Nokia 2652

بعد از تولید گوشی نوکیا 2650 این شرکت بخش عمده ای از بازار گوشی های کلاس پائین تاشو را بدست گرفت و این مطلب باعث ایجاد فشار بر روی دیگر تولید کنندگان ، نظیر موتورلا گردید .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 2652
 
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی موبایل

 -    -  باتری

-     -  شارژر

-     -  راهنمای مصرف کننده

 

 

image

 

بعد از تولید گوشی نوکیا 2650 این شرکت بخش عمده ای از بازار گوشی های کلاس پائین تاشو را بدست گرفت و این مطلب باعث ایجاد فشار بر روی دیگر تولید کنندگان ، نظیر موتورلا گردید . شرکت نوکیا نیز تجدید ساخت گوشی را در این موقعیت لازم دید ، اما پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسید که نیازی به تولید محصولی جدید نبوده و ایجاد تغییراتی ساده و کمی نوآوری در همان گوشی و تولید آن در سه رنگ جدید مشکلات را حل خواهد نمود ؛ که این سه رنگ شامل قهوه ای ، طلائی و نقره ای می باشد .

ساختار این گوشی تاشو تا حدی غیر معمول است و می تواند تا زاویه ی 180 درجه باز شود ، جنس پوشش داخلی آن به طور کامل از لاستیک می باشد که شبیه به نوکیا 1100 است . اتصال دو لبه ی گوشی در زیر یک مستطیل مخفی شده است و گوشی به راحتی باز و بسته می شود و در آخر باز یا بسته شدن حالت فنری و خودکار خواهید داشت .

 

image
 

 

 

پوشش خارجی گوشی دارای حالت 4 خانه و شیاردار می باشد که گوشی را دارای شکل و شمایل خاص و عجیبی می نماید ، این تغییر شکل سبب می گردد گوشی گرانتر از آنچه هست ، نشان دهد .

البته این سیاست در این سری از گوشی های نوکیا دیده می شود . این گوشی از قیمت مناسب و ظاهری گران قیمت پیروی می نماید .

 

image

 

 

در قسمت بیرونی گوشی هیچ دکمه ی کنترلی دیده نمی شود و تنها محل ورود سیم کارت موجود می باشد که در سمت راست قرار گرفته است و با فشردن این قسمت ، ریل مخصوص بیرون آمده و سیم کارت در آن جای می گیرد و کافی است این قسمت را ببندید و به کار خود ادامه دهید ، البته بهتر است گوشی را خاموش کرده و بعد این عمل را انجام دهید .

 

 

image

 

 

محل اتصال به شارژر ، هدست و میکروفون گوشی همگی در پائین گوشی قرار گرفته است . باتری گوشی هم در پشت گوشی جای گذاری شده ، که هیچ گونه لقی در آن دیده نمی شود . باتری گوشی از نوع  Li–Ion با گنجایش 760mAh و از نوع BL–4C می باشد . طبق گفته ی سازنده ، باتری گوشی را تا 300 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه روشن نگه می دارد ، در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 5 روز با 45 دقیقه صحبت کار نموده است . شارژ کامل دستگاه نیز 2 ساعت به طول می انجامد .

صفحه کلید دستگاه نیز بسیار راحت می باشد و کلیدها حالت حرکتی نرم و راحت به پائین دارند . دکمه ی جهت دار گوشی دارای دکمه یOK  نمی باشد . نور پس زمینه ی صفحه کلید سفید می باشد که بسیار روشن بوده و تمامی کلیدها در هر شرایطی خوانا خواهند بود .

 

 

image

 

 

image
 

 

یک نشانگر چشمک زن نوری نیز در کناره ی دستگاه قرار دارد که در حین دریافت پیام ، یا تماس و هر رویداد دیگری شروع به کار می نماید و دارای رنگ آبی بوده و قابل خاموش شدن ( غیر فعال شدن ) نیز می باشد .

ابعاد صفحه نمایش گوشی 85x46x22.9می باشد که البته برای گوشی های تاشو خیلی بزرگ نمی باشد ، وزن گوشی97 گرم است . صفحه نمایش گوشی کاملاً شبیه به آنچه در سری 40 استفاده شده می باشد و قابلیت نمایش 4096 رنگ و 5 خط نوشته را دارد .

رزولوشن صفحه ی نمایش  128x128پیکسل است که کیفیت تصاویر خیلی بالا نبوده ولی قابل قبول می باشد .

 

منوها ( Menu ) :

منوها به صورت عمودی ؛  " آیکن و نام " نشان داده می شوند و قابلیت قرار دادن زیر منوهایی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند در یک منوی شخصی وجود دارد . حجم کلی حافظه ی گوشی نیز 1 مگابایت بوده که بین کارایی ها به طور مشترک استفاده می گردد . منوها دارای کدهایی برای دسترسی سریع نیز می باشند .

 

image
 

 

 دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :

در این قسمت شما قابلیت ذخیره ی 255 نام را در حافظه ی داخلی گوشی دارید و می توانید بر روی هر ورودی 5 شماره تلفن به همراه نام فرد را وارد نمائید . اولین شماره تلفن به عنوان شماره ی اصلی ذخیره شده و برای وارد نمودن بقیه ی شماره ها باید آن ها را در زمان دیگر از طریق منو ، قسمت ویرایش به یک نام بیافزائید .

 

image
         
image

 

آدرس E – mail و سایت اینترنتی و آدرس پستی و یک نوشته نیز علاوه بر تمام این توضیحات می تواند به نام فرد افزوده گردد ، همچنین شما دارای 5 گروه تماس در گوشی می باشید که می توانید برای هر یک زنگ و تنظیمات مخصوص قرار دهید .

 

پیام ها ( Message ) :

گوشی علاوه بر SMS پیام های Nokia Smart Message را نیز پشتیبانی می کند که قابلیت ارسال ملودی و تصاویر سیاه و سفید و چند نوع خاص انیمیشن را به شما می دهد ، و در گوشی های آسیائی و موتورولا نیز قابل خواندن می باشد که شباهت هائی با EMS دارد ؛ ولی EMS نبوده و با آن متفاوت است . گوشی متاسفانه پیام های EMS را پشتیبانی نمی کند که توسط بیشتر کشورهای اروپائی و ایران پشتیبانی می گردد .

 

image
         
image

 

image
         
image
 

 

 

ولی به هر حالت شرکت نوکیا پیام های MMS را برای گوشی در نظر گرفته است و هر پیام MMS می تواند حداکثر ، حجمی برابر 100 کیلوبایت داشته باشد و کار با آن راحت است . همچنین شما قابلیت ارسال پیام های کوتاه با تعداد بالا نیز دارید که لیست افراد یا گروهی را که این پیام را برای آن ها می فرستید را باید مشخص نمائید .

 

لیست تماس ها ( Call List ) :

سه لیست در گوشی موجود می باشد که در هر لیست می توانید 20 تماس اخیر را اعم از تماس های از دست رفته ، تماس های گرفته شده و تماس های رسیده مشاهده نمائید ، زمان و تاریخ تماس ها در کنار آن ها درج گردیده است با فشردن دکمه ی شماره گیری ، می توانید به آخرین تماس های شماره گیری شده دست پیدا کنید .

 

تنظیمات ( Setting ) :

پروفایل های گوشی از این قسمت قابل دسترسی می باشند ، البته این کار از طریق فشردن دکمه ی روشن / خاموش گوشی نیز امکان پذیر است . همچنین می توانید استفاده از پروفایل ها را زمان بندی نمائید و در کل ، پروفایل بندی این سیستم در گوشی نوکیا منحصر به فرد است . شما قادر خواهید بود لیست منوهای اصلی را نیز در همین قسمت تنظیم نموده و آن را به شکل ماتریس3x3 در آورید .

 

image
         
image

 

تنظیمات صفحه ی نمایش همچنین به شما اجازه ی انتخاب رنگ ها ، تم ها و تصاویر پس زمینه را می دهد و همچنین می توانید اسکرین سیور گوشی را تنظیم نمائید ، که البته استفاده از تصاویر موجود در گوشی برای آن بهتر است .

 

image
        
image
 

 

image
         
image
 

 

 

شما دارای تنظیم حالت قفل خودکار صفحه کلید نیز می باشید و می توانید تنظیمات امنیتی گوشی را نیز در این قسمت انجام دهید. 

 

گالری ( Gallery ) :

تمامی فایل ها و پوشه های مربوط به گوشی ، تصاویر و آیکن ها در این قسمت قابل مشاهده است و می توانید آن ها را به صورت آیکن یا تنها نام و به طور لیست ؛ مشاهده نمایئد .

 

image
        
image
 

  

Organizer :

شما قابلیت ذخیره ی 50 تا 100 ورودی ( بسته به طول نوشته ها ) را خواهید داشت و هر زمان طول نوشته ها زیاد شد ، گوشی نوشته های قدیمی را به طور خودکار پاک خواهد نمود . تقویم گوشی نیز به صورت ماهیانه ، هفتگی و در حالت روزانه می باشد که شما می توانید روز را به طور ساعت بندی شده و تقسیم بندی شده مشاهده نمائید . 5 رویداد در گوشی قابل ذخیره است که شامل ملاقات Meeting ، تماس Call ، تولد Birthday ،  یاداوری Reminder و یادبود Memo می باشد . 

همچنین می توانید از کارائی های To do List نیزه بهره بجوئید و برای هر وظیفه ای دوره و اهمیت آن را نیز مشخص نمائید و برای هر یک نیز حد و تاریخ بحرانی قرار دهید .

 

image
         
image

 

زنگ بیداری ( Alarm ) :

به شما اجازه ی تنظیم یک بار زنگ زدن و یا چند بار زنگ زدن را می دهد .

 

کارائی ها ( Application ) :

تمامی کارائی های تحت JAVA در این قسمت قرار گرفته است ، همچنین کارائی های استانداردی چون ماشین حساب ، کرونومتر و تایمر نیز در این قسمت موجود می باشد . سه بازی Soccer , Water Rapids , Bounce نیز در آن موجود است .

 

image
         
image

 

سرویس ها ( Service ) :

این گوشی از برنامه ی کاوشگر وپ ( Wap Browser ) نسخه ی 1.2.1 بهره می برد و سرعت نمایش صفحات در این گوشی بالا نمی باشد . نمایش عکس ها مدت زیادی به طول می انجامد همین طور رفتن به صفحات بعدی . گوشی های سامسونگ در این مورد سریع تر از گوشی های نوکیا می باشند .

 

و در نهایت :
کیفیت اتصال و ارتباط گوشی 2652 شبیه به دیگر تولیدات سری 40 نوکیا می باشد و دارای شکل خاصی نیست ، قدرت ویبره ی گوشی نیز کمتر می باشد و صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی نیز خیلی بلند نبوده و احتمال شنیده نشدن آن نیز وجود دارد .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)