Nokia 5100

نوكیا با این سیاست كه بهترین كارایی های دو گوشی 6250 و 5210 را در یك مدل جمع كند ، 5100 را تولید نمود و توانست بازار جوانان را در دست بگیرد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 5100

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

-  راهنمای مصرف كننده

-  یك هندزفری (قابل اتصال به سوكت) كه مونو می باشد

 

نوكیا با این سیاست كه بهترین كارایی های دو گوشی 6250 و 5210 را در یك مدل جمع كند ، 5100 را تولید نمود و توانست بازار جوانان را در دست بگیرد . نكته بارز این گوشی ، ظاهر اسپرت و جوان پسند آن است .

 

image

 

 

برروی سطح قاب این گوشی ، پلاستیكی قرار دارد كه با اولین تماس انگشتانتان با این گوشی آن را حس خواهید نمود و جهت گرفتن ضربه ، بر روی دستگاه تعبیه شده است . ساختار گوشی نیز ، حفاظت كاملی در برابر خیس شدن و ورود گرد و غبار و ضربه را دارا می باشد . به هر حال با وجود مقاومت این گوشی بهتر است ، مراقب باشید و آن را خیلی هم به این طرف و آن طرف نزنید .

 

image

 

ولی در رابطه با ضد آب بودن گوشی ، شك نكنید . شما می توانید بدون هیچ ترسی ، در یك روز بارانی از آن استفاده نمائید . حتی محل اتصال سیستم و شارژر هم با یك پوشش پلاستیكی پوشیده شده اند . یك پوشش پلاستیكی مشابه نیز روی بلندگوی دستگاه را پوشانده است .

 

image

 

دكمه های گوشی نیز از ساختار خاصی برخوردار می باشند ؛ بین آنها و قاب هیچ فاصله ای نیست و این ساختار ، اجازه ورود رطوبت به دستگاه را نمی دهد . البته این مطلب باعث شده تا فشار دادن دكمه ها ، نیروی بیشتری بخواهد . كه البته پس از مدتی كار با گوشی ، به این مسئله عادت خواهید كرد .

دكمه روشن و خاموش در بالای دستگاه قرار گرفته ، بسیار ریز و كوچك بوده و فشار دادن آن مشكل است .

دكمه های كنترل میزان صدا در كناره دستگاه ، به هم چسبیده و محكم می باشند . رنگ پس زمینه صفحه كلید ، بسیار درخشان می باشد . ولی كاراكترهای موجود بر روی دكمه ها ، در هر شرایطی به راحتی قابل خواندن نیستند . 5100 در چهار رنگ به بازار عرضه شده است: قرمز ، آبی ، نارنجی و سبز تیره.

 

image

 

صفحه نمایش تا 4096 رنگ را پشتیبانی می كند و دارای رزولوشن 128×128 پیكسل می باشد . 5 خط نوشته و یك خط هم جهت نمایش میزان آنتن دهی قابل مشاهده است . صفحه نمایش متعلق به سری 40 بوده و با 6100 ، 7210 و 6610 یكسان می باشد . البته در هنگام نوشتن SMS قادر به استفاده از 8 خط نوشته و مشاهده ی 2 خط اطلاعات دیگر می باشید .

روی شیشه صفحه ی نمایش هم یك لایه ضخیم از شیشه محدب قرار گرفته است ، كه روی كیفیت تصاویر تاثیر زیادی ندارد .

 

image

 

حال بهتر است به سراغ ساختار گوشی برویم ؛ برای باز كردن قاب گوشی ، باید دو زائده ای را كه در دو طرف گوشی قرار گرفته است ، فشار داده ، سپس گوشی را بكشید .

لازم به ذكر است كه ، قسمت داخلی گوشی نیز ، ضد آب است . در كناره های گوشی  نیز فنر هایی دیده می شوند كه باعث گرفتن شدت ضربه می شود .

 

image

 

باتری این گوشی ، از نوع Li-lon با گنجایش  mAh 720 می باشد (BL-4C) كه اولین بار در 6100 استفاده شده است . این باتری كوچك و مناسب بوده و طبق گفته سازنده از 150 تا 300 ساعت ، در حالت استند بای روشن می ماند و دو ساعت و نیم تا 5 ساعت صحبت شما را تحمل كرده و گوشی را روشن نگاه می دارد . در یكی از آزمایشات انجام شده ، گوشی با 45 دقیقه صحبت و 25 دقیقه كار با منوها ، پنج روز كار كرد . عدم استفاده از دماسنج و چراغ گوشی ، عمر باتری را 8 تا 9 ساعت اضافه خواهد نمود .

دو چراغ پر نور در بالای گوشی موجود می باشد . برای فعال ساختن این چراغ ها ، كافی است دكمه های جهت دار را به سمت بالا نگه دارید ، نور آن برای دیدن اشیاء در تاریكی ، كافی است .

موبایل شما ، وزنی معادل 104 گرم دارد و ابعاد آن 108.5x49.5x22 می باشد .

این دستگاه با ابعاد مناسبی كه دارد در جیب پیراهن و یا شلوار جین شما به راحتی جا می شود .

 4 نگهدارنده برای اتصال گردنبند در 4 گوشه دستگاه ، برای آنهایی كه می ترسند گوشی خود را گم كنند تعبیه شده است .

 

منوها (Menu) :

منوی این دستگاه ، شباهت بسیار زیادی با دیگر گوشی های قبلی نوكیا دارد . منوی اصلی به صورت یك لیست از آیكن ها و نام هر یك از آن ها می باشد . هر كدام از منوها نیز یك كد برای دسترسی سریع دارند . گوشی از سری 40 پیروی می كند و كارآیی آن شباهت فراوانی با 7210 دارد .

 

image

 

در بخش بازی ها ، شما سه بازی دارید : Triple pop , Sky diver , Bounce .

260 كیلوبایت حافظه خالی ، جهت نصب برنامه های Java موجود است . در بخش كارایی ها Application)) نیز از وجود Converter II بهره می جوئید .

یك سری كارایی های جدید نیز در بخش Extra موجود می باشد . به عنوان مثال ، نشانگر كالری موجود در غذاها بدین ترتیب كه شما جنسیت ، وزن و سن خود را وارد نموده ، سپس از لیست ، نوع فعالیت خود را مشخص کرده و مدت آن را نیز  ثبت می نمائید. بعد از آن ، گوشی شرح اطلاعات كالری مصرفی بدنتان را به شما اعلام خواهد كرد .

 

image
                          
image

 

همچنین گوشی شما ، دماسنجی دارد كه دمای اطراف را تخمین می زند ؛ البته گاهی اوقات خطای دستگاه چندین درجه می باشد . برای مشاهده ی دمای دقیق باید حدود 20 دقیقه بعد از روشن نمودن گوشی به درجه ی دماسنج گوشی نگاه بیندازید .

كارایی منحصر به فرد دیگر گوشی ، صدا سنج است . با این كارایی می توانید ، میزان نویز اطراف را بسنجید (به واحد دسی بل) . این قابلیت ، می تواند به طور خودكار بر حسب سر و صدای محیط ، صدای دستگاه شما را تنظیم نماید و بدون هیچ مشكلی كار خواهد كرد . مابقی كارایی ها و منوها با 7210 شباهت كامل دارد .

 

image

 

و در نهایت :
كیفیت تماس ها ، بسیار عالی بوده ، شبیه به دیگر گوشی های سری 40 است . وقتی كه صدای زنگ در بالاترین حد می باشد، صدای آن را كمی خش دار خواهید شنید . زنگ 4 تن پلی فونیك ، بسیار عالی شنیده می شود . قدرت ویبراتور دستگاه نیز متوسط بوده و شاید علت این مطلب ، یکی به خاطر جنس دستگاه و دیگری به دلیل کاهش قدرت ویبراتور گوشی توسط کارخانه باشد .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)