Samsung E730

بعد از تولید گوشی D500 اولین سوال مطرح شده این بود که گوشی بعدی که دارای چنین سخت افزاری می باشد در کدام گروه و سری سامسونگ پا به عرصه وجود خواهد گذاشت ؟ ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E720 / E730
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-  گوشی موبایل

-  راهنمای مصرف کننده

-  هدست

-  شارژر

-  باطری

 

image

 

بعد از تولید گوشی D500 اولین سوال مطرح شده این بود که گوشی بعدی که دارای چنین سخت افزاری می باشد در کدام گروه و سری سامسونگ پا به عرصه وجود خواهد گذاشت ؟ این اتفاق دیری نپایید که به وقوع پیوست . استفاده از این سخت افزار در  گوشی های Z130 و E720 و E730 کاملاً مشهود بود .

دو گوشی E720 و E730 تنها در وجود رادیو و دوربین 1.3 با هم متفاوت می باشند ؛ در واقع E730 همان D500 است در حالت تاشو و البته به خاطر بازار گرم D500 و عدم کپی برداری کامل ، کارآیی اینفرارد نیز از این گوشی ها حذف گردید . دوربین  E720 دیگر 1.3 مگاپیکسل نبود و تنها یک دوربین مگاپیکسل می باشد و عملاً E720 باز هم در مقام دوم نسبت به D500 قرار می گرفت

ابعاد گوشی  90x45x23 میلی متر بوده و دارای وزنی برابر 90 گرم می باشد . گوشی کاملاً در دست قرار می گیرد و به راحتی در جیب شلوار و یا پیراهن جا می گیرد ، گوشی تنها در یک رنگ تیره در بازار موجود می باشد که در آن مقدار کمی رنگ نقره ای مات استفاده گردیده است و شباهت بسیار زیادی با E700 دارد .

 

 

image

 

یک دوربین مگاپیکسل برروی قاب جلوی گوشی دیده می شود که دو منبع نوری (فلاش) در کناره های آن قرار گرفته است که در حالت استندبای نیز می توان با استفاده از کلید های کناری از آن ها به عنوان چراغ استفاده نمود ، روشنایی LED بسیار زیاد بوده و نور مناسبی را در تاریکی ایجاد می نماید . البته این چراغ ها به عنوان فلاش وظیفه خود را به خوبی انجام نداده و حتی اگر در تاریکی از فاصله نزدیک عکس برداری نمایید باز هم کیفیت تصویر پایین خواهد بود .

 

image

 

صفحه نمایش بیرونی گوشی از نوع OLED می باشد که همواره دو خط را با نور پس زمینه ی آبی نشان می دهد و در این خطوط میزان باتری و آنتن و زمان ، نمایش داده می شود . بقیه صفحه نمایش دارای رزولوشن 96x96 است که قابلیت پشتیبانی 65000 رنگ را دارد . یکی از نکات مثبت صفحه نمایش بیرونی ، کیفیت قابل ملاحظه ای است که تصاویر حتی در برابر  نور مستقیم خورشید از خود نشان می دهند که تصاویر در آن ، کمتر از صفحات STN و TFT در برابر نور خورشید کم رنگ می شود .

 

image

 

 

 

 

شما دارای سه دکمه ی کنترل Mp3 می باشید و می توانید با استفاده از آن ها به یک موسیقی گوش داده یا آن را نگه داشته و یا به فایل بعدی بروید و نکته بسیار مثبت این که همه این کارها بدون بازنمودن گوشی امکان پذیر می باشد و در واقع استفاده از E720 به عنوان یک Mp3 Player در صورتی که 90 مگابایت حافظه را کافی بدانید مطمئناً امکان پذیر است . ولی به علت عدم وجود کارت حافظه استفاده ی کامل از گوشی به عنوان Mp3 Player امکان پذیر نخواهد بود .

 

image

 

که البته نسخه ی بعدی این گوشی ، یعنی Z500 قابلیت Trans Flash Card Slot را داشته است . دکمه دوتایی کنترل صوتی گوشی نیز در کنار سمت چپ گوشی قرار گرفته است که با یک پلاستیک پوشیده شده است ، همچنین یک هدست استریو با پورتMini USB در جعبه ی خریداری شده ی شما موجود است .

دکمه فعال سازی دوربین نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته است ، حلقه اتصال گردنبند گوشی نیز در بالای آن و محل اتصال به سیستم نیز در پایین گوشی به صورت استاندارد مشاهده می شود .

 

 

image

 

 

باز نمودن گوشی با یک دست نیز به راحتی امکان پذیر است . صفحه نمایش داخلی گوشی دارای رزولوشن  176x220 پیکسل بوده و 262000 رنگ را پشتیبانی می نماید . به هر حال همیشه سامسونگ بدون استثنا یکه تاز این میدان بوده است ، رنگ ها و تصاویر کاملاً شفاف می باشند و از کیفیت برتری نسبت به دیگر کارخانجات و تولیداتشان برخوردار است .

خلاصه ، کیفیت صفحه نمایش گوشی بی رقیب بوده و حتی SL65 نیز به گرد پای آن نیز نمی رسد ، صفحه نمایش TFT گوشی رفتار مناسبی را در برابر نور خورشید داشته و تصاویر در این حالت نیز به وضوح مشاهده می شوند .

 

image

 

صفحه کلید گوشی راحت بوده و دارای دکمه هایی بزرگ با طراحی مناسبی بوده است . نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی سفید بوده و کاراکترها در آن به وضوح دیده می شوند و ترکیب رنگ دکمه ها سیاه و صفحه کلید نقره ای مات ، جلوه ی زیبایی به گوشی داده است ، دکمه ی OK در میان دکمه های جهت دار ، کوچک و ریز بوده و استفاده از آن بسیار سخت و پر اشتباه خواهد بود .

 

image

 

باتری دستگاه از نوع Li-Ion با گنجایش mAh 820 می باشد و بنابر گفته ی سازنده ی 180 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه گوشی با آن روشن باقی می ماند . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 3 روز با 45 دقیقه صحبت و 30 دقیقه کار با دیگر کارآیی های گوشی به کار خود ادامه داد البته در صورتی که از بلوتوث استفاده نمایید این مدت به 2 روز کاهش می یابد ، شارژ کامل دستگاه 1.5 ساعت به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

شکل و شمایل منوها در این قسمت شباهت بسیار زیادی به D500 دارد و منوی اصلی تنها به صورت ردیفی از آیکن ها در دسترس می باشد که تمامی آن ها بسیار زیبا و با کلاس می باشند . همچنین شما از کدهای دسترسی سریع در منوها بهره می جویید . تمامی زیر منوها به صورت لیست می باشند و با فشردن دکمه ی جهت دار به سمت چپ و راست بین آن ها می توانید حرکت نمایید . همچنین می توانید منوهایی را برای دسترسی سریع در حالت استندبای به دلخواه به دکمه های جهت دار نسبت دهید و در حالت کلی تقسیم بندی منوها عاقلانه و بدون مشکل می باشد .

 

image

 
دفترچه تلفن (Phonebook) :

با فشردن دکمه ی چند منظوره به سمت راست ، شما قابلیت دسترسی به این بخش را دارا می باشید و لیست موجود در دفترچه تلفن قابلیت نشان دادن اطلاعات سیم کارت و دفترچه تلفن را مشترکاً دارد . 5 شماره تلفن نیز می توانید برای هر نام ذخیره نمایید و یکی از تلفن ها به عنوان تلفن اصلی فرد ذخیره می گردد و از دفترچه تلفن می توانید به هر یک از تلفن ها SMS و یا MMS ارسال نمایید .

 

image

 

هر یک از اطلاعات و شماره ها حداکثر می تواند 20 کاراکتر و به هر زبانی باشد . در کنار شماره تلفن ها شما قابلیت ذخیره ی آدرس اینترنتی و ایمیل و یک نوشته کوتاه را برای هر فرد خواهید داشت . هر فایل صوتی اعم از Mp3 می تواند به عنوان زنگ مخصوص افراد انتخاب گردد . گوشی دارای سه گروه و یک پوشه Out of any group است که به معنی "خارج از هر گروهی" می باشد . هر تعداد گروه با قابلیت قراردادن تصویر و زنگ مخصوص و... قابل ایجاد و ویرایش در گوشی می باشد .

حافظه گوشی گنجایش ذخیره ی 1000 نام را خواهد داشت و شما برای ارسال فایل ها به گوشی دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت . همچنین می توانید 8 شماره را برای شماره گیری سریع تلفن های ضروری اختصاص دهید و حتی می توانید تلفن های مختلف یک فرد را به این شماره ها نسبت دهید .

مقایسه ی دفترچه تلفن این گوشی با دیگر گوشی ها بسیار جالب خواهد بود .

اطلاعات موجود در گوشی مطابقت کاملی با MS-outlook نداشته و از گزینه های کمتری برخوردار است در نتیجه گوشی اطلاعات خود را با تمامی SmartPhone ها تطابق داده است و این مطلب سبب ارتقاء آن نسبت به زیمنس و آلکاتل گردیده است .

وقتی کسی با شما تماس می گیرد تصویر نشان داده شده از او تمام صفحه را پر نمی نماید و تنها 120x140 پیکسل از صفحه را به خود اختصاص می دهد که این به عنوان یکی از معایب گوشی شمرده می شود ، همچنین دستگاه دارای سیستم تشخیص فرمان های صوتی نمی باشد که این کارآیی به خصوص برای آن هایی که زیاد پشت فرمان ماشین رانندگی می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد و شما قابلیت نشان دادن یک لیست ترکیبی را نیز دارید که یک آیکن کوچک در کنار هر شماره ، نوع آن را مشخص می نماید . همچنین شما به راحتی از یک لیست به لیست دیگر می توانید حرکت نمایید . تاریخ و زمان هر تماس نیز قابل نمایش در یک فایل جداگانه می باشد ، که در این منو شما قابلیت مشاهده ی مدت زمان کل تماس ها به طور مشترک و مجزا را خواهید داشت .

 

image

 
 كارایی ها (Application) :

اولین منو ، فایلهای Java World می باشد که تا 4 مگابایت حافظه به آن اختصاص داده شده است و شما از MIDP 2.0 نیز استفاده می نمایید که به شما اجازه ی مشاهده و اجرای تصاویر گرافیکی بالا و بازی های سه بعدی را می دهد ، 4 بازیBobby Carrot ، Airship Racing ، Archangel و Free Kick نیز توسط شرکت ، برروی گوشی قرار داده شده است .

 

image

 
Mp3 Player :

این کارآیی انواع مختلف نحوه های خواندن فایل های موسیقی اعم از رندوم و به ترتیب ، را پشتیبانی می نماید . فایل های Mp3 نیز به طور مستقیم می توانند از طریق بلوتوث و یا سیستم اتصالی گوشی برروی گوشی دانلود گردند . این فایل ها می توانند هر نامی را داشته باشند و با هر فرمت قابل استفاده در گوشی می باشند . تنها برخی فرمت های Mp3 VBR در حین ارسال یا اجرا به مشکل برخواهند خورد .

 

image

 

نام فایل های موسیقی همانند شماره ها در هر شرایطی قابل نمایش می باشد ، یک اکولایزر نیز در گوشی موجود می باشد که دارای تنظیمات جداگانه نبوده و تنها دارای 4 بخش کلاسیک ، راک ، جاز و معمولی می باشد .

موسیقی ها از طریق هدست استریوی دستگاه بهتر از بلندگوی دستگاه شنیده می شوند و هر فردی می تواند یک لیست فایل های صوتی مورد علاقه خود را بسازد (Play List) و 90 مگابایت حافظه نیز برای این بخش موجود می باشد که می تواند یک ساعت و نیم شما را سرگرم کند .

 
ضبط صوت (DictaPhone) :

شما قادر به ساعت ها ضبط صدا بدون محدودیت تعداد فایل می باشید و محدودیت زمانی ضبط صدا از 30 ثانیه تا یک ساعت قابل اعمال می باشد ، تمامی فایل ها هم قابل ذخیره سازی در پوشه های جداگانه می باشد . متأسفانه این ضبط تنها در حالت استندبای کار نموده و قابلیت ضبط مکالمه ی تلفنی را ندارد و گوشی به طور جزئی وظایف یک ضبط دیجیتال را ایفا می نماید .

 

image

 

گوشی مجهز به برنامه ساعت جهانی World Time نیز می باشد .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

گوشی مجهز به سه زنگ بیداری قابل تنظیم نیز می باشد ، یکی از آن ها مختص زنگ بیداری صبح بوده و برای روزهای مختلف هفته قابل تنظیم می باشد ، برای هر زنگ بیداری هم می توانید از میان 5 ملودی موجود در گوشی ، یک ملودی را انتخاب نمایید و نمی توانید فایل های Mp3 را برای این بخش قرار دهید . گوشی حتی اگر خاموش باشد ، می تواند با تنظیم مناسب در زمان مشخص روشن گردد . گوشی مجهز به یک ماشین حساب عادی و ساده نیز می باشد . همچنین با استفاده از برنامه ی Convertor می توانید واحدهای مختلف را به هم تبدیل نمایید ، همچنین گوشی مجهز به تایمر و کرنومتر مناسب می باشد .

 

جعبه سرگرمی (Fun Box) :

تمامی سرگرمی ها و فایل های مربوطه در این قسمت موجود می باشد که شامل تصاویر و موسیقی ها می باشد و تمامی فایل های دانلود شده در همین قسمت ذخیره می گردد که البته پیش می آید گاهی اوقات یک فایل در لیست موجود است ولی نشان داده نمی شود که با بازگشت مجدد به لیست ، این مطلب تصحیح می گردد .

 

image

 
پیام ها (Messages) :

شما قابلیت کار با انواع مختلف پیام ها در زیر منوهای مختلف را خواهید داشت . اگر با SMS ها شروع کنیم ؛ خواهیم دید 200 پیام در حافظه گوشی ذخیره می شود همچنین گوشی پیام های EMS را نیز پشتیبانی می نماید و پیام های Nokia Smart Message نیز درگوشی قابل مشاهده می باشد . همچنین شما از کارآیی لیست سیاه بهره می جویید که دارای گنجایش 10 شماره می باشد و پیام های این شماره ها نشان داده نمی شود .

 

image

 

همچنین گوشی شما پیام های MMS و دریافت ایمیل را پشتیبانی می نماید .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

تا 400 رویداد قابل ذخیره در 4 نوع ملاقات ، کار ، مراسم سالیانه و دیگر چیزها می باشد و زمان و روز هر یک در انتهای فایل ثبت می گردد و می توانید برای هر یک از این فایل ها یک زنگ هشدار نیز قرار دهید . تقویم به صورت ماهانه و هفتگی قابل مشاهده می باشد و روزهایی که دارای رویداد مشخصی می باشد با رنگ دیگری نشان داده می شود .

 

WAP :

از WAP Brpwser ویرایش 2 بهره می جویید ، همانند همان کاری است که در سونی اریکسون و نوکیا از آن استفاده گردیده است .

 

بلوتوث (Bluetooth) :

گوشی هیچ مشکلی با این بخش ندارد و تمامی پروتکل ها و لوازم جانبی موجود را پشتیبانی می کند . هر گونه اطلاعاتی قابل انتقال از گوشی به وسایل دیگر و بالعکس می باشد . سرعت انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث 30 تا 35 KBPS می باشد و انتقال پانزده مگا بایت  10 دقیقه به طول خواهد انجامید . متأسفانه سرعت انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث در گوشی های سامسونگ کم می باشد . الخصوص سرعت انتقال Mp3  ها از طریق بلوتوث پایین است .

 

وضوح صوتی (Voice Clarity) :

این قسمت در حین مکالمه کیفیت صوتی گوشی را با استفاده از یک سری آزمایشات انجام شده ارتقاء می دهد که البته تغییرات آن مشهود نمی باشد . به هر حال در جاهایی که پوشش آنتن دهی شبکه مناسب نیست و شما نمی توانید صدای فرد مقابل را به وضوح بشنوید این کارآیی راحت و کاربردی می باشد .

 

دوربین (Camera) :

یک دوربین مگاپیکسل در گوشی موجود می باشد که رزولوشن های 864x1152 ، 640x480 ، 320x240 ، 176x148و 160x120 پیکسل و کیفیت های بسیار عالی ، خوب ، نرمال و اقتصادی را دارا می باشد . صدای عکس برداری می تواند خاموش شود . کیفیت عکس ها در روزهای آفتابی بیشتر است اما حتی در نور کم هم عکس ها قابل تحمل هستند .

کیفیت عکس ها در نور کم ، پایین می آید و این به علت استفاده از ماتریس CMOS در دوربین می باشد . شما قابلیت استفاده از قاب ها و افکت های مختلفی را در گوشی دارید . همچنین می توانید از سیستم عکس برداری متوالی با دو سرعت نرمال و سریع در سه حالت 6 ، 9 و 15 ثانیه عکس استفاده نمایید . همچنین شما قابلیت فیلم برداری در رزولوشن های 288x352 و 320x240 و 176x144 و 128x96 پیکسل را دارید .

 

image
         
image

 

شما دارای 4 کیفیت فیلم برداری نیز می باشید که کیفیت این فیلم ها برروی صفحه نمایش خوب است ، گوشی قابلیت ضبط با صدا و بی صدا را دارد و هیچ محدودیتی در مدت ضبط فیلم نخواهید داشت شاید این اولین باری است که کیفیت فیلم برداری در گوشی برروی رایانه تغییری نمی کند و خوب باقی می ماند .

 

اتصال به رایانه (Synchronization With PC) :

این اتصال و ارتباط از طریق بلوتوث و کابل امکان پذیر است و با استفاده از نرم افزار Easy Studio 2.0 کار شما راحت تر خواهد شد . به هر حال شما تغییرات بسیار زیادی  را در این منو نسبت به گوشی های قبلی مشاهده خواهید نمود . همچنین از برنامه ی Pim Manager برای ارتباط با رایانه جهت استفاده و کار با انواع لیست ها و اطلاعات موجود در گوشی می توانید استفاده نمایید .

در این گوشی از برنامه های ویرایشگر ملودی و تصویر به صورت جداگانه می توانید استفاده نمایید . برنامه ی File Manager نیز در گوشی موجود است که اطلاعات موجود در حافظه ی گوشی و انتقال آن ها را گزارش می دهد .

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال گوشی خوب و عالی است و زنگ 64 تن پلی فونیک آن دارای صدای بلندی می باشد که تقریباً بیشترین صدا را ما بین گوشی های امروزی دارد و در همه شرایط شنیده می شود . قدرت ویبره ی گوشی کمی بیشتر از متوسط است .  از نقایص گوشی ، عدم وجود شماره گیری صوتی و عدم امکان قراردادن Mp3 به عنوان زنگ پیام و یا زنگ بیداری و یا زنگ رویدادهای Organizer می باشد . تفاوت بسیار زیادی مابین این گوشی و D500 نبوده و حتی در بعضی کارآیی ها مثل فیلم برداری از کیفیت بهتری برخوردار است . در حالت کلی نبود اینفرارد در گوشی یک نقص محسوب می شود ولی به هر حال این گوشی در بازار بدون رقیب است . البته در برخی موارد محصولات موتورولا ، الخصوص V3 از کیفیت طراحی بالاتری برخوردار است .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)