Nokia 3250

نوکیا سعی در تولید متوالی از محصولات سری 60 با سرعت بسیار بالا نمود و 3 تا 4 محصول جدید بر همین اساس با طراحی های بسیار شبیه و تفاوت های کم در بازار عرضه شد

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 3250
 
آنچه در بسته خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری BP-6M نوکیا

_ کابل اتصال CA-53 نوکیا

_ شارژر کوچک AC-3

_ تبدیل شارژرهای قدیمی CA-44

_ هدست نوکیا HS-20 و AD-41

_ CD حاوی نرم افزارهای گوشی

_ کارت حافظه بسته به بازار و محل فروش از Mb 128 تا Mb 512

- دفترچه راهنما

 

نوکیا سعی در تولید متوالی از محصولات سری 60 با سرعت بسیار بالا نمود و 3 تا 4 محصول جدید بر همین اساس با طراحی های بسیار شبیه و تفاوت های کم در بازار عرضه شد و در یک بازه زمانی طولانی تنها تفاوت هایی در نرم افزارهای گوشی ها ایجاد می شد و یا این که نکاتی خاص چون پورت اینفرارد و یا دوربین ها و نوع آن ها افزوده و یا کاسته می گردید ، اگر چه این مسیر بهترین راه برای ذخیره ی سرمایه و جلوگیری از ایجاد خط تولید جدید بود ولیکن می بایست علاوه بر مسائل اقتصادی به علایق مشتریان نیز توجه می شد .

مدت ها نوکیا تولید گوشی های بر پایه پخش موسیقی را در کارهای خود قرار نمی داد که البته تولید N91 کاری بزرگ بود و البته این گوشی بسیار ساختاری ساده و پایه ای داشت و در رقابت با گوشی های سری W سونی اریکسون که تحت پشتیبانی واکمن بودند بازی را واگذار نمود . پس نوکیا نیز تمام سعی و تلاش خود را معطوف به پدیده ای آرمانی با فروش بالا به نام 6630 نمود این گوشی دارای قیمت مناسب و کیفیت عالی بود و همچنین پخش کننده ی موسیقی خوبی داشت که البته برگرفته از مدل های قدیمی تر بوده و شباهت زیادی با پخش کننده ی گوشی چون N70 داشت .

به هر حالت برخی از شرکت ها مدل هایی قدیمی را ، با رنگ و لعاب جدید چون ROKRE1 موتورولا به مردم قالب می کردند گوشی چون 6630 که دارای قابلیت پخش موسیقی بود نه آن قدر هیجان برانگیز بود و نه از سابقه بدی برخوردار بود که نتواند هیچ بازاری را به دست آورد . به هر حال جوانان علاقه بیشتری به دوربین های جدید دارند تا مدل های قدیمی و بعد از این همه نتیجه گیری و کار تمام تغییرات محدود گردید به یک تمرکز بیش از حد به سیستم صوتی و پخش موسیقی و یک بدنه و قاب جدید که اگر چه یک راه حل قدیمی می باشد ولی نیاز جوانان را به تنوع ، پاسخ گو خواهد بود و بالاخره نوکیا گوشی خود را با تمرکز به علایق و سلایق جوانان با نام 3250 بیرون داد . البته خاطر نشان می کنم که این اولین باری نبود که نوکیا یک گوشی با چنین تابع هدفی را عرضه نموده است و تجربه ی بزرگ و تلخی را در این مورد پشت سر گذاشته است ولی این تجربه ها باعث شد تا نوکیا فشار و برنامه ریزی بیشتری را برای این گونه محصولات انجام دهد . اولین تجربه های ناموفق این شرکت در واقع 5510 و 3300 بود که در میدان نبرد و رقابت به سرعت از بازار حذف گردید و نوکیا این بار با تمام قوا تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار این اشتباه متمرکز نمود .

 

image

 

این گوشی دارای حالت و شکلی همانند گوشی های بسیار گران قیمت مثل N90 است که دارای بدنه ی چرخنده می باشد که در N90 این حالت برای دوربین در قسمت بالای گوشی قرار داده شده است . همچنین گوشی شباهت زیادی به N91 دارد که به نحوی یک پخش کننده موسیقی مجهز به یک هارد دیسک می باشد و البته گران تر هم می باشد . این گوشی یعنی 3250 نیز به نحوی گوشی جدیدتر و برای سطح جوانان از روی مدل N91 می باشد که شاید از لحاظ ساختاری و بدنه از سیستم ارزان تری برخوردار است ولی سیستم صوتی و پخش موسیقی آن کاملاً شبیه به N91 بوده و حتی مزایای نرم افزاری آن را از جمله برنامه PR را نیز به همراه دارد .

طراحی گوشی کاملاً متفاوت و غیر معمول می باشد و برای اولین بار یک سازنده آن قدر جرأت پیدا نموده است که صفحه کلید گوشی را به صورت چرخنده طراحی کند . البته قبلاً این حالت برای دوربین طراحی شده بود که تأثیری به کارکرد مابقی وظایف گوشی نداشت اما این بار نوکیا برای بارز نمودن این تولید خود ، دست به این عمل متحیرانه زد ، همچنین استفاده از دوربین 2 مگاپیکسل در این گوشی باعث افزایش ابعاد گوشی گردیده است که البته با تأثیر آن بر بازار ، خرید گوشی باید طی تجربه و اطلاع رسانی سازندگان اعلام گردد که البته این جزء خوشحالی یا ناراحتی هنوز به دست نیامده است .

 

image

 

 گوشی تنها به یک سمت قابل چرخش می باشد و کاملاً محکم است و یک صدای تق نشانگر پایان یافتن چرخش و  محکم شدن آن می باشد و در شرایط عادی نیز گوشی نمی چرخد و باخیال آسوده می توانید آن را در جیب خود حمل نمایید .

در هر دو سوی قسمت چرخنده دکمه ها قرار گرفته اند که در یک سو دکمه های کنترل پخش موسیقی و در یک سو صفحه کلید گوشی مشاهده می گردد . ولی این حالت احتمال فشرده شدن ناگهانی دکمه ها را بسیار بالا می برد که برای این کار باید با استفاده از دکمه ی خاموش/روشن صفحه کلید را قفل نمایید و یا با نصب نرم افزارهای خاص برنامه ی قفل خودکار را برروی گوشی  فعال سازید چون گوشی خودش مجهز به این برنامه نمی باشد .

قسمت چرخنده ی گوشی تا 90 یا 270 درجه با کمک دست شما چرخیده و در این حالت به طور اتوماتیک ، دوربین فعال می گردد . از چرخش دوربین گوشی تا فعال شدن آن 2 ثانیه طول می کشد . همچنین گوشی مجهز به دکمه های کناری ، جهت کنترل صدا نمی باشد و برای عکس برداری نیز باید از دکمه ی  Joystickاستفاده نمایید و Joystick گوشی نیز تنها 0.5 سانتی متر با قسمت چرخنده فاصله دارد که آن هایی را که دارای دستان بزرگ می باشند را با مشکل روبرو می سازد . به هر حال بهترین روش برای نگه داشتن گوشی استفاده از دست راست است و انگشت شست برروی Joystick قرار می گیرد و 4 انگشت دیگر قسمت چرخنده ی گوشی را پشتیبانی می کنند و برروی لنز گوشی هم نمی آیند البته راه های دیگری هم برای نگه داشتن گوشی وجود دارد .

نوع و شکل گوشی باعث می شود که همیشه اثر انگشت برروی صفحه نمایش یا لنز گوشی مشاهده گردد.

 

image

 

شاید بهترین راه برای استفاده از دوربین گوشی استفاده از دست چپ باشد . در این صورت یک سری مشکلات موجود برای نگه داشتن آن حل می گردد ، حالت چرخش 270 درجه ی گوشی بیشتر جهت عکس برداری از خودتان مصرف خواهد داشت .

وقتی که گوشی را در حالت 180 درجه می چرخانید مدیا پلیر یا پخش کننده ی موسیقی فعال می گردد . در این حالت دکمه های کنترل موسیقی در مقابل شما قرار گرفته است که شامل 4 دکمه ی معمول استفاده در این منو می باشد . این بخش نیز همانند دوربین با تأخیر 2 ثانیه ای فعال می گردد . در هر حالت و موقعیتی که قسمت چرخنده گوشی قرار گرفته باشد شما می توانید تماس های وارد شده را پاسخ دهید ، همچنین شما در هنگام استفاده از دوربین نیز می توانید به صحبت خود ادامه دهید که البته این مطلب برای خیلی از افراد اعجاب آور می باشد ، بلندگوی گوشی در قسمت پایین گوشی قرار گرفته است ، که مخصوص پخش موزیک و زنگ های گوشی می باشد ، البته یک بلندگوی دیگر برای انجام مکالمه در بالای گوشی قرار گرفته است . به همین دلیل شما باید در انتخاب نگهدارنده  گوشی در ماشین دقت لازم را مبذول فرمایید ، تا این نگهدارنده مقابل بلندگوی گوشی را مسدود نکند . گوشی 4 تا 6 ماه پس از وارد شدن به بازار به علت طراحی زیبای حرکتی و چرخنده ای که دارد نظرها را به خود جلب می کند .   

در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی پس از برخورد با زمین دچار یک ترک در نزدیکی لنز خود شد . همچنین بعد از گذشت مدت زمانی گوشی به راحتی در کیف ، خود به خود باز می شد و قسمت نگهدارنده و قفل کننده ی آن قابل اطمینان نبود . البته طبق گفته سازندگان گوشی این قسمت صددرصد قابل اطمینان و اعتماد بوده و در شرایط استفاده ی نرمال نباید دچار مشکل گردد ، اما به هر حال هیچ گوشی ای با 100% قابلیت اطمینان پیدا نخواهد شد .

 جهت محافظت از گوشی کناره های آن از فلز ساخته شده و به رنگ بدنه گوشی درآمده است ، همچنین اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد محل قرار گرفتن کارت حافظه دقیقاً در قسمت چرخنده قرار گرفته است . یعنی به عنوان مثال شما باید گوشی را تا 90 درجه  بچرخانید تا قسمت زیر صفحه نمایش در محل چرخش مشاهده شود .

 

image
  
image

 

در این قسمت کارت حافظه قرار خواهد گرفت که از نوع Micro SD می باشد ، که می توانید در هنگام روشن بودن گوشی نیز آن را تعویض نمائید و تعویض کردن کارت گوشی اصلاً سخت نبوده و چون خود کارت نیز بسیار کوچک می باشد ، با طی همان پروسه ی عادی همیشگی می توانید کارت را تعویض نمایید . البته ما به شما توصیه می کنیم که این کار را در محل های شلوغ انجام ندهید . به هنگام باز و بسته کردن و قراردادن کارت درون گوشی باید دقت لازم را بنمایید چون قسمت قاب جلوی گوشی دارای لبه نبوده و این حرکت جهت باز و بسته نمودن کارت حافظه امکان دارد که موجب شکستگی و یا ترک در قاب جلو گردد . قاب عقب گوشی نیز از یک پلاستیک شفاف و براق ساخته شده که کاملاً به روی گوشی محکم نصب گردیده است و دارای هیچ گونه لقی نمی باشد .

محل نگهداری سیم کارت نیز دقیقاً پشت باتری است ، که در قسمت پشتی قاب موجود خواهد بود . هیچ گونه دکمه کنترلی در کناره های گوشی موجود نبوده و تنها دکمه ی روشن و خاموش گوشی در بالای آن مشاهده می شود .

پورت مخصوص شارژ گوشی نیز در سمت راست گوشی مشاهده می شود ، که در نزدیکی POP Port است به علت این ساختار خاص ، در حال حاضر هیچ گونه نگهدارنده ای برای گوشی به صورت اصل ، طراحی نگردیده و به بازار عرضه نشده است و  نگهدارنده های غیر اصلی نیز از راحتی لازم برخوردار نمی باشند .

 

image

 

به عنوان مثال استفاده از نگهدارنده های موجود نوکیا در بازار باعث می شود که شما قابلیت اتصال هدست را به دستگاه نداشته باشید . به علت وجود حالت مستطیلی شکل و رنگ های براق و شفاف استفاده شده در گوشی مطمئناً ، گروه مورد هدف گوشی جوانان بوده است .

رنگ های مختلف سیاه ، سبز ، نقره ای و صورتی برای قاب گوشی موجود می باشد که بالاخره یکی از این رنگ ها شما را جذب خواهد کرد .

 

image

 

گوشی به علت حالت براق و شفافی که دارد به سرعت کثیف می شود و همچنین به علت پلاستیک نرمی که برروی آن استفاده شده با کوچکترین حرکتی امکان ایجاد خراش هایی برروی آن وجود خواهد داشت . به هر حال نمای ظاهری گوشی آن را شبیه به یکی از گوشی های رده متوسط که مخصوص جوانان تولید شده است می نماید .

گوشی دارای ابعاد 50x19.8x13.8 میلی متر می باشد و وزن آن 115 گرم است که البته این وزن توسط سازنده اعلام گردید ولی بعد از انجام آزمایشات روی گوشی در آزمایشگاه این وزن برابر 130 گرم اعلام شد . آن هم بدون کارت حافظه و این نشانگر آن بود که اندازه گوشی کلاً بر پایه و اساس مدل های S60 مانند N70 می باشد و وقتی آن را در دست می گیریم سنگینی آن را احساس می کنیم .

رزولوشن صفحه نمایش گوشی 176x206 پیکسل (41.1x34.8 میلی متر) می باشد . قابلیت نمایش 262000 رنگ را دارد . این مشخصات گوشی کاملاً شبیه گوشی N70 است البته باید خاطر نشان نمود که این تنها و اولین گوشی رده متوسطی است که مجهز به صفحه نمایش با رزولوشن QVGA که مخصوص SmartPhone ها می باشد ، است .

البته در حالت بیشترین شفافیت N70 تصاویری طبیعی تر و شفاف تر این گوشی را به نمایش گذاشت و رنگ های سفید کاملاً سفید بوده و دارای یک پرده آبی نبوده اند . که بیشتر این تفاوت ها به خاطر ماتریس و نرم افزار استفاده شده در گوشی می باشد .

 

image

 

اما زمانی که این گوشی را با گوشی ROKR E2 موتورلا مقایسه می کنید در خواهید یافت که صفحه نمایش گوشی موتورلا حتی زمانی که در حالت ماکسیمم نباشد ، بسیار تصاویر را واقع بینانه تر نشان می دهد و شما تصاویر را به صورت تار و یا مخدوش مشاهده نخواهید کرد .

همچنین اگر تصاویر این گوشی را با گوشی W900 سونی اریکسون مقایسه نمایید در خواهید یافت تصاویر در گوشی W900 بسیار صاف تر و واضح تر می باشند .

 

image

 

همچنین در مقایسه با 3250 از برتری بیشتری برخوردار می باشد این برتری به خاطر بیشتر بودن رزولوشن گوشی و همچنین کمی بزرگ تر بودن روشنایی و تنظیمات روشنایی می باشد .

 

image

 

البته باید در مجموع گفت که صفحه نمایش گوشی نوکیا 3250 به اندازه کافی راحت و مناسب می باشد و لزومی به قراردادن صفحه نمایش بهتری در گوشی نمی باشد . صفحه کلید از پلاستیک ساخته شده و انگشت شما به راحتی می تواند روی آن حرکت داشته باشد و شما احساس خواهید نمود که این سطح از جنس پلاستیک می باشد و البته همان طور که گفتیم از جنس پلاستیک است و شباهت بسیار زیادی با 5140i دارد و دکمه های شماره دار از جنس پلاستیک بوده و در اندازه متوسط می باشد و کار با آن ها بسیار راحت است .

 

image

 

شما کمی لقی مابین آن ها مشاهده خواهید نمود که البته شما را دچار مشکل نخواهد کرد .

دکمه های چند منظوره ، همچنین دکمه C و دکمه ی ویرایش از راحتی کامل برخوردار نمی باشند و این به خاطر قرار گرفتن این دو دکمه در گوشه ها و کوچکی آن ها می باشد و البته به خاطر موقعیتی که دکمه C دارد گاهی اوقات با دکمه های چند منظوره اشتباه می شود .

 

image

 

نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی به رنگ سفید می باشد و در هر شرایطی قابل رؤیت است . باتری گوشی از نوع Li-ION با گنجایشmAh 1100  می باشد که بنابر گفته ی سازنده تا 3 ساعت گوشی را در حین مکالمه و 245 ساعت در حالت استندبای روشن نگه می دارد .

 

image

 

بنابر گفته ی نوکیا شما قادر به گوش دادن موسیقی تا 10 ساعت می باشید که در یکی از آزمایشات انجام شده طی  11 ساعت از طریق HeadPhone موسیقی گوش داده شد . عملاً گوشی می تواند یک روز فعالیت کامل داشته باشد و در جمع به اندازه ی یک روز می توانید به روی آن حساب باز نمایید .

در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی یک روز با یک ساعت صحبت ، تعدادی پیام کوتاه ، 20 دقیقه کار با Web و استفاده از Organizer و زنگ گوشی به کار خود ادامه داد . البته در شرایط خاص نیز عمر باتری گوشی تا 2 روز نیز افزایش خواهد نمود . شارژ کامل گوشی تقریباً حدود 2 ساعت به طول می انجامد و اگر بیش از 5 دقیقه با گوشی صحبت کنید شروع به گرم شدن می نماید .

 

نرم افزار گوشی و دوربین آن :

نرم افزار گوشی نسخه سوم S60  می باشد و همچنین  شباهت با N71 و سری E نیز دارد . البته به علت نوآوری هایی که در پردازشگر سیستم انجام شده است ، خیلی از برنامه های قابل اجرا برروی S60 برروی این گوشی اجرا نمی شود و باید برنامه های تولید شده ی مخصوص به همین گوشی را استفاده نمایید . شما در گوشی دارای 10 مگابایت حافظه داخلی می باشید . البته این حافظه بسیار پایین است و مطمئناً احتیاج به کارت حافظه 128 مگابایتی یا بیشتر خواهید داشت و بهتر است از آن استفاده نمایید .

 

image
    
image
    
image

 

اصولاً قسمت دوربین دچار تغییر نسبت به گوشی های دیگر نشده و در آن از لنز 2 مگاپیکسل با ماتریس CMOS استفاده گردیده است . به عنوان مثال دوربین گوشی کاملاً شبیه دوربین گوشی N70 می باشد که البته گوشی N70 به علت داشتن الگوریتم متفاوت ، تصاویر بسیار شفاف تر و با وضوح بالاتر را به شما خواهد داد . تصاویری که در خارج از فضای بسته توسط نوکیا 3250 گرفته می شوند اگر چه دارای مشکلاتی است ولی قابل قبول بوده ، اگر گوشی 3250 را با گوشی K750i سونی اریکسون مقایسه کنید که در قسمت دوربین دارای تنظیمات بسیار بیشتری نسبت به این گوشی  می باشد ، در خواهد یافت که تفاوت چندانی ندارد . البته دوربین 3250 دارای Focus  اتوماتیک نیست ولی تصاویر گرفته شده شفاف تر می باشد که به علت الگورتیم رندر کردن استفاده شده در 3250 می باشد . دوربین گوشی داری رزولوشن های 1600x1200 پیکسل ، 1152x864 پیکسل و 640x480 پیکسل می باشد و شما قابلیت تنظیم کیفیت تصاویر را ما بین سه حات بالا ، نرمال و پایه خواهید داشت .

گوشی مجهز به تایمر عکس برداری در 10 ، 20 و 30 ثانیه می باشد . قابلیت عکس برداری در شب را نیز دارید . همچنین شما قابلیت تنظیم عکس برداری در موقعیت های آفتابی ، فضای بسته داخل اتاق و فلورسنت را خواهید داشت . همچنین شما قابلیت تنظیم زنگ ها ، قراردادن قاب ها و افکت هایی برروی تصاویر را نیز دارید .

دوربین گوشی مجهز به LED (فلاش) نمی باشد و شما در حین عکس برداری می توانید عملیات زوم کردن را با استفاده از Joystick انجام دهید .

 

image

 

 

 

جهت فیلم برداری با گوشی نیز شما دارای رزولوشن های176x144 و 128x96 پیکسل می باشید که 15 فریم در ثانیه ، فیلم برداری می نماید . فیلم ها با فرمت 3GP ذخیره می گردد و شما می توانید فیلم برداری باصدا و یا بی صدا انجام دهید و از این فیلم ها ، اگر دارای حجم مشخصی باشد می توانید در ارسال فایل های MMS نیز استفاده نمایید . البته علاوه بر این رزولوشن نام برده شده دوربین قادر به فیلم برداری با رزولوشن 352x288 پیکسل نیز می باشد که دارای کیفیت خیلی خوبی نیست . قسمت پخش کننده ی موسیقی این گوشی دارای تفاوت زیادی با گوشی های قبلی ندارد و تنها تفاوت آن در کلیدهای کنترل آن است .

حتی تنظیمات و کیفیت های مختلف صوتی آن نیز کاملاً مشابه اند و تنها بعضی از شکل ها و قیافه ی منوهای آن تغییر نموده است . تمامی جزئیات مربوط به کنترل های صوتی به صورت لیست های عمودی در گوشی ظاهر می گردد . همچنین شما برای تغییر صدای

image

گوشی از دکمه Joystick استفاده کرده و برای جلو و عقب بردن موزیک از دکمه های جداگانه در گوشی استفاده می نمایید . شما قابلیت مشاهده فایل های صوتی ذخیره شده در گوشی را چه در حافظه ی داخلی و چه در حافظه ی خارجی دارید و می توانید آن ها را براساس نام خواننده ، آلبوم و یا سازنده و ... مرتب نمایید .

 

image

 

همچنین شما دارای منوی جداگانه ای به نام سرویس می باشید که به شما اجازه ی Download موسیقی ها و دموها و کلیپ های جدید را از سایت نوکیا می دهد . که البته این کار رامی توانید از طریق رایانه ی شخصی خود نیز انجام دهید . گوشی فرمت های eAAC+ و AAC+  و  M4A و MPEG-4 ACC LC   و   LTP و Mp3 و   AMR-NB   و   AMR-WB   و 64 Poly Phonic MIDI و Real Audio Voice و Real Audio7 و Real Audio8 و Real Audio10 و WMA را پشتیبانی می کند .

البته تنها در N91 به علت وجود مدل Wifi وجود پشتیبانی برنامه های Real Audio بسیار مفید فایده بود ، همچنین شما روش های مختلفی را برای پخش موسیقی در گوشی خواهید داشت که اعم از بازخوانی مجدد ، یا خواندن تنها یک Track و... می باشد . شما قابلیت اعمال و تغییر تعدادی افکت را خواهید داشت و گاهی اوقات صدای خش داری را در حین اعمال این افکت های دیجیتالی به صورت پس زمینه خواهید شنید .

 

image
         
image

 

image
         
image

 

البته برخی افکت های ساده به راحتی کیفیت صوتی گوشی را افزایش می دهد و در آن از تکنولوژی شبیه به SRS WOW استفاده گردیده است .

پخش کننده ی موسیقی می تواند در گوشی کوچک شود و در این حالت شما می توانید اسم فایل پخش شده و اطلاعات آن را به طور بسیار ریزی در پایین صفحه مشاهده نمایید . هدفون استریوی موجود در جعبه گوشی نیز خاطره استفاده از واکمن را در ذهن ما یادآوری می کند و دارای کیفیت بسیار عالی است . البته در حالتی که از طریق هدست در بالاترین حد صدا به موسیقی گوش می دهید ، کمی خش را در صدا مشاهده خواهید نمود . ولی هدفون هایی که این خش را ایجاد می کند چینی می باشد که می تواند موجبات این مشکلات را فراهم کند . یک میکروفون نیز برروی کنترل هدفون قرار داده شده است . این کنترل از یک طرف قابل اتصال به گوشی می باشد و از طرف دیگر پورت 3.5 میلی متری هدفون روی آن قرار دارد .

نوکیای 3250 اولین گوشی مجهز به کارت حافظه Micro SD می باشد که حداکثر حافظه 1 گیگابایت برای آن قابل تحمل است یعنی قابلیت ذخیره 750 آهنگ را خواهد داشت . این مدل گوشی دارای بلوتوث ویرایش 2 می باشد و پروفایل A2DP را پشتیبانی نمی کند که یعنی شما از هدست بلوتوث استریو نمی توانید استفاده نمایید و شما مجهز به شماره گیری و فرمان های صوتی نیز می باشید و گوشی دارای یک رادیو FM نیز هست .

 

آزمون های کیفیت :

نتایج این آزمون ها که شباهت زیادی به S60 دارد در جداول آمده است .

 

 

3250

ROKR E2

JBenchmark 1

5666

7177

Details

Text

1452

1835

 

2D Shapes

1356

1950

 

3D Shapes

794

1036

 

Fill Rate

535

621

 

Animation

1529

1735

 

Screen Width

176

240

 

Screen Height

144

247

 

Color Screen

true

true

 

Number of Colors

16777216

262144

 

Double Buffer

true

true

 

Total Memory

614400

1048576

 

Free Memory

217420

439624

 

CLDC - 1.1.1

Microedition Profile MIDP-1.0 MIDP-2.0

Microedition Platform Nokia3250/3.05

ISO-8859-1

 

 

3250

ROKR E2

JBenchmark 2

519

282

Details

Image manipulation

352

353

Text

911

808

Sprites

537

410

3d Transform

801

691

User Interface

271

22

Screen Width

176

240

Screen Height

144

247

Color Screen

true

true

Number of Colors

16777216

262144

JPEG Support

true

true

Transparency (Alpha Level)

256

4

Total Memory

614400

1048576

Free Memory

156188

586676

CLDC - 1.1

Microedition Profile MIDP-2.0

Microedition Platform: Nokia3250/3.05

Microedition Encoding: ISO-8859-1

 

 

3250

ROKR E2

JBenchmark 3D HQ

202

2

JBenchmark 3D LQ

330

213

Triangles ps:

50459

24679

kTexes ps:

2176

1973

Screen(canvas)width:

176

240

Screen(canvas)height:

208

320

3D Subsystem

M3G Version:

1

1

 

Antialaising:

false

false

 

True color:

false

false

 

Dithering:

false

false

 

Mipmapping:

true

false

 

Perspective correction:

true

true

 

Local camera lighting:

false

false

 

Max lights:

8

256

 

Max Viewport dimensions:

1024

1024

 

Max Texture Dimensions:

256

1024

 

Max Sprite Crop Dimensions:

256

1024

 

Max Transforms Per Vertex:

4

2

 

Number of Texture Units:

2

2

 

Other properties:

Color Screen

true

true

 

Number of colors

16777216

262144

 

Transparency (alpha level)

256

4

 

Double buffer

true

true

 

Total memory:

614400

1048576

 

Free memory:

202616

434300

 

MicroEdition Configuration

CLDC-1.1

CLDC-1.1

 

MicroEdition Profiles:

MIDP-2.0

MIDP-2.0

 

Microedition Platform:

3250/3.05

j2me

 

Microedition Encoding:

ISO-8859-1

ISO-8859-1

 

Microedition Locale

en

en

 

Microedition Communication ports:

COM0, USB0, BT0-BT63

USB1

 

Microedition Hostname:

localhost

null

 

3.1.0

 

 

3250

ROKR E2

Rendering Quality:

Bilinear filtering:

Succes (99%)

Failrule (61%)

 

Trilinear Filtering:

Failrule (80%)

Not supported

 

Perspective correction:

Failrule (85%)

Failrule (64%)

 

Z-buffer depth:

14 bit

16 bit

 

Perfomance:

Smooth triangles:

70524

52219

 

Textured triangles:

61726

8456

 

Fill rate:

1300 kTexels

850 kTexels

 

Gaming:

149 (4.1 fps)

19 (0.6 fps)

 

4.0.3

 

 

و در نهایت :

این مدل هیچ مشکلی با شبکه و کیفیت تماس ندارد و صداها کامل و واضح شنیده می شوند . کیفیت زنگ 64 تن پلی فونیک گوشی بسیار بالا است و فایل های Mp3 نیز با صدای بلند پخش می گردند ، قدرت ویبراتور گوشی نیز کمی پایین تر از حد متوسط می باشد .

چون گوشی از انواع اسمارت فون می باشد شما قابلیت افزودن نرم افزارها را به آن خواهید داشت که البته در حال حاضر نرم افزارهای همخوان با این گوشی بسیار کم می باشند ولی در  ماه های آینده افزایش می یابد . کیفیت دوربین و پخش موسیقی گوشی دارای نکته خارق العاده ای نمی باشد و حتی گوشی های ROKR E2 موتورلا و سونی اریکسون کیفیت بهتری را نسبت به این گوشی دارند به هر حال این گوشی با گروه هدف جوانان و ترکیب و طراحی زیبا به بازار عرضه گردیده و در مجموع کیفیت مناسبی و نه در حد عالی به شما ارائه خواهد داد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)