Samsung G600

G600 نخستین گوشی سامسونگ مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی است . جنس اکثر بدنه این گوشی از فلز می باشد . بالای نمایشگر دریچه مشبک گسترده مربوط به بلندگوی گوشی قرار دارد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
مروری بر گوشی G600 سامسونگ
  

ویژگی ها :

. طراحی زیبا

. دوربین 5 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس اتوماتیک ، فلش LED VGA

. نمایشگر TFT با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و وضوح 320 × 240 پیکسل

. سنسور نور محیط

. بلوتوث با پشتیبانی A2DP

. دریچه کارت Micro SD

. رادیو FM با قابلیت ضبط

. خروجی TV

. نمایش فایل های آفیس

. جستجو گر وب

. عملکرد سریع منو و ساختار جدید آن

. هدست و دریچه ی 3.5 میلی متری آن

. صفحه اصلی پویا

. برنامه Mobile Tracker

 

معایب اصلی

. عدم پشتیبانی از فناوری 3G

. دسترسی دشوار به ردیف اول دکمه های صفحه کلید

. طرح جدید دریچه هدست و شارژ و عدم امکان سازگاری با مدل های پیشین

. عدم وجود فلش زنون

. سرعت پایین عکس برداری

G600 نخستین گوشی سامسونگ مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی است . جنس اکثر بدنه این گوشی از فلز می باشد . بالای

نمایشگر دریچه مشبک گسترده مربوط به بلندگوی گوشی قرار دارد . همچون شمار زیادی از گوشی های کشویی سامسونگ ، بلندگوها و خروجی صدای G600 بصورت یک جا تعبیه شده است . همچنین سنسور نور محیط که نور نمایشگر راکنترل می کند در کنار این دریچه قرار گرفته است . کلیدهای چند منظوره و کلید 4 طرفه در زیر نمایشگر 2/2 اینچی آن قرار دارد و اینترفیس آن جذاب می باشد .

image
 
image

صفحه کلید آن آنقدر بزرگ است که بدون نگاه کردن به آن می توان تایپ کرد  دکمه ها مسطح و عملکرد کشویی آن خوب است . در سمت راست تنها دکمه ی عکس برداری و دریچه کارت حافظه قرار دارد . کلید عکسبرداری دارای دو مرحله می باشد در مرحله اول که دکمه فشار کمی داده می شود فوکوس انجام می شود و در مرحله دوم با فشار بیشتر عکسبرداری می کند .

image

در سمت چپ G600 محل اتصال شارژر و کابل USB  یا هدست سیمی قرار دارد که این قسمت در 2 مدل G600 و G800 تغییرات جدیدی به خود گرفته است . همچنین دکمه تنظیم صدا نیز در سمت چپ قرار دارد.

image
image

در بالا و پایین گوشی دکمه ای قرار ندارد . پشت گوشی قوس مختصری مشابه با قاب جلویی دارد. با بالا دادن قاب رویی ، دوربین 5 مگاپیکسل و فلش آن نمایان می شود . عکس برداری با گوشی در حالت افقی نیز صورت می گیرد .

image
 

image
 
image

 با باز کردن قاب پشت باتری Li-lon با توان 880 mAh مشاهده می شود که مدت 300 ساعت استندبای و 3 ساعت و 30 دقیقه تماس تلفنی را پشتیبانی می کند .

image

نمایشگر

نمایشگر این گوشی در ابعاد 2.2 اینچ از نوع TFT و با وضوح QVGA حدود 16 میلیون رنگ را نمایش می دهد و در زیر نور آفتاب تصاویر واضح هستند . نور سفید زیر صفحه کلید بطور یکدست روشن می شود و نور دکمه 4 طرفه بصورت یک حلقه گرد به دور دکمه روشن می شود .

image
 
image

قابلیت های تلفنی به خوبی فراهم است . بدون نیاز به باز کردن گوشی می توان به تماس های تلفنی پاسخ داد . صدای بلندگوهای آن چیزی حدود متوسط و خوب است و شاید در مقایسه با سایر گوشی ها بتوان قدرت آن را تخمین زد .

نتیجه

 

صدای زنگ

صدای موزیک

صدای مخاطب

تست بلندگو

خوب

 

77.8

68.8

72.0

LG KU990 Viewty

خیلی خوب

 

78.8

66.6

77.3

Nokia N95

خوب

 

77.5

65.7

66.3

Samsung

خوب

 

73.6

66.6

70.7

Samsung

خیلی خوب

 

75.7

75.7

71.0

Sony Ericsson K850

 اینترفیس

در حالت استندبای جهت بالای دکمه 4 طرفه مربوط به اجرای My Menu است . با فشار بر دکمه تأیید ، جستجوگر وب نمایش داده می شود . منوی G600 شبیه به منوی مدل E950 سامسونگ است که البته در مدل اخیر G600 4 طرح گرافیکی ( Fade ، Zoom ، Door ، Slide ) به آن اضافه شده است .

image
 
image

همچنین چند مدل تم در گوشی موجود است و کاربر امکان ساخت تم را دارد . حدود 12 آیتم در منوی اصلی نمایش داده می شود همچنین می توان انتخاب کرد که بصورت لیست ظاهر شوند. همچنین پروفایل مرتبط با زنگ گوشی در این گوشی افزایش و به 5 عدد رسیده است .

image

از پروفایل های سابق می توان به حالت Silent و نرمال اشاره کرد که هم اکنون حالت Offline هم از جمله گزینه های انتخابی است . همچنین نکته جالب قرار داشتن تمامی تنظیمات عکس ها ، نور ، نمایشگر ، پیام ها ، تماسها ، دفترچه یادداشت و ... در یک جا است . می توان در تنظیمات تعیین کرد که اطلاعات دوربین ، ضبط صدا ، کانال های رادیویی ، بلوتوث ، WAP و ... همگی در حافظه اصلی ذخیره شوند . ( G600 امکان ضبط کانال های رادیویی را دارد )

دفترچه تلفن

تعداد 1000 مخاطب با زمینه های متفاوت ذخیره می شوند . تنها شماره های داخل حافظه گوشی بطور جداگانه نمایش داده می شود . حالت دیگر، نمایش همزمان شماره های حافظه گوشی و سیم کارت است . 12 زمینه تماس وجود دارد و تا 5 شماره برای هر مخاطب قابل ذخیره سازی است . هر شماره امکان نمایش عکس مرتبط یا زنگ مخصوص به خود دارد . شماره تماس ها بصورت گروه قابل طبقه بندی است . امکان نمایش تاریخ تولد شماره ها نیز وجود دارد . با استفاده از گزینه های موجود برای مشخص کردن اندازه فونت ( کوچک ، متوسط ، بزرگ ) یا استفاده از منوی انیمیشن می توان ظاهر صفحه نمایش شماره گیری را تغییر داد .   

image
 
image
 

image
 
image

مدیریت تماس ها

در این قسمت تغییر ویژه ای به وجود نیامده . با فشار بر دکمه شماره گیری لیست شماره تماس ها ظاهر می شود . که البته باز کردن Log که در منوی اصلی وجود دارد جزئیات بیشتری را ارایه می دهد . این برنامه به کاربران امکان محدود کردن زمان مکالمه و هزینه تماس را می دهد .

image
 
image

 

image
 
image

پیام ها

قابلیت ارسال SMS ، EMS ، MMS و ایمیل وجود دارد . با وارد کردن تصاویر در پیام SMS ماهیت آن به MMS تبدیل می یابد . در EMS می توان رنگ حروف و یا فرمت آنها را تغییر داد. حداکثر کارکترهای SMS ، 1836 عدد است و پیام ها حداکثر در 12 قسمت 160 کاراکتری ارسال می شوند . دیکشنری T9 نیز در دسترس است . در صورت ارسال نا موفق پیام ها ، بطور خودکار در Outbox ذخیره می شوند . محدویتی در تعداد پیام های ذخیره ای وجود ندارد.

image
 

image
 
image

قابلیت ارسال ایمیل نیز خوب است و محدودیت آن 4 عدد با فرمت Pop یا  IMAP است . امکان دانلود تیتر و یا تمام پیام وجود دارد و نه تنها فایل های حافظه بلکه اطلاعات کارت ویزیت ، رویدادهای تقویمی ، برنامه ها و یادداشت ها به صورت ضمیمه قابل ارسال با ایمیل می باشد .

گالری عکس

عکس ها ، ویدیو ها ، صداها ، بازی ها و ... قابل تنظیم و در پوشه های مجزا نگهداری می شوند . جستجوی برنامه ها به راحتی امکان پذیر است . امکان کپی ، الصاق ، حذف و جابجایی فایل ها وجود دارد . حتی می توان آنها را از طریق بلوتوث ارسال کرد . "  گالری عکس " بخشی از منوی " مدیریت فایل " است . سرعت اجرای آنها خوب است . امکان کپی و الصاق ها به پوشه تصاویر وجود دارد و امکان تنظیم ترتیب تصاویر براساس تاریخ ، نوع ، نام و سایز و نمایش اسلاید به اسلاید تصاویر فراهم است . عکس ها بصورت Fullscreen نمایش داده می شود . قابلیت زوم بر یک عکس و اجرای عکس هایی با کیفیت 5 مگاپیکسل با سرعت خوبی صورت می گیرد . امکان اجرای ویرایش هایی بر روی تصاویر بوسیله Scalado وجود دارد . پردازش عکس ها سریع است ولی ویرایش آنها در زیر مجموعه های پیچیده اندکی زمان گیر است . ویرایشگر Scalado امکان اجرای 13 فیلتر را بر روی عکس ها نظیر سیاه وسفید ، قهوه ای ، نگاتیو ، شیری  ،قدیمی ، مه آلود ، مهتابی و ...را فراهم نموده است .

image
 
image

همچنین می توان از جلوه های تصویری دیگری نظیر محو ، خط دار ، روغنی ، کارتونی و ... نیز بهره برد . امکان تنظیم درخشندگی تصویر ، تضاد ، رنگ و بیشمار گزینه جذاب دیگر وجود دارد .

پخش موسیقی

با در دسترس بودن 55 مگابایت از حافظه داخلی گوشی و امکان ارتقای آن وبوسیله کارت حافظه Micro SD ، G600 می تواند به عنوان یک دستگاه پخش موسیقی به شمار آید . آهنگ ها را می توان بر اساس نام آلبوم ، نوع ، خواننده و آهنگ دسته بندی کرد . اکولایزرهای از پیش تنظیم شده ای در اختیار کاربران می باشد . سه نوع انیمیشن حین اجرای پخش موسیقی وجود دارد .

 

image
 
image

امکان استفاده از هدست مونو یا استریو و یا هدفون برای گوش سپردن به موسیقی وجود دارد . پروفایل A2DP بلوتوث به کاربران امکان اجرای موسیقی در هدست بلوتوث استریو را می دهد . همچنین نوع پورت ارتباطی در G600 متفاوت از سایر موارد مشابه است .

رادیو FM امکان ثبت 30 ایستگاه رادیویی را دارد . RDS ارایه نشده ولی امکان تغییر نام ایستگاههای رادیویی و شناخت آنها وجود دارد . اینترفیس رادیو ، موسیقی . ویدیو مشابه می باشد . همچنین قابلیت ضبط برنامه های رادیو نیز وجود دارد . رادیو می تواند به صورت Minimized به کار خود ادامه دهد . برای استفاده از رادیو باید هدست متصل شود.

image
 
image

دوربین

دوربین این گوشی 5 مگاپیکسل و مجهز به فلش LED با وضوح 1920 × 2560 پیکسل است با قابلیت فوکوس اتوماتیک تصاویردور یا نزدیک با کیفیت خوبی گرفته می شوند . سرعت اینترفیس آن بالا می باشد.  

image

image

نوار ابزار در پایین اینترفیس دوربین نمایش داده می شود و شامل سایز تصاویر، حالت عکس برداری ( یک عکس ، شطرنجی ، عکس برداری متوالی ، منظره ) جلوه های تصویری ، تنظیمات نور ، ISO و ... می باشد . در کیفیت بالا تعداد 9 عکس و در کیفیت طبیعی 15 عکس گرفته می شود . کیفیت تصاویر شامل درجات مختلفی در وضوح و نمایش رنگ و ... می باشد . امکان فیلم برداری کردن نیز با این گوشی وجود دارد . وضوح تصاویر در این حالت 480 × 640 پیکسل از نوع VGA می باشد . محدویت زمان فیلم برداری بستگی به حجم خالی حافظه دارد . فرمت تصاویر ویدیویی از نوع MPEG-4 می باشد .

image

برقراری ارتباط

قابلیت EDGE ، GPRS برای جستجو در صفحات اینترنت ارایه شده است . بلوتوث به همراه قابلیت A2DP و همچنین کابل ارتباطی برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر و بالعکس ارایه شده است . اگرچه سرعت EDGE چندان بالا نیست ولی جستجوگر آن خوب است .

تقویم G600 به 3 صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه قابل استفاده است . سه نوع از روادید ها نظیر قرار ملاقات ، سالگرد و برنامه وجود دارد . برای تنظیمات Alarm می توان زنگ مخصوص تعیین کرد . لیست انجام وظایف ، ضبط صدا ، ساعت جهانی ، ماشین حساب ، و برنامه تبدیل واحدها ، شمارش معکوس ، ساعت زمان سنج ، اجرای فایل مبتنی بر java و دانلود بازی و برنامه همگی از ویژگی های سرگرم کننده G600 است .

image
 
image

برنامه Picsel Viewer امکان مشاهده فایل های آفیس را فراهم کرده است . برنامه Image Stamp امکان نشان گذاشتن بر عکس ها فراهم کرده است . جستجوی هوشمند شماره تماس ها با تایپ تدریجی شماره ها آغاز می شود . برنامه Mobile Tracker هنگام سرقت گوشی کاربر با ارسال پیام های مخفی به شماره هایی که از پیش تعیین شده اند شما را از موقیعت آن باخبر می سازد که با گذاشتن سیم کارت جدید در گوشی خود به خود فعال می شود . پیام SOS با تعیین شماره های گیرنده از قبل ، حین مواقع اضطراری بصورت خودکار پیام ارسال می کند و این عمل با چند مرتبه فشار بر دکمه صدا اجرا می شود .

image

بازی ها

فایل های مبتنی بر Java MDIP 2.0 قابل دانلود و اجرا می باشند .

 

 

image

و در نهایت
G600 مجموعه ای از ویژگی های مناسب می باشد که این ویژگی ها عبارتند از : پردازشگر پر سرعت ، نمایشگر ، خروجی تلویزیون ، رابط صوتی 3.5 میلیمتری ، بلوتوث استریو ، رادیو و دوربین 5 مگاپیکسلی . اینترفیس آن از جمله موارد نادر و پیشرفته به شمار می آید و همچنین جستجوگر وب ، پخش موسیقی و مشاهده فایل های آفیس در این گوشی عالی است . البته شاید بهتر بود قابلیت و مکالمه تصویری نیز در این گوشی در نظر گرفته می شود.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)