Nokia 7260

شركت نوكیا در یك زمان سه گوشی را به بازار عرضه نمود : 7260 ، 7270 و 7280 این گوشی ها هر كدام به نوبه خود با نوآوری هایی روی مد موجود در بازار حركت می كردند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 7260

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

-  هندزفری

-  راهنمای مصرف كننده

 

شركت نوكیا در یك زمان سه گوشی را به بازار عرضه نمود : 7260 ،  7270 و 7280

این گوشی ها هر كدام به نوبه خود با نوآوری هایی روی مد موجود در بازار حركت می كردند و این مطلب نشان دهنده عدم نظارت تك بعدی در شركت نوكیا و بلكه نظارتی بر كل خط تولید می باشد . این گوشی ها جز در چند مورد كوچك از لحاظ كاربردی ، كاملاً به هم شبیه بودند ولی از لحاظ طراحی ، با هم تفاوت هایی دارند كه همین تفاوت ها باعث فروش بالای آنها شد . چرا كه خریدار می توانست در این میان یك انتخاب داشته باشد ؛ به عنوان مثال 6610 و 7210 كاربری های تقریبا برابری داشتند و اولی به عنوان یك گوشی تجاری ، فروش خوبی داشت و دومی به عنوان یك گوشی مدگرایانه ، فروش به نسبت مناسبی داشت .

 

image

 

7260 یك گوشی بازار گرا و تجاری نیست ، بلكه یك گوشی مطابق مد برای افرادی می باشد كه به شیك بودن علاقمند هستند اكثر گوشی های اینگونه ، دارای بدنه قطره ای شكل وسیع ، یا مستطیل می باشد . ولی این گوشی از شكل جدید و خاصی برخوردار است كه شاید طراحان نوكیا برای طراحی چنین شكلی ، بیشتر نظر بر فرهنگ و تاریخچه آمریكا داشته اند تا اروپا .

به همین دلیل خواهید دید كه برق و شفافیت تمامی اجزای گوشی ، نقره ای ، سیاه براق پلاستیكی وهمچنین رنگ قرمز پس زمینه چشم را خواهد زد و جلب توجه خواهد نمود . این برای مطرح و مشخص نمودن صاحب گوشی در یك جمع مناسب است .

شاید اگر از این رنگ های حساس استفاده نمی شد ، فقط طراحی شكل گوشی ، چنگی به دل نمی زد .

این طراحی یك طراحی خاص ، تنها با یك رنگ و مدل می باشد و با خیلی از مدل های دیگر نیز متفاوت است . اما باید گفت كه در برخی موارد ، گوشی واقعا موفق بوده است . شاید بیشتر آقایان متوجه نشوند كه هدف از مدگرایی و نشان دادن خود به دیگران چیست ؟ ! شاید برای اینكه دیگران را شبیه به خود سازند و .... !!

به هر حال خیلی از اینگونه افراد از طبقه متوسط جامعه می باشند . این گوشی دارای امكاناتی شبیه دیگر گوشی ها می باشد و اختلاف قیمت آن به علت طراحی خاص آن است .

اندازه و ابعاد گوشی 105x45x18 میلیمتر و وزن آن 92 گرم است . این اندازه برای گوشی در این كلاس استاندارد بوده و شما مشكلی در كار كردن با آن نخواهید داشت .

به هر حال این گوشی مربوط به سری 40 ، و البته ویرایش دوم آن است . به عنوان مثال گوشی 3220 تنها در نداشتن رادیو با سری های مشابه ، متفاوت است .

صفحه نمایش گوشی شما 65000 رنگ با رزولوشن (شفافیت) 128×128 پیكسل (27.5x27.5 میلیمتر) می باشد . كه از لحاظ كیفیت به 6230 شبیه است . منوها و تصاویر خیلی شفاف نبوده ولی خوانا هستند . شاید این رزولوشن ، با كلاس گوشی، خیلی همخوانی نداشته باشد چرا كه اكثر مصرف كنندگان این گونه گوشی ها ، طالب رزولوشن بالای 128x160 پیكسل هستند.

 

image

 

اگر عكس خاصی را در پس زمینه بیاندازید ، نوشته ها نازك بوده و خوب دیده نمی شوند . البته در عین حال نكات مثبتی هم وجود دارد و آن این است كه در حین شماره گیری ، صفحه ای سفید در پس زمینه ظاهر می شود . شما مثل اكثر گوشی ها ، تصاویر و...  زیادی را به صورت پیش فرض روی گوش خود دارید . این نكته را نیز متذكر می شویم كه صفحه نمایش شما در نور آفتاب هم به خوبی دیده می شود .

 

image

 

صفحه كلید 7260 پلاستیكی بوده و كلیدها روكشی از جنس كرم دارند . كلید ها كمی لق بوده و در حین تایپ پیام ، كمی  مشكل ساز خواهد بود . البته به خاطر یك رنگ بودن (نقره ای) كلیدهای برقراری و عدم برقراری تماس ، خیلی وقت ها امكان دارد  فشار دادن آن ها اشتباه شود .

در حالت كلی صفحه كلید از راحتی نرمال و متوسطی برخوردار است و بیشتر نظرها جلب درخشندگی صفحه كلید می شود .

كلید روشن و خاموش در بالای گوشی تعبیه شده و كلید كنترل حجم صدا در كناره گوشی قرار گرفته است . یك فرورفتگی در كنار گوشی وجود دارد كه مخصوص مادون قرمز (Infrared) می باشد . البته صدای زنگ ها هم از همان فرورفتگی شنیده   می شود .

محل اتصال شارژر در پائین می باشد . برای پورت pop هم می توانید انتهای گوشی را نگاه كنید . یك دوربین VGA هم پشت گوشی می باشد و نوارهای نقره ای نیز می توانند نقش آیینه را برای شما ایفا كنند .

باتری گوشی شما BL-5B-Li-Ion 760 mAh بوده كه در پشت گوشی قرار می گیرد و طبق گفته سازنده حدود 3 ساعت صحبت را می تواند پشتیبانی كند و 350 ساعت در حالت استندبای بدون هیچ فعالیتی ، البته در یكی از آزمایشات این گوشی 5 روز با 45 دقیقه صحبت كار نموده است . محل قرار گیری سیم كارت شما هم كاملا سنتی و مانند گوشی های قبلی می باشد .

 

منوها (Menu) :

شاید باید گفت در این رابطه ، 7260 نمونه كامل شده 3220 می باشد و تفاوت در بازی ها ، نمایه ها ، شكل ها و رادیوی FM  می باشد . همان گونه كه گفته شد این گوشی طبق ویرایش دوم سری 40 ساخته شده و شما قابلیت لیست نمودن در منو و زیر منوها را خواهید داشت . البته به عنوان پیش فرض این گوشی لیستی به همراه نام ها دارد . شما می توانید لیست دوم را همراه آیكن ها انتخاب نمائید و چون فایل های تصویری از اهمیت خاصی برخوردار است ، می توانید بعضی از را آنها همان طور كه در لیست كامپیوتری می بینید  ، مشاهده نمائید . به عنوان مثال با انتخاب گزینه Option برای یك عكس می توانید تنظیمات آن را تغییر داده و سپس آن را به عنوان پس زمینه انتخاب كنید و این نشانه راحتی كار با گوشی می باشد . سرعت انجام عملیات در گوشی مناسب است ، ولی با افزایش كارایی ها این زمان هم افزایش یافته است . به هر حال گوشی از نبودن دكمه های دسترسی سریع مثل آن چه در سونی اریكسون مشاهده می شود رنج می برد .

برای انتخاب اگر اشتباها دكمه چپ را به جای دكمه ی وسط فشار دهید ، هیچ اتفاقی نمی افتد و همان طور كه در تصویر مشهود است جای آن نیز خالی می باشد . شما می توانید تا 9 آیكن منو را در صفحه نمایش ، نشان دهید (مطابق شكل) و سپس آن را پائین و بالا ببرید .

با استفاده از چپ و راست كردن دكمه های حركتی ، شاید بتوانید كاری سریع تر را با گوشی داشته باشید .

 

image

 

شما دارای 7.0 مگا بایت حافظه هستید كه 900 كیلو بایت آن در اختیار شماست و حداكثر حجم یك فایل 128 كیلو بایت می باشد .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

قابلیت ذخیره 1000 نام در حافظه داخلی گوشی می باشد ، ولی این میزان بدون اطلاعات زیادی در مورد افراد می باشد و در حالت متوسط 6 تا 7 شماره و توضیح برای هر فرد می توانید 300 نام را ذخیره نمائید . شما می توانید 5 شماره با نام های مشخص (اصلی ، خانه ، موبایل ، دفتر كار و فاكس) ذخیره نمائید و  اولین شماره به عنوان پیش فرض قرار داده شده و دیگر تغییرات را از طریق منوی Edit انجام خواهید داد . همچنین آدرس پست الكترونیكی ، آدرس سایت ، آدرس پستی و یك نوشته كوچك نیز می توانید برای هر نفر وارد نمائید . شما برای هر فرد  User ID نیز می توانید بگذارید كه شبیه به كد های ICQ می باشد .

شما می توانید عكس افراد را هم به نام آنها در دفترچه تلفن اضافه نمائید . برای دیدن عكس باید فایل مربوط  به فرد مورد نظر را باز نمائید . شما لیست های ساده و مشخصی را برای نشان دادن تلفن ها در اختیار خواهید داشت و می توانید هر نفر را به صورت فرمان صوتی در دفترچه تلفن ذخیره نمائید . این بخش حتی در خیابان هم به خوبی كار می كند . حدودا 100 عكس را می توانید به نام اضافه نمائید و زمان برقراری ارتباط از طرف مقابل عكس او بر روی صفحه شما نقش می بندد . تصویر كمی بزرگتر از آنچه در لیست می باشد است . ولی باز هم كوچك است .

شما تنها دارای 5 گروه بندی برای نام ها می باشید و برای هر گروه می توانید زنگ مخصوصی را قرار دهید . با در نظر گرفتن تمام شرایط دفترچه تلفن ، می توان گفت كه از یك دفترچه تلفن متوسط برخوردار هستید . و به نسبت تولیدات نوكیا ، یك دفترچه تلفن متعادل است و نسبت به قبلی ها خیلی فرق نكرده است . شاید بیشترین امكانات دفترچه تلفن را ابتدا زیمنس و سپس سونی اریكسون فراهم نموده است .

 

پیام ها (Messages) :

در این بخش ، گوشی از استاندارد نوكیا پیروی می كند . قابلیت ارسال پیام های متنی و تصاویر سیاه و سفید كه سامسونگ و ال جی هم آنها را پشتیبانی می نمایند و حدود 10 عكس هم در دستگاه ذخیره شده است . متاسفانه دستگاه ، EMS را كه شبیه به MMS می باشد ، پشتیبانی نمی كند اما MMS در گوشی شما آشنای همیشگی خواهد بود و شما تا حجم 100 كیلوبایت را می توانید با آن ارسال نمائید . عكس ، متن ، صوت ، ملودی و ....

شما یك سیستم E-mail توسعه یافته با كاركرد پروتكل pop3/SMTP دارید كه البته كم می باشد و پیوست های شما را پشتیبانی نخواهد كرد و با خیلی از فونت ها مشكل خواهید داشت ، البته نه در انگلیسی .

اما این بهترین در سری های 40 می باشد و ما منتظر پیشرفت كاربری های جاوا در این سری می باشیم و شاید بهتر بود كه این سیستم E-mail ، برنامه های Java را نیز پشتیبانی می نمود  

گوشی شما ، Flash message نیز دارد ؛ یعنی پیام هایی كه تنها به صورت آدرس روی صفحه فرد مقابل می آید و در حافظه ذخیره نمی شود . شاید باید گفت یك جور یادآوری است . این حالت از طرف گوشی هایی دیگر نیز با این امكانات برای شما که دارای چنین امکاناتی باشند برای شما فراهم خواهند بود .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . هر لیست گنجایش 20 ورودی را داشته ، تاریخ و زمان هم كنار آن ثبت می گردد و با فشار دادن كلید Call شما به لیست تلفن های شماره گیری شده دست می یابید .

 

تنظیمات (Settings) :

پروفایل ها را می توانید از این منو فعال سازید و یا با فشار كوچكی روی دكمه روشن و خاموش . حتی می توانید برای هر پروفایل زمان فعال شدن تعئین نمائید و برای هر رویداد و كاری نیز می توانید هشدار صوتی قرار دهید (زنگ) و تشخیص پروفایل ها یكی از موارد خوب گوشی های نوكیا می باشد .

تنظیمات صفحه نیز به شما این اجازه را می دهد كه رنگ حاشیه ها و منوها و همچنین پس زمینه و اسكرین سیور را انتخاب نمائید كه اسكرین سیور تصویری است كه در حالت استندبای توسط گوشی نشان داده می شود . بهتر است برای انتخاب تصویر پس زمینه یا اسكرین سیور از تصاویر از پیش تنظیم شده گوشی استفاده نمائید . چرا كه بهترین حالت را خواهند داشت و شما می توانید برای اسكرین سیور ساعت را نیز تنظیم نمائید . یك قفل صفحه كلید اتوماتیك و خودكار نیز در گوشی موجود می باشد و شما یك كد رمزدار نیز می توانید برای گوشی خود قرار دهید . برای هر عمل نیز می توان موقعیتی را تنظیم نمود . به عنوان مثال فعال سازی یك پروفایل وقتی به هندزفری یا شارژر متصل می گردد .

 

گالری (Gallery) :

در اینجا تمام فایل ها و پوشه های مختلف را می توانید بیابید كه هر یك نام ویژه خود را دارد . اجازه دهید ابتدا با دوربین شروع كنیم . شما با دوربینتان می توانید عكس های VGA بگیرید . تا 15 ثانیه نیز می توانید فیلم برداری نمائید كه كیفیت متوسطی داشته و صدا با تلفظ كلمات مفهومی دارد كه البته نتیجه كار در PC خیلی خوب نخواهد بود . رزولوشن عكس ها 80x96 پیكسل است .

Dictaphone ( ضبط خبرنگاری ) هم می تواند 5 دقیقه ضبط مكالمه داشته باشد و تعداد فایل های ذخیره شده ، تنها به میزان حافظه دستگاه بستگی دارد .

 

رادیو (Radio) :

یك امكان استاندارد كه در بیشتر گوشی های نوكیا نیز یافت می شود . شما دارای امكان انتخاب موج و همچنین حالت اتوماتیك آن می باشید . چون هندزفری نقش آنتن رادیو را ایفا می كند آن را به دستگاه متصل نموده و سپس اگر خواستید از هندزفری و یا بلندگو ها به رادیو گوش فرا دهید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما می توانید حدودا 100 تا 250 ورودی را در حافظه داشته باشید كه تعدادشان به طول آنها بستگی دارد . یك پاك كننده اتوماتیك ، پیام های قدیمی را حذف خواهد نمود . یك تقویم نشان دهنده ی ماه و هفته در گوشی دارید و آخرین تقسیم بندی زمانی ساعتی موجود در گوشی نیز می باشد . سوئیچ دسترسی سریع نیز در دستگاه موجود بوده و شما 5 رویداد متفاوت را در گوشی می توانید ذخیره نمائید و البته یك متن كوتاه نیز درباره هریك پنج رویداد عبارتند از وعده ملاقات ، تماس ، تولد و یادآوری .

همچنین در to do list شما رویدادها را با سه نوع حساسیت بالا ، نرمال و پائین ، با تعیین یك زمان بحرانی برای هر یك ایجاد    می نمائید . هر نوشته تا 3000 كاراكتر جا دارد و كلا در بیشترین حالت ها نیز كفایت می كند . شما از دو سایز مختلف فونت نیز بهره می جوئید .

زنگ ساعت شما ، برای یك بار زنگ زدن و همچنین تكرار زنگ قابل تنظیم است .

 

كارایی ها (Application) :

همه كارایی ها و پیش تنظیمات به زبان Java در این بخش موجود است ، همچنین دیگر برنامه ها نظیر ماشین حساب ، تایمر زمانی و كرونومتر .

 

image

 

یكی از مطالب مهم موجود ، كیف پول الكترونیكی است كه شما مهمترین اطلاعات خود را می توانید در آن جای دهید . این بخش فقط با یك رمز عبور محافظت می شود . اگر گوشی شما دزدیده شود ، دستیابی به این اطلاعات مشكل نخواهد بود . پس توصیه می شود ، از این بخش زیاد استفاده نكنید .

همچنین 2 بازی هم بر روی گوشی شما می باشد ، یكی Back gammon و دیگری Glamour Pinball

 

سرویس ها (Services) :

Web browser ویرایش 2 در این گوشی موجود است و شما قابلیت دسترسی به GPRS را نیز دارید و از همین بخش WAP  می توانید آن را برگزینید و دیگر بخش ها از همان ابتدا توسط اپراتور می تواند در گوشی شما Load گردد .

 
Productivity:

طبق نتایج آزمایش Jbenchmark ویرایش 2 ، این گوشی بین رقبای خود در این كلاس قهرمان شده است !

 

اتصالات (Connectivity) :

برای اتصال می توانید از مادون قرمز (Infrared) استفاده كنید . البته EDGE هم دارید كه لزومی ندارد ، چون هنوز  جا نیفتاده است.

 
و در نهایت :

به طور كلی باید گفت 7260 مشكلی ندارد و تمام مسائل در آن حل شده است . زنگ 16 تن پلی فونیك در بهترین شرایط نیز شنیده می شود . اما نوآوری خاصی در آن دیده نمی شود . شما نمی توانید برای زنگ دستگاه فایل های MP3 را انتخاب كنید .

دیكتافون شما پسوند AMR ذخیره می كند و از آن می توانید به جای زنگ هم استفاده كنید . ویبره دستگاه متوسط بوده و  بد نیست .

به علت طراحی عجیب دستگاه شاید نتوان از رقیب خاصی صحبت كرد ، به هر حال اگر 7260 خریده اید از قاب دستگاه مطمئن باشید . چون از كیفیت مناسبی برخوردار است . همچنین از كیف های 6230 نیز می توانید برای گوشی 7260 خود استفاده نمائید .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)