با آن صحبت کنید البته خیلی راحت نبوده و صدا به خوبی از آن عبور نمی کند .

 

image

 

اگر صدای زنگ دستگاه را نشنیدید نگران نباشید ، چون این جلد جلوی صدای گوشی را می گیرد ؛  یک دستمال جیر هم داخل این کیف وجود دارد که احتمالاً برای پاک کردن اثر انگشتتان از روی صفحه استفاده می شود ، وزن دستگاه با کیف از 200 گرم هم خواهد گذشت .

 

image
 

 

 

علائم و نشانه ها بر روی صفحه باقی می ماند (حتی بعد از صحبت) تا زمانی که آرام کم رنگ شده و با رنگ قسمت صفحه اصلی یکسان شوند ، صحبت کردن با تلفن در ابتدای امر کاری راحت و ساده می باشد ولی در صورتی که صحبت به درازا کشید دیگر دستان شما از خستگی توانائی نگه داشتن گوشی را نخواهد داشت و در نتیجه بهتر است وقتی با همسرتان صحبت می کنید از هدست استفاده نمائید !

دکمه های برقراری تماس و تائید در کنار گوشی قرار گرفته و شما می توانید با یک فشار کوچک برای ضبط صدا و یا شماره گیری از این دکمه ها استفاده نمائید ، این دکمه برای پخش صدا در هنگام صحبت با تلفن ، نیز استفاده می شود .

دوربین مگاپیکسلی گوشی را در پشت تلفن به راحتی خواهید یافت ؛ خروجی پخش صدا نیز تنها یکی می باشد .

برای بازکردن دستگاه از داخل کیف کافی است دکمه آن را بالا بکشید ، خیلی کار سختی نخواهد بود .

 

image

 

دستگاه خیلی خوب در کیف جا شده اصلاً در آن لقی احساس نخواهید کرد ، شما محل ورود MMC را بدون در آوردن باتری تلفن مشاهده خواهید کرد ، در واقع شما در این گوشی از سیستم Hot Change برخوردار هستید ؛ البته یادتان نرود قاب پشت دستگاه را باید باز کنید . که البته این كار نسبت به گوشی های موجود در بازار خیلی راحت نمی باشد .

سیم کارت در محل مورد نظر محکم و بدون تکان قرار خواهد گرفت ، و برای بیرون آوردن آن می توانید از قلم مخصوص دستگاه استفاده نمائید ، باتری شما از نوع 1300mAh ( BP – 5L ) Li – PO می باشد و طبق نظر تولیدکننده 12 ساعت استفاده شما را تحمل خواهد کرد ، شما می توانید تا 14 روز ( البته بدون تماس در حالت Standby) باتری را شارژ نگه دارید ، البته بعد از آزمون های انجام شده مشخص شد که این گوشی در طول یک روز ، با یک ساعت صحبت و بیش از یک ساعت کار با بخش های مختلف دستگاه كار خواهد كرد .

 نور پس زمینه با 50 درصد کاهش می تواند 10 تا 15 درصد در مصرف باتری صرفه جوئی نماید ؛ البته نور صفحه نمایش یکی از بهترین مواردی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت . به هر حال ، حدود دو روز با 40 تا 45  دقیقه صحبت و یک ساعت کار و یک ساعت و نیم گوش دادن به موسیقی ، نهایت مدتی است كه می توانید روی باتری موبالیتان حساب باز کنید . البته برای شارژ کامل باتری هم باید 2/5 ساعت انتظار بکشید .

قاب و یا نگهدارنده برای نوکیا 7710 چیز دیگری است که در بسته شما موجود می باشد که خیلی ساده و بدون هیچ تجمل گرایی از دو صفحه متصل شده به هم ساخته شده است ، اگر تصمیم نگاه کردن فیلم در گوشی خود را دارید برای قرار دادن آن بر روی میز مناسب می باشد .

 

 

image

 

 

 

پردازشگر ، حافظه و کارکرد

متاسفانه نتوانستیم اطلاعات مفیدی از پردازشگر دستگاه بدست بیاوریم ، البته در حقیقت مدل دستگاه شبیه به 9500 می باشد (از لحاظ سخت افزاری) این Smart Phone از 90Mb حجم فعال حافظه برخوردار می باشد ؛ شما از MMC هم می توانید استفاده کنید ، پس نگران حافظه نباشید ولی به گفته کارشناسان سرعت و کارآئی دستگاه حقیقتاً ضعیف است. مشخصاً وقتی با منوها کار می کنید ، تاخیر بین فشار دکمه ها و انجام دستورات به وضوح محسوس می باشد ، خیلی از دستورها که شامل کپی کردن فایل ها می باشد ، زمان بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت پس نتیجه گیری می شود كه دستگاه شما کند کار می كند. البته ما هر چه سعی کردیم نتوانستیم 3D J bench Mark را روی دستگاه اجرا کنیم ، و این بدان معناست كه یک سری از برنامه های JAVA روی دستگاه اجرا نخواهد شد . نكته دیگر این که باز شدن برنامه ها هم بسیار کند می باشد ، البته ویرایش دومJ Bench Mark هم اثبات کرد که از این لحاظ ، گوشی از رده خارج است . بهترین نتیجه ، 85 نمره با برنامه ویرایش 2.08 بود ؛ ویرایش 3.04 نتیجه 15 نمره را به ما داد ، در حالی که 6630 نتیجه 246 نمره و موتورولای A780  نمره 59 را به ما می دهد . البته 7700 هم نمره 48 را می دهد .این  نتایج و مقایسه آنها نشان می دهد كه شما تنها دستگاه تایپ خوبی دارید و در برنامه های گرافیکی 3D و 2D انتظار خاصی از دستگاه خود نداشته باشید .

 

ورودی متن ها :

از صفحه Touch Screen خود می توانید برای تایپ استفاده نمائید ، حتما با قلم مخصوص این کار را انجام دهید . روش دیگر ورود اطلاعات ، نوشتن دست نویس و تشخیص دستگاه می باشد که چندین زبان زنده دنیا را شامل می شود ، خیلی ساده ، به این معنی که با قلم روی صفحه می نویسید دستگاه حروف را تشخیص داده و با سرعت قابل قبولی آن را تایپ خواهد کرد .

 

image

 

البته گاهی اوقات کار با صفحه کلید بسیار سریع تر می باشد .صفحه نوشتاری شما می تواند در 2  اندازه باشد که یکی کل صفحه نمایش را شامل می شود ، (این حالت در Sony Ericsson  نیز به نحوه دقیق تری ، یعنی حتی نوشتن در گوشه ها دیده می شود) سرعت تشخیص هم برای دستگاه قابل تنظیم می باشد ، در شکل می توانید منوی مربوط را مشاهده کنید .

 

image

 

دوربین و ویدئو

سیستم تصویری  گوشی 7710 ، همانند 7610 و 6670 می باشد  و تقریباً همان سیستم ولی با کیفیت بیشتر در این گوشی وجود دارد ؛ تصاویر گرفته شده با 7710 از کیفیت بالائی برخوردار نمی باشد و ماتریس CMOS نتیجه قابل قبولی را در روشنائی روز به شما نخواهد داد ، البته کیفیت تصاویر 7710 از 6630 بهتر است . تصاویر در عرض 3 تا 4 ثانیه در حافظه گوشی و 10 ثانیه در کارت حافظه ذخیره می گردند . Contrast (وضوح) و Brightness (شفافیت) تصویر قابل تنظیم می باشد . شما سه نوع کیفیت برداری عکس را خواهید داشت و تا 2 درجه قابلیت Zoom تصاویر را دارید ، به هر حال این دوربین دارای کیفیت معمولی است . دوربین گوشی شما با کیفیت متوسط قادر به حدود یک ساعت فیلم برداری می باشد .

 

image

 

کاربری های استاندارد :

این گوشی همان کاربری هایی را که در دیگر گوشی های نسل سوم بود ، دارد . به عنوان مثال 9300 و 7710 در تشخیص و  روش های ورود اطلاعات هیچ تفاوتی ندارد ؛ فقط اینکه در 7710 شما ورودی از صفحه و ویرایشگر تصاویر را دارید . همچنین  شما قسمت های مختلفی را در گوشی دارا می باشید که می توانید ، با حالت های مشخص این گونه گوشی ها روبرو شوید مثل کپی و بازنویسی و از این قبیل ... البته کارکردن با تمام حالات گوشی با قلم دستگاه راحت تر می باشد .

 

image

 

تماس ها :

تعداد اسامی ورودی دارای محدودیتی نمی باشد و می توانید تعداد زیادی نام و شماره وارد کنید ، برای هر فایل (هر فرد) ، یک تصویر وجود دارد و شما قابلیت تبادل اطلاعات با MS Out Look را دارید که این مورد ، یکی از موارد خوب این دستگاه می باشد . در واقع 7710 حداکثر کیفیت و توانائی را در بین گوشی ها ، در این مورد خاص را دارا می باشد .

 

image

 

زنگ اخبار و بیداری :

شما می توانید زنگ بیداری را برای یک ساعت مشخص یا روزهای مشخصی از هفته و یا حتی در یک زمان برای چندین موقعیت تنظیم نمائید .

 

تقویم :

با داشتن این گوشی ، یك تقویم کامل و خوب ، با پشتیبانی همه نوع امکانات یک تقویم و یادآوری کننده در دستان شما می باشد . تقویم به صورت روزانه ، ماهیانه و سالیانه تاریخ را به شما نشان می دهد ، همچنین می توانید رویداد های دوره ای را با زنگ اعلام کننده تنظیم نموده همچنین  می توانید یک نوشته هم برای هریک بگذارید ؛ یک مزیت دیگر اینکه می توانید رویدادهای مختلف را با رنگ های مختلف متمایز سازید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد .

 

مدیریت فایل ها :

در این بخش می توانید تمامی فایل های موجود روی کارت حافظه و حافظه داخلی را مشاهده کنید و بر حسب لزوم استفاده نمائید.

 

image

 

Document , Sheet Presentation :

این برنامه یک کارآئی شبیه به Word و Excel را در اختیارتان می گذارد و فایل هائی که ایجاد می کند با برنامه Office همخوانی دارد در بخش Presentation شما می توانید ارائه سمینار خود یا فرد دیگری را طراحی و یا باز  (Load)کنید  . البته محدودیت هائی هم برای حجم های بالا و ترکیب فایل ها وجود دارد ، ولی به هر حال این ساختار برای یک وسیله جیبی مناسب می باشد .

 

ماشین حساب (Calculator) :

یک ماشین حساب ساده مهندسی بدون هیچ پیچیدگی خاص ، طبق عکسی که مقابل شما خواهد بود ، قابلیت تبدیل واحد را برای شما فراهم می کند .

 

image
 

 

 
 
پیام ها (Messages) :

7710 ، SMS ، پیام های پیوسته (Chat) و پیام های هوشمند نوکیا ((Smart Message را پشتیبانی می نماید . همه چیز واضح و روشن می باشد ، عملکرد این قسمت مانند تمامی گوشی ها است . اگر برای نوشتن و چک کردن به صفحه کلید عادت دارید می توانید از آن استفاده نمائید ؛ نگران MMS هم نباشید به راحتی می توانید از این سیستم نیز استفاده نمائید .

 

 

image

 

image

 

برای E–mail نیز امکاناتی در نظر گرفته شده و کدهای زیادی توسط گوشی پشتیبانی می شود 

 

ضبط صدا :

گوشی شما فایل های با پسوندهای   WAVو  AMR را ضبط و ذخیره می كند .

 

image

 

بخش موسیقی :

این قسمت به شما این امكان را می دهد كه فایل های استاندارد موجود را بسازید و از آن خروجی استریو بگیرید . ولی یک مشکل کوچک وجود دارد و آن هم اینکه فقط می توانید یک بخش (Folder) باز کنید و به موسیقی هایش گوش دهید ، اما مزیت دیگر ، اینکه شما می توانید آخرین  لیستی که از آن موسیقی گوش داده اید را در منو بیابید . می توان گفت كه 7710 یک MP3 Player خوب است .

 

رادیو Radio)) :

یک رادیوی ساده ی FM نیز به امکانات شما افزوده شده است . شما تمامی امکانات برای ایجاد یک ملودی را دارید همچنین می توانید صدای رادیو را ضبط کنید ، البته همه این ها در صورتی کار می کند که گیرنده شما از قدرت لازم برخوردار باشد و صدائی بدون خش را به شما تحویل دهد .

 

Real Player :

نرم افزاری جهت پخش اکثر فرمت های مولتی مدیا که چیزی بیشتر از این نمی توان در مورد آن بیان نمود .

 

image
 

 

Opera :

یک نرم افزار بدون رقیب تا امروز که به خوبی از پس وظایفش بر آمده است و صفحه شما را اتوماتیک وار بزرگ و همسان صفحه نمایش می نماید ؛ البته با هر زبانی سازگاری ندارد .

 

Pdf :

شما می توانید در این بخش ، فایل های pdf را به راحتی بخوانید .

 

Mobi reader :

شما این امكان را دارید كه در این بخش کتاب های الکترونیکی را مطالعه نمائید .

 

Screen Capture :

در این بخش می توانید از صفحات عکس بگیرید و سند سازی کنید .

 

Lemonade Tycoon  :

 یک بازی زیبا که در آن شما نقش یک لیموناد فروش را بازی می کنید .

 

امکان اتصال و برقراری ارتباط :

شما از امکانات بلوتوث برخوردارید و هر فایلی را می توانید انتقال دهید . وسیله شما EDGE را نیز پشتیبانی می کند .

اتصال به کامپیوتر با کابل USB و بلوتوث مقدور می باشد و البته مستقیماً قابلیت اتصال به MS Out Look Notes  و E-mail را نخواهید داشت ، همه چیز استاندارد است و باید فایل ها را به صورت بسته شده انتقال دهید .

 

image
 

 

و در نهایت :

می توان گفت صدای زنگ تلفن شما برای شنیدن کافی و مناسب است ، حتی در زمانی هم که خوابیده باشید و یا در جیب شما باشد و حتی از داخل کیف هم بیشتر اوقات می توانید صدای گوشی خود را بشنوید . 7710 از لرزاننده هم برخوردار است ، البته دلیلی برای وجود آن نیست ، چرا كه بیشتر مصرف کنندگان آن را داخل کیف حمل می کنند . به نقل از برخی سایت های مرتبط ، کار با این وسیله ، نسبت به وسایلی از این قبیل PDA های مجهز به VGA Screen بسیار سخت تر است و شاید هر روز به راحتی نتوانید این دستگاه را همراه خود ببرید ، شما باید از هر دو دست استفاده کنید و کیفی که این دستگاه را درون آن قرار می دهید فراموش نکنید ، البته وقتی از هدست های مجهز به بلوتوث استفاده می کنید کار راحت تر می شود ؛ هم رادیو و هم موسیقی در خدمت شماست و اگر قرار بود هر دوی این وسایل را با خود حمل نمایید شاید کار سخت تری بود . ولی به هر حال این گوشی از همزاد سونی اریکسون خودش ، یعنی S700 خیلی بزرگتر است . شاید بهترین نکته ی این دستگاه ، صفحه نمایش آن باشد ، كارکرد دستگاه ، کند ، آرام و ناخوشایند است و جزو دستگاه های خارج از رده محسوب می شود .

 

image

 

پایان عمر این گوشی و سری 90 باعث عدم ارتقاء برنامه های آن ها خواهد شد ، این دستگاه رقیبی ندارد چون هیچ تولید کننده ای این چنین ریسکی را در ساخت گوشی انجام نمی دهد ؛ نه این دستگاه و نه هیچ دستگاه دیگری این تشنج بازاری برای فروش را ندارند . حتی سونی اریکسون هم دو سال پیش خط تولید مشابه این دستگاه و دستگاه بازی خود را متوقف نمود .

برای نتیجه شاید بتوان گفت : خرید چنین دستگاهی امکان پذیر است ، اما تجربه ای شجاعانه می باشد .

اگر کسی به شما  از کارآئی و قدرت این دستگاه گفت ، بدانید که از آزمایشات ما سربلند بیرون نیامده ، اگر یک دستگاه تجاری    می خواهید شاید بهتر باشد نگاهی به 9300 و یا 9500 بیاندازید که از سرعت و کارآئی بیشتری برخوردار می باشند و اگر محصولی با صفحه Touch Screen می خواهید ، بهتر است به سراغ سونی اریکسون و MS Windows Mobile ها بروید .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)