Samsung E250

سامسونگ سومین گوشی کشویی از سه گوشی جدید کشویی خود را معرفی کرد. این سه گوشی دارای ویژگی های مختلف برای سلایق مختلف می باشند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsong E250
 
محتویات بسته خریداری شده:

-          گوشی موبایل

-          باتری 800mAh

-          راهنمای کاربر

-          شارژر

-          هدست استریو

 

سامسونگ سومین گوشی کشویی از سه گوشی جدید کشویی خود را معرفی کرد. این سه گوشی دارای ویژگی های مختلف برای سلایق مختلف می باشند. این سه گوشی عبارتند از X530 , E250 و C300 که از این بین E250 را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

image

 

 

طراحی ظاهری و کنترل ها

بسیاری از خصوصیّات این گوشی مثل محصولات قبلی و قدیمی تر سامسونگ هستند. مثلا E250 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به گوشی باریک D900 دارد، بطوری که یک کاربر عادی در یک نگاه مطمئنا نمی تواند این دو مدل را از هم تشخیص دهد.

 

در عکس های زیر  E250در سمت چپ و D900 در سمت راست تصویر قرار دارند:

 

 

image

 

 

image

 

 

 

این گوشی در چهار رنگ سبز، صورتی، مشکی و نقره ای ارائه می شود. از لحاظ سایز E250 تقریباً ساختار جمع و جوری دارد، بطوری که ابعاد آن 99×49.5×14 میلی متر بوده و وزنی در حدود 80 گرم دارد.

 

بنابراین برای حمل آن در کیف، جیب شلوار یا حتی جیب پیراهن مشکلی وجود ندارد. این گوشی برای جنسیت (مردانه/زنانه) خاصی در نظر گرفته نشده و جنسیت مخاطب بستگی به رنگ قاب گوشی دارد.

 

 

image

 

 

 

image

 

 

جنس بدنه E250 پلاستیک معمولی است. در بالای صفحه نمایش آن اسپیکر یا بلندگو و گوشی(برای شنیدن صدا در هنگام مکالمه) قرار دارند. برای جلوگیری از لک شدن و افتادن اثر انگشت بر روی صفحه نمایش، هنگام باز کردن گوشی در زیر صفحه نمایش یک برآمدگی کوچک قرار دارد. درست در زیر آن کلیدهای جهتی به همراه دو کلید چند منظوره به همراه دکمه های دریافت و قطع مکالمه و البته دکمه«C» معروف، قراردارند. بدلیل طراحی ضعیف این صفحه کلید، همیشه امکان اشتباه کردن در زدن کلیدها وجود دارد. گاهی اوقات هم باید چند بار یک کلید زده شود تا عمل کند.

 

image

 

 

image

 

 

در کناره سمت چپ گوشی دکمه های تنظیم ولوم صدا و کمی پایینتر از آنها اسلات کارت حافظه قرار دارد. نوع کارت حافظه گوشی Micro SD است که با درپوش نرم پلاستیکی پوشیده می شود.

 

 

image

 

 

در کناره سمت راست فقط سوکت اتصال هدست، کابل دیتا یا شارژر قرار دارد. این اسلات باریک در اکثر محصولات اخیر سامسونگ وجود دارد و مثل اسلات حافظه با درپوش پلاستیکی پوشیده می شود.

 

 

image

 

 

 

با باز کردن حالت کشویی گوشی، در پشت آن دوربین VGA دیده می شود. درب باتری گوشی در پشت قرار داشته و به راحتی باز می شود. باتری گوشی 800mAh و از نوع لیتومی (Li-lon) است.

 

image

 

 

 

image

 

 

نگهدارنده سیم کارت اسلات استانداردی در بخش میانی پشت گوشی است. در حالی که باتری روی گوشی باشد هم می توان سیم کارت را دید، امّا برای برداشتن آن ابتدا باید باتری برداشته شود.

 

باز کردن کشوی گوشی به سادگی صورت می گیرد و فقط کافیست بخش رویی را به سمت بالا بکشید. هیچ گونه صدای اضافی در هنگام باز کردن آن شنیده نمی شود.

 

image

 

 

 

با باز شدن گوشی در زیر صفحه نمایش، صفحه کلید نمایان می شود. این صفحه شامل دکمه های چهار گوش خمیده بزرگ است که کار با آنها بسیار ساده است و احتمال اشتباه زدن دکمه ها بسیار کم است. دکمه های این صفحه با نور پس زمینه آبی روشن می شوند که دیدن کاراکترهای روی کلیدها را در هر شرایطی ممکن می سازد.

 

 

image

 

 

image

 

 

صفحه نمایش (Display)

صفحه نمایش E250 از نوع TFT با سایز 32×40 میلی متر ( 128×160پیکسل) است که قابلیت نمایش 65000 رنگ را دارد. با کمی کج کردن گوشی، تصاویر کمی بی کیفیت و تار می شوند، امّا متن ها همچنان خوانا هستند. به هر حال در زیر نور خورشید صفحه نمایش اصلا کارایی خوبی ندارد.

 

منو (Menu )

منوی اصلی شامل 9 آیکون است که می توان بصورت شبکه ای(3×3) یا لیستی آن را مشاهده کرد. در صورتی که روی حالت لیست تنظیم شود، در سمت راست صفحه نمایش زیر منوها قرار دارند که با کلید های جهتی راست می توان وارد آنها شده و برای دیدن آن در سایز بزرگ کافیست OK کنید.

 

 

image

 

 

یک ویژگی به درد بخور این گوشی این است که در منوی اصلی یا سایر منوها آخرین برنامه یا گزینه انتخاب شده را در حافظه خود نگه می دارد و بار بعد که منو را باز کنید، آن گزینه بصورت برجسته مشخص می شود.علاوه بر استفاده از کلیدهای جهتی، برای وارد شدن به منوها امکان استفاده از کلیدهای صفحه کلید به عنوان میانبر نیز وجود دارد. برای کلید های جهتی، غیر از جهت بالا، می توان کار خاصی تعریف کرد. امّا کلید جهت بالا به my menu تخصیص یافته است.

 

 

image
         
image

 

 

دفترچه تلفن (Phone book)

دفترچه تلفن E250 قابلیت ذخیره تا 1000 ورودی را دارد. برای هر Contact می توان فیلدهای اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و ... و نیز فیلدهای شماره تلفن های مختلف مثل شماره منزل، شماره موبایل، شماره Fax، ایمیل و ... را ذخیره کرد. همچنین امکان تخصیص زنگ و یا عکس خاص به هر Contact و یا گروه بندی Contact وجود دارد.

 

image
         
image

 

image
         
image

 

ورودی های جدید را می توان روی سیم کارت یا روی گوشی ذخیره کرد. جالب این جاست که در هنگام ذخیره یک Contact روی سیم کارت نیز اطلاعاتی مثل نام، شماره تلفن و شماره شناسایی (ID) فرد مورد نظر نیز ذخیره می شود و نیز می توان زنگ یا تصویر بخصوصی برای وی در نظر گرفت.

 

علاوه بر این گوشی دارای گزینه ای به عنوان name card می باشد که می توان یا شماره تلفن، ایمیل، نوت یا هر چیز دیگری را در آن ذخیره کرده و بصورت SMS، MMS یا بلوتوث برای گوشی های دیگر ارسال کرد. شماره گیری سریع نیز برای 8 شماره تلفن امکانپذیر است.

 

لیست مکالمات (Call log)

در هر کدام از لیستها تا 30 شماره ی اخیر قرار دارند. البته یک لیست مجزا از همه شماره ها نیز وجود دارد. در کنار هر شماره آیکونی نشان دهنده نوع تماس و عددی نشان دهنده تعداد دفعات تماس دیده می شود.

 

برای حرکت بین لیست ها (تماسهای ورودی، خروجی، از دست رفته) می توان از کلیدهای جهتی استفاده کرد. بطور جزئی تر می توان تاریخ و زمان هر تماس رانیز مشاهده کرد، امّا مدّت زمان هر مکالمه در اینجا ثبت نمی شود.

 

 

image
         
image

 

 

پیامها (Messages)

بخش مربوطه  به پیامها کاملا استاندارد است. در هنگام ایجاد پیام جدید با سه گزینه SMS، MMS و ایمیل مواجه می شوید، که البته هر کدام تنظیمات خاصّ خود را دارند که در حالت پیش فرض بصورت استاندارد هستند. پیامهای متنی می توانند شامل عکس، انیمیشن، صدا، Namecard یا انواع دیگر اطلاعات روی گوشی مثل memo یا reminder و ... باشند.

 

image
         
image

 

image

 

تنظیمات اینترفیس MMS بسیار ساده است و به راحتی می توان از متن، عکس، موسیقی، فیلم و ... استفاده کرد، البته سایز کل آن نباید از 295 کیلو بایت بیشتر باشد.  Templateنمونه (MMS)های مختلفی هم از قبل روی گوشی نصب شده است.

 

تنظیمات ایمیل نیز بسیار ساده و استاندرد است و فقط کافیست آدرس را مشخص کرده و سرور مورد نظر (POP3 یا (IMAP را انتخاب کنید. تنها محدودیت این سرویس که هر بار می توان فقط 100 کیلو بایت فایل را دانلود کرد.200 اسلات حافظه برای نگهداری پیامهای SMS، MMS و ایمیل روی حافظه گوشی قرار دارد. یک کاربرد مفید این گوشی، ارسال  SMSهای فوری برای درخواست کمک است.

 

به این صورت که با فعال کردن آن پس از 4 بار متوالی فشردن کلید ولوم صدا، SMS «لطفا کمک کنید» برای حداکثر 5 شماره که از قبل باید آنها را مشخص کرده باشید، ارسال می شود.

 

سازمان دهنده (Organizer)

امکان ذخیره حداکثر 100 رویداد در حافظه گوشی وجود دارد. این رویدادها می توانند قرار ملاقاتها (appointment)، سالگردها (anniversary)، کارها (tasks) یا چیز های دیگر باشد. کافیست برای هر کدام تاریخ و زمان یا حتی موقعیّت خاصّی را در نظر گرفت. تقویم گوشی نیز بصورت استاندارد بوده و بصورت ماهیانه یا هفتگی قابل نمایش است.

 

image
         
image

 

بخش Memo یا یاداشت بسیار ساده بوده و قابلیت ذخیره متن و تاریخ مربوط به آن را دارد. حداکثر 100 Memo را می توان در گوشی ذخیره کرد. برای تنظیم زنگ ساعت سه حالت وجود دارد Morning Alarm، Alarm 1 و Alarm 2. البته کارایی آنها با هم فرقی ندارد و فقط می توان برای سه زمان مختلف ساعت گوشی را تنظیم کرد.

 

ماشین حساب گوشی، هم عملیات ابتدایی ساده و هم عملیاتی پیچیده تری مثل لگاریتم، جذر، سینوس، کسینوس و توابع دیگر را شامل می شود. البته امکان ذخیره و حل معادله را نیز دارد.

 

برنامه های تبدیل واحد، شمارنده معکوس و کورنومتر نیز روی گوشی وجود دارند. با استفاده از برنامه ی ساده ی ضبط صدا یا Recorder Voice می توان فایلهای صوتی را با فرمت .amr را تا یک ساعت ذخیره کرده و با MMS یا ایمیل ارسال کرد. تنها نکته منفی این برنامه این است که در هنگام مکالمه نمی توان صدا را ضبط کرد.

 

image
         
image

 

image
         
image

 
برنامه ساعت جهانی (Wold clock)

زمان جاری همه مناطق جغرافیایی / زمانی را می توان با این برنامه متوجه شد، علاوه بر این لیستی از 3 شهر بزرگ این منطقههای مشخص شده در بالای برنامه دیده می شود. می توان زمان یا خصوصیات سه منطقه جغرافیایی را ذخیره کرد که البته فقط در خود همین برنامه قابل دیدن است.

 

image
         
image

 

 

پخش موسیقی (mp3 player)

امکان پخش فایلهای موسیقی mp3 و aac توسط گوشی وجود دارد و تنها کاری که باید انجام داد بستن کشوی گوشی و لذت بردن از موسیقی است. همچنین می توان موزیکها را دسته بندی کرده و play list تشکیل داد. ویژگی equalizer در این گوشی وجود ندارد، امّا می توان تراک ها را از این برنامه توسط بلوتوث برای گوشی های دیگر ارسال کرد.

 

image

 

یکی از برنامه های ساده E250 برنامه ویرایش عکس یا Image Editor است که می توان توسط آن تصاویر را ویرایش کرده یا آیکون و فریم به آنها اضافه کرد.

 

 

image

 

 

برنامه Javaword

E250 دارای مجموعه ای از برنامه های جاوای از قبل نصب شده است. از جمله game های گوشی، cannonball، Forgotten Warrior، Freekick و Arch Angel هستند. شبیه گوشی های دیگر سامسونگ، E250 نیز امکان فرستادن فایل های جاوا از طریق بلوتوث یا کابل دیتا را در حالت پیش فرض ندارد و برای این کار باید تنظیمات خاصی انجام داد.

 

بهترین روش برای آپلود و نصب برنامه یا بازی استفاده از سرویسهای اینترنتی WAP یا GPRS است. 4 مگابایت حافظه گوشی برای برنامه های جاوا در نظر گرفته شده است.

 

image
         
image

 

image

 

 

مدیریت فایلها (File Manager)

در این بخش کلیه فایلهای گوشی از جمله تصاویر، موزیکها، ویدئوها و ... قرار دارند. در کل 10مگا بایت از حافظه ی داخلی گوشی برای فایلها در نظر گرفته شده است. البته فراموش نشود که کارت حافظه هم به این مقدار اضافه می شود. آیکون های این قسمت فقط بصورت لیستی دیده می شوند.

 

 

image
         
image

 

 

جستجو گر (Browser)

جستجو گر پیش فرض گوشی نکته خاصی ندارد و با آن می توان در صفحات معمولی HTML یا WAP گشت و گذار کرد. البته حجم این صفحات نباید بیشتر از 500 کیلو بایت باشد. اگر صفحات بزرگ باشند برای دیدن آنها باید Scroll کنید.

 
 
 
دوربین (Camera)

دوربین E250 را می توان جزو مدلهای اولیه دوربین موبایل دانست. این دوربین VGA عکسها را با رزولوشن 640×480 می گیرد، که البته کیفیت عالی ندارد ولی برای قرار دادن در Contact ها مناسب است.

 

تنظیماتی نظیر حالت عکسبرداری، تنظیم رزولوشن، کیفیت، تنظیم نور و ... امکان پذیر است. فیلمبرداری با فرمت 3GP انجام می شود و رزولوشن فایلهای فیلم 176×144 پیکسل است.

 

image

 

تنظیمات (settings)

تنظیمات این گوشی بسیار ساده و استاندارد است. برای تنظیمات صفحه نمایش می توان عکس پس زمینه، شکل نمایش منوی اصلی (لیستی یا شبکه ای)، طرح رنگ (سفید یا سیاه) و میزان روشنایی صفحه را تغییر داد. تنظیمات صدا نیز نکته خاصّی ندارد و می توان زنگ گوشی، ولوم آن، زنگ SMS  و صدای صفحه کلید را تغییر داد.

 

هر نوع موسیقی را می توان به عنوان زنگ گوشی تنظیم کرد امّا برای زنگ SMS مجبورید از زنگهایی که خود گوشی بطور پیش فرض پیشنهاد می کند استفاده کنید. امکان تغییر پروفایل در گوشی وجود ندارد و فقط می توان از حالت Silent استفاده کرد.

 

 

image
         
image

 

 

در مورد تنظیمات بلوتوث گوشی هم نکته خاصی وجود ندارد. گوشی از پروفایل A2DP برای انتقال صدای استریو بصورت بی سیم برخوردار است.

 

image

 

 

رادیو FM

تا 30 ایستگاه رادیویی را می توان روی حافظه گوشی ذخیره کرده و به هر کدام یک نام اختصاص داد. رادیو فقط در هنگام اتصال هدست (به عنوان آنتن رادیویی) کار می کند. می توان از رادیو در پس زمینه نیز استفاده کرد.

 

 

          

 

 

در نهایت

در زمینه کیفیت دریافت تماس از همه لحاظ E250 خوب عمل می کند و مشکلی ندارد. ولوم صدا با کیفیت پلی فونیک 64 کاناله در بیشتر شرایط مناسب است و می توان از تراکهای MP3 به عنوان زنگ گوشی استفاده کرد. کیفیّت انتقال صدا نیز برای هر دو طرف مناسب است.

 

در حالت Silent قدرت ویبره گوشی در حدّ متوسط است و به سادگی ممکن است تماسی را از دست بدهید. از لحاظ نرم افزاری سعی شده تا E250 در حد گوشی های پیشرفته امروزی باشد، امّا می توان گفت در حد متوسطی قرار دارد.

 

این گوشی در ماه مارس 2007 وارد بازار جهانی شد و قیمت آن نیز تقریبا مناسب درنظر گرفته شده است. می توان از لحاظ طراحی و ساختار E250 را یک کپی از D900 دانست، که البته دو ویژگی بارز رادیو FM و اسلات حافظه به آن اضافه شده است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)