Nokia 3230

گوشی 3230 نوكیا از نظر طبقه بندی بین گوشی های سری 60 نوكیا می باشد و از نسخه دوم این پلت فورم بهره می برد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 NOKIA 3230

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

-  دفترچه راهنما

Memory card  - ( کارت حافظه) 32 مگا بایتی

 

گوشی 3230 نوكیا از نظر طبقه بندی بین گوشی های سری 60 نوكیا می باشد و از نسخه دوم این پلت فورم بهره می برد . گوشی 7610 به عنوان اولین تولید انبوه نوكیا با دوربین مگا پیكسلی بود و با ظاهری زیبا به عنوان یك مدل در   كلاس fashion معرفی شد بعد از آن گوشی 6670 با قابلیت های كمتر ولی در كلاس business معرفی شد پس از آن  گوشی های 6680 ، 6681 و 6630 تولید شدند در این گوشی ها فقدان وجود رادیو FM و سیستم مادون قرمز (Infrared) به چشم می خورد همچنین وجود سیستم PTT (یا PUSH TO TALK) نیز ضروری می نمود ، همچنین بازار ، نیاز به یك مدل با این قابلیت ها و ظاهری بهتر داشت . پس مدل 3230 را عرضه نمود كه هم قابلیت های زیادی داشت و هم در كلاس  گوشی های CLASSIC بود .

 

image

 

این گوشی با دو رنگ قرمز و مشكی به بازار ارائه شد . رنگ  مشكی به نسبت جذاب تر از رنگ قرمز آن است و اگر كمی ظرافت به خرج دهیم رنگ قرمز این گوشی را می توان زنانه نامید .

ابعاد گوشی 19×49×109 میلی متر می باشد ، وزن آن نیز 110 گرم است .

این مدل از نظر ضخامت تقریبا هم ردیف گوشی های قبلی هم كلاس خود می باشد . البته اگر باتری گوشی را عوض كنید وزن گوشی شما كاهش خواهد یافت چون در این مدل باتری BL-5B 760-mAh استفاده شده كه در گوشی های 6670 و 7610 از باتری mAh 900 ، 5C BL- استفاده شده بود كه در مقایسه با هم کارآیی ، باتری 3230 در حالت standby 100 ساعت كمتر از بقیه بود . هر   دو گوشی در حدود 2 روز با استفاده معمولی از گوشی كار كردند (یعنی 30 تا 40 دقیقه صحبت و حدود 40 دقیقه استفاده از بقیه امكانات گوشی) در كل از نظر باتری و زمان استفاده گوشی ، 3230 گوشی قابل قبولی می باشد و شارژ شدن آن به طور كامل حدود یك ساعت و نیم طول می كشد .

همان طور كه مشاهده شد قسمت پایینی گوشی كه صفحه كلید گوشی روی آن قرار دارد حدود یك سوم از كل ارتفاع گوشی را شامل می شود .

كلیدهای گوشی در هنگام استفاده اذیت كننده به نظر می رسند و كلا استفاده از گوشی با یك دست راحت نمی باشد و باید از هر دو دست استفاده كرد كه البته بعد از استفاده های متوالی این مساله برای شما عادی می شود .

 

image

 

احتمالاً استفاده از كلید Menu شما را كمی ناراحت خواهد كرد چرا كه این كلید در نزدیكی Softkey (دو كلید اصلی بالایی) جای دارد و دقیقاً همین امر در مورد كلید "C" نیز صادق است كه در طرف راست کلید منو قراردارد .

نور زمینه كلید ها سفید است و در هر شرایطی به خوبی دیده می شود .

 

Pop port

قسمت اتصالات جانبی گوشی همانند اكثر مدل های نوكیا در قسمت انتهایی گوشی قراردارد همچنین كلید on/off گوشی همانند دیگر مدل  ها در بالای گوشی جا گرفته است . دكمه Ptt (Push to talk) در قسمت كناری گوشی در سمت چپ  واقع شده است و به خاطر كوچك بودن آن استفاده طولانی از آن خسته كننده خواهد بود .

محل اتصال بند به گوشی و قسمت Infrared نیز در گوشه كناری سمت راست واقع شده اند .

صفحه نمایشگر جالب ترین قسمت گوشی می باشد . گوشی های قبلی به نسبت صفحه های کدر و تارتری داشتند . تصاویر  با تنظیمات مشابه نسبت به گوشی های 6670 و 7610 شفاف تر و واضح تر می باشند . صفحه نمایشگر از نوع TFT و با قابلیت نمایش 65000 رنگ می باشد و رزولوشن صفحه 208×176 پیکسل (35×41 میلیمتر)  می باشد . در مقایسه صفحه نمایشگر این گوشی با گوشی نوكیا 6681 نتایج كاملاً مشابه و همسان بود.

البته 65000 رنگ برای این گوشی شاید كم به نظر برسد ولی در مقایسه با یك صفحه نمایشگر 262000 رنگ مشاهده می كنیم كه افزایش قابلیت تفكیك رنگ ها لزوما باعث افزایش كیفیت نمی باشد .

در كل صفحه نمایشگر نوكیا 3230 برای یك گوشی Smartphone بد نیست  ولی در مقایسه با مدل های مشابه شركت های سامسونگ و شارپ ضعیف به نظر می رسد .

 

دوربین

دوربین گوشی از نوع 1.2 مگا پیكسلی می باشد كه در پشت گوشی واقع شده و از نكات مثبت این گوشی می توان به وجود آیینه در كنار دوربین برای گرفتن عكس های پرتره از خود اشاره كرد . از نكات منفی می توان به عدم وجود یك كلید خاص برای دوربین اشاره كرد و برای استفاده از دوربین باید از یكی از كلید های Softkey ( دو کلید اصلی بالایی ) استفاده كنید .

 

image

 

با باز كردن قاب پشتی دستگاه برای عوض كردن كارت حافظه با پیغامی مواجه می شوید كه به شما پیشنهاد می دهد تا از برنامه های در حال اجرا، خارج شوید و سپس كارت حافظه را بیرون بیاورید.

 

image

 

معمولا دوربین  گوشی های 3230 و 6630 با هم مقایسه می شوند كه این مساله درست نمی باشد به دلیل كه پردازشگر این دو گوشی با هم تفاوت دارند و پردازشگر 3230 ضعیف تر می باشد . پس بهتر است دوربین 3230 را با 7610 مقایسه كنیم .

در هنگام عكس گرفتن باید حدود 1 تا 1.5 ثانیه دوربین را ثابت نگهدارید . به طور مثال اگر از یك ماشین در حال حركت عكس بگیرید متوجه خواهید شد كه در عمل از ماشین ، شین آن را عكس گرفته اید !

دوربین 3230 تفاوت زیادی با دوربین های گوشی های Smartphone  دیگر ندارد . جز اینكه بخش Timer  و عكس برداری در شب و قابلیت بزرگ نمایی تا 4 برابر به آن اضافه شده است . همین طور تنظیمات نور و یا افكت ندارد كه این مورد را می توان با نصب برنامه های متنوع جبران كرد .

نكته دیگر این كه شما نمی توانید كیفیت ذخیره سازی را انتخاب كنید و تنها انتخابی كه دارید كیفیت عكس خوانده می شود كه نكته قابل توجهی می باشد و درسه مورد :  بالا (High) ، نرمال (Normal) و پائین (Basic)  موجود است یعنی این كه شما می توانید كیفیت و رزولوشن را با هم انتخاب كنید و نه تك تك . به این ترتیب که رزولوشن در دو حالت اول 960 × 1280 و در حالت آخر 480 × 640 می باشد .

كلاً از نظر كیفیت دوربین ، دوربین این گوشی در سطح گوشی های 6670 و 7610 قرار دارد و نسبت به 6630 ضعیف تر است و نسبت به دیگر Smartphone ها در وضعیت مناسبی به سر می برد و نسبت به گوشی های هم كلاس خود بهتر می باشد .

Video clip  ها با فرمت 3GP ذخیره می شوند و می توانید از بین دو مورد فیلمبرداری 10 ثانیه ای كه برای MMS كاربرد دارد و یا نامحدود كه به فضای خالی حافظه شما بستگی دارد یكی را انتخاب كنید ، کلاً با دو رزولوشن 144×176 و یا 96×128 می توانید فیلمبرداری كنید .

كیفیت فیلمبرداری متوسط است و به نظر می رسد كه پردازشگر برای ذخیره اطلاعات ، ضعیف عمل می كند . همچنین اگر دوربین را حركت دهید كیفیت مناسبی نخواهید داشت ، صدا هم با كیفیت متوسط ضبط می شود و در محیط های شلوغ صدا به صورت واضح شنیده نمی شود . در كل كیفیت فیلمبرداری همانند گوشی های دیگر نوكیا است و هیچ پیشرفتی در آن دیده نمی شود . كلیپ های ذخیره شده در هنگام پخش روی گوشی عالی به نظر نمی رسند و بر روی كامپیوتر کم کیفیت تر به نظر می آیند .

حافظه گوشی 6 مگا بایت می باشد كه نسبت به گوشی های مشابه دیگر در سطح پایینی قرار دارد . وجود  پخش كننده استریوی , MP3 در حالی كه سیستم گوشی مونو می باشد مضحك به نظر می رسد  ! در حالی كه این مدل می توانست همانند Nokia N-Gage از خروجی استریو بهره ببرد .

از لحاظ نرم افزاری 3230 با 7610 تفاوت هایی دارد . بسیاری از برنامه های Java كه در مدل 7610 اجرا می شدند در 3230 اجرا نمی شوند كه باید اجرا شوند. حتی برنامه آزمایش گوشی های ما كه درسیستم Java كار می كند در مورد این گوشی چیزی نشان نداد !

از لحاظ كارایی می توان گفت كه دستگاه پر سرعتی در اختیار نداریم و این مساله هنگامی كه با فایلهای حجیم و یا با Data base های بزرگ سروكار دارید نمود پیدا می كند .

و در مقایسه كلی با مدل های 6680 ، 6681 ، 6630  مدل 3230 نظر مثبت مشتریان كمتری را به خود جلب می كند و با تعجب می توان اشاره كرد كه نتایج تست كارآیی 3230 با گوشی 6260 همسان است و از مدل 7610 پایین تر نشان می دهد !

 

و در نهایت :

حجم صدای گوشی بالا و دارای زنگ 48 تن پلی فونیك  می باشد و در واقع حجم صدای  پخش MP3 در 3230 بالاتر از 7610 و 6670 می باشد ولی باز هم نسبت به 6680 ، 6681 ،6630  پایین تر است . صدای آی فون گوشی مناسب به نظر می رسد ولی در محیط های شلوغ به وضوح شنیده نمی شود و لازم است كه صدا را همیشه در بالاترین حد قرار دهید .

نكته جالب عدم وجود CD برنامه در بسته 3230 است كه باید آن را از سایت نوكیا دریافت كنید !

 این گوشی ، گوشی جالبی به نظر می رسد ، با وجود این كه از كارایی كم و پردازشگر ضعیفی برخوردار است ولی یكی از بهترین صفحه های نمایش را در گوشی های سری 60 دارد . همچنین از كیفیت مونتاژ خوبی برخوردار است . جایگزینی 3230 به جای 6670 و 7610 بی معنا به نظر می رسد ولی این گوشی می تواند جانشین مناسبی برای 6600 و یا 3650 و 3660 باشد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)