خانهبررسی‌ها
Samsung P520 Armani

Samsung P520 Armani

مدل حقیقی این گوشی که در پشت نام Armani مخفی شده ، P520 و متعلق به سری P گوشی های سامسونگ است . این گوشی در 2 مدل بسته بندی عرضه می شود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
                                  

 

 

مروری بر گوشی (Armani  P520 ) سامسونگ

 

طراحی زیبا ، و قابلیت لمسی این گوشی از نکات حائز اهمیت در مدل Armani است .

 

image
 

image
 
image

مشخصات اصلی :
. طراحی زیبا وکیفیت ساخت عالی
. ابعاد کوچک و شکل کتابی

. نمایشگر لمسی 2.6 اینچی از نوع TFT و وضوح QVGA

. واکنش لرزشی در برابر لمس
. کارت حافظۀ  Micro SD
. پشتیبانی بلوتوث استریو ( A2DP )
. دوربین 3 مگاپیکسل
. نمایش فایل های Office
. ارایه لوازم جانبی
 
معایب عمده
. سرعت کم منو
. سرعت پایین در خواندن کارت حافظه
. کنترل نا مطلوب جستجوگر وب
. فاقد فناوری 3G
. فاقد فوکوس اتوماتیک

مدل حقیقی این گوشی که در پشت نام Armani مخفی شده ، P520 و متعلق به سری P گوشی های سامسونگ است . این گوشی در 2 مدل بسته بندی عرضه می شود : استاندارد و پیشرفته . و تفاوت این دو تنها ارایه هدست بلوتوث است . در بسته بندی استاندارد ، قاب چرمی ، شارژر ، کابل ، کارت مموری ، هدست سیمی استریو ، کیسه کوچک و دستمال تمیز کاری وجود دارد . تمام این لوازم بسیار شیک و مرتب و مزین به نام جورجیوآرمانی می باشند . بدنۀ این گوشی از فلز برنجی بسیار درخشان است .

 

image
 
image

پیش از این ، 2 مدل P300 و P310 ظاهری شبیه به " ماشین حساب " داشتند . وجود قاب چرمی مقاوم ، نمایشگر افقی و دکمه های چهارگوش همگی بر این مطلب دلالت داشتند و مدل P520 با صفحه کلید لمسی خود برتمامی این خصایص خط بطلان کشید . تنها دکمه های سخت افزاری صفحه نمایش ، دکمه های پرکاربرد Send و End می باشند که اندکی برجسته شده است .

image

بیشتر دکمه های جانبی در سمت راست گوشی قرار دارند . دکمۀ Hold وظیفه قفل کردن و باز کردن نمایشگر و دکمۀ قرمز رنگ دکمۀ Power است . همچنین دریچۀ Fast Port ( محل اتصال هدست ، شارژر و کابل USB ) نیز در سمت راست قرار دارد . در سمت چپ تنها دکمۀ تنظیم صدا و جایگاه کارت حافظه قرار دارند . امکان بیرون آوردن کارت در زمان روشن بودن گوشی مقدور است .

image
 
image

 

image
 
image

دوربین و فلش LED در پشت گوشی قرار گرفته و وضوح فیلمبرداری از نوع CIF است . پشت گوشی از جنس فلز مقاوم بوده که با وجود کیف چرمی اثر انگشت برروی آن باقی نمی ماند .

image
 

image
 
image

ویژگی خیره کنندۀ دیگر خاموش شدن صفحه نمایش هنگام بسته شدن قاب چرمی آن است ! همچنین بریدگی لازم برای دسترسی به دکمه های جانبی در قاب چرمی در نظر گرفته شده است . حتی دوربین هم روزنۀ مناسب خود را دارد .

image
 
image

باتری آن از نوع Li – Ion با توان 880 mAh مدت 6 ساعت مکالمه تصویری و 220 ساعت استندبای را پوشش می دهد .بطور متوسط مدت عمر باتری 2 تا 3 روز است . پوشش درب باتری به راحتی قابل باز کردن می باشد .

image
 
image

 

نمایشگر

نمایشگر 2.6 اینچی آن از نوع TFT و 262 هزار رنگ را نمایش می دهد . کیفیت و رنگ نمایشگر خوب است ولی در نور آفتاب چندان کارآیی ندارد . اگرچه تنظیمات  Sunlight برای همین مواقع در نظر گرفته شده ولی کار چندانی از پیش نمی برد . همچنین اثر انگشت روی صفحه نمایش باقی می ماند.

image

صفحه کلید مجازی برروی نمایشگر با واکنش لرزشی که ایجاد می کند  ،انتخاب دکمه ها را تایید می کند . البته در زمان شماره گیری این ویبره کار نمی کند .

image
 
image

کیفیت صدا 

صدای این گوشی در حد مطلوبی می باشد . برای شماره گیری ، دکمه های بزرگ روی نمایشگر ظاهر می شوند . متأسفانه بر خلاف تعدادی از گوشی های سامسونگ پس از تایپ ارقام ، شماره تماس های حاوی این ارقام نمایش داده نمی شوند . عکس افرادی که تماس گرفته اند بر روی نمایشگر ظاهر می شود و با مقایسه کیفیت بلند گوها این گوشی در سطح پایینی قرار می گیرد .

Overal score

 

Ringing phone ‚ dB

Pink noise / music ‚ dB

Voice ‚ dB

Speakerphone test

ضعیف

 

66.6

60.2

67.2

Apple iphone

خوب

 

77.8

68.8

72.0

LG KU990 Viewty

خوب

 

75.3

66.2

66.7

Samsung U600

متوسط

 

71.0

64.6

69.7

Samsung Armani

عالی

 

83.7

75.7

75.7

Sony Ericsson T650

 

  اینترفیس

( cross ) Croix اینترفیس ممتاز و با کیفیتی است که در گوشی های اخیر سامسونگ شاهد آن بوده ایم . در صفحۀ استندبای اصلی 3 بخش کاربردی به چشم می خورد که شامل نوار تقویم در پایین ناحیه شطرنجی در وسط  و نوار میان بر در بالای صفحه می باشد .

image
 
image

با زدن ضربه انگشت بر روی تقویم ، این برنامه اجرا می شود و زمان و تاریخ کنونی را نمایش می دهد . ابزار تنظیم حاشیه ، صفحۀ میان بری همچون علامت " بعلاوه " را نمایش می دهد . و می توانید پخش موسیقی ، دفترچه تلفن ، پیام ها و لیست تماس ها را از طریق آن اجرا نمایید . و اگر به وسط آن اشاره کنید منوی اصلی باز می شود .

image

نوار میان بر شامل سه میان بر Silent mode ، منوی اصلی و صفحه کلید شماره گیری است . که این عملکردها با فشار و نگهداشتن انگشت بر آن ها اجرا می شود . ارایه چنین قابلیت لمسی حقیقتاً در خور توجه است . منوی اصلی به صورت جدول 4×3 آیکن نمایش داده می شود . زیر منوها بصورت لیست ظاهر می شوند و تمام آنها مجهز به میان بر " عددی " می باشند !

image
 
image

البته یکی از نقاط ضعف اینترفیس این گوشی عدم وجود کادر نشانگر محتویات است و حتی طرح ظاهری آنها هم به گونه ای است که به سختی می توان نام آنها را حدس زد . آیکن های صفحه استندبای و آیکن های درون منوی اصلی فاقد این کادر نشانگر هستند و تنها منوی اصلی است که دارای این کادر بوده و با یکبار اشاره بر آن نمایش داده می شوند که بطور همزمان با این کار برنامه اجرا می شود و این خود دردسر دیگری است .

دفترچه تلفن

قابلیت های دفترچه تلفن درست شبیه سایر گوشی های سامسونگ است تنها تفاوت آن افزودن یک نوار لمسی در پایین نمایشگر است که آیتم های تماس ، ارسال پیام ، حذف و یا ارسال کارت تجاری و ... اجرا می کند .

image
 
image

1000 مخاطب با زمینه های مختلف قابل ذخیره سازی است . امکان انتخاب محل ذخیره سازی آنها و نمایش آنها بطور همزمان (حافظه گوشی با سیم کارت ) وجود دارد . با نوشتن حرف اول نام افراد لیست آنها نمایش داده می شود . زمینه های مختلف تا 5 شماره تلفن ذخیره می شوند .   

نیازی به گفتن ندارد که می توان عکس و زنگ به خصوصی را برای هر نام ذخیره نمود . مخاطب ها قابل سازمان بندی به صورت گروه و یا ارسال از طریق بلوتوث می باشند . لیست تماس ها دارای 4 نوار است که تماس های اخیر نمایش داده می شوند . کاربرهمچنین می تواند شماره های خاصی را در Blacklist قرار بدهد و تمامی تماس های آنها را رد کند .

image
 
image

پیام ها      

Armani از 4 نوع پیام شامل : SMS ، EMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند . سه نوع اول از یک نوع ویرایشگر بهره می برند در حالیکه ایمیل ها ویرایشگر مخصوص خود را دارند . SMS ها با تغیر رنگ حروف ، فرمت و افزودن عکس می توانند تبدیل به EMS یا MMS شوند .

image
 
image

 نوشتن متن کار راحتی است . با یک ضربه کوچک برنامه انتخاب و با ضربه دوم صفحه کلید ظاهر می شود . دیکشنری T9 نیز همچنین در دسترس است . نوشتن ایمیل نیز راحت و تا 5 حساب کاربری را می توان فعال کرد . امکان ارسال پیام های SOS فراهم است و از طریق آن پیام های اضطراری به شماره هایی که از پیش تعریف شده اند ، قابل ارسال می باشد . ( حداکثر 5 شماره ) برای ارسال یک پیام اضطراری فقط باید 4 بار کلید تنظیم صدا را فشار دهید .

image
 
image

یکی از ویژگی های امنیتی در این گوشی قابلیت Mobile Tracker است . و هدف از آن ارسال پیام به شماره های از پیش تعریف شده ، در هنگامیکه گوشی به سرقت می رود و سیم کارت دیگری در آن قرار می گیرد می باشد .

عملکرد

2 نوار مجزا برای اطلاعات کارت حافظه و سیم کارت وجود دارد . همچنین تصاویر ، ویدیو ، موزیک و زنگ ها در پوشه های جدا ذخیره شده اند . عملکرد جستجو گر در این گوشی یکی از بهترین در میان گوشی های فاقد سیستم عامل است . امکان کپی ، انتقال ، ساخت و حذف پوشه ها وجود دارد .

image
 
image

می توان فایل ها را براساس تاریخ ، اندازه ، نام و ... دسته بندی کرد . تنها مشکل در این قسمت سرعت پایین انتقال  و عملکرد است . گالری عکس در پوشۀ مدیریت فایل ها قرار دارد . امکان کپی و انتقال عکس ها به کارت حافظه و بالعکس امکان پذیر است .

امکان جستجوی عکس ها ، زوم و ارسال از طریق ایمیل وجود دارد . امکان ویرایش عکس ها از طریق Scalado Image Editor فراهم آمده است . و حدود 13 فیلتر ویرایشی نظیر : Editor چاپ ، سیاه وسفید ، قهوه ای ، روشن ، قدیمی ، مه آلود ، مهتابی ، رنگی ، پوستر ، آفتابی ، تار و شفاف و ... وجود دارد . امکان ایجاد جلوه های تصویری دیگر ، تنظیمات کیفیتی عکس ها و قابلیت های دیگر نیز وجود دارد .

پخش موسیقی

60 این گوشی دارای مگابایت حافظه داخلی و ارتقای کارت حافظه Micro SD با قابلیت ارتقا می باشد . در نوار افقی در قسمت موسیقی ، نام آهنگ در حال اجرا نشان داده می شود . همچنین با حرکت علامت بعلاوه در نوار عمودی صدای موسیقی تنظیم می شود . آیکن های دیگری برای تکرار و پخش نامنظم آهنگ ها وجود دارد . Album art امکان جستجو در آهنگ های در حال اجرا فراهم کرده است . امکان تنظیم آهنگ ها براساس نام آلبوم ،  خواننده و نوع وجود دارد . همچنین می توان لیست دلخواه کاربر را تنظیم کرد . نکته جالب اینست که با Minimize کردن این برنامه ، آهنگ در حال اجرا در زمینه ی نمایشگر نشان داده می شود . نرم افزار پخش موسیقی به کندی عمل می کند و گوشی نیزدارای پورت 5/ 3میلیمتری می باشد .

image
 
image

 

image
 
image

پخش ویدیو      

نرم افزار پخش ویدیو در این گوشی مشابه نرم افزار پخش موزیک می باشد . و قابلیت های زیادی در آن گنجانده نشده ولی تمام موارد ضروری فراهم می باشند . فایل های ویدیویی بصورت   Fullscreen و در حالت افقی نمایش داده می شوند و می توان آنها را جلو یا عقب برد .

image

فایل های ویدیویی با فرمت Mpeg4 قابل پخش می باشند همچنین دوربین گوشی نیز با فرمت4 Mpeg فیلمبرداری می کند .

image
  
image

دوربین

گوشی Armani مجهز به دوربین 3 مگاپیکسل و فلاش LED و فاقد فوکوس اتوماتیک می باشد .  حداکثر وضوح 2048 ×1536  پیکسل برای تصاویر وجود دارد . کیفیتی که دوربین ارایه می دهد تعریف چندانی ندارد  . تنظیمات ویدیو در نوار ابزار نمایش داده می شوند . که بصورت ستونی عمودی در سمت راست نمایشگر قرار گرفته است و شامل : سایز تصویر ، حالت عکس برداری( 1 عکس ، عکس برداری متوالی و چندخانه ) جلوه های تصویری و تنظیمات نور می باشد . سایرتنظیمات دوربین درمنوی اصلی قراردارد و امکان دسترسی به حالت Scene نیز وجود دارد . کیفیت تصاویر ( نرمال ، خوب ، عالی )  ISO و تنظیمات وضوح ( ماتریسی ، مرکزی و نقطه ای) ، صدای عکس برداری ، صدای زوم ، صدای تنظیمات نوری و ... همگی قابل دسترس می باشند .

image

کیفیت تصاویر متوسط و نمایش رنگها عالی است . کیفیت عکس های این گوشی نسبت به W890 بهترو از E950 پایین تر است . وضوح تصاویر ویدیویی از نوع( CIF ( 352×288  پیکسل و به صورت 15 فریم در ثانیه است که با استفاده از وضوح (QVGA ( 240 ×320  پیکسل به صورت 30 فریم در ثانیه خواهد بود .منوی فیلمبرداری مانند منوی عکسبرداری می باشد .  فایل های ویدیویی با فرمت MPEG-4 و قابل پخش در کامپیوتر می باشند .

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 

image
 
image

امکانات ارتباطی

قابلیت های 3G و HSDPA وجود ندارند و تنها دریچه USB اندکی عریض تر شده است و تبادل اطلاعاتی تنها از طریق EDGE صورت می پذیرد . بلوتوث ورژن 2 وبه همراه A2DP امکان استفاده ازهدست بلوتوثی استریو را فراهم آورده . جستجو گر وب از نوع Net Front 3.4 می باشد . صفحات به کمک پیکان های جهت دار بالا و پایین می شوند .

سازمان دهنده ( ارگانایزر )

تقویم به سه صورت روزانه ، هفتگی ، و ماهانه تنظیم می شود . و رویدادهای قابل استفاده به صورت قرار ملاقات ، سالگرد و برنامه ارایه شده است . تعداد 5 ساعت بیدار باش قابل استفاده می باشد . امکان تنظیم زنگ دلخواه و تنظیم صدای آن وجود دارد . امکان ضبط یادداشت های صوتی ، ساعت جهانی ، ماشین حساب ، واحد تبدیل مقیاس ها ، شمارش معکوس و زمان سنج وجود دارد . ضبط صوت در فرمت Amr ضبط می کند و مدت زمان ضبط صدا 1 ساعت می باشد که کیفیت خوبی دارد .

image

برنامه ی Picsel Viewer امکان نمایش فایل های Word ، Excel ، Power point و Adobe Acrobat را فراهم ساخته است . اجرای فایل های Word و Excel آسان ولی PDF اندکی دشوار است

image
image

بازی ها

متأسفانه این گوشی فاقد بازی های متعدد و تنها یک بازی به نام Photo Puzzle وجود دارد .

image
 
image

و در نهایت

این گوشی خوش تراش و زیبا با اینترقیس Croix به خوبی از عهده قابلیت های یک گوشی همراه بر آمده است . البته سرعت پایین آن اندکی نا خوشایند است . و در جمع بندی کلی می توان گفت که Samsung Armani گوشی با امکانات خوب و طراحی زیبا است .

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)