Samsung X300

با گذشت زمان ، سامسونگ نیز سعی بر پیشرفت خطوط تولید خود داشت و تلاش نمود طراحی های خود را با طراحی گوشی E700 مطابقت دهد و همچنین...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung X300

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     - گوشی موبایل

-     - باتری

-     - شارژر

-     - راهنمای مصرف کننده

-     - هدست استریو

 

با گذشت زمان ، سامسونگ نیز سعی بر پیشرفت خطوط تولید خود داشت و تلاش نمود طراحی های خود را با طراحی گوشی E700 مطابقت دهد و همچنین بازار گوشی های با رده ی پائین تر را نیز به نحوی از دست ندهد و گوشی X300 دقیقاً متعلق به همین سیاست می باشد ؛ به عنوان مثال : اندازه و جنس استفاده شده در این گوشی ، شباهت های زیادی را به E700 دارد و البته در مواردی نیز متفاوت می باشد .

اندازه ی گوشی به طور دقیق و مناسبی طراحی گردیده است که کاملاً در دست شما جای می گیرد و برای هر دو گروه مردان و زنان راحت و قابل استفاده می باشد . اندازه و قطر این گوشی استاندارد بوده و شباهت فراوانی به دیگر گوشی های سامسونگ دارد .

وزن گوشی نیز در شرایط استانداردی قرار گرفته است و گوشی کاملاً به رنگ سیاه ، رنگ آمیزی و به بازار عرضه گردیده است . قاب قسمت وسط شیشه ای می باشد ، و اطراف خود گوشی نیز دارای رنگ یکپارچه سیاه می باشد که در قیمت گوشی هم موثر است و در واقع استفاده از یک نوع رنگ در گوشی نیز یک راه حل مناسبی برای کاهش قیمت گوشی می باشد .

صفحه نمایش بیرونی گوشی نیز با رنگ بدنه ی گوشی همخوانی دارد که یک نوع حالت برعکس سیاه و سفید است ، یعنی نوشته های آن سفید می باشد و صفحه نمایش سیاه است و همواره نیز روشن می باشد ، علاوه بر نشانگر باتری و آنتن دهی ؛ تاریخ و زمان نیز برای این صفحه قابل رؤیت می باشد . نور پس زمینه ی صفحه نمایش با فشردن دکمه های تنظیم حجم صدا فعال می گردد ، در سمت چپ علاوه بر این ها محل پورت اینفرارد را نیز مشاهده خواهید نمود و یک محل اتصال به صورت mini USB  در سمت چپ گوشی قرار گرفته است .

 

image
 

 

image
 

 

image
 

 

این گوشی به راحتی توسط یک دست باز می شود . صفحه نمایش داخلی گوشی از رزولوشن 128x160 پیکسل بهره مند می باشد (28x34 میلی متر) ، صفحه نمایش گوشی یک درجه پایین تر از آخرین نوع صفحه نمایشگر ارائه شده توسط سامسونگ می باشد و از نوع TFT  با قابلیت نمایش 65000 رنگ می باشد ، به علت وجود این صفحه نمایش تصویر بسیار عالی بوده و رنگ ها واضح هستند . صفحه نمایش در مقابل نور مستقیم خورشید کم رنگ می گردد ولی نوشته های آن خوانا باقی می مانند . صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 5 خط نوشته و 3 خط توضیحات را دارد ، به علت رزولوشن پائین گوشی طراحان می بایست از فونت های بزرگتری استفاده کنند ، و این باعث می شود که گوشی در هر شرایطی خوانا باقی بماند .

 

image

 

image
 

 

 صفحه کلید گوشی از دکمه های پلاستیکی ساخته شده ، که دارای ابعاد متوسطی می باشد و برای خیلی از افراد ، کوچک به نظر می آید و خلاصه ی کلام اینکه طرح و زیبا شناختی گوشی در حد متوسط است . نور پس زمینه ی صفحه کلید گوشی نیز آبی می باشد و در شرایط مختلف نوشته ها بر روی دکمه ها قابل مشاهده می باشد .

 

image

 

باتری گوشی که نقش قاب پشتی گوشی را ایفا می کند ، محکم بوده و کمی لقی دارد ولی فضای خالی ایجاد نمی شود . این باتری از نوع Li – Ion بوده و گنجایش 800mAh را دارد ، بنا بر گفته ی شرکت سازنده ، 300 ساعت در حالت استندبای و 6.5 ساعت در حال صحبت ، گوشی را روشن باقی می دارد . در یکی از آزمایشات انجام شده ، این گوشی 3 روز با 1 ساعت صحبت و با 20 دقیقه کار با دیگر کارائی ها به کار خود ادامه داد . شارژ کامل دستکاه یک ساعت و نیم به طول می انجامد .

 
منوها ( Menu )  :

منو ها و شکل و شمایل آن ها شبیه به مدل های جدید می باشد ، البته اگر دقیق تر بنگرید شاید تفاوت هائی را مشاهده نمائید . منوی اصلی نیز به صورت ماتریسی 3x3 می باشد که تمامی آیکن های آن نیز دارای کدهای دسترسی سریع می باشند .

 

image

 

دفترچه تلفن ( Phone Book ) :

در این قسمت شما قابلیت ذخیره ی 500 نام را خواهید داشت و برای هر نام می توانید هر تعداد شماره تلفن را ذخیره نمائید و همچنین شما دارای 10 گروه می باشید که این نام ها و تماس ها را می توانید به هر یک از این گروه ها نسبت داده و برای آن زنگ مخصوصی را انتخاب نمائید و همچنین می توانید یک تصویر را نیز برای هر فرد قرار دهید .

در لیست کلی گوشی شما قابلیت مشاهده ی شماره تلفن های موجود در سیم کارت و حافظه ی گوشی را مشترکاً خواهید داشت ، همچنین شما قابلیت جستجو بر حسب نام را در گوشی دارید .

 

image

 

پیام ها ( Messages ) :

در این بخش شما دارای منو های جداگانه ای برای پیام های SMS و MMS می باشید .

مجموعاً شما قادر به ذخیره ی 200 پیام کوتاه SMS در گوشی می باشید و همچنین از 9 پیام پیش فرض و قابل ویرایش ، برای استفاده برخوردار خواهید بود . گوشی شما پیام های EMS را نیز پشتیبانی می کند و قابلیت ارسال تصاویر ، ملودی ها و انیمیشن های کوتاهی را از این طریق خواهید داشت که نمونه هائی را هم در پوشه های جداگانه در گوشی دارید .

 

image
         
image

 

برای استفاده از سیستم MMS گوشی ، از سیستم گوشی های نسل قبلی بهره می جوئید . شما در کل می توانید به هر پیام  90MMSکیلوبایت اختصاص دهید ، به هر حال کار با این بخش نیز راحت و آسان خواهد بود و شما قابلیت ارسال تصاویر ، ملودی ها و پیام های ترکیبی را خواهید داشت .

 

اطلاعات تماس ها ( Call Records ) :

در این قسمت شما دارای دو لیست ، هر یک با گنجایش 20 ورودی جهت نگهداری آخرین تماس های از دست رفته Missed Call و تماس های برقرار شده می باشید . برای هر یک از تماس های وارد شده Incoming Call و تماس های شماره گیری شده Outgoing Call ؛ قادر به دیدن اطلاعات هر تماس به همراه تاریخ و زمان آن ها می باشید .

 

تنظیمات صوتی ( Sound Setting ) :

در گوشی شما دارای زنگ 40 تن پلی فونیک می باشید که دارای صدایی رسا ، بلند و بسیار خوب می باشد ، همچنین شما در این قسمت می توانید نحوه ی زنگ خوردن گوشی را نیز اعم از ویبره ، زنگ و ترکیب زنگ و ویبره انتخاب نمائید ، بقیه تنظیمات موجود در این قسمت استاندارد بوده و به عنوان مثال می توان از تنظیم زنگ MMS , SMS نام برد و همچنین قادر خواهید بود نشانگر صوتی گذشت زمان را نیز از این قسمت فعال سازید که در حین مکالمه با گذشت هر یک دقیقه بوق خواهد زد ، همچنین حالت ساکت یا Silence برای گوشی را می توانید در این قسمت انتخاب نمائید .

 

image
         
image

 

تنظیمات ( Settings ) :

در این قسمت شما قادر خواهید بود گوشی را بر حسب سلیقه ی خود تنظیم نمائید . علاوه بر تنظیم پیام خوش آمد گوئی می توانید کاغذ دیواری یا تصویر پس زمینه ی گوشی را نیز از میان 5 انیمیشن موجود در گوشی انتخاب نمائید ، و در کنار این ها می توانید مدت زمان نور پس زمینه ی صفحه نمایش را از بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه انتخاب نمائید ؛ این کارائی برای آن هائی که عادت به انجام بازی با گوشی دارند بسیار مفید است ، همچنین قسمت تنظیم روشنائی صفحه ی نمایش دارای 5 درجه می باشد .

 

image
         
image

 

Organizer :

شما در این قسمت می توانید نوشته هائی را ذخیره نمائید ، هر نوشته حداکثر می تواند شامل 40 کاراکتر باشد و برای هر رویداد و نوشته ای می توانید زنگی را اختصاص دهید . در هر روز شما قادر به ذخیره ی نامحدودی از این نوشته ها خواهید بود و می توانید تمامی این نوشته ها را به صورت یک جا مشاهده نمائید که البته برای این کار باید از کلیدهای جهت دار برای بالا و پائین رفتن میان رویدادها استفاده کنید .

 

image
         
image

 

همچنین شما در این قسمت از گوشی ، از برنامه ی ساعت جهانی World Time ، ماشین حساب Calculator ، برنامه ی تبدیل واحد Unit Converter ، کرونومتر Stop Watch و تایمر Count Down نیز می توانید بهره مند شوید .

 

image
         
image

 

زنگ بیداری گوشی قابل تنظیم برای روزهای مشخصی در هفته می باشد ، که در هنگام خاموش بودن گوشی نیز به صورت خودکار کار می کند . قسمت ضبط صدای گوشی قابلیت ذخیره ی فایل های صوتی به مدت 30 ثانیه را دارد و می توانید آن را در حین مکالمه نیز فعال نمائید ،  در مجموع شما قادر به ذخیره ی 5 فایل صوتی خواهید بود .

 

image

 

Network Service :

تمامی تنظیمات مربوط به شبکه از جمله دایورت و دیگر بخش های استاندارد در این قسمت قرار دارد .

 

جعبه ی سرگرمی ( Fun Box ) :

در این قسمت شما دارای WAP Browser 2.0 می باشید ، که با استفاده از آن می توانید عکس های رنگی را نیز مشاهده و دانلود نمائید ، تمامی تصاویر و عکس ها و ملودی ها نیز در پوشه های مجزا قابل ذخیره سازی می باشند ، که در مجموع ، کل حافظه نباید از 300 کیلوبایت فراتر گردد .

 

image

 

گوشی شما دارای 4 بازی  Bubble Smile , Fun 2 Link , Ultimate Golf و Mobile Chess می باشد ، 256  کیلو بایت از حافظه به کارائی های Java اختصاص داده شده است .

 

image

 

رادیو ( FM Radio ) :

گوشی در این قسمت می تواند 10 ایستگاه رادیوئی را ذخیره کند . رادیو ی گوشی می تواند به عنوان زنگ گوشی نیز تنظیم گردد و در ساعت مشخصی به صورت خودکار روشن شود .

 

image

 

و در نهایت :

گوشی از لحاظ قابلیت و کیفیت برقراری ارتباط دچار تغییر خاص نشده و کیفیت انتقال صدا واضح و بلند می باشد . صدای زنگ 40 تن پلی فونیک گوشی به اندازه ی کافی بلند است و این یکی از مزایای بزرگ گوشی می باشد ، کیفیت صدا نیز در حد بالائی بوده و قدرت ویبره ی گوشی نیز متوسط است . به طور کلی شاید به عنوان یکی از نقایص بزرگ گوشی ، عدم پشتیبانی MP3 را باید نام برد . ولی به هر حال گوشی بسیار خوش دست بوده و در عین حال دارای کارائی های خاصی نمی باشد ، و به درد یک استفاده ی معمولی و ساده می خورد که گوشی دارای برنامه های جانبی خاص و وسائل جانبی زیادی نمی باشد و تاکید سازندگان بر طراحی زیبا و بهینه ی گوشی بیشتر متمرکز بوده است .

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)