Samsung C230

اگر گوشی سامسونگ X140 به همراه رادیو FM را دیده باشید ، خواهید فهمید که شرکت ، C230 را کاملاً شبیه به X140 به بازارعرضه نموده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  Samsung C230
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

  _ گوشی موبایل

  _ راهنمای مصرف کننده

  _ هندزفی استریو

  _ شارژر

 

image

 

اگر گوشی سامسونگ X140 به همراه رادیو FM را دیده باشید ، خواهید فهمید که شرکت ، C230 را کاملاً شبیه به X140 به بازارعرضه نموده است . در همان زمان رقبای سامسونگ گوشی هایی استریو را به بازار عرضه می نمودند مانند LG – B2000 و شاید در آن زمان ایجاد شاخه ای مثل C230 لازم بود . این مدل تقریباً در راستای E210 با کارآیی های قوی تر و صدای استریو به بازار عرضه گردید . برخلاف C210 این گوشی حالت شیشه ای داشته و از آن حالت پلاستیکی بیرون آمده است و این گوشی با قیمت بالاتری عرضه گردید که این مدل را کاملاً متمایز می نمود .

 

image
 

 

مهمترین مطلب در رابطه با گوشی ، صفحه نمایش آن می باشد که از نوع UFB و  65000 رنگ با رزولوشن 128x128 پیکسل می باشد و قابلیت نشان دادن 4 خط نوشته و 1 خط توضیحات را دارد . کیفیت صفحه نمایش گوشی مناسب است ، البته عکس ها و رنگ ها به وضوح صفحه های TFT نمی باشد ، گوشی قابل رقابت با موتورلا C380 می باشد ولی به پای C65 زیمنس نمی رسد . اگر چه در نور خورشید صفحه کم رنگ می شود ولی تصاویر قابل رویت می باشند .

 

image
 

 

کار با دکمه های جهت دار و دکمه های چند منظوره بسیار راحت و آسان است . دکمه های شماره گیری هم دارای اندازه ی متوسطی بوده و محل قرارگیری آن ها بسیار عالی می باشد و صفحه کلید گوشی دارای نور پس زمینه ی سبز می باشد که خیلی روشن است . همچنین دکمه ی تأیید (OK) در میان دکمه های جهت دار قرار گرفته است .

 

image

 

باتری گوشی نیز از نوع Li- Ion بوده و گنجایش mAh 800 را دارد و بنابر گفته سازنده با 150 ساعت در حالت استندبای و  یا 3 ساعت در حالت مکالمه گوشی را روشن نگه می دارد . در یکی از آزمایشات انجام شده ، گوشی 4 روز با 40 دقیقه صحبت و 15 دقیقه  کار با دیگر کارآیی های گوشی به کار خود ادامه داد . شارژ کامل باتری دستگاه یک ساعت و نیم به طول می انجامد .

 

منوها (Menu) :

در این قسمت دو روش برای نشان دادن منوهای اصلی وجود دارد یکی حالت لیست عمودی که هر کارآیی را با انیمیشن مربوط ، روی صفحه ، نشان می دهد و حالت بعدی ؛ حالت ماتریسی می باشد که یک ماتریس 3x3 را به شما نشان داده و دکمه های حرکتی به راحتی مابین آن ها حرکت خواهند نمود .

 

image
         
image

 
دفترچه تلفن (Phone book) :

شما گنجایش ذخیره 1000 شماره تلفن را در گوشی خود دارید و قابلیت ذخیره 3 شماره به همراه آدرس ایمیل را برای هر فرد خواهید داشت ، نام های ذخیره شده را می توانید به گروه های تماس نسبت دهید که می توانند دارای آیکن های شخصی و زنگ های مخصوص به خود باشند . همچنین قابلیت ذخیره 8 تلفن ضروری را در اعداد 2تا9 خواهید داشت .

 

پیام ها (Messages) :

تا حدود 200 پیام قابل ذخیره در حافظه گوشی می باشد همچنین گوشی پیام های EMS را نیز پشتیبانی می کند و در نتیجه مجموعه های جالبی متشکل از عکس ، آیکن ، تصویر ، انیمیشن و ملودی ، قابل ارسال از طریق این سیستم در گوشی موجود می باشد .

 

image

 

گوشی سیستم T9 را پشتیبانی کرده و بقیه کارآیی های این قسمت استاندارد می باشد ، همچنین گوشی پیام های MMS را نیز پشتیبانی می کند و Kb 700 را نیز به این قسمت اختصاص داده است .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . با همه ی شماره ها ، تاریخ و زمان آن ها نیز ذخیره می گردد و شماره های جدید دوباره نوشته نشده و با تاریخ و زمان جدید به بالای لیست منتقل می گردند .

 

image

 
 صداها (Sounds) :

در این بخش شما قادر به انتخاب یک زنگ مناسب برای گوشی می باشید و همچنین می توانید نحوه ی زنگ خوردن ، اعم از ویبره ، زنگ و یا ترکیب زنگ و ویبره را انتخاب نمایید . برنامه ی نشانگر صوتی گذر زمان از همین قسمت فعال می گردد که در حین مکالمه هر یک دقیقه بوق می زند .

 

image

 
تنظیمات گوشی (Phone Setting) :

شما از طریق این منو می توانید گوشی را بنابر سلیقه و دلخواه خود تنظیم نمایید ، می توانید زبان گوشی و تصویر پس زمینه ی گوشی را از میان 11 انیمیشن موجود در آن انتخاب نمایید ، همچنین کانتراست (Contrast) صفحه نمایش و تنظیمات امنیتی قابل تنظیم در این قسمت می باشد .

 

image

 

تنظیم كننده (Organizer) :

کارآیی های زیادی در این قسمت موجود می باشد تقویم گوشی قابلیت نشان دادن یک رویداد را در هر روز دارد و البته راه هایی هم برای افزایش این میزان در یک روز نیز وجود دارد . تقویم گوشی روزها را به طور ماهیانه نشان می دهد و روزهایی که دارای رویداد خاصی می باشند با رنگ دیگری ظاهر می شوند .

لیست انجام وظایف to – do- list نیز در گوشی موجود است که قابلیت افزودن دوره و اهمیت یک رویداد را نیز دارد . زنگ بیداری گوشی نیز قابل تنظیم برای یک بار زنگ خوردن و یا زنگ روزانه و یا روزهای کاری هفته می باشد ، همچنین گوشی مجهز به برنامه های ماشین حساب و تبدیل واحد نیز می باشد و زمان نیز از طریق برنامه ساعت جهانی World Time قابل تنظیم است .

 

ضبط صوت (Dicta Phone) :

قابلیت ذخیره 5 فایل صوتی ، هر یک به مدت 30 ثانیه را خواهید داشت و Kb 100 به این قسمت اختصاص داده شده است و این ضبط در حین مکالمه کارآیی ندارد !

 

تنظیمات شبکه (Net Work Service) :

تمامی تنظیمات مربوط به شبکه و اپراتور در این قسمت قرار گرفته است .

 

جعبه سرگرمی (Fun Box) :

از WAP Browser ویرایش 1.2.1 در این بخش بهره می جویید همچنین سه بازی Bubble Smile ، Fun 2Link و Mobile Chess در همین بخش قرار داده شده است . یادآوری این نکته در این قسمت لازم به نظر می رسد که ملودی های دانلود شده قابل تنظیم به عنوان زنگ گوشی نمی باشند .

 

image

 

رادیو (Radio) :

گوشی مجهز به رادیو با قابلیت ضبط 20 کانال FM می باشد که سیستم جستجوی گوشی هم ، به طور خودکار و هم به طور دستی قابل انجام می باشد .

 

image

 

رادیوی گوشی تنها زمانی که هندزفری دستگاه به آن متصل می باشد کار می کند و هندزفری به عنوان آنتن آن عمل می کند . همزمان با کارکردن رادیو شما می توانید از کارآیی های دیگر گوشی نیز استفاده نمایید و برای خاموش کردن رادیو مجدداً به منوی مخصوص آن وارد شده و یا این که هدست گوشی را از آن جدا نمایید .

 

image
         
image

 
و در نهایت :

گوشی دارای کیفیت مناسب برای اتصال و صحبت کردن می باشد و از صدای مناسب زنگ و ویبره ای با قدرت متوسط برخوردار می باشد و در مقایسه با دیگر گوشی ها مانند LG دارای قیمت بالاتری در ابتدا بود ، عملاً گوشی یک وسیله خوب برای مردم عادی و دانش آموزان و آن هایی که بیشتر بیرون از خانه هستند ، می باشد و می توان گفت افرادی هم که به شنیدن رادیو علاقه دارند از داشتن این گوشی راضی خواهند بود .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)