Nokia 3220

گوشی نوكیا 3220 مشخصات یك گوشی در كلاس تجاری (Business) را دارا می باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 3220

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

- شارژر

- دو عدد طلق برای پشت گوشی

- راهنمای مصرف كننده

- باتری

 

گوشی نوكیا 3220 مشخصات یك گوشی در كلاس تجاری (Business) را دارا می باشد . البته در نگاه اول به نظر می رسد ،  تولید كارخانه دیگری به غیر از نوكیا باشد . چرا كه ویژگی های ظاهری خاصی دارد .

گوشی از سری 40 بوده كه كلاسیك است و یكی از خویشان نزدیك 3200 ! دارای كارایی های متفاوت بوده و آن چه آن را از بهترین شدن ، دور ساخته ، شاید نبودن پورت بلوتوث و مادون قرمز (Infrared) در گوشی باشد . مصرف كنندگان باید جهت انتقال سریع اطلاعات از سیستم EDGE استفاده نمایند . همچنین دارای یك E-mail توسعه یافته می باشد كه با Mobile internet browser و یا یك مودم سخت افزاری می توانید به آن وصل شوید .

 

            

image
 
image

 

 البته طراحی 3220 خیلی مورد پسند كلاس Business نیست و بیشتر برای سنین نوجوانی ساخته شده است . چرا كه دارای پوشش كاغذی ، جلوه های نوری و سرگرمی های خاصی می باشد .

گوشی در پنج رنگ سفارش داده شده است : دو رنگ مشکی ، دو رنگ سفید و یك رنگ قرمز .

اولین باری كه این گوشی را ببینید ، برداشتتان یك گوشی جذاب خواهد بود . یك قاب تپل ، سنگین ، دكمه های قوس دار و همه چیز كه به نوعی دلالت بر زیبایی گوشی دارد . وقتی گوشی را در دست می گیرید ، این احساس قوی تر می شود . این به خاطر چراغ هایی است كه از جنس پلاستیكی خوش فرم ، سفید و شیری رنگ در كناره های گوشی تعبیه شده است .

شاید ، در ابتدا تعداد كمی از مردم از طراحی نوكیا لذت می بردند ، ولی این گوشی زیبا دارای ساختاری كلاسیك بوده و همچنین ابعادی دوست داشتنی دارد .

 ابعاد این گوشی 104.5x44.2x18.7 میلیمتر و وزن آن برابر 86 گرم می باشد .

 

مشخصات ظاهری :

صفحه كلید بنفش رنگ كه كناره های صفحه نمایش با حاشیه كرم رنگی تزئین شده است و قسمت جلوی گوشی را به تسلط خود درآورده است . در بالای صفحه نمایش نام Nokia می درخشد . قسمت بالایی حاشیه گوشی با یك پوشش پلاستیكی احاطه شده و شما می توانید یك پنجره كوچك نیمه شفاف را مشاهده كنید كه در بالا قرار گرفته است و این حس را القاء می كند كه یك لامپ اضطراری است ؛ ولی این گونه نیست و این پنجره تنها برای زیبایی می باشد و یك قسمت مات تا پشت دستگاه امتداد پیدا می كند و می توانید پشت آن یك عكس قرار دهید . لنز دوربین در یك پوشش بنفش رنگ زیبا قرار گرفته است. طلق پشت دستگاه قابل تعویض بوده ، گوشی دارای چراغ های كناری تزئینی می باشد .

شما می توانید طرح زیر طلق گوشی خود را به سلیقه خود عوض كنید . قابلیت پیام های موجی ، نكته دیگر این گوشی است .

 

image
 

 

داخل گوشی کلمه مورد نظر برای نمایش را تایپ می کنید و با تکان دادن در هوا کلمه تایپ شده شما در هوا نمایش داده می شود . با استفاده از دیود موجود ، پیام هایی كه حداكثر تا 15 كاراكتر باشند را نمایش می دهد .

بالای لبه گوشی یك كلید بلند تعبیه شده است که کلید روشن و خاموش می باشد و در انتهای گوشی پورت pop موجود است . در لامپ های كناره دستگاه 2 عدد دیود است كه به رنگ های سبز و قرمز می تابند .

 

image

 

image
 
image

 

image

 

نوكیا 3220 یك گوشی 3 بانده ، یعنی 1900.1800.900MHZ می باشد و سازنده ادعا می كند كه باتری دستگاه حداكثر  280 ساعت در حالت استند بای باقی می ماند و در  حالت مکالمه 180 دقیقه را تحمل خواهد نمود ، البته در آزمون ها ، این گوشی را در شب ها خاموش کردیم و دیدیم تا 3 روز کاری ، کار کرده است .

 

صفحه نمایش :

این گوشی ، مطلب تازه ای برای گفتن ندارد ‍! ابعاد و اندازه صفحه نمایش 27×27 میلیمتر ، با رزولوشن 128×128 پیكسل می باشد . (این مشخصات در 6230 نیز دیده می شود) این گوشی 65000 رنگ را به نمایش می گذارد كه مناسب و خوب  می باشد ، ولی با رقیبان آسیایی قابل رقابت نیست .

صفحه می توانست بزرگتر باشد ؛ اما كوچك بودن آن باعث ذخیره بیشتر باتری دستگاه شده است .

 

 

image

 

صفحه كلید : (آن چه زیر انگشتان شما می لغزد !)

صفحه كلید در اولین نظر شل و لرزان به نظر می آید و این به خاطر جنس ماده استفاده شده در آن است كه یك پلاستیك نرم  می باشد . كلید ها سریع كلیك می شوند ، كلید های شماره دار دو به دو از پائین و بالا به هم متصل بوده و در عین حال از بقیه جدا هستند و قابل تشخیص .

کلید های چند منظوره (Soft key) و کلید های قطع و وصل تماس در یک کلید می باشند که یکی سبز و دیگری قرمز است .  

 

image

 

در وسط ، یك دکمه مربعی شکل با جهت حركت 5 طرفه می باشد كه گاهی اوقات كار با آن كمی دشوار خواهد بود ؛ ولی بعد از مدتی به آن عادت خواهید كرد . در مجموع شما یك صفحه كلید مناسب و خوب خواهید داشت .

 

محیط و كنترل ها :

وقتی در حالت استندبای هستید ، در سمت چپ ، خط مربوط به آنتن و در سمت راست خط مربوط به باتری نشان داده شده است . می توانید زمان و نام اپراتور و همچنین اسكرین سیوری فعال را بر روی صفحه داشته باشید . كلید چند منظوره سمت چپ برای وارد كردن 10 كارایی مورد استفاده می باشد . برای نمایش آیکن ها دو حالت ماتریسی و خطی وجود دارد .

آیكن ها ، زیبا و ساده طراحی شده اند . مخصوصا در حالت ماتریسی به انسان این حس دست می دهد كه این همه سادگی و عدم رنگ بندی خاص ، نوعی مقابله با گوشی های رقیب با انیمیشن می باشد . به همین دلیل كار با منو بسیار سریع و آسان می باشد . می توان گفت : زیبایی در عین سادگی .

 

image
 

 

منو ها می تواند  8  رنگ مختلف داشته باشد . همچنین پس زمینه منو نیز قابل تغییر بوده و در حالت استند بای ، هر تصویری قابل  نشان دادن روی صفحه می باشد . این نکته را باید توجه داشته باشید که نوشته های گوشی سیاه رنگ می باشد و باید از پس زمینه های روشن استفاده نمایید . در هر تم می توانید این رنگ ها و پس زمینه ها و زنگ ها را تغییر دهید كه 7 نوع از آن ها روی گوشی موجود می باشد و از اینترنت هم می توانید به آنها اضافه نمائید .

شما 2.5 مگا بایت حافظه برای تمام اطلاعات مولتی مدیا خواهید داشت ، ولی متاسفانه از كارت حافظه خبری نیست . تمام اطلاعات در فایل های مربوطه ذخیره شده و با یك مدیر برنامه ساده (File manager) قابل تنظیم هستند .

 

لیست تماس ها (Call list) :

برای بالا بردن سرعت تماس ها می توانید از شماره گیری صوتی استفاده كنید البته حداكثر 10 شماره برای این منظور قابل تنظیم است . شما همچنین می توانید كلیدهای 2 تا 9 را به شماره های خاصی اختصاص دهید . در لیست تماس ها ،می توانید تلفن موبایل ، خانه ، دفتر كار ، تلفن اصلی و فاكس را برای هر نام وارد نمائید . شما می توانید تمام شماره تلفن ها را همراه نامشان مشاهده كنید . برای  هر نام یك E-mail و آدرس اینترنتی و پستی نیز می توان ذخیره نمود .

یك متن 60 كاراكتری را نیز برای هر نفر می توانید وارد نمائید و همچنین تصویر فرد را به هنگام زنگ زدن .

شما می توانید تماس ها را با زنگ های متفاوت و تصاویری مخصوص در 5 گروه تقسیم بندی نمائید . لیست شما می تواند تلفن های موجود روی سیم كارت و حافظه موبایل را نشان دهد ؛ چه با هم و چه جداگانه .

3220 گوشی است كه می تواند تن پلی فونیك AMR را بسیار خوب پخش نماید . فایل هایی كه صدا دارند ، می توانند با جلوه های نوری كه توسط دیود در دو سمت گوشی ایجاد شده و ویبره مخصوص خود همراه گردند .

هنگامی كه تماسی با شما صورت می گیرد ، روشنایی صفحه به صورت چشمك زن می باشد و برای خواندن نام و یا شماره تلفن با مشكل مواجه خواهید شد .

برای كنترل حجم صدا ، حین مكالمه می توانید از كلید های جهت دار چپ و راست استفاده نمائید و همچنین تاثیری را نیز بر هندزفری داشته باشید تا بتوانید پاسخ گوی تماس باشید و صدای بلند و مناسبی را داشته باشید .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی شما SMS و MMS و پیام های فوری (Flash message) را پشتیبانی می كند . اینها پیام های خاصی هستند كه تنها50 كاراكتر داشته و به محض رسیدن بر روی صفحه نمایش ، ظاهر می شوند و برای نوكیا عادی است . این گوشی پیام های هوشمند را به جای EMS دریافت و ارسال می كند . همچنین می توانید از T9 نیز در گوشی خود استفاده نمائید . انواع شكلك ها نیز در این گوشی گذاشته شده است . منظور همان عكس های مثل (- : و  )-: كه با دو بار فشار دادن كلید ستاره به آن دست خواهید یافت و قابلیت فرستادن یك پیام برای چند نفر را نیز خواهید داشت .

شما می توانید 2 فونت را برای نوشتن پیام ها انتخاب كنید . با فونت كوچك تر ، 8 سطر نوشتار می توانید بنویسید و با فونت بزرگتر 5 سطر جا خواهید داشت . آمار گیر پیام ها نیز در گوشی وجود دارد ؛ یعنی آمار پیام های فرستاده شده و  گرفته شده را خواهید داشت .

كار با MMS بسیار ساده می باشد و می توانید پیام ها را صفحه صفحه قرار دهید . ولی متاسفانه ویرایشگر نتیجه نهایی را به شما نشان نمی دهد . همچنین حجم قابل ارسال MMS تا 100 كیلو بایت است و 15 تا از آنها در گوشی قابل ذخیره می باشند .

 كاربری E-mail شما از كارایی های Java بهره می گیرد ، ولی مصرف كنندگان عادی توجه زیادی به آن ندارند . این بخش Pop3 و IMAP4 را به راحتی پشتیبانی می نماید . ولی قابلیت كار با پیوست (Attachment) را ندارد .

البته برای كار ساده با E-mail كفایت می كند . همچنین با 3220 می توانید پیام های فوری ( Instant) نیز بفرستید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما ، زمانهایتان را با این قسمت و تقویم قوی گوشی ، در دست خواهید داشت . مثل بقیه سری 40 می توانید روزها را به صورت ماهانه داشته باشید . ولی امكان نشان دادن هفتگی نخواهید داشت . شما می توانید ابتدای هفته را خودتان تعریف نمائید (این قسمت برای ایرانی ها و مسلمانان كاربرد خوبی دارد) . در حالت ماهانه روزهایی که در آن ها رویدادی ثبت شده پررنگ تر (Bold) نشان داده می شود . شما می توانید 5 رویداد مهم را ثبت نمائید : ملاقات ، تماس ، تولد ، یادمان و به یاد آورنده . گوشی شما با صدای سیگنال و چراغ به شما هشدار می دهد .

یك بخش سنتی نیز To do list  می باشد كه در آن نوشته های كوتاه را می توانید وارد كنید و وظایف روزمره را مشخص نمایید ولی نمی توانید برای آن هشدار قرار دهید و قابلیت انتقال آنها به تقویم را نیز خواهید داشت .

شما زنگ بیداری نیز دارید كه می تواند شما را با هر زنگی كه بخواهید بیدار كند . چه یك بار و چه چندین بار ، یادداشت های خود را تا 3000 كاراكتر می توانید وارد سازید .

 

بعد از این چه ؟

یك ماشین حساب توسعه یافته و بسیار ساده هم در گوشی شما موجود می باشد كه مشكل توان و جذر را حل نموده است . همچنین دارای بخش ضبط صدا نیز می باشید كه قطعه هایی از صحبت را می توانید ضبط نمائید و در حافظه گوشی ذخیره می شود و دارای پسوند AMR می باشند .

دارای كارایی هایی مثل شمارنده زمان و كرونومتر نیز می باشید و همچنین برای استفاده از كیف پول الكترونیكی نیز می توانید  رمز عبور بگذارید .

5 بازی سرگرم كننده نیز خواهید داشت كه می توانید از آنها لذت ببرید به نام های Water rapids ، Adventure race ، Phantom spider ، Club pinball و Dance delight . شما می توانید بازی های دیگر Java را نیز روی گوشی خود نصب نمائید

 

امکانات عکاسی :

دوربین  گوشی ، عكس هایی با كیفیت VGA را برای شما خواهد گرفت . با كیفیت متوسط ولی دارای رنگ پیوسته و آرام و البته كمی هم به رنگ سبز می زند كه در گوشه عكس ها خیلی دیده می شود .

4 نوع عكسبرداری موجود است ؛ استاندارد ، پورتره (Portrait) ، عكس برداری در شب و فیلم برداری . شما در حالت استاندارد می توانید عكس خود را با 3 نوع كیفیت خوب ، متوسط و ضعیف انتخاب نمائید .

تصاویر در فایل مربوطه و در حافظه دستگاه ذخیره می شوند . شما روش های مختلفی برای ویرایش تصاویر خواهید داشت .

فیلم برداری شما محدود به میزان حافظه است . آن هم با كیفیت 3GP كه چندان جالب نیست ، ولی برای MMS  مناسب می باشد .

 

اطلاعات و كامپیوتر شما :

شما قابلیت برقراری ارتباط از طریق GPRS كلاس 10 را خواهید داشت . همچنین از وجود HSCSD و EDGE نیز بهره می جوئید و گوشی می تواند جایگزین یك مودم برای كامپیوتر شما باشد كه تنها با كابل اطلاعات می تواند به PC متصل گردد .

گوشی شما برای اتصال به اینترنت Wap 2.0 و فرمت XHTML را پشتیبانی می كند .

برنامه PC suite programs pack را در اینترنت می توانید بیابید .

 
و در نهایت :

به هر حال نوكیا 3220 یك گوشی موفق با قیمت مناسب می باشد كه مصرف كنندگان آن به علت قابلیت ها و همچنین شكل غیر معمول آن كه البته كاربردی می باشد آن را خریداری می نمایند . وقتی كه EDGE در كشورها معمول گردد خرید این گوشی نیز بالا خواهد رفت چون یكی از ارزان ترین گوشی های مجهز به این سیستم است .

شاید تنها خلل موجود در گوشی نبود بلوتوث یا پورت مادون قرمز (Infrared) باشد . البته حواسمان باشد كه این گوشی یك گوشی تجاری نیست و جمعا برای سرگرمی مناسب و عالی و غیر قابل رقابت است !!

شاید تنها رقبای این گوشی زیمنس ST60 و فیلیپس 535 یا ساژم MYX-6 باشد .

 

مزایا و معایب به اختصار :

- كاربری ها با وسعتی زیاد .

- سرعت .

- افكت های نورانی زیبا .

- عدم داشتن صفحه كلیدی راحت .

- تركیب رنگ خاص .

- عدم وجود اتصال های بدون سیم .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)