Nokia 6280

علاوه بر ستایندگان نوکیا حتی کمپانی های رقیب نوکیا نیز نتوانستند بعد از معرفی آخرین محصولات این شرکت بی تفاوت باقی بمانند .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6280
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری Li-Ion از نوع BP-6M با گنجایش mAh 970

_ شارژر

_ هدست استریو  مدل HS-23

_ کارت حافظه mini SD ، MB 64 به همراه  تبدیل آن به کارت SD

_ کابل انتقال اطلاعات مدل CA-53

_ CD به همراه نرم افزار

_ راهنمای مصرف کننده

 

علاوه بر ستایندگان نوکیا حتی کمپانی های رقیب نوکیا نیز نتوانستند بعد از معرفی آخرین محصولات این شرکت بی تفاوت باقی بمانند . نوکیا گوشی های جدیدی از سری N و گوشی های تجاری سری E و گوشی های زیبای سری L'Amour را طی چند ماه اخیر ارائه داده است ، که کم کم از شکل و قیافه ی استاندارد قوطی کبریتی بیرون آمده و شکل زیبایی را نیز داشته اند و عملاً گوشی های زیادی چه در حالت کشویی و چه تاشو ارائه گردید . امروز مصرف کنندگان ، علاقه مند و به نحوی معتاد  به تنوع می باشند و اگر یک شرکت این مطلب را فراموش کند مطمئناً متحمل شکست بزرگی خواهد شد .

گوشی های 6270 و 6280 شباهت بسیار زیادی را نسبت به گوشی 7370 که اخیراً ارائه گردیده است ، از لحاظ ساختاری دارا می باشند . نرم افزار و سخت افزار این گوشی ها نیز شباهت زیادی دارند و بیشتر در این مقاله به توضیح تفاوت های آن ها پرداخته ایم و همچنین کمی هم در رابطه با تفاوت های مابین 6270 و 6280 نیز صحبت خواهیم کرد .

یکی از تفاوت های این دو ، وجود دو بلندگو در روی 6270 می باشد که صدای حجیمی را تولید می نمایند و برای مکالمه به کار نمی آیند و بیشتر برای گوش دادن به رادیو یا موزیک ، استفاده می گردد و بهتر است با وجود فاصله ای که بین دو بلندگو وجود دارد ، در مورد صدای استریوی گوشی بحثی نکنیم و تنها به این نکته اشاره کنیم که امروزه استفاده از بلندگوهای استریو با قابلیت ایجاد صدایی سه بعدی 3D در گوشی های جدید متداول گردیده است . همچنین گوشی 6270 دارای دوربین دوم برای تماس های ویدئویی نمی باشد . تفاوت بعدی این دو گوشی در طول عمر باتری آن ها می باشد . البته می توانید با مطالعه ی راهنمای مصرف کننده به تفاوت این گوشی به طور کامل پی ببرید و عملاً تفاوت ها کاملاً اسمی هستند و کاهش قیمت 6270 به نسبت 6280 ، تنها به علت عدم وجود دوربین دوم گوشی می باشد .

نوکیا با تولید این گوشی بار دیگر بر سیاست تولید یک گوشی ایده آل مهر تأیید زد . با نظری به 7370 به عنوان یک گوشی مدگرایانه و 6280 به عنوان یک گوشی کاری و تجاری می بینیم که کارآیی های خوب حتماً منتقل گردیده و حتی در مدل 6280 از دوربین 2 مگاپیکسل و کارت حافظه استفاده شده و تنها ، سازندگان فراموش کرده اند که برنامه های Picsel Browser را برای نمایش فایل های آفیس برروی 6280 قرار دهند و نبود TV-Out نیز در این گوشی ها برای نمایش عکس ها و فیلم ها روی صفحه تلویزیون کاملا مشهود می باشد .

گوشی دارای وزن 115 گرم و ابعاد آن 99.9x46x21 میلی متر می باشد . قسمت اصلی جلوی گوشی را صفحه نمایش TFT در برگرفته است که دارای اندازه 35x45 میلی متر می باشد و دارای "2.2 دیاگنال با قابلیت نمایش 262000 رنگ و رزولوشن 320x240 پیکسل می باشد . کوچک بودن اندازه ی پیکسل ها و نقطه ها باعث شفافیت بیشتر تصاویر گردیده است و صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید کم رنگ نمی شود و نوشته ها خوانا باقی خواهند ماند و ویژگی های آن باعث گردیده تا بازی را به پاناسونیک ، شارپ و حتی سامسونگ نبازد . البته افزایش 262000 رنگی گوشی به نحوی ، خیلی نسبت به 65000 رنگ تفاوتی ندارد .

توضیحات رسمی که در مورد این گوشی در سایت نوکیا ارائه شد ، کاملاً مخدوش و پر غلط می باشد . به عنوان مثال موقعیت بلندگوی گوشی درست بیان نگردیده است و بلندگو در کناره ی سمت چپ گوشی قرار گرفته است . بلندگوی گوشی بسیار قوی می باشد . اگر یک فایل Mp3 را به عنوان زنگ گوشی قرار دهید ، صدای گوشی کمی کمتر خواهد شد .

دکمه های کنترل گوشی به اندازه ی کافی بزرگ می باشند و گوشی دارای یک Joystick  5 طرفه در مرکز صفحه کلید رویی می باشد . دکمه های کنترلی گوشی به بالاترین مکان ممکن انتقال یافته و این باعث جلوگیری از فشردن ناگهانی آن ها می شود و به جزء وارد نمودن متن ، هر کار دیگری در همین حالت بسته ی گوشی امکان پذیر می باشد همچنین اگر از template استفاده نمایید در این حالت SMS نیز می توانید ارسال کنید .

گوشی در دو رنگ متفاوت نقره ای و نوک مدادی تولید شده که به نظر ما حالت نوک مدادی آن باکلاس تر می باشد . قسمت کشویی گوشی به راحتی باز و بسته شده و دارای حالت فنری  جهت پایان دادن به حرکت گوشی نیز می باشد . در کناره ی سمت چپ گوشی ، دکمه ی Push to talk و حفره ی مخصوص بلندگو و محل قرارگیری کارت حافظه موجود می باشد . البته فرستنده ی اینفرارد نیز در همین سمت قرار گرفته که با یک لایه ی پلاستیکی پوشیده شده و از بدنه ی گوشی تشخیص داده نمی شود و تنها با امتحان اینفرارد از دو سوی گوشی متوجه خواهید شد که این فرستنده در کجا قرار گرفته است . در این گوشی ، شرکت سازنده از RS-MMC با ولتاژ مضاعف استفاده نکرده و از کارت حافظه mini SD بهره جسته است .

ساختار محل قرارگیری کارت حافظه کاملاً استاندارد می باشد و اگر شما پوشش روی این قسمت را بیرون بکشید و یک فشار روی کارت حافظه بیاورید . کارت حافظه به طور کشویی و آزادانه خارج می گردد ، در حین روشن بودن گوشی نیز اگر کارت را وارد گوشی نمایید ، با بستن در پوش ، کارت حافظه ، شناسایی می گردد . (Hot change)

در سمت راست گوشی نیز دکمه ی کنترل صدا و دکمه دوربین مشاهده می گردد و در بالای گوشی نیز دکمه ی روشن و خاموش گوشی و در پایین ، POP Port گوشی و محل اتصال شارژر را مشاهده خواهید نمود . این اولین گوشی می باشد که USB 2.0 را پشتیبانی می نماید .

لنز و تجهیزات دوربین 2 مگاپیکسل گوشی در پشت گوشی مشاهده می شود ، که شامل لنز ، فلاش و آیینه می باشد . شما می توانید دوربین را در حالت عمودی استفاده کنید که البته این روش زیاد راحت نمی باشد و بهترین روش عکس برداری قراردان آن در حالت افقی می باشد . که در این حالت دکمه ی عکس برداری در قسمت بالا و سمت راست چشم شما قرار می گیرد و با استفاده از کلیدهای کنترلی صدا می توانید برای زوم نمودن استفاده نمایید .

از گیره های اضافی زیادی برای بستن و محکم نمودن قاب به بدنه ی گوشی استفاده نگردیده است . باتری گوشی از نوع Li-Ion ، mAh 970 می باشد . این باتری در Communicator 9300 و 7710 نیز استفاده گردیده است ، که کمی کوچک تر از BL-XC ها می باشد و گنجایش آن ها قابل قیاس و تقریباً برابر می باشد و برای بیرون آوردن باتری می توانید انگشت خود را پشت باتری قلاب نمایید . در سیستم GSM ، گوشی 2 تا 3 ساعت مکالمه را پشتیبانی می کند . در حالت استندبای گوشی حتی تا 11 روز روشن باقی می ماند ! که البته با روشن ماندن بلوتوث و رادیو این میزان کاهش می یابد . صفحه کلید اصلی گوشی کوچک بوده و نور پس زمینه ی سفید دارد کاراکترها به دو زبان برروی دکمه ها مشهود می باشند و در هر شرایطی دیده خواهند شد و دکمه ها تقریباً در ردیف های خود می باشند . سطح دکمه ها بسیار خوشایند است و یک خط نقره ای نیز در میان صفحه نمایش دور زده و مشاهده می گردد .

دکمه ها فنری شکل هستند و به راحتی حرکت می کنند و به خوبی سرهم شده اند . قاب پشت گوشی به خوبی محکم شده و در حین فشرده شدن صدا ندارد و نمی شکند و تنها نکته ، نازکی بدنه در کناره های گوشی می باشد . گوشی بدون سیم کارت نیز می تواند به عنوان یک ارگانایزر به کار خود ادامه دهد که البته در این حالت امکان اتصال به سیستم و یا رایانه وجود نخواهد داشت . با روشن نمودن گوشی نیز یک دموی کوتاه راجع به قابلیت های گوشی نشان داده می شود که می توانید این کلیپ را قطع و یا آن را به طور کلی پاک نمایید . این کلیپ حدود یک مگابایت از حافظه شما را پر می نماید .

در سیستم GSM بیشترین سرعت انتقال اطلاعات Kb 236.8  و سرعت دریافت و ارسال داده ها تا Kb4/118 می باشد . گوشی GPRS و EDGE کلاس 10 را نیز پشتیبانی می نماید . مصرف کننده می تواند 7 مگابایت از حافظه گوشی را به طور مشترک بین کارآیی های مختلف گوشی استفاده نماید . کارآیی های پیش فرض تحت Java دارای فضایی برابر Mb 2  می باشد . برای گالری هم حافظه ای شبیه به همین را خواهید داشت و 9/2 مگابایت نیز خالی می ماند . در مجموع به همراه کارت حافظه ی Mb 64 ، شما Mb 74 حافظه را در کل گوشی دارید .

در حالت استندبای اطلاعات کاملی از گوشی قابل رؤیت برروی صفحه نمایش گوشی می باشد ، که چنین ساختاری را پیش از این در 7370 نیز مشاهده کرده بودیم که یک کار جالب در سری های جدید 40 می باشد . دو نکته نسبت به قبل تفاوت کرده است .

نکته اول : اضافه شدن خط سرویس شبکه در همه ی منوها ، که سرویس آنتن دهی و نشانگر آن به طور کامل در پس زمینه و بالای گوشی نشان داده خواهد شد و در بالای گوشی این آیکن ها نمایش داده می شوند . شارژ باتری ، وضعیت شبکه ، اتصال به سیستم های بی سیم . نکته ی بعدی استفاده از حالت Active Standby که در  PDA ها استفاده شده و می توانید یک خط را با کارآیی هایی که در طول روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، تنظیم نمایید و 2 خط جهت دسترسی سریع به کارآیی ها در زیر مشاهده می گردد و می توانید آن ها را بنابر سلیقه ی خود تنظیم نمایید و می توانید از طریق Joystick دستگاه به طور افقی برروی آیکن ها حرکت کنید . عملا ً این حالت اجازه ی استفاده کامل گوشی در حالت استندبای را بدون باز نمودن گوشی به شما خواهد داد . مدت زمان نور پس زمینه ی گوشی قابل تنظیم نمی باشد که در همه ی گوشی های نوکیا همین طور بوده است و صفحه نمایش 6 تا 7 ثانیه فعال باقی می ماند که برای مطالعه ی SMS ها کم می باشد و حواسمان باشد که مدت زمان روشنایی نور پس زمینه تأثیر مستقیمی برروی باتری گوشی خواهد داشت . با استفاده از Go to نیز قابلیت تنظیم جهت دسترسی سریع به آیکن ها را دارید .

 

منوها (Menu) :

4 روش برای نشان دادن منوها موجود می باشد . به صورت لیست ، به صورت آیکن ، به صورت آیکن به همراه یک توضیح و به صورت BOOK MARK که در بالا به صورت آیکن می آید و در زیر آن ریزمنوها نشان داده می شود که کاملاً قابل استفاده و زیبا می باشد . در واقع حرکت افقی به روی آیکن ها را دارید و یک حرکت عمودی در زیر ، برروی زیرمنوها دارید و آیکن ها قابل ارائه در یک ماتریس3x4 نیز می باشند .

 

اطلاعات تماس ها (Contacts) :

وقتی شما تماس جدیدی را در گوشی وارد نمودید ، می توانید یک شماره به همراه نام و نام خانوادگی وارد نمایید و می توانید یک شکل نیز به این نام و یا نام خانوادگی اضافه نمایید و در حین برقراری تماس نشان داده می شود و می توانید اطلاعات بیشتری را نیز به این فایل ها بیافزایید . به عنوان مثال موبایل ، خانه ، محل کار ، فاکس و ویدئو را می توانید به نام افراد بیافزایید ، همچنین آدرس پستی ، آدرس ایمیل ، ملودی ، آدرس سایت URL و User ID قابل ملحق شدن به نام ها می باشند و یک نوشته هم می توانید به آن ها اضافه نمایید و زبان گوشی را تغییر دهید . با ذخیره 3 شماره و یک نوشته ، اطلاعات 1000 نفر قابل ذخیره در گوشی خواهد بود . به هر نام نیز می توانید یک عکس و یک فایل صوتی نیز اضافه نمایید و همچنین با ذخیره یک فایل ویدئویی برای هر فرد نیز مشکلی نخواهید یافت .

شما از طریق همین منو می توانید به فرمان های صوتی خود گوش دهید . فرمان های صوتی ، مستقل از زبان موجود در گوشی ها بوده و براساس زبان محلی ، کشور مورد استفاده ، کار خواهد نمود . البته در حین ضبط باید به لهجه صدا توجه داشته باشید و در ابتدا باید صدای ضبط شده را جهت همخوانی با نام چک نمایید و با فشردن دکمه Name وارد قسمت ذخیره شده و بعد از صدای بوق ، نام را بیان کنید . دستگاه با شناسایی نام ، شروع به شماره گیری می نماید . این کار حدود 30 ثانیه به طول می انجامد ، شماره های 3 تا 9 نیز برای شماره گیری سریع مورد استفاده می باشند .

کلید شماره 1 نیز مربوط به Voice mail بوده و دکمه ی 2 نیز مربوط به Video Mail می باشد . 25 گروه شماره گیری نیز قابل ساخت در گوشی می باشد و تمامی گروه ها در لیست کلی مشاهده می شوند .

 

پیام ها (Messages) :

Chat Message ، Voice ، Video ، Information Message و Service Commands قسمت هایی است که به قسمت های قبلی و همیشگی این بخش افزوده شده است .

 

image
   
image
        

 

آیتمی برای وارد نمودن پیام های جدید وجود دارد . اعم از SMS ، MMS ، کارت پستی ، پیام های فلش و پیام های صوتی ساخته و ذخیره می شوند . پیام ها را می توان برای آدرس های درون دفترچه ارسال نمود و حتی می توانید برای شماره های مختلف یک فرد و یا همه آن ها و یا تعدادی و یا همه افراد موجود در دفترچه تلفن آن ها را ارسال نمایید  و همچنین امکان قراردادن آیکنی جهت ویژه نمودن پیام ، نیز دارید . پیام ها قابلیت نشان داده شدن تا 913 کاراکتر به صورت پیام های چند صفحه و پیوسته را نیز دارند . در حین ساختن یک پیام MMS نیز شما قابلیت افزودن یک نوشته به همراه تصویر ، کلیپ صوتی و یا تصویری ، Vcard و... را تا Kb 300 خواهید داشت . گوشی همچنین سیستم Email را با قابلیت ارسال و دریافت فایل های doc ، pdf ، ppt ، xls ، Jpeg ، Mp3 ، 3gpp و... را در این دارد . 6280 قابلیت ذخیره ی 150 پیام کوتاه ، 50 پیام گرافیکی را دارا بوده و با کاهش تعداد پیام های گرافیکی ، تعداد پیام های SMS قابل ذخیره ، افزوده می شود .

 

اطلاعات تماس ها (Call Log) :

قابلیت ذخیره 20 تلفن را برای هر لیست و نوع تماس خواهید داشت . شما قابلیت دریافت اطلاعات مربوط به پیام ها ، اتصالات و اطلاعات شبیه به این ها را به همراه هزینه و جزئیات در این بخش خواهید داشت . برای تنظیم پارامترها در این قسمت باید Pin Cod گوشی را وارد نمایید .

 

تنظیمات (Setting) :

کلیه تنظیمات گوشی اعم از پروفایل ها و تم ها و زنگ ها و نحوه ی زنگ خوردن اعم از وجود ویبره و یا استفاده از Mp3 و همچنین تنظیمات مربوط به صفحه نمایش در این قسمت قرار دارد که شباهت بسیار بالایی با 7370 دارد .

 

image
          
image

 

image
          
image
 

 

اتصالات (Connectivity) :

بلوتوث گوشی به طور خودکار ، ابزار و وسایل صوتی را جستجو می نماید و دستگاه های فعال و مرتبط را به طور جداگانه نشان می دهد . شما قادر به تنظیم گوشی برای قابل مشاهده بودن و ارسال نام گوشی می باشید . همچنین گوشی می تواند همانند هارد های ذخیره ی اطلاعاتی عمل نماید و استفاده از Card reader نوشتن اطلاعات برروی کارت های حافظه را راحت می نماید همچنین می توانید از هدست های استریو بلوتوث نیز استفاده کنید .

شما می توانید اینفرارد گوشی را نیز روشن و خاموش کرده ، به طور کامل تمامی کارآیی های مخصوص به خود را ارائه می دهد . در Data transfer شما قابلیت انتقال اطلاعات و برقرار نمودن ارتباط با رایانه را دارید و گوشی می تواند همانند یک مودم برای شما کار نماید . نرم افزار ارتباط با رایانه از طریق اینفرارد ، بلوتوث و کابل اطلاعاتی نیز در CD موجود در گوشی ، قرار داده شده است . USB گوشی نیز در حین اتصال کابل فعال می گردد .

 

گالری (Gallery) :

گالری در گوشی نقش یک مدیریت فایل ها را ایفا می نماید . که دارای پوشه های مختلف Clip ، Music ، Themes ، Graphics ، Signal و Audio می باشد و شما می توانید پوشه هایی را بنابر دلخواه خود نیز به آن ها بیافزایید .

 

image
         
image

 

در گوشی های قدیم ارسال برخی کارآیی های تحت Java با مشکل روبرو می گردید و گاهی اوقات در حین ارسال ، دستگاه اعلام Error می داد ولی در این گوشی برنامه های Java به طور مستقیم وارد پوشه ی مخصوص خود در گالری می گردد و به سرعت آماده ی نصب خواهد بود . اما در حالت های قبلی نصب برنامه در گوشی در چند مرحله انجام می پذیرفت . ولی در این گوشی نصب به سرعت انجام می پذیرد و شما هر کارآیی را تنها با یک آیتم می توانید به طور دلخواه به هر پوشه ای انتقال  دهید .

 

image

 

البته شما قابلیت ارسال برنامه ها به پوشه های داخلی را ندارید . یعنی شما می توانید یک پوشه ی Application را در Gallery ساخته و برنامه ی تحت Java را در آن ذخیره نمایید .ولی قابلیت ارسال این برنامه ها به پوشه ی داخلی Temp در پوشه ی Application را نخواهید داشت .

 

مدیا ( Media ) :
 

image

 

دوربین (Camera) :

در این جا شما دو دوربین را روی گوشی مشاهده می نمایید . اولین دوربین با رزولوشن VGA برای تماس های ویدئویی تعبیه گردیده است و دومین دوربین با رزولوشن 2 مگاپیکسلی ، دوربین اصلی گوشی می باشد . دوربین گوشی ، یک مورد ویژه برای گوشی نمی باشد . چون دارای کمترین تنظیمات ممکن است . شما دارای سه کیفیت بالا (High) ، معمولی (Normal) و پایه (Basic) و رزولوشن های 1600x1200 ، 960x1280 ، 640x480 ، 320x240 و 160x120 می باشید و برای تنظیمات نور تنها حالت عکس برداری در شب را خواهید داشت . فلاش گوشی نیز تنها قادر به روشن خاموش ماندن می باشد ولی نمی تواند به عنوان لامپ استفاده شود و عملاً در حالت تنظیم نمودن گوشی نیز نمی تواند فعال بماند و تنها در لحظه عکس برداری کار می کند . یک تایمر نیز وجود دارد که قابل تنظیم نمی باشد و تنها 10 ثانیه ای است . همچنین شما عکس برداری های متوالی را دارا نمی باشید . چند افکت ساده در گوشی موجود می باشد و دوربین گوشی نیز قابلیت زوم تا 8 درجه را دارد . دوربین دارای تنظیم فوکوس خودکار نیز نمی باشد .

فیلم برداری با گوشی نیز در رزولوشن ها 640x480 تا 96x128 امکان پذیر است و فرمت ذخیره شده 3GPP می باشد .

فیلم های 640x480 با سرعت 13.78 فریم در ثانیه ذخیره می گردند و بقیه با سرعت 15 فریم در ثانیه . فیلم در گوشی قابلیت پخش تمام صفحه را نیز دارد . البته نرم افزار های موجود در گوشی ، مانند QuickTime فیلم ها را پخش نمی کند که این اتفاق برای رزولوشن 640x480 و 352x258 روی می دهد و برنامه ی Xilisoft به شما کمک می کند که این کلیپ ها را مشاهده نمایید و این مطلب در جمع از ایرادات فرمت های 3GP وMp4 می باشد و قدرت CPU گوشی نیز برای پردازش فیلم کفایت نمی کند .

 

پخش کننده ها (Player) :

دو پخش کننده یکی Media Player و دیگری Music Player در گوشی موجود می باشد . که یکی برای پخش موسیقی و دیگری برای پخش کلیپ ها می باشد و همچنین در دانلود فایل های صوتی و تصویری نیز به شما کمک خواهد کرد . گوشی مجهز به یک اکولایزر نیز می باشد . که دارای تنظیمات مشخص Normal ، POP ، Rock ، Jazz ، کلاسیک و 2 حالت Registar که قابل تنظیم توسط خود شما می باشد ، است .

 

image
         
image

 

این گوشی Digital Right Management) DRM) را پشتیبانی می کند که انتقال اطلاعات و فایل ها را بدون اجازه ممنوع می کند .

 

رادیو (Radio) :

رادیوی گوشی تنها زمانی که هدست گوشی به آن متصل است کار می کند و هدست به عنوان آنتن آن کار می کند و کارآیی های عادی یک رادیو را پشتیبانی می کند . البته سرویس رادیوی گوشی خیلی گسترده نبوده و ساده است و جستجوی کانال های رادیو امکان پذیر می باشد و با فشردن دکمه ی سمت راست این کار ار انجام می دهیم و قابلیت ذخیره ی 20 کانال را در گوشی دارید. صدای استریو نیز از طریق بلندگوهای گوشی و یا هدست پخش می گردد .

 

ضبط صوت (DictaPhone) :

این بخش از تمام حافظه ی خالی گوشی استفاده می کند و شما می توانید یک پوشه خاص را برای آن انتخاب نمایید . به شما اجازه ی ذخیره مکالمه را می دهد . همچنین می توانید یک آیکن مخصوص این بخش را در منوی فعال حالت استندبای بیافزایید . این کارآیی در حالت مکالمه نیز فعال می گردد ولی هر دو طرف صحبت هر 10 ثانیه یک سیگنال کوچک را خواهند شنید .

 

image

 

Push to talk : یک کارآیی استاندارد که جهت ارتباط دو گوشی با هم بوده و تنظیمات آن هنوز در شبکه های ایران فعال نگردیده است .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

قابل تنظیم برای روزهای مختلف هفته می باشد و نحوه ی زنگ خوردن قابل تنظیم بوده و رادیو و Mp3 نیز می تواند به عنوان زنگ گوشی مورد استفاده قرار گیرد . البته زنگ گوشی قابل تنظیم برای زمان های مختلف در روزهای مختلف نمی باشد .

 

image
    
image
    
image

 

در قسمت تقویم نیز شما می توانید رویدادهایی از قبیل ملاقات ، تماس ، تولد ، نوشته ، یادمان را ذخیره نمایید .

در بخش Pass to duties نیز شما قابلیت تنظیم تم ها ، دوره ی وظایف و اهمیت آن ها را دارید . روش های نشان داده شدن رویدادها قابل انتخاب به صورت هفتگی یا ماهانه می باشد . حافظه ی تقویم ، بستگی به طول نوشته ها داشته و قابلیت ذخیره ی 100 تا 250 رویداد را دارد . همچنین دارای یک تایمر و یک کرونومتر نیز می باشید .

 

كارایی ها (Application) :

شامل بازی ها و چند برنامه ی دیگر می باشد . بازی های موجود در گوشی Golf tour ، Rally 3D ، Snake III است که برای صفحات نمایش جدید ، مجدداً طراحی گردیده اند و گرافیک بالایی را با سرعت مناسبی ارائه می دهند . Java موجود در گوشی از نوع MIDIP 0.2 می باشد که به شما اجازه ی دانلود کارآیی ها را از شبکه به طور سه بعدی می دهد .

 

image

 

Collection :

در این قسمت شما دارای ماشین حساب و برنامه تبدیل واحد که برای مسائل مختلف مثل دما ، وزن ، طول ، مساحت ، حجم و... را دارید که می توانید تبدیل واحدهای جدیدی را نیز به آن بیافزایید .

 

image
          
image

 

گوشی مجهز به برنامه ی ساعت جهانی World Time نیز می باشد که همه تنظیمات آن عادی است .

 

Web : دارای تنظیمات استاندارد بوده و WAP Browser ویرایش 2 را پشتیبانی می کند که قابلیت نشان دادن صفحات XHTML را دارد .

Operators data : منوی مربوط به اپراتور سیم کارت را شامل می شود .

 

کیفیت تولید :

گوشی را با سه برنامه مختلف JBench mark آزمودیم و آن را با 6630 نوکیا و K750i سونی اریکسون و D600 سامسونگ مقایسه کردیم .

 

3D Benchmark

HQ

LQ

Triangles ps

KTexels ps

Nokia 6280

141

274

29285

1432

Nokia 7370

131

256

3667

1312

Nokia 6630

187

297

48938

2468

SE K750i

123

202

18015

1318

Samsung D 600

not supported

 

 

 

 

Jbenchmark 1.1

All

Text

2D Shapes

3D Shapes

Fill Rate

Animation

Nokia 6280

1259

291

296

248

127

296

Nokia 7370

1296

303

309

245

128

311

Nokia 6630

6305

1671

1505

807

513

1809

SE K750i

3888

1020

966

658

366

878

Samsung D600

1389

350

353

230

179

277

 

Jbenchmark 2.1

All

Image Manipulation

Text

Sprites

3D Transform

User Interface

Nokia 6280

214

173

206

297

263

158

Nokia 7370

204

162

194

311

223

162

Nokia 6630

195

374

1072

85

110

74

SE K750i

344

237

667

319

358

263

Samsung D600

132

76

167

124

133

188

 

 

6280 کیفیت بالاتری را در قسمت سه بعدی نسبت به K750i به دست آورد و D600 نیز از این آزمون سربلند بیرون نیامد و آزمون دوم 6280 و D600 تقریباً نتیجه ی برابر کسب نمودند .  در ویرایش 1/1 ، سونی اریکسون نتیجه بهتری را کسب نمود و پس از آن نوکیا و سپس سامسونگ قرار گرفته و تمامی نتایج از برتری موتور جاوایی که در نوکیا استفاده شده خبر می دهد ، شما نتایج برابری از 6280 و 7370 خواهید گرفت و نبود کارآیی های 3D جاوا در D600 یک نقض بزرگ محسوب می شود .

آزمایشاتی را نیز با SP mark انجام دادیم که نتایج آن ها نیز در زیر ارائه گردیده است . نتایج 6280 کاملاً متفاوت با زیمنس SXG75 می باشد .

 

Total score – 2220

2 D Game - 29.3 fps

3 D Game - 10.9 fps

HD Fillrate - 3632 kTexel/s

Polygon - 45.8 kVertices / s

PNG Score - 63

PNG Encode - 9 kPixels / s

PNG Decode - 449 kPixels/s

JVM Score - 1601

32 Bit Add/Subtract - 11602 kOps/s

32 Bit Multiplay - 11798 kOps/s

32 Bit Divide - 2944 kOps/s

32 Bit Array - 4643 kOps/s

 

و در نهایت :

شما با مشکلی جهت مکالمه با گوشی روبرو نخواهید شد و کیفیت صوتی مکالمه کردن ارتقاء یافته است و وجود اکولایزر در گوشی باعث ارتقای صوتی و افزایش کیفیت آن گردیده است . ویبره ی گوشی نیز قدرت مناسبی دارد و می تواند با زنگ گوشی همراه گردد و به راحتی ویبره ی دستگاه را چه در پیراهن و چه در شلوار حس می گردد . زمانی که می توانید از Mp3 در گوشی استفاده کنید ، دیگر حس خاصی را نسبت به زنگ های پلی فونیک نخواهید داشت . البته از فرمت های دیگر نیز به عنوان زنگ گوشی ، می توانید استفاده نمایید .

همچنین EMS نیز در گوشی پشتیبانی می شود که یکی از مزایای گوشی می باشد . همچنین گوشی به طور هم زمان از EDGE  و WCDMA2100 (UMTS) و GSM در دوربین گوشی 6270 استفاده گردیده است که البته تفاوت این دو مدل را در قسمت های قبل بیان کردیم . یک نقص گوشی ، پایین بودن صدای زنگ های Mp3 گوشی می باشد . نکته ی منفی دیگر استفاده از ویرایش قدیم T9 و نبود Auto Focus در گوشی می باشد . شما قادر به انتقال اطلاعات به پوشه های دسته دوم (درون پوشه ی دیگر) نمی باشید . به هر حال سری 40 ویرایش سوم یک جهش به سطح سری 60 را ایجاد می نماید و این ویرایش  به زودی در گوشی های رده متوسط و پایین استفاده خواهد گردید .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)