Nokia 6060

گوشی 6060 یک گوشی دیگر با یک قیمت معقول و مناسب از نوع تاشو می باشد که با شعار تبلیغاتی براق و سرزنده ، پا به عرصه ی بازار گذاشت .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6060
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

 _ گوشی موبایل

 _ باتری

 _ شارژر

 _ راهنمای مصرف کننده

 

گوشی 6060 یک گوشی دیگر با یک قیمت معقول و مناسب از نوع تاشو می باشد که با شعار تبلیغاتی براق و سرزنده ، پا به     عرصه ی بازار گذاشت . ورقه های کرم برروی گوشی ، جلوه ی متفاوتی به گوشی داده است که آن را به گروه های مدگرایانه در بازار فروش نسبت می دهد ولی شاید به واقع این گوشی با تجملاتی بیش از حد ، تولید گردیده است .

 

image
 

 

image
 

 

از لحاظ طراحی ، گوشی 6060 شباهت زیادی با 6101 دارد که توسط نوکیا تولید گردیده است و شاید تنها تفاوت آن در نکاتی شبیه به استفاده از ورقه های براق و آنتن بیرونی در گوشی 6060 باشد . ابعاد متوسط گوشی mm 85x44x22 بوده و وزن آن 91.7 گرم می باشد که باعث شده گوشی به راحتی در کف دست جا شده و به راحتی با استفاده از یک دست باز شود اگر چه گوشی قابل حمل در جیب پیراهن نمی باشد ولی کاملاً در جیب های دیگر مثل شلوار جین جای خواهد گرفت .

قاب گوشی از جنس پلاستیک می باشد و پوشش آن اکثراً براق است . قسمت جلو و پشت گوشی دارای پوششی شبیه به فلز می باشد که جذابیت بیشتری به آن داده است . اگر چه این حالت تا زمانی ادامه دارد که گوشی را در دست نگرفته باشید و پس از در دست گرفتن گوشی متوجه جنس آن خواهید شد . سطح گوشی کاملاً محکم و به هم پیوسته بوده و اجزای گوشی به طور کامل در هم ، جای گرفته و محکم شده اند . قاب روی دستگاه دارای نشان بزرگ نوکیا بوده و دارای خط قرمز رنگی زیر آرم  نوکیا نیز می باشد که تأثیر بسیار زیادتری را به نسبت دیگر گوشی ها برروی شما خواهد گذاشت .

 

image

 

 

بهتر است زیاد به دنبال دکمه های کنترلی کناره ی گوشی نباشید  چون گوشی دارای چنین دکمه هایی نیست . بلندگوی مخصوص پاسخ گویی به تماس در انتهای قسمت بالای گوشی قرا رگرفته است و پایین گوشی نیز می توانید محل اتصال شارژر و هدست و یا اتصال بند را مشاهده نمایید .

با باز نمودن دستگاه می توانید صفحه نمایش TFT گوشی در اندازه ی متوسط را مشاهده نمایید . این صفحه نمایش دارای رزولوشن 160x128 پیکسل می باشد (mm 28x36) که قابلیت نشان دادن 65000 رنگ را دارد . این صفحه نمایش تصاویر را ساده و بدون نکته ی خاصی نشان می دهد . هم زمان با تاریک شدن صفحه نمایش ، یک ساعت دیجیتالی برروی آن ظاهر می گردد که البته علت قراردادن چنین موردی برروی صفحه نمایش یک گوشی تاشو ، واضح و روشن نیست .

 

image

 

قسمت داخلی گوشی نیز دارای قسمت هایی با یک پوشش فلزی می باشد که این حالت در کناره ی صفحه نمایش و بلندگوی گوشی دیده می شود . طراحی و صفحه کلید گوشی ، همه چیز را منطبق با طراحی کلی گوشی گردانیده است . جنس ماده ی سازنده ی صفحه کلید گوشی پلاستیک می باشد . دکمه های جهت دار گوشی نیز 4 طرفه بوده و دارای یک دکمه ی تأیید OK در میان آن می باشد . دو دکمه ی چند منظوره و نیز دکمه های رد وقبول تماس دور تا دور دکمه ی حرکتی گوشی را گرفته اند و دکمه های جهت دار برای جلوگیری از ایجاد هر گونه خطایی به اندازه ی کافی بزرگ می باشند .

 

 

image

 

 

image

 

 

دکمه های شماره دار گوشی کوچک و نزدیک به هم می باشند و همگی در خطوطی افقی و مستقیم در 4 خط جای داده شده اند و در مجموع وقتی با دکمه های گوشی کار می کنید خیلی احساس حرکت خوبی در رابطه با آن ها به شما دست نخواهد داد و افرادی که دارای انگشتان بزرگی می باشند ، احتمالاً نمی توانند تجربه ی بسیار مثبتی با دکمه های گوشی در حین شماره گیری داشته باشند . نور پس زمینه ی صفحه کلید ، کل سطح گوشی را می پوشاند و کاراکترها واضح خواهند بود .

 

image

 

پوشش باتری گوشی بیشتر حجم پشت گوشی را به خود اختصاص داده است و با این اوصاف این قسمت خیلی قابل اطمینان نمی باشد و حفره هایی ما بین آن و بدنه ی گوشی مشاهده می گردد . به هر حالت باتری گوشی از نوع Li-Ion بوده که دارای گنجایش mAh 760 می باشد و بنابر گفته ی سازنده ، گوشی 260 ساعت در حالت استندبای و 2.5 ساعت در حالت مکالمه روشن باقی می ماند . در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی 4 روز با 15 دقیقه مکالمه در روز و 15 دقیقه کار با دیگر کارآیی های گوشی روشن باقی مانده است . شارژ کامل باتری گوشی 2 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

منوی اصلی به صورت لیست به همراه عکس کوچکی از آن آیتم در کنار آن ظاهر می گردد و اولین زیرمنوها نیز حالتی شبیه به همین حالت دارد و زیرمنوی بعدی (زیرمنوی زیرمنو) به صورت لیست می باشد . گوشی قابلیت استفاده از کدهای دسترسی سریع را نیز دارد و می توانید یک منوی فعال برحسب دلخواه خود نیز تولید نمایید و هر کارآیی از گوشی را می توانید به آن بیافزایید و برای ورود به این منوی فعال کافی است دکمه ی Soft key سمت چپ را فشار دهید . همچنین برای دسترسی به برخی کارآیی ها در حالت استندبای می توانید از خود کلیدهای جهت دار استفاده کرده و وارد کارآیی هایی شوید که به هر یک از جهت ها نسبت داده شده است . همچنین برای ورود به کارآیی ها می توانید از فرمان های صوتی استفاده نمایید . دستگاه دارای سیستم T9 نیز می باشد و دارای تنها 3 مگابایت حافظه ی فعال داخلی است .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

حافظه ی گوشی قابلیت ذخیره ی 500 تماس را در خود دارد که البته این میزان با پرنمودن کامل فایل ها کاهش می یابد و در هر فایل شما قادر به ذخیره ی 5 شماره تلفن قابل تنظیم در انواع (موبایل ، کار، خانه و فاکس) می باشید و شما قابلیت افزودن اطلاعات تا 5 جای خالی را خواهید داشت که می توانید در آن ها آدرس ایمیل ، Web و یا یک نوشته ی کوتاه را یادداشت نمایید و به شماره ی هر فردی می توانید یک تصویر نیز بیافزایید .

 

image

 

شما قابلیت افزودن نام ها به گروه های مختلف را دارید که در این صورت ملودی ها ی مخصوص و تصویر خاصی را می توانید به آن نسبت دهید . شما امکان استفاده از شماره گیری سریع با استفاده از 8 شماره را نیز خواهید داشت . برای جستجوی نام ها در گوشی کافی است اولین حرف آن را وارد نمایید تا دستگاه جستجو را به طور خودکار شروع نماید و تمامی شماره های موجود گوشی و سیم کارت مشترکاً قابل نمایش می باشد . هنگام زنگ خوردن گوشی نیز تصویر فرد حدود یک سوم صفحه نمایش را به خود اختصاص خواهد داد .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی پیام های نوکیا Nokia Smart Messages را پشتیبانی کرده و قابلیت ارسال و دریافت ملودی و تصاویر ساده ی سیاه و سفید را دارد که این کارآیی ها در گوشی های سامسونگ و ال جی و موتورلا نیز پشتیبانی می گردد و تا 10 تصویر گرافیکی پیش فرض قابل ذخیره در گوشی می باشد و متأسفانه گوشی به علت عدم پشتیبانی EMS از کارآیی های اضافه تر آن بهره نمی جوید .

شما در گوشی دارای 17 تصویر شکلک و 11 متن پیش فرض نیز می باشید . همچنین قابلیت ساخت پیام های فلش را نیز در گوشی دارید که تنها در صفحه نمایش فرد گیرنده ظاهر شده و در گوشی او ذخیره نمی شود . همچنین در پیام های متوالی تمامی پیام ها به طور پیوسته در یک صفحه ، نمایش داده می شود .

 

image
         
image

 

گوشی 6060 پیام های MMS را نیز پشتیبانی کرده و ماکسیمم تعداد حجم یک پیام MMS ، Kb 300 می باشد .همچنین گوشی سیستم ایمیل با پشتیبانی پروتکل های POP3/SMTP را پشتیبانی می نماید که قابلیت های گوشی در این رابطه ضعیف می باشد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . که تلفن های مشابه یک بار نوشته می شوند و زمان تماس ها نیز نزدیک هر یک نوشته می شود .

 

image

 

در این قسمت شماره هایی که به آن ها پیام ارسال گردیده است و نیز زمان و تاریخ تماس ها نیز نشان داده می شود .

 

 تنظیمات (Setting) :

6 پروفایل موجود در گوشی قابل ویرایش در این قسمت می باشند .

 

image

 

سه تم به صورت پیش فرض در گوشی قرار داده شده که قابلیت ایجاد تغییرات کلی را در نمای ظاهری گوشی خواهند داشت و شما قابلیت دانلود تم های جدید را نیز دارید .

 

image
 

 

نحوه ی زنگ خوردن گوشی نیز بین عادی ، افزایش صدای تصاعدی و یک بار زنگ خوردن و زنگ کوتاه و بی صدا قابل تنظیم خواهد بود . ملودی های زنگ گوشی نیز به همراه ویبره ی آن در همین قسمت قابل تنظیم می باشد که ویبره ی گوشی با هارمونیک ملودی زنگ هماهنگ است . در صفحه نمایش گوشی نیز شما قابلیت انتخاب تصویر پس زمینه چه در صفحه ی نمایش بیرونی و چه صفحه نمایش داخلی می باشید و دیگر تنظیمات گوشی نیز در همین قسمت در دسترس می باشند .

 

image
         
image

 

گالری (Gallery) :

در این بخش در واقع شما دارای یک مدیر برنامه ی ساده می باشد که تمامی فایل ها در پوشه های مخصوص خود نشان داده می شوند و شما قابلیت افزودن پوشه های مربوط به خود را نیز خواهید داشت .

 

image

 

تنظیم كننده (Organizer) :

زنگ بیداری گوشی در این قسمت در دسترس می باشد که می تواند به طور روزانه و یا در روزهای مختلف و مشخص شده ای فعال گردد و می توانید زنگ و نحوه ی زنگ خوردن گوشی را تنظیم نمایید .

 

image

 

شما قادر به افزودن وظایف و کارهای خود در تقویم گوشی حداکثر هر یک تا 160 کاراکتر می باشید و می توانید اهمیت هر یک را از 3 درجه (مهم ، متوسط و پایین) تعیین نمایید و همچنین زمان و تاریخ هر یک را نیز مشخص کنید و برای آن ها یک زنگ تعریف نمایید .

 

image
         
image

 

نوشته (Note) : در این بخش نیز می توانید یک نوشته ی ساده را ایجاد نمایید و بیشتر حجم هر یک از نوشته ها تا 3000 کاراکتر می باشد . همچنین در این قسمت شما دارای یک ماشین حساب ساده و یک کرونومتر و تایمر با نتایج متوسط و مناسب می باشید .  

 

كارایی ها (Application) :

4 بازی در این قسمت ذخیره گردیده است که نام های آن ها به شرح ذیر می باشد :

Canal Control ، Galaxy Ball ، Mikis World و Solitaire

 

image
image
         

 

همچنین در مجموعه ی برنامه های گوشی برنامه ی Converter و Expense Manager که برنامه های تبدیل واحد و مدیریت مالی می باشند نیز وجود دارد .

 

image

 

شما قابلیت دانلود برنامه های Java از طریق WAP را دارید که حجم این کارآیی ها نمی تواند بیش از KB 125 گردد .

 

اینترنت (Internet) :

در این بخش از WAP Browser ویرایش 2 بهره می جویید .

 

و در نهایت :

گوشی یک شرایط اتصال عادی را برای شما ایجاد می نماید که ایجاد هیچ مشکلی نخواهد نمود و حجم صدای بلندگوها و حساسیت میکروفون گوشی نیز کافی می باشد . صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی مناسب بوده و Mp3 نیز می تواند به عنوان زنگ گوشی استفاده شود . همچنین گوشی قابلیت پخش از بلندگو را در حین مکالمه نیز دارد که با فشردن دکمه ی سمت راست چند منظوره در حین مکالمه امکان پذیر خواهد بود .

این گوشی بیشتر تحت این سیاست که توسط جوانان و یا پدر و مادرها برای فرزندان کوچک خود خریداری می شود به بازار عرضه گردید .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)