Samsung U600

به نظر می رسد یکی از چشمگیرترین تولیدات سامسونگ، تولید سری گوشی‏های Ultra با ضخامت فوق‏العاده کم می‏باشد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 

 

سامسونگ U600

به نظر می رسد یکی از چشمگیرترین تولیدات سامسونگ، تولید سری گوشی‏های Ultra با ضخامت فوق‏العاده کم می‏باشد. در اینجا یکی از اعضای سری دوم گوشی‏های Ultraیعنی U600 را بررسی می‏کنیم که به Ultra 10.9 نیز معروف است. ساختار ظاهری زیبا و با کلاس و خوش دستی دو نکته ‏ای هستند که در نگاه اول جلب توجه می‏کنند.

 

 

 

 

image

 

 

image

 

مشخصات کلیدی:

-          ظاهر فوق ‏العاده زیبا و شیک

-          وجود صفحه کلید معمولی و کلیدهای حساس به لمس

-  دوربین 3,2 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک

-          EDGE

-          صفحه نمایش بزرگ با کیفیت

-          اسلات کارت حافظه MicroSD

-          اتصال آسان به کامپیوتر و امکان مطابق سازی اطلاعات

-          رادیو FM

-          جستجوی هوشمند

-          ویرایشگر تصویر

 

 مهمترین معایب:

-          توانایی کم نمایش تصاویر در نور مستقیم خورشید

-    عدم وجود 3G

-          کیفیت پایین اینترفیس کاربری

-          در حالت استندبای یا آماده به کار کلید تایید مرورگر وب را باز می‏کند

-          کلیدهایی که در یک ردیف قرار دارند مرز مشخصی ندارند

-          طول عمر ناکافی باتری

می‏توان انتظار داشت U700,U600 در سری محصولات برتر سامسونگ قرار بگیرند. البته این دو گوشی فرقهایی نیز با هم دارند و برخی تکنولوژی ها در آنها متفاوت است. U600 کمی نسبت به U700 باریکتر بوده و با ضخامت فقط 10.9 میلی‏متر در حال حاضر باریکترین گوشی کشویی دنیاست. از برتریهای دیگر U600 نسبت به U700 وجود رادیو FM و خروجی تلویزیون است.

 

 

 

 

 

 

 

image

 

 

 

چیزی بیشتر از یک وسیله مدگرایی

مطمئنا U600 از جمله گوشی‏هایی است که در همان نگاه اول نظر همه را جلب می‏کند اما همه چیز در ظاهر شیک و زیبا خلاصه نشده و مطمئنا قابلیت‏های زیادی نیز دارد. این گوشی در رنگ‏های مختلفی مثل مشکی، نقره‏ای، قرمز و طلایی وجود دارد. ابعاد آن 103.5×49.310.9× میلی‏متر و وزن تقریبی آن نیز81 گرم است. صفحه نمایش 2.2 اینچ است که در بالای آن بلندگوی مخصوص شنیدن صدای مکالمه گوشی دیده می‏شود.

در این گوشی هم از کلیدهای لمسی و هم از کلیدهای معمولی استفاده شده بطوریکه دکمه‏ های کمکی و دکمه ‏های Menu و Delete  از نوع حساس به تماس و لمسی بوده و کلیدهای شماره ‏گیری از نوع معمولی هستند همچنین روی کشوی گوشی یک D-pad شامل کلیدهای جهتی است که دکمه وسطی آن دکمه تایید (OK) و بازکننده مرورگر وب است.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

در کناره سمت چپ، دکمه تنظیم ولوم صدا و اسلات USB قرار دارند و تنها نکته آن این است که دکمه تنظیم ولوم در هنگام مکالمه درست در زیر انگشت دست قرار می گیرد و ممکن است بطور ناخودآگاه صدا را کم و زیاد کند.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

در قسمت پایینی گوشی چیزی قرار ندارد. اما در سمت راست اسلات کارت حافظه microSD و دکمه مخصوص دوربین عکاسی قرار دارند.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

image

 

 

در بالای گوشی نیز دکمه خاموش /روشن یا Power قرار گرفته که کار با آن بسیار راحت است. قسمت های پایینی گوشی با پلاستیک براق و بقیه قسمتها با پلاستیک مات پوشیده شده‏ اند.

 

 

 
 

 

 

image

 

 

قسمت پشت گوشی بسیار ساده بوده و فقط درب باتری، لوگوی Samsung و آدرس Samsungmobile.com دیده می‏شوند. با باز شدن کشوی گوشی، دوربین 3.2 مگاپیکسلی در گوشه‏ی سمت راست بالای گوشی دیده می‏شود و در کنار آن فلاش LED و قسمت آینه ای کوچک قرار دارند.

 

 

 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

image

 

 

باتری گوشی از نوع لیتیومی و با ظرفیت 690mAH است که 250 ساعت حالت آماده به کار و 3.5 ساعت مکالمه مداوم را تحمل می‏کند. با مصرف عادی و معمولی حدود 3-2 روز باتری گوشی دوام می‏آورد.

 

 

 

 

 

 

image

 

 

 

image

 

 

در زیر کشوی گوشی، صفحه کلید کاملا تخت با دکمه های بزرگ دیده می‏شود که دکمه ‏های صفحه کلید در ردیفهای افقی در کنار هم قرار گرفته و یک نوار نازک فلزی در میان آنها قرار گرفته است .

 

 

image
 

 

 

image

 

 

image

 

 

استفاده از کلیدهای معمولی و لمسی به صورت ترکیبی در یک گوشی، مرسوم نیست، اما اینکه در این گوشی چطور عمل می‏کنند جالب است. شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد اما پس از مدتی کار، سادگی آن مشخص می‏شود. ساختار و عملکرد بخش کشویی U600 نیز بسیار خوب بوده و در هنگام باز و بسته شدن هیچ گونه نویز یا صدای اضافه ‏ای ایجاد نمی‏کند.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش U600 از نوع TFT با سایز 2.22 اینچ و رزولوشن320 240×می باشد. در زیر نور مستقیم خورشید صفحه نمایش ناخوانا شده و برای خواندن نوشته ‏ها باید آن را در زاویه مناسبی قرار داد، در واقع خوانایی صفحه نمایش شبیه به D900 است.  کیفیت این صفحه نمایش برای نمایش تصویر با کیفیت، فوق ‏العاده بوده و از لحاظ تنظیم نور و کنتراست بسیار خوب عمل می‏کند.

 

 

 

 

 

قابلیت‏ های تلفنی

استفاده از قابلیت‏های تلفنی U600 به اندازه نگاه کردن به ساختار زیبای آن، جذاب است کیفیت صدای گوشی نیز مثل دیگر محصولات سامسونگ در حد خوب و قابل قبول است.

 

 

 

 

 

شماره‏ گیری با گوشی‏های سامسونگ با وجود حرکت های انیمیشنی و گرافیکی همواره جالب و سرگرم کننده بوده است. در U600 چهار نوع حالت انیمیشنی وجود دارد: قلم پر، برچسب، نرمال و حالتی که روی تم مربوطه تنظیم شده است. جستجو در دفترچه تلفن با تایپ حروف اول نام یا شماره فرد انجام می‏شود.

 

 

 

 

 

 

کنترل U600 نسبت به نسخه های قبلی سامسونگ فرق زیادی نکرده، مثلا با فشردن دکمه‏ی کمکی سمت چپ در حالت استندبای منوی اصلی باز می‏شود، دکمه ‏ی کمکی سمت راست به دفترچه تلفن اختصاص داده شده و دکمه ‏ی وسطی، مرورگر WAP را باز می‏کند. در عین حال می‏توان به هرکدام از دکمه های جهتی حرکتی، یک عمل را نسبت داد البته دکمه حرکتی "بالا" برای باز کردن My menu رزرو شده است که در آن کاربردی ترین برنامه ها قرار می‏گیرند.

 

 

 

 

 

 

در حالت آماده به کار، صفحه نمایش U600 کاملا معمولی است بطوریکه در نوار بالایی آیکونهای استانداردی مثل سیگنال آنتن، میزان باتری، اتصال GPRS یا EDGE و مد زنگ و ... قرار دارد. نوار پایین، وظایف دکمه‏ های کمکی را در بر دارد. علاوه بر این، پس‏زمینه‏ی انیمیشنی (uGO) به همراه ساعت آنالوگ که در D900 هم دیده شده بود در این گوشی وجود دارند. این برنامه پس ‏زمینه و طراحی منوهای گوشی را بر اساس موقعیتی که در آن قرار گرفته باشد (مثلا کشوری که در آن باشد) شرایط جوی، روز یا شب بودن و ... تغییر می‏کند و مثلا حرکت ابرها،پرنده ها و یا طلوع و غروب خورشید را نشان می‏دهد. شاید یکی از کمبودهای این برنامه‏ ی انیمیشنی نبود تقویم روی پس ‏زمینه است.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

منوی اصلی هم بصورت لیست استاندارد و هم بصورت شبکه ای 4 3× از آیکونها تنظیم می‏شود و دو نوع تنظیم رنگ دارد. سیاه براق که آیکونهای فعال را براق نشان می‏دهد و منوی رنگی و سفید. زیر منوها نیز بصورت پنجره‏های POP-UP دیده می‏شوند. آخرین آیکونها و یا منوها در همه جا برجسته و مشخص شده‏اند. یکی از نوآوریهای این گوشی تنظیم 3 سایز فونت برای نوشته ‏ها و منوهاست.

 

 

 

 

 

صفحه کلید یا بسته شدن کشوی گوشی بصورت اتوماتیک قفل می‏شود که با باز کردن کشو یا فشردن دکمه Power قفل آن باز می‏شود.

 

دفترچه تلفن

تا 1000 ورودی را با فیلدهای مختلف می‏توان در این دفترچه تلفن ذخیره کرد. همچنین امکان نمایش شماره‏های گوشی به تنهایی، و یا سیم کارت و گوشی با هم، وجود دارد. برای جستجو در دفترچه تلفن می‏توان از تایپ تدریجی نام Contact استفاده کرد.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

برای هر Contact امکان ذخیره 12 فیلد اطلاعاتی وجود دارد. همچنین برای هر کدام 5 شماره تلفن، آدرس ایمیل و یک نوشته ‏ی کوچک می‏توان قرار داد. امکان تخصیص عکس یا موسیقی و یا حتی فیلم ویدئویی به هر کدام نیز وجود دارد. امکان ارسال اطلاعات هر Contact از طریق بلوتوث نیز در این قسمت وجود دارد. می‏توان یک لیست reject نیز برای رد مکالمه با برخی Contact ها تنظیم کرد.

 با فشردن دکمه Dial لیستی از Contact  هایی که اخیرا با آنها تماس برقرار شده و با باز کردن Call log از طریق منوی اصلی برخی جزئیات اضافه تر مثل شمارنده تعداد SMS ها یا تایمر مکالمات نیز باز می‏شوند.

 

ارسال پیام

امکان ارسال انواع مختلف پیام اعم از MMS,EMS,SMS و ایمیل وجود دارد که سه نوع اول از یک ویرایشگر و یک منو استفاده می‏کنند. می‏توان با اضافه کردن یک تصویر به SMS آن را به MMS و یا با تغییر فرمت یا رنگ فونتها آن را به EMS تبدیل کرد. امکان ذخیره 1000 پیام SMS در این گوشی وجود دارد این در حالیست که در D900 فقط 200 پیام SMS را می‏توانید ذخیره کنید.

یک خصوصیت جالب این است که می‏توان پیام ها را نیز مانند تماسها فیلتر کرده و از کاربران خاصی پیام دریافت کرد.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

در بخش ایمیل نیز مشکلی وجود نداشته و انواع مختلف ایمیلها مثل POP یا IMAP پشتیبانی می‏شوند قابلیت ارسال پیام SOS برای شماره تلفن هایی که از پیش تعریف شده هستند وجود دارد. در مواقع اورژانسی و هنگام نیاز به ارسال پیام کمک یا SOS کافیست دکمه ولوم گوشی را 4 بار فشار دهید تا پیغام درخواست کمک ارسال شود.

در زمینه امنیت گوشی نیز، U600 دارای برنامه UTrack  برای ردیابی گوشی هنگامیکه گوشی دزدیده یا گم می‏شود وجود دارد و به محض اینکه سیم کارت دیگری در آن قرار گیرد پیامهای خاص و محرمانه از گوشی U600 به شماره‏هایی که برای آن تعریف شده باشد ارسال می‏کند.

 

 

 

مدیریت فایلها

کار با برنامه مدیریت فایلU600 بسیار ساده است و با اینکه گوشی هم حافظه داخلی دارد و هم کارت حافظه، اما ساختار دسته بندی فایلها و فولدرها یکسان است و فولدرهایی برای ذخیره عکس،فیلم،موسیقی و ... وجود دارد. کاربرد مرورگر فایلهای این گوشی چیزی از اسمارت فونها کم ندارد.

فایلها را از طریق بلوتوث می‏توان ارسال کرد. همچنین می‏توان برای هر فایل محدودیت گذاشت و یا آن را قفل کرد تا از پاک شدن اتفاقی آن جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

image

 

 

گالری عکسهای U600 نیز به عنوان بخشی از مدیریت فایلهاست و به راحتی می‏توان فایلهای درون آن را کپی و یا جابجا کرد. امکان دیدن عکسها در حالت تمام صفحه از طریق زوم کردن وجود دارد.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

ویرایش عکسها

امکان ویرایش عکسها از طریق برنامه Scalado Image Editor که شبیه برنامه ویرایشگر عکسها در U700 است وجود دارد. افکت‏های مختلف، چرخش، بریدن عکسها و ... را با استفاده از این ویرایشگر می‏توان اعمال کرد. همچنین از طریق برنامه Stamp می‏توان دو عکس که یکی به صورت M مانند به دیگری اضافه می‏شود را با هم ادغام کرد.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

پخش کننده موسیقی

وجود 60 مگابایت حافظه‏ی داخلی و امکان ارتقاء آن از طریق اسلات microSD، فضای لازم را برای ذخیره فایلهای موسیقی فراهم می‏کند. پخش کننده‏ ی موسیقی این گوشی، امکان دسته بندی فایلها بر حسب نام تراک‏ها، خواننده، آلبوم و ... را فراهم می‏کند. این بخش که نسبت به D900 تغییرات زیادی کرده قابلیت کوچک شدن و پخش در پس ‏زمینه را دارد.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

کیفیت پخش صوتی این گوشی نسبت به محصولات دیگر سامسونگ فوق‏العاده بهتر است برخی ویژگیهای سیستم صوتی چند محصول در جدول زیر آورده شده ‏اند.

 

 

Test

Samsung U600

Samsung D900

Sony Ericsson K770

فرکانس پاسخگویی

+0.41, -1.12

+0.41, -1.12

+0.21, -1.04

اختلال پارازیت

-89.2

-91.0

-85.7

دامنه دینامیک

86.5

86.6

88.8

THD, %:

0.040

0.067

0.0014

IMD + Noise, %:

0.019

0.026

0.030

پخش استریو

-86.9

-89.9

-84.8

 

 

همانند بسیاری از گوشی‏های موبایل، سامسونگ در بسته‏ی خریداری شده‏ ی U600 نیز یک هدست سیم دار که دارای بخش میکروفن و کنترل از راه دور است وجود دارد که فقط می‏توان به جای آن از هدست گوشی های دیگر سامسونگ استفاده کرد. متأسفانه در هدست U600 جک 3.5 یا 2.5 میلی‏متری وجود ندارد. البته با استفاده از هدستهای بلوتوث مونو  یا استریو می‏توان به موسیقی ‏های گوشی گوش داد. بلوتوث گوشی از پروفایل A2DP برای پخش موسیقی روی هدست بلوتوث پشتیبانی می‏کند.

U600 دارای رادیو FM کامل با اینترفیس خوب و راحت می‏باشد. همچنین از امکان RDS در رادیو پشتیبانی می‏شود.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

پخش ویدئو

اینترفیس رادیو و پخش کننده موسیقی و همچنین پخش کننده‏ ی ویدئو شبیه به هم است و با اینکه گزینه ‏های زیادی ندارد اما امکانات لازم برای پخش را دارد. امکان پخش ویدئو در نمای تمام صفحه و افقی وجود دارد. همچنین می‏توان ویدئوها را جلو و عقب زد. فایلهای ویدئویی در فرمت MPEG4 ضبط می‏شوند.

 

 

کمی در مورد دوربین

دوربین گوشی U600 از نوع 3.2 مگاپیکسل با ماکزیمم رزولوشن عکس 1536 2048× پیکسل است و از لحاظ سخت افزاری جانبی دارای امکانات فلش و یک آینه کوچک در کنار آن می‏باشد.

با توجه به اینکه اندازه ‏ی دوربین نسبت به گوشی D900 کوچکتر شده است. یکی از اشکالات این دوربین این است که در عکسبرداری در فواصل بیشتر از 1متر عکسهای خوبی تولید نمی‏کند. البته می‏توان گفت در نمای نزدیک و در حالت ماکرو این دوربین خوب عمل می‏کند. در کل می‏توان گفت دوربین U600 نسبت به دوربین هایی با همین رزولوشن مثل N73 یا K810 در سطح پایین تری از کیفیت قرار دارد.

 

 

 

 

 

اینترفیس این دوربین شبیه به اینترفیس دوربین E590 سامسونگ است و دکمه‏های تنظیمات دوربین در یک نوار ابزار در پایین صفحه نمایش وجود دارد. از جمله تنظیماتی که برای دوربین وجود دارد، تنظیم سایز عکس، مد عکسبرداری ( تک عکس، چند عکس متوالی، چند عکس در یک عکس ) افکتهای رنگی ( سیاه و سفید و ..)، تنظیمات سفیدی عکسها و ISO، هستند. همچنین برنامه Name card Recognition که امکان اسکن کارتهای تجاری، نامها، شماره موبایلها و ... را فراهم ساخته و آنها را در یک ورودی دفترچه تلفن ثبت می‏کند.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

مدت زمان فیلمبرداری فقط بستگی به میزان حافظه‏ ی خالی گوشی دارد. اینترفیس فیلمبرداری نیز مثل نرم افزار عکسبرداری بوده و فایلها با فرمت MPEG4 و با رزولوشن CIF و (352×288)  ضبط و ذخیره می‏شوند.

 

جستجو و اتصالات

با استفاده از تکنولوژی های EDGE  و  GPRS امکان مرور اینترنت فراهم می‏شود. مرورگر وب این گوشی NelFront 3.4 با قابلیت‏های بسیار خوب است که یک نقشه کوچک نشان دهنده‏ی محل قرارگیری شما در صفحات بزرگ را نشان می‏دهد و یک پوینتر ماوس مصنوعی هم وجود دارد که لینک فعال را نمایان می‏کند.

یکی از ویژگیهای این گوشی در زمینه‏ی انتقال فایل از طریق بلوتوث امکان Visible یا قابل دیدن کردن و یا پنهان کردن برخی فایلها و فولدرهاست. اتصال USB گوشی نیز امکانات PC Studio، Mass Storags و Media Player را فراهم می‏کند. تقویم U600 سه نوع نمایش روزانه، هفتگی و ماهیانه را فراهم می‏کند. همچنین رویدادها در سه نوع قرارملاقات ها، سالگردها و وظایف نمایش داده می‏شوند. تا 100 آیتم مختلف را می‏توان در تقویم ذخیره کرد.

 

 

 

 

 

image

 

 

 

تعداد ساعت هایی که برای زنگ می‏توان تنظیم کرد از 3 عدد در D900 به 5 عدد ارتقاء یافته است که برای هر کدام می‏توان زنگ بخصوصی در نظر گرفت.

 

image

 

 

image

 

 

از دیگر امکانات گوشی ضبط صدا ، برنامه World Time یا ساعت جهانی ، ماشین حساب، تبدیل واحد، کورنومتر و شمارنده ‏ی معکوس زمان هستند.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

از نرم افزارهای دیگر Picsel Viewer با امکان نمایش فایل های Ms Excel , Ms Word و فایلهای PDF است.

 

امکانات Java

U600 دارای 6 بازی از پیش نصب شده روی گوشی است و البته می‏توان بازیهای جاوای دیگری را نیز روی آن دانلود کرد.

 

 

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

 

در نهایت

در آخر باید گفت U600 جزو یکی از بهترین گوشی‏های سامسونگ با امکانات خوب است. که فوق‏العاده زیبا و با امکانات مالتی مدیای بالا است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)