Nokia 2650

با تولید گوشی های تاشو ، نوكیا تصمیم گرفت كه بازار فروش خود را رونق بیشتری دهد و در برخی موارد نیز می توان گفت ، به یك رقیب برای گوشی های تاشوی كره ای تبدیل گردید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 2650
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  راهنمای مصرف كننده

-  شارژر

- باتری

 

با تولید گوشی های تاشو ، نوكیا تصمیم گرفت كه بازار فروش خود را رونق بیشتری دهد و در برخی موارد نیز می توان گفت ، به یك رقیب برای گوشی های تاشوی كره ای تبدیل گردید ؛ تولید كنندگان دیگری نیز چون موتورولا و سونی اریكسون در این عرصه ، حضور داشتند.

نوكیا ، سیاست خاصی را دنبال می كرد و آن تولید گوشی های غیر معمول در هر سری بود كه جلب نظر می كرد .

به عنوان مثال 7200 ، كه اولین گوشی بود كه قاب پارچه ای داشت .

ولی در كل ، همواره سامسونگ و تولیدات كره ای از صفحه نمایش و كیفیت های صوتی بهتری ، نسبت به نوكیا برخوردار بوده اند .

 

image

 

شركت سامسونگ ، برای نوكیا صفحه نمایش های زیادی تولید می كند ، اما تكنولوژی برتر خود را به نوكیا ارائه نمی دهد . به هر حال استفاده از همان صفحات قدیمی تر ، با كیفیت بالا هم برای نوكیا جوابگو بوده است .

نوكیا 2650 بسیار زیبا ، جالب و دارای ساختار عجیبی می باشد . قابلیت باز شدن تا 180 درجه را داشته ، صفحه كلید داخلی ، پلاستیكی بوده و شباهت فراوانی با 1100 دارد .

باز و بسته شدن گوشی ، حالت فنری دارد و سطح دستگاه ، دارای برجستگی های واحدی می باشد كه باعث می شود ، قیمت دستگاه خیلی بیشتر از واقعیت نشان دهد .

البته تولید كنندگان موتورولا هم در C350 تلاش نمودند تا این گوشی را شبیه به این حالت درست كنند .

هیچ زائده و دكمه ای ، حتی به عنوان دكمه كنترل صوتی ، در کناره های دستگاه موجود نمی باشد و شما ، فقط محل ورود سیم كارت را روی قسمت تاشوی بالایی ، كنار صفحه نمایش می بینید . باز نمودن آن حین روشن بودن گوشی ، باعث خاموش شدن آن نمی شود و با بستن آن  مجدداً می توانید دوباره كار خود را ادامه دهید . ولی توصیه می شود ، از این كار اجتناب نمائید .

این اولین گوشی نوكیا ، با قابلیت تعویض سیم كارت با این شرایط می باشد .

 

image
 

 

محل اتصال شارژر و هندزفری در پائین گوشی تعبیه شده است . هیچ گونه لقی در گوشی و نگهدارنده باتری نخواهید یافت . باتری دستگاه از جنس Li-Ion با گنجایش mAh 760 و از نوع BL - 4C می باشد ، و بنا به گفته سازنده 300 ساعت در حالت استندبای ، و در حین صحبت ، سه ساعت گوشی را روشن نگاه می دارد .

در یكی از آزمایشات انجام شده ، باتری گوشی ، 5 روز با 45 دقیقه صحبت ، كار كرد .

شارژ كامل دستگاه 2 ساعت به طول می انجامد .

صفحه كلید ، بسیار راحت بوده ، حالت فنری دارد . دكمه های جهت دار دارای OK نمی باشند و برای تائید باید از Soft key استفاده نمائید .

 

image

 

رنگ پس زمینه صفحه کلید ، سفید است و زمان زنگ خوردن ،  رنگ آبی از اطراف گوشی دیده می شود و شروع به چشمك زدن می كند ؛ البته می توانید آن را قطع نمائید . که در این صورت از مصرف انرژی باتری نیز کاسته می شود .

 

image

 

یك نكته جالب در مورد 2650 ، این است كه طراحی دستگاه به گونه ای است كه حین بسته شدن گوشی ، هیچ فشاری متوجه   كلید ها نمی شود .

ابعاد این دستگاه 85x46x29.9 میلیمتر بوده و وزن آن 97 گرم است .

صفحه نمایش ، شبیه به تولیدات ابتدای سری 40 ، با قابلیت نمایش 4096 رنگ و 5 خط متن می باشد . رزولوشن  صفحه 128×128 پیكسل است و كیفیت تصاویر خیلی زیاد نیست . ولی برای این گوشی قابل قبول است . صفحه نمایش در برابر نور مستقیم خورشید ، كم رنگ می شود .

 

image

 

البته 80% از مصرف كنندگان این گوشی را دخترها و 20% بقیه را پسرها تشكیل می دهند . 2650 از دید تعدادی از مردم ، گوشی ای مطابق با روزمره گی آنها نیست .

 

منوها (Menu) :

این قسمت توضیح خاصی ندارد . منو به صورت عمودی ( یک آیکن به همراه نام آن ) می باشد که شبیه به منوهای دیگر مدل های نوکیا می باشد .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

شما قابلیت ذخیره 255 نام را در حافظه داخلی دارید كه البته بیشترین حالت آن می باشد . این در صورتی است که شما برای هر نام فقط 1 یا 2 فیلد را پر نمائید . اگر با پر كردن نام ها با اطلاعات ، 6 تا 7 فیلد  را پر نمائید ، تا 100 نام را می توانید در آن ذخیره سازی نمائید . برای هر فرد نیز می توانید 5 شماره اعم از اصلی ، موبایل ، خانه ، دفتر كار و فاكس به همراه آدرس اینترنتی و E-mail و یك نوشته وارد دفترچه تلفن سازید .

همچنین 5 گروه تماس خواهید داشت . كیفیت و كارایی این دفترچه تلفن درحد متوسط بوده و مثل دیگر گوشی های نوكیا می باشد . دیگر هیچ تغییر اساسی در آن ایجاد نشده است .

 

image
 

 

پیام ها (Messages) :

این دستگاه پیام های Nokia smart messages را پشتیبانی می كند و قابلیت ارسال و دریافت ملودی ها را خواهد داشت . این امكان توسط گوشی های آسیایی مانند ال جی و سامسونگ نیز پشتیبانی می شود .

شما می توانید برای ارسال پیام ها به طور دسته جمعی از دفترچه تلفن استفاده نموده و برای تعداد زیادی از دوستانتان یك پیام را بفرستید .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . شما با فشار دادن دكمه "برقراری تماس" در حالت استند بای ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) را مشاهده نمائید .

 

تنظیمات (Settings) :

شما می توانید پروفایل ها را هم از طریق این منو و هم از طریق فشار دادن سریع دكمه روشن و خاموش ، فعال سازید . همچنین  می توانید برای هر یك از آنها زمان بندی انجام داده ، صداها و زنگ ها را در آن پروفایل تنظیم نمائید كه این بخش ، در نوكیا یكی از مهمترین ها در بازار موبایل می باشد .

همچنین در قسمت تنظیمات صفحه نمایش ، می توانید رنگ حاشیه ها ، منوها ، تصاویر پس زمینه و اسكرین سیور را انتخاب و تغییر دهید . اسكرین سیور تصویری است كه در حالت استندبای ، روی صفحه ، نمایش داده می شود و بهتر است برای آن از تصاویر موجود بر روی گوشی استفاده نمائید .

برای قفل خودكار دستگاه نیز ، كه در این بخش موجود است ، می توانید یك كد عبور قرار دهید .

 

گالری (Gallery) :

در این بخش تمام پوشه های مربوط به صوت و تصویر موجود است و می توانید لیست پوشه ها را به همراه نام و آیكن مشاهده نمائید.

 

image
   
image

 

تنظیم كننده (Organizer) :

شما در این قسمت می توانید ، 50 تا 100 ورودی ، بسته به طول آنها ذخیره نمائید . این ورودی ها می توانند 5 رویداد مهم مثل ملاقات (Meeting) ، تماس (Call) ، تولد (Birthday) ، به یادآورنده (Reminder) و یادبود (Memo) باشد .

در To do list  نیز می توانید ، رویدادها را با سه اهمیت و یك تاریخ بحرانی ذكر نمائید .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

در این بخش می توانید ساعت گوشی خود را برای یك و یا چند بار زنگ زدن در ساعتی خاص تنظیم نمائید .

 

كارایی ها (Application) :

در این قسمت ، تمام برنامه های تحت Java   اعم از ماشین حساب ، تایمر و  كرونومتر موجود   می باشد .

 

بازی ها (Games) :

سه بازی در گوشی موجود است : Bounce , Water rapids , Soccer

 

image
    
image

 

سرویس ها (Services) :

دستگاه ، WAP Browser ویرایش 1/2/1 را پشتیبانی می كند . سرعت دانلود در صفحات بالا نیست و ورود تصاویر مدت زمان زیادی را از شما خواهد گرفت .

 

و در نهایت :

كیفیت اتصال و مكالمه دستگاه ، مانند دیگر گوشی های سری 40 مطلوب بوده ، با آن مشكلی نخواهید داشت . ویبراتور دستگاه متوسط و تا حدی ضعیف است . دستگاه دارای زنگ 4 تن پلی فونیك می باشد . به هر حال این دستگاه با تمام مزایا و معایب خود به عنوان محصولی موفق رقم خورد و برای كسانی كه نمی خواهند  پول زیادی بابت گوشی های تاشو ی مدرن بپردازند بسیار جالب است .

این گوشی با گوشی های ارزان كره ای رقابت می كند و با وجود آب و رنگ بیشتر گوشی های كره ای ، بیشتر مصرف كنندگان ، نوكیا را ترجیح می دهند . 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)