Samsung M7500

سامسونگ و آرمانی بازهم کارشان را به خوبی انجام دادند تا همچنان بازار گوشی های مد (fashion) داغ باقی بماند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۱
 
مروری بر  گوشی Samsung M7500 Emporio Armani
 

سامسونگ و آرمانی بازهم کارشان را به خوبی انجام دادند تا همچنان بازار گوشی های مد (fashion) داغ باقی بماند.گوشی جدید Samsung M7500 Emporio Armani نام دارد که به جرگه گوشی های مشترک این دو شرکت  پیوسته است. M7500 Emporio Armani  قابلیت هایش ر ا بر مبنای موسیقی متمرکز کرده است. مطمئن هستیم که با جلوه های نورانی ای که این گوشی در تاریکی از خود به نمایش می گذارد ، نظر شما را جلب خواهد کرد.

هر بار که یک گوشی fashion به بازار گوشی ها قدم میگذارد ، صحبت ها در مورد آن شروع می شود. اکثر افراد این گوشی ها را بعنوان گوشی هایی می شناسند که قابلیت های چندانی در لیست مشخصات شان ارائه نمی شود.

 

image
 
image

 

اما گوشی Samsung M7500 Emporio Armani گوشی زیبایی است که بیشتر امکانات خود را بر موسیقی متمرکز کرده است.جلوه های نورافکن زیبا ، کلیدهای اختصاصی موسیقی ، سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد و برنامه پخش کننده موسیقی خوب دلایلی کافی برای دوستداران موسیقی ارائه می دهند تا قبل از خرید گوشی بعدیشان نگاهی به این گوشی بیاندازند. البته گوشی برای رقابت با گوشی های fashion کمی هم از موسیقی منحرف شده است.

 

ویژگی های کلیدی
 
پشتیبانی چهاربانده از GSM و 3G با پشتیبانی از HSPDA صفحه نمایش OLED به اندازه 2/2 اینچی  و پشتیبانی از رزولوشن VGA دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و مکانیزم تشخیص لبخند نشان Emporio Armani جلوه های نورافکن حافظه داخلی 120 مگابایتی و اسلات کارت حافظه microSD (که قابلیت پشتیبانی از کارت های حافظه 16 گیگابایتی را هم دارد) سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد کلیدهای اختصاصی موسیقی رادیو FM با RDS بلوتوث با پروفایل A2DP و USB 2.0 پشتیبانی از چند وظیفه گی ( Multi Tasking ) و یک نوار میانبر مناسب در صفحه اصلی مرورگر فایل های آفیس یکپارچگی با ShoZu شماره گیری هوشمند  
معایب اصلی
 
قیمت نسبتا زیاد فیلمبرداری QCIF عدم وجود فلاش برای دوربین نبود سنسور شتاب سنج و کنترل های موسیقی فانتزی مبتنی بر آن صفحه نمایش نسبتاکوچک نسبت به قیمت کنترل task manager با استفاده از کلید دوربین

با استفاده از نشان Armani Emporio سامسونگ سعی در جذب مخاطبانی دارد که هم به موسیقی اهمیت می دهند و هم زیبایی گوشی شان برای آن ها مهم است.به نظر می رسد که گوشی مخصوصا با توجه به زرق وبرقی که در کناره های آن به کار رفته برای طیف نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

قبل از اینکه به بررسی این گوشی بپردازیم سامسونگ گوشی مشترک دیگری نیز تولید کرد:Samsung F480 Hugo Boss . این گوشی با F480 تنها در درج نشان Hugo Boss بر روی بدنه و جعبه ی  گوشی تفاوت دارد.

اگر به مد و موسیقی علاقه دارید ، در قسمت بعد با ما همرا باشید . در این بخش نگاهی به خصوصیات فیزیکی و سخت افزاری M7500 Emporio Armani می اندازیم.

 

image
 
image

 

M7500 Emporio Armani  در ابعادی به اندازه 12*47.4*114.9  میلی متر عرضه می شود  و وزنی معادل 90 گرم دارد. گرچه این گوشی خیلی بزرگ نیست اما به اندازه کافی محکم است. کار کردن با گوشی آسان است و شکل نوارها و خطوط به کار رفته باعث افزایش جذابیت آن می شود. به نظر ما اگر گوشی  نازک تر بود، به زیبایی طرح آن می افزود.دلیل ضخامت 12 میلی متری چیزی جز سوکت صوتی 3/5 میلی متری و مهم تر از آن لوگوی چشمک زن Emporio Armani نیست.

 

طراحی  و ساختار
 

بدنه M7500 Emporio Armani  کاملا از پلاستیک ساخته شده است که جای هیچ شکایتی باقی نمی گذارد. طراحی این گوشی بسیار جذاب و جالب است و این نکته را که بدنه فلزی به دسته دیگری از گوشی ها مانند Giorgio Armani  تعلق دارد ، تایید می کند. در جلوی گوشی یک پلاستیک براق صفحه نمایش را احاطه می کند در حالی که صفحه کلید نمایی فلز مانند دارد. کناره گوشی جنسی لاستیک مانند دارند که باعث احساس راحتی در هنگام در دست گرفتن گوشی می شود.

 

image
 
image

 

خروجی صدای مخاطب M7500 در میانه بالای نمای جلویی گوشی قرار گرفته است.در کنار آن دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی و سنسور محدود کننده نور قرار دارند. این سنسور نور پس زمینه صفحه کلید را به منظور صرفه جویی در انرژی کنترل می کند.

بقیه نمای جلویی گوشی با صفحه نمایش 2/2 اینچی آن اشغال شده است  . چون این بخش را در قسمت های بعد به تفصیل بررسی خواهیم کرد ، در این بخش از ذکر جزئیات آن صرفنظر می کنیم.

 

image

 

در کناره سمت چپ گوشی تنها پورت اتصال قرار گرفته است. به جای پورت ارتباطی اختصاصی این بار سامسونگ از پورت microUSB بهره گرفته است. گرچه این پورت با گوشی های پیشین سامسونگ متفاوت است اما شما گستره وسیعی از لوازم جانبی ای که از پورت microUSB استفاده می کنند در اختیار دارید.

بقیه کناره چپ گوشی بوسیله لوگوی Emporio Armani که با نوارهای LED پوشش داده شده ، اشغال شده است . این لوگو در زمان فعال شدن می درخشد.

سامسونگ محل قرارگیری اسلات کارت حافظه را زیر کاور باتری در نظر گرفته است اما هنوز امکان تعویض سریع آن وجود دارد و اسلات زیر باتری قرار نگرفته است. این اسلات کارت های microSD را تا 16 گیگابایت گنجایش پشتیبانی می کند.

 

image
 
image

 

در پایین گوشی روزنه مخصوص بند آن و سوراخ کوچک میکروفن قرار دارند.

 

image
 
image

 

در سمت راست گوشی M7500 Emporio Armani  سه کلید کنترل پخش موسیقی ، کلید های تنظیم صدا و کلید اختصاصی دوربین قرار دارند. کلید های مخصوص موسیقی نیز از همان نور پس زمینه ای که در صفحه کلید و لوگوی Armani به کار رفته است استفاده می کنند.

گرچه کلیدهای تنظیم صدا کمی نازک هستند اما لمس کردن آنها راحت است و به خوبی به دستورات کاربر پاسخ می دهند. با استفاده از این کلیدها می توان بزرگنمایی دوربین را در حالت ثبت عکس ها دوبرابر کرد اما در هنگام استفاده از ماکزیمم رزولوشن برای عکاسی نمی توان از بزرگنمایی استفاده کرد. مثل اکثر گوشی های سامسونگ کلیدهای تنظیم صدا می توانند برای پیمایش منوها به سمت بالا و پایین هم به کار بروند.

کلیدهای اختصاصی موسیقی بسیار مناسب هستند و شامل کارکردهایی چون پخش/مکث، حرکت سریع رو به جلو و عقب هستند. با استفاده از کلید play/pause می توان از صفحه اصلی به طور مستقیم به پخش کننده موسیقی دسترسی پیدا کرد.

کلید شاتر کوچک است اما دسترسی به آن به راحتی انجام میگیرد و با فشردن آن تا نیمه عمل فوکوس انجام می گیرد. تنها مشکل ما با این کلید این بود که این کلید برای اجرای task manager گوشی که برای سوییچ بین برنامه ها است به کار می رود .  با استفاده از این کلید امکان سوییچ بین برقراری تماس ، مدیریت پیام ها ، مرورگر وب و نرم افزارهای جاوا برای کاربران مهیا می شود.

انتخاب اینکه کلید شاتر برای اجرای نرم افزار دوربین به کار برود یا برای اجرای task manager به انتخاب کاربر بستگی دارد. تنظیمات اختصاصی ، اجازه انتخاب بین این دو  و همین طور گزینه ای مبنی بر پرسش از کاربر در هر بار فشردن کلید را فراهم می کند. گرچه گزینه آخر راه خیلی مناسبی نیست ، اما به هرحال حق انتخاب را در هر بار برای کاربر در اجرای دوربین یا task manager در نظر می گیرد.

در بالای کناره سمت راست ، سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد  قرار گرفته است.

 

image
 
image

 

پشت گوشی M7500 Emporio Armani  را باتوجه  به سطح لاستیک مانند و مرتب و طراحی ساده بدون در نظر گرفتن لوگوی بزرگ Emporio Armani  ، خیلی خوب به نظر می رسد. شاید این فقط نظر ما باشد اما چنین اندازه بزرگی برای این لوگو هیچ ضرورتی نداشت. لوگویی که در کناره گوشی به کار رفته بود کافی به نظر می رسید.

دوربین3 مگا پیکسلی M7500 ، بدون محافظ  در مرکز و بالای پشت آن قرار گرفته است . بلندگوی گوشی به خوبی در درون لوگوی Emporio Armani جاسازی شده است .

 

image

 

با برداشت کاور باتری گوشی که به سادگی انجام می گیرد اسلات سیم کارت و باتری 960 میلی آمپری گوشی نمایان می شوند. زمان مکالمه اعلام شده با این باتری چهار ساعت و 20 دقیقه است و همچنین زمان آماده به کار آن نیز 290 ساعت اعلام شده است.

در انجام کارهای روزمره ، می توان کاملا از عمر باتری M7500 Emporio Armani  راضی بود. در حالت استفاده متوسط ازگوشی ، با یکبار شارژ می توان تا شش روز از آن استفاده کرد. حدس می زنیم حتی اگر به گوشی فشار زیادی هم بیاورید ، این گوشی تا سه روز نیازی به شارژ مجدد نخواهد داشت.

 

image
 
image

 

image

 

کیفیت ساخت و راحتی کار با Samsung M7500 Emporio Armani خیلی عالی است. کیفیت مواد استفاده شده در ساخت گوشی آن را کاملا برای استفاده در زندگی روزمره مناسب می کند. شاید این کیفیت در بخش گوشی های Fashion خیلی بالا به نظر نرسد ، اما با توجه به استحکام گوشی ما نمی توانیم در این مورد شکایت و اعتراضی داشته باشیم.

گرچه نظر ها نسبت به ، به کارگیری جلوه های نوری در این گوشی متفاوت است ، اما با تنظیماتی که برای آنها فراهم شده است ، ما مشکلی در کاربرد آنها نمی بینیم. می توان این جلوه ها را به طور کامل غیرفعال کرد و یا سفارشی نمود. تنها خواست ما در این بخش امکان سفارشی سازی این نورها در پس زمینه لوگوی غول پیکر Emporio Armani در پشت گوشی بود.

 

image

 

صفحه نمایش : تحت تاثیر جلوه های نوری
 

صفحه نمایش OLED به کار رفته در Samsung M7500 Emporio Armani ، توان نمایش 262 هزار رنگ را در اندازه 2/2 اینچی خود امکان پذیر می کند. صفحه نمایش OLED در جنبه های روشنایی و درخشندگی تصاویر ما را تحت تاثیر قرار می دهد. گرچه قابلیت خوانایی صفحه نمایش جز بهترین ها در این زمینه نیست چرا که  صفحه نمایش های OLED را به سختی می توان برای نمایش زیر آفتاب مناسب دانست.

گرچه این صفحه نمایش M7500 نیست که کاربران را جذب می کند بلکه جلوه های نوری و درخشندگی آنها در کناره های گوشی و کلیدهای اختصاصی موسیقی این مقصود را بهتر برآورده می کنند. همه این ها در سه رنگ متفاوت سبز ، آبی یا قرمز می درخشند. گرچه این نورها را با تم ها می توان تنظیم نمود اما آنها کاملا به تم ها وابسته نیستند.

تغییر تم ها، همیشه رنگ نورها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد  اما شما به تنظیمات مستقیم جلوه های نوری هم دسترسی دارید و می توانید آنها را به طور جداگانه از تم ها تغییر دهید. اگر حوصله ندارید یا اینکه نمی خواهید جلب توجه کنید می توانید این نورها و جلوه  های را غیر فعال نمایید. البته درخشندگی این نورها در سه سطح متفاوت نیز قابل تنظیم اند.

 

image
 
image

 

image

 

صفحه کلید
 

صفحه کلید گوشی Samsung M7500 Emporio Armani از پلاستیک مشکی ساخته شده است و کاملا مسطح است. تنها چیزی که در این جا جلب توجه می کند ، کلید چهار جهته برجسته این گوشی است. نگران نباشید این کلید چرخشی نیست. اما شکل مدور این کلید و سازگاری این فرم با سایر اشکال و خطوط به  کاررفته حرکت خوبی بوده است.

حساسیت کلیدها باز هم افزایش می یابد . کلیدهای اطراف کلید چهار جهته واقعا حساس تر هستند. البته تنها کلیدهای آغاز و پایان تماس در این گوشی به کار رفته اند و از کلید C که معمولا در گوشی های سامسونگ به کار می رفت خبری نیست.

کار کردن با این کلید ها با اینکه کاملا مسطح هستند ، راحت است و بعید است که در کار با آنها دچار مشکلی بشوید. بازخورد دستورات کاربر به خوبی صورت می گیرد . گمان می کنیم شکل مسطح صفحه کلید فقط برای زیباتر کردن ظاهر گوشی به کار نرفته است و کار کردن با کلید ها را برای کاربر آسانتر می کند.

 

image
 
image

 

نور پس زمینه به خوبی تنظیم شده است و حتی حلقه اطراف کلید چهار جهته نیز به خوبی می درخشد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد ، شدت نور پس زمینه با استفاده از سنسور محدود کننده نور کنترل می شود.

 

image

 

رابط کاربری
 

گوشی Samsung M7500 Emporio Armani از رابط کاربری خود سامسونگ استفاده می کند. چندین تغییر کوچک در تم ها ، لوگو ها و اسکرین سیور ها به چشم می خورد اما در کل با همان رابطی که در اکثر گوشی های با نشان Armani به کار رفته ، مواجهیم. گرچه ما انتظار داشتیم که رابط مناسب تری برای این برند در نظر گرفته شود اما اینگونه نیست.

گرچه خیلی غیرمنتظره است اما این تغییرات جدید بیشتر از ظاهر رابط کاربری نحوه عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهند. یک نوار وظیفه ، 5 میانبر مربوط به آیتم های منو و نرم افزارها را در خود و در صفحه اصلی نگه داری می کند که با نوار Standby در گوشی های نوکیا قابل مقایسه است. غیر از گزینه آخر در این نوار که برای تنظیمات نورها به کار می رود باقی میانبرهای این بخش قابل سفارشی سازی اند.

چهار تم از پیش نصب شده در این گوشی وجود دارد گرچه تفاوت زیادی میان آنها وجود ندارد. تمامی این تم ها با نشان Emporio Armani  عرضه می شوند و تمام کاری که انجام می دهند تغییر رنگ رابط کاربری و جلوه های نوری است.

منوی اصلی در دو طرح V  شکل یا نمایش مشبک 3 x 4 قابل تنظیم است.نوع نمایش V شکل نوآوری دیگری از سامسونگ است و ما برای اولین بار در این گوشی شاهد پیاده سازی آن هستیم.

 

image
 
image

 

image

 

طرح اصلی منو ، قرار گرفتن آیکن های سیاه و سفید در پس زمینه رنگی است که اشاره ای به لوگوی Emporio Armani است. گرچه افکت های انتقالی زیادی در این گوشی به کار رفته است اما نسبت به گوشی های پیشین سامسونگ نوآوری ای در این زمینه صورت نگرفته است. زیر منوهای انتخابی با حرکات لغزشی نمایش داده می شوند. در هنگام خروج از منو از جلوه ای که پیش از این در گوشی Samsung Soul شاهد آن بوده ایم استفاده شده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

جالب است که حتی لوگوی اپراتور در صفحه اصلی نیز به شکلی لوگوی Emporio Armani نمایش داده می شود.

مثل سایر گوشی های سامسونگ که تا به حال شاهد ارائه آنها بوده ایم ، نحوه نمایش شماره گیری با سفارشی سازی نوع فونت ، اندازه ، رنگ و رنگ پس زمینه قابل تغییر است.

امکان جالب task manager  است که برای سوییچ بین برنامه های کاربردی در حال اجرا به کار می رود. و به کاربر اجازه سوییچ بین شماره گیری ، پیام رسانی ، مرورگر وب و نرم افزارهای جاوا به کار می رود. بخش نرم افزارهای جاوا اجازه اجرای همزمان چندین برنامه جاوا را به طور همزمان به کاربر می دهد.

 

image
 
image

 

image

 

نکته منفی task manager این است که تنها با استفاده از کلید شاتر می توان آن را اجرا نمود. تنظیمی وجود دارد که اجازه انتخاب بین task manager و نرم افزار دوربین یا انتخاب در هنگام فشرده شدن کلید شاتر را برای کاربر مهیا می کند.گزینه آخر ، منویی را برای انتخاب بین task manager و دوربین به کاربر نمایش می دهد.

 

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن گوشی Samsung M7500 Emporio Armani ، با قابلیت ذخیره 1000 مخاطب با مشخصات متفاوت عرضه می شود .شما می توانید مخاطبان موجود در سیم کارت ، حافظه تلفن و یا هر دو را مشاهده کنید.غیر از این ، 21 فیلد اطلاعاتی که شامل هشت فیلد مخصوص شماره هاست ، برای هر مخاطب در دسترس است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پاسخ دهی به سیگنال ها با استفاده از M7500 Emporio Armani  به خوبی انجام می شود.قابلیت خوبی که در گوشی های پیشین سامسونگ نیز شاهد عرضه آن بوده ایم ، قابلیت شماره گیری هوشمند است. هنگامی که شما چندین رقم را در گوشی درج می کنید ، گوشی به طور خودکار نه تنها مخاطبانی را که شماره تلفن آنها شامل ارقام وارده است به شما نمایش می دهد بلکه مخاطبانی هم که نامشان با ارقام وارده مطابقت می کند به کاربر نمایش داده می شوند(مثل T9). تنها محدودیت این است که اگر شما ارقامی را وارد کنید که با هیچ شماره ای مطابقت نکند ، باید کلید OK را برای مشاهده نام ها بفشارید.

 

image
 
image

 

در تست مقایسهSamsung M7500 Emporio Armani  با چندین گوشی دیگر که در تست بلندی صدای اسپیکر ما شرکت کرده اند. M7500 خوب عمل کرد و فاصله اندکی با کسب امتیاز خیلی خوب داشت . بنابراین بعید است که حتی در خیابان های شلوغ ، تماس هایتان را از دست بدهید.

 

پیام رسانی
 

گوشی Samsung M7500 Emporio Armani از SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند و قابلیت Push Messages را نیز ارائه می دهد. گوشی می تواند تا 500 پیام متنی را ذخیره کند در حالیکه تعداد MMS و ایمیل های ذخیره شده به فضای آزاد حافظه محدود می شود.

مثل همیشه فهرست کامل کلمات T9 هم وجود دارد و کارش را سریع و خوب انجام می دهد. پیام ها می توانند براساس تاریخ ، فرستنده ، نوع ، موضوع ، اندازه و حفاظت مرتب گردند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

کار کردن با بخش ایمیل بسیار آسان است.این بخش از حساب های IMAP و POP و همین طور SSL پشتیبانی می کند که به این معنی است که می توانید از سرویس های متعددی مثل Gmail هم استفاده کنید.

بازیابی ایمیل ها می تواند بر اساس سرتیتر ها یا متن کامل آنها صورت پذیرد. می توان گوشی را برای چک کردن در فواصل زمانی خاص تنظیم نمود. نه تنها فایل های موجود در حافظه گوشی ، بلکه کارت های ویزیت ، رویدادهای موجود در تقویم ، لیست وظایف و یادداشت ها هم می توانند بعنوان ضمیمه به ایمیل ها الصاق شوند.

 

File manager و گالری تصاویر
 

مرورگر فابل های به کاررفته در گوشی Samsung M7500 Emporio Armani همان نرم افزار استاندارد موجود در گوشی های سامسونگ است. 120 مگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربر است و با استفاده از اسلات کارت حافظه می توانید از کارت های microSDHC تا گنجایش 16 گیگابایت هم استفاده کنید.

مسئله ای که در استفاده گوشی های سامسونگ از کارت های حافظه نسبتا پر وجود دارد ، در M7500 Emporio Armani  هم خودنمایی می کند.هنگامی که کارت حافظه را به گوشی وارد می کنید باید تا در دسترس قرار گرفتن آن چندین دقیقه تامل نمایید. هنگامی که گوشی به کارت حافظه دسترسی پیدا کرد ، زمان دستیابی شما به کارت حافظه تنها به تعداد فایل های ذخیره شده و نه حجم آن ها ربط پیدا می کند. بعد از وارد کردن کارت حافظه ، باید منتظر باشید تا آیکن مربوط به آن که در کنار نشانگر باتری در صفحه اصلی نمایش داده می شود ، به رنگ سفید ، تغییر رنگ دهد و پس از آن می توانید به کارت حافظه دسترسی پیدا کنید.

پوشه های مخصوصی برای انواع فایل ها(عکس ها ، ویدیوها و صداها) وجود دارد و این امر به گوشی اجازه می دهد که محتویات حافظه را به خوبی سازماندهی و مرتب نماید. گرچه شما مجبور نیستید که این ساختار را رعایت کنید و می توانید فایل هایتان را هر کجا و در هر پوشه ای که می خواهید قرار دهید . همین طور امکان ایجاد و حذف پوشه های نیز وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گالری تصاویر M7500 Emporio Armani  بخش جدانشدنی از file manager است و با باز کردن پوشه های حاوی تصاویر اجرا می شود.در اینجا هم امکان مرتب سازی فایل ها بر اساس تاریخ ، نوع ، نام و اندازه آنها وجود دارد. متاسفانه بزرگنمایی تنها در حالت عمودی نمایش تصاویر عمل می کند  و در حالت افقی امکان بزرگنمایی وجود ندارد.بزرگنمایی بر روی عکس ها ثبت شده با دوربین به کندی انجام می شود.

گوشی M7500 Emporio Armani  با ShoZu یکپارچه شده است و به شما اجازه ارسال عکس ها و ویدیوها را به طور مستقیم از گوشی به سایت ShoZu فراهم میکند.

 

image

 

image

 

image
 
image

 

نرم افزار ویرایش عکس نرم افزار جالبی است و امکانات مناسبی ارائه میدهد. این نرم افزار امکان به کارگیری چندین افکت را بر روی عکس ها مهیا می کند. انتقال ، برش و درج آیتم های مختلف در عکس ها نیز امکان پذیر است.

گوشی M7500 Emporio Armani  تقریبا تمامی قابلیت هایی را که برای ویرایش عکس در گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد ، در اختیار کاربر قرار می دهد.البته با توجه به اندازه 2/2 اینچی صفحه  نمایش به نظر نمی رسد کسی بخواهد به ویرایش عکس ها روی این گوشی بپردازد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پخش کننده موسیقی
 

گوشی های سامسونگ همواره در امکانات مربوط به پخش کننده موسیقی و البته کیفیت صدا خوب هستند. پخش کننده موسیقی M7500 Emporio Armani  از فیلتر های مختلفی  چون نام خواننده ، عنوان آلبوم و سبک برای مرتب سازی آهنگ ها استفاده می کند.یک بخش مربوط به پادکست نیز در این قسمت در نظر گرفته شده است. امکان ساخت لیست های پخش نیز تعبیه شده وپخش کننده موسیقی می تواند Album Art را هم به نمایش گذارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

13 حالت متفاوت صوتی در این گوشی در نظر گرفته شده است که همرده اکولایزر های به کار رفته در گوشی های سایر برندهاست. برخی از این حالت های عبارتند از : Surround ، Wide ، Mega Bass ، Bass  و Dynamic .

پخش کننده موسیقی می تواند برای پخش در پس زمینه minimize  شود . در این حالت اطلاعات آهنگ در حال پخش در صفحه اصلی نمایش داده می شود. می توان پخش کننده موسیقی را به طور مستقیم در صفحه اصلی با استفاده از کلید چهار جهته یا کلیدهای اختصاصی موسیقی کنترل کرد . اگر پخش کننده در پس زمینه در حال اجرا باشد ، با فشردن و نگه داشتن کلید play/Pause می توانید به شکل کامل نرم افزار دست پیدا کنید. برای خارج شدن از پخش کننده موسیقی باید کلید End را بفشارید.

 

image
 
image

 

image

 

M7500 Emporio Armani  از یک قابلیت شناسایی موسیقی مثل TrackID سونی اریکسون به نام Shazam's Find Music بهره می گیرد. با ضبط و ارسال یک تکه از آهنگ به سایت Shazam کاربران براحتی به نام آهنگ و خواننده آن دست پیدا می کنند.

آخرین نسخه سرویس TrackID که در گوشی های سونی اریکسون(مثل C902) عرضه شده بود از این  نرم افزار خیلی پیشرفته تر است. در حالیکه سرویس Find Music سامسونگ تنها عنوان آهنگ و نام خواننده را نمایش می دهد ، TrackID نام آلبوم و لینکی به تمامی آهنگ های آن آلبوم را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.قابلیت های جالب دیگری چون  پیدا کردن آهنگ های مشابه ، ارسال آهنگ بوسیله MMS ، نمودارهای TrackID و یک بخش اطلاعات هنرمند نیز در TrackID تعبیه شده اند.

 

  

image
  
image
   

  

image

 

ما نمی توانیم ناراحتی مان را در مورد گوشی های سری Beat سامسونگ پنهان کنیم. چیزی که ما را نارحت می کند این نیست که سامسونگ گوشی های سری Beat خود را آنچنان که شایسته بوده اند جلوه نداده است ، بلکه ما بیشتر از این ناراحتیم که گوشی M7500 Emporio Armani  با وجود قیمت بالاتر قابلیت هایی چون Turn To Mute و motion play را که در گوشی های M3200 و M3510 از سری Beat به کار رفته بودند ، را نادیده می گیرد.

گوشی  Samsung M7500 Emporio Armani با عرضه یک رادیو با RDS کامل می شود. رادیو می تواند در پس زمینه هم اجرا شود. علاوه بر این شما می توانید رادیو را بعنوان زنگ هشدار بیداری نیز تنظیم نمایید. همچنین گزینه ای برای یاددآوری پخش برنامه ای که نمی خواهید آنرا از دست بدهید ، وجود دارد.

 

image
 
image

 

image

 

متاسفانه ، گوشی در اختیار واحد نمونه پیش تولید M7500 Emporio Armani  بود و باید برای استفاده از رادیو هدست را از طریق پورت microUSB به آن متصل می کردیم.  بنابر این ما تنها با استفاده از هدست 3/5 میلی متری نتوانستیم به برنامه های رادیو گوش کنیم.

گرچه پخش کننده ویدیویی M7500 Emporio Armani  امکانات زیادی در خود جای نداده است اما همچنان قابلیت های ضروری را در خود جای داده است و می تواند فایل های MPEG-4 یا 3GP را پخش کند. غیر از این ، امکان پیمایش سریع ویدیوها به جلو یا عقب هم وجود دارد و شما می توانید آن ها را در حالت های عمودی یا افقی تماشا کنید. امکان مخفی نمودن کنترل های موسیقی در حالت پخش عمودی وجود دارد.

 

image

 

image
 
image

 

کیفیت صدا
 

متاسفانه ، کیفیت صدای M7500 Emporio Armani  آن قدر که ما انتظار داشتیم خوب نبود. موسیقیایی بودن گوشی و سابقه سامسونگ در این زمینه ، ما را به داشتن کیفیت بالای صدا امیدوار کرده بود. Samsung M7500 Emporio Armani در اکثر زمینه ها امتیازات متوسطی کسب کرد.

شاید ما کمی بیش از حد ایرادگیر هستیم اما این مطمئنا بهترین کار سامسونگ نبوده است. علاوه بر این پاسخ دهی به فرکانس ها در گوشی Emporio Armani به ما شوک وارد کرد. به نظر می رسد که گوشی از فیلترهایی استفاده می کند که فرکانس های خیلی بالا و خیلی پایین را فیلتر می کنند.

احتمالا این یکی از بامزه ترین بخش هایی است که در بررسی های ما خوانده اید. گوشی های سامسونگ همواره در تست های کیفیت صدا عالی عمل می کنند و مشکل M7500 در این تست این بود که واحد ما از نمونه پیش تولید این گوشی برای تست استفاده کرد.

 

image

 

دوربین
 

M7500 Emporio Armani  مجهز به یک دوربین 3 مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است که توانایی ثبت عکس هایی با ماکزیمم رزولوشن 2048 x 1536 پیکسل را داراست. متاسفانه این دوربین ، فلاش ندارد.

دوربین از رابط معمولی مخصوص گوشی های غیر هوشمند استفاده می کند و تنظیمات را در نوار ابزاری که شامل آیکن هاست در بالای رابط نمایش می دهد. گرچه گزینه ها به صورت لیست های کشویی نمایش داده می شوند.تنظیمات تقریبا کامل است و گزینه هایی چون اندازه تصاویر ، حالت عکاسی (تک، تشخیص لبخند ، مداوم ، پانوراما و...) ، جلوه های رنگی (سیاه و سفید ، نگاتیو و...)، تراز سفیدی و تنظیمات رزولوشن را شامل می شود. دوربین فقط در حالت افقی قابل استفاده است.

قابلیت تشخیص لبخند تنها چیزی است که M7500 Emporio Armani  را از سایر گوشی های با دوربین 3 مگاپیکسلی در بازار متمایز می کند.سونی اریکسون نیز اخیرا شروع به به کارگیری این قابلیت در گوشی های خود کرده  است.

تشخیص لبخند در دو مرحله کار می کند. در مرحله اول باید کلید شاتر را تماما بفشارید و لنز را به سمت سوژه مورد نظر بگیرید. بعد از این کار دوربین شروع به ردیابی چهره افراد به دنبال لبخند می نماید.

لازم نیست که حتما لبخند بزرگی بزنید تا دوربین آنرا تشخیص دهد و این دوربین حتی با یک لبخند کوچک هم آنرا تشخیص می دهد .

 

image
 
image

 

image

 

کیفیت عکس ها واقعا خوب است و حتی در عکس هایی که در فضاهای بسته ثبت شده اند هم ، سطح نویز بسیار پایین است. عکس ها وضوح خوبی دارند و جزئیات به حد کافی واضح هستند. گرچه به دلیل قوی بودن مکانیزم کاهش نویز به کارگرفته شده ، کمی از جزئیات از بین می روند.

در پایان به قابلیت های ضبط ویدیویی دروبین اشاره می کنیم. Samsung M7500 Emporio Armani فیلم ها را در حالتی موسوم به Camcorder ضبط می کند. رابط کاربری camcorder خیلی از رابط خود دوربین متفاوت نیست و تنها چند گزینه اضافی دارد.

ویدیوهای ضبط شده دارای رزولوشن QCIF و نرخ 15 فریم در ثانیه هستند که می تواند تنها برای پیام های MMS مفید واقع شود.

لیستی از تنظیمات عهده دار اندازه گیری exposure ، صدای شاتر ، کیفیت و ... است.

 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

امکانات ارتباطی و مرورگر وب
 

با استفاده از Samsung M7500 Emporio Armani شما می توانید روی پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و همین طور HSPDA برای ارتباطات داده ای با سرعت بالا حساب کنید. علاوه بر این گوشی از پورت USb و بلوتوث هم پشتیبانی می کند . سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد امکانات ارتباطی سیمی این گوشی را تکمیل می کند.

مانند سایر گوشی های هم خانواده ، M7500 Emporio Armani  این گوشی از مرورگر Netfront v3.4 استفاده می کند. مرورگر به کار رفته در این گوشی نمیتواند از ویژگی هایی چون حالت نمایش تمام صفحه و افقی پشتیبانی کند و همین طور از عهده تفسیر صفحات پیچیده نیز بر نمی آید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

برخی از ویژگی های مفید موجود در این مرورگر ویژگی هایی چون تنظیم اندازه صفحه ، قابلیت جستجو در صفحه و اشاره گر مجازی هستند. اگر بخواهید صفحات پیچیده را مشاهده کنید ، می توانید از حالت نمایش میزکار(Desktop) استفاده  کنید در حالیکه سایت های ساده در حالت نمایش Smart-fit بهتر دیده می شوند.

 

image
 
image

 

image

 

Organizer
 

نرم افزار تقویم یا calendar در گوشی Samsung M7500 Emporio Armani سه حالت نمایش روزانه ،

هفتگی و ماهانه دارد و پنج نوع از رویدادها در آن قابل تنظیم اند: قرار ملاقات(appointment)، سالگرد(Anniversary)، تعطیلات(Holiday)، مهم(Important) و خصوصی(Private).

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

تقویم و عملکردهای استاندارد آن
 

شما می توانید تا پنج هشدار با تنظیمات زنگ مخصوص ، صدا ، نام و روزهای تکرار مجزا برای هرکدام تنظیم نمایید.البته می توانید زنگ مخصوصی را برای بیدار شدن انتخاب و سطح صدای آنرا هم تنظیم نمایید. همین طور امکان استفاده از برنامه های رادیو بعنوان زنگ هشدار بیداری نیز وجود دارد .

 

image
 
image

 

image
 
image

 

مثل سایر گوشی های سامسونگ ، نرم افزارهایی چون memo  ، task ، World Clock، ماشین حساب و مبدل واحد هم وجود دارند.

نرم افزارهایی دیگری چون Voice recorder، تایمر ، کرنومتر و یک RSS خوان نیز در این گوشی تعبیه شده اند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

چون این نرم افزارها نیازی به توضیحات ندارند ، به نمایش عکس هایی از آن ها اکتفا می کنیم.

مرورگر اسناد به خوبی با فایل های آفیس سازگاری دارد و می تواند فایل های xls ، Doc  و Pdf را به خوبی اداره نماید.این نرم افزار به سرعت اسناد را بار می کند.

برای باز کردن یک فایل باید از طریق file manager به آن دسترسی پیدا کنید.

از گزینه های جالبی که در نرم افزار Document Viewer تعبیه شده اند می تواند به مواردی چون حالت مشاهده تمام صفحه ، fit to Screen و ابزار جستجو اشاره کرد که می تواند خیلی سریع شما را به پاراگراف یا قسمتی از متن رهنمون سازد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی ها
 

مثل اکثر گوشی های سامسونگ چندین بازی جاوا به صورت پیش فرض روی گوشی M7500 Emporio Armani  نصب شده است. این بازی های آزمایشی هستند. بازی هایی عرضه شده در این گوشی بازی های Asphalt3 ، Brain Challenge Vol2 ، Midnight Pool ،Tetris mania و World Series of poker  را شامل می شوند.

بازی Asphalt به دلیل اینکه اجازه انجام کارهای بیشتری از رانندگی و بردن را ارائه می دهد ، جالب است. و شما امتیازاتی به دلیل برخورد با ماشین های دیگر ، جمع کردن امتیازات نیترو و ... جمع آوری می کنید.

 

image
 
image

 

image
 

 

Brain Challenge Vol2 بازی کاملا سرگرم کننده ای است و شامل حل مسائل ریاضی ، بازی های حافظه ای و تمرینات تشخیص مسیر استفاده می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

Midnight Pool ، Tetris mania و World Series of poker بازی های مشهوری هستند که در سایر گوشی های سامسونگ نیز به کار گرفته شده اند.

 

image
 
image

 

image
 

 

سخن پایانی
 

Samsung M7500 Emporio Armani مشخصا برای بازار گوشی های fashion عرضه شده است . گوشی ای برای کسانی که به ظاهر و مد اهمیت می دهند. اما شاید سامسونگ تصور بهتری از این گوشی داشته است. صرفا داشتن محصول مشترک دیگری با Armani در لیست محصولات سامسونگ امتیاز بزرگی برای آن به شمار می رود.

M7500 Emporio Armani  هیچ چیز فوق العاده ای عرضه نمی کند که شما نتوانید در گوشی های متوسط و میان قیمت بازار به آن دسترسی پیدا کنید. برای آنهایی که گوشی را برای دیده شدن خودشان و فخر فروشی خریداری می کنند ، این مطلب نکته مهمی به شمار نمی رود. این گوشی مسلما برای خودنمایی در میان جمعیت ساخته شده است و برند Armani و جلوه های نور به کار رفته بر این مطلب صحه می گذارند.

متاسفانه باید برای طراحی این گوشی قیمت بالایی بپردازید. گرچه این گوشی قابلیت های موسیقیایی مانند کلید های اختصاصی موسیقی و سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد عرضه می کند ، اما در برابر سایر گوشی های موسیقی محور موجود در بازار و سری Beat سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد.

Samsung M7500 Emporio Armani جایگاه خاصی برای خودش در بازار دست و پا می کند: یک گوشی Fashion با قابلیت های موسیقیایی. مسلما قیمت این گوشی ارزان نیست اما اگر مد و موسیقی تمام زندگی شما را تشکیل می دهند ، می توانید روی M7500 Emporio Armani  حساب کنید.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)