Nokia 1600

نوکیا 1600 یک گوشی با زنگ های پلی فونیک و صفحه نمایش رنگی می باشد که دارای طراحی بسیار بامزه و زیبا است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Nokia 1600

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی موجود می باشد :

-   گوشی موبایل

-   باتری

-   شارژر

-  راهنمای مصرف کننده

 

نوکیا 1600 یک گوشی با زنگ های پلی فونیک و صفحه نمایش رنگی می باشد که دارای طراحی بسیار بامزه و زیبا است .

اندازه آن نیز 104x45x17 میلیمتر با وزن 80 گرم بوده و در جیب شلوار و یا پیراهن شمابه راحتی جای می گیرد .

 

  

 

در قاب دستگاه از یک پوشش پلاستیکی با کیفیت مطلوب  استفاده گردیده است که کناره های گوشی نیز حالت زبری دارد که از سُر خوردن دستگاه در دست جلو گیری می کند ،دستگاه از قاب قابل تعویض استفاده نموده که خبر خوش آیندی می باشد .

یک فرو رفتگی مخصوص بلند گو در سمت راست گوشی قرار گرفته و یکی دیگر بر روی لبه بالایی ؛ لبه پایین گوشی محل اتصال شارژر و ارتباط گوشی با  کامپیوتر می باشد  .

 

 

image
 

 

بند گردن نیز در زیر گوشی بسته می شود و برای اتصال آن باید ابتدا قاب باتری را باز نمایید ، این پوشش با اینکه از جنس بسیار نازکی ساخته شده ولی محکم و قابل اطمینان می باشد .

بر روی قاب جلویی دستگاه یک صفحه نمایشCSTN با رزولوشن 68×96پیکسل یا 27×21.5 میلی متر وجود دارد که قابلیت نشان دادن 65000 رنگ را دارا می باشد  که البته کیفیت بالایی ندارد ولی به خاطر کیفیت بالای ترسیم منو ها ، از دیگر گوشی ها بهتر است و باید اشاره کرد که در زیر نور خورشید کم رنگ و ناخوانا می باشد .

 

image
 

 

صفحه کلید از یک طلق شفاف ساخته شده و کلید ها در سه ردیف طراحی شده اند ؛ کلید جهت دار این گوشی چهار طرفه بوده و کلید دسترسی به منو ها و کلید بر قراری و رد تماس نیز در کنار این کلید چهار طرفه قرار گرفته اند .

 

 

image
 

 

دکمه رد تماس یاcancel  ، وظیفه ی روشن وخاموش کردن دستگاه را نیز بر عهده دارد ، یعنی هم گوشی را روشن و خاموش می کند و هم قابلیت دسترسی به پروفایل ها را به شما می دهد . دکمه های شماره گیر کوچک بوده و نزدیک به هم قرار گرفته اند که به استفاده از آن ها عادت خواهید نمود . نور پس زمینه صفحه کلید ، سفید می باشد و کاراکترهای روی کلیدها از خوانایی مناسبی برخوردارند ؛ نور پس زمینه در همه جای صفحه کلید پخش می باشد .

 

image
   

 

قسمت اعظمی از پشت دستگاه شامل یک قاب متحرک می باشد که در زیر آن یک باتری  BL-5C با گنجایش mAh 900 قرار گرفته شده است ، بنا به گفته سازنده این باطری ، پنج ساعت و نیم صحبت و یا 450 ساعت در حالت استندبای گوشی را روشن نگه می دارد . در یکی از آزمایشات  انجام شده گوشی 7 روز با 15 دقیقه صحبت و 15 دقیقه استفاده از دیگر کارایی ها کار نموده است ، که این یک رکورد برای یک گوشی با صفحه نمایشگر رنگی محسوب می شود . شارژ کامل دستگاه یک ساعت و نیم به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

منوی اصلی دستگاه دارای تفاوت هایی نسبت به دیگر گوشی های نوکیا می باشد که به صورت ردیف های افقی از آیکن ها ظاهر می گردد  و سه آیکن در یک صفحه قرار می گیرد که هر یک از آن ها که انتخاب می شود به صورت پر رنگ تر در سمت راست صفحه (سمت چپ کاربر) قرار می گیرد .  دومین حالت موجود برای منوها به صورت نوشتاری می باشد . متأسفانه از قابلیت دسترسی سریع به منوها از طریق کلیدهای عددی برخوردار نمی باشید ولی از دکمه ی کمکی سمت راست جهت دسترسی سریع به منو ها GO TO)) می توانید استفاده نمایید. همچنین فشردن دکمه جهت دار در حالت استند بای شما را به لیست تماسها ، ایجاد یک پیام جدید ، لیست تماسهای وارد شده و حالت دمو می برد .

 

 
 
دفترچه تلفن (Phonebook) :

قابلیت ذخیره 200 شماره تلفن را در حافظه گوشی دارید و برای هر فرد می توانید تنها یک نام (تا 14 حرف) و یک شماره ذخیره نموده و همچنین می توانید یکی از تصاویر کارتونی داخل گوشی (31 تصویر) را برای هر فرد انتخاب نمایید و تصویر فرد مورد نظر نیز چه در هنگام زنگ زدن توسط شما و چه در هنگام بر قراری تماس از طرف فرد مقابل بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود .

 

پیام ها (Messages) :

شما قابلیت ذخیره 60 پیام را در گوشی خواهید داشت و گوشی دو نوع فونت برای یادداشت پیام ها دارد .

7 تصویر آدمک با حالت های مختلف صورت و 8 پیام از پیش نوشته شده که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند ، در گوشی موجود است و دستگاه Nokia Smart Messaging را نیز پشتیبانی می نماید که می توانید با استفاده از آن تصاویر سیاه و سفید را ارسال نمایید.

 

 
لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش 30 شماره آخر ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ،تماس های وارد شده (Received calls) و تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد و قابلیت استفاده از شمارنده زمان مکالمه نیز در این بخش وجود دارد .

 

تنظیمات (Settings) :

تنظیمات تماس ها در این قسمت بوده ، همچنین قابلیت انتخاب زنگ تماس ها و پیام ها ، در این قسمت می باشد . در کل 6 پروفایل در این دستگاه موجود  است .

 

 

 

21 تم برای صفحه نمایش موجود بوده که از میان آن ها می توانید یکی را برای صفحه نمایش خود انتخاب نمایید .

 

 
 

یک  سری از تصاویر  پیش زمینه نیز در این بخش وجود دارند که هم به عنوان "Wallpaper " در حالت استندبای مورد استفاده قرار می گیرند و هم در منوها قابل مشاهده اند .

 

image

 
 ساعت بیداری (Alarm Clock) :

یک ساعت زنگ دار برای تنظیم زنگ چه در یك روز ، و چه در روزهای مختلف هفته در گوشی موجود می باشد . همچنین  ساعت سخن گو نیز موجود بوده ، که بسیار عجیب می باشد و در حالت استند بای با فشار دادن دکمه ی " * " فعال می گردد ؛ استفاده از آن در خانه ، که همیشه یک ساعت در کنار شما موجود است کمی سؤال برانگیز است در بیرون از خانه یا محل کار نیز استفاده از تلفن همراه به عنوان ساعت خیلی جلوه مناسبی ندارد و صدای فردی هم که ساعت را اعلام می کند چندان خوشایند نیست !

 

به یاد آْورنده (Reminder) :

شما قابلیت ذخیره ی به یاد آورنده متنی حداکثر با 35 کاراکتر به همراه زمان و تاریخ مشخص را دارید .

 

بازی ها (Games) :

در این گوشی سه بازی موجود است ، یکی فوتبال که با وجود صفحه کوچک گوشی ، بازی با آن سخت است . و دیگری RAPID ROLL که یک بازی برای بالا بردن سرعت عمل است و در نهایت بازی مار ، که همه با آن آشنا هستید .

 

image
    
image

 

 باید اشاره نمود که كلاً به خاطر شکل دکمه ها ، اندازه کوچک آن ها و طرز قرار گیری آن ها ، بازی کردن با گوشی کمی دشوار است . 

 

اضافه ها (Extra) :

یک ویرایش گر ملودی ، برنامه تبدیل واحدها و کمیت ها ، یک ماشین حساب ساده ، تایمر و کرونومتر و ساعت سخنگو در این قسمت موجود می باشند .

 

و در نهایت :

بر قراری تماس با این گوشی از کیفیت معمولی برخوردار بوده و حجم صدای بلند گو ها نیز برخی اوقات کمتر از حد مناسب است ،حساسیت میکروفن دستگاه نیز کافی بوده  و دستگاه مجهز به زنگ 20 تن پلی فونیک می باشد که کیفیت پخش آن نیز خوب است ، قدرت لرزاننده دستگاه نیز در حد متوسط است . حالت صحبت از طریق بلندگو ها دارای کیفیت بالا بوده و تنها با فشار دادن یک دکمه می توان آن را فعال کرد . 1600 یکی از گوشی های عادی در عین حال کار آمد با طول عمر بالای باتری و صفحه ی نمایش رنگی می باشد به عنوان ضعف تنها می توان به پوشش باتری گوشی اشاره کرد که کمی غیر قابل اطمینان بوده و با یک فشار احتمال شکستن آن می رود .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)