Nokia 6270

گوشی نوکیا 6270 اولین گوشی ای بود که مستقیماً برای مقابله با سامسونگ قد علم نمود و این امر کاملاً از شکل و کارآیی های شبیه به سامسونگ استفاده شده در گوشی مشهود می باشد

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6270
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری گوشی BL-5C

_ شارژر مسافرتی AC-4

- هدست استریو کلاسیک از نوع HS-23

_ تبدیل شارژر های قدیمی مدل CA-44

_ کابل اتصال به کامپیوتر CA-53

_ CD حاوی نرم افزار مخصوص گوشی

_ 128 مگا بایت کارت حافظه mini SD

 

به علت این که تا سال گذشته هیچ کسی نتوانسته بود به پای نوکیا در رقابت برسد ، نوکیا نیز سیاست آرامی را در پیش گرفت و سعی نمود همان تولیدات قدیمی خود را با رنگ و رویی تازه به بازار عرضه نماید . که این مدل ها متأسفانه در بازار ، بازی را به گوشی های رقیب واگذار نمودند . در آغاز سال 2005 شرکت شروع به ایجاد تغییراتی در خطوط تولید خود نمود که بتواند با دیگر گوشی ها و سازندگان به رقابت بپردازد .

 

image

 

گوشی نوکیا 6270 اولین گوشی ای بود که مستقیماً برای مقابله با سامسونگ قد علم نمود و این امر کاملاً از شکل و کارآیی های شبیه به سامسونگ استفاده شده در گوشی مشهود می باشد . همچنین این گوشی دارای حالت کشویی می باشد که شباهت به 6111 نوکیا دارد و با عرضه D600 به بازار قریب به چند ماه فاصله دارد . البته در همان نگاه اول متوجه خواهید شد که گوشی ساخته ی نوکیا می باشد . چون هنوز نوکیا در طراحی گوشی از ابعاد بزرگی استفاده می نماید . البته گوشی به علت ابعاد بزرگ صفحه نمایش نیز رقبای خود را جای گذاشته است . همچنین در قاب گوشی از آلومینیوم استفاده گردیده که البته وزن گوشی را چندان افزایش نداده است و چه در روی گوشی و چه در بالای گوشی ، شما آلومینیوم استفاده شده را می بینید و قاب پشت گوشی نیز شبیه به روی گوشی می باشد . گوشی در دو رنگ قهوه ای و نقره ای طراحی شده است که هر دو رنگ جلوه بسیار زیبایی را به گوشی می دهند . گوشی نقره ای رنگ ، بیشتر مورد توجه خانم ها قرار گرفته است .

 

image

 

وزن گوشی 132 گرم می باشد که شامل کارت حافظه نیز می باشد و کاملاً در دست جای می گیرد البته سازنده ، وزن گوشی را 125 گرم اعلام نموده که قابل استفاده برای آقایان و خانم ها می باشد .

 

image

 

اندازه ی بزرگ گوشی باعث گردیده است که تمامی دکمه های کنترلی به راحتی در گوشی جای گیرد . باز و بسته کننده ی خودکار گوشی نیز کار می کند که البته سختی های همه گوشی های نوکیا را دارد . همچنین قسمت پائین گوشی جهت کمک به باز نمودن گوشی می باشد و با باز شدن گوشی ، کشیده شدن دو قسمت گوشی برروی یکدیگر را احساس خواهید نمود . زمانی که گوشی کاملاً باز می شود شما می توانید انگشت خود را برروی محل تعبیعه شده در کنار آن به راحتی قرار دهید . که به نحوی محل استراحت انگشت برروی گوشی خواهد بود .

به هر حال شما برای استفاده از صفحه کلید گوشی مجبور به بازنمودن آن خواهید بود . قسمت اعظم گوشی را در حالت عادی ، صفحه نمایش آن تشکیل می دهد که دارای رزولوشن 320x240 پیکسل (34x45میلی متر) می باشد و دارای دیاگنال 2/2 اینچ (56 میلی متر) است . این صفحه نمایش 262000 رنگ را نشان می دهد که تمامی رنگ ها روشن و واضح می باشد و تصاویر در گوشی بسیار جالب و دوست داشتنی می باشد . نکته ی قابل توجه در رابطه با ابعاد بزرگ صفحه نمایش این است که با وجود بزرگی این ابعاد مرز بین تغییر رنگ ها مشهود نبوده و رنگ ها کاملاً در هم اشباع می گردد و صفحه نمایش یکی از بهترین تصاویر را در گوشی های هم رده ی خود ارائه می دهد و خیلی از مصرف کنندگان به علت کیفیت و کارآیی بالای صفحه نمایش این گوشی را انتخاب می نمایند .

روی صفحه نمایش همانند SmartPhone ها یک لایه ی نازک جهت محافظت کشیده است که البته شما می توانید برای استفاده ، آن را جدا سازید . ولی بعد از یک یا دو ماه مطمئناً این صفحه نمایش مملو از خش خواهد شد . حدود 10 خط نوشته و 3 خط توضیحات برروی صفحه جا می شود . که البته در بعضی منوها این میزان برحسب اندازه ی فونت تا 12 خط افزایش می یابد . گوشی دارای فونت بسیار جذابی می باشد و تصاویر نیز در مقابل نور مستقیم خورشید کاملاً واضح می باشند . البته باید در بعضی شرایط گوشی را در زوایای خاص نگهدارید . دکمه های چند منظوره دارای حرکتی مناسب و موقعیتی خوب می باشند . همچنین دکمه ی جهت دار 4 طرفه که دکمه ی تأیید OK در میان آن قرار گرفته نیز بزرگ و راحت است . دکمه های صفحه کلید نیز با این که نزدیک به هم بوده و ستون وسط به میان آن ها داخل شده است ولی از حرکت مناسب و راحتی برخوردار می باشند . در هر کلید نیز یک شماره و 2 خط مربوط به کاراکترها مشخص می باشد .

 

image

 

نور پس زمینه ی صفحه کلید به رنگ سفید بوده و در هر شرایطی دیده می شود .

 

image

 

محل اتصال شارژر و POP پورت گوشی در پایین گوشی مشاهده می گردد . همچنین در همین قسمت شما محل اتصال بند گردنی را می توانید مشاهده نمایید . البته شاید کمتر کسی این گوشی را به دور گردن خود آویزان کند . دکمه ی روشن و خاموش گوشی نیز در بالای گوشی مشاهده می شود که نقش تعویض پروفایل را نیز ایفا می نماید . محل فرستنده ی اینفرارد و دکمه Push to talk نیز در سمت چپ گوشی مشاهده می شود و محل اتصال کارت حافظه mini SD نیز در همین سمت دیده می شود  که راحت و محکم به نظر میرسد . در سمت راست نیز دکمه های کنترل صدا و دکمه ی عکس برداری قرار دارد که دکمه ی کنترل صدا در حالتی که گوشی بسته می باشد برای زوم کردن در حین عکس برداری استفاده می گردد .

 

image

 

شما در هر دو سوی گوشی نیز می توانید حفره های مربوط به بلندگو را مشاهده کنید . که صدای استریو ایجاد می نمایند و حقیقتاً دارای صدای بلند و مناسبی است . در پشت گوشی نیز می توانید فلاش و دوربین را مشاهده نمایید . که دارای یک دوربین 2 مگاپیکسل و CMOS آن شبیه به N70 می باشد .

 

image

 

پوشش پشت گوشی به راحتی باز می شود و بدون هیچ لقی می باشد . باتری گوشی نیز از نوع BL-5C و Li-Ion است که دارای گنجایش mAh 970 می باشد . بنابر گفته ی سازنده در طی 5 ساعت صحبت و یا 240 ساعت کار در حالت استندبای روشن باقی خواهد ماند . در یکی از آزمایشات نیز گوشی 2 الی 2.5 روز با 1.5 ساعت صحبت و 30 دقیقه کار با دیگر کارآیی ها روشن باقی ماند . استفاده از رادیوی گوشی باتری زیادی را مصرف نکرده و روزانه 2 ساعت استفاده از باتری معقول و بدون صرف انرژی زیاد می باشد . اما قسمت اصلی مصرف انرژی مربوط به صفحه نمایش آن می باشد و عملاً با یک استفاده ی نرمال شما حدوداً 2 روز می توانید به روی گوشی خود حساب کنید . شارژ کامل باتری یک ساعت و چهل دقیقه به طول می انجامد . محل قرارگیری سیم کارت در پشت گوشی زیر باتری می باشد .

 

منوها (Menu) :

منوی گوشی برحسب سومین ویرایش گوشی های سری 40 نوکیا ارائه گردیده است . صفحه نمایش با طول بلند و دیاگنالش به جلوه نمایی آن کمک می کند . 10.5 مگابایت حافظه داخلی در گوشی موجود می باشد . اما در ابتدای کار شما تنها به 5 مگابایت از این حافظه دسترسی خواهید داشت . به هر حال نوکیا قادر به استفاده از حافظه داخلی کم در گوشی های خود می باشد و اگر شما احتیاج بیشتری داشته باشید ، می توانید از کارت حافظه استفاده نمایید . یک کارت حافظه ی 128 مگابایتی در گوشی موجود است . که در ابتدای کار برای شما کافی خواهد بود و شما اطلاعات را می توانید از طریق بلوتوث نیز به وسایل دیگر خود انتقال دهید و در آن ها ذخیره نمایید .

مثل NoteBook و یا PDA . وقتی که گوشی را روشن می نمایید یک کلیپ کوچک به طور خودکار آغاز به کار می نماید . شما می توانید از طریق آن توضیحاتی درباره قابلیت های گوشی مشاهده نمایید و این کلیپ قابل قطع و یا پاک شدن می باشد . زمانی که وارد منوی اصلی می شوید تنها نشانگر مربوط به آنتن دهی و میزان شارژ باتری تغییر یافته و شبیه به SmartPhone های سیمبین گردیده است و گوشی مجهز به حالت Standby فعال می باشد که در SmartPhone ها استفاده گردیده است . صفحه نمایش در ابتدا موقعیت رادیو ، اپراتور سرویس دهنده ، تاریخ و روز و همچنین کارهایی که باید در روز انجام شود و یک نوشته ی کوتاه را نشان می دهد . اگر Media Player به صورت پس زمینه فعال باشد ، نام موسیقی برروی صفحه نقش می بندد .  

همچنین می توانید عکس پس زمینه ی گوشی را عوض کنید و رنگ فونت ها را نیز تنظیم نمایید .

 

image

 

شما دارای کارآیی go to (کلید سمت چپ چند منظوره ) برای رفتن به آیکن های مورد نیاز می باشید . 4 روش برای نشان دادن منوها وجود دارد .

روش اول : به صورت لیست است که 5 آیتم را در هر صفحه مشاهده می نمایید .

روش دوم : حالت بعدی ماتریس 12 آیکنی می باشد .

روش سوم : ماتریس 9 آیکنی می باشد .

روش چهارم : به صورت Book mark که آیکن ها را به صورت برچسب دار نشان می دهد . یعنی در بالای صفحه نمایش یک ردیف افقی نام و توضیح آیتم ها را نشان خواهد داد .

 

image

 

image
 

 

image
 

 

شما می توانید از اندازه ی فونت مخصوصی که دارای سه حالت کوچک ، عادی و بزرگ می باشد در پیام ها و اطلاعات تماس و Web استفاده نمایید . که البته در ابتدای امر این تغییر زیاد محسوس نمی باشد .

 

image

 

شما می توانید از  کلید های شماره دار و فرمان های صوتی جهت دسترسی سریع به منوها استفاده نمایید . که قابلیت تشخیص صوتی برای برخی از کارآیی ها موجود می باشد و در حالت کلی قسمت صوتی بیشتر بستگی به صدای مصرف کننده دارد . شما سیستم شماره گیری صوتی را هم در دفترچه تلفن دارید . که البته در اروپا خیلی مورد استفاده نمی باشد . گوشی با نام های انگلیسی ، کار می کند ولی برای نام ها به زبان های دیگر نتایج خنده داری به شما خواهد داد . برای نام هایی که از گوشی های دیگر به گوشی انتقال یافته ، این فرمان صوتی به طور خودکار ایجاد نمی گردد و خودتان باید آن را ویرایش نمایید .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

تا 1000 ورودی قابل ذخیره در حافظه گوشی می باشد . که البته این حالت زمانی خواهد بود که برای هر ورودی تنها یک یا دو اطلاعات را پر نموده باشید . ولی در صورتی که به طور متوسط 6 تا 7 خانه اطلاعاتی را پر نموده باشید ، جمعاً حدود 500 ورودی قابل ذخیره ، خواهد بود . برای هر نفر 5 شماره تلفن اعم از اصلی ، موبایل ، منزل ، دفترکار و فاکس قابل ذخیره سازی می باشد . که البته برای وارد نمودن یک نام ابتدا نام و یک شماره تلفن به عنوان شماره ی اصلی ذخیره می گردد و بعد از آن می توانید از طریق ویرایش ، مابقی تلفن ها را ذخیره سازی نمایید . که این حالت در تمامی گوشی های نوکیا این گونه است .

همچنین شما می توانید آدرس ایمیل ، آدرس صفحه اینترنتی و یک نوشته ی کوچک و نیز می توانید برای فرد یک UserID تعریف نمایید . به هر شماره تلفنی می توانید یک عکس را نسبت دهید . که البته تصویر در حین مشاهده ی اطلاعات فردی نشان داده نمی شود . البته در لیست کلی می توانید نحوه ی نشان داده شدن اسامی و تصاویر را تنظیم نمایید . علاوه بر حالت مشاهده شماره ها با عکس دو حالت دیگر برای مشاهده لیست اسامی به صورت تنها نام ، نام به همراه شماره اصلی وجود دارد . دفترچه تلفن ، تلفن های موجود در گوشی و سیم کارت را با هم نشان می دهد .

 

image

 

شماره های 2 تا 9 نیز به شماره گیری سریع نسبت داده می شود . گوشی قابلیت ذخیره 100 تصویر را در دفترچه تلفن دارد . وقتی کسی با شما تماس می گیرد شما قادر خواهید بود که نام و تصویر فرد را مشاهده نمایید . که اندازه ی این تصاویر بسیار کوچک می باشد . گوشی دارای گروه به صورت پیش فرض نبوده و می توانید این گروه ها را تا 25 گروه خودتان ، طراحی نمایید و یک نفر می تواند به چندین گروه نسبت داده شود .

شما همچنین می توانید برای هر گروه ، یک عکس و یک زنگ مخصوص قرار دهید . شما قابلیت جستجو برحسب نام گروه ها را نیز دارید . سیستم جستجو نیز با وارد نمودن حروف آغاز می گردد . اتصال و هم خوانی با MS – outlook به طور کامل انجام نخواهد شد .  شما نمی توانید کلیپ ویدئویی را به یک فرد نسبت دهید چرا که محدودیت حافظه وجود دارد .

 

پیام ها (Messages) :

در این گوشی نیز همانند 6230i از ویرایش جدید T9 استفاده گردیده است و با استفاده از این سیستم قابلیت حدس کلمات در گوشی بسیار بالا رفته است . همچنین شما می توانید بانک لغات گوشی را افزایش دهید . این سیستم شبیه به سیستم استفاده شده در SmartPhone ها می باشد .

 

image
         
image

 

گوشی همچنین پیام های Smart Message Nokia را پشتیبانی می کند . که در موبایل های آسیایی نیز متداول می باشد . شما قابلیت ذخیره 150 پیام را در حالت کلی گوشی دارید . توسط این قسمت قابلیت دریافت برخی تصاویر و پیام های پیوسته را نیز خواهید داشت . همچنین می توانید پیام ها را از لیست پیام های ارسالی به بانک حافظه ی گوشی انتقال دهید . همچنین  گوشی پیام های فلش را نیز پشتیبانی می کند که تنها برروی صفحه نمایش ظاهر شده و در حافظه ی گوشی ذخیره نمی گردد.

گوشی پیام های MMS را جایگزین EMS نموده که از طریق آن قادر به ارسال فیلم ، تصاویر رنگی و ملودی ها و... می باشید و هر پیام می تواند حداکثر دارای حجم 300 کیلوبایت باشد . گوشی مجهز به پیام های صوتی (Voice massage) نیز می باشد ، که به نوعی شبیه به MMS است و هر پروفایل ارسالی می تواند شامل 3 دقیقه و 6 ثانیه باشد . گوشی سیستم email را نیز چک و پشتیبانی می کند که فعلاً به جزئیات آن نمی پردازیم .

  

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . که در هر لیست 20 ورودی جای خواهد گرفت و به همراه شماره ، تاریخ و زمان آن نیز ثبت خواهد گردید . با فشاردادن دکمه ی برقراری تماس در حالت استندبای لیست تماس های گرفته شده ی اخیر را به شما نشان می دهد .البته در برخی گوشی ها قابلیت انتقال سریع به لیست های مختلف را خواهید داشت .

 

 

image

 

تنظیمات (Settings) :

تنظیمات و فعال سازی پروفایل ها در این بخش قابل اجرا است . البته این کار با استفاده از دکمه ی روشن و خاموش نیز انجام می پذیرد . همچنین پروفایل ها قابل فعال سازی در زمان مشخص نیز می باشند . زنگ گوشی نیز از همین بخش قابل فعال سازی و تنظیم خواهد بود که برای تمامی رویدادهای موجود در گوشی قابل تنظیم است . برای گروه ها و افراد  مختلف نیز می توانید زنگ بخصوصی را تنظیم نمایید . به هر حال سیستم پروفایل بندی نوکیا یکی از بهترین های موجود در بازار می باشد .

 

image
         
image
 

 

گوشی مجهز به قفل خودکار صفحه کلید نیز می باشد و همچنین در این قسمت می توانید تنظیمات امنیتی از قبیل Pin number را برای بخش ها و پروفایل های مختلف انجام دهید و دارای یک تنظیم به نام "Mood" نیز می باشید که به عنوان مثال در حین شارژ باتری پروفایل خاصی را فعال می سازد .

 

گالری (Gallery) :

پوشه های مختلفی مربوط به انواع فایل ها و عکس ها و... در این بخش موجود می باشد و می توانید پوشه ها را به صورت لیست به همراه نام و آیکن مشاهده نمایید .

 

image
         
image

 

image
         
image
 

 

تمامی کارآیی ها از قبیل فایل های گرافیکی ، کلیپ های ویدئویی به طور تمام صفحه در این بخش قابل رؤیت است . کارت حافظه و موارد داخلی آن نیز به طور جداگانه نشان داده می شود و این یکی از نقایص گوشی است که نمی توانید به طور هم زمان محتویات کارت حافظه و گوشی را مشاهده نمایید .

 

مدیا ( Media ) :

تمامی تنظیمات مربوط به مولتی مدیا در این قسمت مشاهده می گردد . ولی ابتدای امر به دوربین گوشی می پردازیم .

 

image
 

 

گوشی مجهز به دوربین 2 مگاپیکسل می باشد و به شما اجازه عکس برداری در رزولوشن های 1200x1600 ،  ، 640x480 ، 240x320 و 120x160 پیکسل را می دهد که قابلیت تنظیم کیفیت آن را در سه حالت دارید . این فایل ها با فرمت JPEG ذخیره می گردند .

 

image

 

کیفیت تصاویر برروی صفحه نمایش متوسط می باشد که تازه زمانی که آن را برروی کامپیوتر می ریزید ، کیفیت آن بهتر می گردد . البته شاید دوربین به نوعی در موقعیت پایین تری نسبت به دیگر گوشی های همسان خود چون D600 قرار گرفته باشد . شما دارای تنظیمات اضافه تری چون عکس برداری در شب و فلاش نیز می باشید ولی تایمر دوربین تنها دارای 10 ثانیه زمان می باشد . لازم به ذکر است ، حالت عکس برداری متوالی در هر رزولوشنی امکان پذیر است .

 

image

 

فیلم برداری با گوشی در فرمت 3GP امکان پذیر می باشد . که کلیپ ها دارای رزولوشن 176x144پیکسل می باشند و شما امکان انتخاب رزولوشن دیگری را ندارید . البته شاید به نوعی دوربین مربوط به استفاده ی تنها در گوشی بوده و نباید حساب زیادی را برروی آن باز نمود و کیفیت آن برروی کامپیوتر بسیار بالا نمی باشد . شما دارای افکت های مختلف در گوشی نمی باشید .

 

مدیا پلیر (Media Player) :

یک پخش کننده ی موسیقی می باشد که در 6230i نیز استفاده گردیده است و این برنامه بخش فایل های Mp3 را پشتیبانی می کند که دارای کیفیت مناسب و بالایی است و حتی پخش موسیقی از این بلندگوها ، دارای کیفیت بالا و کیفیت بسیار جذابی می باشد ولی  کیفیت زنگ های پلی فونیک خیلی بالا نمی باشد .

 

image
         
image

 

 

image
image
          

 

شما از دو  بلندگو برای موسیقی های استریو استفاده می نمایید . که در قسمت Stereo Widening این بخش قابل فعال سازی می باشد .

 

ضبط صوت (DictaPhone) :

در هر فایل قابلیت ضبط به مدت 3 دقیقه را حتی در حین مکالمه خواهد داشت .

 

رادیو (Radio) :

در این بخش شما نیز قابلیت ذخیره 20 کانال FM را در گوشی دارا می باشید و رادیو در حالت بلندگو نیز پخش می گردد . ولی باید هدست در نقش آنتن به گوشی متصل باشد . همچنین از رادیو می توانید به عنوان زنگ گوشی نیز استفاده نمایید ولی نمی توانید در گوشی برنامه های رادیویی را ذخیره نمایید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما قابلیت ذخیره 100 تا 250 نوشته را در این بخش دارید . که بستگی به طول نوشته ها دارد . نوشته های قدیمی نیز به طور خودکار حذف می گردد . تقویم نیز به طور ماهیانه و هفتگی قابل رؤیت است . شما قابلیت جستجوی سریع بین تاریخ ها را دارید . پنج رویداد مختلف مثل ملاقات ، تماس ، تولد ، یادآوری و نوشته تعریف شده است و می توانید زنگ به خصوصی را نیز برای هر رویداد قرار دهید و سه رویداد نیز قابل رؤیت در زیر صفحه نمایش در حالت تقویم ماهیانه می باشد .

 

image
         
image

 

 

To do لیست : لیست انجام وظایف نیز در این قسمت است که دارای سه دوره ی اهمیت برای رویدادها می باشد .

 

نوشته ها  (Note) : هر نوشته گنجایش 3000 کاراکتر را دارد ، که مطمئناً کافی می باشد .

 

زنگ بیداری (Alarm Clock) : در این بخش شما قابلیت زنگ خوردن یک بار و یا چند بار را خواهید داشت و هر ملودی و صدای رادیو قابل تنظیم برای آن می باشد و مدت زمان Snooze را نیز می توانید تعیین نمایید .

 

image

 

همچنین در این منو شما دارای کرونومتر و تایمر می باشید ، که دارای نتایج متوسط و مناسبی است .

 

كارایی ها (Application) :

در بازی Golf tour و Snake III در این قسمت موجود می باشد .

 

image
         
image

 

ماشین حساب گوشی از نوع مهندسی بوده که مورد استفاده ی اکثر مصرف کنندگان نیز می باشد البته متأسفانه یک مدل ساده ماشین حساب در گوشی گنجانده نشده است .

 

image
         
image

 

گوشی مجهز به برنامه تبدیل واحد Converter II می باشد و در کنار آن نیز برنامه ی World Time برای تعیین زمان در شهرهای مختلف می توانید استفاده نمایید . شما در این قسمت قابلیت نصب برنامه های تحت Java را نیز دارید که هر برنامه حداکثر می تواند Kb 512 حجم داشته باشد و 2 مگابایت حافظه به این قسمت اختصاص داده شده است .

 

Web :

در این بخش نیز مجهز به WAP Browser ویرایش 2 می باشید که قابلیت نمایش صفحات XHTML را دارد .

 

اتصالات (Connectivity) :

گوشی با GPRS10 و EDGE10 نقش یک مودم را برای گوشی ایفا می کند ، شما قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق کابل مخصوص و اینفرارد و بلوتوث را دارید .

 

image

 

گوشی پروفایل های زیر را برای بلوتوث پشتیبانی می کند :

Head set ، Hands free ، Object push profile ، File transfer profile ، Dialup network profile ، Voice Gateway ، A2DP و بلوتوث دستگاه ویرایش 1.1 می باشد .

انواع فرمت های مختلف فایل ها قابل ارسال به گوشی بوده و گوشی نقش یک Cool disk را ایفا می کند .

 

Push to talk : همه ی نکات در این بخش استاندارد می باشد ودکمه PTT نیز در گوشی موجود می باشد .

 

اتصال به رایانه (Synchronization With PC) :

نرم افزار مخصوص اتصال به کامپیوتر به همراه بسته ی خریداری شده موجود می باشد و قابلیت برقراری ارتباط با اورگانایزر و دفترچه تلفن را با برنامه MS outlook خواهید داشت .

 

کیفیت تولید : نتایج مقایسه گوشی با دیگر گوشی ها در جداول زیر آمده که از برنامه هایی چون JBench mark استفاده شده است .

 

 

Nokia 6270

Nokia 6280

Nokia 7370

JBenchmark 1

1772

1259

1296

Details

Text

429

291

303

2D Shapes

443

296

309

3D Shapes

298

248

245

Fill Rate

148

127

128

Animation

454

296

311

Screen Width

240

-

-

Screen Height

250

-

-

Color Screen

true

-

-

Number of Colors

16777216

-

-

Double Buffer

true

-

-

Total Memory

2097152

-

-

Free Memory

2005720

-

-

CLDC - 1.1

Microedition Profile MIDP-2.0

 

 

Nokia 6270

Nokia 6280

Nokia 7370

JBenchmark 2

360

214

204

Details

Image manipulation

253

173

162

Text

272

206

194

Sprites

514

297

311

3d Transform

291

263

223

User Interface

580

158

162

Screen Width

240

-

-

Screen Height

250

-

-

Color Screen

true

-

-

Number of Colors

16777216

-

-

JPEG Support

true

-

-

Transparency (Alpha Level)

256

-

-

Total Memory

2097152

-

-

Free Memory

994216

-

-

CLDC - 1.1

Microedition Profile MIDP-2.0

Microedition Platform: Nokia6270/3.53

Microedition Encoding: ISO-8859-1

 

 

Nokia 6270

Nokia 6280

Nokia 7370

JBenchmark 3D HQ

131

141

131

JBenchmark 3D LQ

258

274

256

Triangles ps:

34471

29285

30677

kTexes ps:

1340

1432

1312

Screen(canvas)width:

240

-

-

Screen(canvas)height:

320

-

-

3D Subsystem

M3G Version:

1

-

-

Antialaising:

false

-

-

True color:

false

-

-

Dithering:

false

-

-

Mipmapping:

true

-

-

Perspective correction:

true

-

-

Local camera lighting:

false

-

-

Max lights:

8

 

 

Max Viewport dimensions:

1024

-

-

Max Texture Dimensions:

256

-

-

Max Sprite Crop Dimensions:

256

-

-

Max Transforms Per Vertex:

4

-

-

Number of Texture Units:

2

 

 

Other properties:

 

 

 

Color Screen

true

-

-

Number of colors

16777216

-

-

Transparency (alpha level)

256

 

 

Double buffer

true

-

-

Total memory:

2097152

-

-

Free memory:

411788

-

-

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

-

-

MicroEdition Profiles:

MIDP-2.0

-

-

Microedition Platform:

Nokia 6270/3.53

-

-

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

-

-

Microedition Locale

en

-

-

Microedition Communication ports:

COM0

-

-

Microedition Hostname:

null

-

-

3.1.0

 

 

Nokia 6270

Nokia 6111

Rendering Quality:

 

 

Bilinear filtering:

Succes (99%)

Succes (99%)

Trilinear Filtering:

Failrule (80%)

Failrule (80%)

Perspective correction:

Failrule (85%)

Failrule (85%)

Z-buffer depth:

14 bit or higher

14 bit

Perfomance

Smooth triangles:

66468

41128

 

Textured triangles:

54449

38872

 

Fill rate:

1606 kTexels

831 kTexels

 

Gaming:

109 (3.6 fps)

114 (3.8 fps)

 

4.0.2

 

 

و در نهایت :

گوشی دارای زنگ 64 تن پلی فونیک می باشد . که فایل های Mp3 ، AAC ، AAC+ و Mp4 را پشتیبانی می کند و نیاز زیادی به فایل های midi ندارید . صدای زنگ گوشی بلند و رسا می باشد . ویبراتور گوشی نیز دارای قدرت متوسطی است . کیفیت مکالمه نیز مناسب و عالی می باشد . صدای استریو گوشی نیز بلند و جذاب بوده که به خوبی شنیده می شود .

 یکی از مزایای مهم گوشی صفحه نمایش آن می باشد که یکی از بهترین های این کلاس است . یک نکته ی مهم آن اندازه ی صفحه نمایش می باشد و نکته مهم دیگر کیفیت صوتی گوشی می باشد . ولی دوربین گوشی بسیار مأیوسانه است و بازی را به D600 و K750i واگذار می نماید . البته این گوشی از جهاتی قابل رقابت با N90 می باشد و رزولوشن QCIF کلیپ های ویدئویی کاملاً خارج از رده می باشد . کار با کارت حافظه ی گوشی نیز تا حد زیادی گیج کننده می باشد و نمی توانید جزئیات هر دو حافظه را به طور مشترک مشاهده نمایید .

کیفیت صوتی و موزیکال گوشی نیز برای گوشی های امروزی عادی و مناسب است . هدست موجود در بسته گوشی از کیفیت میانی برخوردار است و گوشی دارای آداپتور mm 5/3 به POP Port نمی باشد . کیفیت صوتی گوشی در هدست HBS-100 سامسونگ نیز مناسب و خوب است . یک گوشی دیگر در همین سری را اگر مشاهده کنیم ، می بینیم مجهز به برنامه ی Picsel Viewer می باشد که فایل های Pdf را نشان داده و در D600 موجود است و علت نبود آن در این گوشی توسعه ی این گوشی قبل از 7370 است . شاید واقعاً بهترین رقیب این گوشی را باید D600 دانست که البته مقایسه جزئی این دو گوشی فرصت مناسب دیگری را می طلبد .

اندازه ی این گوشی نیز به گونه ای است که شبیه به اسمارت فون ها می باشد در حالی که انتظارات یک اسمارت فون را به طور کامل برای شما برآورده نمی سازد . در واقع W900i سونی اریکسون با اندازه ای کوچکتر ، شاید بهتر از این گوشی باشد .

نوکیا در واقع تنها این گوشی را برای رقابت با D600 تولید نکرد . بلکه خواست حقه ای که سامسونگ پیش از این در D410 در بازار اروپا اعمال نموده بود را اعمال نماید . که آن زمان سامسونگ بعد از E400 تولیدات کشویی زیادی را به بازار ارائه نمود که دارای اندازه ی کوچکتری نسبت به گوشی های نوکیا بودند ولی همان کارآیی ها را داشتند .  

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)