Samsung E800

سامسونگ اخیراً گوشی D410 را به بازار عرضه نمود که می توان گفت برترین گوشی از نوع گوشی های لغزنده می باشد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E800
 

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما مو جود می باشد :

- گوشی موبایل

- راهنمای مصرف کننده

- هدست

- باتری

- شارژر

 

سامسونگ اخیراً گوشی D410 را به بازار عرضه نمود که می توان گفت برترین گوشی از نوع گوشی های لغزنده می باشد . پیش از آن تنها زیمنس SL55 در این عرضه یکه تازی نمود که یک گوشی مد گرایانه با طراحی زیبا و اندازه ای کوچک می باشد . شاید تنها مزیت گوشی SL55 اندازه ی کوچک آن بوده و اگر چه طراحی آن دارای مشکلاتی بود صفحه نمایش آن هم به پای محصولات سامسونگ نمی رسید اما تمامی این نقایص توسط سامسونگ در مدل E800 بر طرف گردیده ، البته مجدداً زیمنس یک رقیب بلامنازع را برای سری جدید سامسونگ مهیا ساخته و آن رقیب ، SL65 می باشد که بازار را به سمت خود جلب نمود .

 

image

 

مدل های مختلفی از گوشی با شباهت ساختاری به بازار عرضه شده است که تفاوت این مدل های گوشی E800 , E810 , E820 , E850 تنها در رنگ ، شکل ، قاب ، صفحه کلید و ساختار دوربین آن ها بوده است ؛ به عنوان مثال : دوربین E810 , E850 از نوع چرخنده می باشند همانند همان دوربینی که در X600 سامسونگ استفاده گردیده است .

این گوشی ها دارای 6 مگابایت حجم حافظه می باشند . در دیگر مدل ها ، دوربین در پشت گوشی قرار گرفته است                       ( قسمت لغزنده )  . ابعاد گوشی 87x44x23 میلی متر می باشد که در کف دست شما جای می گیرد ، نکته مهم این است که گرد بودن اطراف گوشی آن را کوچکتر از آنچه است ، نشان می دهد . وزن این گوشی 86 گرم بوده که برای این کلاس کاری ، عادی         می باشد .

 

image

 

یکی از نقایص طراحی گوشی ، قرار گرفتن صفحه کلید در قسمت پائین و نزدیک بودن آن به ردیف بالای دکمه ها ی قسمت بالائی می باشد ؛  که گاهی اوقات شما را برای شماره گیری یا استفاده از آن ها دچار مشکل خواهد ساخت و حتی امکان دارد یک کلید را اشتباهاً جای کلید دیگر فشار دهید ، ولی با دیگر دکمه های گوشی مشکلی نخواهید داشت . نقص بعدی اختلاف ارتفاع بین دو سطح صفحه کلید و صفحه نمایش می باشد که باعث آزردگی انگشت در حین جابجائی ناگهانی بر روی آن خواهد گردید و یا حتی باید به گونه ای اعتراف کنیم ؛ که SL55 از صفحه کلید بهتری نسبت به این سری از گوشی ها برخوردار بوده است و سری E8X0 یک نوع گوشی های مینیاتوری و بسیار ریز می باشند .

 

image

 

تمامی مدل های E8X0 به یک مکانیسم باز شدن خودکار مجهز می باشند ، شبیه به آنچه در D410 نیز مورد استفاده قرار گرفته است و کافیست شما یک فشار کوتاه به بالای گوشی وارد سازید تا به صورت خودکار باز گردد .

البته به علت ارتفاء کمی که در سری های E8X0 وجود دارد ، شما شاید خیلی این حالت خودکار را احساس ننمائید و شاید وجود چنین مکانیسمی در گوشی امکان پذیر نباشد . یک قسمت لاستیکی نیز در زیر صفحه نمایش قرار داده شده که انگشت شصت بر روی آن قرار می گیرد و احساس  خوبی را برای شما ایجاد می نماید ، با کمک آن ، گوشی به راحتی باز می شود که این کارائی در زیمنس SL55 موجود نمی باشد و هر بار برای بازکردن باید بر روی صفحه نمایش گوشی فشار آورید .

 

image
 

 

شاید باید گفت مهمترین بخش گوشی های جدید صفحه نمایش آن ها می باشد . صفحه نمایش سری های E8X0 یک گام به عقب برداشته و از صفحه نمایش TFT با قابلیت نشان دادن 65000 رنگ برخوردار می باشد ، در حالی که در آن زمان D410 با قابلیت نمایش 262000 رنگ موجود بود .

صفحه نمایش استفاده شده در سری E8X0 نسبت به دیگر رقیبان برتری انکار ناپذیری را دارد و تصاویر در آن بسیار زنده و زیبا و روشن به نظر می آیند . این صفحه نمایش کاملاً قابل مقایسه با صفحه نمایش G500 پنتک با تکنولوژی 262000 رنگ می باشد و حتی صفحه نمایش های سریع موتورولا نیز به پای تولیدات سامسونگ نمی رسند .

رزولوشن صفحه نمایش 128x160 پیکسل می باشد که قابلیت نشان دادن 5 خط نوشته و 3 خط مربوط به آنتن دهی را داراست . اندازه ی نوشته ها هم استاندارد سامسونگ بوده که بزرگ ، خوانا ، زیبا و منحصر به فرد می باشد .

 

image

 

دکمه کنترل صوتی گوشی در سمت چپ گوشی موجود می باشد و در سمت راست شما می توانید دکمه فعال سازی عکسبرداری را مشاهده نمائید ، و در بالای آن نیز عمل اتصال هندزفری گوشی قرار دارد که دارای پورت جدید می باشد و با یک پوشش لاستیکی پوشیده شده است . محل اتصال به سیستم نیز در پائین گوشی قرار دارد که شبیه به مدل های قبلی می باشد . شما می توانید با گوشی نیز در حالت بسته کار کرده و تنها کافیست قفل گوشی را باز نمائید . در حین بسته بودن گوشی قادر به صحبت کردن با آن خواهید بود ولی چون  میکروفون گوشی در قسمت پائین قرار گرفته صدا خوب به گوش نمی رسد و بهتر است برای صحبت کردن گوشی را باز نمائید ، ولی به راحتی می توانید در این حالت لیست تماس ها و پیام های خود را مشاهده کنید .

در گوشی E820  دوربین گوشی در قسمت پشتی قرار گرفته و در کنار آن نیز فلاش و آینه دیده می شود ، دوربین استفاده شده از نوع VGA بوده و شبیه به آنچه در دیگر گوشی ها مورد استفاده قرار گرفته ، می باشد .

 

image

 

باتری گوشی که نقش قاب پشتی گوشی را ایفا می کند از نوع Li – Ion بوده و دارای گنجایش 700mAh می باشد . بنابر گفته ی سازنده ، 160 ساعت در حالت استندبای و سه ساعت و نیم در حالت مکالمه به کار خود ادامه می دهد . در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی 2 روز و نیم با 40 دقیقه صحبت به کار خود ادامه داد . شما در مجموع می توانید 2 تا 3 روز از شارژ باتری ، استفاده نمائید .

 

منوها ( Menu ) :

ساختار منوی این گوشی یک کپی از دیگر مدل های سامسونگ می باشد ، تنها شکل برخی از آن ها دچار تغییر شده که جذابتر گردیده است .

منو ها مجهز به ساختار کدبندی برای دسترسی سریع می باشند . سه حالت نیز برای نحوه نشان دادن منوها وجود دارد اولی حالت اسلاید که منوها به صورت تک تک مشاهده می گردد ، دیگر لیست منوها می باشد که زیر منوها در همه ی حالت ها به صورت لیست نشان داده می شود و حالت آخر حالت ماتریس 3x3 می باشد که بیشتر جذابیت دارد .

گوشی دارای 20 مگابایت حافظه ، جهت ذخیره اطلاعات ، پیام ها ، عکس ها ، زنگ ها و بازی ها می باشد . متاسفانه گوشی فایل های MP3 را پشتیبانی نمی کند که البته شاید خیلی هم برای این کلاس گوشی لازم و ضروری نباشد .

 

image

 

دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :

شما با فشار دادن دکمه ی چند منظوره سمت چپ در حالت استندبای می توانید مستقیماً وارد منوی مخصوص این قسمت شوید ، لیستی از آیتم های مختلف را مشاهده خواهید نمود که اولین آن دکمه جستجو Search می باشد . گوشی 10 گروه قابل ویرایش را پشتیبانی می کند و برای هر یک می توانید زنگ ، تصویر ، نام و ... را مشخص نمائید ، تا 1000 ورودی نام در گوشی قابل ذخیره می باشد . تماس های مختلف می توانند دارای تصاویر مختلفی باشند که هم از تصویر موجود در گوشی و هم از عکس های گرفته شده می توانید استفاده کنید و یا اینکه می توانید برای هر شخص یک زنگ انتخاب کنید . در این بخش با یک حالت پوشه بندی افقی زیبا روبرو هستید .

 
پیام ها ( Message ) :

این گوشی علاوه بر پیام های کوتاه SMS ، پیام های EMS را نیز پشتیبانی می کند ، همچنین قابلیت مشاهده ی پیام های پیوسته تا 918 کاراکتر را دارید .

در گوشی شما دارای 22 تصویر و 24 انیمیشن قابل ارسال توسط EMS می باشید و همچنین قابلیت ارسال یکسری ملودی ها را نیز خواهید داشت . شما گنجایش ذخیره 200 پیام را در گوشی علاوه بر سیم کارت خواهید داشت ، همچنین گوشی سیستم MMS را نیز پشتیبانی می نماید .

 

لیست تماس ها ( Call List ) :

همه چیز در گوشی بسیار عادی و معمولی می باشد . سه لیست Missed Call , Received Call , Dialed Call هر یک با گنجایش 20 شماره قابل روئیت می باشند . همچنین مدت زمان کل تماس های گرفته شده و  وارد شده به طور جداگانه نیز قابل روئیت است .  

 

تنظیمات صوتی ( Sound Setting ) :

گوشی دارای زنگ 64 تن پلی فونیک بوده که زیبا و بلند می باشند . چند زنگ نیز در حافظه ی گوشی موجود می باشد ، همچنین قابلیت تنظیم نحوه ی زنگ زدن گوشی اعم از ویبره ، زنگ و زنگ و ویبره را دارید . همچنین قابلیت انتخاب زنگ EMS , MMS را دارید .

 

تنظیمات ( Setting ) :

در این منو قابلیت تنظیم پیام خوش آمد گوئی را دارید . تنظیمات صفحه نمایش بسیار جذاب بوده و شما قابلیت قرار دادن تعدادی انیمیشن ( 5 ) به عنوان تصویر زمینه را خواهید داشت . همچنین نوع فونت نوشته ها در حالت Standby قابل ویرایش می باشد .

 

image
         
image

 

نکته جالب اینکه شما قابلیت تنظیم مدت زمان نور پس زمینه ی صفحه نمایش را از 15 ثانیه تا 10 دقیقه خواهید داشت  که این کارائی بسیار برای آن هائی که با گوشی زیاد بازی می کنند جذاب می باشد .

 

Organizer :

شما می توانید یک نوشته به طول حداکثر 40 کاراکتر را وارد نموده و در یک روز ذخیره نمائید ، دیگر احتیاجی به قرار دادن آن در پوشه های جداگانه نمی باشد .

همچنین گوشی از برنامه ی ساعت جهانی Word Time ، ماشین حساب و تبدیل واحد بهره می جوید .

 

image
 

 

زنگ بیداری گوشی را نیز می توانید برای روزهای مختلف تنظیم نمائید ، این حالت در هنگام خاموش بودن گوشی نیز فعال می باشد . گوشی شما دارای سه زنگ قابل تنظیم است .

 
ضبط صوت ( Dictaphone ) :

در این حالت قابلیت ذخیره 5 فایل صوتی که هر یک به مدت 30 ثانیه می باشد ؛ را دارید . همچنین می توانید در حین مکالمه با تلفن از این کارائی استفاده نمائید ، البته برای این کار باید در حین مکالمه وارد منوی گوشی بشوید که کار آسانی نمی باشد .

 

جعبه سرگرمی ( Fan Box ) :

در این قسمت شما از Wap Browser ویرایش 2 بهره می جوئید که قابلیت نشان دادن تصاویر رنگی را دارد . گوشی ، GPRS 4 + 2 را نیز پشتیبانی می نماید . فایل های صوتی و تصویری نیز در پوشه های جداگانه ی مخصوص به خود ذخیره می گردند .

در گوشی دو بازی به صورت پیش فرض موجود می باشد : Bubble Smile , Snow Ball این بازی ها غیر قابل پاک شدن می باشند .

 

دوربین ( Camera ) :

گوشی مجهز به یک دوربین VGA می باشد . شما قابلیت تنظیم کنتراست و بزرگنمائی گوشی تا 8 درجه را دارید ، همچنین قابلیت تعیین رزولوشن گوشی را نیز دارید ، همچنین از امکاناتی چون تایمر ، قاب ها و افکت های مختلف نیز بهره می جوئید و قابلیت عکسبرداری متوالی با دو سرعت نرمال و سریع در سه حالت 6 و 9 و 15 عکس را خواهید داشت .

 

image
    
image
    
image

 

گوشی رزولوشن های 640x480) VGA  (320x240)  QVGA  (120x160)  QQVGA)و موبایل 176x120 را با 4 نوع کیفیت پشتیبانی می کند . متوسط حجم یک تصویر با کیفیت مناسب 30 تا 40 کیلوبایت خواهد بود .

همچنین قابلیت ذخیره یکسری فیلم به مدت کوتاه را نیز خواهید داشت .

 

و در نهایت :  

آنتن دهی گوشی بسیار عالی و همانند دیگر گوشی های سامسونگ می باشد . صدای 64 تن پلی فونیک گوشی بسیار بلند می باشد که حتی در یک خیابان شلوغ نیز شنیده می شود . قدرت ویبره گوشی کمی بیشتر از حد متوسط است .

یکی از مزایای گوشی وجود بلندگوهای قوی در گوشی می باشد که تا به حال در گوشی های سامسونگ استفاده نشده است . در این گوشی ، صدا بسیار واضح و مناسب است و البته گوشی دارای نقایصی نیز بوده که در طول متن به آن ها اشاره کردیم. در هر حال این سری از گوشی ها در نوع خود بی نظیر می باشند .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)