Nokia 2300

این گوشی ، برای نسل جوان طراحی و ساخته شده و در دو رنگ موجود می باشد : صورتی و طوسی . اولی برای خانم ها و دومی برای آقایان ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Nokia 2300

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  شارژر

- راهنمای مصرف كننده

- باتری

 

این گوشی ، برای نسل جوان طراحی و ساخته شده و در دو رنگ موجود می باشد : صورتی و طوسی . اولی برای خانم ها و  دومی برای آقایان .

در این گوشی " طراحی " محوریت تولید را به دست گرفته است . صفحه كلید از یك پلاستیك نرم ساخته شده كه وقتی آنها را لمس می كنید ، احساس خوبی را به شما القا می كند و  دكمه ها بین دستان شما حركت می كنند .

صفحه كلید ، كمی غیر معمول به نظر می رسد اما حقیقتاً هنگام استفاده از آن چنین حسی را نخواهید داشت .  پس زمینه ی هر دكمه به نسبت رنگ پلاستیک روی آن با نور بقیه ی کلیدها متفاوت می باشند .

 

image

 

در زیر دستگاه ، یك جا برای شارژر و محل اتصال هدفون قرار دارد . همچنین دستگاه دارای یک رادیو می باشد كه با هدست كار خواهد كرد.

 

image
 

 

در قسمت بالای گوشی ، محل اتصال بند گردن قرار گرفته است ، صفحه نمایش گوشی ؛ سیاه و سفید بوده و می تواند چند خط را نشان دهد . نور صفحه نمایش هم آبی تیره است .

امروزه كه تمام سازندگان سعی می كنند گوشی هایی با صفحه رنگی تولید كنند ، نوكیا در تولید این گوشی سیاست دیگری را در پیش گرفته و آن ، استفاده از یك صفحه سیاه و سفید می باشد . ولی در عین حال ، توجه به ملزوماتی كه جوانان در گوشی ساده خود به آنها احتیاج دارند ، را در سرلوحه ی کار خود قرار داده چرا که این نوع گوشی اصلاً احتیاجی به صفحه رنگی ندارد .

 

image
 

 

اندازه گوشی 107x46x21 میلیمتر و وزن آن 92 گرم است . گوشی دارای باتری Li-lon با گنجایش 850mAh می باشد و سازنده معتقد است كه گوشی در حالت استندبای 400 ساعت با استفاده از این باتری روشن می ماند و تحمل 5 ساعت صحبت را نیز دارد . در یكی از آزمایشات انجام شده ، گوشی با 30 دقیقه صحبت و یك ساعت و نیم گوش دادن به رادیو ، 5 روز روشن ماند . شارژ كامل دستگاه ، 2 ساعت به طول می انجامد .

 

image

 

منوها (Menu) :

اگر از تفاوت دو نوع صفحه نمایش و رادیوی موجود در گوشی بگذریم ، گوشی 2300 ، شباهت زیادی به 1100 دارد . همچنین گوشی دارای دكمه ی جهتی چهار طرفه است كه تنها در بازی ها مورد استفاده می باشد و به عنوان مثال در پیام ها ، شما تنها می توانید ، از حالت افقی آن استفاده نمایید .

با فشار دادن دكمه مركزی ، به منوی اصلی دستگاه دست پیدا خواهید نمود كه دارای آیكن هایی با تصاویر متحرك است . در صورت ورود به زیر منوها ، می توانید با فشار دادن دكمه C از آنها  خارج شده و به منوی قبلی بازگردید .

 

image

 

دفترچه تلفن (Phonebook) :

جهت دستیابی به لیست دفترچه تلفن ، كافی است دكمه جهت دار را به سمت پائین فشار دهید . شماره های موجود در سیم كارت و گوشی ، باهم نشان داده می شوند . شما قابلیت ذخیره 50 ورودی را در گوشی دارید . برای هر فرد فقط یك شماره می توانید وارد كنید ؛ ولی ، می توانید برای هر فرد ملودی مخصوصی را تنظیم نمایید .

 

پیام ها (Messages) :

گوشی ، قابلیت ذخیره ی 50 SMS را دارا می باشد . همچنین قابلیت پشتیبانی Nokia smart messages  برای ارسال تصاویر سیاه و سفید در گوشی موجود است . در گوشی ، جا برای  10 تصویر ، گذاشته شده است و 8 تصویر از آدمك هایی با صورت های مختلف نیز از قبل در گوشی ذخیره شده و جای 2 تصویر آدمک برای شما خالی گذاشته شده است .

 

image

 

8 پیام آماده نیز ، از قبل در گوشی ذخیره شده است .

 

لیست تماس ها (Call list) :

یك قسمت بسیار ساده ، با سه لیست همیشگی تماس های وارد شده (Received calls) ، تماس های گرفته شده (Dialed calls) و تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود بوده و همچنین زمان آنها را مشاهده خواهید نمود . در هر لیست قابلیت نگه داشتن 10 ورودی را خواهید داشت .

 

صداها (Sounds) :

تمامی تنظیمات صوتی در این بخش می باشند . در اینجا شما می توانید زنگ دستگاه را برای تماس ها ، پیام ها و هشدارها تغییر دهید . همچنین می توانید ، پروفایل ها را به صورت شخصی تنظیم كنید .

 

تنظیمات (Settings) :

انتخاب زمان و تاریخ و یك سری مسائل جانبی ، مثل قفل صفحه كلید در این بخش انجام می شود .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

زنگ بیداری ، برای یك بار زنگ زدن و همچنین تعیین روزهای مشخص در هفته در این بخش قابل تنظیم می باشد .

 

به یاد آْورنده (Reminder) :

شما می توانید ، یك سری نوشته های كوتاه برای یادآوری را در این بخش ایجاد نمائید و نكته خاص دیگری در این قسمت نخواهید یافت .

 

بازی ها (Games) :

دستگاه دارای دو بازی می باشد Snake II  و Space impact  كه برای سرگرمی شما می باشد .

 

اضافه ها (Extra) :

ماشین حساب ، تبدیل واحد ، تایمر ، كرونومتر ، تنظیم كننده ملودی و اسكرین سیور در این بخش موجود می باشد .

  

رادیو (Radio) :

این امكان ، شبیه به آنچه در دیگر تولیدات نوكیا استفاده شده می باشد .

با داشتن این قابلیت ، به موج FM دسترسی دارید و می توانید ایستگاه های مختلف رادیویی را جستجو نموده و آنها را انتخاب نمائید . همچنین می توانید ، از طریق بلندگو ، رادیو گوش كنید .

 

و در نهایت :

كیفیت صوتی و ارتباطی دستگاه خوب است . یكی از مسائلی كه توجه شما را به خود جلب می كند ، رادیوی دستگاه می باشد . اولین نقص گوشی ، نبود WAP و GPRS است . همچنین اتصال به كامپیوتر برای دستگاه مقدور نمی باشد . تصویر و زنگ های دیگر نیز توسط کامپیوتر به روی دستگاه اضافه نمی شود .

دستگاه زنگ پلی فونیك ندارد ؛ اما صدای زنگ ها به اندازه كافی بلند است . قدرت لرزاننده نیز متوسط می باشد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)