Samsung G810

در این بررسی تخصصی به بیان ویژگی های خاص گوشی G810 سامسونگ که یکی از جدیدترین مدل های ارایه شده توسط این برند است می پردازیم ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
                                  

 

 

مروری بر گوشی Samsung G810
 

در این بررسی تخصصی به بیان ویژگی های خاص گوشی G810 سامسونگ که یکی از جدیدترین مدل های ارایه شده توسط این برند است می پردازیم .

G810 در نگاه اول یک نسخه کپی از G800 سامسونگ است اما نکات ظریفی در طراحی این دو وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد . در واقع G800 گوشی ای مبتنی بر عکسبرداری و فیلم برداری است و دوربین ،مهمترین خصیصه ای است که سامسونگ در G800 به آن توجه کرده است . اما G810 دارای قابلیتهای کاربردی بیشتری است و مهمترین ویژگی آن امکانات ارتباطی و اطلاعاتی نظیر اجرای برنامه های مختلف ، سهولت در اتصال به اینترنت و جستجوی وب و ... است . علاوه بر اینها G810 دارای سیستم عامل سیمبین بوده و تحت پلت فرم S60 کار می کند و می توان آن را یکی از رقبای جدی N95 و N82 نوکیا و نیز رقیبی برای K850 سونی اریکسون دانست .

  

image
image
image
  

متأسفانه نمی توان G800 را رقیبی برای گوشی های برتر نوکیا دانست چون علاوه بر دارا بودن دوربین خوب ویژگی های کاربردی دیگری نیز لازم است که این ویژگی ها در G810 قرار داده شد تا سامسونگ بتواند با نوکیا رقابت کند . البته هدف سامسونگ از ارایه G810 پایین آوردن ارزش G800 نبوده است از آنجاکه این دو مدل از لحاظ طراحی و ظاهر بسیار شبیه به هم هستند بسیاری از کاربران عادی موبایل تفاوت این دو را متوجه نخواهند شد .

مزایا :

-          دوربین5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و زوم اپتیکال و سیستم تشخیص چهره 

-          سیستم عامل سیمبین سری 60

-          صفحه نمایش TFT با قابلیت نمایش 262000 رنگ و اندازه ی 2.6 اینچ

-          گیرنده GPS ( موقیت یاب جهانی )

-          فلاش زنون

-          پردازنده  ی 230 مگاهرتز

-          سیستم Wi-Fi 

-          خروجی تلویزیون

-          پشتیبانی از 3G

-          130 مگابایت حافظه ی داخلی

معایب :
-         اندازه ی بزرگ
-         صفحه کلید نامناسب
-         تنها ازسه باند فرکانس پشتیبانی می کند
-         صفحه نمایش زیر نور آفتاب نا خواناست
-         زوم اپتیکال کیفیت عکس را به طور چشمگیری کاهش می دهد

  

image
image

شکل ظاهری

بر خلاف G800 که دارای پوشش پلاستیکی است ، G810 دارای پوشش فلزی است که در دو رنگ مشکی و نقره ای ارایه می شود . پوشش گوشی ، پانل آینه مانند جلویی و حتی حالت دکمه های صفحه کلید ، همه و همه هنگام کار با گوشی ، ال جی Shine را یاد آوری می کند .

ابعاد گوشی 17.9 ×52.9× 103 میلیمتر است که البته با در  نظر گرفتن  دریچه لنز دوربین ، ضخامت آن به 22 میلیمتر می رسد . وزن گوشی نیز 139 گرم که خیلی سبک نیست اما در مقایسه با N95 و K850 وزن بسیار متناسبی دارد . در پانل جلویی ، دوربین کوچکی برای تماسهای تصویری در شبکه های 3G است .

image

 بلندگوهای گوشی در زیر یک پنجره فلزی در بالای صفحه نمایش  گوشی قرار گرفته . در سمت چپ گوشی  نیز دکمه خاموش / روشن ، جک 5/ 3میلیمتری برای اتصال هدفون و محل اتصال کابل Micro USB قرار دارد . میکروفون گوشی در پایین گوشی  قرار دارد .

 

image
image

 در سمت راست گوشی کلیدها ی تنظیم صدای گوشی و در گاه کارت حافظه و کلید عکسبرداری وجود دارند .

 

image
image

این گوشی کشویی دارای مکانیزم بسیار خوبی است که به راحتی و بدون هیچگونه صدای اضافه و البته فقط با یک دست امکان باز کردن گوشی را فراهم می آورد .

 

image
image

 در پشت گوشی دریچه محافظ لنزدوربین مشاهده می شود این دریچه به صورت کشویی باز و بسته می شود .

 

image
image

صفحه نمایش  

G810 دارای یک صفحه نمایش 6. 2اینچی از نوع TFT است که رزولوشنی در حدود 320 × 240 پیکسل با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ را فراهم می آورد .چنین صفحه نمایشی را قبلاً در مدل i550 سامسونگ هم دیده اید . در حالت عادی 12 خط متنی و 3 خط سرویس و با تغییر فونت تا 16 خط را می توان روی صفحه نمایش جا داد .

 

image
image

صفحه کلید

صفحه کلید گوشی ساختار مناسبی ندارد اگر چه در نگاه اول کلید ها بزرگ و فاصله ی بین آنها خوب به نظر می رسد کلید ها سخت و محکم هستند و وقتی از کلید های 5 و 8  که در داخل کاور فلزی قرار گرفته اند استفاده کنید این شکل به خوبی احساس می شود فشار دادن این کلید ها سخت است و امکان اشتباه در آن زیاد است ، در اطراف کلید های 4 جهته ، 4 کلید وجود دارد  که  خواص خود را دارند . دو کلید چند منظوره در بالا قرار دارند و از کلید زیر دکمه ی چند منظوره ، جهت باز کردن منو استفاده می شود و کلید سمت راستی برای دسترسی به نرم افزار های صوتی و تصویری و رادیو کاربرد دارد . کلید های قبول تماس و قطع تماس نیز در بالای کلید های شماره گیر قرار گرفته اند  . صفحه کلید با نور پس زمینه سفید روشن می شود که در هر شرایط قابل دیدن است .

image
  
image
image

باتری

باتری G810 از نوع لیتیومی و با ظرفیت 1200 mAh است که تا 250 ساعت در حالت آماده به کار و 5/ 2ساعت مکالمه مداوم دوام می آورد . به عبارت دیگر با استفاده متوسط از گوشی می توان 2 و یا حتی 5/ 2روز شارژر را نگهداشت . مدت زمان    شارژ کامل گوشی 5/ 1ساعت است . استفاده از GPS باتری بسیاری مصرف می کند و در حالت استفاده از GPS می توان تا 5/ 2ساعت شارژ داشت . همچنین در صورت اجرای مداوم موسیقی توسط گوشی تا 10 ساعت شارژ آن دوام می آورد .

 

image
image

سخت افزار گوشی

با اینکه G810 دارای پلت فرم S60 است اما از لحاظ سخت افزاری کمی با گوشی های سری 60 نوکیا متفاوت است مثلاً ماژول رادیویی این گوشی از نوع Qualcomm MSM 6260 است که در هیچکدام از گوشی های نوکیا استفاده نشده است . همچنین این گوشی دارای یک تراشه TI OMAP 2430 نیز  است که وظیفه پردازش سه بعدی را بر عهده دارد  . پردازنده گوشی از نوع ARM 1136 بوده و با سرعت 330 مگاهرتز کار می کند . علاوه بر این از آمپلی فایر مدل Ice Mobile برای سیستم صوتی این گوشی استفاده شده است که برای کار هدفون گوشی بکار گرفته می شود. با وجود این ساختار فیزیکی و قابلیتهای زیاد گوشی به نظر می رسد باتری آن به سرعت خالی شود و عمر زیادی نداشته باشد اما طراحی ساختاری و تخصیص کارها و وظایف خاص به اجزای مختلف مشکل باتری را حل کرده است . 

حافظه

G810 دارای 130 مگابایت حافظه داخلی است که در اختیار کاربر قرار می گیرد و 84 مگابایت نیز RAM دارد . همچنین امکان استفاده از کارت Micro SD تا 2 گیگابایت وجود دارد .

اتصالات USB و بلوتوث

USB : G810 دارای پشتیبانی USB نسخه 2.0 است که در هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر یکی از حالتهای زیر را می توان انتخاب کرد :

·         Data Transfer ( Mass Storage USB ) : در این حالت حافظه کارت قابل دسترسی است و نیاز به نصب درایور خاصی نیست و سیستم عامل کامپیوتر بطور اتوماتیک گوشی را شناسایی می کند . سرعت انتقال دیتا در این حالت 950 کیلو بیت در ثانیه است .  

·         PC Suite : برای مدیریت اطلاعات گوشی با استفاده از نرم افزار PC Suite است .

·         Pic Bridge : برای پرینت گرفتن از تصاویر و عکسها

·         Media Player ( MTP Protocol ) : همگام سازی دیتا با مدیا پلیر ویندوز .

Bluetooth _ اسمارت فون G810 از بلوتوث نسخه 2.0 به همراه EDR پشتیبانی می کند . پروفایلهای زیر قابل دسترسی اند .

_  A2DP

_ AVCRP

_ BIP – Image Push

_ DUN – GW

_ FT – Seaver

_ Hands Free _ AG

_ Headset – AG

_ OBEX

_ OPP – Client

_ OPP _ Server

_ SIM Access – Server

ماکزیمم سرعت انتقال دیتا از طریق بلوتوث 100 کیلو بیت در ثانیه است .

GPS

قابلیت GPS در این گوشی بسیار شبیه GPS در گوشی های i550 و i560 سامسونگ است . از آنجا که G810 دارای پلات فرم S60 است انتظار می رود دارای برنامه Nokia Maps باشد اما سامسونگ برای این گوشی برنامه Navigon را در نظر گرفته است . البته برنامه Google Maps 2.0 نیز از جمله نرم افزارهایی است که قابلیت کار با این نوع GPS را دارد . به هر حال G810 دارای نرم افزار Navigon 6.27 همراه است که برای استفاده از آن باید گوشی را به PC متصل کرده و نقشه های مربوط به این نرم افزار را دانلود و سپس نصب کنید . در گوشی های نوکیا این نقشه بصورت پیش فرض روی گوشی نصب شده اند  البته برای افرادی که با گوشی های سری 60 و نحوه نصب برنامه آشنا هستند کار با G810 سخت نیست . اما تازه کارها با مشکلاتی روبه رو خواهند شد .

 

image
 
image
 
image
image

کار با نرم افزار GPS این گوشی ساده نیست علاوه بر این نسخه نصب شده روی گوشی یک نسخه موقتی دو هفته ای است . همچنین هنگام باز شدن برنامه نرم افزار به جستجوی ماهواره می پردازد . و تا زمانیکه موقیعت جغرافیایی شما را پیدا نکند کاری نمی توانید انجام دهید . نکته مهم اینجاست که این عملیات انرژی زیادی مصرف می کند بطوریکه با استفاده مداوم از آن بیشتر از 2 ساعت شارژ نمی توانید داشته باشید .

برنامه های نصب شده روی گوشی

G810 دارای برنامه های استاندارد سری 60 است که از جمله آنها Adobe PDF و Quick office هستند .

·         Flash Player : برنامه ای برای اجرای فایل های فلش

·         Voice Signal : برنامه ای برای تشخیص صداست . در حالت آماده به کار گوشی با نگهداشتن دکمه " 0 " می توان فرمان صوتی را فعال کرد . با این برنامه می توان از لیست شماره تلفنها یک شماره گرفت .

·         Video Editor : ویرایشگر ویدیویی یکی دیگر از برنامه هایی است که روی سری 60 نوکیا وجود دارد که دارای سه حالت است که از لحاظ پیچیدگی کار با هم متفاوت هستند . در حالت اول فقط امکان ویرایش کلیپ ویدیویی وجود دارد . در حالت دوم می توان با استفاده از تصاویری که دارید کلیپهای ویدیویی CIF ، QVGA و یا QCIF تهیه کنید . در حالت سوم می توان از ترکیب تصاویر و فیلم ها و افکتهای مختلف زیادی استفاده کرد .

image
 

image
 
image

دوربین

یکی از بهترین ویژگی های دوربین G810 درپوش لنز دوربین آن است . دوربین G810 با بقیه 5 مگاپیکسلی ها از دو جهت متفاوت است : اولاً که این گوشی دارای زوم 3 برابر دیجیتالی با فاصله کانونی 14.25 – 4.75 میلیمتر  است . همچنین این گوشی دارای فلاش زنون می باشد . 6 نوع رزولوشن مختلف برای تصاویر وجود دارند .

1920 × 2560 پیکسل

1600 × 1200 پیکسل

1280 × 960 پیکسل

800 × 600 پیکسل

640 × 480 پیکسل

320 × 240 پیکسل

G810 دارای حالت ماکرو است و نیز قابلیت شناخت چهره آن را نیز می توان فعال کرد . بقیه تنظیمات گوشی نیز در حالت استاندارد قرار دارند . افکتهای مختلفی مثل سیاه وسفید ، نگاتیو و ... را می توان روی عکس اعمال کرد .قابلیت لرزش گیر دست که در دوربین های دیجیتال استفاده می شود نیز در این گوشی قرار دارد . زوم اپتیکال گوشی نیز بسیار خوب عمل می کند و نتایج جالبی دارد . از لحاظ رنگ بندی و وضوح تصاویر نیز بسیار خوب است به هر حال G810 جزو یکی از بهترین 5 مگاپیکسلی هاست . ضبط ویدیویی _ G810 قابلیت ضبط ویدیویی با رزولوشن VGA ( سی فریم درثانیه ) و QVGA ( صدو بیست فریم در ثانیه )  را دارد .

در نهایت

صدای تولید شده توسط اسپیکر تقریباً بلند است و از این لحاظ قابل رقابت با اسمارت فونهای نوکیاست . قدرت ویبره گوشی نیز خوب است . یکی دیگر از ویژگی های G810 دارا بودن قابلیت اتصال Wi – Fi ، خروجی تلویزیون ، کارت حافظه 2 گیگابایتی است . یک نکته مثبت این گوشی وجود GPS آن است . در واقع می توان G810 را رقیب اصلی N95 دانست اما متأسفانه کمی دیر به بازار آمد و این رقابت دیگر معنایی ندارد !!

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)