Nokia 3650

نوكیا 7650 یك دستگاه بسیار مهم بود ، چرا كه اولین دستگاهی بود كه از سیستم Symbian استفاده می كرد و بازار فروش را نیز به خوبی در دست گرفت .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
NOKIA 3650

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- راهنمای مصرف كننده

- كارت حافظه MMC , 16 Mb

- شارژر

- CD نرم افزار

 

نوكیا 7650 یك دستگاه بسیار مهم بود ، چرا كه اولین دستگاهی بود كه از سیستم Symbian استفاده می كرد  و بازار فروش را نیز به خوبی در دست گرفت . ولی به سرعت مشكلاتی در آن ایجاد شد و راه حلی نیز برای رفع مشكلات نداشت . شاید مهمترین ضعف دستگاه ، نبود پشتیبانی هندزفری بلوتوث بود . (در واقع بلوتوث ، تنها ، جهت انتقال اطلاعات بود) نكته دیگر وجود حافظه ی كم ( 4 مگا بایت) و عدم امكان افزایش آن بود . در نتیجه درخواست های زیادی برای ارائه گوشی جدید ، بدون مشكلات بیان شده مطرح گردید و حتی این مولود جدید نام گذاری هم شد ، آن هم به نام 3650 .

 

image

 

این مدل بالاخره با نام 3650 پا به عرصه وجود گذاشت ، خصوصاً برای به دست گرفتن برای بازار جوان تر ها . البته این هدف تحت الشعاع  فروش بالا و خوب گوشی قرار گرفت . چون 7650 فروش بالایی داشت ، دیگر به این زودی ها ، گوشی دیگری نمی توانست بازار موبایل را در دست بگیرد.

پیدا کردن گروه خریداران این گوشی کار سختی نیست ! جوانان ! بله مخاطبین اصلی این گوشی رده ی سنی جوانان می باشد که بازاری وسیع و پر مخاطب دارد . به همین دلیل طراحی گوشی تأثیر گرفته از نوع خریداران آن می باشد و رنگ قاب های اصلی گوشی ، رنگ هایی شاد و زنده است که قاب های گوشی نیز قابل تعویض هستند .

در مقایسه با 7650 ،كه یك گوشی باز شوی كشویی می باشد ، بدنه ای  ثابت دارد و بدون حركت است .  این مطلب باعث افزایش اندازه گوشی تا  26 × 57 × 130 میلی متر شده است . ولی وزن دستگاه 24 گرم كاهش یافته است . (وزن 7650، 154 گرم بود) .

به هر حال اندازه و وزن گوشی نسبت به گوشی های جدید بیشتر است ، اما در جیب شلوار شما جا میگیرد . ولی قاب نگهدارنده مناسبی با کیفیت بالا جز آنچه خود شركت معرفی كرده است ، پیدا نخواهید كرد .

شركت نوكیا قصد داشته كه طراحی گوشی را پیشرفت دهد و در نتیجه صفحه كلید دایره ای شكلی را برای گوشی طراحی   كرده است . دكمه های اعداد و حروف روی دایره قرار گرفته اند . البته نمی توان گفت كه این مطلب حقیقتاً یك نوآوری خاص است ، زیرا که قبلاً نیز چنین چیزی دیده شده بود .

دكمه ها از چپ به راست قرار گرفته اند ، شاید بهتر بود برای شماره گیری راحت تر ، چیدمان دكمه ها بر عكس می بود . همانطور كه در گوشی های قدیمی تر بود . البته این نظر ماست و شما بایستی پیش از خرید گوشی ، حتماً آن را در دستان خود بیازمائید . البته این اطمینان را به شما می دهیم كه بعد از مدتی ، دیگر با دكمه ها مشكلی نداشته باشید .

مادون قرمز ((Infrared دستگاه در كناره سمت چپ آن قرار گرفته است ؛ دكمه روشن و خاموش نیز طبق معمول بالای گوشی جای دارد . محل اتصال شارژر نیز در زیر گوشی است و نبود پورت POP نشان دهنده ی این است كه ساختار این گوشی متعلق به سری های قدیمی بوده و برای مدتی طولانی توسعه داده شده است . یعنی ویرایش و نسخه ای بهتر از 7650 .

گوشی 3650 ، هیچ گونه لقی را در پوشش پشت خود ندارد . اگر قسمت پشت گوشی را دربیاورید ، می توانید باتری گوشی را مشاهده كنید .

بر خلاف 7650 ، 3650 مجهز به باتری mAh 850 بوده و طول عمر بیشتری دارد . طبق گفته تولید كننده ، قابلیت دو ساعت و نیم تا 4 ساعت ، صحبت و 150 تا 200 ساعت باقی ماندن در حالت استند بای را دارد . طی آزمایشات انجام شده ، گوشی با نیم ساعت مکالمه و نیم ساعت استفاده از دیگر امکانات ، حدود 2 روز روشن ماند . مدت زمان كامل شارژ نیز یك ساعت و نیم  می باشد .

 

image
 

 

بسته خریداری شده ی استاندارد ، دارای یك عدد كارت حافظه MMC با حجم 16 مگابایت است كه در زیر باتری پنهان می شود.

به هر حال اگر می خواهید از گوشی به عنوان MP3 Player نیز استفاده كنید ، كافی است حجم كارت حافظه خود را بالاتر برده و از آن ، استفاده نمائید .

كارت حافظه به شما اجازه ذخیره اطلاعات زیادی از قبیل فیلم ، عكس و برنامه را می دهد و كلاً با وجود کارت حافظه ، قابلیت های گوشی از نظر ذخیره ی اطلاعات افزایش یافته است .  

لنز قرار داده شده در پشت گوشی همانند 7650 می باشد و نحوه عكاسی نیز ، تغییری نكرده است . البته كیفیت عكس ها ارتقاء یافته است و قابل مقایسه با عكس های معمولی گرفته شده  توسط دوربین های دیجیتال است . رزولوشن صفحه نمایش هم 208×176 پیكسل می باشد .

 

منوها (Menu) :

هیچ چیز خاص و اضافه تری در منوهای گوشی یافت نخواهید كرد و کلاً همه چیز شبیه به 7650 است .

در 3650 یک برنامه ی جدید وجود دارد و کار آن قابلیت مدیریت كارت حافظه MMC است ، شما می توانید برای آن ، یك كلمه رمز گذاشته و از آن محافظت كنید . همچنین می توانید كارت را فرمت نموده و یا اطلاعاتش را انتقال دهید . بقیه كارایی های موجود در گوشی استاندارد است. شما نرم افزار استانداردی برای عكسبرداری و همچنین گرفتن فیلم های كوتاه نیز خواهید داشت. بسیاری از مصرف كنندگان ، به بلوتوث به عنوان یك كارایی ویژه علاقه مند هستند ، ولی بر این مطلب پافشاری دارند كه چرا  نوكیا ، هندزفری اوریجینال و اصلی برای این گوشی ندارد . متاسفانه طی آزمایشات انجام شده ، این دستگاه با هندزفری های بلوتوث دیگر گاهی اوقات دچار مشكل شده و ارتباط قطع گردیده است . این آزمون برروی Blue Spoon و سونی اریكسون HBH-60 انجام گرفته است .

 

و در نهایت :

گوشی های نوكیا ، همواره از كیفیت صوتی خوب و دریافت تماس عالی برخوردار بوده اند . چراكه همه از یك سیستم دریافت و ارسال صوتی استفاده می كنند و همگی دارای قدرت مناسب در این زمینه هستند . باید اشاره نمود 3650 زنگ آهسته تری نسبت به 7650 دارد .

همچنین سنسور فاصله نیز در این دستگاه موجود نیست . یعنی اگر دستگاه روی بلندگو باشد و شما گوشی را به گوش خود بچسبانید ، باز هم بلندگو ها به كار خود ادامه می دهند . 7650 در چنین حالتی بلندگوها را خاموش می كند و در نهایت باید خاطر نشان ساخت : شما قیمت معقولی را برای گوشی خود خواهید پرداخت .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)