Nokia 7250

نوكیای 7250تشابه بسیار زیادی را در كارایی با 7210دارد ولی البته اولین گوشی از این نوع در این كلاس می باشد كه دارای دوربین هم هست...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 7250

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود است :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

-  راهنمای مصرف كننده

-  یك هندزفری مونو قابل اتصال به پورت گوشی

-   CDنرم افزارهای اتصال گوشی به كامپیوتر

 

نوكیای 7250تشابه بسیار زیادی را در كارایی با 7210دارد ولی البته اولین گوشی از این نوع در این كلاس می باشد كه دارای دوربین هم هست. خیلی از مصرف كنندگان پافشاری دارند كه این گوشی یك كپی برداری از 7210 است . ولی این طور نیست !

 

image

 

نوكیا 7250 ابعاد كوچكتری را داراست (105x44x19 میلمتر) وزن این گوشی 92 گرم است و البته از بزرگترین گوشی ها در سری 40 بعد از 5100 می باشد . این گوشی بسیار خوش دست بوده و به راحتی در جیب شما جا خواهد شد .

در گوشی 7250 بیشتر از رنگ های كمرنگ استفاده شده است ولی به درخشش 7210 نمی باشد . نیم رخ گوشی شما با خطوط سیاهی خط كشی شده است كه در هر دو سوی گوشی دیده می شوند ، گوشی در حالت استاندارد ، از تنوع رنگ زیادی برخوردار است و البته قابلیت تغییر قاب را نیز دارد .

تغییر اساسی بعدی ، تغییر مكان دكمه ها است و همچنین شكل دكمه ها نیز به طور كامل تغییر یافته است كه بسیار زیبا بوده و یكی از راحت ترین كلید ها در تولیدات نوكیا بوده است . تمامی كلید های شماره دار از جنس پلاستیك زیبا و مرغوب بوده ، كلید های جهت دار نیز بسیار خوش فرم طراحی شده اند . در نگاه اول ، كلید جهت دار 4 طرفه ای را مشاهده خواهید كرد كه سه سمت مشخص را پشتیبانی می كند و خیلی راحت به نظر نمی رسد ؛ اما نگران نباشید ، كار با آن ، شما را دچار مشكل نخواهد ساخت .

صفحه نمایش گوشی ، 4096 رنگ را در رزولوشن 128×128 پیكسل ، نمایش می دهد . در بیشتر منوها ، جای 5 خط و یك خط سرویس تعبیه شده است و در زمان نوشتن پیام ، قابلیت تایپ تا 8 خط را خواهید داشت . صفحه این گوشی ، تصاویر را ، زیبا تر از 6100 و 6610 نشان می دهد . حواس مان باشد كه تنها روشنایی دستگاه ، قابل تغییر بوده و شفافیت آن ، ثابت است .

پورت POP هم در زیر گوشی موجود می باشد . كلید روشن و خاموش در بالای گوشی و همچنین پورت مادون قرمز (Infrared) و  كلید تغییرات حجم صوتی نیز در كنار گوشی موجود می باشد و كاملا شبیه به همانی است كه در 7210 استفاده شده است .

نكته مهم دیگر ، قرار گرفتن لنز دوربین در پشت گوشی می باشد . لنز با یك لایه پلاستیكی شفاف پوشیده شده است كه متاسفانه خیلی زود كثیف می شود .

 

image

 

باتری

گوشی 7250 ، مجهز به باتری LITHIUM-ION با گنجایش (BLD-3) 720 mAh می باشد . بنابر گفته كارخانه سازنده ، باتری توانایی 300 ساعت كار در حالت استندبای را خواهد داشت ، و در حالت صحبت با گوشی حدود 5 ساعت را نیز ، دوام خواهد آورد . در آزمون های به عمل آمده روی گوشی ، باتری ، حدود 5 روز با 40 دقیقه صحبت و 40 دقیقه كار با برنامه هایش دوام آورده است .

 

منوها (Menu) :

نوكیا 7250 یك منوی عادی مثل دیگر تلفن ها را داراست . البته شکل ظاهری منوها ، از لحاظ رنگ و قیافه ، تغییر كرده اند و زیباتر شده اند . همچنین قابلیت دسترسی سریع نیز به منوها ، افزوده شده است . كلا 14 بخش در منوی دستگاه موجود است و شاید استفاده از این كدها بد نباشد . در گذشته لیست منو ها كه پر از برنامه بود ، استفاده كننده را خسته می كرد ولی امروزه برای جلوگیری از این مطلب ، طراحان در این گوشی ها سعی كرده اند ، برای هر منو كارایی های آن را قرار داده و از منوهای بیشتری استفاده كنند . البته اگر همان حالت قبلی را دوست داشته باشید ، می توانید از قسمت لیست استفاده نمائید .

 

image

 

تمامی كارایی های موجود در این دستگاه ، شبیه به 7210 می باشد كه به طور كامل در آن گوشی به آن پرداخته ایم . در این مجال تنها به تفاوت ها خواهیم پرداخت .

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

شما نمی توانید برای هر نام تعداد زیادی تلفن را ثبت نمائید . اما برای هر نام قابلیت افزودن تصویر را خواهید داشت . قابلیت نام گذاری تماس ها با نشان دادن شماره تماس و یك عكس كوچك از قابلیت های این گوشی است .

 

پیام ها (Messages) :

تمامی كارایی ها در این قسمت سنتی است . فراموش نكنید كه فقط می توانید یك تصویر به هر MMS بیافزائید و این محدودیت خاص گوشی بوده ، و ربطی به حجم اطلاعاتی ندارد . به عنوان مثال تا 1000 كاراكتر را می توانید وارد متن نمائید ولی فقط با یك تصویر .

 

دوربین (Camera) :

با فشار دادن دكمه SCROLL-UP ، دوربین دستگاه فعال می شود . در حالت استاندارد هم می توانید ، دوربین را از طریق منوها فعال سازید . همچنین شما می توانید از حالت پرتره بهره بجوئید . با روزلوشن  96×80 پیكسل در حالت استاندارد ، تصویر عكسبرداری شده تمام صفحه می باشد ؛ در حالت دوم مقداری تغییر می یابد و در كل از نظر كیفیت ، سه حالت برای تصاویر خواهیم داشت : پائین ، استاندارد و بالا (رزولوشن 288×352 پیكسل) تصاویر با كیفیت حجمی برابر 15تا 20 كیلوبایت را اشغال خواهند نمود . تصاویر شما تقریبا تنها در صفحه گوشی از كیفیت مناسبی برخوردار خواهند بود و متاسفانه بر روی صفحه كامپیوتر كیفیت خود را از دست خواهند داد .

 

حافظه :

شما در گوشی حافظه ای برابر 4 مگا بایت داردید و می توانید برای كارایی های متفاوت و در جهت مصارف گوناگون آن را به كار گیرید . از لحاظ تئوری ، شما قابلیت ذخیره 180 عكس ، باكیفیت بالا و یا 400 عكس با كیفیت استاندارد را خواهید داشت .

همچنین می توانید روی 400 عكس با كیفیت پائین حساب كنید . حافظه گوشی شما تنها با گوشی 6800 قابل مقایسه است . شما می توانید با نرم افزار مخصوص عكس ها را به كامپیوتر منتقل كنید . البته تصاویر این گوشی نسبت به 7650 خیلی ضعیف تر می باشند .

نكته دیگر درباره گوشی در مورد كارایی برنامه های JAVA در آن است . به عنوان مثال تبدیل كننده واحد 2 (CONVERTOR2) و بازی هایی كه از JAVA پیروی می كنند . شما حجم بالایی از حافظه را برای دریافت كردن (DOWNLOAD) برنامه ها از اینترنت خواهید داشت و به طور اضافه تر نیز می توانید از شمارنده زمان ، كرونومتر ، ماشین حساب و كیف پول الكترونیكی بهره بجوئید .

همچنین تنظیمات SYNCML نیز موجود می باشد (مربوط به اتصال به كامپیوتر)

 

و در نهایت :

در كل می توان گفت كه : پخش صدا و كیفیت آن در 7250 با 7210 قابل مقایسه می باشد . صدا واضح بوده و حجم آن نیز گاهی اوقات ، بیش از میزان لازم است . یك پخش هندزفری دارد كه در این حالت صدای بلندگو ها متوسط بوده و در مكان های آرام از آن استفاده می شود . گوشی 7250 ، دارای زنگ پلی فونیك چهار تن می باشد و شبیه به نوكیای 3510 است . ویبره دستگاه بهتر از مدل های دیگر می باشد .

یكی از مزیت های مهم گوشی ، قابلیت ساخت منو های دلخواه است (همان دسترسی سریع به منوها که گفته شد) . همچنین صفحه ای شفاف و صفحه كلیدی خوش دست و زیبا و كلا یك مدل موفق در برابر چشمان شماست . بدون در نظر گرفتن كیفیت ، وجود دوربین هم لذت بخش است . حافظه 4 مگا بایتی نیز از عواملی است كه 7250 را از موفق ترین گوشی های سری 40 ساخته است .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)