Nokia 6680

سری 60 ساخته شده توسط نوكیا ، یكی از تولیدات موفق این شركت می باشد . علی الخصوص كه از سیستم عامل های Symbian در آنها استفاده شده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6680

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-   گوشی موبایل

-   كابل اتصال به USB

-   کارت حافظه Rs.mmc با یک مبدل جهت تبدیل به کارت های عادی MMC

-   هندزفری استریو

-   راهنمای مصرف كننده

-   CD نرم افزار

 

سری 60 ساخته شده توسط نوكیا ، یكی از تولیدات موفق این شركت می باشد . علی الخصوص كه از سیستم عامل های Symbian در آنها استفاده شده است . برای رقابت با این سیستم گوشی های شركت هایی چون LG ، Motorola ، Pantech ، HP و Dell سعی كردند كه تولیدات خود را به سمت گوشی های دارای ساختار Windows سوق دهند كه در واقع همان محصولات HTC را شامل می شد .

 

image

 

نوكیا ، گوشی 6680 را در نمایشگاه 3GSM به بازار عرضه نمود و توضیحاتی در رابطه با آن را در مجله مخصوص نمایشگاه  چاپ نمود . همراه با این گوشی ، دو مدل دیگر 6681 و 6682 نیز به بازار عرضه شد ؛ تفاوت آنها در پشتیبانی 3G و دوربین موجود در جلوی دستگاه به علاوه چند نكته جزئی دیگر بود .

نبود یك سری از پشتیبانی ها در این گوشی ، با ورود سری های N حل شد . به عنوان مثال در N91 شما دارای یك هارد درایو و سیستم Wifi می باشید ، ولی صفحه نمایش شما از نوع قدیمی می باشد . در عین حال N90 با ارائه صفحه نمایش جدید از ارائه سیستم Wifi خودداری نموده است . در N70 نیز هیچ یك از این كارایی ها موجود نبوده و تنها یك دوربین 2 مگا پیكسلی به همراه یك رادیو FM در مقایسه با 6688 به آن افزوده شده است .

نوكیا 6680 در واقع ، از لحاظ سخت افزاری ، شباهت زیادی با 6630 دارد . اگر قصد مقایسه این دو مدل را داشته باشیم ، بهتر آن است كه ابتدا از طراحی این گوشی شروع كنیم : این گوشی دارای دو رنگ برنزی روشن و نقرآبی می باشد . لبه های دستگاه ، مستطیلی بوده و تنها در كناره ها كمی گرد شده است . دو ردیف دكمه های كناری دستگاه ، كه نقره ای رنگ هستند در سمت راست و چپ صفحه كلید قرار گرفته است و نسبت به 6630 جلوه زیباتری دارد .

این طراحی ، یكی از بهترین طراحی هایSmartphone ها ، بدون صفحه حساس برای 6680 است .

تفاوت های دیگر این گوشی ، با 6630 ، به طور خلاصه عبارت است از :

-  یك طراحی كلاسیك

-  262.000 رنگ

-  یك دوربین فعال ، وجود یك دوربین در جلو به همراه فلاش

-  كیفیت فیلمبرادری (كمی بهتر است)

-  سیستم بی سیم (PTT)

-  حالت استندبای فعال و چیزی شبیه به موبایل های دارای سیستم ویندوز

 

ماده استفاده شده در بدنه گوشی ، از پلاستیكی گران قیمت می باشد كه دست زدن به آن خوشایند است . ابعاد این دستگاه ، برای گوشی های Smart phone در حد معمولی است . ابعاد 108.4x55.2x20.5 میلیمتر و  وزنی برابر 133 گرم . در نتیجه گوشی در جیب شما جای خواهد گرفت !

ابعاد این گوشی ، بیشتر حالت مردانه داشته و كلا برای آقایان ساخته شده است . البته ابعاد و وزن این گوشی ، نسبت به گوشی های مجهز به ویندوز با سیستم HTC مثل HTC  Typhoon ، بازی را واگذار كرده است .

 دكمه حركتی دستگاه ، Joystick بدون هیچ مشكلی كار می كند و دارای كیفیتی برابر 6630 می باشد . این یعنی یك كیفیت عالی ، كه باعث می شود در بازی ها نیز از شرایط مناسبی برخوردار باشید . كلید های برقراری و رد تماس و دو كلید كاربردی دیگر ، در كنار صفحه كلید قرار داده شده است .

 

image
 

 

كلیدهای چند منظوره ، در زیر صفحه نمایش تعبیه شده اند و از اندازه بزرگی نیز برخوردارند. صفحه كلید در زیر آن ها قرار گرفته است و جهت كار كردن بسیار خوشایند و مطلوب است . حركت و لقی دكمه ها دقیقا به اندازه می باشد . نه خیلی كم و نه خیلی زیاد .

نور پس زمینه صفحه كلید در روز و مواقع روشنایی كار نمی كند و این به معنای وجود یك سنسور حساس به نور در دستگاه است در هنگام تاریكی و شب گوشی شما از نور خاكستری رنگ روشنی برخوردار است كه با وجود آن تمام كاركترها به راحتی خوانده می شود .

 

image

 

كلید كنترل حجم صدا ، در سمت چپ گوشی قرار گرفته و وظیفه برقراری حالت بی سیم (PTT) را نیز عهده دار است .

دكمه روشن و خاموش دستگاه و دریچه ورود كارت حافظه كه به رنگ نقره ای براق می باشد نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته است .

همانند 6630 دستگاه از كارت های كوچك تر استفاده می كند و حداكثر 1.8 ولتاژ را تحمل می كند . البته امروزه كارت های حافظه ی مخصوص موبایل ها با نام MMC Mobile به جای DVRS MMC به بازار آمده است . در حال حاضر كارت های 256 و 512 مگا بایت نیز در بازار موجود می باشد .

 

image
 

 

در پائین گوشی ، پورت استاندارد POP جهت اتصال گوشی به کامپیوتر موجود بوده و در كنار آن نیز محل اتصال شارژر را مشاهده  خواهید كرد .

هندزفری موجود در بسته خریداری شده شما دارای استاندارد خوبی بوده و از كیفیت بالایی برخوردار است . شاید تنها نقطه ضعف هندزفری ، پائین بودن مقدار حجم صدای آن باشد . البته گوشی از بلندگو نیز برخوردار می باشد كه در بالای آن قرار گرفته است و شما می توانید با استفاده از آن به موسیقی دلخواه خود گوش فرا دهید كه كیفیت صوتی آن بالا بوده و حتی در بالاترین حجم صوتی نیز صدای شما نویز نخواهد داشت .

صفحه نمایش شما از ابعاد استاندارد 176x208 پیكسل (41x35 میلیمتر) برخوردار بوده و قابلیت نمایش 262000 رنگ را دارد . البته شاید اگر به صفحه نمایش نگاه كنید ، تفاوتش با صفحه نمایش 3230 خیلی مشهود نباشد .

به هر حال صفحه نمایش این گوشی یكی از بهترین صفحه نمایش ها در بین گوشی های Smartphone است ، اما دارای  صفحه حساس Touchscreen نیست . شاید رزولوشن بیشتر از این را ، فقط در N90 بتوان یافت . نور پس زمینه صفحه نمایش را می توانید در پنج مرحله تنظیم نمائید ، كه سیستم شما به طور اتوماتیك از حالت اول تا حالت پنجم را برایتان اجرا خواهد نمود و با استفاده از كمك شما و سنسور حساس به نور ، مرحله مناسب را انتخاب می نماید . در حالت استند بای ، تاریخ و زمان ، نام پروفایل و تماس های از دست رفته روی صفحه نمایش ، نشان داده می شوند .

 

image

 

گوشی شما از یك باتری Li-ion با گنجایش 900 mAh استفاده می كند . البته شاید بهتر بود از باتری با حجم بالاتری در این گوشی استفاده می شد . همچنین یك فضای خالی مابین باتری و در قاب پشت گوشی موجود است . باتری 8 روز در حالت استندبای دوام می آورد و همچنین با 4 ساعت صحبت مداوم گوشی را روشن نگاه می دارد .

 

image

 

در یكی از آزمون های انجام شده ، گوشی جمعاً با 45 دقیقه صحبت و 25 برداشت عكس آن هم بدون فلاش و همچنین یك ساعت كار با دیگر كارایی های گوشی و بلوتوث روشن ماند و كمی كمتر از 2 روز كار كرد . در صورتی كه بلوتوث را خاموش نمائید ، این زمان تا 3 روز نیز افزایش می یابد . همچنین در آزمونی دیگر ، گوشی یك روز و نیم با 4 ساعت گوش دادن MP3 و 15 دقیقه صحبت ، روشن ماند و در مقایسه با گوشی های مجهز به HTC این گوشی از باتری ضعیف تری برخوردار است .

همانند 6630 این گوشی نیز مبنی بر ساختار ویرایش دوم سری 60 ساخته شده است . سیستم عامل موجود در دستگاه Symbian است كه قابلیت پشتیبانی كارت های حافظه NAND در آن قرار داده شده است .

-  قابلیت برقراری تماس های ویدئویی در این نرم افزار فراهم شده است .

-  نشان دهنده فعال اتصال ، اطلاعات دقیقی را در مورد اینكه به چه سیستمی متصل هستید را به شما خواهد داد .

-  قابلیت Upload نمودن اطلاعات در سرور  

-  در این سیستم ، MMS ، SMS  ، شماره ها ، لینک ها و آدرس های ایمیل شما رنگی بوده و قادر به ذخیره ی آنها می باشید .

شما در این نرم افزار از گالری توسعه یافته و پیشرفته تری برخوردار هستید و فایل های MP3 نیز به طور خودكار می توانند در جای مشخص خود ذخیره گردند . نكته دیگر وجود برنامه Real player برای پخش فیلم و صدا بر روی گوشی می باشد .

دوربین شما نیز از پیشرفتگی دیگری برخوردار است و شما قابلیت عكسبرداری چندین عكس متوالی را خواهید داشت تا بهترین را از میان آنها انتخاب نمائید . همچنین حق كپی رایت در این گوشی ها بر روی تصاویر نیز اعمال می گردد .

 

Imaging profile basic:

این قسمت ، این امكان را به شما می دهد تا پروفایل شما ، اندازه تصویر دلخواهتان را قبل از ارسال ، توسط بلوتوث تغییر دهد و آن را با رزولوشن و شرایط وسیله مقصد ، انطباق دهد .

 

هدست (Headset) :

با استفاده از بلوتوث می توانید از هدست بی سیم استفاده نمائید .

 

Java:

پشتیبانی از یك تقویم پیشرفته و عكس های سه بعدی بر عهده برنامه نویس Java قرار داده شده و آخرین و مهم ترین مورد ، سازگاری دستگاه با تعدادی از برنامه های نوشته شده توسط شركت های متفرقه می باشد كه حدودا ، نیمی از آنها قابل اجرا  بر روی گوشی می باشند .

 

چند مورد از مشكلات :

در قسمت تحتانی گوشی ، كمی لقی وجود دارد كه علی الخصوص در گوشه سمت چپ مشاهده می شود و استفاده مستمر از دریچه محل قرار گیری كارت حافظه باعث می شود رنگ آن زود از بین برود . همچنین رنگ نقره ای كناره ی دوربین نیز گاهی اوقات شفافیت خود را از دست داده و خراش پیدا كرده است .

 

راه حل دو مشكل موجود در گوشی :

در صورتی كه دوربین شما فعال نشد و اخطار خطا داد ، باید پوشه Images را از كارت حافظه پاك نمائید . همچنین امكان دارد زمانی كه تم های مختلف را بررسی می كنید ، دستگاه دچار مشكل شود كه باید آن را روشن و خاموش نمائید .

 

image

 

كیفیت تولید :

متاسفانه نسخه سه بعدی برنامه Spmark.04 برروی این گوشی اجرا نشد و فقط اطلاعات کلی گوشی این چنین بود که 1183 امتیاز به این گوشی داده شد  در مقابل 1551 امتیازی که به گوشی 6630 تعلق گرفته بود ، در این جا مقایسه این دو گوشی را با هم می بینیم .

 

image
 

 

جواب تست گوشی با برنامه JBenchmark نیز حاکی از ضعف این گوشی در برخی پارامترها می باشد ( البته نسبت به گوشی 6630 ) .

 

image
 

 

و در نهایت :

6680 یكی از بهترین گوشی ها در سیستم اتصال و كیفیت اتصال می باشد . این گوشی تا زمانی كه گوشی های دیگر را باید به شیشه بچسبانید تا آنتن بدهند ، در وسط اتاق به راحتی كار می كند و با تمام این شرایط نیز از كیفیت بالایی برخوردار بوده و صدا در آن تغییر نمی كند . قدرت ویبراتور دستگاه نیز در حد متوسط است .

این گوشی در بین گوشی های بدون صفحه حساس (Touchscreen) از امتیاز بالایی در میان هم مدل های خود برخوردار است. شاید تنها رقیبش HTC typhoon باشد كه كوچكتر و سبكتر بوده و مدت زمان بیشتری كار می كند . ولی از سیستم اتصال   ضعیف تری برخوردار است و بلوتوث آن در جستجو با مشكل برمی خورد كه البته مقایسه این دو گوشی درست نیست ، چرا كه متعلق به دو خط تولید متفاوت می باشند .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)