Nokia 6108

نوكیا همواره سعی كرده ، به نسبت بازار اروپا ، گوشی های متفاوتی را به بازار آسیا وارد سازد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6108

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

-  قلم اضافه

-  قاب پشت اضافه

- راهنمای مصرف كننده

- CD نرم افزار

 

نوكیا همواره سعی كرده ، به نسبت بازار اروپا ، گوشی های متفاوتی را به بازار آسیا وارد سازد . نوكیا 6108 نیز همانند گوشی های سری 6000 می باشد ؛ اما تفاوت های زیادی نیز با آنها دارد ، آن هم به طور بنیادی . این گوشی اولین گوشی GSM بوده که قابلیت ورودی با قلم را نیز دارا می باشد .

 

 

image

 

در نگاه اول ، گوشی از قابلیت خاص مشهودی برخوردار نمی باشد . ظاهر دستگاه ، شبیه به دیگر تولیدات نوكیا است و تنها صفحه كلید دستگاه ، متفاوت می باشد . كلید های شماره گیر بر روی در تاشوی دستگاه قرار گرفته اند كه وقتی آن را باز می كنید ، سنسور صفحه حساس نوشتاری دستگاه را مشاهده خواهید نمود . این ساختار كمی عجیب است . دستگاه خیلی سنگین نیست و تنها 98 گرم وزن دارد . البته كمی ضخیم تر از گوشی های دیگر سری 40 است و اندازه آن 106x46.4x22 میلیمتر و با قاب های دیگر 106x46.6x26 میلیمتر می باشد (البته بدون قلم) .

 

image
 

این ضخامت ، بیشتر به علت وجود قسمت نگهدارنده قلم در پشت دستگاه است . قلم دستگاه از جنس پلاستیك بوده و بزرگ و راحت ساخته شده است . یك قلم اضافی در بسته شما موجود است . قلم شما گیره ای دارد كه به وسیله آن می توانید قلم را داخل جیب پیراهن خود آویزان کنید . قاب اضافی نوكیا دیگر جای قلم ندارد و باعث كوچك تر شدن دستگاه می شود .

درب تاشو دستگاه ، تنها جهت حفاظت از صفحه حساس آن نمی باشد قابلیتی نظیر دیگر گوشی ها ی تولید شده با چنین ساختاری می باشد ؛ به عنوان مثال اگر تلفن شما زنگ بخورد ، شما می توانید درب گوشی را باز کرده و تلفن خود را جواب دهید . ساختار گوشی محكم بوده و درب تاشوی آن نیز قابل اطمینان است .

 

image

 

صفحه نمایش گوشی ، دارای رزولوشنی برابر 128×128 پیكسل است و امکان دیدن 5 سطر نوشته و 1 خط اطلاعات مربوط به کارآیی های کلیدهای کمکی ، متن را به شما خواهد داد . این صفحه ، قابلیت نمایش 4096 رنگ را دارابوده و در کل می توان گفت که این گوشی دارای یك صفحه معمولی در میان گوشی های نوكیا می باشد .

 

image

 

دكمه جهت دار گوشی به صورت 4 طرفه بوده و جهت دستیابی به منوها می توانید از آن استفاده كنید . صفحه كلید گوشی ، دارای نور پس زمینه آبی می باشد و طراحی مناسب آن به گونه ای است كه در شرایط و نورهای مختلف دیده می شود .

راحتی صفحه كلید ، در حد متوسط و معمولی بوده ، كلیدها به هم نزدیك هستند و حركت كمتری دارند . ضخامت دستگاه ، تا حدی از راحتی صفحه كلید كاسته است ، ولی در عین حال صفحه كلید ، مناسب و سازگار می باشد .

 

image

 

برای باز كردن درب دستگاه ، می توانید تنها از یك دست خود استفاده نمائید . صفحه حساس دستگاه ، دارای نور آبی کدر می باشد و گوشی ، قابلیت نوشتن با قلم را به زبان انگلیسی و حروف تصویری (هیروگلیف) دارد . این صفحه ی حساس به لمس دارای بخش های مختلف می باشد ، این دستگاه می تواند دست خط شما را طی چند ثانیه تبدیل به متن تایپی كند و بر روی صفحه نمایش آن را نشان دهد . در این قسمت می توانید ، كلماتی را كه احیانا اشتباه حدس زده شده ، نیز ویرایش نمائید .

 

image
                   
image

 

البته سرعت تشخیص دستگاه بسیار پائین بوده و علت آن ، ضعف پردازنده دستگاه می باشد . ولی به هر حال به عنوان اولین گوشی ، با چنین امكانی ، تجربه مناسبی است . دكمه های تنظیم صدای گوشی در سمت چپ دستگاه دیده می شوند و  پورت مادون قرمز (Infrared) نیز در سمت راست دستگاه قرار گرفته است . یك دكمه روشن و خاموش نیز مثل همیشه در بالای گوشی به همراه خروجی بلندگو  دقیقا در همانجا قرار دارد . محل اتصال شارژر و پورت pop نیز در انتهای گوشی دیده می شود برای درآوردن قاب پشت دستگاه ، باید از قلم استفاده كنید . بدین ترتیب كه زائده موجود روی آن را فشار داده تا قاب دستگاه بیرون كشیده شود .

گوشی شما ، دارای باتری Li-Ion با گنجایش 850 mAh  می باشد . بنابر گفته سازنده ، برای مدت 4 ساعت  صحبت و یا 140 ساعت در حالت استند بای ؛ تلفن را روشن نگاه می دارد . طی یكی از آزمایشات انجام شده ، دستگاه 5 روز ، جمعاً  با 45 دقیقه صحبت و 20 دقیقه كار با دیگر كارایی های گوشی ، روشن مانده است .

شارژ كامل دستگاه ، 2 ساعت به طول می انجامد و باید اشاره نمود که نگهدارنده سیم كارت نیز مثل 6100 است .

 

منوها (Menu) :

ساختار منو های گوشی ، شبیه به دیگر گوشی های نوكیا می باشد . گوشی از دسترسی سریع به منوها با استفاده از كدبندی نیز بهره مند است . این دستگاه ، زبان انگلیسی و خیلی از زبان های آسیایی را پشتیبانی می كند .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

دفترچه تلفن دستگاه ، شباهت بسیار زیادی با آنچه در 6100 می باشد ، دارد . حافظه دستگاه نیز به شما اجازه می دهد پنج شماره و 4 متن را برای هر نفر وارد نمائید . دستگاه نیز قابلیت ذخیره تا 300 شماره را خواهد داشت . در این گوشی می توانید از گروه های تماس نیز استفاده نمایید .

 

image

 

شماره های موجود روی سیم كارت و گوشی را می توان هم زمان مشاهده نمود . گوشی قابلیت انتقال دو طرفه شماره ها را دارد به این معنی که شما می توانید شماره های روی سیم کارت را روی گوشی کپی نمایید و یا بالعکس .

 

پیام ها (Messages) :

دستگاه قابلیت پشتیبانی پیام ها را به طور پشت سرهم ، تا 459 كاركتر داراست . همچنین می توانید از Nokia smart messenging برای ارسال و دریافت عكس های سیاه و سفید استفاده نمائید . دستگاه قابلیت ذخیره تا 150 پیام نوشتاری (SMS) و 50 پیام گرافیكی را  خواهد داشت .

  

لیست تماس ها (Call list) :

شما در این قسمت لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) را به همراه زمان و تاریخ آنها مشاهده می نمائید . در هر لیست ، قابلیت ذخیره 20 شماره را خواهید داشت .

 

پروفایل (Profile) :

در این بخش با نكته جدیدی برخورد نخواهید كرد و شباهت فراوانی با دیگر گوشی ها دارد . دستگاه قابلیت زمان بندی پروفایل ها را نیز دارد .

 

تنظیمات (Settings) :

از این قسمت می توانید جهت تنظیم و تغییر تصویر پس زمینه ، رنگ حاشیه ها و منوها و دسترسی سریع به آنها ، استفاده نمائید .

برای اولین بار در گوشی های نوکیا ، شما قابلیت مشاهده حجم حافظه استفاده شده توسط هر قسمت از گوشی را ، در این محصول خواهید دید . 

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

یك ساختار ساده برای تنظیم ساعت ، جهت زنگ زدن ، در گوشی شما موجود است .

 

گالری (Gallery) :

تمامی فایل های گرافیكی و صوتی در این منو نگهداری می شوند . همچنین قابلیت Download نمودن فایل های جدید نیز (از طریق WAP) در آن موجود می باشد و شما می توانید پوشه های جدیدی را نیز در آن بسازید .

 

image

 

تنظیم كننده (Organizer) :

این بخش نیز شباهت كاملی با دیگر گوشی های نوكیا دارد . شما حدود 100 تا 500 نوشته را ، بسته به طول آنها می توانید در گوشی ذخیره كنید . دستگاه از سیستم پاك كننده خودکار نوشته های تاریخ گذشته نیز برخوردار می باشد .

تقویم دستگاه نیز روزها را به طور ماهیانه نشان می دهد . همچنین شما می توانید برای  To do list خود مهلت نیز تعیین نمائید . در قسمت Notes (نوشته ها) نیز می توانید اطلاعات مختلفی تا 3000 كاراكتر ذخیره نمائید كه شبیه به 6800  می باشد .

 

لغت نامه (Dictionary) :

دستگاه مجهز به یك لغت نامه انگلیسی به چینی و بالعكس می باشد .

 

بازی ها (Games) :

گوشی شما چند بازی های مختلف بر روی خود دارد که از آنها می توان بهSky diver , Triple pop , Bounce  اشاره نمود .

 

برنامه های جانبی (Applications) :

در این قسمت برنامه های تحت Java قرار گرفته كه در حالت استاندارد ahlg fvkhli ihd تبدیل كننده واحد II ، ساعت جهانی II و  تقویم قمری است كه مخصوص مصرف كنندگان آسیایی می باشد .

 

اضافه ها (Extra) :

تمامی برنامه های استاندارد شبیه به ماشین حساب ، تایمر ، كرونومتر و كیف پول الكترونیكی در این قسمت قرار گرفته اند .

 

اتصالات (Connectivity) :

تنظیمات GPRS و Infrared (مادون قرمز) در این بخش موجود می باشند .

 

سرویس ها (Services) :

برنامه ی WAP Browser ویرایش 1.2.1 در این قسمت قرار گرفته است .

 

و در نهایت :
گوشی دارای تفاوت هایی با دیگر گوشی های سری 40 نمی باشد . این گوشی كیفیت صدا و زنگ (4-poly) مناسبی دارد . تمام موارد در آن به روز شده اند . حجم صدای زنگ ها كمی بیشتر از دیگر تولیدات سری 40 بوده و در كل باید گفت : كه گوشی ، همگام با نوآوری های دیگر تولیدات آسیایی می باشد .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)