Samsung M8800

گوشی جدید سامسونگ، M8800 Pixon از گوشی­های صفحه لمسی با امکان دوربین قوی برای عکس­برداری و فیلم­برداری است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
مروری بر گوشی Samsung M8800 Pixon
 

 

گوشی جدید سامسونگ، M8800 Pixon از گوشی­های صفحه لمسی با امکان دوربین قوی برای عکس­برداری و فیلم­برداری است.

 

 

ویژگی­های کلیدی

 

-        صفحه­نمایش 3.2 اینچی TFT لمسی با رزولوشن WQVGA و امکان نمایش 256 هزار رنگ

-        دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و محافظ لنز

-        امکانات geotagging، auto-panorama، تشخیص چهره و تشخیص لبخند و چشمک، ثابت کننده دیجیتالی

-        ضبط فیلم با رزولوشن WVGA با سرعت 30 فریم در ثانیه

-        باریک­ترین گوشی 8 مگاپیکسلی

-        امکانات 3G و HSDPA

-        چهارباند GSM

-        گیرنده GPS

-        اسلات کارت Micro SD

-        پخش فیلم با فرمت­های DivX، Xvid و MP4

-        سیستم صوتی(‏‏Surround Sound System) ‏SRS مجازی 5.1 CH‏‏

-        خروجی تلویزیون

-        رادیو FM با RDS

-        بلوتوث و USB نسخه 2.0

-        حافظه داخلی 200 مگابایتی

-        صفحه­کلید مجازی QWERTY روی صفحه لمسی

-        حسگر حرکتی

-        قابلیت اجرای چند برنامه­ی همزمان

-        نمایش فایل­های آفیس

-        امکان ShoZu جهت آپلود مستقیم فیلم و عکس

 
معایب اصلی

 

-        عدم وجود Wi-Fi

-        GPS فقط برای geotagging قابل استفاده است

-        جایی برای قلم مخصوص صفحه وجود ندارد

-        کارایی دوربین نسبت به i8510 innov8 که دوربین 8 مگاپیکسلی دارد کمتر است

-        عدم امکان شماره­گیری هوشمند

M8800 یکی دیگر از 8 مگاپیکسلی­های سامسونگ است. اما همچنان نسبت به innov8 در درجه پایین­تری قرار دارد. ازمیان 8 مگاپیکسلی­ها می­توان LG KC910 Renoir را یک رقیب برای این گوشی دانست که دارای Wi-Fi و GPS می­باشد. از لحاظ قیمت می­توان Samsung F480 و Samsung F490 که هردو 5 مگاپیکسلی­ با صفحه­نمایش لمسی هستند را با توجه به اینکه قیمت مناسب­تری دارند به­عنوان جایگزین درنظر گرفت.

 

image
  
image

 

بسته خریداری شده

 

داخل جعبه کوچک این گوشی، یک قلم مخصوص که باید به گوشی آویزان باشد و جایگاه خاصی برای آن درنظر گرفته نشده، هدست سیم­دار دوبخشی، شارژر DC و هندزفری با جک صوتی 3.5 میلی­متری وجود دارد. جالب اینجاست که درون این جعبه دفترچه راهنمایی دیده نمی­شود !

 

image
    
image
 
image
 

 

طراحی و ساختار

 

به گفته کمپانی، ابعاد این گوشی 13.8×54.6×107.9 میلی­متر است اما در تبلیغات ضخامت آن 14 میلی­متر گفته شده بود. وزن آن نیز 121 گرم می­باشد.

صفحه­نمایش بزرگ این گوشی در پانل جلویی، جایی را برای عناصر دیگر نگذاشته است اما از لحاظ زیبایی می­توان گفت Pixon هنوز از گوشی­هایی نظیر iPhone، Apple و HTC Touch بسیار عقب­تر است.

در حال حاضر این گوشی فقط در یک رنگ مشکی عرضه می­گردد مگر اینکه تقاضا برای آن زیاد باشد تا رنگ دیگری از آن را نیز ارائه دهند.

در زیر صفحه­نمایش سه دکمه­ی Call، End و یک دکمه بازگشت به عقب قرار دارند و در بالای صفحه­نمایش، دوربین دوم جهت مکالمات ویدئویی و سنسور نوری دیده می­شود.

 

image
 
image
 

image

 

 کناره سمت چپ گوشی جایگاه اسلات کارت حافظه Micro SD، دکمه میانبر ورود به منوی اصلی و دکمه Hold جهت قفل کردن و بازکردن قفل صفحه لمسی می­باشد.

 

image
 
image

 کناره بالایی نیز محل قرار گیری پورت اتصال و نیز دکمه مربوط به بازکردن درب باتری می­باشد.

 

image
 
image

 

در کناره سمت راست دکمه مخصوص دوربین، دکمه مخصوص بازکردن برنامه گالری و دکمه تنظیم ولوم/زوم قرار دارند.

 

image
 
image

 کلیه این دکمه­ها کوچک و ظریف و ساختار زیبایی دارند. در پشت گوشی لنز دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک در زیر یک درپوش اتوماتیک و در کنار آن فلاش LED و نیز بلندگوهای گوشی دیده می­شود. فلاش گوشی ضعیف بوده و برای عکس­برداری در شب زیاد مناسب نیست.

 

image
 
image

 درب باتری گوشی کاملاً فلزی بوده و با برداشتن آن باتری لیتیومی با ظرفیت 1000 mAh با امکان مکالمه مداوم تا 3 ساعت و 40 دقیقه و ماندگاری در حالت آماده به کار تا 290 ساعت وجود دارد.

 

image
 
image

صفحه­نمایش

 

صفحه­نمایش این گوشی با سایز 3.2 اینچ و قابلیت نمایش 256 هزار رنگ بوده و رزولوشن آن WQVGA(400×240 پیکسل) است. به­طوری­که کیفیت تصاویر در آن بسیار عالی و روشنایی و کنتراست بسیار خوبی دارد. همچنین خوانایی در زیر نور مستقیم خورشید نسبت به دیگر گوشی­های سامسونگ بهبود یافته است. قابلیت پاسخگویی و حساسیت صفحه­نمایش لمسی نیز بسیار خوب بوده و یک لرزش به­عنوان عکس­العمل برگردانده می­شود.

 

image
 
image

اینترفیس کاربری

 

اینترفیس این گوشی یک نسخه بهبودیافته از آنچه در F480 دیدیم می­باشد. Touch Wiz با طرح و رنگ­های زیبا و شاد و قابلیت پاسخگویی و سرعت بسیار خوب یک اینترفیس زنده را فراهم آورده است.

صفحه­نمایش در حالت استندبای مثل دیگر گوشی­های سامسونگ می­باشد. در بالای آیکن­های مربوط به سیگنال شبکه، باتری، اتصالات، پروفایل، زنگ و ... قرار داشته و بقیه توسط کاربر قابل تغییر و تنظیم است. جهت تنظیمات شخصی می­توان از widgetها استفاده کرد که شامل تقویم، ساعت، گالری تصاویر و ... هستند. Widgetها روی یک نوار درسمت چپ صفحه قرار می­گیرند و می­توان هرکدام را انتخاب کرده و روی صفحه کشید تا آیکن مربوط به آن برنامه روی صفحه قرار بگیرد. منوی اصلی گوشی نیز مثل دیگر گوشی­های سامسونگ بوده و تنها در پایین صفحه چند تب برای کارهای موردنظر اضافه شده است. منوی اصلی به­صورت شبکه­ای 3×4 و زیرمنوها به­صورت لیست هستند. یک قابلیت بسیار خوب این گوشی امکان چندوظیفه­ای است که گوشی را قادر می­سازد چند برنامه جاوا را به­طور همزمان در پس­زمینه اجرا کند. امکان تغییر تصویر پس­زمینه و حالت اکتیو صفحه­نمایش در حالت استندبای و نیز تغییر فونت­ها وجود دارد.

 

 

image
 
image

 

image
image
 

 

دفترچه تلفن

 

در دفترچه تلفن این گوشی می­توان تا 2000 شماره­تلفن را با فیلدهای مختلف اطلاعاتی برای مخاطبان ذخیره کرد. امکان نمایش شماره­های سیم­کارت، گوشی و یا هردو به­طور همزمان وجود دارد. برای هر مخاطب تا 5 شماره­تلفن، 4 آدرس ایمیل، آدرس URL، عکس، زنگ مخصوص و ... را می­توان تنظیم کرد. همچنین فیلد تاریخ تولد که برای هر فرد وجود دارد را می­توان با تقویم متصل کرد. ارسال هر مخاطب یا کل دفترچه تلفن از طریق بلوتوث، SMS یا ایمیل وجود دارد. دسترسی به تاریخچه تماس­ها از طریق دکمه Call و یا برنامه Log امکان­پذیر است.

 

image

 

image
 
image
 

 

قابلیت­های تلفنی

 

از لحاظ دریافت سیگنال مخابراتی و کیفیت دریافت صدا بسیار خوب است. شماره­گیری با این گوشی بسیار ساده است اما بهتر بود امکان شماره­گیری هوشمند نیز در آن قرار داده می­شد. از لحاظ بلندی صدای اسپیکر در سطح بسیار خوب قرار دارد. در این مورد تستی در میان چند گوشی صورت گرفته که نتیجه آن را در جدول زیر می­بینید.

 

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overal score

Apple iPhone 3G

66.1

62.1

71.7

Below average

Samsung Armani

69.7

64.6

71.0

Average

Samsung F480

66.3

66.6

75.7

Good

Samsung M8800 Pixon

75.7

69.6

82.1

Very good

LG KF750 Secret

75.6

72.7

82.8

Excellent

 

 

ارسال پیام

 

انواع مختلف پیام­ها اعم از SMS، EMS، MMS و ایمیل توسط این گوشی پشتیبانی می­شود که سه نوع اول از یک ویرایشگر استفاده می­کنند. هنگام تایپ می­توان از دیکشنری T9 استفاده کرد. در صورتی­که پیامی به مقصد نرسد به­صورت خودکار در فولدر Outbox ذخیره می­گردد. برای پیام­ها می­توان از سه طریق متن را وارد کرد. راه اول استفاده از صفحه­کلید 12 کلیدی است که تقریباً نصف صفحه را اشغال می­کند. اگر حالت صفحه­کلید انتخاب شده و سپس گوشی چرخش یابد صفحه­کلید QWERTY نمایان می­شود. راه سوم استفاده از قلم و قابلیت تشخیص دست­خط است.

امکان ذخیره 500 پیام SMS و 30 پیام Push Msg وجود داشته اما برای MMS و ایمیل­ها محدودیتی وجود ندارد و روی حافظه داخلی 200 مگابایتی ذخیره می­گردد. برای ایمیل از پروتکل­های POP، IMAP، SSL و TSL پشتیبانی می­شود.

 

 

image
 
image
 

image

مدیریت فایل­ها

 

بخش مدیریت فایل­ها و مرورگر فایل­ها شبیه به همان چیزی است که در F480 است که در آن فایل­ها و فولدرهای گوشی و سیم­کارت وجود دارند. برای انواع فایل­های تصویر، فیلم، صدا و ... فولدرهای خاص وجود دارد. کارایی مرورگر فایل این گوشی جزو یکی از بهترین­ها در میان گوشی­های غیرهوشمند است. امکانات مدیریتی فایل­ها مثل کپی، تغییر مکان، تغییرنام، ارسال از طریق بلوتوث یا ایمیل و ... ازجمله کارهایی است که می­توان با فایل­ها انجام داد.

 

گالری تصاویر

 

M8800 دارای 2 گالری تصاویر متفاوت است که با هردو می­توان به­صورت لمسی و به راحتی کار کرد. نوع اول، زیرمجموعه مرورگر فایل­هاست که در آن عکس­ها به­صورت لیستی یا شبکه­ای دیده می­شوند. با توجه به وجود حسگر حرکتی امکان چرخش اتوماتیک تصاویر با چرخاندن گوشی فراهم می­شود. برای حرکت میان عکس­ها می­توان از کشیدن انگشت روی صفحه استفاده کرد. نوع دوم، برنامه Photo Browser است که از طریق آیکن مخصوص از منوی اصلی باز می­شود. با توجه به امکان تشخیص چهره گوشی می­توان عکس‏های این بخش را براساس تصویر صورت افراد مرتب­سازی کرد.

 

 

 

image
image

 

image
 

image
 
image
 

پخش موزیک

 

موزیک­پلیر این گوی نیز برای استفاده لمسی بهینه­سازی شده است و کار با آن بسیار ساده است. امکان فیلتر کردن و دسته‏بندی موزیک­ها وجود دارد. همچنین لیست­های اتوماتیک مثل آخرین پخش­ها، بیشترین پخش­ها و ... نیز وجود دارد. پخش موزیک­­پلیر در پس­زمینه، Stop/Start کردن موزیک از صفحه اصلی و ... از دیگر امکانات این بخش است.

 

image
 

image
 
image

رادیو FM

 

Pixon دارای یک رادیوی FM با RDS است که این بخش هم شبیه F480 است. اطلاعات مربوط به ایستگاه و اطلاعات دیگر در دوسطر دیده می­شوند. امکاناتی شبیه به Track ID که در گوشی­های سونی­اریکسون وجود دارد در اینجا نیز وجود دارد که جهت تشخیص موزیک است.

 

image

پخش فیلم

 

یکی از نقاط قوت این گوشی پخش فیلم آن است که به خوبی با امکان لمس صفحه کار می­کند. می­توان فیلم­ها را به­صورت تمام­صفحه یا افقی نمایش داد و یا آنها را جلو یا عقب زد. فرمت­های VGA و WVGA با سرعت 30 فریم در ثانیه پخش می­شود. علاوه بر این فرمت­های Xvid و DivX نیز توسط این گوشی قابل پخش هستند.

 

دوربین

 

مهمترین ویژگی این گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک آن است. ماکزیمم رزولوشن عکس­های این گوشی 2448×3264 پیکسل است. فلاش LED گوشی جهت عکس­برداری در نور کم توانایی کافی را ندارد. از امکانات خوب این دوربین درپوش لنز اکتیو، تثبیت­کننده تصویر، geotagging و تشخیص چهره است. مدت زمان ذخیره عکس­ها و مرور عکس­ها در میان تصاویر کمی طول می­کشد اما کارایی گوشی بسیار خوب است. کیفیت عکس­ها بسیار خوب است اما هنوز نسبت به 8 مگاپیکسلی­های دیگر ضعیف­تر است.

 

image
 
image

 

image
 
image

ضبط فیلم

 

Pixon ازجمله گوشی­هایی است که دارای قابلیت D1 یا ضبط فیلم WVGA را با سرعت 30 فریم در ثانیه دارد. همچنین امکان حرکت آهسته با وجود قابلیت ضبط QVGA با سرعت 120 فریم در ثانیه وجود دارد.

 

ارتباطات

 

Pixon از چهارباند GSM پشتیبانی می­کند و این به ان معناست که در کل جهان می­توان از آن استفاده کرد. همچنین امکان ارتباطی 3G با HSDPA و GPRS برای مرور صفحات وب  و نیز EDGE وجود دارد. اتصال بلوتوث و USB نسخه 2.0 نیز از دیگر امکانات ارتباطی آن است. تنها کمبود این گوشی Wi-Fi است.

 

 
مرورگر وب

 

مرورگر وب این گوشی شبیه به F480 است که دارای امکانات بسیار کامل و پرکاربردی است. پردازش صفحات در حالت افقی و عمودی بسیار عالی است. باتوجه به صفحه­نمایش بزرگ این گوشی مرور صفحات وب بسیار دلپذیر می­باشد. برای تغییر سایز صفحات می­توان از دکمه­های ولوم استفاده کرد. همچنین امکان Scroll روی صفحه با کشیده شدن انگشت انجام می­شود.

 

Organizer

 

Pixon امکانات لازم را جهت مدیریت کارها و زمان دارد. تقویم این گوشی به­صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه قابل نمایش بوده و برای روزهای خاص می­توان رویداد خاصی را درنظر گرفت. همچنین امکان تنظیم 10 زمان مختلف برای ساعت بیداری وجود دارد. از دیگر برنامه­های این بخش، ضبط صوت، ساعت جهانی، تبدیل­کننده واحد، شمارنده معکوس و ماشین­حساب است. همچنین امکان بازکردن و مرور فایل­های آفیس نیز وجود دارد.

 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

بخش games نیز شامل چندین بازی می­باشد.

 

 

image
 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر

 

Pixon را می­توان نسخه ارتقا یافته و پیشرفته F480 دانست که در بیشتر بخش­ها همچنان بسیار شبیه به F480 می­باشد. از ویژگی­های مهم هردو گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی، ضبط فیلم با رزولوشن بالا، پخش DivX/ Xvid و خروجی TV می­باشد اما علاوه بر این Pixon دارای 4 باند GSM و شناب­سنج حسگر حرکتی نیز می­باشد. بخش اینترفیس دوربین این گوشی بسیار کامل بوده و کلیه امکانات لازم را جهت عکس­برداری فوق­العاده داراست.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)