خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note N7000 ؛ بازی قدرت

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note N7000 ؛ بازی قدرت

تبلت ها جذاب هستند اما هدفی هم دارند. صفحه ی نمایش بزرگتر ، رزولوشن بالاتر تصویر و مقدار شارژ بیشتر باتری ، آنها را برای انجام کارهای خاص ، مناسب و با ارزش می کنند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۹/۱۷

Samsung Galaxy Note N7000 ؛ بازی قدرت

معرفی

تبلت ها  جذاب هستند اما هدفی هم دارند. صفحه ی نمایش بزرگتر ، رزولوشن بالاتر تصویر و مقدار شارژ بیشتر باتری ، آنها را برای انجام کارهای خاص ، مناسب و با ارزش می کنند. به همین دلیل است که مردم نه تنها جذب آنها می شوند بلکه به تبلت ها احساس نیاز پیدا می کنند . چیزی که چندان خوشایند نیست احتیاج به حمل همیشگی دو دستگاه به طور همزمان است ، مخصوصا هنگامی که یکی از آنها در هیچ جیب متعارفی قرار نمی گیرد .
image
 اینجاست است که Galaxy Note  Samsung خود نمایی می کند . هدف شرکت این بود که رزولوشن بالای تصویر و مقدار شارژ بالای باتری  یک تبلت را با هم ادغام کرده و محصول تازه ای را روانه ی بازار نماید که همچنان بتوان آن را در جیب قرار داد . به طور حتم این گوشی اهداف Samsung را برآورده ساخته است  . اما موفقیت تضمین شده نیست. هیچ شباهتی بین  Samsung Galaxy Note  و تلبت های  هفت اینچی وجود ندارد . کاربران واقعی به راحتی نسبت به مزیت ها و فواید Galaxy S II متقاعد خواهند شد اما ما در مورد  یک تبلت فشرده مطمئن نیستیم  .

image
image

اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم با دید منفی  گوشی را مورد بررسی قرار دهیم . بیایید نگاهی به ویژگی های آن بیندازیم :

ویژگی های کلیدی :

·         پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G·         پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه·         صفحه نمایش تمام لمسی خازنی 5.3 اینچی Super AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن   1280 x800) WVGAپیکسل )·         سیستم عامل Android 2.3.5 به همراه رابط کاربری TouchWiz 4·         پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی Cortex A9 ، شتاب دهنده گرافیکی Mali-400MP ،تراشه Exynos و یک گیگابایت حافظه  RAM·         دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار، فلاش LED ، سیستم تشخیص چهره ، لبخند و چشمک·         ضبط ویدیویی HD 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه·         پشتیبانی دو بانده از Wi-Fi 802.11 b/g/n·         GPS  به همراه عملکرد AGPS ، قطب نمای دیجیتال·         حافظه داخلی 16/32 گیگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD·         سنسورهای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و مجاورت·         سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری·         امکان شارژ از طریق پورت microUSB با قابلیت USB Host ،و تبدیل آن به خروجی تلویزیون با (پشتیبانی از پخش 1080p با استفاده از MHL)·         بلوتوث استریو  v3.0·         رادیو اف ام با RDS·         کیفیت صدای فوق العاده·         بدنه باریک (ضخامت 9.7 میلی متری) و وزن معقول 178 گرم·         دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی برای برقراری تماس های ویدیویی·         پشتیبانی کامل از فلش ، بهره گیری از شتاب دهنده گرافیکی در مرورگر وب و فراهم آوردن امکان پخش ویدیویی 1080p در آن·         پشتیبانی از) NFC اختیاری، اما نه بدون به روز رسانی نرم افزاری(·         ویرایشگر اسناد آفیس·         نصب بودن پیش فرض File Manager·         پشتیبانی فوق العاده از فرمت های ویدیویی·         باتری 2500 میلی آمپری

نقاط ضعف اصلی

·         در هر جیبی به راحتی قرار نمی گیرد .·         استفاده از گوشی با یک دست بسیار سخت تر از گوشی های هوشمند دیگر است .·         بدنه تمام پلاستیکی·         عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین·         صفحه ی HD از ماتریس PenTile استفاده میکند که باعث کاهش رزولوشن تصویر شده میشود.·         قرار گیری اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری·         صدای ضعیف بلندگوگوشی های هوشمند زیادی وجود ندارند که در حال حاضر  بتوانند خود را به رخ Galaxy S II بکشند اما Galaxy Note به راحتی می تواند از پس این کار بربیاید . چیپ ست Exynost با پردازنده ی قویتری ، صفحه ی  AMOLEDبا یک ملیون پیکسل و از همه مهم تر اینکه امکانات بسیار زیادی هم در آن قرار داده شده است . و حتی سیستم عامل اندروید که به مصرف زیاد باتری مشهور است نمی تواند در یک روز باتری  2500   میلی آمپر گوشی را تمام کند . البته در این ویژگی بسیاری از گوشی ها حرفی برای گفتن ندارند .
image
 این گوشی قلم S  را به ما معرفی می کند که به طور حتم یک بعد کاملا جدید را در استفاده از گوشی های هوشمند پدید می آورد  . نوت پد های از مد افتاده ، اخیرا مدل جدیدی را عرضه نکرده اند اما Galaxy Note از ویژگی آنها برای برتری خود به خوبی استفاده کرده است .
image

نگاهی به محتویات درون جعبه

سامسونگ توانسته است Galaxy Note را در یک جعبه ی بسیار متراکم جا بدهد که تنها چند میلیمتر از خود دستگاه  بزرگتر است . این بسته شامل یک شارژر، یک هدست یک تکه، یک کابل Micro USB و کتابچه راهنمای کار با گوشی است که شامل تمام موارد اولیه می شود.  باید توجه داشته باشید که دستگاه خارج از جعبه به  فضای بیشتری نیاز دارد.
image
خبر بد این است که تبدیل MHL که باید از آن برای بهره گیری از خروجی HD تلویزیون از آن استفاده شود و همین طور تبدیلی که امکان استفاده از قابلیت USB Host را مهیا می سازد ، به صورت جداگانه به فروش می رسند.بسیاری از کاربران حتی زحمت خرید این دو را نیز به خود نمی دهند و شانس آزمودن آن ها را نیز نمی یابند.
image

نگاه 360 درجه به Samsung Galaxy Note  :

Galaxy Note با ابعاد x 9.7  146.9 x 83  میلیمتری یک گوشی هوشمند معمولی برای شما نخواهد بود. سامسونگ بخوبی توانسته قسمتهای میانی گوشی را بسیار نازک نگه دارد ، در صورتیکه گوشی های بزرگ معمولا در این موارد بسیار حساس هستند. Galaxy Note ابعاد بزرگی دارد اما از نوع گوشی های خشک و سنگین نیست . بدنه ی باریک و صفحه نمایش بزرگ حس شکنندگی و کمبود قدرت فیزیکی را به ما منتقل می کند . 178 گرم وزن سبکتر از چیزی است که شما انتظارش  را داشتید و تنها 10 گرم از Optimus 3D (گوشی شرکت ال جی) سنگین تر است.

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ با طراحی Galaxy Note به سراغ سادگی رفته و ایده ی خوبی به نظر می رسد. صفحه ی نمایش5.3  اینچی بسیار ایده ی خوبی است و به سادگی طراحی شده و نکته ی خاصی در این زمینه وجود ندارد . قسمت پشت گوشی برجستگی خاص دارد که در مدل Galaxy S II  هم آنرا شاهد بودیم و مورد استقبال قرار گرفته بود. در این مدل رنگ آن آبی تیره عرضه شده (خیلی تیره تقریبا مثل مشکی) با وجود این برجستگی ، در دست گرفتن گوشی راحت تر صورت می گیرد . دستگاهی با این ابعاد برای در دست گرفتن معمول دشوار تر گوشی های معمولی است و برجستگی روی کاور باتری میتواند کمی در این زمینه کمک کند.این گوشی دارای یک قاب فلزی است که در کناره های گوشی و پانل جلویی همراه با یک دکمه ی کنترلی کشیده شده است. البته این تنها چیزی است که در حالت خاموش صفحه ی گوشی به چشم می خورد . زمانی که آنرا روشن میکنید تمام توجه ما را صفحه ی آن به خود جلب میکند.

صفحه نمایش

Samsung Galaxy Note  N7000 دارای صفحه ی 5.3 اینچی Super AMOLED با رزولوشن WXGA است . بله درست است، ما در مورد کنتراست بی همتا ی 800 *1280پیکسل در بزرگترین صفحه ی AMOLED در بازار صحبت میکنیم. (عنوانی که بزودی تبلت گلکسی 7.7 بزودی از آن خود خواهد کرد).  Super AMOLEDها در  مقیاس کوچکتر بقدر کافی گیرا بودند ، اما این مدل تماشایی است.پس از ذکر مشخصات، کمتر نیاز داریم تا در مورد کیفیت تصویر صحبت کنیم. با تراکم پیکسل در حدود 285 پیکسل در اینچ و کنتراست نا محدود، این AMOLED بسیار بزرگ وسیله ای لذت بخش برای استفاده است .سطوح روشنایی مناسب و کافی هستند ( اگرچه جزو  قسمت های مهم Super AMOLED نیستند) و گوشی عملکرد فوق العاده و بدون عیبی در فضای باز دارد . همه ی نوشته ها بدون اهمیت داشتن میزان شدت نور خورشید در نمایشگر گوشی کاملا خوانا می باشند . زوایای دید نیز جزو نقاط قوت محسوب میشوند اینطور به نظر میرسد که آیکن ها روی سطح شیشه نقاشی شده اند.مانند دیگر AMOLED های اخیر شرکت سامسونگ، نمایشگر Galaxy Note تنظیماتی برای اشباع رنگ دارد.شما می توانید بین رنگهای فوق العاده زنده اما نه چندان واقعی و رنگهای طبیعی تر انتخاب خود را انجام دهید.تنها نقطه ی ضعف در صفحه ی 5.3 اینچی اینست که علی رغم برادران Super AMOLED Plus دیگرش ، بجای ماتریس RGB از PenTile استفاده میکند . یعنی اینکه هر پیکسل بجای سه زیر پیکسل، دو زیر پیکسل دارد که هروقت بارگزاری زیر پیکسل ها استفاده میشود، رزولوشن موثر را کاهش میدهد.به هر حال با داشتن پیکسلهای بسیار زیاد ، نقطه نقطه بودن صفحه  کمتر به چشم می آید. یعنی باید از فاصله ی بسیار نزدیکتر از فاصله ی مناسب و معقول نگاه کرد تا پیکسل ها را مشاهده کنید . با آن نوع تراکم پیکسل ، PenTile تفاوت کمتری ایجاد میکند.
image
 در آخر ، در اینجا ما آزمون سنتی روشنایی صفحه را انجام می دهیم که تایید میکند صفحه ی Galaxy Note در مقایسه با Galaxy S2 که از ماتریس PenTile  استفاده میکند، کمی روشن تر است . نمره ها ی ستون سوم و ششم اهمیت دارند. 
image

کنترل ها

گرچه مجبوریم چشمان مان را بر روی این همه زیبایی ببندیم و به ادامه بررسی طراحی سخت افزاری گوشی بپردازیم.در پایین صفحه نمایش ، همان سه کلید همیشگی که در نسخه بین المللی galaxy S دیده می شد ، تعبیه شده اند. در این قسمت کلید سخت افزاری Home در مرکز و کلید های خازنی Menu و Back در دو طرف آن به چشم می خورند.مثل همیشه با فشردن طولانی مدت کلید ها به عملکردهای دیگری دست می یابید ، با فشردن طولانی مدت کلید Menu به جستجوی Google و با فشردن طولانی مدت کلید Home به Task Switcher دست خواهید یافت. اگر دو بار پیاپی کلید Home را بفشارید ، امکان استفاده از دستور صوتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
image
در بالای صفحه نمایش ، گوشی خروجی صدای مخاطب و سنسورهای محدود کننده نور و مجاورت گوشی به چشم می خورند. دوربین ثانویه ای نیز برای تماس های تصویری تعبیه شده است و این بار به یک دوربین دو مگاپیکسلی ارتقا داده شده است.کناره سمت چپ Samsung Galaxy Note  میزبان کلیدهای تنظیم صدا و روزنه مخصوص بند گوشی است ، از کلیدهای تنظیم صدا می توانید برای افزایش و کاهش بزرگنمایی در دوربین هم بهره بگیرید. البته جای مناسبی برای دسترسی نمی باشد . می توان گفت که اگر شما بخواهید گوشی را فقط با یک دست کنترل نمایید ، دسترسی به دکمه ها غیر ممکن است . اما زمانی که شما گوشی را به صورت افقی نگه می دارید ، دکمه ها دقیقا زیر انگشت شست قرار می گیرند و برای فیلم برداری نیز چنین است .
 

image
image

دلیل مهم تر قرار دادن دکمه های تنظیم صدا در سمت چپ گوشی وجود کلید روشن/خاموش/قفل صفحه نمایش در سمت راست آن است است و اگر در بالای گوشی تعبیه می شد ، دسترسی به آن راحت تر بود . اثری از کلید اختصاصی دوربین که قطعا از آن استقبال می شد ، به چشم نمی خورد. کلیدهای مجازی شاتر در نظر گرفته شده از حد کامل فاصله دارند.

image
image

کناره بالایی گوشی، سوکت صوتی 3.5 میلیمتری استاندارد را که هیچ پوشش محافظی نیز ندارد ، در خود جای داده است و همین طور میکروفون دوم آن ( که امکان ضبط صدای استریو در ویدئو ها و جلوگیری از نویز در تماسها را میدهد) نیز همینجا قرار دارد .

image
image

 کناره پشتی Samsung Galaxy Note جاییست که لنز دوربین هشت مگاپیکسلی را در خود قرار داده است. درست در کنار آن ، فلاش LED دیده می شود که می توانید چه در هنگام عکاسی و چه در هنگام فیلمبرداری از آن بعنوان نور کمکی استفاده کنید.
image
قسمت قلم S در پایین گوشه ی راست قرار دارد.قلم به همراه یک کلید است که اجازه ی انجام عملیات دیگری را هم به شما می دهد، به طور حتم در قسمت های بعدی بررسی به آنها توجه خواهیم کرد . چیزی که میخواهیم اینجا بگوییم اینست که خود قلم راحت بیرون نمی آید .شاید اینطور بهتر از این باشد که شل باشد و گم شود.

image
image

پورت microUSB در کناره پایینی گوشی تعبیه شده است و از آن هم برای شارژ گوشی و هم برای انتقال داده از/به گوشی استفاده می شود. نه تنها این پورت از USB Host پشتیبانی می کند بلکه با وجود تبدیل MHL قابلیت استفاده از آن به عنوان خروجی تلویزیونی HD نیز وجود دارد.با بازکردن کاور گوشی باتری  2500 mAh دیده میشود که به اندازه ی کافی قدرتنمد هست تا Galaxy Note را تا چند روز با استفاده ی معمولی روزانه نگه دارد . گرچه صفحه ی نمایش باید تاوان اندازه ی بزرگ خود را بدهد و نباید انتظار معجزه داشت.باتری گوشیSamsung Galaxy Note  توانست حدود 39  ساعت دز حالت معمولی استفاده ی روزانه شارژ نگه دارد . می توانید 39 ساعت مقدار شارژ باتری را صرف یک ساعت تماس 3G و یک ساعت پخش ویدئو و یک ساعت وبگردی در هر روز کنید . این نتیجه از چیزی که از دیگر گوشی های هوشمند این دوره  میبینیم ، بسیار بهتر است.
image
کنار باتری اسلات Micro SD و قسمت سیم کارت قرار دارند. باعث تاسف است که نمیتوانید کارتهای میکرو اس دی را در حالتی که روشن است عوض کنید و با این همه فضای کافی احساس می کنیم سامسونگ می توانست بهتر عمل کند.در کل تکنولوژی سامسونگ  دو قسمت دارد. اگر به آن نگاه کرده و یک تبلت فشرده را بینید عاشق  صفحه ی شکننده ی ان خواهید شد. البته ، کار کردن با یک دست حداقل  در ابتدا بسیار سخت است  اما غیر ممکن نیست .کلیدهای سخت افزاری معمولا در دسترس نیستند اما در عوض صفحه ی HD فضای زیادی را در اختیار شما می گذارد که میتوانید از تصاویر، ویدئو ها و وب سایتهای مورد علاقه تان لذت ببرید.طراحی ساده ی ظاهر  و بدنه ی کاملا پلاستیکی برای این گوشی مناسب است. درمورد کیفیت ساخت تردیدی وجود ندارد. صفحه ی بزرگ و نیمرخ نازک باعث میشود بنظر شکننده بیاید اما برای استفاده ی روزانه چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

image
image

چیزی که شما در موردش اطمینان ندارید، استفاده از آن بعنوان یک گوشی تلفن است.کمی عجیب به نظر میرسد اما خب پس هدفون ها به چه درد میخورند؟

رابط کاربری

Samsung Galaxy Note  با نسخه ی 2.3.5 Gingear bread اندروید به بازار عرضه می شود و نسخه ی چهارم Touch wiz به طور پیش فرض بر روی آن نصب است . تغییر ظاهری آن بیشتر در رزولوشن WXGA مشاهده می شود و می تواند کیفیت بهتری را ارائه دهد . البته بیشتر بخش ها شبیه گوشی Galaxy S II   می باشد .تمامی تغییرات سخت افزاری خوب هستند اما سال های اخیر به ما نشان داده اند ، آنچه سبب جلب رضایت کاربران می شود ، تجربه خوب از کار با رابط کاربری گوشی است. البته سامسونگ به ارائه چنین تجربه ای مشهور است و تمامی تلاش شان را هم برای بهبود رابط کاربری اختصاصی شان یعنی TouchWiz به کار گرفته است.تغییرات حاصل شده توسط نسخه 4 این رابط از صفحه قفل گوشی آغاز می شوند و اکنون به جای اینکه تنها در دو سمت حرکت کنید ، با کشیدن انگشت تان به هر سو ، قفل گوشی باز خواهد شد. قابلیت جذابی که به رویدادهای از دست رفته چون تماس ها و پیام ها نیز الگوی قفل گشای خاص خود را می بخشد ، نیز در اینجا در دسترس است.

image
image
image
image

صفحه اصلی نیز شاهد بهبود هایی بوده است ولی دچار تغییرات زیادی نشده است. از طراحی چهارگوش برای ویجت ها استفاده شده ، طراحی آن ها به روز شده و چندین ویجت جدید نیز برای افزایش دادن قابلیت های عملکردی به رابط افزوده شده اند. رویه افزودن ویجت های جدید نیز با وجود جلوه های انتقالی خاص و جدید ، شکلی نو به خود گرفته است.

image
image
image

ویجت Power که امکان کنترل فرستنده های گوشی را در اختیار کاربر قرار می داد ، نیز بهبود یافته و اکنون به شما اجازه می دهد زمان خاموش شدن صفحه نمایش را نیز در همان صفحه اصلی تنظیم نمایید و علاوه بر این میانبری نیز به منوی تنظیمات در اختیارتان قرار می دهد. این دو نکته کوچک استفاده از این ویجت را ارزشمند می سازد . در اغلب گوشی های اخیر سری Galaxy ، باید این کار را از طریق ناحیه یادآورها انجام می دادید.این گوشی درست همانند Galaxy S II  دارای دو عکس پس زمینه پویا یا Live Wallpaper جدید است. در اصل این دو در همکاری با Accuweather توسعه داده شده اند و وضعیت آب و هوایی فرا بر روی صفحه نمایش می دهند.

image
image

همچنین تعدادی ویجت مخصوص برای Galaxy Note  در نظر گرفته شده است مانند S Pen که اجازه ی دسترسی به برنامه را به طور مستقیم به شما می دهد .ویرایش صفحات اصلی مثل سابق صورت می پذیرد، با کاهش بزرگنمایی با استفاده از Pinch Zooming می توانید نمایی مجتمع از تمامی صفحات اصلی را مشاهده کرده و به آسانی به سازماندهی ، حذف و یا اضافه کردن آن ها اقدام نمایید.
image
نقاط شماره گذاری شده ، صفحه ای که در آن هستید را مشخص می کنند. با فشردن و نگاه داشتن دست تان بر روی این نقاط ، می توانید با مشاهده پیش نمایشی کوچک از صفحات اصلی ، به سرعت میان آن ها جا به جا شده و به صفحه ای که می خواهید ، برسید.
image
بهبودهایی نیز در منوی اصلی یا App launcher صورت داده شده است. برای مثال ، اکنون امکان ایجاد پوشه ها در این بخش نیز حاصل شده است (گرچه این امکان پیش از این در صفحات اصلی وجود داشت اما نمی شد کاربردهای چندانی برای آن یافت).ایجاد پوشه ها کماکان کار بسیار آسانی است ، در حالت ویرایش آیکون هایی را که می خواهید بر روی آیکون پوشه ای که در پایین صفحه به نمایش در آمده می کشید و همین!به همین سادگی می توانید به ایجاد پوشه ها بپردازید.به همان شیوه ، می توانید به ایجاد صفحات دیگری در منوی اصلی نیز اقدام نمایید. کافیست به مرور منوها پرداخته و آیکون هایی را که می خواهید به صفحه جدید بیافزایید ، به آن بکشید.نیازی به ذکر این نکته نیست که همانند صفحه اصلی می توانید به ویرایش منوی اصلی هم بپردازید ، با استفاده از Pinch Zooming و کاهش بزرگنمایی می توانید به افزودن ، حذف و یا سازمان دهی آیتم های منوی اصلی نیز اقدام نمایید.نوع طراحی ناحیه یاد آورها هم شاهد تغییراتی در TouchWiz 4 بوده است اما این تغییرات چندان جدی نیستند. در قسمت منو ، در هر ردیف از صفحه پنج برنامه به جای چهار برنامه مشاهده می شود . یعنی صفحات پنج در پنج می باشند  . همچنین منوی پایین گوشی نیز دارای پنج گزینه است که به دلیل بزرگ بودن صفحه ی نمایش آن هست.   
image
از سوی دیگر ، Task Manager که سامسونگ با سخاوت خاصی آن را از پیش نصب کرده است ، نیز به روز رسانی هایی در خود دیده است. صفحه نمایش RAM تغییر کرده و اکنون تنها یک کلید پاکسازی حافظه به جای دو کلید پیشین در آن دیده می شوند. اکنون با وجود یک گیگابایت حافظه RAM و رویه جدید Gingerbread در بررسی مداوم پروسه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند، تصور نمی کنم چندان نیازی به استفاده از این Task Manager داشته باشید اما به هر حال داشتن آن از نداشتن آن بهتر است.

image
image
image

علاوه بر این ، دستیابی به Task manager بسیار آسان است ، می توانید ویجتی را بر روی صفحه اصلی قرار داده و یا از میانبری که پیش از این هم ذکر شد ، نگاه داشتن کلید Home ، برای اجرای آن استفاده کنید.درست مانند برادر خود یعنی Samsung Galaxy S2 گوشی دارای  کنترل های حرکتی است. البته Turn To mute اصلا قابلیت جدیدی نیست اما امکان افزایش و کاهش بزرگنمایی با کج کردن گوشی به طرفین ایده خلاقانه و جالبی است.با چرخاندن گوشی می توانید به حرکت دادن ویجت ها بر روی صفحه اصلی و یا آیکون ها در منوی اصلی نیز بپردازید. البته این کنترل ها بسیار شبیه به کنترل های حرکتی در LG Optimus 2X و Black است اما کنترل ها به نوعی متفاوت فعال می شوند.  قلم S  قلم S به احتمال زیاد چشمگیرترین تغییر در مورد رابط کاربری است که Galaxy Note به ارمغان می آورد. ما می دانیم بسیاری از شما در مورد استفاده از styli بر روی یک صفحه نمایش خازنی تردید دارید، اما دلیلی وجود دارد که این قلم سزاوار یک نام است.قلم S دستگاه منفعل (بدون باتری) است، اما هنوز هم به لطف دکمه ای که درون چوب کوچک قرار گرفته ، عملکردهای زیادی ارائه می دهد. شما به سادگی می توانید آن را برای تغییر مکان انگشت خود استفاده کنید اما این مسئله مهم اینجا است.لذت واقعی از زمانی آغاز می شود که دکمه قلم S را وارد بازی کنیم. برای مبتدی ها ، اگر شما کلید را نگه دارید و قلم   S بر هر صفحه از  UI گوشی نگه دارید، از صفحه ی تصویر یک عکس میگیرد و مستقیما به حالت ویرایش میرود و میتوانید یاد داشتهایی روی همان صفحه داشته باشید.
image
غیر از این کار S شما می توانید کلید را نگه دارید و دو ضربه روی صفحه نمایش بزنید(دوباره در هر بخشی از رابط کاربری کار می کند)  . که فقط یک صفحه خالی برای یادداشت برداری، رسم و غیره است.فشردن قلم کلید S و کشیدن به سمت چپ به معنی عقب است، بنابراین می توانید با آن رابط کاربری را هدایت کنید. اگر شما به جای انجام همین کار بطرف بالا بکشید، منوی متنی ظاهر خواهد شد ، همینطور اگر کلید سمت چپ لمسی را فشار دهید. این بدان معنی است که قلم  S به شما اجازه ی بکار انداختن  phoneblet بدون فشار دادن کلید سخت افزاری میدهد و از Gingerbread یک پلت فرم تمام لمسی می سازد.قلم S  سریع نیست و در واقع می توان گفت کمی کند است . اما با دقتی که دارد کار بخوبی انجام می شود . مطمئنا فضای پیشرفت وجود دارد اما حتی به عنوان قلم فانتزی بسیاری از درهای زیبا را به روی Galaxy Note باز می کند.اوضاع ممکن است زمانی بهتر  شود که  Samsung ، S Pen SDK را در ماه دسامبر به بازار عرضه کند و  رقبا وارد میدان رقابت شوند . پتانسیل اصلی بازار در آن دوره می باشد  اما Samsung apps   فقط از بخشی از موقعیت استفاده می کند . و این به توسعه دهندگان  بستگی دارد که چقدر بخواهند سرمایه گذاری کنند . پیش نیاز اصلی و مهم برای سامسونگ این است که Note های خود را به تعداد کافی به فروش برساند  تا به سود رسانی برای توسعه دهندگان آسان شود در غیر این صورت همه ی این کارها بیهوده است .با وجود تراشه Exynos ، تجربه کلی کاربری در Galaxy Note فوق العاده روان است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد ، در قسمت بعد نیز همراه ما باشید تا نگاهی نزدیک تر به پردازنده Cortex A9 و شتاب دهنده گرافیکی Mali-400MP بیاندازیم.

ارزیابی و سنجش عملکرد

تراشه Exynos 4210 ، قطعه ای است که Galaxy Note برای عملکرد سریعش به آن اتکا می کند. با وجود پردازنده دو هسته ای Cortex A9 ARM، که از فرکانس 1.4 گیگاهرتزی برای نخستین بار در دنیای موبایل استفاده می کنند ، شتاب دهنده گرافیکی Mali-400MP جدید برند و میزان حافظه RAM زیاد ،نباید انتظاری جز این از galaxy Note داشت. و شاید همین دلیل است که ما را برای سنجش و ارزیابی عملکرد Galaxy Note  تشویق و ترغیب می کند.  و البته باید صفحه با رزولوشن HD را به ویژگی های آن افزود .ما با آزمون BenchmarkPi شروع کردیم که این آزمون مفدار خالص قدرت محاسبه ی هر CPU را نشان می دهد . نتایج آزمون قابل پیش بینی بود ، Note جایگاه نخست را به عنوان بالاترین سرعت Clock در پردازنده ی Cortex-A9 به دست آورد . اما Sensation XE پایین ترین مقام را در بین CPU های موجود کسب کرد .
image
آزمون دیگر CPU که ما انجام دادیم ، Linpack  نام دارد که ما نتایج مشابهی را دریافت کردیم . ما انجام دو کار متفاوت را روی گوشی ها آزمودیم. در میان تمام رقبای پردازنده های دو هسته ای ، این گوشی Glaxy Note  بود که رقبای خود را پشت سر گذاشت .
image
در ادامه ما به سراغ GPU رفتیم و آزمون   Nenamark 2 را بر روی چهار گوشی هوشمند انجام دادیم . در اینجا Galaxy Note  رتبه ی دوم را بدست آورد که به نظر ما قابل قبول است . اگر Galaxy 2  مانند برادر بزرگ تر خود یعنی Note  دارای GPU مشابهی بود ، عملکرد بسیار بهتری در این زمینه از خود نشان می داد .
image
دو آزمون بعدی ما مربوط به سرعت مرور صفحات وب  و همین طور تست عملکرد  Java Script است . در اینجا نیز طبق معمول Galaxy Note رتبه ی اول را بدست آورد و این به طور حتم به دلیل عملکرد CPU آن است .
image
image
متاسفانه زمانی که ما آخرین آزمون را بر روی Galaxy Note انجام دادیم ، Sensation XE حتی در محدوده ی عملکرد بقیه ی گوشی ها نیز نبود . بنابراین نمایش داده نمی شود . همچنین فاصله ی نسبتا دو برادر توجه ما را جلب کرد .
image
قطعا Samsung Galaxy Note  یکی از پرقدرتمند ترین گوشی های شناخته شده می باشد . اما کمی نگرانی در مورد اثبات این موضوع نیز وجود دارد . این گوشی در حال حاضر می تواند تمام رقبای آندرویدی خود را از لحاظ  قدرت پردازش کنار بزند . بنابراین شما می توانید به راحتی آن را انتخاب نمایید و از عملکرد آن لذت ببرید .

دفترچه تلفن

با اینکه سامسونگ برخی از آیتم ها و گزینه های دفترچه تلفن را جا به جا کرده است اما دفترچه تلفن به نمونه به کار رفته در Galaxy S II بسیار شبیه است. این نرم افزار قابلیت ها و گنجایش بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهد.Samsung Galaxy Note می تواند تماس های گوگل ، گوشی و سیم کارت را به روش دلخواه خودتان به نمایش بگذارد .

image
image
image
image

گزینه هایی برای فیلتر مخاطبینی که به آن ها شماره ای تخصیص داده شده ، نمایش و عدم نمایش گروه های ایجاد شده (از جمله گروه های موجود در سرویس های شبکه های اجتماعی) و تغییر نوع چینش مخاطبین نیز در نظر گرفته شده است.Galaxy  Note قابلیت Quick Contacts را هم عرضه می کند.با استفاده از این قابلیت می توانید به مخاطبین در دفترچه تلفن عکسی تخصیص داده و سپس با یک ضربه بر روی آن عکس به برقراری تماس با مخاطب یا ارسال پیام یا ایمیل به وی اقدام نمایید. در لیست اصلی مخاطبین ، با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه و به سمت راست ، گوشی اقدام به برقراری تماس با شماره پیش فرض مخاطب خواهد نمود و با کشیدن انگشت تان به سمت چپ ، رابط ارسال پیام جدید به نمایش در خواهد آمد. این امکان در لیست های دیگری که در آن ها اسامی یا شماره ها در دسترس شما هستند ؛ هم کار می کند.فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.البته انعطاف پذیری واقعی دفترچه تلفن هنگامی که وارد یکی از سرویس های شبکه های اجتماعی می شود ، پدیدار می شود. پس از همگام سازی ، دفترچه تلفن به صورت خودکار به ادغام مخاطبین می پردازد (این کار به صورت دستی نیز قابل انجام است) و جزئیات مخاطبین را از سرویس های شبکه های اجتماعی استخراج می کند.صفحه نمایش اطلاعات مخاطبین به صورت لبه ای یا Tabbed طراحی شده است. دو لبه نخست اطلاعات مخاطب را نمایش داده و تاریخچه ای از پیام ها و تماس های وی را نگاه داری می کنند. لبه های سوم و چهارم هم به مدیریت سرویس های شبکه های اجتماعی می پردازند و به روز رسانی ها و گالری های آنلاین را به نمایش می گذارند.

قابلیت های تلفنی عالی، دستورات صوتی بسیار آسان

Samsung Galaxy Note  از کیفیت صدای فوق العاده ای در حین تماس ها برخوردار است و صدایی شفاف ، واضح و بلند را در اختیار کاربران قرار می دهد.دریافت سیگنال ها به خوبی صورت می پذیرد و حتی با وجود قطع و وصل شدن صدا در نواحی با آنتن دهی کم هم هیچ تماسی را از دست ندادیم.شماره گیر و گزارش تماس ها نیز با دفترچه تلفن یکپارچه شده اند و هر کدام لبه ای مجزا را به خود اختصاص داده اند. شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند . پیاده سازی صورت گرفته در Galaxy Note  هم در میان اسامی و هم در میان شماره ها به جستجو می پردازد .تنها یک مخاطب به عنوان نتیجه نمایش داده می شود و برای دیدن سایر مخاطبین که با شرط جستجوی شما تطابق داشته اند باید کلید جهت نمای پایینی که به نمایش در آمده است را بفشارید.

image
image
image

شماره گیری صوتی نیز در دسترس است و با کلیک دوگانه کلید Home می توانید از آن استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید بیان عبارت Hi Galaxy یا Play و سپس دستوری است که مایل به بیان آن هستید. اجرای فرمان های صوتی به چند ثانیه زمان نیاز دارد اما فاکتور جذابیت سبب می شود این زمان ارزش تحمل کردن را داشته باشد.آنچه قابل توجه است این است که این بار از نرم افزاری اختصاصی برای این منظور بهره گرفته شده و از استفاده از سرویس google پرهیز شده است. مسلما این نرم افزار از آنچه آندروید به صورت پیش فرض عرضه می کند ، بهتر است.

image
image
image
image

شماره گیر میانبر هایی برای برقراری تماس های ویدیویی و یا ارسال پیام نیز در دسترس کاربرا قرار می دهد.با برخورداری گوشی از سنسور مجاورت ، صفحه نمایش به صورت خودکار و در حین مکالمات خاموش خواهد شد. گزینه هایی چون نوشتن یادداشت ، استفاده از صفحه کلید ، قطع صدا ، نگه داشتن تماس ها و یا افزودن تماسی دیگر به مکالمه در طی مکالمات تلفنی در دسترس شما خواهند بود.با خارج کردن کاور پشتی گوشی از جای خود ، امکان تعویض سیم کارت را به آسانی خواهید داشت. بعد از انجام این کار و با یکبار فعال/غیر فعال کردن حالت پرواز یا flight Mode امکان استفاده از سیم کارت جدید حتی اگر از اپراتوری متفاوت باشد ،را خواهید داشت.گزارش تماس ها در لبه بعدی شماره گیر به نمایش در می آید. این بخش تمامی تماس های ورودی ، خروجی و از دست رفته را با هم نمایش می دهد.تنها نقطه ی ضعف گوشی در صدای بلندگوی آن است .ما ازمون همیشگی بلندی صدای مان را نیز بر روی Galaxy Note انجام دادیم و امتیاز گوشی متاسفانه زیر حد متوسط شد.  این نمره به معنای آن است که احتمال از دست دادن تماس ها زیاد است  ودر محیط های شلوغ تر و پر سر و صدا باید حواس تان را بیشتر جمع کنید.
image

پیام رسانی

بخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود ندارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. گرچه همه چیز به این سادگی هم نیست و لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان به صورت حباب ها در زیر آن نمایش داده می شود.کشیدن انگشت تان در بخش هِـدِر پیام ها ، دقیقا همان کاری را انجام می دهد که در دفترچه تلفن صورت می گرفت. حرکت دادن انگشت تان به سمت چپ به معنای ایجاد پیامی جدید و حرکت دادن آن به سمت راست به معنای آغاز مکالمه خواهد بود.امکان جستجو هم در این بخش در نظر گرفته شده است و به شما کمک می کند که با آسانی SMS یا MMS خاصی را در میان انبوه پیام ها بیابید.آنچه توجه ما را به خود جلب کرد ، بزرگ تر شدن اندازه کادر درج متن است که اجازه می دهد مقادیر بیشتری از متن را مشاهده کنید.

image
image
image

برای افزودن گیرنده پیام ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید.گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آن ها می توانید یکی را برگزینید.هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.هنگام ارسال مجدد یک پیام جدید ، می توانید از گزینه Translate برای ترجمه متن پیام به زبانی دیگر استفاده نمایید. این مطلب برای پیام های دریافتی نیز صادق است.شاید این قابلیت استفاده و کاربرد چندانی نداشته باشد اما هر آنچه نیاز دارید را در اختیارتان خواهد گذارد.نرم افزار Gmail ،از عملکردهای گروهی اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد، پشتیبانی می کند.امکان پشتیبانی از چندین حساب کاربری Gmail هم وجود دارد.

image
image
image

همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم در این گوشی وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.سوییچ میان حساب های کاربری مجزا کار بسیار آسانی است.سطر نخست دو عنوان مختلف را در کنار هم به نمایش می گذارد ، نخستین کلمه نام صندوق وروردی و کلمه دوم پوشه ای را که در آن هستید نشان می دهد.Galaxy Note به صندوق ورودی ترکیبی پیام ها هم مجهز است که تمامی پیام های تان را در یک پوشه گرد هم می آورد و نیازی نیست که تک تک آن ها را برای پیام های جدید چک کنید. در مواقعی که چندین حساب کاربری ایجاد کرده اید ، این امکان کمک شایان توجهی به شما در مدیریت آن ها خواهد نمود.با چرخاندن گوشی به صورت افقی به نمایی می روید که در آن لیست ایمیل ها در یک بخش و محتویات در بخشی دیگر نمایش می دهد. این همان نوع رابطی بود که شاهد به کارگیری آن در صفحه نمایشی بزرگتر در Galaxy tab بودیم ، با این حال نیمی از صفحه نمایش 5.3 اینچی برای خواندن متن ایمیل ها کافی به نظر نمی رسد.

image
image

نرم افزار Gmail ،از عملکردهای گروهی اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد، پشتیبانی می کند.امکان پشتیبانی از چندین حساب کاربری Gmail هم وجود دارد.همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم در این گوشی وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در inbox ، drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.سوییچ میان حساب های کاربری مجزا کار بسیار آسانی است.سطر نخست دو عنوان مختلف را در کنار هم به نمایش می گذارد ، نخستین کلمه نام صندوق وروردی و کلمه دوم پوشه ای را که در آن هستید نشان می دهد.Galaxy Note به صندوق ورودی ترکیبی پیام ها هم مجهز است که تمامی پیام های تان را در یک پوشه گرد هم می آورد و نیازی نیست که تک تک آن ها را برای پیام های جدید چک کنید. در مواقعی که چندین حساب کاربری ایجاد کرده اید ، این امکان کمک شایان توجهی به شما در مدیریت آن ها خواهد نمود.Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Samsung Galaxy Note  اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.Galaxy Note به صورت  پیش فرض به صفحه کلیدهای مجازی سامسونگ مجهز است که از بسیاری از صفحه کلید های موجود در فروشگاه نرم افزاری آندروید بهتر هستند و استفاده از آن ها نیز آسان تر است. صفحه نمایش بزرگ گوشی سبب می شود که یکی از بهترین صفحه کلید های مجازی را برای کار با گوشی در اختیار داشته باشیم.همچنین شما می توانید از قلم S به طور جایگزین برای وارد کردن متن استفاده نمایید . Galaxy Note به خوبی توانست نوع دست خطمان را تشخیص بدهد ، اما کار کردن با آن زمان زیادی از ما گرفت و به نظر ما وارد کردن متن با صفحه کلید مجازی بسیار راحت تر است .

گالری و مرورگر فایل ها

Galaxy Note samsung  به همراه گالری اصلی آندروید عرضه می شود.  گالری به طور خودکار عکس ها و ویدیوها را بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره سازی آن ها می یابد.این گالری حتی قادر است به تصاویر موجود در آلبوم های آنلاین Picasa را نیز یافته و آن ها را به نمایش گذارد.دو نکته در مورد این گالری وجود دارد که شاید شما را شگفت زده کند اما غیر از آن ها هیچ چیز جدیدی در آن مشاهده نمی شود. نخستین نکته نمایش عکس ها با رزولوشن کامل و اصلی و نکته دوم امکان بزرگنمایی بر روی عکس ها با استفاده از کج کردن گوشی است. البته هنوز هم می توانید از بزرگنمایی با ضربات دوگانه و یا نیشگون کنید.

image
image
image

به اشتراک گذاری فایل ها بسیار آسان است و فقط به کمک چند کلیک انجام می شود . اگر شما در گروه های اجتماعی عضو هستید شما همچنین می توانید عکس هایتان را در سایت قرار دهید .
image
سامسونگ نرم افزار My Files را هم به همراه این گوشی عرضه کرده است که بعنوان File Manager کارآیی بالایی دارد و بعنوان گالری عکس هم عمل می کند. این نرم افزار قادر به انتقال ، کپی ، قفل کردن و تغییرنام فایل ها به صورت گروهی است و حتی می تواند چندین فایل را از تغییر بلوتوث ارسال کند. این نرم افزار تنها به کارت حافظه دسترسی دارد و قادر نیست به حافظه داخلی گوشی دست پیدا کند.

image
image
image
image

پخش کننده موسیقی TouchWiz

Galaxy Note Samsung  از پخش کننده موسیقی استاندارد TouchWiz استفاده می کند. تصور می کنم این نرم افزار تنها برای سری Galaxy در نظر گرفته شده است. این نرم افزار به طور خودکار آلبوم های هنری را ایجاد می کند که ما قبلا این ویژگی را در N9 دیده بودیم.

image
image
image
image

سامسونگ امکان استفاده از اکولایزر ها (به همراه اکولایزر کاستوم ) به همراه DNSe و مجازی سازی 5.1 کاناله را نیز در این نرم افزار تعبیه کرده است.همچنین شما می توانید به راحتی آهنگ مورد علاقه تان را از طریق Email یا WiFi  یا سایت های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

image
image
image
image

قابلیت فوق العاده ای هم که امکان جستجوی سریع یک آهنگ از طریق Google و یا YouTube را هم فراهم می کند در اینجا عرضه شده است.گوشی پیغامی مبنی بر انتخاب گزینه ای از میان سه آیتم خواننده ، آلبوم و یا عنوان آهنگ را برای جستجو به شما نمایش می دهد. حتی بهتر آنکه نتایج YouTube به طور مستقیم در نرم افزار اختصاصی آن باز می شوند.

پخش کننده ویدیویی فوق العاده

پخش کننده ویدیویی از رابطی ساده و فهرست وار استفاده می کند. این نرم افزار تمامی فایل های ویدیویی ذخیره شده در گوشی را نمایش داده و می توانید به مرتب سازی آن ها به وسیله نام ، تاریخ ، نوع و یا اندازه اقدام نمایید. پخش کننده ویدیویی آخرین نقطه پخش ویدیو را نیز به خاطر می سپارد و می توانید درست از همان نقطه ای که آن را رها کردید ، به دیدنش ادامه دهید.پخش کننده ویدیویی به شما اجازه می دهد تا از سه حالت ممکن برای تماشای تمام صفحه تصویر بهره بگیرید. از مجازی سازی 5.1 کاناله و همین طور زیرنویس ها نیز پشتیبانی می شود.امکان تغییر فونت و همین طور تنظیم همزمانی زیرنویس ها نیز وجود دارد اما هیچ گزینه ای برای افزودن دستی زیرنویس ها در نظر گرفته نشده است ، برای استفاده از زیر نویس باید نام آن را دقیقا همانند نام ویدیو انتخاب کنید.

image
image

پخش کننده ویدیویی رابط ساده ای دارد اما در پخش هیچ یک از فایل هایی که به آن منتقل کردیم ، دچار مشکل نشد. این نرم افزار از انواع فرمت های مختلف از( Avi DivX و XviD) گرفته تا Mp4 و Mkv پشتیبانی می کند. هیچ مشکلی در رزولوشن ویدیوها نیز وجود ندارد و گوشی قادر به پخش ویدیوهای Full HD است. فایل هایی با حجم بیش از دو گیگابایت نیز به خوبی پخش می شوند.برای یادآوری این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن فوق العاده است که از Galaxy Note  یک پخش کننده ی ویدئوی قابل حمل عالی می سازد . شما فقط کافی است ویدئو های مورد نظرتان را به گوشی منتقل کنید و از آن لذت ببرید .خبر بهتر این است که باتری گوشی بسیار پر قدرتمندتر از قبل توانایی پشتیبانی از گوشی را دارد و  Galaxy note  قادر است هشت و نیم ساعت به طور مداوم و در یک شارژ به پخش ویدئو بپردازد که این مقدار زمان برای لذت بردن از چند فیلم کافیست . 

رادیو اف ام

Samsung  Galaxy Note به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. رابط این نرم افزار ساده است و با چرخاندن لغزنده ای که در نظر گرفته شده است می توانید بین ایستگاه ها منتقل شوید. امکان ذخیره تا شش ایستگاه در لیست علاقمندی ها هم در نظر گرفته شده است. می توانید در حالت بلندگو هم به رادیو گوش کنید اما در این حالت هم باید هدست به گوشی متصل باشد .

image
image
image

کیفیت صدای بسیار خوب

Samsung Galaxy Note توانست آزمون تست کیفیت صدا را با نمرات عالی پشت سر بگذارد . عملکرد گوشی در آزمون کیفیت صدای ما در کل بسیار خوب است و با اتصال تقویت کننده صوتی خارجی ، گوشی عملکرد فوق العاده ای دارد.خبر خوب این است که Samsung Galaxy Note  جزو بهترین گوشی های آندرویدی در زمینه کیفیت صداست. صدای گوشی واضح و بلند است و هنگامی که آن را به یک تقویت کننده صوتی خارجی متصل کنید ، یکی از بهترین صداهایی که تا به حال به گوشی شما رسیده است ، را خواهید شنید.در عملکرد Samsung Galaxy Note  با اتصال هدست ها به گوشی شاهد تغییر چندانی نیستیم و مناسب است . انحراف بین فرکانسی تنها قسمتی است که گوشی به نسبت در آن ضعیف عمل کرده و امتیاز آن به بالاتر از حد متوسط می رسد اما میزان سیگنال های ناخواسته و پاسخدهی به فرکانس ها تنها اندکی بدتر می شوند.
image

 دوربین هشت مگاپیکسلی : کیفیت فوق العاده عکس ، رابط قابل سفارشی سازی

Samsung Galaxy Note  به یک دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی تا حداکثر رزولوشن x 3264 2448 پیکسل ثبت نماید. دوربین از فوکوس خودکار و فلاش LED بهره می برد و لنز آن 28 میلیمتر و با زاویه ی دید وسیع است. اما اثری از کلید شاتر اختصاصی و همین طور محافظ لنز به چشم نمی خورد.این همان مدلی است که شما در گوشی Samsung Galaxy Note مشاهده کرده اید . و برای یادآوری بگوییم که این دوربین هنوز در بین بهترین دوربین های هشت مگاپیکسلی موبایل است .رابط با وجود دو نوار در اطراف منظره یاب که میانبرهای مختلف را در خود جای داده اند ، زیبا به نظر می رسد.در نوار سمت راست ، سوییچ عکاسی/فیلمبرداری ، کلید شاتر مجازی و میانبری به گالری که با پیش نمایش آخرین عکس ثبت شده مشخص می شود ، به نمایش در امده اند.

image
image

image
image

در نوار سمت چپ نیز چند کنترل جای داده شده اند اما می توانید آن ها را با کنترل های دیگری که نیازی بیشتری به آن ها دارید ، جایگزین کنید.از نظر قابلیت ها ، galaxy Note تقریبا کامل است و امکاناتی چون فوکوس لمسی ، حالت های صحنه متفاوت و متنوع ، تشخیص چهره/چشمک/لبخند ، برچسب گذاری جغرافیایی ، افکت های رنگی ، لرزش گیر دیجیتال و کنترل دستی ISO ، حالت فاصله یابی و .... را عرضه می کند. قابلیت های دیگری نیز در این بخش وجود دارند اما ما به جذاب ترین آن ها اشاره کردیم.عکس های هشت مگاپیکسلی ثبت شده توسط دوربین galaxy S II بسیار عالی هستند ، میزان نویز ها کم ،سطح جزئیات بالا و رنگ ها و کنتراست عکس ها خوب هستند و این ویژگی ها بسیار شبیه به گوشی Galaxy S II می باشد .  به نظر اشباع رنگی عکس ها کمی بیش از حد می رسد اما ما آن ها را اینگونه بیشتر دوست داریم. به خاطر داشته باشید که دوربین از لنز وایدی استفاده می کند که فاصله کانونی آن در ابعاد 35 میلی متری به 30 میلی متر می رسد.توازن رنگ سفید در تصاویر بیش از حد دلخواه است و به کیفیت آن لطمه می زند . اما ما حدس می زنیم که این به خاطر صفحه ی Super AMOLED است که این دید از تصاویر را به ما می دهد . ما ‘lhk l  گمان می کنیم  که Samsung  از عمد دست به چنین اقدامی زده تا عکس ها در صفحه ی نمایش  زیباتر به نظر برسند و شرکت کیفیت عکس را فدای شفافیت صفحه کرد

مقایسه ی کیفیت عکس ها

Samsung Galaxy Note در برنامه ی مقایسه ی کیفیت عکس ما  در ابتدا دچار مشکل شد اما پس از رفع شدن مشکل ، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد .دوربین ، عکس های شفاف و واضحی تولید کرد و جلوه های مصنوعی حاصل از پردازش عکس ها بسیار کم است ، نه از بافت های نامانوس و نه از ناحیه صورتی رنگ  اثری در عکس ها دیده می شود.

ضبط ویدیویی FullHD فوق العاده

رابط بخش ویدیویی نیز دقیقا همانند رابطی است که در بخش عکاسی دیده بودیم. نوار سمت چپ منظره یاب در اینجا نیز قابل سفارشی سازی است و می توانید چهار میانبر دلخواه را در آن جای دهید. این بخش قابلیت ضبط ویدیو با استفاده از دوربین ثانویه گوشی را نیز دارد که در این حالت حداکثر رزولوشن به VGA می رسد.ویدیوهای FullHD ضبط شده توسط گوشی در بهترین سطح ممکن ، با جزئیات بالا و سطح نویز پایین و روان و خوب هستند.نرخ بیتی ویدیوها به 17 مگابیت بر ثانیه می رسد و تنها نقصی که می توان در این بخش یافت ضبط صدای تک کاناله است.

image
image

نکته آزار دهنده ای که در مورد دوربین در ضبط ویدیوها وجود دارد این است که دوربین پس از شروع به ضبط ، تازه شروع به فوکوس خودکار می کند و این به معنای آن است که ثانیه های نخست تمامی ویدیوها بدون فوکوس خواهند بود. امیدواریم این مشکل با به روز رسانی نرم افزاری آتی رفع شود.آنچه عجیب تر است ، این است که در هنگام ضبط ویدیوهای FullHD عمق میدان باریک تری نسبت به دوربین عکاسی در اختیار کاربر قرار می گیرد. شاید سامسونگ از همان ترفند اپل در iPhone 4 بهره می گیرد :دوربین فیلمبرداری تنها از مرکز سنسور هشت مگاپیکسلی به جای کل آن استفاده کرده و در آخر اندازه آن را به رزولوشن 1080p تغییر می دهد. در ضبط ویدیویی 720p از تمامی سنسور استفاده شده و عمق میدانی چون دوربین عکاسی (حدود سی میلی متر) در اختیار کاربر قرار می گیرد.گزینه مناسب تر برای ضبط ویدیویی در فضاهای کم نور تر ، ضبط 720p است که به دلیل عدم ایجاد نویزهای دیجیتال در اثر فشردگی و کاهش اندازه ، ویدیوهای بهتری تولید می کند. فاصله کانونی بیشتر در حالت 1080P ، سبب می شود که ویدیوها به لرزش های دست حساس تر باشند و بنابراین برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن باید از هر دو دست تان در هنگام ضبط این ویدیوها استفاده کنید.با این همه ، کیفیت ویدیوها در حالت 1080P بسیار عالیست ، ویدیوهای Mp4 نرخی بیتی برابر 17 مگابیت بر ثانیه دارند و سرشار از جزئیات اند. نرخ فریم کاملا ثابت است و اثری از فریم های تکراری و یا از دست رفته در ویدیوها دیده نمی شود. باید به خاطر داشته باشید که ویدیوهای FullHD به فضای ذخیره سازی بالایی نیاز دارند و هر دقیقه از این ویدیوها می تواند تا 100 مگابایت حافظه اشغال کند.ویدیوهای 720p نیز خوب و روان هستند اما مشخصا از نظر رزولوشن نمی توان آن ها را با ویدیوهای 1080P مقایسه کرد.

مقایسه کیفیت ویدیوها

Samsung Galaxy Note در پایگاه  داده ابزار مقایسه ی ما عملکرد بسیار خوبی داشت  و توانست بعضی از فیلم های گرفته شده را جزو بهترین های ما قرار دهد. ، اما به طور آشکار در مورد ضبط 1080p دچار کمبود شد . 

ویرایشگرهای عکس و ویدیو

ویرایشگر عکس و ویدیو نیز به صورت پیش فرض در این گوشی تعبیه شده است ، ویرایشگر عکس چون چرخش تصایور ، برش زدن ، و تنظیم روشنایی ، اشباع رنگی و درخشندگی را در اختیار تان می گذارد. امکان انتخاب بخشی از عکس نیز به وسیله ابزاری هوشمند که چون ابزار Quick Selection در Photoshop عمل می کند ، وجود دارد. گرچه دقت این ابزار به اندازه همتای فتوشاپی اش بالا نیست.می توانید از افکت های مختلف نیز بهره بگیرید اما قابلیتی که توجه ما را به خود جلب کرد ، قابلیتی با نام Context Fill است که باز هم عملکردی چون ابزار Context Fill در فتوشاپ دارد اما باز هم دقت آن دو اصلا قابل مقایسه نیست.ویرایشگر ویدیویی اجازه سازمان دهی مجدد چندین کلیپ و یا عکس و انتخاب آهنگی برای ساخت ویدیویی جدید را امکانپذیر می سازد. چند حالت پیش فرض در این بخش در نظر گرفته شده است که بر ظاهر و نوع کلیپ نهایی تاثیر می گذارند.این ویرایشگر بسیار ساده است اما با این حال اجازه برش زدن ویدیوها ، تقسیم آن ها به قطعات مساوی ، تغییر حالات انتقالی میان صحنه های مختلف ، به کارگیری افکت های تصویر و چند گزینه دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

امکانات ارتباطی ، سرشار از فناوری های نو

Samsung Galaxy Note با امکانات ارتباطی متنوعی عرضه می شود ، گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و چهار بانده از 3G (گرچه بدون AWS) برخوردار است ، از HSPA+ نیز با سرعت دانلود 21 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه که برخی اپراتور ها برچسب 4G را نیز به آن می چسبانند، پشتیبانی می شود  که اشتباه است .گوشی از بلوتوث v3.0  با پشتیبانی از HS عرضه می شود و تضمین می کنند سرعت انتقال اطلاعات توسط این رسانه را به 21 مگابیت بر ثانیه برساند. Direct Wi-Fi  قابلیت مشابه ای است که به دو ابزار اجازه می دهد با استفاده از Wi-Fi به هم متصل شده و با سرعتی بالا به انتقال داده ها بپردازند. Wi-Fi از استانداردهای a/b/g/n پشتیبانی کرده و با باندهای  2.4 و 5 گیگاهرتزی نیز سازگاری دارد.
پشتیبانی اختیاری از NFC نیز جزو گزینه هایی است که باید در این بخش مطرح شود.نرم افزار AllShare به شما اجازه پخش محتویات چند رسانه ای از و یا در ابزارهای دیگری چون تلویزیون ها را می دهد. گرچه ما وقت زیادی برای آزمودن این قابلیت صرف نکردیم اما تصور می کنم که این امکان با استفاده از DLNA کار کند.و در آخر ، به پورت MHL می رسیم. از نظر ظاهری ، این پورت همان پورت microUSB است و امکان شارژ گوشی را نیز فراهم می کند. اما پورت MHL با استفاده از تبدیل MHL به HDMI امکان خروجی ویدیویی HD را نیز برای شما فراهم می سازد . این کابل در جعبه گوشی جای داده نشده است و باید به صورت جداگانه اقدام به خرید آن کنید ، که بسیار مایوس کننده است.با اتصال تبدیل ، نیاز به اتصال شارژ به پورت microUSB دیگر که در تبدیل تعبیه شده است خواهید داشت و از آن پس می توانید تصویر گوشی را بر روی صفحه تلویریون نیز تماشا کنید.پورت MHL قابلیت دیگری نیز دارد، که همان USB On The Go است. برای استفاده از این قابلیت نیز به یک تبدیل نیاز دارید که باز هم اثری از آن در جعبه گوشی دیده نمی شود اما استفاده از آن ساده است ، این تبدیل را به Galaxy Note و یک کابل USB به سر دیگر تبدیل متصل می کنید.

مرورگر وب فوق العاده

با اینکه رابط کاربری مرورگر وب آندروید تغییر چندانی نکرده است اما مشخصه های سخت افزاری galaxy Note سبب می شوند شاهد بهترین تجربه کاربری از آن باشیم. صفحه نمایش بزرگ و شفاف گوشی ، با نمایش دلپذیر رنگ ها ، مرور وب را جذاب تر از پیش می کند.

image
image
image

مرورگر وب از بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming و همین طور روش جدید بزرگنمایی که با کج کردن گوشی کار می کند ، پشتیبانی می کند. قابلیت هایی چون پشتیبانی از چند لبه ، چینش مجدد متون ، جستجو در صفحه و امثال آن ها در این نرم افزار در دسترس هستند. با کاهش بزرگنمایی با استفاده از pinch Zooming می توانید به نمایی بروید که لبه های مختلف را به نمایش می گذارد.

image
image
image

پردازنده قدرتمند دو هسته ای و همین طور شتاب دهنده گرافیکی آن ، به مرورگر وب Galaxy S II اجازه پخش فلش ویدیوهای 1080p را می دهند. حتی بسیاری از نِت بوک ها نیز توان انجام چنین کاری را ندارند.امکان استفاده از بازی های فلش ، بدون هیچگونه مشکلی نیز وجود دارد.خبر بد این است که همه ی این عملکرد های عالی به قیمت اتمام شارژ باتری در هنگام مرور وب است . Galaxy Note فقط می تواند در حدود 3:30 ساعت قبل از آنکه باتری کاملا شارژ شده ی آن تمام شود ، به مرور وب بپردازد . که خوشایند به نظر نمی رسد .یکی از بهترین قسمت های آندروید این است که اگر شما از مرورگر پیش فزض خوشتان نمی آید ، مشکل شما به سادگی برطرف می شود . آندروید مارکت تعداد زیادی از مرورگر های مناسب را مانند :  Opera Mobile , Mini, Dolphin HD, SkyFire به شما ارائه می کند . این دسته از مرورگرها مقدار کمتری از باتری را مصرف می کنند و شما می توانید تا 4 ساعت از گوشی خود برای وب گردی استفاده کنید .

ویرایشگر اسناد آفیس عالی صورت می گیرد

نرم افزار Polaris Office به صورت پیش فرض بر روی Samsung Galaxy Note نصب شده است که با Galaxy Noteبه دنبال کسب شهرت است ، این نرم افزار یکی از بهترین ویرایشگرهای اسناد آفیسی است که تا به حال در گوشی های تلفن همراه دیده ایم. امکان مشاهده و ویرایش فایل های Word ، Excel و PowerPoint وجود دارد و علاوه بر این می توانید فایل های PDF را نیز مشاهده کنید.

image
image
image
image

گزینه های بسیاری در هنگام ویرایش اسناد در دسترس هستند که شامل سبک متون ، ترازبندی ، فرمت کردن پاراگراف ها ، نشانگذاری و حتی ایجاد جدول ها می شوند. در ویرایش فایل های Excel امکان درج فرمول ، تغییر اندازه سطرها و ستون ها ، تغییر شکل مرزبندی سلول ها ، ادغام آن ها و ... در اختیار شما قرار می گیرد. حتی امکان ایجاد اسلاید های پاورپوینت با تمامی ویژگی های نسخه دسکتاپ نیز در این نرم افزار دیده می شود.تقریبا امکان انجام هر کاری با استفاده از این نرم افزار وجود دارد و از دیگر ویرایشگرهایی که در گوشی های تلفن همراه آزموده ایم و حتی نمونه به کار گرفته شده در Windows Phone 7 نیز، بهتر است.نرم افزار قابلیت استفاده به عنوان File Manager را دارد و به خوبی با Google Docs و Box.net یکپارچه می شود.

سازمان دهنده پذیرای قلم S  است

سازمان دهنده ی Galaxy Note  یک بار دیگر به طور کامل طراحی شده است تا بتوان بیشترین استفاده را از قلم S برد . تقویم به S Planner تغییر نام پیدا کرده و هفتحالت مختلف نمایش را ارائه می دهد . به جای نمایش چهار روز  همیشگی ، حالا ما سه روز را مشاهده می کنیم  و برنامه ی View agenda و همین طور Calender app نیز در این قسمت دیده می شوند .

image
image
image
image

تقویم چهار حالت نمایش فهرست وار،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید. Samsung Galaxy Note یک ماشین حساب هم دارد! کلیدهای این ماشین حساب بزرگ هستند و کار کردن با آنها هم راحت است.

image
image

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند. کرنومتر ، تایمر و ساعت جهانی در این گوشی در دسترس هستند. و همچنین می توانید با استفاده از Voice Recorder به ضبط صدا هم بپردازید.

image
image
image
image

برنامه ی همیشگی Memo جای خود را به S Memo داده است که به شما این امکان را می دهد تا نوشته هایتان را وارد کنید . درست مثل اینکه یک نوت پد در دستانتان قرار دارد . قلم S تعداد بیشماری از ابزارهای مفید را برای نوت پد در اختیار دارد و همچنین به نرمی عمل می کند . بنابراین شما به ندرت از راه قبلی برای وارد کردن اطلاعات استفاده خواهید کردحالت نمایش فهرست وار با عنوان List در Galaxy Note به شما اجازه می دهد که به مرور رویدادها بپردازید.با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات های چند روز آینده را چک کنید.نرم افزار Mini Diary نیازی به توضیح ندارند. این نرم افزار امکان افزودن عکس را نیز به شما می دهد.

مسیریابی ماهواره ای با استفاده از GPS

Samsung Galaxy  Note به یک گیرنده GPS هم مجهز است که با خاموش بودن AGPS به زمانی کمتر از دو دقیقه برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است. AGPS می تواند این روند را تا حدودی سرعت بخشد اما برای بهره گیری از آن نیاز به دسترسی به اینترنت خواهید داشت.ما هیچ مشکلی در نحوه عملکرد GPS احساس نکردیم.با وجود صفحه نمایش بزرگتر از اغلب ابزارهای اختصاصی مقصدیابی ، خوانایی فوق العاده در برابر تابش نور آفتاب و حافظه ذخیره سازی بسیار بالا، و البته کمی هزینه کردن ، می توانید از گوشی به عنوان یک ابزار مسیریابی ماهواره ای فوق العاده استفاده کنید.Google Maps به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده است و مشخصا در Samsung  Galaxy Note عرضه می شود.امکان استفاده از راهنمای صوتی پس از به روز رسانی به نسخه 5 نرم افزار به یکی از جالب ترین قابلیت های آن تبدیل شده است. نقشه های برداری کوچکتر هستند و بنابراین دریافت آن ها هم سریع تر صورت می پذیرد ، علاوه بر این به شما امکان می دهند تا بدون نیاز به اتصال به اینترنت به مسیریابی مجدد بپردازید.در واقع تنها هنگامی به اتصال اینترنتی نیاز دارید که می خواهید مسیری را برای بار نخست طی کنید و در مرتبه های بعدی از نقشه های کش شده استفاده خواهد شد.

image
image
image

مثل همیشه، Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه یک تور مجازی خواهد بود.

image
image

نرم افزار مقصدیابی دیگری بر روی این گوشی نصب نشده است و اگر احساس می کنید به نرم افزار دیگری به این منظور نیاز دارید بهتر است نگاه به Android Market بیاندازید.

Android Market همان جایی است که Galaxy Note در آنجا یکه تازی خواهد کرد

با وجود پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی  و شتاب دهنده گرافیکی قدرتمند ، Galaxy Note از پس اجرای هر نرم افزاری که تا به حال برای گوشی های مبتنی بر آندروید طراحی شده است ، بر می آید. گوشی از نسخه  2.3.5 سیستم عامل استفاده می کند و بنابراین از این لحاظ نیز به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها سه بخش Application ، Games و Downloads است.میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود.

image
image
image
image

بازی ها و نرم افزارها در دو قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید. البته می توانید بدون فیلتر کردن هم آن ها را مشاهده کنید اما به نظرم برای این کار باید چندین روز زمان صرف کنید.
همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید. از نرم افزارهای مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزارهای مقصدیابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه به چشم می خورند.

سخن پایانی :

ممکن است که استفاده از این گوشی برای بسیاری از مردم راحت و مناسب نباشد . اماSamsung   Galaxy note  بر این باور است که هرچه اندازه ی گوشی بزرگتر باشد، بهتر است و البته در بعضی از مواقع این چنین است . صفحه ی WXGA Super AMOLED بیش از حد انتظارات از یک گوشی هوشمند است و چیپ ست قدرتمند Exynos  ، قدرت پردازش اطلاعات  و زیبایی را در هم می آمیزد و به شما تقدیم می کند .قلم S  به طور حتم باعث افزایش ارزش این گوشی شده است . همچنین افزایش کیفیت باتری و میزان نگه داری شارژ آن ( حداقل در گوشی های آندروید ) و آخرین ورژن Touch Wiz Ul  جزو نکات بسیار خوب این گوشی به شمار می رود .حتما بسیاری از شما از خودتان می پرسید که چرا Galaxy Note  به عنوان یک تبلت کامل ساخته و عرضه نشد . Galaxy Note  یک گوشی هوشمند تمام عیار و کامل است که از شما می خواهد  تبلت خود را در خانه بگذارید . صفحه نمایش 5.3 اینچی ، باعث ایجاد یک تفاوت بزرگ می شود ، ولی برای دیدن فیلم ها در مقایسه با یک تبلت 10  اینچی مناسب به نظر نمی رسد .وقتی که Note  را با رقبای تبلتی خود مقایسه می کنیم ، در مرور صفحات اینترنتی تفاوت زیادی به چشم می خورد . مسئله بر سر رزولوشن تصویر است  و کیفیت تصویر در Galaxy Note  بسیار بهتر است و همچنین مرور صفحات وب سریع تر انجام می شود . Galaxy Note دستگاهی است که    می توانید آن را با دردسر کمتری نسبت به تبلت های خود حمل کنید و به راحتی در بیشتر جیب ها قرار می گیرد .تبلت ها باید فضای خالی بین گوشی و لپ تاب شما را پر کنند ، اما در هر صورت یک تبلت نمی تواند به طور کامل جایگزین یکی از آنها شود . ما حدس می زنیم که Samsung Galaxy Note  دارای ویژگی های بهتری نسبت به یک گوشی هوشمند و یک تبلت است . اما لزوما بهترین انتخاب برای هر موقعیتی نمی باشد . Galaxy Note  شما را برای بیشتر برنامه های موجود در دنیای مدرن دستگاه های هوشمند پشتیبانی می کند .در اینجا ما معمولا یک دید کلی نسبت به رقبای بالقوه به شما می دهیم . اما در مورد Galaxy Note این مسئله دارای پیچیدگی بیشتری است . در این سطح از فناوری گوشی Dell streak  است که با ویژگی های Galaxy Note  توانایی رقابت دارد و به نظر می رسد که فراتر از زمان خود عمل می کند و نیاز های کاربران خود را برطرف نماید .
image
زمانی که Streak  تابستان قبل به بازار آمد ، قوی ترین گوشی هوشمند عرضه شده ی زمان خود نبود . این گوشی صفحه ی با رزولوشن بالا و یا باتری با ماندگاری بالایی نداشت و همچنین نسبتا سنگین بود . اما برای شروع مناسب بود .به زمان حال برگردیم ، به احتمال زیاد بزرگترین و بهترین رقیب Galaxy Note  را می توان گوشی Galaxy Nexus   در نظر گرفت .این گوشی دارای سیستم عامل Android 4 Ice cream و دارای صفحه نمایش 4.65 اینچی با کیفیتSuper AMOLED  HD می باشد . قلم S در این گوشی موجود نیست و حدود 30% صفحه نمایش کوچک تری دارد . البته این نکته را باید یادآوری کرد که به راحتی این گوشی در جیب قرار می گیرد .
image
Samsung Galaxy Note در سطح و اندازه ی خود دارای رقیب منحصر به فردی نمی باشد . مدل های متنوعی از تبلت های 7 اینچی در بازار موجود است اما گوشی هایی از این دست ما را شگفت زده می کنند و رقابت تنگاتنگی را با تبلت ها آغاز می نمایند . گوشی هایی مانند Dell Streak  ، HTC Sensation XL و Galaxy Nexus شباهت های بسیاری به  Galaxy Note  دارند و بدون آنها رقابت برای تبلت ها بسیار آسان تر می شد .ما فکر نمی کنیم که در آینده ای نزدیک ، گوشی مانند Galaxy Note به بازار عرضه شود . شرکت Samsung  تلاش خود را نسبت به رقبای خود بسیار بیشتر کرده است و در حال به پیش بردن مرز های دانش و تکنولوژی برای راحتی کاربران می باشد . Galaxy Note  جزو آن دسته گوشی هایی نیست که شما قبلا به آن عادت کرده باشید . GSMARENA

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

مهمان

۱۴۰۲/۲/۳
این گوشی بهترین گوشی جهان است من یکی داشتم خیلی اونو دوست داشتم از بچه گیم انو داشتم اقا این گوشی گلسش توبازار پیدا میشه

mohammad

۱۳۹۵/۱۰/۲۲
لطفا یه نکته بگو که نوت 1 بهتر از نوت 2 باشه دوست عزیز از روی تعصب رای ندید نوت 2 نسخه اصلاح شده و پیشرفته تر نوت 1 است بنده نوت2 دارم و قبول دارم نوت3 نیز از نوت 2 بهتر است هرکی موافقه لایک کنه الکی هم منفی نزنید نظر بزاارید

قاسم

۱۳۹۵/۹/۱۵
سلام من گوشی نوت وان دارم که ویروس گرفته روی رام نشسته کسی میتونه کمک کنه که گوشی درست کنم ریست کارخانه کردم نشد به محض روشن کردن روی صحفه فایل ویروس نشون میده

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۵
سلام به همه.من اینو دارم.ازش راضیم.اما الان 2 ماهه وقتی عکس میگیرم بازش میکنم ببینم عکسو کج نشون میده یا زاویه عوض میشه.کسی میتونه کمکم کنه ایراد از کجاست بچه ها؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۷
از اولین روزایی که تو بازار اومد دارمش نزدیکه 3ساله اخ نگفته حتی باطریش