Nokia 7210

این گوشی ، از اولین گوشی هایی بود كه نوكیا ، با صفحه رنگی به بازار عرضه نمود . تا آن موقع ، تنها شركت های سامسونگ ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 7210

 

این گوشی ، از اولین گوشی هایی بود كه نوكیا ، با صفحه رنگی به بازار عرضه نمود . تا آن موقع ، تنها شركت های سامسونگ و سونی اریكسون توانسته بودند گوشی های رنگی به بازار عرضه كنند . با این وجود 7210 به خط تولید خود ادامه داد .

با اینكه سری 70 ، خیلی دارای نوآوری نبود ، اما این مدل یكی از نوآوری های نوكیا در سری 70 بود . البته باید قبول كرد كه كارایی های موجود در این گوشی ، خیلی زیاد نیست .

 

image

 

گوشی در سه رنگ آبی ، پرتقالی و قهوه ای به بازار عرضه شد و شما می توانید رنگ آن را با قابلیت تغییر قاب گوشی تغییر دهید . (مشكی ، قرمز ، صورتی ، سبز ، خاكستری و ... ) .

برای بیرون آوردن قاب جلو ، ابتدا باید قاب عقب را از دستگاه جدا كنید . البته بیرون كشیدن و درآوردن قاب ، كمی دشوار است . ابعاد دستگاه 106x45x17.5میلی متر است ؛ كه البته خیلی هم بزرگ نیست و به راحتی در جیب كت و یا شلوار شما جای خواهد گرفت . وزن گوشی برابر 83 گرم بوده ، كه وزن مناسبی می باشد . یكی از مسائلی كه باعث كاهش وزن گوشی شده است ، استفاده از باتری های جدید BLD-3 است كه از جنس Lithium ion با گنجایش 720 mAh می باشد . بنابر گفته سازنده ، این باتری می تواند 220 ساعت در حالت استند بای كار كند و همچنین 4 ساعت صحبت را تحمل می نماید .

در آزمون های انجام شده ، این گوشی 4 روز با 40 تا 45 دقیقه صحبت  كار نموده است . البته به میزان استفاده از كارآیی های گوشی ، این مقدار قابل افزایش و كاهش می باشد .

صفحه نمایش شما ، قابلیت نشان دادن 4096 رنگ را با رزولوشن 128×128 پیكسل را دارد . شما می توانید در صفحه نمایش ، 5 خط نوشته و یك خط اطلاعات دیگر را ببینید .

نقطه ضعفی که شاید بتوان در مورد صفحه نمایش به آن اشاره کرد این است که اطلاعات روی صفحه ، درنورمستقیم خورشید ، خیلی شفاف به نظر نمی رسند .

 

image

 

یك صفحه كلید پلاستیكی زیر صفحه نمایش است . فرم جای گذاری دكمه ها ، خیلی عجیب به نظر می رسد . البته همیشه هم نوآوری و خوش قیافه بودن نشانه راحتی نیست ؛ دكمه های پائین دستگاه ، بسیار به یكدیگر نزدیك می باشند و دكمه های بالا از یكدیگر فاصله دارند . البته سلایق و نظرات نسبت به دستگاه متفاوت است . شاید خیلی از مصرف كنندگان به این نوع دستگاه ها علاقه نشان دهند .

نور پس زمینه دكمه ها یكسان نیست ؛ مثلا كلید های 1 ، 3 و 4 از وضعیت نور مناسب تری برخوردارند ؛ دو كلید كنترل صوتی در سمت چپ گوشی تعبیه شده اند كه فشار دادن آنها ، كمی سخت و مشكل است .

دكمه روشن و خاموش و پورت مادون قرمز (Infrared) در بالای گوشی قرار گرفته اند ، و محل اتصال پورت pop در پائین گوشی طراحی شده است .

یكی از مزایای مهم دستگاه ، شناسایی ابزار جانبی متصل به پورت pop به طور اتوماتیك می باشد ؛ شما می توانید از هدست های استریو نیز استفاده نمائید . نكته دیگر این كه گوشی شما می تواند ، هر دستگاه جانبی متصل را سامان دهی كند و حتی از لحاظ برق نیز آن را پشتیبانی خواهد كرد .

سرعت انتقال اطلاعات از طریق پورت pop ، بسیار بالا می باشد . (تا حدود 230 كیلو بایت در ثانیه) .

یكی از ابزار موجود  برای دستگاه ، پورت USB است كه این مطلب باعث افزایش مزایای گوشی می شود .

  

منوها (Menu) :

منوی این گوشی ، نسبت به دیگر گوشی های همراه ، تغییرات چندانی نكرده است . به عنوان مثال آیكن های منو ها و تعداد   آن ها به 13 مورد رسیده و دچار تغییرات اندكی شده اند .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

دفترچه تلفن شما ، همان امكاناتی را كه در 6310 و 8910 بود ، در اختیار شما خواهد گذاشت . برای هر فرد 3 شماره و یك متن؛ حافظه دینامیك دستگاه ، 5 شماره و 4 متن برای هر فرد را ذخیره خواهد نمود . البته در صورتی كه كمتر از 300 مورد در آن   ذخیره كرده باشید . و همچنین شما می توانید تمامی اطلاعات موجود در سیم كارت و تلفن را ، با هم مشاهده نمائید .

 

image

 
پیام ها (Messages) :

دستگاه شما امکان نوشتن تا 459 کاراکتر ، و همچنین Nokia smart message را پشتیبانی می كند ، و حدود 10 تصویر (سیاه و سفید) نیز در گوشی قرار داده شده است . گوشی اجازه فرستادن پیام های MMS را نیز به شما می دهد و شما می توانید تا 150 پیغام نوشتاری کوتاه و  50 پیام گرافیكی را در دستگاه خود ذخیره نمائید . حافظه دستگاه شما 500 کیلو بایت می باشد.

 

image
         
image

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این قسمت ، سه لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) را مشاهده خواهید نمود ، آن هم به همراه تاریخ و زمان .

هر لیست ظرفیت جای دادن تا 15 شماره را در خود دارد . همچنین در این بخش می توانید به قیمت و زمان مكالمه ها هم دست پیدا نمائید .

 

پروفایل (Profile) :

در این بخش ، مورد خاصی دیده نمی شود ؛ امكانات عادی برای شخصی نمودن گوشی ؛ كه برای هر یك نیز می توانید زمان مشخصی را قرار دهید .

 

تنظیمات (Settings) :

نكته جدیدی كه در این قسمت وجود دارد ، تنظیمات اسكرین سیور بوده ، و همچنین برای پس زمینه تصاویر گرافیكی در نظر گرفته شده است . شما می توانید رنگ منو ها را نیز تغییر دهید . همچنین قفل صفحه كلید خودكار نیز در این گوشی موجود است و دیگر این که می توانید ، زنگ و ویبره را با هم برای گوشی قرار دهید .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

این بخش بسیار ساده بوده و برای ساعات مشخص قابل تنظیم می باشد .

 

رادیو (Radio) :

گوشی شما به یک رادیوی FM استریو مجهز است و هندزفری استریو نیز در بسته دستگاه موجود است که با اتصال آن به گوشی می توانید به رادیو گوش دهید .

 

گالری (Gallery) :

فایل های گرافیكی و صوتی در این بخش موجود می باشد و تسهیلاتی برای اجرا كردن فایل های جدید و قابلیت ایجاد یك پوشه شخصی در این قسمت برای شما آماده شده است .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

این قسمت ، همانند دیگر گوشی های نوكیا می باشد . مثلا 6510 ، كه 100تا 500 نوشته را می توانید به آن بیافزائید كه البته به طول آن بستگی دارد . سیستم خودكار پاك كردن پیام های تاریخ گذشته نیز در دستگاه موجود است . همچنین ، شما می توانید برای هر رویداد تاریخ انقضاء قرار دهید .

 

بازی ها (Games) :

بازی های این گوشی ، به بازی های 9210 شبیه هستند . دو بازی از پیش نصب شده ، كه در این مجال به توضیح آن ها نمی پردازیم .

 

كارایی ها :

كارایی ها به زبان جاوا (Java) در این قسمت نصب شده اند ، 2 مورد از آنها لغت نامه و تبدیل كننده واحد هستند .

 

اضافه ها (Extra) :

ماشین حساب ، تایمر و كر,نومتر را در این قسمت خواهید داشت .

 

اتصال :

تنظیمات GPRS و مادون قرمز (Infrared) در این بخش تعبیه شده اند .

 

سرویس :

شما می توانید از Wap browser  و ویرایش 1.2.1 در این قسمت استفاده كنید .

 

و در نهایت :

طریقه اتصال گوشی به شبکه و كیفیت مكالمات ، شبیه به دیگر تولیدات نوكیا بوده و بسیار عالی می باشد . گوشی صدایی زنده و رسا دارد . گاهی آنقدر زیاد كه باید آن را كم كنید . گوشی می تواند ، در مد آیفون كار كند كه در این حالت ، صدای بلندگو ، خیلی بلند نبوده و در مكان های شلوغ قابل استفاده نمی باشد .

گوشی ، دارای زنگ های پلی فونیك 4 تن می باشد و تا 43 زنگ را ذخیره می كند . ویبره دستگاه هم خیلی موثر نیست چرا كه ضعیف است و اگر در جیب ژاكت شما باشد ، به سختی متوجه آن خواهید شد .

شما در این گوشی ، قابلیت فرمان صوتی نخواهید داشت و از Dictaphone (ضبط خبر نگاری) و بلوتوث هم خبری نیست .

گوشی 7210 به گفته منتقدان ، یك گوشی نو آور نبوده و بیشتر سعی نموده با مد جامعه حركت نماید .

شاید 6610 هم ، یك گوشی در همین سیاست جدید نوكیا باشد . یكی از رقیبان 7210 ، گوشی T68i سونی اریكسون می باشد كه البته 7210 از صفحه و رنگ بهتری برخوردار است .

به هر حال این گوشی مدگرایانه از فروش مناسبی نیز برخوردار بوده است .  

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)