Nokia 1100

نوكیا ، به علت نداشتن گوشی های ارزان قیمت ، همیشه سرزنش می شد ؛ گوشی كه قابل مقایسه با گوشی های دیگر كارخانجات و تولید كنندگان باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  NOKIA 1100

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

- گوشی موبایل

- شارژر

- راهنمای مصرف كننده

نوكیا ، به علت نداشتن گوشی های ارزان قیمت ، همیشه سرزنش می شد ؛ گوشی كه قابل مقایسه با گوشی های دیگر كارخانجات و تولید كنندگان باشد . تنها گوشی ارزان نوكیا كه قابل توصیه بود ، 3310 بود ، كه تا حد زیادی قدیمی و خارج از رده بود . عرضه  1100 به نحوی ، راه حلی برای این مشكل بود . اما تولید این گوشی ، به این آسانی هم كه فكر می شد ؛ نبود .

نوكیا اولین سری رده های 1000 را در مسكو عرضه نمود و پیش از آن نیز ، تنها در آمریكا این سری ها شناخته شده بودند . نوكیا،  این گوشی را برای در دست گرفتن بازار تولید نمود . ولی تولید كنندگان بر این عقیده بودند كه این گوشی ، گوشی مقرون به صرفه ای نمی باشد . 1100 از نظر قیمت مناسب و قابل قبول بود اما ، ارزان سازی ، هیچ گاه جزء سیاست نوكیا نبوده است. تولید كنندگان و سیاستمداران تولید بر این عقیده بودند كه اگر گوشی با قیمت كمی بالاتر از قیمت رقبا به بازار بیاید ، كل بازار را تسخیر خواهد نمود . نوكیا اعلام نمود كه این گوشی برای سنین بالا ساخته شده است و همچنین مصرف كنندگان محافظه كار ؛ یعنی خریدار تا وقتی كه این گوشی كار می كند ، آن را نگه می دارد ، مثل فروشندگان كوچك و مردم عادی . همین مسئله كافی بود ، تا یك خریدار با چنین هدف و قیمتی ، با خریدن 1100 راضی شود . البته ، موارد جدیدی نیز به گوشی افزوده شد تا مشكل سنین مختلف و فرهنگ های دیگر را نیز حل كرده باشد . مثلا 1200 برای جوانتر ها ، 1300 (جایگزین مناسب برای صاحبان3330  و 3310) .

 

image

 

پس می بینیم كه نوكیا ، خط تولیدی را نه به جهت قیمت ؛ بلكه به جهت اهداف خاص مشتریان به راه انداخته است .

1100 دارای طراحی خاصی می باشد كه بیشتر شبیه به یك طراحی صنعتی است. قاب دستگاه قابل تعویض می باشد و شما می توانید پشت و روی گوشی را تعویض نمائید . البته مصرف كنندگان از این مزیت  استقبال زیادی نكردند ؛ مگر در مواقعی كه قاب گوشی به هیچ عنوان قابل استفاده نبوده است .

گوشی شما خیلی بزرگ نمی باشد ، حدودا 106x46x20 میلیمتر كه البته در دست شما ناپدید هم نمی گردد . وزن گوشی 86 گرم است كه نسبت به اندازه اش ، می توان گفت : كمی سنگین است .

كناره های دستگاه حالت دنده ، دنده دارد تا از سُر خوردن گوشی هنگام مکالمه جلوگیری کند . دستگاه نه ضد ضربه است و نه ضد آب و تنها محافظ آن ، قاب پلاستیكی روی آن می باشد . یك چراغ قوه هم در بالای گوشی قرار دارد كه به اندازه نور 3200 هم به شما نور نمی دهد . چراغ قوه گوشی ، با نگه داشتن كلید C روشن ، و با 2 بار فشار دادن آن ، به طور ثابت روشن می ماند .

 

image

 

حقیقت امر این است كه گوشی دارای 2 فرورفتگی جهت بند دست و یا گردن می باشد . انداختن یك بند در هردو فرورفتگی مقاومت بیشتری را ایجاد خواهد كرد . محل اتصال هندزفری و شارژر ، در پائین گوشی قرار دارد . صفحه نمایش شما ، سیاه و سفید ؛ ولی گرافیكی است . چراغ صفحه یك LED سبز رنگ می باشد . اطلاعات روی صفحه مثل 6210 و 3310  خوانا ، و اندازه نوشتار نیز مناسب و بزرگ می باشد . اندازه صفحه (رزولوشن) 65×96 است . شما می توانید در تابش نور هم به راحتی به خواندن خود ادامه دهید و خلاصه یك صفحه نمایش عالی سیاه و سفید در اختیار شما است .

صفحه كلید شما از جنس سیلیكُن بوده و اگر قاب روی آن را بردارید ، خواهید دید كه این دستگاه یکپارچه می باشد . كلید های شما تقریبا به هم چسبیده و در سایز متوسط می باشند . اعداد و حروف ، با فونت بزرگ روی آنها درج گردیده است. نور پس زمینه صفحه كلید سبز رنگ بوده و لی متاسفانه ، كلید ها در تاریكی برای زدن SMS ، به خوبی دیده نمی شوند ولی به هر حال برای شماره گیری و نوشتن ، راحت می باشند .

در پشت گوشی باتری Li-Ion , 850mAh (BL-5C)  می باشد ، كه یك باتری مناسب در این دستگاه می باشد و به گفته نوكیا می تواند تا 400 ساعت در حالت استند بای و یا 2 تا 4.5 ساعت در حالت صحبت با گوشی باقی بماند . باتری نزدیك به یك هفته با 40 دقیقه صحبت و 10 دقیقه كار با دیگر كارایی های گوشی ، كار می كند . شارژ كامل دستگاه ، 3 ساعت طول خواهد كشید و این خواص ، با بهترین تولیدات فیلیپس قابل مقایسه می باشد .

محل قرارگیری سیم كارت هم به نحوی دور از انتظار است ؛ ولی با این حال راحت و خوب می باشد .

 

image

 

منوها (Menu) :

برای رسیدن به منوی اصلی باید دکمه ی وسط فشار دهید . منوی شما به صورت سنتی و با تصاویر متحرك ، طراحی شده است . زیر منو ها به صورت لیست چیده شده اند . با فشار دادن دكمه C به منوی بالاتر ، دست خواهید یافت . كلید های بالا و پائین هم در سمت راست گوشی ، قرار گرفته اند كه كمی غیر معقول بوده و شاید بهتر بود ،  نوكیا آنها را در وسط قرار میداد چرا كه خیلی اوقات ، كلید وسط با كلید های حركتی بالا و پائین اشتباه گرفته می شوند .

نبود كلید های جدا برای قطع و وصل تماس ، كمی ناراحت كننده می باشد و برای تائید تماس ورودی ، باید كلید وسط را فشار دهید . اگر می خواهید ، یكی از تماس هایی كه را كه گرفته اید ، تكرار كنید ، باید دكمه بالا را فشار دهید . تلفن های از دست رفته شما ، تنها از طریق منو ها قابل دسترسی می باشند . دستیابی به منوها بسیار سخت تر از گوشی های دیگر است . و این بدلیل موقعیت دكمه ها و ساختار اصلی منو می باشد .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

برای دستیابی به لیست تلفن هایتان ، كافی است دكمه فلش رو به پائین را فشار دهید . شماره های سیم كارت و شماره های موجود در حافظه ی گوشی به صورت یکجا نشان داده می شوند . این لیست معمولی حالت جستجو نیز دارد . شما می توانید 50 شماره تلفن را در حافظه گوشی تان ذخیره نمائید . همچنین شما قابلیت تنظیم زنگ تماس مخصوص برای هر شماره را خواهید داشت .

 

پیام ها (Messages) :

شما این امكان را دارید كه 50 پیام را در گوشی ذخیره نمائید و برای متن های تایپ شده ، T9  نیز موجود می باشد . امكان ذخیره 10 تصویر سیاه و سفید در گوشی موجود می باشد كه 8 تصویر ، توسط نوكیا ذخیره شده و جای 2 تصویر برای شما خالی می باشد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد .

با فشار دادن دكمه وسط ، به لیست تماس های گرفته شده دست می یابید . لیستی با عنوان لیست تركیبی طراحی نشده است . در هر لیست 10 شماره ذخیره می گردند و طول مدت تماس و قیمت آن نیز قابل دستیابی می باشد . (قیمت در صورتی قابل مشاهده می باشد که شبکه این امکان را فعال کرده باشد)

 

تنظیمات صوتی :

تمامی تنظیمات صوتی در این قسمت قرار دارند . انتخاب زنگ برای تماس ها ، پیام ها ، زنگ بیداری و تنظیم صدای آن ؛ پروفایل ها هم بسیار شبیه دیگر گوشی های نوكیا بوده كه می توان مشخصات آنها را كامل نمود .

 

تنظیمات (Settings) :

تنظیمات تاریخ ، زمان ، قفل صفحه كلید و بعضی تنظیمات دیگر در اینجا قرار گرفته اند .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

زنگ بیداری در این قسمت تنظیم می شود و می تواند برای هر روز مشخص ، نیز تعیین گردد .

 

به یاد آْورنده (Reminder) :

شما می توانید ، چند یاد آورنده به همراه متنی كوچك وارد گوشی خود نمائید .

 
بازی ها (Games) :

2 بازی در این گوشی وجود دارد : یكی SNAKE 2 و دیگری SPACE IMPACT

 

اضافه ها (Extra) :

ماشین حساب ، تبدیل كننده واحد ، كرونومتر (STOP WATCH) ، شماره گیر معکوس زمان ، سازنده ملودی ، اسكرین سیور ، و همگی در EXTRA موجود می باشند .

 

و در نهایت :

یك گوشی با كارایی ساده و طول عمر باتری بالا ، ساده و خوب ، البته حین صحبت كردن كاملاً وضوح صدای گوشی های گران قیمت را نخواهد داشت و بیشتر احساس می شود كه به خاطر موقعیت بد صحبت كننده می باشد ، اما چنین نیست !

صدای زنگ ها پلی فونیك نیست ، ولی بلند و واضح است . همچنین دستگاه از ویبره ی مناسب و به اندازه كافی قوی ، بر خوردار است ؛ به قدری كه وقتی در جیب شما باشد متوجه آن خواهید شد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

حمید

۱۳۹۵/۸/۲۶
سلام .یک گوشی نوکیا ساده یازده دوصفردارم که هنگام تماس نه صدا میاره ونه صدا میبره .صدای زنگ تماس هم نمیاد .لطفا راهنمای کنید

مجید سوزوکی

۱۳۹۵/۵/۲
من مشهدم توروبه امام رضا یکی بگه اصل فنلاندش اینجا پیدا میشه یانه اگه میشه زودی ادرس بدید

حسین

۱۳۹۵/۳/۲۹
سلام من میخوام یکی ازاین گوشیها ی 1100 بخرم لطفا راهنمایی کنید ازکجابخرم

پوری1100

۱۳۹۵/۳/۲۵
ببخشید من یک مدل از این گوشی خریدم هندی است بدرد می خورد یا ردش کنم

اشکان

۱۳۹۵/۱/۷
100
من همین الان یکی آک خریدم پلمپ