خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung D880 Duos

بررسی تخصصی Samsung D880 Duos

در سیم کارت را می توان دو گوشی در یک گوشی داشت. بدنه محکم و جنس با کیفیت، دوربین 3 مگاپیکسلی به همراه فوکوس اتوماتیک...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
      
مروری بر سامسونگ    D880Dous

 

D880 در سیم کارت را می توان دو گوشی در یک گوشی داشت. بدنه محکم و جنس با کیفیت، دوربین 3 مگاپیکسلی به همراه فوکوس اتوماتیک، صفحه نمایش QVGA TFT با سایز 3/ 2اینچ از ویژگی های بسیار جالب این گوشی است.

 

image
  
image
image

ویژگی های اصلی

-                 -       قابلیت استفاده از 2 سیم کارت بطور همزمان

             -          دوربین 3 مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک

-          صفحه نمایش  2.3TFT  اینچی با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ و رزولوشن QVGA

-          اسلات کارت حافظه microSD

-          رادیو FM

-          بلوتوث با پروفایل A2DP

-          خروجی تلویزیون

-          امکان نمایش فایل های آفیس

-          اینترفیس زیبا و پر سرعت

-          باتری با ظرفیت و دوام بالا

-          کیبورد و کنترل های راحت و پرکاربرد

معایب اصلی

             -          از سیم کارت دوم فقط برای برقراری تماس و یا ارسال پیام می توان استفاده کرد.

-          سیم کارت دوم فقط از 2 باند GSM پشتیبانی می کند (1900MH ندارد)

-          ابعاد بزرگ

-          عدم وجود امکان 3G

-          دوربین فقط در حالت پورتره (PORTRAIT) کار می کند

-          جستجوی فایل بسیار ضعیف عمل می کند.

-          پخش موسیقی ضعیف است.

-          مرورگر وب ضعیف است.

-          گزینه اینترفیس خیلی قدیمی هستند

-          ناخوانا شدن صفحه نمایش در زیر نور خورشید

 

استفاده از دو سیم کارت در یک گوشی، از ویژگی هایی است که برای بسیاری از کاربران جالب توجه بوده و همچنین بسیاری از برندهای موبایل در جهت ایجاد این فناوری در مدل های برتر خود تلاش می کنند. داشتن 2 شماره تلفن مختلف یکی برای استفاده در زمینه های کاری و دیگری به عنوان شماره شخصی و امکان استفاده همزمان آن ها در یک گوشی از دغدغه های بسیاری از کاربران موبایل است.

880 Dدر واقع جایگزین برای 2 گوشی است اما با این حال به این قیمت بالای آن نمی ارزد . D880  اولین گوشی دو سیم کارته نیست مدت هاست بسیاری از کمپانی های تولید گوشی در چین روی این موضوع کار می کنند اما دربین برندهای مطرح تولید کننده موبایل سامسونگ پیش گام در این زمینه است و در اکتبر 2007 880 Dمعرفی کرده و در نظر دارد ارسال 2008 نیز تولید این نوع گوشی را ادامه دهد.

طراحی و ساختار گوشی

880 Dیک گوشی خوش ساخت و خوش دست با ابعاد 104´51´18.9 میلیمتر و وزن 116 گرم است که مسلماً جزو گوشی های لاغر اندام سامسونگ نیست اما به خوبی در دست قرار می گیرد و کاربا آن بسیار راحت است. بدنه گوشی کاملاً پلاستیکی یک دست است و فقط در ب باتری آن از پلاستیک مات ساخته شده که در نگاه اول چیزی شبیه به چرم به نظر می رسد. طراحی ظاهری D880 را می توان تکرار D900i دانست بخش هایی از گوشی کاملاً با رنگ نقره ای نمایش داده می شوند که عبارتن از بخشی در بالای بلندگوی گوشی، یک فریم به دور دکمه های D-pad  و خطوطی در بین کنترل های جلویی گوشی ، کنترل ولوم و دکمه مخصوص دوربین.

image

دکمه های 4 جهته ی D-pad درست در زیر صفحه نمایش و در کنار آن 2 دکمه چند منظوره به همراه کلیدهای تماس و کلیدC قرار گرفته اند.

 

image
image

صفحه کلید عددی گوشی بسیار راحت بوده و دکمه بزرگ آن شماره گیری و تایپ را راحت می کند و حتی می توان بدون نکاه کردن به صفحه کلید تایپ کرد.

 

image
image

در کناره سمت راست گوشی فقط دکمه مخصوص دوربین و پورت اتصال آن در زیر یک درپوش پلاستیکی قرار دارند. این پورت برای اتصال شارژر، کابل دیتا و یا هدست سیمی استفاده می شود. کلید شاتر دوربین را هنگام عکسبرداری باید کمی نگهداشت که در این حالت فوکوس انجام می شود .

 

image
image

کناره سمت چپ گوشی شامل دکمه های تنظیم ولوم و دکمه ای مخصوص برای مدیریت سیم کارت است. کناره های بالا و پایین گوشی نیز تقریباً خالی و مثل دیگر گوشی های سامسونگ هستند.

 

image
 
image
image

با باز شدن کشوی گوشی در پشت آن لنز دوربین 3 مگاپیکسلی آن مشخص می شود. دوبین فقط در حالت پورتره (Portrait) عکس برداری می کند. علیرغم اینکه دکمه مخصوص دوربین در سمت راست قرار گرفته و انتظار می رود عکسبرداری به صورت افقی (land scape) صورت بگیرد. بنابر این هنگام عکس برداری استفاده از دکمه وسطی D-pad خیلی راحت از دکمه مخصوص دوربین است. در پشت گوشی کنار دوربین آینه ای جهت عکسبرداری از خود نیز قرار گرفته است .

  

image
 
image
image

 

با باز کردن درب پشت گوشی باتری لیتیومی آن با ظرفیت 1200 میلی آمپر ساعت نمایان می شود. این باتری می تواند تا 240 ساعت در حالت آماده به کار و تا 9 ساعت در حالت مکالمه مداوم شارژر خود را حفظ کند.

image

در زیر باتری جایگاه قرار گرفتن دو سیم کارت گوشی و نیز اسلات کارت حافظه (!) است. بنابراین امکان ندارد بتوانید کارت را بدون خاموش کردن گوشی خارج کنید.

image

ابعاد سایز، وزن جنس بدنه گوشی به گونه ای است که گرفتن گوشی دردست را دلپذیر می کند.

صفحه نمایش

880 Dدارای یک صفحه نمایش TFT  2 / 3اینچ و رزولوشن QVGA است که قابلیت پخش 262 هزار رنگ را دارد. مثل بسیاری از گوشی های سامسونگ این صفحه نیز در زیر نور مستقیم تار می شود اما در تاریکی بسیار خوب و با روشنایی کافی عمل می کند.

اینترفیس گوشی نیز مثل بسیاری دیگر از محصولات سامسونگ و ساده است. در پس زمینه صفحه در حالت آماده به کار فقط می توان یک تصویر یا تقویم روز و یا ساعت را نمایش داد. منوی اصلی به صورت شبکه ای ´3 4با زمینه جالب است که البته 4 تم گرافیکی مختلف نیز در گوشی وجود دارد. حرکت بین منوها و یا باز شدن برنامه ها با افکت های جالب و چشم نوازی انجام می شود.

 

image
image

دفترچه تلفن

تا سقف 1000 Contact  را می توان روی گوشی ذخیره کرد و برای هرکدام 25  فیلد مختلف اطلاعاتی و شماره های مختلف را ذخیره کرد. شماره های را می توان روی هر کدام از سیم کارت ها یا روی حافظه گوشی قرار داد. در هنگام نمایش شماره ها می توان شماره های گوشی یا شماره های سیم کارت ها (هردو) و یا کلید شماره ها را نمایش داد.

همان طور که از محصولات سامسونگ انتظار می رود در زمینه در یافت و پخش سیگنال های صوتی تلفنی با هر دو سیم کارت کیفیت بسیار خوبی دارد. هنگام گرفتن شماره کافیست چند رقم آن را تایپ کنید تا شماره هایی که دارای آن ارقام هستند به شما پیشنهاد شود.

image
 
image
 
image

از لحاظ بلندی صدا هنگام مکالمه و صدای زنگ و نیز کیفیت صدا پخش مقایسه ای بین چند گوشی انجام گرفته است که در زیر مشاهده می شود .

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overall score

Samsung D880 Duos

66.2

65.0

66.0

Below Average

Nokia 6500 slide

74.2

72.8

78.2

Very Good

Nokia N81

68.8

67.8

75.7

Good

Samsung E250

71.9

64.7

69.8

Average

Sony Ericsson W910

77.5

70.7

82.7

Excellent

Apple iPhone

67.2

60.2

66.6

Below Average

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱/۸
ممنون جالب بود