Samsung C100

به هر حال سامسونگ یکی از سرکردگان گروه موبایل های گران قیمت می باشد و این که یک گوشی را با قیمتی بالا به بازار عرضه می نماید ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung C100
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

 _ گوشی موبایل

 _ باتری

 _ شارژر

 _ راهنمای مصرف کننده

 

به هر حال سامسونگ یکی از سرکردگان گروه موبایل های گران قیمت می باشد و این که یک گوشی را با قیمتی بالا به بازار عرضه می نماید ، چیز عجیبی نیست . البته این شرکت مدل های فراوانی را نیز در رده ها و کلاس های میانی و ارزان قیمت به بازار عرضه نموده است که البته در زمان خودشان این گوشی ها بسیار موفق و پرجاذبه بوده اند ولی در حال حاضر دیگر تقریباً از رده خارج شده اند . سامسونگ برای آن که موقعیت خود را تقویت کند . باید یک گوشی با حداکثر امکانات ممکن و تجهیز شده با فناوری های زیادی را در کلاس میانی تولید می نمود تا هیچ رقیبی نتواند با آن به مبارزه بپردازد و توجه مشتریان را از رقبای خود به گوشی جدید جلب نماید .

 

image

 

و مثل همیشه شرکت یک گوشی با قیمتی مناسب و قیافه ای ساده و با کلاس را به بازار عرضه نمود که در ابتدا تنها رنگ نقره ای آن موجود بود ولی پس از مدتی رنگ های دیگر آن نیز به بازار وارد گردید . شکل خارجی گوشی تا حد فراوانی غیرمعمول بود ، دور تا دور و لبه های گوشی در حالت بالاتری نسبت به صفحه کلید قرار گرفته بود ولی کلیدها داخل عمق میانی دستگاه قرار داده شده بودند که البته هنگام استفاده مشکلی با لبه ی بلندتر پیدا نمی کردند . جنس کلیدها هم از پلاستیک بود و از اندازه ی مناسبی نیز برخوردار بودند . صفحه کلید کاملاً راحت بود و دارای نور پس زمینه ی آبی بوده و نوشته های روی دکمه ها در بعضی شرایط به خوبی خوانا نبود.

صفحه نمایش گوشی ، بالای صفحه کلید می باشد که زیاد بزرگ نیست ولی دارای رزولوشن 128x128 پیکسل می باشد که قابلیت نشان دادن 5 خط نوشته و یک خط توضیحات را دارد . این دستگاه مجهز به صفحه نمایش UFB می باشد که در نور مستقیم خورشید به طور کامل دیده نمی شود و 65000 رنگ را پشتیبانی می کند . عکس ها چندان تر و تازه و با جلوه نمی باشند و نسبت به دیگر گوشی های تاشوی سامسونگ از ضعف زیادی برخوردار می باشند البته فراموش نکنیم که این یک گوشی کلاس متوسط است و در دوره ی خود دارای رقیب نبود .

 

image
 

 

مطمئناً اولین باری که گوشی را در دست بگیرید ضخامت کم آن ، شما را متعجب خواهد ساخت ، شما یک گوشی تنها با ضخامت 17 میلیمتر در دست خواهید داشت . شاید یک دلیل این ضخامت کم باتری های Li – Ion آن می باشد که دارای گنجایش mAh 800 است و بنابر گفته ی شرکت سازنده ، می تواند گوشی را تا 145 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت حرف زدن روشن نگه دارد ، در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 4 روز ، روزانه با 15 دقیقه صحبت و 15 دقیقه کار با دیگر کارآیی های گوشی کار نموده است . اندازه ی گوشی نیز مناسب بوده و دارای ابعاد 111x45x17 میلی متر می باشد و وزن گوشی 76 گرم است و می توانید آن را در هر یک از جیب های خود قرار دهید .

یک کلید دو تایی برای تنظیم حجم صدا نیز در سمت چپ گوشی قرار گرفته است و فرستنده ی مادون قرمز (Infrared) نیز در همین سمت گوشی قرار گرفته است که البته وجود مادون قرمز (Infrared) خیلی در این کلاس گوشی لازم نبوده و تنها به جهت بالا بردن کیفیت گوشی در آن قرار داده شده است .

 

منوها (Menu) :

گوشی دارای منوهای استانداردی شبیه به دیگر گوشی های سامسونگ می باشد ولی آیتم های منوی آن به صورت انیمیشن های سه بعدی می باشد و وقتی که شما به یک منو وارد می شوید تنها یک تصویر متحرک نخواهید دید ؛ بلکه یک تصویر زنده سه بعدی در حال حرکت و زیبا را مشاهده خواهید نمود به عنوان مثال یک تصویر گل بسیار زنده .

سامسونگ اولین سازنده گوشی می باشد که شروع به تولید انبوه گوشی هایی با چنین منوهایی را نمود ، البته حواستان باشد که  عکس های سه بعدی را با کارآیی های سه بعدی اشتباه نگیرید ، این دو ، دارای دو تکنولوژی متفاوت می باشد .

 

image
 

 

البته شما می توانید این منوها را به حالت عادی منوها برگردانید و آن ها را در همان لیست های عادی مشاهده نمایید .

 

image

 

لیست زیر منوها نیز در پشت منوهای منوی اصلی مخفی گردیده است و اگر کارآیی های گوشی را بنگرید درخواهید یافت که شباهت کاملی را با منوها و ساختار گوشی S100 دارد . گوشی دارای Java و 8 GPRS است و البته MMS را پشتیبانی نمی کند . گوشی دارای زنگ های 40 تن پلی فونیک می باشد همچنین مجموعه ی جدیدی از عکس های پس زمینه ی جدید و زنگ های جدید در گوشی موجود است که اگر کمی هم واقع گرا باشیم گوشی کارآیی های بسیار زیادی را دارا می باشد .

 

دفترچه تلفن (Phone book) :

شما می توانید تا 500 شماره تلفن را در گوشی ذخیره نمایید و برای هر فرد 3 شماره ، خانه ، محل کار و موبایل قابل ذخیره شدن به همراه آدرس ایمیل می باشد . همچنین شما می توانید تماس ها را در گروه های تماس تقسیم نمایید و می توانید زنگ به خصوصی را نیز برای هر فرد قرار داده یک آیکن هم برای گروه می توانید تنظیم نمایید .

لیست کلی تماس های حافظه ی گوشی و سیم کارت با هم نشان داده می شود و شما می توانید در دستگاه توسط اسم فرد جستجو نمایید و مکانیسم جستجوی شماره ها بر حسب نام به صورت حرف به حرف می باشد ، یعنی شما حرف اول را تایپ می کنید و لیستی را نشان می دهد و در حرف دوم لیست محدودتر شده و همین طور ادامه می یابد .

 

پیام ها (Messages) :

شما قابلیت نگه داری 50 پیام را در حافظه گوشی دارید و همچنین گوشی EMS را پشتیبانی می کند . شما مجموعه ای بسیار زیبایی را از آیکن ها در گوشی خواهید داشت و ملودی های گوشی منحصر به فرد است .

 

image

 

همچنین یک سری شکلک های غیرمعمول نیز در گوشی موجود می باشد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . یک نکته مثبت این که شماره های تکراری در لیست ها تکرار نخواهد شد و بر اساس آخرین تماس ذخیره می گردد .

 

زنگ ها (Tone) :

شما زنگ های مختلفی را می توانید برای گوشی تنظیم نمایید و قدرت انتخاب بالاست ، شما از میان 6 زنگ ، 8 صدای حیوان ، 31 ملودی می توانید زنگ خود را انتخاب نمایید به هر حالت گوشی دارای زنگ های پلی فونیک بوده و از قدرت صوتی بالایی برخوردار می باشد .

در این گوشی شما قابلیت ساختن پروفایل ها و استفاده از آن ها را ندارید ولی می توانید زنگ های گوشی را تنظیم نمایید ، مثلاً تنها چراغ یا ملودی یا ویبره و یا ویبره _ ملودی همچنین قابلیت فعال نمودن بوق زمان را نیز دارید که هر یک دقیقه بوق می زند تا حواستان به حرف زدن مشغول نگردد .

 

تنظیمات (Settings) :

شما در این قسمت می توانید کاملاً گوشی خود را تنظیم نمایید ، می توانید زبان ها ، تصاویر پس زمینه (انیمیشن) و صدای بوق صفحه کلید و... ، صفحه نمایش و تنظیمات امنیتی را در این قسمت تغییر و تنظیم نمایید .

 

image
         
image
 

 
تنظیم كننده (Organizer) :

کارآیی های فراوانی در این بخش قرار گرفته است که اولین آن ها تقویم گوشی می باشد و برای هر روز می توانید یک رویداد را اضافه نمایید و برای روزهای دیگر باید نوشته هایی را قرار دهید .

شما روزهایی را که د رآن رویدادی را ذخیره نموده اید به صورت پررنگ مشاهده خواهید نمود ، یک لیست انجام وظایف نیز در گوشی موجود است که از تقویم هم کمک می گیرد و این بخش به شما اجازه ی نوشتن کارهای روزانه و حدود زمانی انجام آن ها را می دهد و همچنین می توانید اهمیت آن ها را نیز مشخص نمایید .

 

ساعت بیداری (Alarm Clock) :

شما می توانید زنگ دستگاه را تنظیم نمایید تا در زمانی مشخص زنگ خورده و می تواند این زنگ روزانه و هفتگی و یا در روزهای مشخصی از هفته تنظیم گردد .

شما در گوشی دارای ماشین حساب و تبدیل واحد می باشید ، همچنین ساعت و تاریخ گوشی را نیز در این قسمت می توانید تنظیم نمایید .

 

Network Service:

تمامی تنظیمات مربوط به شبکه در این قسمت موجود است .

 

جعبه سرگرمی (Fun Box) :

این قسمت به شما اجازه کار با گوشی به عنوان صفحه ی اینترنتی WAP را می دهد و همچنین 2 بازی از پیش نصب شده نیز در گوشی موجود می باشد .

 

image
         
image
 

 
و در نهایت :

این گوشی دارای کیفیت عالی بوده و شما در آن مشکلی به خصوص در ارتباطات نخواهید داشت ، صداهای گوشی نیز بسیار بالا می باشد و زنگ های 40 تن پلی فونیک گوشی نیز بلند است و حتی زمانی که گوشی درون جیب می باشد شنیده  می شود البته شاید در جای شلوغ شنیده نشده و ویبره ی گوشی به داد شما برسد .

یکی از مزیت های دیگر گوشی ، باتری Li – Ion گوشی است که وزن آن را کاهش داده و اجازه کار بیشتری را با گوشی می دهد حتی اگر خیلی با آن صحبت نکنید می توانید تا 5 روز آن را استفاده نمایید .

در مجموع نکته ی منفی در گوشی موجود نبوده و این گوشی تبدیل به یک تولید موفق سامسونگ گردیده است .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۲/۱۳
واقعا گوشکوبی به تمام معنا از طبقه 7 افتاد پایین هیچیش نشد