Nokia 6610

پس از ورود گوشی 7210 به بازار و فروش آن كه یك نسخه كاملا آنالوگ بود ، نوكیا 6610 پا به عرصه وجود گذاشت ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6610

 

پس از ورود گوشی 7210 به بازار و فروش آن كه یك نسخه كاملا آنالوگ بود ، نوكیا 6610 پا به عرصه وجود گذاشت .

اندازه ها یكسان است ،  وزن 6610 با یك گرم بیشتر ، 84 گرم شده است  ؛ كارایی ها و ابزار ها یكسان و مشخص بوده و حتی مسائل فرعی و كوچك نیز شبیه به هم می باشند . به همین علت تنها به بحث كلی در رابطه با این دستگاه می پردازیم :

 

image

 

نوكیا ، موقعیت گوشی های خود را تغییر می دهد . سری های 7 و 8 ، شبیه به یكدیگر و از نوع گوشی های مدگرایانه بودند . در آن ها به نوآوری های جدید فكر نشده بود  و در همان زمان سری 6 ، هنوز یك سری رسمی و كلاسیك باقی مانده بود . 6610 هم جهت معاوضه با 6510 وارد بازار گردید . البته كارایی های موجود در 6610 به هر حال برتر می باشد ، ولی این گوشی شماره گیری صوتی ندارد . همچنین از داشتن دیکتافون و كیف پول الكترونیكی محروم است و شاید این به علت محدودیت حافظه دستگاه است . شما می توانید ، حدود 300 تا 350 كیلوبایت ، اطلاعات وارد دستگاه خود نمائید كه می تواند برنامه ها و بازی های تحت java باشد و این شبیه به 7210 است . انتقال اطلاعات می تواند با استفاده از WAP باشد كه البته در تمام كشورها فعال نیست . همچنین این عمل می تواند از طریق GPRS و یا انتقال عادی اطلاعات صورت پذیرد .

تمامی كارایی ها و برنامه های تحت 7210 در این گوشی نیز قابل اجرا هستند . فروش گوشی ، تنها در ابتدای  كار خوب و مناسب بود .

یك سری از كارایی های ساخته شده برای 6310i هم با 6610 همخوان بود .

2 بازی سرگرم كننده در این گوشی موجود است . بازی های دیگر را نیز می توانید به گوشی اضافه نمائید .

یك برنامه تبدیل واحد نیز در گوشی شما موجود است  (Converter II) . همچنین یك گالری زیبا نیز از تصاویر و زنگ ها را دارید  این تصاویر حدود 165 كیلو بایت از حافظه دستگاه را اشغال نموده اند . ملودی ها 62 كیلو بایت دیگر را به خود اختصاص داده اند . البته همه اینها شامل 10 عكس و 20 زنگ می شود ، كه بخشی از حافظه گوشی بوده و جهت دانلود كردن موارد گوناگون از سایت نوكیا نیز فضای خالی در حافظه قرار دارد .

شاید می بایست ، هم چون كارایی های 7210 از رادیوی FM و هندزفری پورتابل دستگاه نیز نام برد كه اگر آن را به دستگاه   متصل نمائید ، می توانید به رادیو گوش فرا دهید . البته این كار را می توانید با بلندگو ها نیز انجام دهید .

گوشی های 7210 و 6610 ، اولین گوشی های با قابلیت پخش رادیو از طریق بلندگو بودند . اگر با هندزفری در حال گوش دادن رادیو باشید ، هنگام زنگ خوردن دستگاه ، گوشی شما زنگ خواهد خورد و می توانید كلید هندزفری را فشار داده و به تلفن  پاسخ دهید . همچنین شما توانایی ذخیره حدود 20 ایستگاه رادیویی را خواهید داشت كه به صورت خودكار و یا دستی قابل تنظیم می باشد . برای تنظیم صدا هم باید از دكمه های گوشی استفاده كنید .

شما تا 4 ساعت می توانید با بیشترین صدا از بلندگو ها به رادیو گوش كنید و با حدود 2 ساعت گوش دادن روزانه به رادیو  1 تا 2 روز از ماندگاری باتری در حالت استندبای كم خواهد شد .

 

image

 

بقیه كارایی های موجود در گوشی شما ، شبیه به همان است كه در 7210 بود . گوشی دارای سه رنگ استاندارد می باشد و در رده تولیدات كلاسیك است .

صفحه كلید گوشی 6610 ، با وجود اینكه   دكمه ها بسیار به هم نزدیك هستند ، بسیار راحت و مناسب است . ولی نكته مهم این است كه موقع لمس هریك از دكمه ها احساس متفاوتی  خواهید داشت  و در نتیجه بدون نگاه كردن به صفحه می توانید شماره گیری كنید .

دكمه حركتی كه زیر صفحه نمایش قرار گرفته است ، راحت قابل فشار و كارا می باشد . كار با آن شما را خوشنود خواهد نمود . نور پس زمینه هم به رنگ آبی می باشد ولی تنها نوشته های روی ردیف وسط به راحتی دیده می شوند و سمت راست و چپ كمتر روشن می باشند و نوشته های روی آنها تا حدودی نامفهوم است .

اما آنچه گفتنی است ، در مورد نرم افزار Pc suite 5.0 می باشد که CD آن در بسته خریداری شده شما موجود است. شما با استفاده از آن می توانید اطلاعات را به كمك كابل دیتا (DKU-5) و یا با استفاده از مادون قرمز (infrared) به راحتی انتقال دهید . مثلا شما می توانید ملودی دلخواه خود را در كامپیوتر ساخته ، و به گوشی منتقل نمائید . همچنین می توانید تمامی اطلاعات مرتبط باWAP را با كامپیوتر داشته باشید . تلفن شما نقش مودم را ایفا خواهد نمود و همچنین می توانید عكس و پس زمینه ها را نیز منتقل سازید .

 

image

 

image

 

در انتها باید  این نكته را خاطر نشان ساخت كه با وجود شباهت كامل رنگ صفحه نمایش 6610 با 7210 ، در حالت فعال ، این گوشی از 4 تا 6 روز كار خواهد نمود .

باید گفت كه 6610 مدلی با شباهت كامل و همزاد 7210 می باشد و شاید دیگر دلیلی برای خرید 7210 نباشد . مگر به علت   رنگ های جالب توجه این گوشی . نوكیا 6610 یك گوشی بسیار مناسب و راحت به همراه صفحه كلید مناسب می باشد ؛ البته 7210 اولین رقیب 6610 خواهد بود و بعد از آن ، دیگر گوشی ها قرار خواهند گرفت .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)