Nokia 6260

نوكیا وقتی گوشی 6260 را معرفی كرد كه این گوشی تنها گوشی تا شو در بین گوشی های ارائه شده اخیر این شركت بود .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6260

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  دفترچه راهنما

CD  - برنامه

-  كارت حافظه 32 مگا بایتی

-  بند

-  شارژر

 

نوكیا وقتی گوشی 6260 را معرفی كرد كه  این گوشی تنها گوشی تا شو در بین گوشی های ارائه شده اخیر این شركت بود . در حقیقت گوشی 6260 از نظر نرم افزاری هیچ تفاوتی با گوشی هایی كه از سیستم عامل Symbian 7.0s استفاده می كردند نداشت (مثلاً نوكیا 7610) نوكیا با تولید 6260 دو هدف ارائه گوشی تا شو و یك گوشی با صفحه نمایشگر قابل چرخش را به نتیجه رساند .

 

image

 

البته وجود صفحه قابل چرخش جدا از این كه یك نوآوری بود بدی هایی نیز با خود به همراه داشت ، از آن جمله می توان به قرار گرفتن اجباری دوربین در قسمت كناری گوشی اشاره كرد كه وقتی شما گوشی را در دست می گیرید قطعاً جای انگشتان شما روی دوربین می ماند و آن را كثیف می كند .

یادآوری می كنیم كه اولین مدل گوشی تا شویی كه صفحه قابل چرخش داشت ، گوشی LG G7100  بود . چرخاندن و نگاه كردن به صفحه در گوشی LG كار غیر متعارف و مشكلی بود . خوشبختانه این اشكال در 6260 وجود ندارد و مسئله خوشایندی كه وجود دارد این است كه هنگامی كه صفحه را می چرخانید دوربین به طور خودكار فعال می شود و عكس برداری توسط دكمه ای كه در قسمت كناری گوشی در سمت راست آن قرار دارد ممكن می شود .

این دكمه برای استفاده از  PTT) Push to talk) هم استفاده می شود كه خود مشكلاتی برای استفاده از این دو كارآیی با هم را بوجود می آورد . همچنین باید اشاره كرد كه شما برای عكس برداری تقریبا مجبورید صفحه را بچرخانید تا بتوانید نمای عكس برداری را مشاهده كنید .

ابعاد گوشی در حد تمام گوشی های Smartphone می باشد ولی در میان گوشی های تاشو كمی غیر عادی است . اندازه گوشی mm 102x49x23 بوده  و می توان گفت كه این گوشی هم زنانه و هم مردانه است و به جنس خاصی تعلق ندارد و البته حمل آن برای هر دو گروه بواسطه وزن زیاد آن  كه 130 گرم می باشد دشوار است .

 

image
 

این گوشی در دو رنگ نقره ای و سیاه در بازار عرضه شده  است .

 از بدی های گوشی می توان به عدم امكان صحبت كردن با گوشی در هنگام بسته بودن آن اشاره كرد . از ویژگیهای غیر معمول این گوشی نیز می توان به قرار گرفتن بخش اتصالات جانبی (Pop-port) و اتصال شارژ گوشی در بالای آن اشاره كرد .

 

image
 

 

قسمت مادون قرمز (Infrared) گوشی در زیر دوربین گوشی قرار دارد (همانند 7610 و 6670) و دكمه تنظیم صدای مكالمه در سمت راست گوشی قرار دارد .

باطری گوشی (Li-Ion 760 mAh (BL-4C می باشد كه طبق گفته شركت سازنده این گوشی 2 تا 4 ساعت در زمان مكالمه و 100 تا 140 ساعت در حالت استند بای كار می كند . وقتی این گوشی را تست كردیم حدود 2 روز كار كرد كه 35 دقیقه از آن صرف مكالمه و حدود 25 دقیقه آن صرف استفاده از امكانات دیگر گوشی بود . شارژ كردن كامل گوشی هم یك ساعت و نیم طول می كشد .

وقتی در گوشی را باز می كنیم با یك صفحه نمایش TFT ، 65000 رنگ كه مخصوص گوشی های سری 60 است مواجه می شویم . رزولوشن صفحه 208x176 پیكسل یعنی mm 41x35 می باشد كه 8 خط نوشته و یك خط مخصوص  اطلاعات دیگر را نشان می دهد . در كل صفحه نمایش این گوشی خوب می باشد ، ولی رنگ ها خیلی درخشان نیستند  و در مجاورت نور آفتاب به سختی قادر به دیدن صفحه می باشید .

 

image
 

 

دكمه روشن و خاموش گوشی در بالای صفحه نمایش ، در قسمت راست قرار دارد و به صورت فرورفته می باشد  و همانند دیگر گوشی های نوكیا با فشار دادن آن قادر به انتخاب Profile می باشید كه البته به نظر می رسد اكثر دارندگان این گوشی به دلیل سختی استفاده از این دكمه ترجیح می دهند از طریق منوی گوشی اقدام به این كار نمایند .

 

image
 

 

نكته جدید دیگر در این گوشی تقسیم كلید ها به دو قسمت است كه دكمه های سبز و قرمز و دکمه های اعداد در قسمت پایینی گوشی  قرار دارند و دكمه های دیگر در زیر صفحه نمایشگر در قسمت بالایی گوشی قرار دارند !

 

image

 

باید توجه داشت كه برای استفاده از این گوشی حتما باید از دو دست خودتان كمك بگیرید و كار كردن با یك دست غیر ممكن می باشد و مطمئناً هنگام نوشتن SMS احساس خوشایندی به شما دست نمی دهد . دكمه های كمكی (Soft keys) هم در قسمت بالایی قرار دارند كه این مسئله باز هم كار با گوشی را سخت و آزار دهنده می كند و جالب این است كه در  قسمت پایینی گوشی اگر توجه كرده باشید فضای خالی زیادی وجود دارد كه سازنده می توانست كل دكمه ها را به قسمت پایینی گوشی منتقل كند .

از سختی كار با این گوشی هرچه بگوییم كم گفته ایم و شما تا با این گوشی كار نكنید دقیقاً متوجه سختی كار با این گوشی نخواهید شد .

رنگ چراغ زمینه سفید است و در بعضی مواقع حروف در صفحه واضح به نظر نمی رسند .

جالب است بدانید كه این گوشی از لحاظ كارآیی همانند گوشی های 7610 و 6670 می باشد .

 

image
 

 

در كل سرعت كار گوشی خوب به نظر می رسد و از برنامه هایی كه به صورت آماده روی گوشی نصب شده اند می توان به VPN , Quick word , Quick point و چند بازی مختلف اشاره كرد .

در كل در مورد گوشی 6260 می توان به اندازه بزرگ آن اشاره كرد و مونتاژ گوشی نیز خیلی مناسب به نظر نمی رسد و اشتباهاتی در طراحی ظاهری گوشی به چشم می خورد .

كیفیت تماس در این گوشی خوب است و سطح صدای زنگ معمولی و البته كمی ضعیف به نظر می رسد این مسئله در یك محل شلوغ كاملاً نمود پیدا می كند و قدرت لرزاننده گوشی هم معمولی است و شما می توانید برای صدای زنگ گوشی خود یك فایل MP3 انتخاب كنید و لازم است توجه داشته باشید كه سیستم پخش صدای گوشی Mono می باشد و جالب است كه كارخانه سازنده برای این گوشی Mono یك رادیوی Stereo در نظر گرفته است .

این گوشی در كلاس Fashion جای می گیرد (همانند نوكیا 7610 و زیمنس SX1) .

همچنین دوربینی كه برای این گوشی در نظر گرفته شده بسیار ضعیف بوده و حتی با دوربین گوشی های 6600 و 3650 و 7650 نیز قابل مقایسه نیست !

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)