Samsung E610

سامسونگ ، کارائی های موجود در گوشی را به گوشی دیگر انتقال می دهد ، به خصوص سخت افزار ، صفحه نمایش ها و زنگ پلی فونیک در گوشی ها مشترک می باشد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung E610

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی موبایل

-     -  هندزفری

-     - راهنمای مصرف کننده

-     - شارژر

 

سامسونگ ، کارائی های موجود در گوشی را به گوشی دیگر انتقال می دهد ، به خصوص سخت افزار ، صفحه نمایش ها و زنگ پلی فونیک در گوشی ها مشترک می باشد . تنها بخش هائی از نرم افزار گوشی ارتقاء می یابد . E610 یک گوشی متعلق به سری مدگرایانه است ، در نظر اول گوشی شباهت زیادی با گوشی های مدرن دارد و بسیار شبیه به گوشی های E710 و X610 به نظر می آید .

 

image
 

 

اما نکته ی مهم این است که طراحی گوشی نسبت به دیگر تولیدات سامسونگ بسیار غیر معمول است . قاب گوشی در 4 رنگ متفاوت موجود است . پلاستیک استفاده شده در گوشی حالت لاستیکی و خوشایندی ، شبیه به گوشی های موتورلا V300 و E398 دارد .  ترکیب دو رنگ در گوشی جلوه ی بسیار زیبائی به آن داده است و نشان می دهد که شرکت ، دقت و هزینه ی فراوانی را صرف طراحی گوشی نموده است . گوشی E610 از لحاظ طراحی یکی از بهترین ها در میان گوشی های رده ی متوسط می باشد .

 

image

 

ابعاد گوشی 85x49.5x19.8 میلی متر است ، که حقیقتاً عرض و اندازه ی کافی و مناسبی می باشد . گوشی برای نگه داشته شدن در دست مناسب و قابل استفاده برای خانم ها و آقایان می باشد . وزن گوشی 84 گرم بوده که برای این کلاس عادی است .

صفحه نمایش بیرونی گوشی 65000 رنگ را پشتیبانی کرده و از نوع TFT می باشد ، همچنین دارای رزولوشن 96x128 پیکسل است . شما قادر به تنظیم کنتراست گوشی بوده و تصاویر پس زمینه ی زیبائی را می توانید استفاده نمائید . زمانی که فردی تماس می گیرد علاوه بر نمایش شماره تلفن آن فرد ، تصویر او بر صفحه نمایش بیرونی نقش می بندد . صفحه نمایش در مقابل نور خورشید رنگ می بازد ولی نوشته ها باقی خواهند ماند و تصاویر بدون مشکل پخش می گردند .

 

image

 

image

 

 

یک دوربین VGA به همراه فلاش نیز در بالای صفحه نمایش بیرونی قرار گرفته است ، همچنین چراغ چشمک زن آنتن دهی نیز با 7 رنگ قابل مشاهده بر روی گوشی می باشد . محل اتصال هندزفری به دستگاه در سمت چپ گوشی مشاهده می گردد ، در همین سمت ، دکمه ی دوگانه ی تنظیم صدا قرار گرفته است ، در صورتی که در مدت زمان زیاد آن را فشا ردهید فلاش گوشی به صورت چراغ ، فعال می گردد .

دکمه ی فعال سازی دوربین نیز در کناره ی سمت راست گوشی قرار گرفته است ، و با وجود آن دوربین گوشی در حالت بسته نیز کار خواهد نمود. پورت اینفرارد هم در کنار گوشی قرار گرفته و حلقه ی اتصال گردنبند ( بند گردنی ) نیز در بالای گوشی می باشد .

محل اتصال گوشی به سیستم در پائین گوشی بوده و شباهت زیادی به تولیدات قبلی سامسونگ دارد . گوشی به راحتی با یک دست باز می شود و در میان رنگ سیاه گوشی دکمه های خاکستری و نقره ای گوشی وجود دارند .

صفحه نمایش داخلی گوشی ، دارای رزولوشن 220x176 پیکسل ، با قابلیت نشان دادن 262000 رنگ می باشد و در حال حاضر هیچ رقیبی نتوانسته رنگ و شفافیتی شبیه به این گوشی را ایجاد نماید . شاید شفافیت گوشی کمی شبیه به V620 موتورولا  باشد .

 

image

 

image
 

 

شما همچنین قابلیت تنظیم اندازه ی فونت گوشی را دارا می باشید ، که در سه سایز موجود است . اگر سایز و اندازه ی فونت ها تا حد زیادی کوچک شود به همین نسبت زیبا می شود .

 

image
         
image

 

صفحه کلید گوشی نیز بسیار راحت بوده و دکمه های گوشی بزرگ می باشند و کار با آن ها نیز راحت و ساده خواهد بود . در واقع  چیدمان مناسب و خوب دکمه های گوشی ، کار را با آن راحت کرده است . نور پس زمینه ی صفحه کلید نیز بسیار زیبا بوده و باعث می شود نوشته ها به راحتی در هر شرایطی خوانده شوند . البته گاهی اوقات در نور شدید خورشید به مشکل بر می خورید .

باتری دستگاه پشت گوشی قرار گرفته است . باتری گوشی از نوع Li – Ion با گنجایش 720mAh می باشد ، که بنابر گفته ی سازنده ، تا 220 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه کار خواهد نمود . در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی2 تا 3 روز با 1 ساعت صحبت و 20 دقیقه کار با دیگر کارائی های دیگر روشن باقی ماند ، البته در برخی از کشورها در بسته ی خریداری شده باتری با گنجایش 1000mAh می باشد ، که خیلی متفاوت است .

 

منوها ( Menu ) :

منوی اصلی و تمامی زیر منوها دارای کدهای دسترسی سریع می باشند . سه روش برای نشان داده شدن منوها در مقابل شما می باشد ؛ اول اینکه آیکن ها به صورت تک تک روی صفحه نمایش نشان داده می شوند ، دوم اینکه به صورت لیست سه تائی در صفحه نشان داده می شوند و راه حل سوم نشان داده شدن آیکن ها به صورت ماتریس 3 × 3 در صفحه نمایش است ، ولی تمامی منوها و زیر منوها به صورت لیست های عادی نشان داده می شوند .

 

image
         
image

 

دکمه های جهت دار ، نیز جهت دسترسی به آیتم های متفاوت به شما کمک خواهند نمود ، با حرکت به سمت چپ وارد Message و با حرکت به سمت راست وارد انتخاب آهنگ گوشی و با حرکت به پائین وارد ضبط صوت و با حرکت به بالا وارد منوی دوربین شوید ، در صورتی که وارد زیر منوها شده باشید حرکت دکمه ی جهت دار به سمت چپ ، شما را وارد قسمت قبلی خواهد نمود .

 

دفترچه تلفن ( PhoneBook ) :

با فشار دادن دکمه ی چند منظوره ی سمت راست می توانید بدون وارد شدن به منوی اصلی وارد این قسمت شوید و اولین آیتمی که با آن روبرو خواهید شد ، جستجوگر نام می باشد "Search For a Name" ، گوشی قابلیت نشان دادن شماره درون سیم کارت گوشی را به طور همزمان دارد . شما می توانید برای هر فرد 5 شماره تلفن به همراه یک نوشته و آدرس اینترنتی او را ذخیره نمائید و در مجموع قابلیت ذخیره ی 2000 شماره را در گوشی خواهید داشت .

 

image
         
image

 

نام ها به راحتی در گوشی نشان داده می شوند و شما قادر به مشاهده ی شماره ها نیز می باشید ، و از همان جا می توانید مستقیماً شماره گیری خود را آغاز نمائید . 8 شماره نیز به تلفن های ضروری اختصاص  دارد که می توانید از آن ها جهت شماره گیری سریع استفاده نمائید . گوشی دارای سیستم جدید شماره گیری از طریق تصویر نیز می باشد ، که شما به تصاویر هر شماره ای را می توانید نسبت دهید ، که با انتخاب تصویر ، شماره گیری آغاز می گردد . همچنین گوشی امکان قرار دادن زنگ مخصوص و تصویر و زنگ SMS مخصوص را برای 10 گروه قابل ویرایش موجود در گوشی ، دارا می باشد .

 
پیام ها ( Message ) :

گوشی شما پیام های EMS را نیز پشتیبانی می کند و همچنین قابلیت مشاهده ی پیام های پیوسته تا 918 کاراکتر را دارا می باشید . همچنین دارای 22 تصویر و 24 انیمیشن کوچک جهت استفاده در EMS هستید و می توانید ملودی هائی را نیز به پیام های خود بیافزائید . حافظه ی داخلی گوشی گنجایش ذخیره ی 200 پیام را علاوه بر سیم کارت در خود دارد ، همچنین این گوشی MMS را نیز پشتیبانی می نماید . 

 

اطلاعات تماس ها ( Call Logs ) :

همه چیز ساده و عادی بوده و مشتمل بر سه لیست 20 تائی از تماس های Missed Call , In Coming , Out Going می باشد ، مدت زمان کل تماس های وارد شده و تماس های شماره گیری شده نیز به طور جداگانه در گوشی موجود است .

 

صدا ها ( Sound ) :

گوشی دارای زنگ 64 تن پلی فونیک می باشد ، که از کیفیت مناسبی برخوردار است ، همچنین حالت های مختلفی برای نحوه ی زنگ زدن گوشی در آن موجود بوده که در این قسمت قابل تنظیم است ، مانند ؛ حالت زنگ ، ویبره و یا ویبره و زنگ ، بقیه ی کارائی های موجود ، استاندارد و عادی بوده و همچنین قادر به تنظیم زنگ SMS , MMS گوشی و یا فعال سازی هشدار دهنده ی صوتی ، گذر زمان که هر دقیقه بوق می زند نیز می باشید .

 

تنظیمات ( Setting ) :

علاوه بر قابلیت تنظیم خوشامدگوئی ، گوشی شما قادر به تنظیمات جذاب صفحه ی نمایش نیز می باشد ، شما قابلیت تنظیم انیمیشن به عنوان تصویر پس زمینه را خواهید داشت ، همچنین قادر به تنظیم اندازه و رنگ فونت نوشته ها در حالت استندبای نیز می باشید .  

 

image
         
image

 

 

نور پس زمینه ی گوشی نیز قابل تنظیم برای مدت زمان خاصی از 15 ثانیه تا 10 دقیقه می باشد که برای آن هائی که با تلفن خود بازی می کنند بسیار مفید است و دیگر احتیاجی به فشردن مجدد یک کلید برای فعال شدن نور پس زمینه نمی باشد .

 

 Organizer :

شما قابلیت ذخیره ی یک یا چند پیام 40 کاراکتری را برای هر روز دارید ، که دیگر دارای پوشه های مختلفی نبوده و مستقیماً برای روز و تاریخ مورد نظر اختصاص داده می شود ، تقویم دستگاه نیز ماهی که در آن هستید را به طور روزانه به شما نشان می دهد .

 

image

 

در این قسمت می توانید از مزایای برنامه هائی چون ساعت جهانی ، ماشین حساب و برنامه ی تبدیل واحد بهره مند گردید .

 

Alarm Clock :

زنگ بیداری گوشی قابل تنظیم برای روزهای مشخصی از هفته است ، و در صورت خاموش بودن گوشی به طور خودکار شروع به زنگ زدن می کند .

از مزایای استفاده از To do List (لیست انجام وظایف) نیز با قابلیت تنظیم اهمیت کارها و مدت هر یک ، بهره مند خواهید شد .

گوشی مجهز به یک ضبط صوت Dictaphone می باشد که به شما اجازه ذخیره ی 5 فایل 30 ثانیه ای صوتی را می دهد و حداکثر حجم حافظه ی اختصاص داده شده به این قسمت 100 کیلوبایت می باشد .

 

تنظیمات شبکه ( Net Work Service ) :

تمامی تنظیمات مربوط به شبکه در این بخش بوده و بدون هیچ سختی قابل تنظیم می باشد ، گوشی قابلیت پشتیبانی سه باند را دارا بوده که باند سوم به صورت دستی تنظیم می گردد . ( GSM1900)

 

جعبه ی سرگرمی ( Fun Box ) :

Wap Browser ویرایش 1.2.1 در این قسمت موجود می باشد ، همچنین گوشی مجهز به GPRS 4+2 است . تمامی تصاویر ، عکس ها و ملودی های دانلود شده قابل ذخیره در پوشه ی جداگانه ی Sound,Image می باشند و در مجموع ، 716 کیلوبایت حافظه به این دو پوشه اختصاص داده شده است .

همچنین گوشی دارای 5 بازی به نام های  Bowling , UltimateGolf , MobileChess , Fun2Link , BubblesMile می باشد . مقدار حافظه ی اختصاص داده شده به بازی ها 512 کیلوبایت می باشد .

 

دوربین ( Camera ) :

گوشی مجهز به یک دوربین VGA می باشد ، اولین تغییر موجود در گوشی این است که کار با دوربین گوشی راحت تر گردیده است و با وجود دکمه ی کناری گوشی دیگر لزومی به ورود از طریق منوها نمی باشد . در قسمت زیر منوی عکسبرداری Shooting Mode شما قابلیت تنظیم کنتراست و بزرگنمائی تا 8 درجه را خواهید داشت و همچنین می توانید رزولوشن تصاویر را تغییر داده و از تایمر گوشی نیز جهت عکسبرداری استفاده نمائید . همچنین دارای قاب ها و افکت های مختلفی نیز بوده و از عکسبرداری متوالی با دو سرعت و در سه نوع 6 ، 9 و 15 عکس بهره می جوئید .

 

image
         
image

 

دوربین گوشی دارای رزولوشن های 640x480 VGA ، 240x320 QVGA  ، 120x160  QQVGA و 120x176 موبایل پیکسل همچنین دارای کیفیت های بسیار عالی (Super Finen)، عادی (Fine)، نرمال (Normal) و اقتصادی (Economy) می باشد و 4 مگابایت به این قسمت اختصاص داده شده است و یک تصویر با کیفیت متوسط حدود 30 تا 40 کیلوبایت فضا اشغال می نماید .  شما قادر خواهید بود تصاویر را در آلبوم گوشی مشاهده نموده و یا اینکه که آن ها را به رایانه منتقل نمائید . در کنار این ها ، دوربین اجازه ی فیلمبرداری کلیپ های 30 ثانیه ای با صدا تا حد 2 مگابایت را به شما می دهد ولی این فیلم ها نه از طریق اینفرارد و نه نرم افزار قابل ارسال به کامپیوتر نمی باشند ، کیفیت فیلم ها در حد یک کار اضافه و جدید ، مناسب است .

 

و در نهایت :

این گوشی چه از لحاظ کارائی ها و از لحاظ صفحه نمایش ، کیفیت رنگ و طراحی نیز از موقعیت مناسبی برخوردار می باشد و در حقیقت ، در حال حاضر جای E710 را در بازار با قیمت مناسبی گرفته و جزء گروه گوشی های مدگرایانه قرار گرفته است . 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)