Samsung U700

سامسونگ U700 یا همان Ultra 12.1 سامسونگ یکی دیگر از 4 مدل باریک از سری دوم نسخه های Ultra ( گوشی های باریک ) است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
                                  

 

 

مروری بر مدلu700 سامسونگ

 

مشخسات اصلی

- ساختار خوب و کیفیت بالا

 -دکمه های حساس به لمس قرار گرفته در زیر صفحه نمایش

 - سرعت دانلود 3.6  مگابیت در ثانیه در شبکه های UMTS+HSDPA

- قابلیت Scroll navigation

- دوربین 3.2 مگاپیکسل و autofocus

- نمایشگر QVGA

- کارت حافظه micro SD

- هم گام سازی با نرم افزارهای Out look Expressو Outlook

- نرم افزار های خوب کامپیوتری

 

 

معایب عمده

- سطح براق نمایشگر باعث کاهش امکان خواندن می شود .

- تصاویر ویدئویی با وضوح پایین QCIF (پیکسل176*144 ) ضبط می شود.

- رادیوFM  وجود ندارد.

- امکان فیلتر کران تماسها وجود ندارد.

- تم موجود در منوی اصلی به رنگ مشکی بوده و امکان تغییر آن وجود ندارد.

 

سامسونگ U700 یا همان Ultra 12.1 سامسونگ یکی دیگر از 4 مدل باریک از سری دوم نسخه های Ultra ( گوشی های باریک ) است. رقم 12.1 اشاره بر ضخامت بدنه گوشی در واحد میلی متر دارد.

U700 باریکترین گوشی کشویی موجود با ارائه سرعت بالای انتقال اطلاعات از طریق HSDPA است.

 

 

 

image
 

image
 
image

 

 

نکته قابل توجه این است که در فاصله میان معرفی این محصول و ارائه آن به بازار ،کمپانی سامسونگ تغییرات اندکی در این گوشی به وجود آورد که از آن جمله می توان به استفاده از شیشه براق برای سطح نمایشگر و تغییراتی در مورد صفحه کلید و رنگ بدنه گوشی اشاره کرد.

 

    

image
 
image
 
image

 

 

طراحی این گوشی در نظر اول توجه همگان را به خود جلب می کند و با دانش بر امکانات آن ، جذابیت این گوشی افزایش می یابد.

مکانیزم کشوئی U700 به صورت فنری و بدون صدا و اشکال است.متأسفانه هنگام باز کردن در اطراف محدوده ی دکمه های جهت دار آثار انگشت  به جای می ماند . قاب رویی از جنس آیینه ای براق و حاشیه ها از کروم شفاف میباشندو تنها قاب نقره ای پشت گوشی به حالت مات و تیره است.

 

image
 
image

 

 

جذاب ترین نکته در این گوشی ترکیب زیبا و در عین حال عملکرد آسان و امکان اسکرول نمودن از طریق این دکمۀ گرد جهت دار به صورت ساعتگرد یا بالعکس است که در پائین نمایشگر واقع شده است که امکان بالا و پایین آوردن لیست شماره ها ،پیامها و یا صفحات وب سایت ها با آن بسیار آسان است. و دکمه میان آن دکمه تآئید یا انتخاب است

 

 

image
 
image

دکمه های سبز و قرمز در کناره های پایین دکمه های جهت دار قرار دارند و همچنین چهار دکمه نیز که از  آخرین و پیشرفته ترین تکنیکهای لمسی بهره مند می باشندو عملکرد های مربوط به تماس تصویری ،تغییر برنامه های در حال اجرا و 2 عدد نیز به عنوان کلید کمکی وجود دارند که با باز شدن قفل صفحه کلید به رنگ سفید روشن می شوند.

با فشردن دکمه مرکزی قفل صفحه کلید باز می شود . به معنای حقیقی امکان اجرای چندین برنامه به طور همزمان وجود ندارد و منظور از این قابلیت تنها اجرای همزمان برنامه های "تماس"،"پیام"و"اینترنت"است.

عادت کردن به دکمه های لمسی u700 اندکی زمان می برد و برای اطمینان از عملکرد دکمه ها ،با فشردن آنها نور زیردکمه یکبار چشمک می زند.

دکمه ها فقط به تماس انگشتان واکنش می دهند چرا که پوست دست به خوبی جریان الکتریسیته را ار خود عبور می دهد حال آنکه نسبت به یک پاک کن این چنین نخواهد بود.

هنگام دریافت تماس تلفنی به منظور جلوگیری از تماس پوست صورت،دکمه ها خود به خود قفل می شوند تا با برخورد به دکمه ها احیاناً تماس قطع نشود .

دوربین ثانویه ای برای تماسهای تصویری ارائه شده و درست در کنار آن محفظۀ  بلند گوی کشیده و باریک u700 قرار گرفته است.در بالای گوشی تنها دکمه خاموش / روشن قرار دارد.

در پهلوی سمت چپ و در پایین گوشی،محل اتصال شارژ،کابل اطلاعات و هدفون قرار دارد که با درپوش پلاستیکی پوشانده شده است.

دکمه تنظیم صدا نیز در بالای این دریچه طراحی شده که در دسترسی به آن از طریق انگشت میانی آسانتر از انگشت اشاره است .

البته بهتر بود دکمه تنظیم صدا اندکی بالاتر قرار می گرفت .زیرا با اتصال هدست به کلی در زیر آن پنهان می شود. در سمت مقابل دریچه کارت حافظهSD  micro و دکمه عکس برداری قرار دارند.

عکس برداری با این گوشی تنها در حالت افقی صورت می پذیرد .

 

image
 
image
 

image
 
image

 

 

قاب پشت گوشی نکته ی خاصی ندارد و تنها نکته حائز اهمیت در پوش باطری است که بدون اندکی شکاف و صدای ناهنجار در جای خود قرار گرفته است . طبق روال عادی سیم کارت در پایین تر از باطری قرار گرفته است .

با باز کردن صفحه کلید ،لنز دوربین در پشت گوشی خودنمایی می کند که مجهز به فلش پر نور LED و آئینه برای عکس برداری از خود است .

 

image
 

image
 
image
 

 

دکمه های صفحه کلید از جنس پلاستیک بوده و به نور سفید مایل به بنفش روشن می شود . حال آنکه دکمه های لمسی گوشی به رنگ سفید مایل به سبز نمایان می شوند. خطوط افقی و عمودی میان دکمه ها روشن نمی شوند.

 

image
 
image

 

با اینکه دکمه ها به طور کامل از یکدیگر جدا نشده اند ولی تایپ کردن با آنها بسیار آسان است.

 

image
 
image

 

 

نمایشگر TFT آن ،262 هزار رنگ را در وضوح QVGA (320*240 پیکسل) نشان می دهد .درخشندگی تصاویر در حد عالی است که متآسفانه این کیفیت در زیر نور طبیعی یا مصنوعی و یا در هوای ابری به حد بسیار کمی می رسد که این به دلیل خاصیت آئینه ای شیشه ی نمایشگر است .

 

در نمایشگر اطلاعات مربوط به آنتن دهی ،دسترسی به شبکه ،میزان باطری و اطلاعاتی در موردکارت حافظه نشان داده می شود.

نمایش ساعت به چند مدل در دسترس است. برنامه UGO به صورت خودکار به حسب محل سکونت تصویر پیش زمینه گوشی شما را تغییر می دهد و صفحه آن در شب به صورت خودکار به حالت شبانه تبدیل می شود .تنها تفاوت به وجود آمده در 12 آیکون نمایشگر ،افزایش گزینه Google  برای دسترس به جستجوگراینترنتی است.

U700 در شبکه های 3G  نیز کار می کند ، با این حال عمده تماسهای تلفنی در شبکه GSM انجام خواهد شد.

کیفیت صدای بلند گوها و میکروفون در حد انتظار است . برقرای تماسهای تلفنی در حالت بسته بودن گوشی نیز صورت میگیرد . اما با باز کردن آن یقیناً کیفیت صدا بهتر خواهد بود . وجود هدست و هندزفری بلوتوث در در بسته خریداری حقیقتاً مایه خرسندی کاربران U700 ایت.

 

1000 شمار تماس با گزینه های گوناگون در دفترچه تلفن ذخیره می شود .

نقشه دفترچه یادداشت از طریق بلوتوث و یا SMS قابل ارسال است.امکان کپی و ارسال و پرینت از طریق بلوتوث شماره ها وجود دارد. امکان اختصاص دادن عکس و یا زنگ مخصوص به شماره ها نیز وجود دارد.

 

 

پیام ها

 

امکان مدیریت SMS،MMS و ایمیل وجود دارد.ویرایشگر دو نوع اول ، یکسان و برای ایمیل متفاوت است.

پیام SMS حد اکثر می تواند شامل 2295 کاراکتر باشد .

تعداد بخشهای ارسالی یک پیام در پایین نمایشگر نشان داده می شود .

دیکشنری T9 نیز فراهم می باشد و در صورت عدم ارسال موفقیت آمیز پیام در OUTBOX ذخیره می شود.

ارسال ایمیل آسان است .امکان دانلود کردن عنوان (headers) و یا تمام پیام وجود دارد.نه تنها فایل های موجود در حافظه گوشی بلکه اطلاعات دفترچه تلفن ،قرار ملاقاتها ،سالگرد ها ، وظایف روزانه و یادداشتها قابل ارسال به عنوان ضمیمه ایمیل می باشند.

امکان چت کردن موجود است که البته باید برنامه جاوا ی آن از پیش دانلود شده باشد.

 

 

 

پخش موسیقی

 

امکان تنظیم آهنگها بر اساس نام هنرمند یا آلبوم وجود دارد.امکان ایجاد لیست آهنگها وجود دارد.متآسفانه U700 فاقد رادیو FM می باشد.

امکان دانلود موسیقی از طریق "کارت خوان" کارت حافظه و یا کابل اطلاعات صورت پذیر است.

 

 

دوربین

 

دوربین U700 ، 3.2 مکاپیکسلی با وضوح 1536*2048 پیکسل است.حالت ماکرو و autofocus امکان عکس برداری از مطالب نوشتاری و اسناد را فراهم کرده اند.

 

image
image

 

image

 

 

تصاویر دوربین با نور زیاد ، کیفیت خوبی ارائه می دهند .

در شرایط نوری کم ، تصاویر دارای نویز خواهند بود و در بدترین شرایط نوری سرعت عکس برداری پایین تر و در نتیجه تصاویر مبهم و تار خواهند بود.

امکان فیلم برداری و محدودیت زمانی آن بستگی به حجم حافظه خالی دارد.البته وضوح 144*176 پیکسل QCIF کیفیت خوبی ارائه نمی دهد.

 

 

امکانات ارتباطی

 

پیش از این در مورد UMTS صحبت کرده ایم و هم اکنون با ارائه HSDPA شاهد سرعتی معادل 3.6 مگا بیت در ثانیه خواهید بود .جستجوگر وب Netfront3.4 امکان بازدید از صفحات وب را ارائه می دهد.

از سایر ویژگی های U700 می توان به تقویم اشاره کرد که به سه حالت روزانه ،هفتگی و ماهانه مشاهده می شود . امکان ذخیره تعداد 100 قرار ملاقات ، 50سالگرد ،50 تعطیلی ،20 رویداد مهم و 20 یادداشت خصوصی در تقویم وجود دارد.

مدیریت فردی وظایف روزانه ،ضبط صدا ،ساعت جهانی ،ماشین حساب ،تبدیل واحد ها ،شمارش معکوس و زمان سنج در آن ارائه شده است .

فایل های جاوا تحت پوشش این گوشی بوده و دانلود بازی یا برنا مه هایی با این فرمت امکان پذیر است.

6 زنگ ساعت بیداری وجود داردکه هر کدام امکان داشتن زمان و زنگ مخصوص به خود را دارند. با اینکه U700 مبتنی بر سیستم عامل نیست ولی در نوع گوشی های کشویی ،محصولی منحصر به فرد ونفیس به شمار می آید . هم گام سازی با کامپوتر ،پخش موسیقی ،فناوری HSDPA،دوربین و دیگر امکانات این محصول را در ردیف k800 سونی اریکسون و 7390 سونی اریکسون قرار می دهد.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)