Nokia 6020

گوشی های نوکیا چون 6100 و 6610 کم کم بازار و قیمت خود را از دست دادند و نوکیا باید ساخت گوشی های خود را دوباره تجدید می کرد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 6020

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-   گوشی موبایل

-   شارژر

راهنمای مصرف كننده

- باتری

- CD نرم افزارهای مربوط به تبادل اطلاعات با کامپیوتر

 

 

image

 

 

گوشی های نوکیا چون 6100 و 6610 کم کم بازار و قیمت خود را از دست دادند و نوکیا باید ساخت گوشی های خود را دوباره تجدید می کرد . یک گوشی در کلاس میانی که از هر کارآیی بین گوشی های نامبرده و گوشی موفقی چون 6230 باشد در بازار احتیاج بود و نوکیا جمعاً برای گوشی های سری 6000 باید به فکر گوشی با کارایی مناسب و استاندارد می افتاد . از این رو گوشی تولید نمود که دارای طراحی کلاسیک و باتری با طول عمر بالابود و شاید  6020بهترین گزینه برای تمامی این موقعیت ها بود .

 

 

image

 

در ابتدا خیلی ها این تصور را داشتند که طراحی این گوشی شباهت زیادی به سونی اریکسون  T630دارد البته هر یک از این گوشی ها کارایی های استاندارد سازنده خود را دارند و باید با تاکید گفت اگر چه شباهت هایی در طراحی میان این دو گوشی  به نظر می رسد ، ولی طراحی 6020 منحصراً کار نوکیا می باشد .

این مدل در دو رنگ وارد بازار گردید ، یکی نوک مدادی و دیگری نقره ای که در نوک مدادی کناره های گوشی از جنس تیتان ((titan  می باشد و مدل نقره ای رنگ ، سبک تر با صفحه کلید و لبه های سفید می باشد که هر دو شکل دستگاه زیبا و جالب می باشند ، وزن دستگاه 90گرم و ابعاد آن 20×44×106می باشد ؛ ابعاد دستگاه استاندارد است و قابل حمل در کیف و جیب می باشد .

 

image

 

در این دستگاه نیز از قاب های قابل تعویض استفاده گردیده است ، که نوکیا تنها همین رنگ های استاندارد را برای قاب های قابل تعویض به بازار وارد نموده ولی شرکت های متفرقه نیز قاب هائی به رنگ دیگر تولید نموده اند که کیفیت پائینی دارند .

 

image

 

یک زوج کلید جهت کنترل حجم صدا در کناره سمت چپ دستگاه موجود می باشد که سفت نبوده و راحت می توانید با آن کار نمائید و در مقابل آن هم دکمه PTT جهت استفاده بی سیم قرار گرفته است ، دکمه خاموش و روشن دستگاه نیز در قسمت بالا قرارداده شده که به وسیله آن مثل همیشه می توانید وارد قسمت تعیین پروفایل ها گردید . صفحه کلید شما نیز پلاستیکی بوده و کار با آن راحت می باشد ، در قسمت پائین دستگاه نیز محل اتصال شارژر مشخص می باشد که پورت POP نیز در کنار آن قرار گرفته است ، مادون قرمز (Infrared) نیز در سطح کناره دستگاه دیده می شود ، صفحه نمایش دستگاه از نوع TFT با قابلیت نمایش 65.000 رنگ شبیه به 6230 می باشد و دارای رزولوشن 128×128پیکسل است (27.5×27.5) البته صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید کمی محو می شود ولی به هر حال خوانا می باشد .

 

image

 

نوکیا 6020 دارای صفحه ای با کیفیت  پایین نسبت به دیگر گوشی های هم سطح خود می باشد و به عنوان مثال درمقایسه با T630سونی اریکسون از رزولوشن و از تعدادخط کنترل كمتری بر خوردار می باشد . صفحه کلید دستگاه از جنس پلاستیک بوده و کلید های آن نیز به هم نزدیک و تا حدی بزرگ می باشد که باعث راحتی فراوان آن ها شده است ، نور پس زمینه صفحه کلید آبی می باشد و نوشته های روی دکمه در تمامی شرایط خوانا می باشد .

 

image

 

پوشش پشت دستگاه از هیچ لقی بر خور دار نمی باشد و گوشی دارای باتری Li-Ion (BL-5B) باگنجایش mAh 760 می باشد و بنابر گفته سازنده تا 3ساعت صحبت و  260 ساعت در حالت استندبای روشن می ماند . در یکی از آزمایشات نیز دستگاه 4 روز با 30دقیقه صحبت و 10دقیقه کار با دیگر کارایی های دستگاه روشن باقی ماند . شارژ کامل دستگاه نیز یک ساعت و نیم به طول می انجامد .

 
منوها (Menu) :

در این گوشی تغییرات داده شده در سری 40 و نوآوری های ایجاد شده در آن را مشاهده می نمایید ، لیست تمامی منو هایی كه بیشتر مورد استفاده شما می باشد می تواند در قسمت GO TO  که کلید کمکی سمت چپ به آن تعلق دارد ؛ وارد گردد و مورد استفاده قرار گیرد . دکمه کمکی سمت دست راست نیز تنها جهت دسترسی به دفتر چه تلفن می باشد .

منوی اصلی نیز با فشار دادن دکمه وسطJOYSTICK  روی صفخه ظاهر می گردد  ، در این حالت شمامی توانید 9 آیکن رابه صورت ماتریسی روی صفحه نمایش مشاهده نمایید و با استفاده از دکمه های جهتی بین آن ها حرکت نمایید ، نوع دیگر هم نشان دادن منو ها به صورت کلاسیک یکی یکی می باشد ، زیر منوها نیز به صورت لیستی و عمودی نشان داده می شوند .

هم چنین می توانید مابین منو ها با استفاده از JOYSTICK حرکت نمایید . بیش از صحبت در مورد جزییات منو ها بهتر است  خاطر نشان کنیم حجم حافظه دستگاه 2.5 مگابایت می باشد و حجم هر برنامه در این گوشی نیز حداکثر می تواند 128 کیلوبایت می باشد .  

 

image
             
image

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

شما می توانید تا 1000 اسم را در حافظه داخلی گوشی ذخیره نمایید و این بیشترین میزان برای ذخیره می باشد به شرطی که از حداقل اطلاعات برای هر نام استفاده شود و در صورتی که شما 6 تا 7 فیلد اطلاعات برای هر اسم داشته باشید تا حدود 500 نام می توانید ذخیره نمایید ، شما می توانید 5 شماره تلفن اعم از اصلی ، موبایل ، خانه ، دفترکار و فاکس برای هر فرد ذخیره نمایید . هم چنین آدرس سایت ، پست الکترونیکی و یک کد شناسایی نیز برای هر نفر می توانید ثبت نمایید. هم چنین می توانید تصویر هر فرد را نیز به نام او اضافه نمایید که برای مشاهده تصویر هر فرد یا باید به جزییات داخلی اطلاعات فرد وارد گردید و یا این که در لیست کلی آن را مشاهده نمائید . شما قلبلیت استفاده از تا 10 شماره گیری صوتی با دستگاه را دارید که کارایی مناسبی حتی در جاهای شلوغ می باشد ، یادتان باشد که تا 100 تصویر را می توانید به نام افراد موجود در لیست تلفن خود بیفزائید . عکس ها بسیار کوچک نشان داده می شوند وتشخیص فرد تنها از روی عکس ، کاری دشوار خواهد بود .  

5 گروه تماس نیز در گوشی قرارداده شده که می توانید تنظیمات زنگ و این گونه موارد را به روی آن ها انجام دهید با وجود قابلیت های دفتر چه تلفن باید گفت که گوشی از یک دفتر چه تلفن در حد متوسط بهره می جوید از یک طرف دفترچه تلفن گوشی دارای فیلدهای فراوان می باشد و از سوی دیگر وارد کردن اطلاعات به آن ها از طریق کامپیوتر بسیار راحت تر می باشد تا با خود گوشی ، ولی شاید در این میدان زیمنس گوی سبقت را از نوکیا در مورددفتر چه تلفن ربوده باشد .

 

پیام ها (Messages) :

این دستگاه پیام های Nokia Smart Message پشتیبانی می کند که قابلیت ارسال و دریافت ملودی و عکس های سیاه و سفید را خواهد داشت که در موبایل های آسیایی نیز این امکانات مشاهده می شود . 10تصویر آماده نیز در پوشه های دستگاه موجود می باشد .

 

image

 

هم چنین از پیام های تلفنی فوری (Flash Message) که در هنگام رسیدن تنها روی صفحه نقش می بندد و ذخیره نمی شود نیز بهره مند خواهید بود .

 

لیست تماس ها (Call list) :

سه لیست تلفن اعم از تلفن های وارد شده (Received Call) ، تلفن های گرفته شده Dialed Numbers))  و تماس های از دست رفته Missed Calls)) در این بخش موجود می باشد که در هر لیست 20 تلفن موجود است و اطلاعات از قبیل زمان و تاریخ نیز در کنار تماسها ضبط می گردد و با فشاردادن دکمه بر قراری تماس در حالت استند بای می توانید به لیست تماسهای گرفته شده دست بیابید .

 

تنظیمات (Settings) :

پروفایل ها هم از این منو و هم با فشاردادن دکمه ON/OFF قابل دسترسی می باشند و قابلیت فعال شدن زمان بندی شده را نیز دارا می باشند و به تنظیمات صوتی گوشی دسترسی پیدا کنید .

 

image

 

در تنظیمات صفحه نمایش نیز شما می توانید عکس پس زمینه و رنگ حاشیه هارا تغییر دهید که بهتر است از عکس های موجود  برروی دستگاه برای عکس پس زمینه استفاده نمایید ، هم چنین از یک ساعت دیجیتال نیز به عنوان اسکرین سیور با ،حافظ نمایشگر در حالت استند بای می توانید استفاده نمایید                                                              .

 

image

 

 

 

شما یک تنظیم صدای بلند گوی اتوماتیک دارید که می توانید از طزیق آن بر حسب شرایط محیط حجم صدای مناسبی داشته باشید .

 

image

   

هم چنین از یک قفل خود کار صفحه کلید نیز در این گوشی بهره می جویید که می توانید یک زمان برای آن قراردهید ، هم چنین می توانید فعال شدن یک پروفایل خاص در هنگام اتصال لوازم جانبی تنظیم نمایید ، مانند فعال شدن یک پروفایل خاص در هنگام شارژ شدن گوشی .

 

گالری (Gallery) :

تمامی پوشه های مختلف اعم از صوتی و تصویری در این قسمت قرار گرفته اند که هریک نام مخصوص خود را دارد و امکان ساخت پوشه مخصوص خود را نیز درآن دارید .

 

image

 

مدیا (Media) :

در این قسمت تمامی تنظیمات مخصوص مولتی مدیا قرارگرفته است و یک دوربین VGA در این دستگاه موجود می باشد که قابلیت عکس برداری در حالت پرتره با رزولوشن  96x80 پیکسل را نیز دارد کیفیت عکس برداری در حد متوسط می باشد و بعد از انتقال تصاویر به کامپیوتر از کیفیت آن کاسته نمی شود . شما قابلیت عکس برداری در شب و سه کیفیت عکس برداری را در گوشی دارید و فایل ها به صورت JPG ذخیره می شود .

 

image

 

امکان ضبط فیلم به صورت کلیپ های 3GP به مدت 15 ثانیه با رزولوشن 96x80  پیکسل در این گوشی وجود دارد . بیشترین میزان ضبط تا 50 ثانیه می باشد . کیفیت فیلم ها دستگاه متوسط می باشد و ضبط خبر نگاری نیز اجازه ضبط تا پنج دقیقه را برای شما از مکالمات می دهد و تعداد ورودی این بخش بسته به حجم حافظه شما دارد .

 

image

 

قسمت برنامه ریزی امور روزانه (Organizer) :

شما می توانید 100تا 250 ورودی در دستگاه ذخیره نمایید كه بسته به طول آنها می باشد و همچنین شما قابلیت پاك كردن پیام های تاریخ گذشته را نیز خواهید داشت ، 5 نوع رویداد می تواند در این قسمت ذخیره گردد كه مشتمل بر ملاقات ها ، تاریخ ، تولدها ، تماس ، به یاد آورنده و یادبود می باشد . و یك نوشته نیز برای هر رویداد می توانید وارد نمائید .

در قسمت To do list  نیز وظایف و رویدادهایی را با سه نوع اهمیت مهم ، عادی و پائین می توانید مشخص نمائید و برای هر یك نیز یك مهلت انجام قرار دهید .

در بخش نوشته (Note) می توانید نوشته هایی هر یك با گنجایش 3000 كاراكتر ، یادداشت نمائید و در قسمت ساعت نیز ، زنگ بیداری را با یك یا چند بار زنگ زدن می توانید تنظیم نمائید

 

Push to talk:

گوشی شما ، به یك سیستم بی سیم مجهز است كه برای استفاده از آن باید شبكه ارتباطی كشور شما نیز ، این سیستم را پشتیبانی نماید .

 

برنامه ها (Application) :

تمامی برنامه های ، تحت Java ، در این قسمت قرار گرفته است ؛ اعم از ماشین حساب ، تایمر ، كرونومتر . كیف پول الكترونیكی هم كه یك كارایی مهم است در این قسمت می باشد و می توانید با یك رمز نیز ، از آن حفاظت نمائید .

 

image

 

بازی ها (Games) :

4 بازی در گوشی شما موجود می باشد : Back gammon II, Puzzle , Bowling و Beach rally .

 

image
           
image

 

همچنین می توانید از یك برنامه ی تبدیل واحد نیز بهره مند شوید .

 

image
            
image

 

WAP:

شما ، دارای برنامه کاوشگر ویرایش 2 می باشید و می توانید از لینک های پیش فرض کارخانه (hyperlink) جهت دریافت بازی ، عكس و زنگ استفاده نمائید .

 

اتصال و تبادل اطلاعات با كامپیوتر (Synchronization With PC) :

برای متصل شدن به كامپیوتر می توانید از كابل استاندارد نوكیا که البته در بسته ی گوشی موجود نمی باشد و یا فرستنده مادون قرمز (Infrared) استفاده نمائید . در صورتی كه از شبكه پیشرفته ای برخوردارید EDGE نیز در این دستگاه موجود می باشد ولی شاید بیشترین مورد استفاده دستگاه ، از طریق infrared باشد .

 

كیفیت تولید (Productivity) :

با استفاده از برنامه هایی مانند Jbenchmark 2 ، دستگاه نمره 35 را دریافت كرده است كه قابل مقایسه و قیاس با 3220 می باشد . متاسفانه ، در این قسمت ، دستگاه میدان را نسبت به دیگر گوشی ها از دست داده است و امتیاز پائینی را كسب نموده است . با استفاده از آزمون MIDP 1.0 ، امتیاز نوكیا 6020 تا اندازه ای بیشتر از T630 سونی اریكسون می باشد .

 

و در نهایت :

كیفیت تماس به همان خوبی دیگر گوشی های نوكیا است . دستگاه دارای زنگ پلی فونیك بوده و دارای حجم صدای بالایی می باشد . شما نمی توانید فایل های MP3 را نیز برای زنگ دستگاه قرار دهید ؛ فایل های ضبط شده از طریق Dictaphone نیز با پسوند AMR ذخیره می شوند .

قدرت ویبراتور گوشی ، متوسط است . تكنولوژی استفاده شده در این گوشی شباهت فراوانی به 3220 دارد كه این دو فقط از لحاظ طراحی و وجود مادون قرمز (Infrared) متفاوت می باشد . همچنین از دستگاه های هم سطح این گوشی ، می توان سونی اریكسون K700 و T630 و K500 و زیمنس CX65 را نام برد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پوریا

۱۳۹۵/۸/۴
گوشی خوبیه چندین سال دارمش البته آلمانی مشکی هست تنها ایرادش کم بودن حافظشه و اینکه رادیو هم نداره از اولش هم کابل و سی دی اتصال نداشت و تاحالا نتونستم به رایانه وصلش کنم فکر کنم فروشندش سی دی رو از عمد بهم نداده بود