Samsung D600

سامسونگ در اکتبر 2004 ، D500 را به بازار ارائه کرد که تحول عجیبی را در بازار ایجاد نمود و خطوط تولید گوشی های کلاس متوسط و بالا را دچار تحول ساخت ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung   D600
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

 _ گوشی موبایل  

 _ باتری

 _ شارژر

 _ هدست با سیم  

 _ مچ بند

 _ کابل TV – Out

 _ کارت حافظه Trans Flash Memory

 _ راهنمای مصرف کننده

 _ هدست بلوتوث (که در بعضی کشورها در بسته موجود نمی باشد)

 

سامسونگ در اکتبر 2004 ، D500 را به بازار ارائه کرد که تحول عجیبی را در بازار ایجاد نمود و خطوط تولید گوشی های کلاس متوسط و بالا را دچار تحول ساخت . این گوشی ناگهان چندین نوآوری را در گوشی های سامسونگ به همراه داشت که از آن قبیل بلوتوث، دوربین 1.3مگاپیکسل ، حافظه ی بالا ، صفحه نمایش بدون رقیب و حالت لغزنده همچنین نرم افزار گوشی هم دچار تحولاتی گردیده است و شکل و شمایل آیکن ها و آیتم ها دچار پیشرفت زیادی گشته است .

به هر حال در آن دوره D500 یکی از بهترین گوشی ها و بدون هیچ رقیبی ، در رأس تولیدات این رده گوشی قرار گرفت و D600 نیز در ادامه همین گوشی به بازار عرضه شد . D600 در نمایشگاه Cebit 2005 به نمایش گذاشته شد و علاقمندان زیادی را به خود جلب نمود ، ظاهراً گوشی تنها دچار تحولاتی در وسایل جانبی و ارتقای کمّی کارایی شده است ، اما در اصل بخش اعظمی از نرم افزار گوشی نیز دچار تحول و پیشرفت گردیده است . به هر حال D500 یک لیست بلند برای کارآیی های جدید داشت که برای این گوشی کافی است تا تمام آن ها را ارتقاء دهیم و دوباره یک گوشی بدون رقیب در دست داشته باشیم و مطمئناً این محصول می تواند بازار کلاس خود را به قبضه درآورد .

 

image

 

D600 شباهت بسیار زیادی را با E630 دارد . وقتی عکس های این دو محصول را مقایسه می کنید به این شباهت پی خواهید برد البته E630 کمی زیبا تر و کوچک تر می باشد . اندازه ی این گوشی همانند D500 ، 96x46.5x21.5 بوده و وزن آن 99 گرم می باشد .

 

image

 

 

 

 

 

 
 

طراحی گوشی اگر چه زیبا و مناسب است ولی شباهت زیادی به دیگر گوشی های سامسونگ دارد و طراحی منحصر به فردی نمی باشد ، ولی طراحی آن کلاسیک است . بیشتر مردمی که چندان سر و کاری با انواع گوشی ها و بازار آن ندارند گوشی D600 را نیز به نام D500 می شناسند ، D600 چه از لحاظ شکل و شمایل و چه نوع باز شدن کاملاً شبیه به D500  است .

دو رنگ برای این گوشی در نظر گرفته شده که اولی تیره و سیاه و تیتانی بوده و دیگری روشن می باشد و جای انگشت روی هر دو می نشیند و البته اثر انگشتان در مدل سیاه رنگ کمتر جا می اندازد .

اولین تغییر این گوشی در ابعاد صفحه نمایش است که بزرگ تر شده ، در حالی که D500 دارای صفحه ی 30x38 میلی متر بود این گوشی دارای ابعاد 41x31 میلی متر می باشد و رزولوشن گوشی از 220x176 پیکسل به 320x240 ارتقاء یافته است که از  نوع TFT می باشد . گوشی همچنین قابلیت نمایش 262000 رنگ را دارد و تصاویر در آن واضح و مشخص دیده می شوند و رنگ ها به نحوی تغییر کرده است که عکس ها در صفحه نمایش از تمیزی و شفافیت زیادی برخوردار است و امروزه این گوشی یکی از بهترین های بازار می باشد که هیچ رقیبی هم ندارد .

نوشته ها به خوبی دیده می شوند و اندازه های مختلفی را می توانید برای آن ها انتخاب نمایید .

فونت ها در اندازه های کوچک 18x8 و متوسط 20x8  و بزرگ 24x8 می باشند و خط و نمادهای اضافه تر فرانسوی و فونت روسی و... را ندارد و تا 8 خط برروی آن جای گرفته و 2 خط هم برای توضیحات دیگر در نظر گرفته شده است .

تنظیمات صفحه نمایش به گونه ای است که شما قادر به تعیین و تنظیم تصویر پس زمینه ، رنگ نوشته ها و تغییر مکان ها می باشید

در حالت استندبای نیز می توانید تصویر یک ساعت دیجیتال و یا یک ساعت آنالوگ (عقربه ای) را برروی صفحه نمایش بیافزایید و میزان و درجه صدای زنگ نیز برروی صفحه نمایش نشان داده می شود و ساعت گوشی می تواند با زمان بندی7 ، 15 ، 30 و 60 ثانیه یک بار برروی صفحه نمایش نقش ببندد و یا این که قطع شده و نشان داده نشود همچنین می توانید از تصویر تقویم نیز به عنوان اسکرین سیور استفاده نمایید .

کلیدهای چند منظوره ی گوشی نیز طراحی مختص سامسونگ داشته و بزرگ و راحت برای استفاده می باشند . در این گوشی محل قرارگیری مخصوص دست در حین باز بودن گوشی حذف گردیده ولی سیستم بازشوی گوشی راحت می باشد اما گاهی اوقات این مطلب باعث می شود اثر انگشت شما برروی صفحه نمایش بیافتد !

 

 

image

 

همانند D500 ، گوشی مجهز به یک سیستم بازشوی خودکار می باشد در نتیجه سیستم باز و بسته نمودن گوشی به راحتی انجام می پذیرد . به علت استفاده از محافظ های فلزی ، گوشی تا مدت های مدید بدون ایجاد شکستگی کار خواهد نمود . بعد از گذشت یک سال از فروش D500  گزارشی مبنی بر لقی دستگاه و خرابی این سیستم ارائه نشده است .

 

image

 

با باز نمودن گوشی دکمه های شماره دار را می بینید که رنگ نوشته های آن روشن و متالیک بوده و به بدنه ی دستگاه می خورد . دکمه ها برای کار کردن بسیار راحت می باشند و رنگ پس زمینه ی آن ها هم سفید است که در همه ی شرایط دیده خواهد شد ، دکمه ها بسیار خوش دست بوده و دست زدن به آن ها لذت بخش است و دکمه ی فعال ساز دوربین هم در کناره ی سمت راست قرار گرفته است .

 

image

 

عکس برداری حتی در حالت بسته هم امکان پذیر می باشد . محل قرار گیری دوربین دو مگا پیکسل در پشت دستگاه می باشد ؛ دوربین نمی توانست پشت قسمت رویی قرار گیرد و این مطلب اولاً باعث می شود که لنز دوربین در برابر خاک و غبار محافظت نشود و دیگر این که انگشت شما همیشه برروی لنز دوربین و اطراف آن باشد ، که خود گاهی باعث کثیف شدن آن می شود و عکس برداری در حالت بسته ، به صورت عمودی می باشد و شاید در حالت بسته بودن گوشی خیلی خوشایند نباشد .

 

image

 

محل اتصال هدست نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته ، که از نوع Mini USB می باشد و روی آن به وسیله یک پوشش لاستیکی پوشیده شده است . Sound Mate هم می تواند به این قسمت متصل گردد که در رابطه با آن در D500 صحبت کرده ایم . دکمه ی کنترل صوتی گوشی هم در سمت چپ آن قرار گرفته و حرکت آرام و مناسبی دارد . اتصال کارت حافظه ی متحرک هم از پایین بدنه امکان پذیر است و گوشی هر حافظه ای را پشتیبانی می کند .

پوشش هدست ، حالت چرخنده دارد و با قلاب گردن و ناخن زیر آن می توانید آن را بالا بیاورید ، در این صورت هیچ مشکلی با کارت حافظه نخواهید داشت .

 

image

 

تفاوت دیگر گوشی با D500 وجود دو بلندگو در دو طرف گوشی است که صدایی استریو ایجاد می نمایند ولی باز هم قابل رقابت با موتورلا E398 نمی باشد . در واقع این گوشی از این لحاظ بین گوشی E398 و دیگر گوشی های کُره ای جای می گیرد . محل اتصال گوشی به سیستم در پایین دستگاه قرار گرفته که شبیه به D500 می باشد و تغییری در آن حاصل نشده و حتی کابل D500 نیز به این گوشی می خورد .

دوربین به همراه یک آینه در سمت راستش و یک فلاش که نقش چراغ را نیز ایفا می کند در سمت چپش در پشت گوشی قرار گرفته است . محل اتصال گوشی به بند آن نیز در بالای آن می باشد .

 

image

 

باتری گوشی در پشت آن قرار می گیرد که شبیه به تمامی گوشی های امروزی می باشد . باتری گوشی از نوع Li – Pol با گنجایش mAh 850 می باشد که بنابر گفته ی سازنده ، 220 ساعت در حالت استندبای و 3 ساعت در حالت مکالمه گوشی را روشن نگه می دارد . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 3 روز ، روزانه با 50 دقیقه صحبت و 20 دقیقه استفاده از دیگر کارآیی ها کار نمود . استفاده از بلوتوث باعث می شود گوشی تنها یک روز برای شما کار نماید . خلاصه با استفاده ی کم می توانید 2 تا 3 روز برروی گوشی حساب باز نمایید . شارژ کامل دستگاه هم دو ساعت به طول می انجامد .

 

تفاوت های D500 و D600 :

تفاوت ها در سخت افزار :

_ رزولوشن صفحه نمایش افزوده شده و تبدیل به QVGA گردیده است .

_ ارتقاء محل قرارگیری کارت حافظه و سیستم Hot change یعنی تعویض کارت بدون خاموش کردن دستگاه .

_ دو بلندگو استریو در کناره های گوشی

_ دوربین 2 مگاپیکسلی

_ بلوتوث استریو (برای استفاده از هدست های بلوتوث استریو)

_ اشکالات و خطاهای بلوتوث مرتفع گردیده است .

_ خروجی برای تلویزیون ایجاد شده است .

 

تغییرات اصلی در نرم افزار :

_ تمامی منوها می توانند با کارت حافظه کار نمایند مانند Transfer file , file manager.

_ پشتیبانی SVG و یکی از منوها برپایه آن می باشد .

_ Picsel Viewer ، نشان دادن تمامی اسناد تحت Office در حافظه ی داخلی ، بدون تبدیل آن ها (اعم از MS Office ، PDF و فایل های گرافیکی)

_ قابلیت قرار دادن فایل های ویدئویی به عنوان اسکرین سیور و یا حتی قراردادن آن ها برای دفترچه تلفن

متاسفانه باز هم شماره گیری صوتی در این گوشی امکان پذیر نیست و متاسفانه ، سازنده تنها ساخت گوشی را بر پایه زبان انگلیسی انجام داده است .

پردازشگر گوشی شباهت به مدل قبلی استفاده شده در کارخانه دارد یعنی ARM9TDMI با 104 مگاهرتز و سیستم عامل گوشی نیز RTK – E می باشد .

زنگ گوشی پلی فونیک 64 تن و ماکسیمم حجم فایلی midi قابل خواندن در گوشی Kb 300 می باشد و هیچ محدودیتی برای فایل های mp3  وجود ندارد و فایل های صوتی و تصویری هر دو قابل اجرا هستند .

 

منوها (Menu) :

شاید بد نباشد یک دوره ی سریع برروی کارآیی های گوشی بیاندازیم :

_ تا 1000 نام قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد .

_ تا 200 پیام کوتاه (SMS) قابل ذخیره در حافظه گوشی می باشد .

_ MMS و Email دستگاه از حافظه ی مشترک استفاده می نماید .

_ حجم برنامه های تحت Java تا 4 مگابایت ارتقاء یافته است .

_ حجم حافظه ی مشترک گوشی 88 مگابایت می باشد که MB 62 در دسترس شما بوده و مابقی صرف فایل های موجود و یا Picsel Viewer گردیده است .

_ تقویم ، قابلیت ذخیره تا 400 رویداد را دارد .

شما می توانید هر فایلی را در کارت حافظه ذخیره نمایید و با استفاده از File Manager با آن ها کار نمایید . هر منویی دارای یک آیتم کارت حافظه (Memory Card) می باشد که تنها زمانی که کارت حافظه ، داخل گوشی قرار گرفته باشد ؛ فعال می گردد . نقوص گوشی این است که شکل و تنظیمات گوشی به نحوه ای است که نمی توانید از حداکثر بازده کارت حافظه استفاده نمایید به عنوان مثال شما قادر به ساخت یک لیست مشترک برای موسیقی های موجود در گوشی و کارت حافظه نمی باشید و در این سیستم در هر پوشه ای که باشید فایل های دیگر پوشه ها برای ذخیره و نگهداری در لیست مشاهده نخواهد شد و  رد می شوند .

 

Picsel Viewer :

وجود این کارآیی یکی از موارد بسیار مهم در گوشی می باشد . بعضی از گوشی های موتورلا و پاناسونیک نیز مجهز به سیستم شبیه به این گوشی می باشد که البته این سیستم استفاده شده، مختص سامسونگ است و تنها در D600 استفاده شده است . برای شرح مختصر این بخش باید بگوییم که از طریق این قسمت ، گوشی فایل های MS Office و PDF و فرمت های مختلف ویدئویی را می خواند و تمام فشار این برنامه برروی سرعت اعجاب انگیز آن است که در واقع 20 مگابایت فایل PDF را در 2 ثانیه می خواند و شما به سرعت می توانید ما بین صفحات آن حرکت نمایید . البته شما تنها قادر به مشاهده ی این فایل ها  می باشید و گوشی از این طریق می تواند با دستگاه های مختلفی سازگاری داشته باشد .

 

image
        
image

 

 

         
 

 

 

 

 

علاوه بر امکان مشاهده ی اطلاعات در صفحه نمایش ، تصاویر را می توانید با استفاده از کابل TV Out برروی تلویزیون مشاهده نمایید که یک طرف آن Mini USB می باشد و قسمت دیگر ، کابل های سه گانه ی تلویزیون 3-Tulips می باشد و با استفاده از آن می توانید تمامی کارهای نقش بسته برروی صفحه نمایش را برروی صفحه ی تلویزیون مشاهده نمایید .

همچنین قابلیت نشان دادن فیلم های 3GP و کارآیی های استاندارد را در تلویزیون دارید و حتی می توانید با استفاده از آن در صفحه تلویزیون بازی نمایید .

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کابل دارای قیمت کمی بوده و روی هم رفته با گوشی یک پدیده ی عالی را ایجاد نموده است که حتی با این گوشی می توانید در یک سمینار گوشی را به جای نوت بوک استفاده نمایید و کافی است این گوشی را در دست بگیرید و با استفاده از انگشت شست خود بین آیکن ها حرکت نمایید . گوشی سیستم PAL و NTSC را پشتیبانی می نماید که قابل انتخاب از طریق منو می باشد .

 

image
 

 

در حال حاضر هیچ کپی از این همه کارآیی در هیچ ابزاری و دستگاهی در بازار دیده نمی شود و نزدیک ترین تکنولوژی ، TV-Link در فیلیپس می باشد که تنها تصاویر را منتقل می نماید و نه اطلاعات را . البته سونی اریکسون نیز تصاویر را با همین شباهت در بعضی لوازم جانبی با استفاده از بلوتوث بر رروی تلویزیون پخش می کند .

حال سعی می کنیم به کارآیی های استاندارد موجود در گوشی بپردازیم که آن ها هم دچار تغییراتی ، گشته اند ، در منوی اصلی یک نمای جدید اضافه شده است که شباهت به همان مدل قبلی داشته و تنها نحوه ی اندازه و نوع انیمیشن آن دست خوش تغییر شده که در تصاویر زیر مشاهده می نمایید .

 

image
         
image

 
دفترچه تلفن (Phone book) :

با فشردن دکمه ی چند منظوره ی سمت راست (Soft key) می توانید وارد لیست دفترچه تلفن شوید که مشترکاً بین فایل های موجود در کارت و فایل های موجود در گوشی می باشد . هر تصویر گرافیکی را می توانید به اسامی اضافه کنید و برای هر فرد 5 شماره تلفن ، همچنین در کنار شماره ها قابلیت ذخیره ی آدرس ، ایمیل و یک توضیح کوتاه را برای هر فرد خواهید داشت .

زنگ افراد را می توانید از هر فایل موجودی و به خصوص از فایل های Mp3 انتخاب نمایید . در گوشی دارای سه گروه تماس به طور پیش فرض می باشید . تا 1000 نام به همراه تمامی اطلاعات ممکن ، قابل ذخیره در این بخش می باشد ، اسامی جدید تنها از طریق منوی اصلی قابل ورود به دفترچه می باشند و دکمه ی چند منظوره ، برای خواندن لیست تماس ها می باشد .

همچنین شما می توانید کارت ویزیت خود را برای قرار دادن در دفترچه تلفن از طریق گوشی طراحی نمایید که این یکی از بخش های عادی گوشی می باشد . 8 شماره را می توانید بین اعداد جهت شماره گیری سریع ذخیره نمایید . هنگام دریافت تماس تصویر فرد به طور تمام صفحه پخش می گردد .

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد که در هر یک از سه لیست ، 20 شماره ذخیره می گردد . شما یک لیست مخلوط از تمامی تماس ها نیز دارید که آیکن تماس در بالای آن نشان داده می شود . برخلاف D500 ، برای تلفن های از دست رفته ، تعدادی که فرد با شما تماس گرفته در یک پرانتز جلوی شماره تلفن نوشته می شود که کار را خیلی راحت تر نموده است .

 

كارایی ها (Application) :

در این قسمت Java World برای کارآیی های تحت Java و 4 مگابایت در گوشی برای برنامه های مختلف موجود می باشد همچنین از MID2.0 بهره می جویید که قابلیت تصاویر با کیفیت و بازی های سه بعدی را به شما خواهد داد و سه بازی هم در گوشی موجود می باشد .

 

image
         
image
 

 
مدیا پلیر (Media Player) :

یک پخش کننده ی Mp3 توسعه یافته در این قسمت موجود است که فایل های مختلفی را می خواند ، Mp3ها قابل دانلود شدن از طریق بلوتوث و یا برنامه ی اتصال می باشند و می توانند دارای برچسب هایی به زبان های مختلف شوند .

 

image
         
image

 

نام فایل ها برروی صفحه ، نشان داده می شود و یک اکولایزر هم در همین بخش بدون تنظیمات جداگانه قرار گرفته است .

 

ضبط صوت (DictaPhone) :

شما می توانید چندین ساعت ضبط صدا داشته باشید که تعداد این فایل ها تنها به حافظه ی شما بستگی دارد ولی محدودیت زمان ضبط بین 30 ثانیه تا یک ساعت قابل تنظیم است ولی این ضبط قادر به ضبط مکالمات نمی باشد و تنها در حالت استندبای کار می کند . دو نوع اکولایزر در گوشی موجود است که یکی از آن ها برای محیط های شلوغ و تنظیمات آن به کار برده می شود ، ضبط گوشی قابلیت ضبط سمینار و سخنرانی هایی که در آن ها شرکت می کنید را دارد همچنین در این برنامه از برنامه ی ساعت جهانی World Time بهره می جویید .

زنگ بیداری هم در همین قسمت موجود می باشد و دستگاه به سه زنگ بیداری مجهز است که هر یک را می توانید به طور جداگانه تنظیم نمایید و برای هر یک هم 5 ملودی می توانید انتخاب نمایید . زنگ های Mp3 قابل شنیدن در این بخش نمی باشد .

ماشین حساب موجود در گوشی بسیار راحت و مناسب بوده و در کنار این برنامه ها از برنامه های تبدیل واحد ، تایمر و کرونومتر هم بهره می جویید که ساعت و زمان تایمر قابل نمایش به صورت پس زمینه می باشد .

 

image
         
image

 
Fun Box :

تمامی فایل های مربوط به سرگرمی در این بخش قرار گرفته است . مثلاً موسیقی ها ، فیلم ها ، تصاویر و فایل های صوتی ، تمامی فایل هایی که دانلود می نمایید نیز در همین جا وارد می شوند . یکی از نقایص گوشی این است که گاهی اوقات یک فایل را در لیست کلی نشان نمی دهد و باید دوباره خارج و وارد شوید تا آن را به شما نشان دهد .

 

image
 

 
پیام ها (Messages) :

شما می توانید از طریق زیر منوهای مختلف پیام خود را تایپ نمایید و قابلیت ذخیره ی 200 پیام را در حافظه ی گوشی دارید . همچنین گوشی شما سیستم EMS را پشتیبانی می کند . گوشی دارای یک لیست سیاه (Black list) می باشد که ظرفیت 10 شماره را دارد و  پیام های ارسالی از طرف آن نشان داده نمی شود .

 

تنظیم كننده (Organizer) :

تا 400 رویداد قابل ذخیره در 4 رویداد ملاقات ، کاری ، مراسم سالیانه و دیگر چیزها می باشد و روز و تاریخ هر رویداد و یک نشانگر برای هر کدام در جدول زمان بندی ثبت می گردد . شما قادر به مشاهده ی تقویم به صورت هفتگی و ماهانه نیز می باشید و تا 50 نوشته 100 کاراکتری می توانید برای هر فرد ذخیره نمایید .

 

WAP :

از WAP Browser ویرایش 2 بهره می جویید که در نوکیا و سونی اریکسون نیز استفاده شده است و قابلیت نشان دادن http ها را دارد

 

تنظیمات (Settings) :

شما می توانید رنگ صفحه در حالت استندبای ، تصاویر و تنظیمات صفحه و همچنین قراردادن رمز برای ورود را در همین قسمت تنظیم نمایید و می توانید زمان را برای تصاویر پس زمینه ، تنظیم نمایید .

 

image

 

جای خالی تم ها در این گوشی نیز دیده می شود و 2 گونه دیگر موجود می باشد که علاوه بر رنگ کلاً شکل و شمایل گوشی را تغییر می دهد که خود به نوعی منحصر به فرد است . در مجموع در این قسمت ، تنظیمات کلی گوشی را به طور استاندارد   می توانید انجام دهید .

 

بلوتوث (BlueTooth) :

دو پروفایل جدید ، اضافه تر از آن چه در D500 دیده می شد در این گوشی وجود دارد و این مطلب باعث امکان هم خوانی بهتر با هدست ها و دیگر وسائل شده است . یکی از مشکلات موجود در گوشی ، عدم شناسایی و یا عدم انتقال به وسایل دیگر می باشد و به نظر می رسد D600 به طور کلی ، توجه خاصی به آن ابزارها نمی کند ! البته در حالت کلی بلوتوث دستگاه حتی نسبت به نوکیا هم ارتقاء یافته ولی هنوز به پای سونی اریکسون نمی رسد .

 

دوربین (Camera) :

سامسونگ D600 مجهز به دوربین 2 مگاپیکسل با ماتریس CMOS می باشد و دوربین همان حالت استاندارد دیگر تولیدات را دارد  شما می توانید تصاویر را در آن بچرخانید ، صدای عکس برداری را قطع نمایید و همچنین دارای کیفیت های بسیار عالی ، عالی ، متعادل و پایین در گوشی بوده و حساسیت ISO تصاویر از 100 تا 1600 قابل تنظیم است .

 

image
 

 

بیشترین رزولوشن دوربین 1600x1200پیکسل است که اتوفکوس و ماکرو می باشد . عکس ها در هوای آفتابی بسیار زیباتر می افتد . کیفیت عکس ها قابل مقایسه با N70 نوکیا می باشد . همچنین دارای یک سری افکت هایی مثل خاکستری ، برجسته ، سیاه و سفید ، قدیمی و... قابل اعمال برروی تصاویر است . فریم (قاب) گوشی قابلیت پشتیبانی تصاویر 320x320 پیسکل را دارد و فلاش دستگاه قابل تنظیم خودکار و دستی است . تایمر 3 ، 5 و 10 ثانیه ای نیز قابل قراردادن برای عکس برداری است . همچنین قابلیت عکس بردای متوالی 6 ، 9 و 15 عکس در یک زمان را دارید که دارای 2 کیفیت بالا و عادی می باشد . گوشی ، عکس های ماتریسی 2x2و 3x3 را نیز پشتیبانی می کند .

افکت های مشابهی نیز برای فیلم برداری موجود می باشد و پشتیبانی رزولوشن 288x352 پیکسل را دارد و کیفیت هم در 4 رده قابل تنظیم است و فیلم برداری می تواند باصدا و یا بی صدا باشد و حجم فیلم برداری شما تنها به حجم حافظه ی شما بستگی دارد . شبیه به E720 کیفیت فیلم برداری گوشی برروی دستگاه و برروی کامپیوتر قابل قبول می باشد .

 

و در نهایت :

کیفیت برقراری تماس گوشی مثل دیگر گوشی های سامسونگ بدون مشکل می باشد . صدای زنگ ها همانند D500 بلند بوده که یکی از بلندترین های بازار می باشد و قدرت ویبره دستگاه در حد متوسط است .

دوربین با کیفیت فیلم برداری بالا ، شباهت زیادی به K750i و N90 دارد و عدم وجود اتوفکوس و ماکرو به طور جداگانه یکی از نقایص D600 است . بلوتوث استریو ، Picsel Viewer  و قابلیت انتقال تصاویر به تلویزیون و منبع خارجی این گوشی را منحصر به فرد می کند و قابلیت پشتیبانی کامل Mp3 ، D600 را با D500 متفاوت می سازد و همانند D500 نوع و کیفیت بازشدن گوشی تقریباً یگانه است . حال که D600 به بازار آمده 6270 نوکیا هنوز در حال توسعه است و دارای هیچ پدیده ای بالاتر از D600 نمی باشد .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)