خانهبررسی‌ها
Samsung U800 Soul b

Samsung U800 Soul b

اولین نکته ای که با دیدن سری soul سامسونگ احساس می شود زیبایی و جذابیت این گروه است که این به­دلیل طراحی ظاهری و ساختار باریک و شیک آنهاست ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۵
Samsung U800 Soul b  مروری بر

 

اولین نکته ای که با دیدن سری soul سامسونگ احساس می شود زیبایی و جذابیت این گروه است که این به­دلیل طراحی ظاهری و ساختار باریک و شیک آنهاست . آخری عضو سری soul دارای یک پسوند b‘  هم هست که کمی عجیب به­نظر می­رسد . چرا که تا به حال هیچ گوشی در هیچ سری دارای اینگونه پسوند نبوده است . مهمترین تفاوت این گوشی با نسخه قبلی soul در زمینه دوربین و مولتی مدیاست .

image
 
image
 

image
 
image

image
 
image

 

ویژگیهای کلیدی

 

-          صفحه نمایش TFT با سایز 2 اینچ و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و رزولوشن QVGA

-          امکان 3G به همراه HSDPA با سرعت انتقال 3.6 مگابیت در ثانیه

-          حافظه داخلی 1 گیگابایت و قابل افزایش با Micro SD

-          D-Pad مناسب و خوش دست

-          بدنه متالیک براق

-          ضخامت 9.9 میلی­متر

-          دوربین 3 مگاپیکسلی با فلاش LED

-          رادیو FM به همراه RDS

-          بلوتوث نسخه 2.0 با پروفایل A2DP و USB 2.0

-          صفحه کلید راحت و خوش ساخت

-          قابلیت نمایش فایلهای آفیس

 

معایب اصلی

 

   - پشتیبانی از 3 باند GSM

   - عدم وجود فوکوس اتوماتیک در دوربین

   - اینترفیس کند

   - قابلیتهای محدود مرورگر

   - فیلمبرداری با کیفیت QCIF

 

image
 
image

 

مطمئناً U800 نسبت به 6500 کلاسیک نوکیا وضعیت بهتر و بالاتری دارد چرا که دارای امکان 3G، اسلات کارت حافظه و نیز دوربین بهتری است اما به هرحال گزینه های بهتری نسبت به این گوشی در بازار میتوان یافت  که از جمله آنها W890 سونی اریکسون است.

به هر حال جذابیتهای این گوشی در ضخامت کم(9.9 میلی­متر)، بدنه متال براق هستند. این گوشی در 5 طرح رنگ مختلف خاکستری، نقره­ای، سیاه، صورتی و بنفش عرضه می­شود.

image
 

image
 
image

طراحی و ساختار ظاهری

 

گوشی soul b دارای امکان ارتباطی 3G است که با استفاده از آن و نیز دوربین دوم که در بالای صفحه نمایش قرار دارد می­توان از امکان مکالمات ویدیویی بهره گرفت. در زیر صفحه نمایش 2 اینچی نیز صفحه D-Pad شامل دکمه های جهتی است و در دوطرف آن دکمه­های چند منظوره قرار دارند. از دکمه END می­توان جهت خاموش/ روشن کردن گوشی استفاده کرد. صفحه کلید این گوشی شبیه به صفحه کلید U900 soul است با این تفاوت که دکمه های مربوط به Video call(مکالمات ویدیویی) و Application switch در این گوشی حذف شده­اند. دکمه­های این صفحه کلید بزرگ و مناسب برای هرنوع انگشتانی هستند و هیچگونه خطایی در هنگام تایپ متن رخ نخواهد داد. نور پس­زمینه صفحه کلید نیز مناسب و یکنواخت است.

image
 

image
 
image
 

image
 
image

درکناره سمت چپ گوشی دکمه های مربوط به تنظیم ولوم و نیز اسلات Micro SD و در کناره سمت راست دکمه مخصوص دوربین و پورت USB هستند.

image
 
image
 

image
 
image

لنز دوربین 3 مگاپیکسلی و فلاش LED درون یک قاب فلزی در پشت گوشی قرار گرفته و در زیر آن نیز درب پوشش باتری قرار گرفته است. ساختار درب باتری به این صورت است که یک دکمه در پایین آن جهت باز شدن درب وجود دارد که درحالت عادی این دکمه بیرون آمده می باشد و برای باز کردن درب باید آن ‏را به داخل فشار داد. بنابراین اگر گوشی به پشت روی سطح سفت و سختی قرار بگیرد ممکن است این دکمه به خودری خود فرو رفته و درب باز شود. باتری گوشی از نوع لیتیومی با ظرفیت 8810mAh است که با استفاده متوسط تا 3 روز می توان شارژ گوشی را نگه داشت.

image
 
image
 

image
 
image

صفحه نمایش

 

U800 Soul b دارای یک صفحه نمایش 2 اینچی TFT با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است که از لحاظ کیفیت پخش تصاویر و روشنایی بسیار خوب است. اما متاسفانه در زیر نور مستقیم خورشید خوانایی لازم را ندارد.

image
 
image

قابلیتهای تلفنی

 

کیفیت صدای دریافتی و ارسالی در حین مکالمه با این گوشی فوق­العاده خوب است. گرفتن شماره و تماس با این گوشی به جهت وجود انیمیشنهای مختلف و کاراکترهای گرافیکی زیبا فوق­العاده جذاب است. در این گوشی 6 حالت گرافیکی و انیمیشنی مختلف هنگام مکالمه وجود دارد. هنگام گرفتن شماره قابلیت Smart Dialing کلیه شماره­های دفترچه تلفن را با ارقام وارد شده تطبیق داشته باشد جستجو می کند.

image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

در جدول زیر نتایج مقایسه­ای که بین چند گوشی مطرح، از لحاظ کیفیت و بلندی صدای هنگام مکالمه انجام شده را می­بینید.

 

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overal score

Apple iPhone

67.2

60.2

66.6

Below Average

Samsung U800 Soul b

65.9

65.9

75.8

Average

Samsung U900 Soul

69.7

66.3

71.1

Good

Sony Ericsson W890

69.6

78.2

72.7

Very Good

Nokia 6500 classic

74.7

75.7

83.8

Excellent

 

اینترفیس

 

اینترفیس U800 Soul b در واقع نسخه ارتقا یافته و پیشرفته تری از اینترفیسی است که در سری Ultra II دیدیم که قابلیت شخصی سازی زیادی را دارد. منوی اصلی آن مثل منوی گوشیهای دیگر سامسونگ است و قابلیتهای گرافیکی زیبا و مختلفی در هنگام مرور بین منوها وجود دارد. با فشردن دکمه وسط D-Pad در حالت استندبای صفحه می­توان وارد منوی اصلی شد. دکمه چند منظوره سمت راست جهت ورود به دفترچه تلفن رزرو شده است.

image
 
image
 

image
 
image

 دکمه های جهتی D-Pad نیز هرکدام به عنوان میانبری جهت ورود به برنامه­های مختلف هستند که البته می توان آنها را تغییر داد. می توان از تصاویر گالری به عنوان تصویر پس­زمینه گوشی استفاده کرد و یا از تم­های تعریف شده استفاده کرد. منوی اصلی را می توان بصورت شبکه­ای 3×4 از آیکنها و یا یک لیست استاندارد مشاهده نمود . 3 تم گرافیکی مختلف بصورت پیش­فرض روی گوشی نصب شده اند. متاسفانه امکان تغییر و تنظیم فونت نوشته­ها وجود ندارد.

image
 

image
 
image

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن این گوشی نیز مثل دیگر گوشیهای سامسونگ است که تا 1000 مخاطب را می­توان در آن ذخیره کرد. می توان شماره­های ذخیره شده روی سیم کارت، کارت حافظه و یا هر دو را بطور همزمان نمایش داد. جستجو در این دفترچه بصورت تایپ تدریجی انجام می شود. برای هر مخاطب فیلدهای اطلاعاتی مختلفی از قبیل 5 شماره تلفن، 2 آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی دیگر و نیز عکس یا فیلم را درنظر گرفت. همچنین می توان شماره­ها را گروه بندی کرده و به هر گروه زنگ یا عکس خاصی را نسبت داد. از طریق دکمه Call و یا آیکن مربوط به Call Log در منوی اصلی می توان به تاریخچه­ای از تماسها و مکالمات و مدت زمان آنها دست یافت.

image
 

image
 
image

ارسال پیام

 

U800 Soul b  امکان ارسال و دریافت انواع پیامهای SMS، MMS، EMS و ایمیل را فراهم می کند که 3 مورد اول از محیط ویرایشگر یکسان استفاده می کنند. به این ترتیب که می توان یک SMS را با افزودن فرمت خاص به EMS و با افزودن مولتی مدیا به MMS تبدیل کرد. در کل می توان 500 SMS را روی گوشی ذخیره کرد اما برای ایمیلها و MMSها تا جاییکه حافظه گوشی اجازه دهد می توان ذخیره کرد. می توان پیامهای ورودی را فیلتر کرد به این ترتیب که شماره­های خاص را در یک لیست سیاه نگهداری کرد. جهت ارسال ایمیل از پروتکلهای POP و IMAP پشتیبانی می شود.

image

مدیریت فایلها

 

در مرورگر فایلهای Soul b کلید فولدرها وفایلهای موجود در حافظه گوشی یا کارت حافظه بصورت لیستی نمایان می شوند و برای انواع فایلهای مختلف مثل صدا، فیلم، تصویر و ... فولدرهای مختلف و خاص وجود دارد. کارایی و سرعت این بخش یکی از بهترینها در میان گوشیهای غیر اسمارت فون است. می توان فایلهای را یکی یکی یا جمعی کپی یا Move کرد.

image

ارسال فایلها بصورت تکی یا جمعی توسط بلوتوث صورت می گیرد. می توان فایلهای را جهت محافظت از حذف ناگهانی قفل کرد. امکان ارتقای کارت حافظه تا 8 گیگابایت امکان­پذیر است اما سرعت گوشی درخواند محتویات و شناسایی فایلهای روی کارت حافظه واقعاً پایین است بطوریکه چندین دقیقه طول می کشد تا محتویات روی کارت حافظه لود شود.

گالری تصاویر نیز زیر مجموعه File Manager قرار گرفته است و میتوان از اینجا عکسها را کپی و یا Move به هر فولدر دلخواهی کرد. عکسها بصورت لیستی قرار دارند که در کنار نام آنها یک تصویر کوچک قرار گرفته است و می توان آنها را بر اساس نام ، تاریخ، نوع و سایز مرتب سازی کرد. تصاویر درحالت عادی بصورت portrate(عمودی) و در حال تمام صفحه بصورت landscape(افقی) دیده می شوند و می توان روی آنها زوم کرد.

امکان ویرایش عکسها از طریق یک نرم­افزار Image Editor با قابلیتها و امکانات زیاد وجود دارد. البته آمارها نشان می دهند که کاربران بسیار کمی هستند که از Editor تصاویر جهت تغییر و ویرایش عکسها استفاده می کند.

image
 

image
 
image

پخش موزیک

 

وجود 1 گیگابایت حافظه داخلی و نیز امکان بهره­گیری از کارت حافظه Micro SD شرایط را برای تبدیل U800 به یک Music Player همراه مهیا میکند. نرم­افزار Music Player داخلی این گوشی امکان فیلترکردن و دسته­بندی موزیکها را بر اساس آلبوم، خواننده، ژانر و ... فراهم می کند. همچنین می توان لیستهای پخش موزیک دلخواه خود را ایجاد کنید. می توان Music Player را در پس زمینه اجرا کرده و همزمان کارهای دیگری با گوشی انجام داد. سه نوع Visualization گرافیکی و نیز افکتهای صوتی در این بخش وجود دارند. پخش کننده ویدیویی نیز نکته خاصی ندارد و امکانات لازم برای پخش فایلها درحالت تمام صفحه را دارد.

image
 

image
 
image

رادیو

 

Soul b دارای یک رادیوی FM کامل دارای RDS و اینترفیس کاربری بسیار خوب و مناسب است. این رادیو به هنگام اجرا شدن بطور اتوماتیک ایستگاههای رادیویی را جستجو می کند.

image
 

image
 
image
 

image
 
image

کیفیت صوتی

 

Soul b در زمینه کیفیت پخش موزیک بسیار بالاتر از حد متوسط است. همانطور که در محصولات قبلی سامسونگ هم دیدیم امکان پخش موزیک با کیفیت خیلی خوب وجود دارد و این گوشی نیز از محصولات دیگر سامسونگ مستثنی نیست و مطمئناً در این زمینه یکی از بهترینهای سامسونگ است.

image

دوربین

 

Soul b دارای یک دوربین 3 مگاپیکسلی با ماکزیمم رزولوشن عکس 1536×2048 پیکسل است که اینترفیس آن بسیار مشابه به اینترفیس دوربین گوشی G800 سامسونگ است. ازجمله مهمترین تنظیمات در این بخش تنظیم سایز عکسها، حالت عکسبرداری، افکتهای گرافیکی و تنظیم سفیدی عکس است. کیفیت تصاویر این گوشی نیز بسیار خوب و قابل قبول بسیاری از کاربران است. چرا که از الگوریتم مناسب جهت پردازش تصاویر در آن استفاده شده است. تنها نقطه ضعف این دوربین عدم وجود فوکوس اتوماتیک جهت گرفتن عکسهای نزدیک است.

متاسفانه کیفیت فیلمبرداری توسط این گوشی فوق­العاده پایین بوده و فیلمها با رزولوشن QCIF و سرعت 15 فریم در ثانیه گرفته می شود.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

امکانات ارتباطی

 

با U800 می توان روی امکاناتی نظیر 3G، و HSDPA و نیز EDGE/GPRS جهت مرور اینترنت حساب کرد. HSDPA این گوشی قابلیت دریافت و ارسال فایل با سرعت 3.6 مگابیت در ثانیه را دارد. علاوه بر این U800 دارای امکانات ارتباطی معمول مثل USB و بلوتوث نسخه 2.0 به همراه پروفایل A2DP میباشد. یک قابلیت جالب در هنگام ارسال و دریاف بلوتوث مخفی کردن برخی فایلها در فولدرهاست. هنگام اتصال گوشی به PC از طریق USB می توان یکی از گزینه های PC Studio، Media Player، و یا Mass storage را انتخاب کرد.

 

مرورگر وب

 

U800 دارای مرورگر وب NET FRONT 3.4 است اما با این تفاوت که بسیاری از قابلیتها و تواناییهای این مرورگر در این گوشی حذف شده است. مثلاً امکاناتی نظیر مشاهده صفحات در حالت land scape و یا امکان تغییر سایز صفحه وجود ندارند بطوریکه با تغییر سایز صفحه فونت نوشته ها ناخوانا می شود . همچنین پوینتر موس جهت کار ساده تر با صفحات وجود دارد.

 

Organizer

 

تقویم این گوشی را می توان در سه نمای ماهیانه، هفتگی و یا روزانه مشاهده کرد. 5 نوع رویداد را می توان برای تاریخهای خاص در نظر گرفت و برای هرکدام زنگ alarm خاص را تنظیم نمود. 5 زمان مختلف با زنگهای مختلف را می توان برای ساعت بیداری تنظیم کرد و یا نام آنها را تغییر داد. از برنامه های کاربردی دیگر این بخش عبارتند از : ضبط صوت، ساعت جهانی، تبدیل واحد، شمارنده معکوس، تایمر و کورنومتر. همچنین برنامه خاص مشاهده فایلهای آفیس نظیر Ms Word، Ms Excel و فایلهای pdf در این بخش وجود دارد.

image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

کلام آخر

 

U800 Soul b یکی از گوشیهای زیبا، خوش ساخت و مدرن سامسونگ است که علیرغم نقصهایی مثل سرعت کم اینترفیس و کندی در بازکردن فایلهای روی کارت حافظه و یا ساختار نامناسب درب باتری گوشی، طرفداران زیادی دارد. دوربین 3مگاپیکسلی و حافظه زیاد جهت ذخیره عکسها و موزیکهای دلخواه از جمله قابلیتهای مثبت این گوشی هستند که آنرا تاحدودی بالاتر از 6500Classic نوکیا قرار می دهد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)