خانهبررسی‌ها
Samsung S8000,S8003

Samsung S8000,S8003

اکنون زمانی از سال است که ارائه ابزارهای جدید رواج دارد. بدون شک سامسونگ S8000 Jet به خوبی قدر این زمان را دانسته ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۶/۷
مروری بر گوشی سامسونگ S8000 jet
 

اکنون زمانی از سال است که ارائه ابزارهای جدید رواج دارد. بدون شک سامسونگ S8000 Jet  به خوبی قدر این زمان را دانسته و با سرگرمی های جدید ، رابط خاص و زنده ، نور خوب و ظاهر منحصربه‏فردش باعث جلب توجه دیگران می شود و به شما در ثبت این لحظات بیادماندنی کمک می کند.

سامسونگ S8000 Jet شاید به سرعت جت نباشد اما این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است و می داند که کاربرانش را چطور راضی نگه دارد .سامسونگ  S8000 Jetدر رقابت با گوشی LG KM900 Arena عرضه شده است و از یک رابط کاربری سه بعدی و دوربین 5 مگاپیکسلی با ضبط ویدیویی D1 برخوردار است. این گوشی همین طور از گیرنده GPS و WiFi هم استفاده می کند و این ابزارها رابه شکل مطلوبی سازماندهی کرده است. روبرو شدن این دو گوشی خیلی هیجان انگیز بود و آنها برای بردن این رقابت هر کاری که از دستشان بر می آمد باید انجام می دادند.

 

image

 

image
 
image

 

ما شدیدا تحت تاثیر رابط کاربری ارتقا یافته TouchWiz قرار گرفتیم که ترکیبی از مکعب سه بعدی LG و منو های Iphone بود. زمان رقابت پایانی فرارسیده است و به نظر می رسد امکانات جدید سامسونگ S8000 Jet  تعیین کننده باشد.

در زیر مشخصات کلیدی گوشی سامسونگ S8000 Jet   آمده است.

 

ویژگی های کلیدی
 

-          صفحه نمایش AMOLED بااندازه 3.1 اینچی و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و رزولوشن 800x480 پیکسل

-          پردازنده 800 مگاهرتزی

-          دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه

-          برچسب گذاری جغرافیایی(Geo-Tagging) ، لرزش گیر تصویر ، مکانیزم تشخیص چهره و لبخند . سیستم WDR

-          رابط کاربری TouchWiz 2.0 به همراه چرخش اتوماتیک صفحه، Media Gate 3D و قفل گشای هوشمند

-          پشتیبانی چهاربانده از GSM و 3G با HSDPA با سرعت 3.6 مگابیت و پشتیبانی از HSUPA

-          WiFi

-          گیرنده GPS

-          حافظه داخلی 2 و 8 گیگابایتی

-          اسلات کارت حافظه microSD با پشتیبانی از کارتهای با ظرفیت بالا (microSDHC)

-          سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه و قطع صدای زنگ (Turn-To-Mute)

-          سنسور نزدیکی برای خاموش کردن خودکار صفحه نمایش

-          خروجی تلویزیون

-          سوکت صوتی 3.5 میلی متری

-          رادیو اف ام استریو با RDS

-          پورت microUSB و  بلوتوث نسخه 2.0 به همراه A2DP

-          پشتیبانی کامل مرورگر وب از محتویات فلش و جاوا

-          پشتیبانی از  فرمت های ویدیویی DivX/XviD

-          افکت های صوتی DNSe و SRS

-          شماره گیری هوشمند

-          تماس های صوتی با بلندگو

 
معایب  اصلی
 

-          قرار گرفتن اسلات microSD در زیر کاور پشتی گوشی

-          نصب نبودن هیچ نرم افزار مخصوص GPS

 

همانطور که در مشخصات این گوشی دیدیم ، سامسونگ S8000 Jet   هیچ چیزی از یک گوشی مالتی مدیای همه کاره امروزی کم ندارد.تصاویر این گوشی با پشتیبانی کامل از فلش فوق العاده اند که در میان گوشی های امروزی واقعا نادر است . همین طور پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD و بسته کامل آهنگ ها از محاسن این گوشی هستند. دوربین این گوشی امکانات فوق العاده ای به همراه دارد که LG KM900 Arena فاقد آن بود. همین طور قابلیت های قفل گشای هوشمند ، Speaker Call  و رابط کاربری چرخشی، به منحصر به فرد بودن آن می افزایند.

 

image
 
image

 

محتویات بسته خریداری شده Jet
 

گوشی سامسونگ S8000 Jet   یک گوشی مالتی مدیای پیشرفته به شمار می رود اما تقریبا با محتویات استاندارد بسته یک گوشی عرضه می شود. به همراه آن یک شارژر ، یک کابل microUSB  ، کارت حافظه 2 گیگابایتی و یک هدست دو تکه عرضه می شود.این هدست دوتکه به سوکت صوتی 3.5 میلی متری ختم می شود و شما می توانید آنرا با هر هدستی که دوست داشته باشید جایگزین نمایید.در این جعبه همین طور چند کتابچه و یک سی دی که محتوی آخرین نسخه Samsung PC Studio  است قرار دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

تنها چیز اضافه ای که با سامسونگ S8000 Jet   به شما تحویل داده می شود ، یک کیف چرمی با طراحی عجیب است. که تقریبا تمامی گوشی به جز اسپیکرهایش ، دهنی و کلید مخصوص مکعب سه بعدی (3D Cube) را می پوشاند.موقعیت کلیدهای اصلی تماس مشخص است و شما بدون در آوردن گوشی از کیف می توانید به مکالمه بپردازید. اگرچه هیچ راهی برای دانستن این که چه کسی با شما تماس گرفته است وجود ندارد.

 

image

 

طراحی و ساختار

 

با یک گوشی تاچ اسکرین همانند سامسونگ S8000 Jet   ، نباید تحت تاثیر خاطره بار اول کار کردن با گوشی قرار بگیرید.صفحه نمایش لمسی بزرگ در بالا و کلیدها در پایین قرار دارند که هیچ بحثی درمورد طرح بندی آن ها نمی توان کرد . این محدودیت طرح بندی به دلیل شکل خاص گوشی های لمسی است با این حال سازندگان Jet می خواستند ظاهر منحصربفردی به گوشی جدیدشان بدهند.

برای تحول در بازار، سامسونگ S8000 Jet   کاملا مناسب به نظر می رسد . با وزنی معادل 99 گرم و ابعادی به اندازه 109x53.5x11.9 میلی متر به راحتی در یک دست جا می گیرد.  از نظر اندازه این گوشی دقیقا به اندازه گوشی LG KM900 Arena  است و فقط چند گرم از آن سبک تر است.

همانطور که گفتیم ، گوشی های لمسی از نظر ظاهری دارای محدودیت هایی برای طراحی هستند و سامسونگ برای متمایز شدن این گوشی ها باید کمی بیشتر تلاش کند. گوشی های لمسی سامسونگ آنقدر به همدیگر شبیه است که تشخیص آنها از یکدیگر کار دشواری است. گوشی های امروزی تنها نیازمند امکانات خاص خود نیستند و سازندگان باید به شکل و ظاهر آنها هم توجه کنند.

 

image

 

کناره های این گوشی از پلاستیک مشکی براقی ساخته شده که کاملا مناسب است و در حقیقت تنها چیزی است که این گوشی را از نظر ظاهری نسبت به گوشی های لمسی دیگر سامسونگ متمایز می سازد.

پشت گوشی هم گرچه طراحی منحصر بفرد و زیبایی دارد اما متاسفانه براحتی لکه ها  روی آن باقی می ماند.به هرحال نوار های قرمز تیره به همراه نوارهای مشکی رنگ به طور مناسبی قرار گرفته اند و در نور مستقیم افکت های جالبی ایجاد می کنند.

نمای جلویی گوشی سامسونگ S8000 Jet   مسلما به وسیله صفحه نمایش 3.1 اینچی اشغال شده که کمی از صفحه نمایش LG Arena بزرگتر است. این صفحه نمایش از رزولوشن WVGA تا اندازه 480x800 پیکسل پشتیبانی می کند.با توجه به وزن S8000  این گوشی تمامی رقیبانی را که از چنین رزولوشنی پشتیبانی می کردند ، از میدان به در می کند. حالا پشتیبانی از تکنولوژِی AMOLED را هم به مشخصات این گوشی بیافزایید که درخشندگی بالایی را تامین می کند و با هیچ کدام از LCD های گوشی های موجود قابل مقایسه نیست  و به شما چنین حسی القا می کند که با سامسونگ S8000 Jet   می توانید از نهایت کیفیت تصویر یک گوشی لذت ببرید.

 

image

 

تنها چیزی که باعث می شود نتوانیم آنرا کامل بدانیم مقاومت آن است. یا حداقل ما چنین تصوری داشتیم. اما هنگامی که به آهستگی شروع به ضربه زدن به صفحه نمایش گوشی کردیم ، کاملا تکنولوژی آن را فراموش کردیم . حس ما این بود که این صفحه نمایش همانی است که در گوشی سامسونگ M8910 Pixon بررسی کردیم و دیگر لازم نیست هیچ نگرانی ای در مورد مقاومت صفحه نمایش های سامسونگ داشته باشیم.

این صفحه نمایش به کوچکترین ضربات ما پاسخ می داد . علاوه بر آن شما می توانید از هر وسیله ای از قبیل سوزن ، مداد ، ناخن یا دستکش برای تعامل برقرار کردن با این گوشی استفاده کنید.نوشتن ، تایپ کردن ، پیمایش ، بزرگنمایی و همه چیز مثل کار کردن با صفحه نمایش های خازنی به کاررفته در گوشی های سامسونگ M7600 و سامسونگ S8300 آسان است.

گرچه همیشه چیزی هست که باعث ایجاد مشکل می شود و اینجا این مشکل  قابلیت خوانایی مایوس کننده این صفحه نمایش در مقابل نور آفتاب است.خوانایی این صفحه نمایش در مقابل نور همانند گوشی Pixon 12 است ولی از صفحه نمایش هایی که ما تا بحال دیده ایم بهتر عمل می کند. شما در یک روز آفتابی معمول می توانید تقریبا تمام صفحه را مشاهده کنید اما این قابلیت تا کامل بودن فاصله زیادی دارد و کاربران در زیر تابش مستقیم آفتاب برای خواندن صفحه نمایش کمی دچار دردسر می شوند.ما می دانیم که این بهترین بخش گوشی سامسونگ نیست اما به هرحال نباید این چنین باعث نگرانی می شد.

 

image

 

سه کلید سخت افزاری در پایین صفحه نمایش وجود دارد کلید مرکز و همین طور کلیدهای شروع و پایان تماس. در این بخش ما

بزرگترین تغییر نسبت به گوشی های موجود در بازار را شاهد هستیم. در آغاز ،کلید مرکزی شبیه به یک الماس تراش خورده به شکل مکعب به نظر می رسد.این که این کلید به شکل یک مکعب سه بعدی است ، مشخص است اما این کلید آن گونه که در نمونه اولیه Jet دیده بودیم موجب اجرای Cube نمی شود . با یک فشار کوچک به این کلید منوی اصلی نمایان می شود و اگر کمی آن را نگه داریم Task manager به مانمایش داده می شود.خوب ،بهرحال  کلیدی در کنار کلید شاتر وجود دارد که عهده دار اجرای Cube Launcher و Motion Gate است.

 

image
 
image

 

image

 

دوربین مخصوص تماس های ویدیویی و سنسور محدودکننده نور که کمی تغییر اندازه داده شده ، در بالای صفحه نمایش قرار دارند. درست کنار آن دو ، سنسور نزدیکی گوشی قرار دارد که هنگامی که شما در هنگام مکالمه گوشی را به گوشتان نزدیک می کنید ، صفحه نمایش را خاموش می کند.

 

image

 

در سمت چپ گوشی کلید تنظیم صدا  و در سمت راست آن کلید قفل سخت افزاری یا Hold و کلید ترکیبی Cube Launcher ، Motion Gate و شاتر قرار دارند. کلیدی که گفته شد ، از نوع کلیدهایی که در گوشی های قبلی سامسونگ دیده بودیم نیست و به شکل کلیدهای تنظیم صدا ساخته شده است . کلید شاتر کمی برجسته تر از کلید دیگر است که می توان آنرا تا نیمه برای تتنظیم فوکوس فشرد . همه این کلیدها ، چه با یک دست با گوشی کار کنید و چه با دو دست ، به راحتی در اختیار شما هستند و به خوبی عمل می کنند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در بالای گوشی امکانات ارتباطی آن قرار دارند. در این قسمت یک سوکت صوتی 3/5 میلی متری به همراه یک پورت microUSB در زیر یک پوشش محافظ قرار دارند. گوشی می تواند از طریق پورت microUSB هم ، مانند سایر گوشی های جدید سامسونگ شارژ شود. این امکان هنگامی که به مسافرت می روید و شارژر را در خانه جا می گذارید ، اگر کامپیوتری به همراه داشته باشید، بسیار مفید است.

 

image
 
image

 

هیچ چیز دیگری غیر از دهنی گوشی در پایین آن وجود ندارد که نیازمند توجه بیشتری به این بخش باشد.

 

image

 

به طور معمول ، یک لنز دوربین 5 مگاپیکسلی با یک فلاش دوگانه LED در پشت گوشی قرار دارد.هیچ پوشش محافظی برای مراقبت از لنز تعبیه نشده است اما اطراف لنز برای احاطه کردن آن کمی برآمده شده است.

در پشت این گوشی یک اسپیکر برآمده نیز وجود دارد که به شما کمک می کند هنگامی که گوشی را روی میز یا سطح مسطحی قرار می دهید ، صدا را واضح تر دریافت کنید.

 

image
 
image

 

فقدان اسپیکرهای استریو از نقایص عمده این گوشی است که باعث می شود به دید یک پلیر همراه توانمند به آن نگاه نکنیم.

در زیر کاور پشتی گوشی ، یک باتری 1080 mAh و اسلات های سیم کارت و کارت حافظه قرار دارند. مثل گوشی های اخیر سامسونگ اسلات کارت حافظه زیر کاور باتری قرار گرفته است و باعث می شود که بدون در آوردن کاور نتوان ، کارت حافظه را سریعا جابجا کرد.اگر گوشی سامسونگ S8000 Jet   می خواست بر رقیبش LG Arena  غلبه نماید باید حافظه ای بیش از 500 مگابایت یا حداقل یک اسلات در دسترس تر برای کارت حافظه می داشت.

 

image

 

کیفیت ساخت این گوشی واقعا عالی است. کاور پشتی هیچ قفل نگهدارنده پیچیده ای ندارد و هنگام باز کردن آن هیچ صدای جیر جیر یا آزار دهنده ای به گوش نمی رسد. کلیدهای جلو به خوبی محکم هستند و هنگام کار با آنها احساس رضایت می کنید.

وزن گوشی سامسونگ S8000 حدود 99 گرم است و به راحتی در جیب جا می گیرد. این گوشی همانقدر که در دست راحت است درجیب نیز راحت است. در مقایسه اندازه آن با گوشی LG Arena ، باید گفت که گوشی سامسونگ S8000 Jet   یکی از کوچک ترین و فشرده ترین گوشی های مالتی مدیای بازار به شمار می رود.

 

ساختار منو  TouchWiz
 

سامسونگ S8000 Jet   با آخرین ویرایش رابط TouchWiz  عرضه شده است. این بار این رابط با به کارگیری شتاب سنج و به همراه نرم افزارهای Motion gateو Media gate بسیار زیباتر و چشم نوازتر شده است.

اگر از کاربرانی باشید که امکانات جدید گوشی ها را پیگیری می کنید ، حتما می فهمید که  تعداد افکت ها نسبت به نمونه اولیه سامسونگ S8000 کاهش یافت است اما همان تعدادی نیز که باقی مانده است ، برای لذت بخش کردن کار با گوشی کفایت می کند. گرچه این افکت ها کاربران را شگفت زده می کنند اما اگر مایل باشید ، برای سریع تر شدن کار با گوشی می توانید آنها را غیرفعال کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مطلب دیگری که یقینا باعث تاثیر مثبت بر روی تجربه کاربر هنگام کار با گوشی می شود ، صفحه نمایش حساس و استثنایی این گوشی است. اگر به کار کردن با صفحه نمایش های لمسی خازنی عادت دارید ، ممکن است در هنگام کار با سامسونگ S8000 Jet   خیلی راحت نباشید. پردازنده 800 مگاهرتزی که سامسونگ در این گوشی به کار برده است ، باعث پاسخ دهی سریع گوشی به دستورات کاربر می شود.

سامسونگ S8000 Jet   از همان طرح بندی در صفحه اصلی استفاده می کند که قبلا در شاهکار گوشی های دوربین دار یعنی Pixon 12 دیده بودیم. در این صفحه سه نوار غیر قابل پیمایش وجود دارد که شما می توانید آنها را با حرکت دادن با یکدیگر جایگزین کنید.گزینه ای که در حال حاضر انتخاب شده ، در بالای سه نوار نمایش داده می شود.

شما می توانید هر کدام از آنها را با ابزارهای مورد نیاز خودتان پر کنید و به هر کدام یک تصویر زمینه اختصاصی ، تخصیص دهید.ابزارها(Widget) به طور پیش فرض در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش قرار دارند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وارد این بخش شده و ابزارهای موردنیازتان را از طریق کشیدن در مکانی از صفحه که می خواهید، قرار دهید. اگر احساس کردید که دیگر به ابزاری نیاز ندارید میتوانید آنرا به همان بخش ابزارها در tray بکشید.

ابزارها یا Widget  ها نرم افزارهای کوچکی هستند که به شما اجازه می دهند صفحه اصلی خود را سفارشی سازی نمایید. یکی برای نمایش زمان در جاهای مختلف به کار می رود و دیگری وضع هوا را به شما نشان می دهد. حتی لوگوی اپراتور هم یکی از این widget هاست و می توان آن را بست.

بعضی از این Widget ها کارآیی بیشتری دارند . مانند ابزار AccuWeather که وضع هوا و ساعت را در دو منطقه مختلف نشان می دهد.ابزارهای دیگری همانند Go On a diet و Quit Smoking هم وجود دارند که تعداد روزهایی را که رژیم گرفته اید یا سیگار را کنار گذاشته اید برای شما می شمارند.

Widget هایی وجود دارند که بعنوان یک میانبر برای شما عمل می کنند اما برخی از آنها نیز  وجود دارند که به اجرای Widget  های دیگر کمک می کند. برای مثال یک widget می تواند تنظیمات مربوط به widget های آفلاین که به اینترنت نیاز ندارند و Widget  های آنلاین مانند AccuWeather که قبلا ذکر شد ، را برای تنظیم کانکشن مربوط به اینترنت به شما نمایش دهد. Widget مفید دیگری به نام meta به شما اجازه می دهد که در اینترنت به جستجوی ابزارهای دیگر بپردازید.

با انتخاب یک Widget برای دانلود مرورگر وب باز شده و شما را به صفحه ای که حاوی توضیحات کوتاهی در مورد widget و همین طور عکسی از آن است ، هدایت می کند. در زمان نوشتن این مطلب 24 widget برای دانلود در دسترس بود که این تعداد باید با توجه به اینکه این ابزارها توسط کاربران توسعه داده می شوند ، حتما تا الان افزایش پیدا کرده است. همچنین شما می توانید بسته های بروزرسانی هم برای widget هایی که قبلا دریافت کرده اید ، دانلود کنید که شامل افزایش امکانات این ابزارها و همچنین رفع مشکلات امنبتی آنهاست.

جدا از صفحه اصلی ، سامسونگ در منوی اصلی گوشی هم تغییرات زیادی به وجود آورده است. این بخش اکنون به سه قسمت تقسیم شده است که هر کدام از این قسمت ها را می توانید با دیگری جابجا نمایید. دلیل نیاز به فضای زیاد در این بخش  این است که سامسونگ تقریبا تمامی نرم افزارهای این گوشی را در منوی اصلی قرار داده است . این آیک1ن ها در یک ساختار مسطح همانند گوشی iPhone سازماندهی شده اند. برای یافتن تنظیمات کمی بیشتر باید به جستجو بپردازید اما می توانید تنظیمات را هم به منوی اصلی منتقل کنید که مسلما باعث حجیم تر شدن این منو خواهد شد.

 

image
 
image

 

هم در صفحه اصلی و هم در منو ، نواری در پایین صفحه نشان داده می شود که حاوی چهار کلید  مجازی است : کلید مخصوص صفحه کلید یا keypad ، کلید مخصوص دفترچه تلفن ، کلید مخصوص پیام ها و کلیدی که شما را از منو یا صفحه اصلی به دیگری منتقل می کند.

گوشی سامسونگ S8000 Jet   همانند دیگر گوشی های اخیر این شرکت به خوبی از عملکرد چند کاره حمایت می کند. Task manager با فشار دادن و نگهداشتن کلید سخت افزاری منو اجرا می شود. این نرم افزار ، نمای سه بعدی جالبتری نسبت به نمای کلاسیک شبکه ای معمول دارد. شما می توانید هر کدام از نرم افزارها را مستقیما از این بخش بسته یا به نرم افزار در حال اجرای دیگری سوییچ کنید. یک کلید با عنوان بستن تمامی نرم افزارها یا End all applications در این بخش تعبیه شده است که با وجود آن لازم نیست وقتتان را برای بستن تک تک نرم افزارها هدر دهید.

 

image
 
image

 

image

 

نکته ممتاز و کلیدی دیگر در این گوشی قابلیت قفل گشای هوشمند یا smart Unlock آنست. این قابلیت که پیش از این در گوشی های سامسونگ S5600 و S5230 به کار رفته بود ، به کاربران اجازه می دهد که با ترسیم یک حرف بر روی صفحه ، نه تنها قفل صفحه را باز کنند ، بلکه به آنها اجازه می دهددر آن واحد یک نرم افزار را اجرا کنند یا حتی با یکی از مخاطبان تماس برقرار نمایند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

هر کدام از حروف  A تا Z می توانند برای راه اندازی نرم افزار خاصی به کار روند . برای نمونه می توانید از این قابلیت برای راه اندازی نرم افزارهایی مانند پخش کننده موسیقی  ، بخش massaging ، مرورگر وب ، نرم افزارهای جاوا یا حتی صفحه کلید مجازی استفاده نمایید. این قابلیت همچنین به شما اجازه می دهد تا به راحتی با مخاطبانی که با آنها زیاد در تماس هستید ،حتی بدون اینکه نیازی به باز کردن قفل تلفن داشته باشید به مکالمه بپردازید.

 

Media Gate
 

دو قابلیت جدید هیجان انگیز دیگر به طور غیر رسمی در گوشی سامسونگ S8000 Jet   ارائه شده اند. اولین آنها 3D Media gate است که بوسیله کلیدی که درست دربالای شاتر قرار گرفته است ، اجرا می شود.با فشردن این کلید ، رابط کاربری مکعبی شکل (Cube) در صفحه نمایان می شود وشما را برای دسترسی راحت به به شش امکان کلیدی چندرسانه ای : آلبوم عکس ها ، پخش کننده موسیقی، پخش کننده ویدیویی ، رادیو اف ام ، بازی ها و همین طور مرورگر وب یاری می رساند.

خیلی هیجان انگیز است. شما می توانید این مکعب را در تمامی جهات بچرخانید و گوشی با سرعت هرچه تمام تر به حرکات شما واکنش نشان می دهد.حتی اگر شما مکعب راپرتاب کنید یا آنرا از بالا به پایین یا پایین به بالا بچرخانید ، مکعب تا رسیدن به موقعیت خاصش می چرخد . یک نوار افقی در پایین صفحه  ، شش نرم افزار موجود در مکعب را نشان می دهد که اگر به هرکدام از آنها ضربه وارد کنید مکعب به طرف همان وجه اش می چرخد. همین طور با فشار وارد کردن به هرکدام از این آیکن ها می توانید آن را بدون نیاز به چرخش مکعب اجرا کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

هنگامی که مکعب را بچرخانید و نرم افزار خاصی را اجرا نمایید ، نرم افزار مربوطه در یک نمای زیبای سه بعدی اجرا می شود و به شما اجازه می دهد که به مرور عکس ها یا آهنگ هایتان بپردازید.گرچه این رابط برای گوشی های مالتی مدیا زیاد معمول نیست اما به هرحال طراحی جدید و جالبی است(اما نه عملی و کاربردی).

 

Motion Gate

قابلیت Motion gate که در گوشی سامسونگ S8000 Jet   به کار رفته است از موتور تشخیص حرکت خود سامسونگ استفاده می کند که امکان دسترسی به علاقمندی های مالتی مدیای شما را با چند ضربه فراهم می آورد.با کج کردن یا چرخاندن گوشی و نگهداشتن طولانی مدت کلید میانی سمت راست گوشی که برای اجرای Media gate استفاده می شد ، این نرم افزار اجرا می شود.

این بار مکعبی نمایان می شود که تنها دو وجه از وجه های آن قابل مشاهده است و با انتخاب هر کدام  از این وجه ها شما به آن بخش هدایت می شوید. گزینه هایی که در این بخش در دسترس هستند شامل : دوربین ، پخش کننده موسیقی ، رادیو اف ام ، یکی از مخاطبان که با او زیاد در ارتباط هستید و همین طور یک بازی حرکتی است.

 

image
 
image

 

برای اجرای Motion gate باید گوشی را به راست یا چپ تکان دهید. به نظر می رسد که سامسونگ در   S8000 Jet  حسگر شتاب سنج حساسی به کاربرده است که تقریبا قادر است تمامی فرمان هایی را که به آن می دهید اجرا نماید.

هنگامی که برای بار اول نرم افزاری را از طریق Motion gate اجرا کنید(غیر از تماس سریع با مخاطب از پیش تعریف شده) ، با رابطی متفاوت از آنچه قبلا در منوی اصلی یافته بودید ، مواجه خواهید شد،که به شما اجازه می دهد تا  قابلیت های آنرا با زدن ضربات دوگانه به گوشی و همین طور چرخاندن گوشی یا حرکت دادن گوشی به راست یا چپ کنترل نمایید.

برای مثال شما می توانید روی play/pause در پخش کننده موسیقی ضربه زده و گوشی را به سمت راست یا چپ حرکت دهید تا به آهنگ بعد یا قبل حرکت نمایید.

 

دفترچه تلفن کامل
 

سامسونگ S8000 Jet   با یک دفترچه تلفن با قابلیت ذخیره 2000 مخاطب با مشخصان متفاوت عرضه می شود . شما می توانید به  هر مخاطب عکس یا یک کلیپ ویدیویی اختصاص دهید. جنبه منفی در این بخش آنست که شما از این عکس ها تنها به عنوان Caller ID می توانید استفاده کنید و نمی توانید هنگام مرور لیست مخاطبان آنها را مشاهده نمایید.شما می توانید مخاطبان موجود در سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هر دو را مشاهده کنید.

Jet دو نوع الگوی جستجوی دفترچه تلفن ارائه می دهد. اولین الگو ، همان الگوی قدیمی است که با تایپ بخشی از نام شخص انجام می شود.اگرچه این کار با استفاده از صفحه کلید مجازی به خوبی انجام نمی شود. برای این کار باید یک کلیک اضافی برای فعال شدن کادر متنی مربوطه برای تایپ انجام دهید و بعد از تایپ کردن نام هم باید روی done کلیک کنید تا نتیجه جستجو به شما نمایش داده شود.

 

image
 
image

 

خوب، بالاخره به پیمایش الفبایی می رسیم که باعث صرفه جویی زمان زیادی می شود. سامسونگ گزینه ای تعبیه کرده که می توان نوار پیمایش یا Scroll bar را به هر سمتی از صفحه نمایش منتقل کرد که این امرباعث تسهیل کاربا گوشی هم برای کابران راست دست و هم برای چپ دست ها می شود.

گرچه اندازه بزرگ صفحه نمایش Jet استفاده از گوشی با یک دست تسهیل می کند اما به هرحال موقعیت متغیر نوار پیمایش موجب راحت تر شدن کار با گوشی می شود. مسلما ، استفاده از پیمایش حرکتی در بخش جستجوی دفترچه تلفن گوشی هم کار می کند اما در لیست های طولانی مخاطبان استفاده از چنین امکانی خیلی راحت و مناسب نیست.

 

image
 
image

 

این بار سامسونگ فضای کافی برای قرار دادن دو کلید مخصوص جهت تماس و ارسال پیام را در کنار نام مخاطبان یافته است . عکسی که ممکن است به مخاطبی تخصیص داده باشید در این قسمت نشان داده نمی شود.

در هنگام ویرایش مخاطبان ، فیلدهایی برای اسم کوچک و اسم فامیل آنها به همراه فیلد مخصوصی برای تعیین نامی که قرار است در دفترچه نمایش داده شود وجود دارد. بنابراین شما می توانید مخاطبانتان را با اسم مستعارشان مشاهده نمایید در حالیکه نام کامل آنها را هم در دفترچه تلفن تان دارید.

امکان مفید دیگری که در این بخش برای جلوگیری از تکرار مخاطبان تعبیه شده است، هنگامی که شماره ای را ثبت می کنید که از قبل در دفترچه تلفن وجود دارد، به شما هشدار خواهد داد.

 

 نرم افزار Photo Contacts
 

مانند بسیاری از گوشی های اخیر سامسونگ ، گوشی سامسونگ S8000 Jet   از یک نرم  افزار جالب برای مشاهده حالت تغییر یافته دفترچه تلفن استفاده می کند.در حالیکه این نرم افزار از همان مخاطبان موجود در لیست دفترچه تلفن استفاده می کند ، به شما اجازه می دهد تا با یک بار وارد کردن اطلاعات در این نرم افزار از مقدار زیادی از کار مورد نظر برای جستجو در دفترچه تلفن بکاهید.

این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا بخش هایی از تصاویر را برچسب گذاری کنید و سپس این قسمت ها را به مخاطبان مختلف تخصیص دهید.این ویژگی هنگامی که مخاطبان تان را گروه بندی کنید ، بیشتر به کار می آید. می توانید از هم کلاسی ها یا دوستان تان یک عکس دسته جمعی بگیرید و سپس تصویر هر کدام از آنها را به شماره تلفن مربوطه شان متصل کنید. پس شما یک عکس دارید که آنرا به چندتا از مخاطبان تان اختصاص داده اید .با تماس از طرف هر کدام از دوستانتان عکس وی به شما نمایش داده می شود.

 

image
 
image

 

به خاطر داشته باشید ، که با وارد کردن تصاویر گوشی به طور خودکار به تشخیص چهره ها می پردازد اما شما باید به طور دستی به افزودن برچسب ها اقدام کنید.

شاید در کل این نرم افزار خیلی کاربردی نباشد اما مشخصا یکی از جالب ترین راه ها برای برقراری تماس است.

 

مدیریت تماس خوب ، ویژگی مکالمه در حالت بلندگوی دوست داشتنی
 

همانطور که انتظار داشتیم گوشی سامسونگ S8000 Jet    در کار اصلی خود یعنی برقراری تماس عالی عمل می کند. آنتن دهی بدون مشکل انجام میگیرد و کیفیت صدا در طول مکالمه ها هم عالی است.

شماره گیر از طریق میانبر مربوطه یا از طریق منوی اصلی فعال می شود . روند شماره گیری در این گوشی هم مانند سایر گوشی هاست.متاسفانه قابلیت شماره گیری هوشمند به جای اسامی تنها با شماره ها کار می کند که آنرا بدون استفاده می سازد.هرگاه ارقامی وارد می کنید ، مخاطبانی که شماره هایشان شامل آن رقم هاست نمایش داده می شوند ، گرچه من فکر نمی کنم کسی حتی قسمتی از شماره ها را به خاطر بسپارد.

 

image

 

به طور معمول نرم افزار باید لیست مخاطبان را بگردد و نام هایی را که به حروف وارد شده مرتبط است به نمایش درآورد.حدس ما این است که در گوشی های بعدی این مکانیزم درست عمل خواهد کرد.

مانند بسیاری از گوشی های جدید سامسونگ ، Jet هم یک ویژگی تلفنی جالب بر مبنای شتاب سنج دارد.این ویژگی به شما اجازه می دهد که صدای تماس های دریافتی را با برگرداندن گوشی قطع کنید.

 

image

 

در گوشی سامسونگ S8000 Jet   یک ویژگی مبتنی بر شتاب سنج دیگر هم وجود دارد که خیلی دوست داشتنی است.این ویژگی که Speaker Call نامیده می شود به طور خودکار اسپیکر گوشی را در هنگامی که آنرا از گوشتان جدا کرده و روی یک سطح صاف قرار می دهید فعال می کند. به محض برداشتن گوشی و بردن آن به سمت گوشتان ، حالت معمولی فعال می شود. اگرچه این تغییر حالت بیش از یک یا دو ثانیه طول نمی کشد اما  مراقب باشید و گوشی را زود به گوش تان نچسبانید.

سامسونگ S8000 Jet   همچنین یک سنسور نزدیکی نیز دارد که هنگامی که گوشی را به گوش تان نزدیک می کنید ، صفحه نمایش را خاموش می کند.این سنسور از اینکه در هنگام مکالمه با گوش تان  چیزی را فشار ندهید اطمینان حاصل می کند.

اکنون رویدادها مثل تماس های یا پیام های دریافتی بوسیله یک widget روی صفحه اصلی نمایش داده می شوند. این بخش سه لبه (tab) متفاوت دارد که هر کدام از آنها به رویداد متفاوتی اشاره می کند. همینطور در این بخش نام تماس گیرنده و مدت زمان تماس هم نمایش داده می شود.

در نهایت ، سامسونگ S8000 Jet   یک لیست برای رد تماس ها دارد که به شما اجازه می دهد شماره هایی را که نمی خواهید از آنها تماس یا پیامی دریافت نمایید مسدود نمایید.

 

پیام رسانی به خوبی سازماندهی شده است
 

بخش پیام رسانی گوشی سامسونگ S8000 Jet   دقیقا کپی ای از همان چیزی ای است که پیش از این در گوشی M8910 Pixon 12 شرکت سامسونگ دیدیم. این گوشی از یک ویرایشگر مشترک برای  SMS و MMS و یک ویرایشگر جداگانه برای email استفاده می کند.

ویرایشگر SMS و MMS همان نرم افزار همیشگی و آشناست که به شما اجازه می دهد گیرنده را از طریق دفترچه تلفن ، یا تماس های اخیرتان انتخاب کنید و یا اینکه آن را به طور دستی وارد نمایید. همین طور شما می توانید به جای اینکه گیرندگان یک پیام را یک به یک مشخص کنید ، یک گروه را بعنوان گیرنده پیام تعیین نمایید .

 

image
 
image

 
image

 

اگر اندازه یک پیام از 160 کاراکتر تجاوز کند ،یک پیغام به شما داده می شود . پشتیبانی از ایمیل هم به اندازه کافی خوبست.یک آیکن Gmail در بخش منوی مربوط به گوگل وجود دارد اما تمام کاری که این آیکن برای شما انجام می دهد این است که صفحه مربوط به Gmail را در مرورگر وب تان باز می کند. اگر دسترسی مبتنی بر اینترنت را ترجیح می دهید ، می توانید از این گزینه استفاده کنید اما ما نرم افزارهای ایمیلی که برروی گوشی نصب می شوند رابه آن ترجیح می دهیم.

بزرگترین مشکلی که در این بخش با آن روبرو شدیم ، این بود که گوشی نمی توانست به طور خودکار تنظیمات مربوط به Gmail را مشخص کند و باید آنها را به طور دستی وارد می کردیم.اما بعد از انجام این کار مدیریت ایمیل ها بسیار ساده و لذت بخش بود. در حال حاضر اکثر برندها تنظیمات ایمیل را به طور اتوماتیک در گوشی هایشان تعبیه می کنند و شاید زمان آن رسیده تا سامسونگ هم در این باره تصمیم جدیدی بگیرد.

محدودیت دانلود ایمیل ، 5 مگابایت است که برای دریافت اکثر فایل ها کافی است . اگر یک فایل آفیس را به عنوان ضمیمه ایمیل دریافت کنید ، می توانید به خوبی آنرا در خود گوشی ببینید.

برای وارد کردن متن ، سامسونگ S8000 Jet   سه گزینه پیش روی شما قرار می دهد.اولین گزینه ، همان گزینه سنتی و مرسوم است یعنی تایپ از طریق یک صفحه کلید مجازی 3x4 که اعداد و حروف را در یک مجموعه 12 تایی نمایش می دهد.

 

image

 

با چرخاندن 90 درجه ای گوشی این صفحه کلید به یک صفحه کلید QWERTY لمسی گسترش پیدا می کند. صفحه نمایش 3.1 اینچی ، فضای کافی را برای این طرح بندی فراهم می کند ، مخصوصا این که اعداد و سمبل های دیگر در یک صفحه جداگانه نمایش داده می شوند و با یک ضربه به کلید مخصوص آن فعال می شوند. تایپ کردن با توجه به صفحه نمایش لمسی حساس و استانداردهای صفحه های لمسی بسیار راحت است.

گزینه آخر ، امکان تشخیص دست خط است که در بسیاری موارد عالی عمل می کند و تشخیص دقیقی انجام می دهد. در اینجا نبود قلم بیشتر احساس می شود.شما می توانید این قلم را به طور جداگانه خریداری نمایید و اگر فراموش می کنید آن را به همرا داشته باشید می توانید آن را به گوشی آویزان نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

مرورگر فایل ها

 

مانند سایر هم خانواده ای های این گوشی ،گوشی سامسونگ S8000 Jet   هم به یک مدیر فایل پرقدرت مجهز است که با تمام جزئیات طراحی شده است.file manager  این گوشی می تواند فایل ها و پوشه های موجود در حافظه داخلی یا کارت حافظه گوشی را نشان دهد و بهتر از آن اینکه این نرم افزار می تواند پوشه های موجود را به بهترین شکل بر هم منطبق کرده و نمایش دهد.

پوشه های مخصوصی برای انواع فایل ها(عکس ها ، ویدیوها و صداها) وجود دارد و این امر به گوشی اجازه می دهد که محتویات حافظه را به خوبی سازماندهی و مرتب نماید. گرچه شما مجبور نیستید که این ساختار را رعایت کنید . می توانید فایل هایتان را هر کجا و در هر پوشه ای که می خواهید قرار دهیدو مطمئن باشید که گوشی در به کارگیری آنها دچار مشکل نمی شود.

 

image

 

شما می توانید فایل هایتان را تک به تک یا به صورت گروهی کپی کنید  یا انتقال دهید. می توانید پوشه های جدید ایجاد کنید و یا آنها را حذف نمایید(البته غیر از پوشه های پیش فرض مثل Sounds ، Images و...)

هنگامی که می خواهید چندین فایل را با هم پاک کنید می توانید عکس های حفاظت شده بوسیله Contact Photos و ... را هم حذف نمایید.به صورت پیش فرض این گزینه غیرفعال است و شما تصادفا عکس ها و آهنگ های محافظت شده را حذف نخواهید کرد.

فایل ها را می توانید یک به یک یا به صورت گروهی با بلوتوث ارسال کنید. در تمام File manager  شما می توانید فایل هایی را برای اینکه تصادفا پاک نشوند ، قفل کنید.

خوشبختانه ، Jet در اداره کارت های حافظه مانند گوشی هایی که اخیرا بررسی کردیم دچار مشکل نمی شود .گرچه در ابتدای قرار دادن کارت های 16 گیگابایتی و در خواندن آنها سریع ترین گوشی نیست اما مطمئنا شما را مایوس نمی کند.

 

گالری بهتر
 

همانند گوشی های جدید سامسونگ ، S8000 Jet دو گالری عکس متفاوت دارد.هر دوی آنها برای کار با رابط صفحه لمسی این گوشی بهینه شده و علاوه بر آن حالت های مختلفی برای مرور عکس ها در نظر گرفته شده است.

اولین گالری عکس در خود File manager تعبیه شده و دسترسی به آن از طریق باز کردن یک پوشه حاوی عکس ها به راحتی صورت می گیرد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا عکس ها را باتوجه به تاریخ ، نوع ، نام و اندازه شان مرتب نمایید.

این گالری نماهای شبکه ای (grid) ، لیست و زیگ زاگ را عرضه می کند. آخرین مورد بالا ، قطعا با جزئیات فراوان طراحی شده است و زحمت زیادی هم برای آن کشیده شده اما مشخصا کم کاربردترین طرح بندی نیز ،به دلیل لزوم پیمایش بیش از حد در پوشه های حاوی عکس های زیاد به شمار می رود.

 

image
 
image

 

پیمایش عکس ها با Jet بسیار سریع انجام می گیرد و ما واقعا از سرعت مرور عکس ها شگفت زده شدیم. هنگامی که یک عکس را باز می کنید ، می توانید با حرکت دادن انگشتان تان بدون اینکه مجبور باشید به حالت لیست برگردید،  بین عکسها حرکت کنید. با وجود سنسور شتاب سنج تغییر حالت بین حالت های افقی و عمودی نمایش تصاویر به طور خودکار انجام می گیرد.

 

image
 

image

 

سامسونگ همچنین در این گوشی امکانی به نام بزرگنمایی با انگشت یا finger zooming را که با فشار مطبوعات تغییر کرده ،  به کار برده است . شاید به نظر این ویژگی جدید باشد اما سامسونگ قبلا هم در گوشی های i900 Omnia و Pixon 12 آنرا به کار برده است.

بزرگنمایی بسیار ساده است و تنها با یک حرکت انگشت انجام می گیرد. شما فقط باید انگشت تان را روی عکس قرار داده و لحظه ای بعد برای بزرگنمایی آنرا به سمت پایین یا بالا بکشید. این روش در هردو گالری و همین طور در مرورگر وب کار می کند و براحتی می توان دریافت که این روش از روشی که در iPhone  به کار می رود(نیشگون گرفتن از صفحه) هم راحت تر است.

 

image

 

جایگزین گالری تصاویر ، مرورگر عکس هاست. نکته عجیب آنست که سامسونگ از همان Media Browser ای که در Pixon12 استفاده کرده ، در این جا استفاده نکرده است.حداقل در این نسخه عکس ها به طور پیش فرض با توجه به تاریخشان مرتب شده اند که در نسخه های قبلی این طور نبود. شما می توانید از فیلترهای دیگری برای مرتب کردن عکس ها مثل نام آنها یا حتی رنگ آنها هم استفاده کنید.

 

image
 
image

 

به طور معمول ، در هردوی این گالری ها سامسونگ یک ویژگی مبتنی بر شتای سنج  اختصاصی هم قرار داده است. این قابلیت به شما اجازه می دهد که عکس ها را در هردو حالت افقی و عمودی با کج کردن گوشی به بالا و پایین مشاهده کنید.

حساسیت این قابلیت ارتقا یافته و آنرا مفید و قابل استفاده کرده است.نسبت به گوشی های قبلی که در این جا بررسی شدند ، این قابلیت به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.اما هنور هم این قابلیت جا برای پیشرفت دارد و در این گوشی نسبت به Pixon 12 کارکرد کمتری دارد.

 

پیشرفت کم پخش کننده موسیقی
 

پخش کننده موسیقی ای که معمولادر گوشی های سامسونگ پیدا می شود،در سامسونگ S8000 Jet   کمی تغییر کرده است.این بخش از آیکن های جدیدتری استفاده می کند و نحوه نمایش album art نیز در این بخش تغییریافته است.

 

image

 

image
 
image

 

این پخش کننده موسیقی به شما اجازه می دهدکه آهنگ هایتان را با نام خواننده ، نام آلبوم و سبک دسته بندی کنید.همین طور بعد از دسته بندی کردن آهنگها بوسیله فیلتر ها می توانید از آنها به طور خودکار یک playlist تهیه کنید. اگر کافی نیست ، امکان ساخت Playlist های دلخواه هم وجود دارد. می توان پخش کننده موسیقی را برای پخش در زمینه(minimize) هم تنظیم کرد.

 

image

 

گزینه جدید در اینجا 5.1 ch است که هنگامی که فعال می شود ، پلیر را قادر به تقلید از کانال 5.1 می کند که به صورت نرمال در هدست های استریو وجود دارد. چند تنظیم پیش فرض برای اکولایزر هم وجود دارد اما هیچ گزینه ای برای سفارشی سازی آنها در نظر گرفته نشده است.

علاوه بر آن ، چند تصویر(visualization) نیز وجود دارد که ظاهر جالبی به پخش کننده موسیقی می دهد و یک مرورگر آلبوم مثل همانی که در i900 Omnia  به کار رفته بود وجود دارد که بعد از نرم افزار Apple Cover Flow  در مکان بعدی این گونه نرم افزارها قرار می گیرد.

آخرین نکته و نه کم اهمیت ترین آن ها این است که پخش کننده موسیقی هم برای پیمایش آهنگ ها ، توسط صفحه لمسی مثل Pixon  بهینه شده است. و این امر باعث می شود که این گوشی بعنوان جایگزینی مطمئن برای پلیر همراه تان در بیاید.

Widget ویژه پخش کننده موسیقی هم جالب است که به شما اجازه می دهد که با یک کلیک به برنامه کامل آن دسترسی پیدا کنید.همین طور این widget امکان شروع پخش ، توقف پخش و یا رد کردن آهنگ ها را از طریق صفحه اصلی گوشی نیز مهیا می کند.

 

رادیو اف ام با RDS
 

سامسونگ S8000 Jet   از یک رادیو با RDS هم استفاده می کند. RDS پیشرفته این گوشی امکان نمایش مشخصات ایستگاه را در یک سطر و نمایش اطلاعات اضافی دیگری را در سطر دیگر فراهم می کند. این بخش هم با رابط لمسی گوشی سازگار است و امکان استفاده از آن با چندین دکمه بزرگ که در صفحه قرار دارند به راحتی فراهم است.

Jet به طور خودکار می تواند به جستجو و ذخیره ایستگاه های موجود در منطقه شما بپردازد. همین طور فرکانس های جایگزین برای فرکانس های اصلی یک ایستگاه را می تواند تشخیص دهد و بنابراین به هنگام مسافرت لازم نیست که به طور دستی به جستجوی ایستگاه هایتان بپردازید. گزینه ای برای ضبط برنامه های در حال پخش رادیو تعبیه شده است.

 

image
 
image

 

image

 

اگر نمی خواهید که از طریق منو به رادیو دسترسی پیدا کنید ، می توانید این کار را از طریق Widget  مخصوص آن انجام دهید. با کلیک بر روی آن برنامه اصلی رادیو نمایان می شود . شما می توانید بدون اجرا رادیو از طریق Widget به تغییر ایستگاه ها بپردازید یا پخش را شروع یا متوقف کنید. از طریق widget تنها می توانید بین ایستگاه هایی که ذخیره کرده اید حرکت کنید و اگر به دنبال ایستگاه های دیگر هستید باید از طریق برنامه اصلی این کار را انجام دهید.

در مورد ایستگاه ها باید بگویم که فقط آنها را می توانید با فرکانس خودشان نامگذاری کنید و امکان تغییر نام آنها وجود ندارد. همین طور لیستی از ایستگاه های مورد علاقه شما در این بخش وجود دارد.

 

پخش کننده ویدیویی
 

پخش کننده ویدیویی به خوبی برای کار با رابط لمسی تغییر داده شده و تمامی کنترل ها در آن تعبیه شده است. پخش کننده ویدیویی می تواند فیلم ها را در هر دو حالت افقی(البته با چرخش خودکار صفحه) و عمودی پخش کند و شما می توانید در فیلم رو به جلو یا عقب هم حرکت کنید . این کار به همان طریقی که در پخش کننده موسیقی انجام می گرفت قابل انجام است.

پخش کننده ویدیویی همین طور در هنگام اتصال هدست گزینه 5.1 ch را نیز برای شما فراهم میکند. همین طور این نرم افزار اجازه ارسال مستقیم کلیپ های ویدیویی به وب را هم مهیا می کند.

 

image
 
image

 

image

 

سامسونگ S8000 Jet   هیچ مشکلی با پخش کلیپ های  720x480 پیکسل با سرعت 30fps یا VGAندارد. درست است که امکان فوق العاده ای نیست اما در عوض دیگر نیازی نیست که وقت تان را برای تغییر اندازه فیلم تلف کنید.

یکی از بهترین بخش های پخش کننده ویدیویی سامسونگ S8000 Jet   پشتیبانی آن از فرمت های Divx/XviD است . که به این معنی است که لازم نیست هیچ زمانی برای تبدیل فیلم هایتان برای پخش در گوشی صرف کنید . فقط آنها را به گوشی منتقل کرده و تماشایشان کنید.

 

کیفیت صدا
 

کیفیت صدای گوشی سامسونگ S8000 Jet   تحسین برانگیز است.تنها مشکل آن در تولید مجدد سیگنال های ضعیف است که موجب سیگنال های ناپایدار می شود. و اکثر آنها را از دامنه شنوایی خارج می کند.

گرچه بقیه امتیازات این گوشی عالی هستند. هر دوی مقدار نویز و دامنه پویای Jet می تواند به پلیرهای های همراه غلبه کند و بنابراین می تواند در مکالمه های متقابل نیز به کار بیاید.

 

image

 

یک دوربین واقعا عالی
 

سامسونگ S8000 Jet   به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک مجهز است که می تواند عکس هایی با حداکثر رزولوشن 2560x1920 پیکسل را ثبت نماید. یک فلاش دوگانه LED برای عکاسی از صحنه های کم نور در گوشی تعبیه شده است اما همانطوری که انتظار داریم باعث ایجاد افکت های غیرعادی در تصاویر می شود.

در این دوربین ، تعدادی ویژگی های جالب همانندسیستم کنترل دامنه پویای اختصاصی سامسونگ ، سیستم لرزش گیر ثبت عکس های دیجیتال ، برچسب گذاری جغرافیایی ،تشخیص چهره و لبخند و خط های راهنمای منظره یاب نیز تعبیه شده است.

رابط دوربین برای کار با رابط لمسی گوشی بهینه شده است و مسلما این رابط یکی از راحت ترین رابط هایی است که برای کار با دوربین در گوشی های با صفحه لمسی تاکنون طراحی شده است.

تنها اشکال این است که تنظیمات فوکوس اتوماتیک در  منظره یاب دیده نمی شوند و در عوض در نمای سه بعدی منوی setting  این تنظیمات وجود دارد. از آنجائیکه این بخش یکی از پرکاربردترین کنترل هاست ، عجیب است که سامسونگ بیش از این به راحت بودن کار با آن توجه نکرده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دوربین عکس ها را کاملا سریع ثبت می کند و تاخیر زیادی بین ثبت یک عکس تا آماده شدن دوربین برای ثبت عکس بعدی وجود ندارد. اگر امکان preview خودکار بعد از ثبت عکس را غیرفعال کنید این زمان بین عکس ها باز هم کاهش یافته و عکاسی با Jet را به تجربه لذت بخش تری مبدل می کند.

در رابطه با کیفیت عکس ها باید بگویم ، که کیفیت عکس های سامسونگ S8000 Jet   کاملا ما را خشنود و راضی کرد. عکس  ها از درخشندگی مناسب ، رنگ های دقیق و جزئیات خوبی برخوردار است.الگوریتم کاهش نویز تقریبا کامل است و تقریبا عکس هایی فاقد نویز به دست می دهد که مقدار زیادی از جزئیات عکس را هم حفظ کرده است. در حالت Fine foliage تقریبا تمام جزئیات را ازبین می برد اما ما تا بحال گوشی های با دوربین ها بدتری هم دیده ایم.

 

ضبط ویدیویی D1 با کیفیت 30 fps
 

سامسونگ S8000 Jet   می تواند کلیپ های ویدیویی D1 با نرخ 30 فریم در ثانیه ضبط کند . بر خلاف برخی گوشی های دیگر که ویدیوهای ضبط شده در آنها دستخوش تغییر و پرتلاطم به نظر می رسند (برخی از فریم ها با برخی دیگر جابجا می شوند و این نشان می دهد که نرخ فریم واقعا 30 فریم در ثانیه نیست)، ویدیوهای ضبط شده این دوربین واقعا با کیفیت و با رنگ های پر تحرک و سطح بالایی از جزئیات هستند.

 

image
 
image

 

متاسفانه فشرده سازی اعمال شده به ویدیو ها کمی بیش از حد قویست و حتی با تنظیم کیفیت بر روی بالاترین سطح هنوز هم نتایج کمی مصنوعی به نظر می رسند.

سامسونگ S8000 Jet    قادر به ضبط تصاویر آهسته با رزولوشن QVGA و نرخ 120 فریم بر ثانیه است. کیفیت این تصاویر خیلی خوب نیست و این تصاویر کمی مصنوعی به نظر می رسند.

کارآیی کلی دوربین سامسونگ S8000 Jet   خوب است اما مطمئنا با گوشی های سامسونگ   i8910 Omnia HD یا M8910 Pixon 12  برابری نمی کند.

 

بسته های ارتباطی کامل
 

سامسونگ S8000 Jet   با پشتیبانی چهاربانده از GSM در سراسر دنیا قابل استفاده است. سازگاری این گوشی با شبکه های 3G به دلیل پشتیبانی تنها از دو باندهای 900/2100 کامل نیست. این گوشی در حالت HSPDA سرعتی معادل 3.6 مگابیت در ثانیه فراهم می کند. بلوتوث با A2DP هم وجود دارد که چیز جدیدی در این گوشی به شمار نمی رود.پورت microUSB بسیار کارآتر از پورت های اختصاصی ای است که سامسونگ در گوشی های قبلی اش از آن استفاده می کرد. شما می توانیدگوشی را در حالت mass storage یا PC suite(media player) برای اتصال به کامپیوتر تنظیم کنید .

در حالت mass storage  می توانید به کارت  حافظه دسترسی پیدا کنید اما در این حالت دسترسی به حافظه داخلی گوشی امکان پذیر نیست.

برای تکمیل این امکانات ارتباطی ، سامسونگ S8000 Jet   از WLAN هم پشتیبانی می کند. این گوشی از یک نرم افزار مدیریت WiFi قدرتمند استفاده می کند که با ظاهر زیبایش ، افزودن نقاط دسترسی یا Access point ها را به راحتی امکانپذیر می کند. تنها مشکل این است که شما باید پروفایل هر نرم افزار را در استفاده از Access Point  های مختلف بروزرسانی نمایید.

 

image

 

این به آن معنی است که اگر شما در اداره هستید و مرورگر وب تان را برای استفاده از شبکه بی سیم اداره تنظیم نموده اید ، برای استفاده از شبکه خودتان یا 3G باید پروفایل تان را بروز درآورید. امیدواریم که در آینده سامسونگ راهی نوآورانه برای مدیریت تغییر خودکار شبکه های در دسترس ابداع کند.

 

مرورگر وب تقریبا کامل
 

سامسونگ S8000 Jet   پیشگام استفاده از مرورگر وب دلفین است که نرم افزاری است که توسط خود سامسونگ توسعه داده شده است.با پشتیبانی کامل از فلش و بزرگنمایی با یک انگشت یا finger zoom ، این مرورگر به یکی از بهترین مرورگرهایی تبدیل می شود که ما تابحال شاهد ارائه آنها در گوشی های موبایل بوده ایم .این مرورگر جدید اجازه می دهد که 5 صفحه به طور همزمان باز باشند . این مرورگر از چند دانلود به طور همزمان در پس زمینه نیز پشتیبانی می کند و یک مسدودکننده تبلیغات یا AdBlocker هم دارد. متاسفانه ، این مرورگر از منابع سیستمی زیاد استفاده می کند و  پیغامی مبنی بر اینکه بیش از سه سایت سنگین را در آن واحد باز نکنید نمایش می دهد. ما نتواستیم 5 صفحه وب به طور همزمان را اداره کنیم و گمان می کنیم که این قابلیت کاربرد چندانی در گوشی ها نداشته باشد.

 

image
 
image

 

  بزرگنمایی با یک انگشت یا finger zoom در این بخش واقعا جذاب است. البته با کلیک دوگانه روی یک متن یا عکس هم گوشی به طور خودکار آن بخش را بزرگ می کند. با یک کلیک دوگانه دیگر می توانید به حالت بزرگنمایی معمول برگردید.

برتر از دو قابلیت جاوا و فلش ، مرورگر جدید این گوشی از پیمایش حرکتی و حالت تمام صفحه هم پشتیبانی می کند.اگر منصفانه بنگریم ، این پیمایش گر به خوبی نمونه اش در iPhone نیست اما به هر حال کارش را به خوبی انجام می دهد. فقدان ویژگی تکمیل خودکار فرم ها هنگامی که در صفحات وب  به تایپ آدرس می پردازیم ، کمی آزار دهنده است.

 

image
 
image

 

سازمان دهنده کامل
 

سامسونگ S8000 Jet   با شماری از نرم افزارهای مدیریت زمان مفید ارائه می شود.

از نرم افزار calendar یا تقویم شروع می کنیم که سه حالت نمایش روزانه ، هفتگی و ماهانه ارائه می دهد . شما می توانید حالت نمایش پیش فرض آنرا انتخاب کنید و همین طور امکان انتخاب روز شروع هفته هم در این گوشی تعبیه شده است که به طور پیش فرض روی یکشنبه یا دوشنبه قرار دارد.اگرچه در گوشی Jet ، تنها دو نوع از رویدادها قابل تعریف هستند. شما می توانید ساعت و تاریخ  رویداد را تنظیم کرده و یک زنگ هشدار برای آن به عنوان یادآور تنظیم کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

هشدار ها به گونه قابل توجهی قابل سفارشی سازی هستند. شما می توانید تا ده هشدار با تنظیمات زنگ مخصوص ، صدا ، نام و روزهای تکرار مجزا برای هرکدام تنظیم نمایید.

 

image
 
image

 

ماشین حساب گوشی سامسونگ S8000 Jet   بسیاری از عملیات ریاضی را پوشش می دهد.  نرم افزارهای دیگری مانند voice recorder ، Worldtime و مبدل واحد در این بخش قرار دارند. محدودیت زمانی در نرم افزار voice recorder 60دقیقه است. یک تایمر و کرنومتر هم در این گوشی قرار داده شده اند.

 

image
 
image
 

image
 
image

 

در این گوشی نرم افزارهای To do و Notes هم برای ثبت کارها و یادداشت ها وجوددارد. شما می توانید از Widget مخصوص یادداشت ها برای قرار دادن یادداشت ها در صفحه اصلی استفاده کنید تا آنها را فراموش نکنید.  Widget جدا از نرم افزار عمل می کند پس انتظار نداشته باشید که یادداشت هایتان به طور خودکار در صفحه نمایش داده شود. Widget  دیگری هم وجود دارد که این کار رابرای نرم افزار to do  انجام می دهد.

نرم افزار ویرایشگر ویدیو یا video editor در این گوشی وجود دارد  که تحسین برانگیز است. این نرم افزار ویدیو هایی تا رزولوشن D1 را باز می کند و امکان بریدن ، جدا کردن و همین طور وارد کردن متن در ویدیوها را فراهم می کند.شما می توانید از عکس ها هم به جای ویدیو ها استفاده کنید و زمان هر یک از آنها از یک تا 30 ثانیه قابل تنظیم است.نرم افزار World Clock به شما اجازه می دهد تا زمان را در هر منطقه ای از دنیا سریعا چک کنید.

 

image
 
image

 

در پایان ، یکی از بهترین نرم افزارهای سامسونگ S8000 Jet   در این بخش نرم افزار Office document viewer است که امکان مرور فایل های Word ، Excel ، Powerpoint و pdf را مهیا می کند. این نرم افزار از Access هم پشتیبانی میکند و یکی از بهترین نمونه های این نرم فزار است .

نرم افزار document viewer در هنگام باز کردن فایل ها به اندازه کافی سریع هست . گرچه عمل Panning کمی کندتر انجام می گیرد. این نرم افزار در حالت افقی هم کار می کند(به لطف شتاب سنج) که باعث می شود خواندن اسناد آسانتر شود.

 

image
 

image
 
image

 

مقصدیابی با GPS از قلم افتاده است
 

اگرچه گوشی سامسونگ S8000 Jet   با یک گیرنده داخلی GPS عرضه شده است اما واحد ما موفق نشد هیچ گونه نرم افزار راهنمای صوتی مقصدیاب از پیش نصب شده روی این گوشی بیابد.نرم افزار Google maps  هم در این گوشی وجود دارد اما این نرم افزار توان رقابت با سیستم های راهنمای ماهواره ای کامل مانند Samsung navigator  را که در Pixon 12 وجود داشت را ندارد.

 

بازی های کم
 

سامسونگ S8000 Jet   به طور پیش فرض چندین بازی آزمایشی نصب شده دارد که می توانند برای مدت کوتاهی شما را سرگرم کنند و باید برای دریافت نسخه های کامل بازی ها باید مبلغی بپردازید.

تنها بخش بازی ها که به صورت آزمایش عرضه نشده است ،بازی Rollercoaster Rush است. بازی های جاوا دزاین گوشی از شتاب سنج برای تغییر اندازه و نمایش در حالت افقی استفاده می کنند.

همین طور یک بازی حرکتی هم وجود دارد که به طور پیش فرض در گوشی نصب شده است. این بازی که بیشتر یک بازی مفهومی است و شما حتما عاشق این بازی خواهید شد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image

 

سخن پایانی
 

در یک کلام مختصر ، باید بگویم که سامسونگ S8000 Jet   به اندزه کافی سریع هست تا شما را راضی کند . این گوشی فقط برای سرگرم کردن شما طراحی شده است. اگر ویژگی های بالا را نادیده بگیریم نمی توان از رابط کاربری زنده ، زیبا و روان آن به سادگی گذشت.گاهی اوقات استفاده از این رابط به اندازه تمامی چیزهای جالب دنیا دوست داشتنی می شود.

بهترین چیز در مورد گوشی سامسونگ S8000 Jet   که واقعا به کاربر اهمیت می دهد، رابط کاربری فریبنده و غنی آن به همرا کاربردهای مبتنی بر شتاب سنج آنست که Jet  را منحصر بفرد و سرگرم کننده می کند. علاوه بر آن سامسونگ ، بسته سخت افزاری مناسبی را هم برای این گوشی تدارک دیده است. مطمئنا S8000 jet با Pixon 12  متفاوت است اما بسیاری از ویژگی های آن را در خود دارد. شاید قابلیت های گوشی های هوشمند برای برخی تعیین کننده باشد اما اجازه ندهید انتخابتان تحت تاثیر آنها قرار بگیرد.

یکی از مهمترین رقبای سامسونگ s8000 jet گوشی KM900 Arena   LGاست اگرچه مشخصات هردو تقریبا یکسان است اما اندازه بزرگتر صفحه نمایش AMOLED باعث می شودکه گوشی سامسونگ از رقیبش پیشی بگیرد.

برخی ممکن است بگویند فناوری خازنی به کاررفته در صفحه نمایش Arena  یک مزیت است اما ما اطمینان می دهیم که تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد.درحقیقت کار قابل توجهی که سامسونگ انجام داده تقویت مقاومت و حساسیت صفحه نمایش است که تجربه راحت تری را برای کاربر به ارمغان می آورد .بایدگفت که تفاوت میان Jet و Arena آنقدرکم است که انتخاب میان آن دو را مشکل می کند و این موضوع را باید کاملا به سلیقه کاربر واگذار کرد.

تنهاچیزی که ممکن است بتواند علیه Jet  استفاده شود ظاهر نه چندان برجسته آن است که کمی برخطرات معمولی که برای کاربران سایر گوشی ها وجود دارد می افزاید.

به هرحال سامسونگ S8000 Jet   می تواند با گوشی هایی که کاملا قیمت متفاوتی دارند رقابت کند.

اگر شما می خواهید که یک گوشی هوشمند بخرید باید هزینه بیشتری را خرج کنید و گوشی Samsung i8910 Omnia HD یا  Apple iPhone  را خریداری کنید.اما اگر یکی از کاربران سامسونگ S8000 Jet  به شما گفت که گوشی اش می تواند بر گوشی Omnia HD یا iPhone  شما غلبه کند ، خیلی زود او را به سخره نگیرید.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)