Samsung X700

گوشی سامسونگ D500 یکی از پروژه های موفق کارخانه ی سامسونگ می باشد ، که پس از آن سعی شد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Samsung X700

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     - گوشی موبایل

-     -  باتری

-     -  شارژر  

-     - هدست استریو سیم دار

-     -  بند آویز مچی

-     -  راهنمای مصرف کننده

 

گوشی سامسونگ D500 یکی از پروژه های موفق کارخانه ی سامسونگ می باشد ، که پس از آن سعی شد گوشی هایی با کلاس متوسط و با کلاس بالا که شباهت زیادی به آن داشته باشد تولید شود و بعد از گذشت یکسال مدل هایی با ظاهری کلاسیک وارد بازارشد که ، در آن ها کارائی های بالاتری مثل رادیو FM ، قابلیت وجود کارت حافظه Trans flash با سیستم Hot change قرار داده شد که X700 نیز یکی از همان گوشی ها با طراحی منحصر به فرد بود .

 

image

  

اندازه ی گوشی برای این کلاس از گوشی ها ، در حد متوسط و در ابعاد 108x43.7x19.4 میلی متر می باشد ، وزن گوشی نیز 95 گرم است . در رنگ آن از ترکیب دو رنگ سیاه و نقره ای استفاده گردیده است . جنس پلاستیک سیاه گوشی نرم و مخملی می باشد که بسیار خوشایند است و تنها کناره های گوشی به رنگ نقره ای می باشد ، جای انگشتان بر روی پلاستیک مانده و در شرایط مختلف نوری به خوبی خود را نشان می دهد و به خصوص این جای انگشتان بر روی صفحه ی شیشه ای تیره ای که صفحه نمایش گوشی در زیر آن قرار گرفته است خود را نشان می دهد .

کیفیت اتصال اجزای گوشی بسیار بالا می باشد و تمامی قسمت ها به خوبی به هم متصل گردیده اند ، محل اتصال باتری نیز بدون مشکل خاصی می باشد که نقش قاب پشتی گوشی را نیز ایفا می کند . یکی از معضلات گوشی دکمه های جانبی آن است که بیش از اندازه در بدنه ی آن فرو رفته و در حین فشرده شدن ایجاد مشکل می کند .

صفحه کلید گوشی دارای ظاهری عاقلانه و زیبا می باشد و دکمه ها دارای نور پس زمینه ی سفید می باشند ، که در تمامی شرایط ، خوانده می شوند .

دکمه ی جهت دار گوشی نیز دارای حالت افقی است که کار با آن کمی سخت خواهد بود و دکمه ی OK نیز در آن واقع شده است .

 

image

 

بلندگوهای استریوی گوشی نیز به صورت حفره های کوچک در دو سمت بالای گوشی مشاهده می شوند که بر خلاف دیگر گوشی ها کاملاً در گوشی فرو رفته است . حجم صدای بلندگوها کافی است ، از این لحاظ گوشی در مرتبه ی میانی بین گوشی های کلاسیک ، با یک بلندگوی مخصوص صحبت کردن و امکانات استریو ، قرار گرفته است و در این میان می توان این گوشی را با موتورولا E398 و سامسونگ X800 مقایسه نمود .

صفحه نمایش گوشی استاندارد و از آخرین مدل های سامسونگ است ؛ این صفحه نمایش از نوع TFT با قابلیت نمایش 262000 رنگ و رزولوشن 176x220 پیکسل می باشد ( 31x39 میلی متر ) . کیفیت تصاویر در گوشی در حد گوشی های شارپ و موتورولا می باشد ، گوشی رفتار بهتری را در مقابل نور خورشید نشان می دهد و کاملاً در چنین شرایطی خوانا خواهد بود .

در صفحه نمایشگر گوشی 6 خط نوشته و 3 خط توضیحات نیز جای می گیرد ، اندازه ی فونت گوشی متوسط است و باعث می شود متن ها به راحتی خوانده شوند . شما فونت های کوچکتر و نازکتری را در متن های SMS مشاهده خواهید نمود و برای کسانی که ضعف بینائی دارند ، شاید ایجاد مشکل نماید .

 

image

 

دکمه ی دوتائی کنترل صدا در سمت چپ گوشی قرار گرفته است و محل اتصال هدست که از نوع mini USB می باشد دارای پوشش پلاستیکی است . دکمه ی عکس برداری نیز در سمت راست و محل ورود کارت حافظه هم تقریباً در پائین ترین مکان این قسمت قرار گرفته است که باید برای تعویض کارت حافظه ، از ناخن خود استفاده نمائید . این گوشی حتی کارت حافظه را نیز پوشه بندی نموده و هر فایل می بایست در پوشه ی مخصوص به خود ذخیره گردد ، در غیر این صورت گوشی هشدار صوتی می دهد .

 

image

 

بندگوشی قابل اتصال به آن ، در بالای دستگاه می باشد ، محل اتصال به شارژر گوشی نیز در پائین گوشی قرار گرفته که از نوع قدیمی آن می باشد و با یک پوشش لاستیکی پوشانده شده است .

باتری گوشی از نوع Li – Ion با گنجایش 800mAh می باشد و بنابر گفته ی سازنده 220 ساعت در حالت استندبای و 5 ساعت در حالت مکالمه ، گوشی را روشن نگه می دارد . در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی 2.5 روز با 45 دقیقه صحبت و نیم ساعت با دیگر کارائی ها ، به کار خود ادامه داد .

استفاده از کارت حافظه نیز باعث کاهش عمر باتری می گردد و در یک روز می توانید 3 ساعت و 20 دقیقه به موزیک از طریق گوشی ، گوش دهید و جمعاً نیز می توانید 2 تا 3 روز روی گوشی خود حساب باز نمائید . شارژ کامل دستگاه 1.5 ساعت به طول می انجامد

 

منوها ( Menu ) :

ساختار منوهای گوشی کاملاً امروزی بوده و از یک ماتریس 3x3 با انیمیشن و آیکن های مخصوص به خود تشکیل شده است ، زیر منوها نیز به صورت لیست بوده و می توانید ما بین آن ها با دکمه های جهت دار حرکت نمائید .

 

image

 

گوشی دارای 35 مگابایت حافظه ی داخلی است که به کارائی های گوشی اختصاص داده شده است ، همچنین گوشی کارت حافظه را نیز پشتیبانی می کند .

 

image

 

دفترچه تلفن ( Phone Book ) :

با فشردن دکمه ی چند منظوره ی سمت راست قابلیت ورود به دفترچه تلفن را خواهید داشت ، شماره های سیم کارت و گوشی به طور مشترک در یک لیست نشان داده می شوند . اولین نام در لیست دفترچه تلفن دارای یک رنگ دیگر بوده که با حرکت بر روی نام ها این رنگ نیز بر روی آن ها حرکت می کند . برای شماره های سیم کارت یک علامت مخصوص در کنارشان درج گردیده است .

شما قابلیت جستجوی سریع با وارد نمودن اولین حرف را نیز خواهید داشت ، گوشی بیش از 20 زبان زنده ی دنیا را پشتیبانی می کند و با فشردن دکمه ی OK بر روی آیکن View می توانید نام ، تصویر و شماره های فرد مورد نظر را مشاهده نمائید . هر فایل گرافیکی می تواند به عنوان تصویر فرد قرار گیرد و همچنین می توانید برای فرد SMS یا MMS بفرستید و یا تلفن جدیدی را برایش اضافه و یا مطلبی را پاک کرده و همچنین می توانید زبان نوشتاری را انتخاب نمائید . ترتیب قرار گیری اسامی بر حسب زبان ها می باشد ، ابتدا اسامی به زبان محلی مثلاً فارسی و بعد از آن اسامی به زبان انگلیسی به ترتیب حروف الفبا قرار می گیرند .

 

image
         
image

 

برای یک فرد نیز می توانید چندین تلفن به همراه آدرس و ایمیل او ذخیره نمائید . یک نوشته ی کوتاه هم برایش بنویسید . همه ی فایل های صوتی از جمله MP3 ها می توانند به عنوان زنگ گوشی قرار داده شوند و برای هر گروه تماس می توانید زنگ و تصویر به خصوصی را قرار دهید و یک گروه نیز با نام Out of any group ( خارج از گروه ها ) وجود دارد ، گروه های مختلف به راحتی قابل ویرایش می باشند .

 

image

 

تا 1000 نام قابل ذخیره در گوشی می باشد ،  حتی اگر همه ی خطوط یک نام پر نشوند باز هم 1000 شماره در گوشی موجود خواهد بود . شما دارای قابلیت انتقال شماره ها از سیم کارت به گوشی می باشید ولی عمل باالعکس آن وجود ندارد .

شما قابلیت برقراری ارتباط با PC ( رایانه ) و استفاده از MS Outlook را دارید که تمامی فایل ها قابل ارسال از طریق بلوتوثmail , MMS , SMS ، کابل ارتباطی و کارت حافظه می باشند و هیچ مشکلی با این انتقال نخواهید داشت . فایل های جدید تنها از منوی اصلی می توانند وارد سیستم شوند و کلید چند منظوره ، لیست تماس ها را به شما نشان خواهد داد . 8 شماره نیز می توان به قسمت شماره گیری سریع برای تلفن های ضروری اختصاص داد ، (Speed Dial) و حتی می توان شماره های مختلف  1 نفر را به این اعداد اختصاص داد . وقتی تلفن زنگ می خورد تصویر فرد مورد نظر به صورت تمام صفحه ظاهر نمی شود و تنها 120x140 پیکسل آن را به خود اختصاص می دهد .

 

لیست تماس ها ( Call List ) :

در هر لیست 20 شماره تلفن قابل ذخیره و نمایش می باشد ، علاوه بر لیست های جداگانه ، شما می توانید این شماره ها را به صورت ترکیبی در یک لیست مشاهده نمائید ، همچنین با حرکت افقی دکمه ی جهت دار ، می توانید بین لیست های مختلف حرکت نمائید و نیز مدت زمان تماس ها در فایل های جداگانه مشاهده می شود . شما می توانید قیمت مکالمه را در صورت وجود سیستم آن در شبکه ، در منوی جداگانه مشاهده نمائید . در جزئیات هر تماس نیز می توانید زمان آن را مشاهده نمائید .

 

کارائی ها ( Application ) :

اولین منوی موجود در این قسمت مربوط به Java World باشد ، 4 مگابایت به این بخش اختصاص داده شده است و این میزان حافظه تنها به برنامه ی Java اختصاص دارد و در آن از برنامه یMIDP 2  بهره می جوئید ، همچنین بازی سه بعدی نیز در گوشی موجود است که نام های آن هاFree kick,  Forgotten Warrior , Archangel  می باشد . 

 

image

 

MP3 Player :

یک پخش کننده ی MP3 بسیار جالب و جذاب که انواع فرمت های MP3 را پشتیبانی کرده و همچنین روش های مختلفی برای اجرای فایل های MP3 وجود دارد ، این فایل ها از طریق بلوتوث و همچنین از طریق کابل قابل انتقال می باشند .

 

image

 

نام فایل های موسیقی به هر زبانی که باشد قابل رویت بر روی صفحه ی نمایش می باشد ، یک اکولایزر در دستگاه موجود است که البته دارای تنظیمات جداگانه ای نمی باشد . تنها 4 نوع موسیقی نرمال ، جاز ، پاپ و راک را دارا می باشد . شما قابلیت ساخت یک لیست ، شامل موسیقی های مورد علاقه ی خود را نیز در گوشی دارا می باشید . این پخش کننده مانند دیگر پخش کننده ها می باشد .

 

ضبط صوت ( DictaPhone ) :

شما چندین ساعت قابلیت ذخیره صدا را در این قسمت دارید که از لحاظ تعداد فایل ، محدودیتی جز ، حجم حافظه ی گوشی ندارید ، می توان محدودیت زمان ذخیره ی فایل را از 30 ثانیه تا 1 ساعت تنظیم نمود . تمامی این فایل ها در پوشه هائی جداگانه در حافظه ی گوشی نگهداری می شوند . دو حالت مختلف اکولایزر برای ضبط صدا موجود است که یکی از آن ها برای حالت های شلوغ و خیابان ها می باشد ، و دیگری برای ضبط صدا در کنفرانس ها و سمینارها استفاده می شود .

 

image
 

 

برنامه ی ساعت جهانی برای 2 شهر مختلف قابل اجرا می باشد ، همه چیز به زیبائی و راحتی قابل انجام خواهد بود .

 

زنگ بیداری ( Alarm Clock ) :

گوشی مجهز به سه زنگ بیداری می باشد که هر یک جداگانه قابل تنظیم است ، یکی از آن ها زنگ صبح گاهی بوده و برای روزهای مختلف هفته قابل تنظیم می باشد ، شما قابلیت انتقال زنگ را از میان 5 ملودی مخصوص همین قسمت دارا می باشید .

 

image

 

ماشین حساب Calculator ، برنامه ی تبدیل واحد Unit Converter ، تایمر Comedown Time و کرونومتر Stopwatch نیز در گوشی موجود بوده و قابل استفاده می باشد .

گوشی مجهز به یک رادیوی FM نیز می باشد که تا 30 ایستگاه نیز قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد و می توانید زنگ بیداری گوشی را روشن شدن رادیو قرار دهید ، ساختار رادیوی گوشی قدیمی است ، ولی کیفیت بهتری از مدل های پائین سامسونگ دارد .

 

image
        
image
 

 

File Manager :

یک مدیریت برنامه ی ساده که به شما اجازه می دهد رفتارهای استانداردی را با پوشه ها و کپی کردن آن ها داشته باشید و در آن قسمت تمامی فایل های موسیقی ، تصویری و فیلم ها در دسترس شما خواهد بود ، البته گاهی اوقات هم پیش می آید که یک فایل در این بخش ظاهر نگردد که باید مجدداً وارد این بخش شوید تا آن را مشاهده نمائید .

 

image

 

Message :

گوشی با انواع مختلف پیام ها کار می کند و تا 200 پیام کوتاه SMS قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد . همچنین گوشی پیام های EMS را نیز پشتیبانی می کند و پیام های نوکیا (Nokia Smart Message) نیز قابل پشتیبانی در گوشی می باشد . یک لیست سیاه هم در گوشی موجود است که 10 شماره در آن ذخیره می شود و پیام های ارسالی از آن ها و شماره هایشان را نخواهید دید .

 

image
         
image
 

 

همچنین گوشی شما پیام های MMS را تا گنجایش 295 کیلوبایت پشتیبانی می کند و از سیستم های mail نیز برخوردار می باشید .

 

Organizer :

تا 400 رویداد در 4 نوع ملاقات (Meeting) ، کار (Affair) ، مراسم سالیانه  (Unniversary)و دیگر مسائل Other قابل ذخیره در حافظه ی گوشی می باشد و در هر فایل در انتها تاریخ و زمان آن رویداد ضبط می گردد و یک زنگ نیز قابل تنظیم برای آن ها خواهد بود . تقویم دستگاه نیز قابل رویت به صورت ماهیانه و هفتگی می باشد .

 

image
 

 

Wap :

در این قسمت از Wap Browser ویرایش 2 بهره می جوئید ، که شبیه همانی است که در گوشی های Nokia , SonyEricsson استفاده شده است .

 

تنظیمات (Setting) :

این بخش مثل آنچه در دیگر گوشی ها می باشد ، شما را قادر خواهد ساخت تا تنظیمات صفحه ی نمایش ، اعم از نور پس زمینه و روشنائی گوشی را تنظیم نمائید . همچنین می توانید برای بخش های مختلف گوشی یک کد رمز تعریف نموده و از 4 پوسته ی موجود در گوشی نیز به جای تم های گوشی بهره جوئید .

 

image

 

بلوتوث (Bluetooth)  :

این بخش انواع پروفایل ها ، مثل FTP ، هدست ، هندزفری ، پرینتر و Object Push را پشتیبانی می کند و کاملاً قابل استفاده با اطلاعات داخل رایانه می باشد ، و با رایانه به راحتی ارتباط بر قرار می کند .

 

image

 

دوربین (Camera) :

دوربین گوشی شباهت زیادی به دوربین گوشی D500 دارد و تصاویر دارای 6 نوع رزولوشن متفاوت می باشند که در ذیل ذکر می کنیم

 

·      SXGA  : (1280x1024)

·      Мега   :  (1152x864)

·      VGA    :  (640x480)

·      QVGA :  (320x240)

·      QCIF   :  (176x144)

·      Sub- QCIF :  (128 x 96)

 

 همچنین تمامی رزولوشن ها دارای قابلیت انتخاب سه نوع کیفیت می باشند :

·     Super fine

·     Fine

·     Normal

 

شما می توانید 5 صدای مختلف را برای عکسبرداری گوشی تعریف نمائید و همچنین می توانید این صدا را قطع نموده تا بدون هیچ جلب توجهی عکسبرداری نمائید . حساسیت فیلمبرداری نیز قابل تنظیم از میان حالت ها Auto, ISO 100, ISO 200, ISO 400 می باشد ، که البته کیفیت عکس ها در شرایط مختلف آب و هوائی با استفاده از این حساسیت ها افزایش می یابد ، شما دارای تایمر ، جهت عکسبرداری در زمان های 3 و 5 و 10 ثانیه می باشید . گوشی قابلیت عکسبرداری های متوالی در دو سرعت سریع و نرمال در سه حالت 6 ، 9 و 15 عکس پیاپی را دارد که می توانید از این طریق تصویر را روی صفحه ی نمایش مشاهده کنید و قادرید با استفاده از دکمه های جهت دار کنتراست گوشی را تغییر دهید و روی قسمت های مختلف زوم نمائید ، همچنین چندین افکت مختلف بر روی گوشی موجود می باشد که می توانید تحت هر یک از آن ها فیلمبرداری نمائید و حالت های جالب و مختلفی را به آن ها بدهید . شما قابلیت فیلمبرداری تحت فرمت های 3GP را دارید و می توانید هم با صدا و هم بی صدا فیلمبرداری نمایید .

سه زرولوشن فیلمبرداری نیز در گوشی موجود است :

 

QQVGA 160x 120

QCIF 176x144

Sub-QCIF 128x96

 

شما محدودیت خاصی برای ذخیره ی فیلم و مدت آن ندارید فقط حواستان باشد که برای ارسال MMS باید حجمی کمتر از 100 کیلوبایت داشته باشید .

 

و در نهایت :

گوشی از کیفیت صوتی بالائی برخوردار بوده و به علت وجود اکولایزر در گوشی در شرایط مختلف صوتی ، می توانید صدای خود و صدای شنیده شده را تنظیم نمائید . زنگ گوشی نیز 64 تن پلی فونیک می باشد که صدای آن بلند و واضح بوده و شبیه به دیگر گوشی های سامسونگ می باشد ، شاید تنها تا حدی گوشی  پنتک روی دست آن بلند شده باشد . قدرت ویبراتور گوشی متوسط می باشد . ترکیب زنگ و ویبره ی گوشی مثل مدل های قبلی به طور جداگانه می باشد . بلوتوث گوشی دارای نقاط ضعف زیادی است البته صدا به خوبی توسط آن انتقال می یابد ولی ضعف اساسی آن در عدم ایجاد ارتباط با دیگر دستگاه ها به غیر از رایانه می باشد . گوشی EDGE را نیز پشتیبانی می کند . گوشی در هر شرایطی می تواند نقش یک مودم EDGE را نیز ایفا کند . کیفیت بلندگوهای گوشی خوب بوده ولی مجهز به شماره گیری صوتی نمی باشد . البته عدم وجود حافظه ی کافی در گوشی مشکل رفع نشده ای می باشد .

اگرچه گوشی برای گروه جوانان طراحی شده است ولی بیشتر به کار یک بیزینس من ( کلاس تجاری ) می خورد .

اولین رقیب گوشی CX75 زیمنس می باشد که از بدنه و طراحی ساده تر و جنس نامرغوب تری تولید گردیده است و دارای رادیو نمی باشد . دوربین زیمنس نیز کیفیت پائین تری دارد ولی بقیه ی کارائی های آن از موقعیت بالاتری برخوردار است . رقیب بعدی X8 ساژم است که اندازه ی کوچکتری دارد ولی در زمینه ی کار با کارت حافظه از ضعف بیشتری برخوردار می باشد . K750 نیز از لحاظ قیمت شاید رقابت خوبی را با سامسونگ X700 داشته باشد .    

   

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)